ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про заміну сторони виконавчого провадження її правонаступником
04 червня 2019 року СєвєродонецькСправа № 812/2647/14
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Свергун І.О., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області про заміну сторони виконавчого провадження в справі № 812/2647/14 за позовом Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Приватного підприємства АКМЕ-ФАРМ-ЛУГАНСЬК про стягнення заборгованості у сумі 100,17 грн,
ВСТАНОВИВ:
27.05.2019 до Луганського окружного адміністративного суду надійшла заява Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області про заміну сторони виконавчого провадження в справі № 812/2647/14 за позовом Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Приватного підприємства АКМЕ-ФАРМ-ЛУГАНСЬК про стягнення заборгованості у сумі 100,17 грн, в обґрунтування якої заявник послався на таке.
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 20.05.2014 у справі № 812/2647/14 позов Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Приватного підприємства АКМЕ-ФАРМ-ЛУГАНСЬК про стягнення заборгованості у сумі 100,17 грн задоволено повністю.
У зв`язку з проведенням АТО, документи в наявності відсутні. 14.04.2014 Указом Президента України № 405/2014 введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України . Прийняття вищевказаного Указу Президента України зумовило проведення антитерористичної операції (АТО) на сході України у Луганській та Донецькій областях. У зв`язку з проведенням АТО на території м. Луганська відділення Фонду перемістилось до м. Сєвєродонецька Луганської області. Також у зв`язку з вищезазначеними обставинами відділення Фонду не мало можливості отримати виконавчий лист по справі № 812/2647/14 та направити для здійснення примусового виконання до державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області.
Відповідно до п. 4 Розділу VІІ Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування юридична особа ЛОВ ФСС ТВП припинена шляхом реорганізації - приєднання до Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області. Правонаступником всього майна, майнових, немайнових прав та обов`язків є Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області (ЄДРПОУ 41313100).
На підставі викладеного заявник просив замінити стягувача у виконавчому провадженні з примусового виконання виконавчого листа по справі № 812/2647/14 виконавчу дирекцію Луганського обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області.
Представник заявника в судове засідання не прибув, просив розглядати заяву без його участі.
Представник боржника в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлявся шляхом розміщення оголошення про виклик від 03.06.2019 на офіційному веб-сайті Луганського окружного адміністративного суду (арк. спр. 65).
Таким чином, судом вжито всіх заходів щодо належного повідомлення боржника про дату, час та місце розгляду справи.
Відповідно до частини 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи положення статті 205 КАС України, суд вважає за можливе розглянути дану справу в порядку письмового провадження за наявними матеріалами у справі.
Розглянувши заяву про заміну сторони виконавчого провадження, дослідивши матеріали справи, судом встановлено таке.
В провадженні Луганського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа № 812/2647/14.
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 20.05.2014 у справі № 812/2647/14 позов Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Приватного підприємства АКМЕ-ФАРМ-ЛУГАНСЬК задоволено, стягнуто з Приватного підприємства АКМЕ-ФАРМ-ЛУГАНСЬК (і.к. 34020145) заборгованість по внескам на загальнообов`язкове державне соціальне страхування в сумі 100,17 грн на користь Виконавчої дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на р/р 37172500100001 в ГУДКСУ в Луганській області, МФО 804013, код ЄДРПОУ 21785643 (арк. спр. 35-36).
Відповідно до листа УДВС ГТУЮ у Луганській області від 21.09.2018 № 11310/16.1-41 за даними Автоматизованої системи виконавчого провадження на виконанні у відділі не перебуває відкритого виконавчого провадження за виконавчим листом у справі № 812/2647/14 (арк. спр. 9-10).
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 13.05.2019 відновлено втрачене провадження в справі № 812/2647/14 в частині (арк. спр. 45-46).
Вирішуючи заяву про заміну сторони виконавчого провадження, суд виходить з такого.
Відповідно до частин першої, другої статті 15 Закону України від 02.06.2016 № 1404-VIII Про виконавче провадження (далі - Закон № 1404-VIII) сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ. Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення.
Частиною п`ятою статті 15 Закону № 1404-VIII встановлено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником.
З 01.08.2017 відповідно до п. 4 Постанови Правління Фонду соціального страхування України від 24.05.2017 № 34 забезпечується виконання Фондом соціального страхування України функцій та завдань, визначених Законом України від 23.09.1999 № 1105-XIV Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - Закон 1105), у зв`язку з чим, Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та його робочі органи припиняють свою діяльність.
Відповідно до п. 4 розділу VII Прикінцевих та перехідних положень Закону № 1105 Фонд соціального страхування України, утворюється шляхом злиття фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 № 1074, який визначає механізм здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (далі - органи виконавчої влади) та їх територіальних органів, орган виконавчої влади утворюється шляхом утворення нового органу виконавчої влади або в результаті реорганізації (злиття, поділу, перетворення) одного чи кількох органів виконавчої влади. Орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.
Згідно з пунктом 6 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 № 1074, права та обов`язки органів виконавчої влади переходять:
у разі злиття органів виконавчої влади - до органу виконавчої влади, утвореного внаслідок такого злиття;
у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади;
у разі поділу органу виконавчої влади - до органів виконавчої влади, утворених внаслідок такого поділу;
у разі перетворення органу виконавчої влади - до утвореного органу виконавчої влади;
у разі ліквідації органу виконавчої влади і передачі його завдань та функцій іншим органам виконавчої влади - до органів виконавчої влади, визначених відповідним актом Кабінету Міністрів України.
Згідно з інформацією, наявною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, Луганське обласне відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності припинено, про що 21.12.2017 за № 13831120039003591 внесено відповідний запис (арк. спр. 66-70), 03.05.2017 утворено юридичну особу - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області, про що до реєстру внесено запис № 13831020000004580 (арк. спр. 53-56).
Відповідно до передавального акта від 11.08.2017 передано основні засоби, запаси тощо з балансу Луганського обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на баланс Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області, яке є правонаступником всіх прав та обов`язків реорганізованого Луганського обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (арк. спр. 59-62).
Отже, судом встановлено, що Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області є правонаступником реорганізованого Луганського обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
Відповідно до частини п`ятої статті 15 Закону України Про виконавче провадження у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Як вже вище вказано, відповідно до частини другої статті 15 Закону № 1404-VIII стягувачем та боржником у виконавчому провадженні можуть бути фізична або юридична особа чи держава.
Частиною четвертою статті 15 Закону № 1404-VIII визначено, що за рішеннями про стягнення в дохід держави коштів або вчинення інших дій на користь чи в інтересах держави, прийнятими у справах про адміністративні правопорушення, та за рішеннями, прийнятими у кримінальних провадженнях, стягувачем виступає державний орган, який прийняв відповідне рішення або за матеріалами якого судом прийнято відповідне рішення.
Відповідно до частини третьої статті 8 Закону № 1105 робочими органами виконавчої дирекції Фонду є її управління в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, що створюються за рішенням правління Фонду на підставі затвердженої ним структури органів Фонду. Управління виконавчої дирекції Фонду є юридичними особами, мають самостійні кошториси, печатки із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, а також мають відділення в районах і містах обласного значення. Відділення управлінь виконавчої дирекції Фонду є відокремленими підрозділами робочих органів виконавчої дирекції Фонду, що створюються за рішенням правління Фонду без статусу юридичної особи.
Робочі органи виконавчої дирекції Фонду та їх відділення провадять свою діяльність від імені виконавчої дирекції Фонду в межах та порядку, визначених цим Законом, статутом Фонду, типовим положенням про робочі органи виконавчої дирекції Фонду та їх відділення, що затверджується правлінням Фонду, та положенням, затвердженим директором виконавчої дирекції Фонду.
З вищевикладеного слідує, що за приписами Закону № 1105 та Закону № 1404-VIII стороною виконавчого провадження може бути робочий орган виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, яким є Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області, а не відокремлений підрозділ такого органу.
Згідно з частиною першою статті 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження (частина четверта статті 379 КАС України).
Зважаючи, що Луганське обласне відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності припинено шляхом реорганізації - приєднання саме до Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області, суд вважає за необхідне здійснити заміну стягувача з Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганської області.
Керуючись статтями 248, 256, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Заяву Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області про заміну сторони виконавчого провадження в справі № 812/2647/14 за позовом Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Приватного підприємства АКМЕ-ФАРМ-ЛУГАНСЬК про стягнення заборгованості у сумі 100,17 грн задовольнити повністю.
Замінити стягувача у виконавчому провадженні у справі № 812/2647/14, Луганське обласне відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на правонаступника - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області (ідентифікаційний код юридичної особи: 41313100, місцезнаходження: 93411, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, проспект Гвардійський, будинок 30).
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п`ятнадцяти днів з дня проголошення ухвали.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, строк на апеляційне оскарження обчислюється з дня складення повного судового рішення.
СуддяІ.О. Свергун
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.06.2019 |
Оприлюднено | 06.06.2019 |
Номер документу | 82164267 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
І.О. Свергун
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні