ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа № 1.380.2019.001729
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 травня 2019 року м. Львів
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
Головуючого-судді Мричко Н.І.,
за участю секретаря судового засідання Кулик С.В.,
представника позивача Пиць Н.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Городоцької місцевої прокуратури Львівської області до Наконечнянської сільської ради Яворівського району Львівської області про визнання протиправною бездіяльність, зобов`язання вчинити дії, -
в с т а н о в и в:
Городоцька місцева прокуратура Львівської області (далі - Городоцька місцева прокуратура, Позивач) звернулася до Львівського окружного адміністративного суду із позовом до Наконечнянської сільської ради Яворівського району Львівської області (далі - Наконечнянська сільська рада, Відповідач), в якому просить суд:
- визнати протиправною бездіяльність Наконечнянської сільської ради Яворівського району Львівської області, як балансоутримувача об`єктів благоустрою з питань незатвердження плану інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх частин), незабезпечення проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації 4 дитячих майданчиків, які знаходяться на вулицях Яворівській та Лисенка в селі Наконечне Перше та на вулицях Івана Франка та А. Шептицького в селі Наконечне Друге та 1 спортивного майданчика, який знаходиться на вулиці А.Шептицького в селі Наконечне Друге;
- зобов`язати Наконечнянську сільську раду Яворівського району Львівської області вчинити дії по розробленню та затвердженню плану технічної інвентаризації та паспортизації дитячих та спортивного майданчиків, проведенню робіт з технічної інвентаризації та паспортизації 4 дитячих майданчиків, які знаходяться на вулицях Яворівській та Лисенка в селі Наконечне Перше та на вулицях Івана Франка та А. Шептицького в селі Наконечне Друге та 1 спортивного майданчика, який знаходиться на вулиці А.Шептицького в селі Наконечне Друге.
При обґрунтуванні позовних вимог Позивач зазначив, що відповідно до пункту а частини 7 статті 30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать, зокрема, здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів. Вказує на те, що для підтримання об`єктів благоустрою у належному стані Закон України Про благоустрій населених пунктів зобов`язує, зокрема, підприємства, установи, організації проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об`єктів благоустрою (їх частин).
Крім того наголошує, що за змістом наведених вище положень Закону України Про благоустрій населених пунктів та прийнятої на його виконання Інструкції з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населених пунктів, затвердження планів інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою на території Наконечнянської сільської ради є компетенцією сільської ради. Однак рішенням сесії Наконечнянської сільської ради № 919 від 24.12.2018 затверджено місцеву програму благоустрою населених пунктів Наконечнянської сільської ради на 2019 рік, але жодних конкретних заходів, затверджених планів, відповідних коштів цією програмою щодо благоустрою дитячих та спортивних майданчиків не передбачено. Тому стверджує, що Відповідачем не вжито заходів щодо проведення технічної інвентаризації та паспортизації дитячих та спортивного майданчиків, оскільки на такі об`єкти відсутні паспорти та технічна інвентаризація, що підтверджується інформацією Наконечнянської сільської ради від 20.02.2019 за № 65, а проведена згідно з відповіді інвентаризація не відповідає вимогам Інструкції. Таким чином, на думку Позивача, Наконечнянською сільською радою ігноруються норми Закону України Про благоустрій населених пунктів , зокрема, з питань затвердження плану інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх частин), незабезпечення проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації 4 дитячих майданчиків, які знаходяться на вулицях Яворівській та Лисенка в селі Наконечне Перше та на вулицях Івана Франка та А. Шептицького в селі Наконечне Друге та 1 спортивного майданчика, який знаходиться на вулиці А.Шептицького в селі Наконечне Друге.
Ухвалою судді від 12.04.2019 відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду в порядку загального позовного провадження.
Відповідач правом на подання відзиву проти позову не скористався. 02.05.2019 на адресу суду надіслав клопотання, згідно з яким Наконечнянська сільська рада позовні вимоги визнає в повному обсязі. Одночасно просить суд розгляд справи проводити у відсутності Відповідача (арк. справи 29).
Ухвалою суду від 02.05.2019 закрито підготовче провадження в адміністративній справі та призначено справу до судового розгляду по суті.
В судовому засіданні представник Позивача позовні вимоги підтримала з підстав наведених у позові. Просила позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Відповідач у судове засідання явки уповноваженого представника не забезпечив.
Заслухавши пояснення представника Позивача, дослідивши матеріали справи на підтвердження й спростування заявлених вимог в їх сукупності, надавши їм юридичну оцінку, суд встановив наступне.
13.02.2019 заступником керівника Городоцької місцевої прокуратури скеровано на адресу голів сільських, селищних, міських рад Яворівського району Львівської області запит № 05-25/143-вих-19 про надання інформації та документів в порядку ч. 4 ст. 23 Закону України Про прокуратуру , зокрема, щодо дотримання правил благоустрою, а саме: перелік спортивних та дитячих майданчиків, які знаходяться в межах міста (села, селища на території ради), вказати вулицю та балансоутримувача (власника), балансову вартість об`єкта. Разом з тим, просив скерувати на адресу прокуратури належним чином завірені рішення із зазначених питань; вказати чи по зазначених об`єктах проведена паспортиризація та інвентаризація (надати належним чином завірені копії паспортів зазначених об`єктів та інвентаризаційні документи); рішення про затвердження програм благоустрою, а також про затвердження плану технічної інвентаризації та паспортиризації дитячих та спортивних майданчиків; зазначити чи надавались відповідні доручення керівництвом ради для забезпечення належного контролю за станом благоустрою населеного пункту, а саме дитячих, спортивних майданчиків; чи передані вказані об`єкти благоустрою (дитячі, спортивні майданчики) до відання ЖРЕРів, ОСББ чи інших підприємств, які рішення при цьому приймалися, надавши відповідні акти прийому-передачі; коли проводилось обстеження та перевірка технічного стану конструктивних елементів дитячих майданчиків (арк. справи 14-15).
20.02.2019 у відповідь на вказаний запит Наконечнянська сільська рада надала відповідь № 65, згідно з якої на балансі Наконечнянської сільської ради стоїть 4 дитячих і 1 спортивний майданчики; балансова вартість дитячих майданчиків - 3 штуки по 55000 грн. на суму 165000 грн., 1 штука на суму 49694 грн.; комплект вуличних тренажерів, на суму 57600 грн.; інвентаризація об`єктів станом на 29.12.2018 проводилась, паспортизація не проводилась; обстеження та перевірка технічного стану конструктивних елементів дитячих майданчиків проводилась у 2018 році; 2 дитячі майданчики знаходяться в с. Наконечне Перше по вулиці Яворівській і вулиці Лисенка ; в с. Наконечне Друге знаходиться 1 дитячий і спортивний майданчики по вулиці А.Шептицького та 1 по вулиці Івана Франка (арк. справи 16).
Відсутність паспортів та технічної інвентаризації, незатвердження Відповідачем плану інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх частин), незабезпечення проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації дитячих майданчиків, стало підставою звернення Позивача до суду з таким позовом в інтересах держави.
При вирішенні спору, суд виходить з наступного.
Питання, вирішення яких віднесено до виключної компетенції сільської, селищної, міської ради передбачено у статті 26 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР Про місцеве самоврядування в Україні .
Відповідно до пункту 44 частини 1 статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання щодо встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність.
Згідно з пунктом а частини 7 статті 30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать організація благоустрою населених пунктів, залучення на договірних засадах з цією метою коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, а також населення; здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян.
Благоустроєм населених пунктів, відповідно до визначення, закріпленого у статті 1 Закону України від 06.09.2005 № 2807-IV Про благоустрій населених пунктів є комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.
Під заходами з благоустрою населених пунктів, відповідно до статті 1 Закону України Про благоустрій населених пунктів , слід розуміти роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об`єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.
У відповідності до частини 1 статті 2 Закону України Про благоустрій населених пунктів благоустрій населених пунктів передбачає: 1) розроблення і здійснення ефективних і комплексних заходів з утримання територій населених пунктів у належному стані, їх санітарного очищення, збереження об`єктів загального користування, а також природних ландшафтів, інших природних комплексів і об`єктів; 2) організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель, інженерних споруд та об`єктів рекреаційного, природоохоронного, оздоровчого, історико-культурного та іншого призначення; 3) створення умов для реалізації прав та виконання обов`язків суб`єктами у сфері благоустрою населених пунктів.
Відповідно до частин 1, 2 статті 20 Закону України Про благоустрій населених пунктів організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Благоустрій здійснюється в обов`язковому порядку на всій території населеного пункту (села, селища, міста).
Згідно з частиною 1 статті 10 Закону України Про благоустрій населених пунктів до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить, зокрема, затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів, затвердження правил благоустрою територій населених пунктів, створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб`єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб), визначення на конкурсних засадах підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об`єктів благоустрою.
За змістом пунктів 1, 2 частини 1 статті 13 Закону України Про благоустрій населених пунктів об`єктами благоустрою населених пунктів, серед іншого, є території загального користування та прибудинкові території.
Елементами (частинами) об`єктів благоустрою, відповідно до пункту 8 частини першої статті 21 Закону України Про благоустрій населених пунктів , є обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків.
Пунктом 5 частини 2 статті 18 Закону України Про благоустрій населених пунктів передбачено, що підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів зобов`язані проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об`єктів благоустрою (їх частин), що здійснюються у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.
На виконання наведених вище положень статті 18 Закону України Про благоустрій населених пунктів Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України наказом від 29 жовтня 2012 року № 550 затвердило Інструкцію з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населених пунктів (далі - Інструкція № 550).
Згідно з пунктом 1.3 Інструкції № 550 під паспортизацією об`єктів благоустрою слід розуміти складання технічних паспортів об`єктів благоустрою за результатами їх інвентаризації; під технічною інвентаризацією об`єктів благоустрою - сукупність заходів з обстеження, спрямованих на підтвердження наявності об`єктів нерухомого майна, елементів благоустрою та оцінку їх технічного стану, а також наявності інженерних мереж на об`єкті благоустрою.
Відповідно до пункту 1.4 Інструкції № 550 технічна інвентаризація та паспортизація об`єктів благоустрою проводяться власником, балансоутримувачем або виконавцем на підставі договору із замовником або самостійно.
Пунктом 1.5 Інструкції № 550 передбачено, що технічна інвентаризація об`єктів благоустрою може бути плановою або позаплановою. Планова технічна інвентаризація повинна проводитись згідно з планами, затвердженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування.
Згідно з пунктами 3.1, 3.2 Інструкції № 550 на основі проведеної інвентаризації об`єкта благоустрою складається його технічний паспорт за зразком, наведеним у додатку 5 до цієї Інструкції, який затверджується власником (балансоутримувачем) цього об`єкту благоустрою та підписується представником виконавця. Технічний паспорт долучається до матеріалів інвентаризаційної справи.
З урахуванням викладеного, організацію благоустрою території сіл Наконечне Перше та Наконечне Друге повинна забезпечувати сільська рада, до компетенції якої віднесено, зокрема, затвердження правил і заходів благоустрою населеного пункту.
Для підтримання об`єктів благоустрою у належному стані Закон України Про благоустрій населених пунктів зобов`язує, зокрема, підприємства, установи, організації у сфері благоустрою населених пунктів проводити їх планову інвентаризацію та паспортизацію. Однією з необхідних умов для належного виконання цього обов`язку є наявність затвердженого плану проведення таких заходів з благоустрою населеного пункту.
Суд встановив, що на балансі Наконечнянської сільської ради перебуває чотири дитячих ігрових майданчиків на вулицях Яворівській та Лисенка в селі Наконечне Перше та на вулицях Івана Франка та А. Шептицького в селі Наконечне Друге та один спортивний майданчик, який знаходиться на вулиці А.Шептицького в селі Наконечне Друге.
За змістом наведених вище положень Закону України Про благоустрій населених пунктів та прийнятої на його виконання Інструкції № 550, затвердження планів інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою сіл Наконечне Перше та Наконечне Друге є компетенцією сільської ради. Проте Наконечнянська сільська рада не затвердила планів інвентаризації та паспортизації таких об`єктів благоустрою як дитячі майданчики та спортивного майданчика, які розміщені на території сіл Наконечне Перше та Наконечне Друге, та знаходяться на балансі сільської ради, є об`єктами благоустрою, які підлягають паспортизації та інвентаризації.
Таким чином, Наконечнянська сільська рада не виконала, передбаченого Законом України Про благоустрій населених пунктів обов`язку, не розробила та не затвердила планів технічної інвентаризації та паспортизації частин об`єктів благоустрою, розташованих на території сіл Наконечне Перше та Наконечне Друге, чим допустила протиправну бездіяльність.
Частиною 2 статті 6 Закону України Про охорону дитинства передбачено, що держава гарантує дитині право на охорону здоров`я, безоплатну кваліфіковану медичну допомогу в державних і комунальних закладах охорони здоров`я, сприяє створенню безпечних умов для життя і здорового розвитку дитини, раціонального харчування, формуванню навичок здорового способу життя.
Відповідно до частини 2 статті 3 Конвенції про права дитини від 20.11.1989, прийнятої 44 сесією Генеральної Асамблеї ООН 20.11.1989, яка ратифікована постановою Верховної Ради України 27.02.1991, держави-учасниці зобов`язуються забезпечити дитині такий захист і піклування, які необхідні для її благополуччя, беручи до уваги права й обов`язки батьків, опікунів чи інших осіб, які відповідають за неї за законом, і з цією метою вживають всіх відповідних законодавчих і адміністративних заходів.
З огляду на вищенаведене, суд дійшов висновку, що відсутність затверджених планових заходів щодо інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою свідчить про протиправну бездіяльність Відповідача, яка у свою чергу слугує підставою для невжиття підприємствами, установами та організаціями у сфері благоустрою заходів щодо належного їх утримання. Крім того, зважаючи на цільове призначення таких об`єктів благоустрою як дитячі та спортивні майданчики, невиконання суб`єктами благоустрою своїх обов`язків у цій сфері порушує права користувачів цих об`єктів на безпечні умови для життя і розвитку.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно частиною 4 статті 189 Кодексу адміністративного судочинства України, позивач може відмовитися від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві. У разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог.
Таким чином, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів поданих сторонами, визнання позову Відповідачем, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню повністю.
Відповідно до положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати з Відповідача стягненню не підлягають.
Керуючись статтями 2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Наконечнянської сільської ради Яворівського району Львівської області (код ЄДРПОУ: 25248066, місцезнаходження: 81032, Львівська обл., Яворівський р-н, с. Наконечне Друге, вул. Шухевича, 11), як балансоутримувача об`єктів благоустрою, з питань незатвердження плану інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх частин), незабезпечення проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації 4 дитячих майданчиків, які знаходяться на вулицях Яворівській та Лисенка в селі Наконечне Перше та на вулицях Івана Франка та А. Шептицького в селі Наконечне Друге та 1 спортивного майданчика, який знаходиться на вулиці А. Шептицького в селі Наконечне Друге.
Зобов`язати Наконечнянську сільську раду Яворівського району Львівської області (код ЄДРПОУ: 25248066, місцезнаходження: 81032, Львівська обл., Яворівський р-н, с. Наконечне Друге, вул. Шухевича, 11) вчинити дії по розробленню та затвердженню плану технічної інвентаризації та паспортизації дитячих та спортивного майданчиків, проведенню робіт з технічної інвентаризації та паспортизації 4 дитячих майданчиків, які знаходяться на вулицях Яворівській та Лисенка в селі Наконечне Перше та на вулицях Івана Франка та А. Шептицького в селі Наконечне Друге та 1 спортивного майданчика, який знаходиться на вулиці А.Шептицького в селі Наконечне Друге.
Судові витрати зі сторін стягненню не підлягають.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повний текст рішення складений 04.06.2019.
Суддя Мричко Н.І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.05.2019 |
Оприлюднено | 05.06.2019 |
Номер документу | 82164472 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Мричко Наталія Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні