Рішення
від 27.05.2019 по справі 560/1102/19
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 560/1102/19

РІШЕННЯ

іменем України

27 травня 2019 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Тарновецького І.І.

за участю:секретаря судового засідання Бачок О.В. представника позивача - Ксьондзика Ю.Ю ОСОБА_1 , представника відповідача 1 - Рудківської Н.В., представника відповідача 2 - Кузнєцової Д.О. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до Виконавчого комітету Хмельницької міської ради , Комунального підприємства "Хмельницькбудзамовник" про визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Виконавчого комітету Хмельницької міської ради, Комунального підприємства "Хмельницькбудзамовник", в якому просив суд:

- визнати протиправним та скасувати п. 2 та п. 3 рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 13.12.2018 № 1027 щодо демонтажу рекламних засобів (банер) по АДРЕСА_1 за телевежею, проведення яких доручено Комунальному підприємству "Хмельницькбудзамовник";

- зобов`язати Комунальне підприємство "Хмельницькбудзамовник" повернути демонтовані 07.02.2019 по вул. Західно-Окружна, за телевежею, рекламні засоби (банера), які належать ОСОБА_2 на праві приватної власності.

Позов обґрунтовано тим, що розміщена на вилученому напівпричепі реклама не належить до зовнішньої реклами, а є рекламою на транспорті , яка згідно зі статтею 18 Закону України від 03 липня 1996 року № 270/96-ВР Про рекламу (далі - Закон № 270/96-ВР) не є предметом регулювання органів місцевого самоврядування та не потребує отримання дозволів, погоджень, інших документів щодо розміщення реклами, тому дії відповідачів щодо вилучення рекламних засобів (банер) є протиправними.

Відповідно до ухвали суду від 16.04.2019 провадження у справі відкрито, справу призначено до розгляду у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідачі у строк встановлений судом, подали до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначили, що діяли на підставі, у межах повноважень та у спосіб, визначений податковим законодавством, а тому відсутні підстави для задоволення позовних вимог.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив суд задовольнити позов.

Представники відповідачів в судовому засіданні проти позовних вимог заперечували, просили суд в задоволенні позову відмовити.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши надані письмові докази, перевіривши матеріали справи, а також проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд встановив наступне.

ОСОБА_2 розмістила по вул. Західно-Окружна, за телевежею міста Хмельницького рекламну конструкцію (банер). Рекламний засіб (банер) розміщено на напівпричепі, державний номер НОМЕР_1 .

10.09.2018 посадовими особами управління архітектури та містобудування Департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів Хмельницької міської ради проведено комісійне обстеження, під час якого виявлено рекламні конструкції, які розміщені без дозвільних документів, серед яких, за адресою м. Хмельницький, вул. Західно-Окружна, за телевежею (банер), про що складено акт обстеження зовнішньої реклами станом на 10.09.2018.

Рішенням виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 13 грудня 2018 року № 1027 Про демонтаж конструкцій зовнішньої реклами у зв`язку з порушенням вимог Правил розміщення зовнішньої реклами у місті Хмельницькому, затверджених рішенням виконавчого комітету міської ради від 19.07.2018 № 518 "Про порядок розміщення зовнішньої реклами у місті Хмельницькому (нова редакція)" вирішено провести демонтаж ряду самовільно розміщених рекламних засобів, серед яких, за адресою вул. Західно-Окружна, за телевежею міста Хмельницького (п. 2 Рішення). Проведення демонтажу рекламних конструкцій доручено Комунальному підприємству "Хмельницькбудзамовник" (п. 3 Рішення).

На виконання рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 13 грудня 2018 року № 1027, 07.02.2019, згідно Акту проведення демонтажу спеціальних рекламних конструкцій за участі представників Комунального підприємства "Хмельницькбудзамовник" та управління архітектури та містобудування Департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів Хмельницької міської ради проведено демонтаж рекламних засобів зовнішньої реклами, розміщених за адресою: м. Хмельницький, вул. Західно-Окружна, за телевежею (банер).

Позивач не погодившись із такими діями відповідачів, звернувся до суду з позовом, так як вважає, що дії відповідачів є протиправними, оскільки пов`язані з демонтажем рекламних конструкцій, які на його думку, не є зовнішньою рекламою.

Надаючи правову оцінку відносинам, які склались між сторонами, суд зазначає наступне.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Поданий позов фактично зводиться до того, що, на думку позивача, розміщення реклами на зовнішній поверхні напівпричепу є рекламою на транспорті та не потребує будь-яких дозволів та погоджень з боку місцевої влади.

Позивачем на підтвердження того, що реклама була розміщена саме на транспортному засобі надав до суду свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу напівпричепу державний номер НОМЕР_1 , реєстраційну картку транспортного засобу, рахунки на оплату монтажу банера на напівпричіп, державний номер НОМЕР_1 , фотографії транспортного засобу та номеру рами (шасі), а також надав висновок експертного дослідження № 23/6841/4143 від 15.05.2019 згідно якого встановлено, що на наданому для дослідження напівпричепі: КЗС 949613, № рами (шасі) 00060, рік випуску 1992, колір зелений, ідентифікатор: 00060, номер рами (шасі) не змінювався.

Водночас, суд вважає за необхідне зазначити, що питання приналежності певного рекламного засобу до зовнішньої реклами або реклами на транспорті лежить не виключно у конструкційно-технічних особливостях засобів, але й у юридично-правовій площині.

Законом України Про рекламу № 270/96-ВР та Типовими правилами розміщення зовнішньої реклами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2003 року № 2067 (далі - Типові правила) визначено, які з рекламних засобів відносяться до зовнішньої реклами.

Відповідно до абзацу 12 статті 1 Закону № 270/96-ВР реклама на транспорті - це реклама, що розміщується та території підприємств транспорту загального користування, метрополітену, зовнішній та внутрішній поверхнях транспортних засобів та споруд підприємств транспорту загального користування і метрополітену.

Статтею 1 Закону України від 10 листопада 1994 року №232/94-ВР Про транспорт передбачено, що транспорт є однією з найважливіших галузей суспільного виробництва і покликаний задовольняти потреби населення та суспільного виробництва в перевезеннях.

Зовнішня реклама - це реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних кострукціях - рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг (абзац 6 статті 1 Закону № 270/96-ВР).

Згідно із абзацом 7 пункту 2 Типових правил спеціальні конструкції тимчасові та стаціонарні рекламні засоби (світлові та несвітлові, наземні та неназемні (повітряні), плоскі та об`ємні стенди, щити, панно, транспаранти, троли, таблички, короби, механічні, динамічні, електронні табло, екрани, панелі, тумби, складні просторові конструкції, аеростати, повітряні кулі тощо), які використовуються для розміщення реклами.

За змістом частини першої статті 16 Закону № 270/96-ВР розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах провадиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, та в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

В свою чергу, за правилами частин першої та третьої статті 18 Закону № 270/96-ВР розміщення реклами на транспорті погоджується лише з власниками об`єктів транспорту або уповноваженими ними органами (особами).

За умови розміщення реклами на транспорті з дотриманням вимог безпеки і правил дорожнього руху забороняється вимагати від власників транспортних засобів отримання дозволів, погоджень, інших документів щодо розміщення реклами.

Аналіз наведених норм права свідчить про те, що в розумінні абзацу 12 статті 1 та статті 18 Закону № 270/96-ВР не потребує отримання дозволу на розміщення реклами, зокрема, на транспорті, який віднесено до загального користування, метрополітену.

З огляду на викладене, враховуючи, що напівпричіп державний номер НОМЕР_1 є самостійно нерухомою конструкцією, жодним чином не передбачений для перевезення пасажирів, спеціально пристосований саме для розміщення зовнішньої реклами на всій площі своєї поверхні, за будь-яким іншим функціональним призначенням (перевезенням вантажу) не використовується, то суд дійшов висновку, про те що вказаний рекламний засіб є спеціальною конструкцією, що відносяться до носіїв зовнішньої реклами у розумінні абзацу 6 статті 1 Закону № 270/96-ВР та потребує отримання дозволу на таке розміщення.

Відповідно до пункту 24 Типових правил виданий у встановленому порядку дозвіл є підставою для розміщення зовнішньої реклами та виконання робіт, пов`язаних з розташуванням рекламного засобу.

Згідно із пунктами 2 та 3 вказаних Правил, дозвіл - це документ установленої форми, виданий розповсюджувачу зовнішньої реклами на підставі рішення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, який дає право на розміщення зовнішньої реклами на певний строк та у певному місці. Зовнішня реклама розміщується на підставі дозволів та у порядку, встановленому виконавчими органами сільських, селищних, міських рад відповідно до цих Правил.

Порядок розміщення зовнішньої реклами у місті Хмельницькому затверджені рішенням виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 19.07.2018 № 518 "Про порядок розміщення зовнішньої реклами у місті Хмельницькому (нова редакція)" (далі - Порядок №518).

Цей Порядок регулює правові відносини у галузі розміщення зовнішньої реклами між розповсюджувачами зовнішньої реклами, виконавчим комітетом Хмельницької міської ради, спеціально уповноваженими територіальними органами у сфері захисту прав споживачів та робочим органом з приводу отримання дозволів на розміщення зовнішньої реклами, укладення договорів про надання в користування місць для розміщення спеціальних конструкцій зовнішньої реклами, встановлення спеціальних конструкцій на місцях, наданих в користування, та контролю за дотриманням цього Порядку, а також інші відносини з приводу розміщення зовнішньої реклами.

Пунктом 3 Порядку № 518 визначено, що зовнішня реклама розміщується у м. Хмельницькому на підставі рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради про надання дозволу на розміщення зовнішньої реклами.

Видача (відмова у видачі, переоформлення, видача дубліката, анулювання) дозволу на розміщення зовнішньої реклами здійснюється відповідно до Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності".

Плата за видачу зазначених дозволів не справляється.

Дозволом на розміщення зовнішньої реклами є документ установленої форми, виданий розповсюджувачу зовнішньої реклами на підставі рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради, який дає право на розміщення зовнішньої реклами на певний строк та у певному місці. (пункт 2 Порядку №518).

Відповідно до пункту 4 Типових правил місце розташування рекламного засобу площа зовнішньої поверхні будівлі (будинку, споруди), елемента вуличного обладнання або відведеної території на відкритій місцевості у межах населеного пункту, що надається розповсюджувачу зовнішньої реклами в тимчасове користування власником або уповноваженим ним органом (особою).

На територіях, будинках і спорудах зовнішня реклама розміщується за згодою їх власників або уповноважених ними органів (осіб) з урахуванням архітектурних, функціонально-планувальних, історико-культурних чинників, типології елементів місцевого середовища та з додержанням правил благоустрою території міста Хмельницького (пункт 5 Порядку №518).

Пункт 17 Порядку №518 передбачає, що виконавчий комітет міської ради приймає рішення про надання дозволу або про відмову у його наданні.

У разі прийняття рішення про надання дозволу керівник робочого органу протягом п`яти робочих днів підписує обидва примірники дозволу та скріплює їх печаткою робочого органу.

Перший примірник дозволу видається заявникові, а другий - залишається робочому органу для обліку та контролю. Видача дозволу реєструється в журналі реєстрації.

Рішення про відмову у наданні дозволу надсилається робочим органом заявникові протягом п`яти робочих днів з дати його прийняття.

Відповідно до пункту 18 Порядку №518, одночасно із видачею дозволу між робочим органом та заявником укладається договір про надання у користування місць для розміщення рекламного засобу за формою згідно з додатком 3 до цього Порядку. Підставою для нарахування та внесення розповсюджувачем зовнішньої реклами відповідної плати є укладений договір про надання у користування місць для розміщення зовнішньої реклами.

Оскільки судом встановлено, що позивач жодних дозволів на розміщення реклами на носію зовнішньої реклами - спеціальній конструкції напівпричепі, що був розміщений по АДРЕСА_1 , за АДРЕСА_2 Хмельницького, не отримував та не погоджував місця розташування такої конструкції на відповідній території з уповноваженим органом (особою), то, на думку суду дій відповідачів, які полягають у демонтажі рекламних засобів (банеру) є правомірними та такими, що вчинені у відповідності до вимог чинного законодавства України.

Аналогічного висновку дійшов Верховний Суд у постанові від 10.01.2019 справа №296/9314/14-а.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч. 2 ст. 77 КАС України).

Таким чином, враховуючи встановлені судом обставини справи, оцінивши наявні докази в їх сукупності за правилами ст. 90 КАС України та аналізуючи наведені положення законодавства, суд дійшов висновку, що рішення від 13 грудня 2018 року № 1027 Про демонтаж конструкцій зовнішньої реклами виконавчим комітетом Хмельницької міської ради прийнято у відповідності до вимог законодавства, а тому позовні вимоги позивача про визнання протиправними та скасування п. 2 та п. 3 рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 13.12.2018 № 1027 та зобов`язання КП "Хмельницькбудзамовник" повернути демонтовані 07.02.2019 по вул. Західно-Окружна, за телевежею, рекламні засоби (банера), які належать ОСОБА_2 на праві приватної власності, задоволенню не підлягають.

Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи те, що в задоволенні позову відмовлено, судом не вирішується питання про розподіл судових витрат.

Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_2 до Виконавчого комітету Хмельницької міської ради, Комунального підприємства "Хмельницькбудзамовник" про визнання протиправним та скасування рішення - відмовити.

Судові витрати в порядку статті 139 КАС України розподілу між сторонами не підлягають.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 31 травня 2019 року

Позивач:ОСОБА_2 ( АДРЕСА_3 , паспорт серії НОМЕР_2 виданий 11 травня 2017 року Славутським РВ УМВС України у Хмельницькій області Відповідачі:Виконавчий комітет Хмельницької міської ради (вул. Гагаріна, 3, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29001 , код ЄДРПОУ - 04060772) Комунальне підприємство "Хмельницькбудзамовник" (вул. Марка Кропивницького, 6А, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29015 , код ЄДРПОУ - 35940200)

Головуючий суддя /підпис/ І.І. Тарновецький "Згідно з оригіналом" Суддя І.І. Тарновецький

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.05.2019
Оприлюднено05.06.2019
Номер документу82166460
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/1102/19

Ухвала від 09.08.2019

Адміністративне

Дубровицький районний суд Рівненської області

Отупор К.М.

Рішення від 27.05.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 16.04.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 10.04.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні