Постанова
від 23.05.2019 по справі 461/201/19
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Справа № 461/201/19 Головуючий у 1 інстанції - Радченко В.Є.

Провадження № 33/811/509/19 Доповідач - Калиняк О. М.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 травня 2019 року м. Львів

Львівський апеляційний суд в складі:

судді - Калиняк О.М.

з участю представника Львівської митниці ДФС - Зирянова О.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу про порушення митних правил щодо ОСОБА_1 за апеляційною скаргою Львівської митниці ДФС на постанову судді Галицького районного суду м. Львова від 23 квітня 2019 року,

в с т а н о в и в :

Постановою судді Галицького районного суду м. Львова від 23 квітня 2019 року провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України, закрито у зв`язку із закінченням строків притягнення до адміністративної відповідальності.

Вилучений відповідно до протоколу про порушення митних правил №6426/20900/18 від 20.10.2018 товар повернуто ОСОБА_1.

Згідно з протоколом про порушення митних правил № 6426/20900/18 від 20.10.2018 16 жовтня2018 року в зону митного контролю пункту пропуску Краківець- Корчова митного поста Краковець Львівської митниці ДФС заїхав вантажний транспортний засіб реєстраційний номер НОМЕР_1 / НОМЕР_2 у напрямку в`їзд в Україну у митному режимі імпорт під керуванням громадянина України ОСОБА_6 (водій компанії перевізника TOB "БМ ТРАНС" ( м. Київ, Святошинський р-н, вул. Жмеринська, 26), яким здійснювалося переміщення товару вантажні шини б/в в асортименті за митною декларацією типу ІМ40ЕЕ №UA20900/2018/943962.

Як підставу для переміщення зазначеного товару водієм ОСОБА_6 до митного контролю було подано наступні товаросупровідні документи: CARNET TIR №YX81955773; міжнародна товарно-транспортна накладна (CMR) 2018 від 15.10.2018 р.; рахунок-фактура (INVOICE) № IN/18/11 від 15.10.2018. Відповідно до зазначених товаросупровідних документів на митну територію України транспортним засобом, реєстраційний номер НОМЕР_1 / НОМЕР_3 , переміщувався товар вантажні шини б/в в асортименті на адресу TOB КІНГБУД (01032, м. Київ, вул. Старовокзальна, буд.17, офіс 7.2). Відправником, відповідно до поданих до митного контролю товаросупровідних документів, зазначено компанію: PR Group (37-700, ul. Bakonczycka 7, Przemysl, PL), продавцем - INTERCITIES LINKS LLP (101 Rose Street South Lane, Eh2 3jg, Edinburgh, United Kingdom). Загальна вага товару, згідно з товаросупровідними документами, становить 15350 кг брутто, а заявлена вартість 6682,33 євро. В ході проведення митних формальностей в АСМО Інспектор спрацювало орієнтування щодо суб`єкта ЗЕД (ТОВ КІНГБУД код ЄДРПОУ 41676318), доповідна записка УПМП та MB Львівської митниці ДФС № 17051/13-70-20/10/13 від 27.08.2018 року).

У ході здійснення митного огляду вантажного відсіку встановлено, що у транспортному засобі переміщується товар, а саме шини до вантажних автомобілів. Кількість та наявне маркування відповідає тому, що зазначене в товаросупровідних документах, однак виявлено 12 шин без ознак використання.

Згідно з висновком Львівського відділу ДПМЕ ДФС України № 142005901-1969 від 03.12.2018 року вартість вилученого товару становить 288035,59 грн.

В апеляційній скарзі представник Львівської митниці ДФС Шот А.І. просить постанову скасувати та прийняти нову постанову, якою визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України, та накласти на нього стягнення передбачене даною статтею в повному обсязі, а також стягнути витрати за зберігання товару на складі митниці вилученого протоколом про порушення митних правил. В обґрунтування апеляційних вимог покликається на такі доводи: 12.12.2018 Львівською митницею ДФС справу про порушення митних правил №6426/20900/18 від 20.10.2018 було скеровано до Галицького районного суду м. Львова для прийняття рішення по суті. Після отримання вказаної справи судом розгляд неодноразово переносився, оскільки особа, яка притягується до відповідальності, не з`являлась на судові засідання. Так рішення про відкладення розгляду справи з вказаних вище причин переносилось судом на 05.02.2019 та на 23.04.2019, однак особа, яка притягується до відповідальності в суд так і не з`явилась. Останнє засідання судом перенесено на 23.04.2019 року, тобто після завершення строків накладення адміністративного стягнення. Враховуючи вищенаведені обставини, суд дійшов висновку про закриття провадження у справі про притягнення гр. ОСОБА_1, керівника компанії INTERCITIES LINKS LLP , до адміністративної відповідальності у зв`язку із закінченням строку накладення адміністративного стягнення. Проте судом під час розгляду справи та визначення строків притягнення до адміністративної відповідальності не враховано, те що відповідно до Закону України Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України № 2612-VIII від 08.11.2018 внесено зміни у ст. 467 МК України, а саме частину першу викладено у новій редакції, відповідно до якої, якщо справи про порушення митних правил відповідно до ст. 522 МК України розглядаються органами доходів і зборів або судами (суддями), адміністративне стягнення може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення; строк накладання адміністративних стягнень у справах про порушення митних правил зупиняється на час розгляду таких справ судом . Вказані зміни набрали законної сили з 25.11.2018. Також судом не дотримано вимог ст. 245 КУпАП.

Заслухавши представника Львівської митниці ДФС Зирянова О.Ю. на підтримку апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, апеляційний суд вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з таких підстав.

Висновок судді про необхідність закриття провадження у справі щодо ОСОБА_1 за ч.1 ст. 483 МК України у зв`язку із закінченням строків притягнення до адміністративної відповідальності є обґрунтованим й з таким висновком погоджується суд апеляційної інстанції.

Відповідно до ст. 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення, є, зокрема, своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.

Відповідно до п.7 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочате, а розпочате підлягає закриттю в разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків.

Доводи апеляційної скарги про необхідність застосування ч.1 ст. 467 МК України в редакції Закону № 2612-VIII від 08.11.2018 є безпідставними та необґрунтованими з таких підстав.

На момент вчинення ОСОБА_1 порушення митних правил (16 жовтня 2018 року) ч.1 ст. 467 МК України діяла в редакції Закону №5288-VІ від 18.09.2012, відповідно до якої, якщо справи про порушення митних правил розглядаються судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше, ніж через шість місяців з дня вчинення правопорушення, а в разі розгляду судами (суддями) справ про триваючі порушення митних правил, у тому числі передбачені статтями 469, 477-485 цього Кодексу, - не пізніше, ніж через шість місяців з дня виявлення цих порушень.

Згідно зі ст. 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.

Відповідно до ч. 3 ст. 3 МК України норми законів України, які пом`якшують або скасовують відповідальність особи за порушення митних правил, передбачені цим Кодексом, мають зворотну дію в часі, тобто їх норми поширюються і на правопорушення, вчинені до прийняття цих законів. Норми законів України, які встановлюють або посилюють відповідальність за такі правопорушення, зворотної дії в часі не мають.

Згідно з прийнятими за Законом України Про внесення змін до Митного Кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України № 2612-VIII від 08.11.2018 змінами ч. 2 ст. 467 МК України виключено, а ч.1 ст. 467 викладено у наступній редакції: Якщо справи про порушення митних правил відповідно до статті 522 цього Кодексу розглядаються органами доходів і зборів або судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення. Строк накладення адміністративних стягнень у справах про порушення митних правил зупиняється на час розгляду таких справ судом .

З наведеного вбачається, що прийняті зміни до ст. 467 МК України не пом`якшують та не скасовують відповідальність особи, а тому в силу положень ст. 58 Конституції України та ст. 3 МК України не поширюються на правопорушення, вчинені до прийняття відповідних змін.

Згідно зі ст. 487 МК провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до МК України, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Як вбачається з матеріалів справи, інкриміноване ОСОБА_1 правопорушення вчинене 16 жовтня 2018 року, про що складено протокол про порушення митних правил №6426/20900/18 від 20 жовтня 2018 року.

Оскільки станом на час розгляду справи судом першої інстанції закінчилися передбачені ч.1 ст. 467 МК України (в редакції Закону №5288-VІ від 18.09.2012) строки, справу щодо ОСОБА_1 обґрунтовано закрито на підставі п.7 ст. 247 КУпАП.

Апеляційна скарга не містить правових підстав для скасування судового рішення.

Керуючись ст. 294 КУпАП, ст. 528 МК України, апеляційний суд

п о с т а н о в и в :

Постанову судді Галицького районного суду м. Львова від 23 квітня 2019 року щодо ОСОБА_1 залишити без змін, а апеляційну скаргу Львівської митниці ДФС - без задоволення.

Постанова є остаточною, оскарженню не підлягає.

Суддя О.М. Калиняк

СудЛьвівський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення23.05.2019
Оприлюднено04.06.2019
Номер документу82149009
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —461/201/19

Постанова від 23.05.2019

Адмінправопорушення

Львівський апеляційний суд

Калиняк О. М.

Постанова від 23.04.2019

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Радченко В. Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні