Рішення
від 15.04.2019 по справі 0440/6568/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 квітня 2019 року Справа № 0440/6568/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіВерба І.О. при секретарі судового засіданняШелгуновій І.А. за участю представників: позивача відповідача 1 відповідача 2 третьої особи ОСОБА_1 С. Петрушевської В.К. Псарьова О.С. Кузьміної І.С. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі у порядку загального позовного провадження адміністративну справу за адміністративним позовом Партизанської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області до Дніпропетровської обласної державної адміністрації, Департаменту економічного розвитку Дніпропетровської обласної державної адміністрації, третя особа, на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Балівська сільська рада Дніпровського району Дніпропетровської області про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити певні дії, -

встановив:

І. ПРОЦЕДУРА

1. 30.08.2018 Партизанська сільська рада Дніпровського району Дніпропетровської області звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Дніпропетровської обласної державної адміністрації, у якому позивач просить суд:

- визнати протиправними дії Дніпропетровської обласної державної адміністрації у вигляді бездіяльності, яка полягає у ненаданні у встановлений, частиною 4 статті 7 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад , строк висновку про відповідність проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Партизанської сільської ради та Балівської сільської ради Конституції та законам України, що затверджується розпорядженням голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації;

- зобов`язати Дніпропетровську обласну адміністрацію підготувати висновок про відповідність проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Партизанської сільської ради та Балівської сільської ради Конституції та законам України та затвердити його розпорядженням голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації.

2. Ухвалою суду від 04.09.2018 адміністративний позов залишено без руху із наданням строку для усунення недоліків.

3. На виконання вимог ухвали суду від 04.09.2018 позивач виправив недоліки позовної заяви.

4. Ухвалою суду від 16.10.2018 відкрито провадження в адміністративній справі № 0440/6568/18, ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження згідно частини другої статті 257 та частини п`ятої статті 262 КАС України у письмовому провадженні.

5. Ухвалою суду від 17.12.2018 суд перейшов до розгляду адміністративної справи № 0440/6568/18 за правилами загального позовного провадження.

6. У зв`язку із перебуванням судді Барановського Р.А. у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трьох років, на підставі розпорядження від 19.02.2019 № 255д здійснено повторний автоматизований розподіл справи № 0440/6568/18 та передано останню на розгляд судді Верба І.О., про що складений протокол від 19.02.2019.

7. Ухвалою суду від 25.02.2019 прийнято до провадження адміністративну справу № 0440/6568/18, призначено підготовче засідання на 19.03.2019.

8. 25.02.2019 від Дніпропетровської обласної державної адміністрації надійшло клопотання про заміну неналежного відповідача у справі із додатками.

9. 19.03.2019 від позивача до канцелярії суду надійшли заперечення на клопотання про заміну неналежного відповідача.

10. У підготовче засідання, призначене на 19.03.2019, прибув представник позивача.

11. Судом на розгляд поставлено клопотання представника відповідача про заміну неналежного відповідача.

12. Представник позивача проти заявленого клопотання заперечив повністю, надавши письмові заперечення.

13. Ухвалою суду від 19.03.2019:

- у задоволенні клопотання представника Дніпропетровської обласної державної адміністрації про заміну неналежного відповідача в адміністративній справі № 0440/6568/18 відмовлено;.

- залучено у якості відповідача у справу № 0440/6568/18 Департамент економічного розвитку Дніпропетровської облдержадміністрації (проспект Олександра Поля, 1, м. Дніпро, 49000);

- витребувано від Департаменту економічного розвитку Дніпропетровської облдержадміністрації Положення про департамент.

14. Підготовче засідання відкладено до 04.04.2019.

15. У підготовче засідання, призначене на 04.04.2019, прибули представники сторін.

16. Представником позивача надано до суду:

- уточнений адміністративний позов;

- заяву про залучення третьої особи, на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Балівську сільську раду Дніпровського району Дніпропетровської області.

17. Судом протокольною ухвалою залучено до участі у справі № 0440/6568/18 третю особу, на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Балівську сільську раду Дніпровського району Дніпропетровської області, представник якої за довіреністю був присутній у залі суду.

18. У підготовчому засіданні примірники уточненої позовної заяви вручено представникам учасникам справи.

19. Оголошено перерву до 15.04.2019.

20. У підготовче засідання 15.04.2019 прибули представники сторін.

21. Представником позивача надано додаткові пояснення, примірники якого вручено представникам відповідачів.

22. Представником Департаменту економічного розвитку Дніпропетровської обласної державної адміністрації надано відзив на позовну заяву.

23. Представником Дніпропетровської обласної державної адміністрації надано відзив на уточнену позовну заяву, примірники якого вручено іншим сторонам у справі.

24. Ухвалою суду від 15.04.2019 закрито підготовче провадження в адміністративній справі № 0440/6568/18, за письмовою згодою сторін призначено справу до судового розгляду по суті одразу після закінчення підготовчого засідання.

25. У судовому засіданні учасники справи підтримали обрані правові позиції.

ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА

26. Обласна державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад готує відповідний висновок, який затверджується розпорядженням голови обласної державної адміністрації або, в той же строк, повертає його на доопрацювання.

27. Підставою для відмови може бути виключно невідповідність проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та законам України.

28. Партизанська сільська рада Дніпровського району Дніпропетровської області вважає бездіяльність Дніпропетровської обласної державної адміністрації, яка полягає у ненаданні у встановлений законом строк висновку про відповідність проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та законам України, який затверджується розпорядженням голови обласної державної адміністрації, протиправною та такою, що не відповідає принципу законності, встановленого статтею 19 Конституції України.

29. В порушення частин 4, 6 статті 7 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад своїми діями у вигляді бездіяльності, відповідач у встановлений законом строк не підготував ні висновок про відповідність проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Партизанської сільської ради та Балівської сільської ради Конституції та законам України, ні повернув проект рішення на доопрацювання.

30. Бездіяльність відповідача порушує права, свободи та інтереси позивача на добровільне об`єднання територіальних громад, які містяться в частині 5 статті 7 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад .

ІІІ. ДОВОДИ Дніпропетровської обласної державної адміністрації

31. Дніпропетровська обласна державна адміністрація заперечує проти позовних вимог, вважає їх необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

32. Повноваження облдержадміністрації у правовідносинах, пов`язаних із добровільним об`єднанням територіальних громад, визначені Законом України Про добровільне об`єднання територіальних громад .

33. На облдержадміністрації статтею 7 Закону покладено обов`язок щодо надання висновку щодо відповідності схвалених сільськими, селищними, міськими радами проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та законам України.

34. Таким чином, при підготовці висновку про відповідність проектів рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Патризанської сільської ради та Балівської сільської ради Конституції та законам України з подальшим затвердженням його розпорядженням голови облдержадміністрації або (у разі встановлення їх невідповідності Конституції та законам України) повернення на доопрацювання облдержадміністрація відповідно до встановленого Законом України Про добровільне об`єднання територіальних громад порядку приймає на власний адміністративний розсуд рішення про відповідність або невідповідність проектів рішень органів місцевого самоврядування, тобто має певні дискреційні повноваження.

35. Позовна вимога про зобов`язання Дніпропетровської облдержадміністрації підготувати висновок про відповідність проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Партизанської сільської ради та Балівської сільської ради Конституції та Законам України та затвердити його розпорядженням голови облдержадміністрації є формою втручання в дискреційні повноваження відповідачів, виходить за межі завдань адміністративного судочинства, а тому не підлягає задоволенню.

36. Аналогічні правові позиції містяться в постановах Верховного суду України від 13.12.2018 у справі № 817/2297/14 та від 27.03.2019 у справі № 688/3487/16-а (№ К/9901/6979/18).

IV. ДОВОДИ Департаменту економічного розвитку Дніпропетровської обласної державної адміністрації

37. Департамент економічного розвитку Дніпропетровської обласної державної адміністрації заперечує проти позовних вимог, вважає їх необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

38. Повноваження облдержадміністрації у правовідносинах, пов`язаних із добровільним об`єднанням територіальних громад, визначені Законом України Про добровільне об`єднання територіальних громад (далі - Закон).

39. На облдержадміністрації статтею 7 Закону покладено обов`язок щодо надання висновку щодо відповідності схвалених сільськими, селищними, міськими радами проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та законам України.

40. Відповідно до пункту 1 статті 10 Закону, держава здійснює фінансову підтримку добровільного об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст та приєднання до об`єднаних територіальних громад шляхом надання об`єднаній територіальній громаді коштів у вигляді субвенцій на формування відповідної інфраструктури згідно з планом соціально-економічного розвитку такої територіальної громади.

41. При цьому, відповідно до пункту 4 статті 9 Закону, Кабінет Міністрів України може визнати об`єднану територіальну громаду спроможною, за умови її утворення в порядку, визначеному розділом II цього Закону, навколо населеного пункту, визначеного перспективним планом формування територій громад Автономної Республіки Крим, області як адміністративного центру об`єднаної територіальної громади, а також якщо кількість населення об`єднаної територіальної громади становить не менше половини кількості населення територіальних громад, які мали увійти до такої об`єднаної територіальної громади відповідно до перспективного плану формування територій громад Автономної Республіки Крим, області, якщо інше не встановлено законом.

42. Відповідно до Перспективного плану формування територій громад Дніпропетровської області (схвалено рішенням облради від 27.05.2015 № 641-31/VІ (зі змінами) та затверджено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 05.08.2015 № 846 (зі змінами)) Обухівська селищна, Партизанська та Балівська сільські ради входять у Обухівську ОТГ з центром у смт Обухівка.

43. Таким чином, з метою дотримання принципів добровільного об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст, необхідно забезпечити досягнення економічної ефективності та можливості отримання державної підтримки через визнання ОТГ спроможною. Для чого необхідно внести відповідні зміни до Перспективного плану формування територій громад Дніпропетровської області, передбачивши створення Партизанської ОТГ з центром у с. Партизанське.

V. ДОВОДИ Балівської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області

44. Балівська сільська рада Дніпровського району Дніпропетровської області заяв по суті спору не надала.

VІ. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

45. Партизанському сільському голові ОСОБА_2 на його лист від 20.03.2017 стосовно внесення змін до Перспективного плану формування територіальних громад Дніпропетровської області Дніпропетровською обласною радою направлено відповідь від 26.04.2017 № вих.-1283/0/2-17 Про внесення змін до Перспективного плану формування територіальних громад області в якій, зокрема, зазначено (а.с.138):

- згідно з частиною 3 статті 11 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад перспективний план формування територій громад області схвалюється обласною радою за поданням обласної державної адміністрації на черговій сесії обласної ради;

- у разі прийняття сільськими радами рішень про добровільне об`єднання Партизанської та Балівської сільських рад обласна державна адміністрація виходить з пропозицією розглянути на пленарному засіданні проект рішення щодо внесення змін до Перспективного плану формування територій громад Дніпропетровської області;

- зміни до рішення обласної ради від 27.05.2015 № 641-31/VI Про Перспективний план формування територій громад Дніпропетровської області будуть внесені після фактичного об`єднання Партизанської та Балівської сільських рад у Партизанську об`єднану територіальну громаду.

46. Судом встановлено, що 16.01.2018 Партизанська сільська рада, Балівська сільська рада звернулись до Дніпропетровського окружного адміністративного суду (справа № 804/427/18) з адміністративним позовом до Дніпропетровської обласної державної адміністрації, в якому з урахуванням уточненої позовної заяви, позивачі просили:

- визнати протиправними дії Дніпропетровської обласної державної адміністрації щодо повернення проектів рішень та не надання висновку про відповідність вимогам Конституції України та законам України проектів рішень Партизанської та Балівської сільських рад Про добровільне об`єднання територіальних громад , які підтверджуються листом про повернення проектів рішень від 20.11.2017 № 40-4441/0/2-17;

- зобов`язати Дніпропетровську обласну державну адміністрацію надати Висновок про відповідність вимогам Конституції України та законам України проектів рішень Партизанської сільської ради Про добровільне об`єднання територіальних громад (схваленого рішенням Двадцятої сесії VІІ скликання Партизанської сільської ради від 31.10.2017 № 439-20/VІІ Про схвалення проекту рішення сільської ради Про добровільне об`єднання територіальних громад в оновленій редакції ) та Балівської сільських рад Про добровільне об`єднання територіальних громад (схваленого рішенням Вісімнадцятої сесії VІІ скликання Балівської сільської ради від 26.10.2017 № 320-18-VІІ Про схвалення проекту рішення сільської ради Про добровільне об`єднання територіальних громад в оновленій редакції ).

47. Рішенням суду від 16.04.2018 у справі № 804/427/18 адміністративний позов Партизанської сільської ради, Балівської сільської ради до Дніпропетровської обласної державної адміністрації про визнання протиправними дій щодо повернення проектів рішень, ненадання висновку та зобов`язання вчинити певні дії задоволено частково, суд:

- визнав протиправними дії Дніпропетровської обласної державної адміністрації щодо повернення проектів рішень Партизанської сільської ради № 439-20/VІІ від 31.10.2017, Балівської сільської ради № 320-18-VІІ від 26.10.2017 Про схвалення проекту рішення Про добровільне об`єднання територіальних громад в оновленій редакції , які оформлені у листі № 40-4441/0/2-17 від 20.11.2017;

- зобов`язав Дніпропетровську обласну державну адміністрацію повторно розглянути подання № 594 від 01.11.2017 про надання висновку щодо відповідності проектів рішень Партизанської сільської ради № 439-20/VІІ від 31.10.2017, Балівської сільської ради № 320-18-VІІ від 26.10.2017 Про схвалення проекту рішення Про добровільне об`єднання територіальних громад в оновленій редакції , Конституції та законам України з урахуванням правової оцінки, наданої у даному судовому рішенні;

- в іншій частині позову відмовлено.

48. Рішення у справі № 804/427/18 набрало законної сили 30.05.2018.

49. Проектом рішення Партизанської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області Про добровільне об`єднання територіальних громад вирішено (а.с.12-13, 39-40, 65-65, 103):

- об`єднатися територіальними громадами села Партизанське Партизанської сільської ради та села Балівка Балівської сільської ради в Партизанську об`єднану територіальну громаду з центром у селі Партизанське Дніпровського району Дніпропетровської області;

- затвердити план організаційних заходів щодо добровільного об`єднання територіальних громад (додаток);

- партизанському сільському голові ОСОБА_2 звернутися до Дніпропетровської обласної державної адміністрації з пропозицією звернутися до Центральної виборчої комісії для прийняття нею рішення про призначення перших виборів депутатів Партизанської сільської ради та відповідного сільського голови в установленому законом порядку;

- повноваження Партизанської сільської ради та Партизанського сільського голови припинити з моменту набуття повноважень новообраним органом місцевого самоврядування та сільським головою Партизанської об`єднаної територіальної громади, утвореної внаслідок добровільного об`єднання;

- правонаступником прав та обов`язків Партизанської сільської ради визначити Партизанську сільську раду, утворену внаслідок добровільного об`єднання;

- координацію роботи та контроль за виконанням цього рішення покласти на сільського голову Буряка І ОСОБА_3 М.

50. Проектом рішення Балівської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області Про добровільне об`єднання територіальних громадян вирішено (а.с.16-17, 37-38, 68-69, 107-108):

- об`єднатися територіальними громадами села Партизанське Партизанської сільської ради та села Балівка Балівської сільської ради в Партизанську об`єднану територіальну громаду з центром у селі Партизанське Дніпровського району Дніпропетровської області;

- затвердити план організаційних заходів щодо добровільного об`єднання територіальних громад (додаток);

- партизанському сільському голові ОСОБА_2 звернутися до Дніпропетровської обласної державної адміністрації з пропозицією звернутися до Центральної виборчої комісії для прийняття нею рішення про призначення перших виборів депутатів Партизанської сільської ради та відповідного сільського голови в установленому законом порядку;

- повноваження Балівської сільської ради та Балівського сільського голови припинити з моменту набуття повноважень новообраним органом місцевого самоврядування та сільським головою Партизанської об`єднаної територіальної громади, утвореної внаслідок добровільного об`єднання;

- правонаступником прав та обов`язків Балівської сільської ради визначити Партизанську сільську раду, утворену внаслідок добровільного об`єднання;

- координацію роботи та контроль за виконанням цього рішення покласти на сільського голову ОСОБА_4 .

51. Відповідно до протоколу загальних зборів представників територіальних громад сіл Партизанське та Балівка Дніпровського району Дніпропетровської області від 11.05.2018 № 2 (а.с.18-20, 33-35, 70-72, 109-111):

- Порядок денний : обговорення, підготовлених спільною робочою групою проектів рішень Партизанської та Балівської сільських рад щодо добровільного об`єднання територіальних громад;

- по першому питанню вирішено:

-- погодитися з запропонованими проектами рішень Балівської та Партизанської сільських рад Про добровільне об`єднання територіальних громад сіл Балівка та партизанське в партизанське об`єднану територіальну громаду;

-- доручити схвалити дані проекти рішень на найближчих сесіях сільських рад;

-- подати, схвалені сільськими радами, проекти рішень обласній державній адміністрації для надання висновку щодо відповідності їх Конституції та законам України;

-- робочій групі по об`єднанню територіальних громад в найкоротший термін завершити всі процедури для призначення перших виборів депутатів сільської ради та сільського голови Партизанської об`єднаної територіальної громади в установленому законом порядку.

52. Відповідно до частини 3 статті 7 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад , проглянувши проект рішення Партизанської сільської ради Про добровільне об`єднання територіальних громадян , підготовлений спільною робочою групою, враховуючи результати громадських обговорень Партизанською сільською радою Дніпровського району Дніпропетровської області прийнято рішення від 15.05.2018 № 540-26/VII Про схвалення проекту рішення сільської ради Про добровільне об`єднання територіальних громадян , яким вирішено (а.с.13, 38, 64, 104-104):

- схвалити проект рішення Партизанської сільської ради Про добровільне об`єднання територіальних громад , підготовлений спільною робочою групою;

- сільському голові Партизанської сільської ради, як ініціатору добровільного об`єднання територіальних громад, ОСОБА_2 подати проект рішення сільської ради Про добровільне об`єднання територіальних громад до Дніпропетровської обласної державної адміністрації для надання висновку щодо відповідності цього проекту Конституції та законам України.

53. Відповідно до частини 3 статті 7 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад , проглянувши проект рішення Балівської сільської ради Про добровільне об`єднання територіальних громадян , підготовлений спільною робочою групою, враховуючи результати громадських обговорень Балівською сільською радою Дніпровського району Дніпропетровської області прийнято рішення від 15.05.2018 № 420-21-УІІ Про схвалення проекту рішення сільської ради Про добровільне об`єднання територіальних громадян , яким вирішено (а.с.15, 36, 67, 106):

- схвалити проект рішення Балівської сільської ради Про добровільне об`єднання територіальних громад , підготовлений спільною робочою групою;

- сільському голові Партизанської сільської ради, як ініціатору добровільного об`єднання територіальних громад, ОСОБА_2 подати проект рішення сільської ради Про добровільне об`єднання територіальних громад до Дніпропетровської обласної державної адміністрації для надання висновку щодо відповідності цього проекту Конституції та законам України.

54. Партизанською сільською радою Дніпровського району Дніпропетровської області 07.06.2018 за вихідним № 350 подано до Дніпропетровської обласної державної адміністрації подання (повторно) (а.с.11, 40, 63, 102) наступного змісту:

- Відповідно до пункту 3 статті 7 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад , керуючись рішенням загальних зборів представників членів територіальних громад с. Партизанське та с. Балівка (протокол № 2 від 11.05.2018), рішенням Партизанської та Балівської сільських рад Про схвалення проекту рішення сільської ради Про добровільне об`єднання територіальних громад , подаємо Вам проект рішення сільської ради Про добровільне об`єднання територіальних громад для надання висновку щодо відповідності цього проекту Конституції та законам України .

55. У зазначеному поданні вказані подані додатки:

1) проект рішення сільської ради Про добровільне об`єднання територіальних громад ;

2) рішення Партизанської сільської ради № 540-26/VII від 15.05.2018 Про схвалення проекту рішення сільської ради Про добровільне об`єднання територіальних громад ;

3) рішення Балівської сільської ради № 420-21-УІІ від 15.05.2018 Про схвалення проекту рішення сільської ради Про добровільне об`єднання територіальних громад ;

4) копія протоколу № 2 від 11.05.2018 загальних зборів представників членів територіальних громад с. Партизанське та с. Балівка.

56. Подання отримано управлінням діловодства і контролю Дніпропетровської обласної державної адміністрації 07.06.2018 за вхідним номером 5511/0/1-18.

57. Згідно реєстраційно-контрольної картки № 5511/0/1-18 від 07.06.2018 подання Партизанською сільською радою Дніпровського району Дніпропетровської області Про добровільне об`єднання територіальних громад передано для виконання Департаменту економічного розвитку (Псарьов Олексій Сергійович) (а.с.60-61).

58. Встановлено строк для опрацювання та надання висновку відповідно до чинного законодавств до 11.06.2018 (а.с.62).

59. На час подання позову та розгляду справи по суті проект рішення на доопрацювання не повернуто, висновок не підготовлений, рішення у формі розпорядження не прийнято.

VІІ. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН

60. Відносини, що виникають у процесі добровільного об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст, а також добровільного приєднання до об`єднаних територіальних громад врегульовані Законом України Про добровільне об`єднання територіальних громад від 05.02.2015 № 157-VIII (далі - Закон № 157-VIII).

61. Основні умови добровільного об`єднання територіальних громад визначені статтею 4 Закону № 157-VIII.

62. Добровільне об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюється з дотриманням таких умов:

1) у складі об`єднаної територіальної громади не може існувати іншої територіальної громади, яка має свій представницький орган місцевого самоврядування;

2) територія об`єднаної територіальної громади має бути нерозривною, межі об`єднаної територіальної громади визначаються по зовнішніх межах юрисдикції рад територіальних громад, що об`єдналися;

3) об`єднана територіальна громада має бути розташована в межах території Автономної Республіки Крим, однієї області;

4) при прийнятті рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад беруться до уваги історичні, природні, етнічні, культурні та інші чинники, що впливають на соціально-економічний розвиток об`єднаної територіальної громади;

5) якість та доступність публічних послуг, що надаються в об`єднаній територіальній громаді, не можуть бути нижчими, ніж до об`єднання.

63. Відповідно до статті 5 Закону № 157-VIII ініціаторами добровільного об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст можуть бути:

1) сільський, селищний, міський голова;

2) не менш як третина депутатів від загального складу сільської, селищної, міської ради;

3) члени територіальної громади в порядку місцевої ініціативи;

4) органи самоорганізації населення відповідної території (за умови представлення ними інтересів не менш як третини членів відповідної територіальної громади).

64. Пропозиція щодо ініціювання добровільного об`єднання територіальних громад повинна, зокрема, містити: 1) перелік територіальних громад, що об`єднуються, із зазначенням відповідних населених пунктів; 2) визначення адміністративного центру об`єднаної територіальної громади та її найменування.

65. Сільський, селищний, міський голова забезпечує вивчення пропозиції щодо ініціювання добровільного об`єднання територіальних громад та її громадське обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції. Після завершення громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представника (представників) до спільної робочої групи.

66. Порядок підготовки проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад врегульовано статтею 6 Закону № 157-VIII.

67. Сільський, селищний, міський голова після прийняття відповідною радою рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад надсилає пропозицію про таке об`єднання сільському, селищному, міському голові суміжної територіальної громади (частина перша статті 6 Закону № 157-VIII).

68. Сільський, селищний, міський голова суміжної територіальної громади забезпечує вивчення пропозиції щодо добровільного об`єднання територіальних громад та її громадське обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції. Після завершення громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представника (представників) до спільної робочої групи або про відмову в наданні згоди (частина друга статті 6 Закону № 157-VIII).

69. У разі прийняття рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад сільський, селищний, міський голова, який ініціював об`єднання, приймає рішення про утворення спільної робочої групи з підготовки проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад та інформує про це Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідні обласну раду, обласну державну адміністрацію.

70. Утворення спільної робочої групи є початком процедури добровільного об`єднання територіальних громад.

71. Спільна робоча група готує проекти відповідних рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад (частина четверта статті 6 Закону № 157-VIII).

72. Порядок підготовки рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад встановлений статтею 7 Закону № 157-VIII.

73. Відповідно до частини першої статті 7 Закону № 157-VIII проекти рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад повинні, зокрема, містити:

1) перелік територіальних громад, що об`єднуються, із зазначенням відповідних населених пунктів;

2) визначення адміністративного центру об`єднаної територіальної громади та її найменування;

3) план організаційних заходів щодо добровільного об`єднання територіальних громад.

74. Сільські, селищні, міські голови забезпечують протягом 60 днів проведення обов`язкового громадського обговорення (громадські слухання, збори громадян, інші форми консультацій з громадськістю) підготовлених спільною робочою групою проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад, за результатами якого сільські, селищні, міські голови вносять питання про його схвалення на розгляд сільських, селищних, міських рад (частина друга статті 7 Закону № 157-VIII).

75. Питання про схвалення проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад розглядається сільськими, селищними, міськими радами протягом 30 днів з дня його внесення на їх розгляд та з врахуванням результатів громадського обговорення.

76. Відповідно до частини третьої статті 7 Закону № 157-VIII схвалені сільськими, селищними, міськими радами проекти рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад у п`ятиденний строк подаються Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній державній адміністрації для надання висновку щодо відповідності цього проекту Конституції та законам України.

77. Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад готує відповідний висновок, що затверджується постановою Ради міністрів Автономної Республіки Крим, розпорядженням голови обласної державної адміністрації (частина четверта статті 7 Закону № 157-VIII).

78. Згідно частини п`ятої статті 7 Закону № 157-VIII у разі відповідності проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та законам України сільські, селищні, міські ради приймають рішення про добровільне об`єднання територіальних громад або про проведення місцевого референдуму щодо підтримки об`єднання територіальних громад.

79. У разі встановлення невідповідності проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та законам України Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація повертає його на доопрацювання у порядку, встановленому цим Законом (частина шоста статті 7 Закону № 157-VIII).

VІІІ. ОЦІНКА СУДУ

80. Процедура добровільного об`єднання територіальних громад передбачає надання обласною державною адміністрацією висновку щодо відповідності Конституції та законам України проекту щодо добровільного об`єднання територіальних громад (частини третьої статті 7 Закону № 157-VIII).

81. Отримавши подання позивача обласна державна адміністрація була зобов`язана:

- протягом 10 робочих днів з дня отримання проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад підготувати відповідний висновок, що затверджується розпорядженням голови обласної державної адміністрації (частина четверта статті 7 Закону № 157-VIII);

- у разі встановлення невідповідності проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та законам України повернути проект рішення на доопрацювання у порядку, встановленому цим Законом (частина шоста статті 7 Закону № 157-VIII).

ІХ. ВИСНОВКИ СУДУ

82. Обласна державна адміністрація, отримавши подання 07.06.2018 про надання висновку щодо відповідності Конституції та законам України, не підготувала відповідний висновок, та не повернула проект рішення на доопрацювання, що свідчить про допущену бездіяльність щодо неприйняття відповідного рішення.

83. Оскільки жодна з двох передбачених процедур відповідачем не застосована, належним способом захисту порушеного права є зобов`язання відповідача прийняти відповідне рішення за результатами розгляду подання.

84. Позовні вимоги про зобов`язання обласної державної адміністрації прийняти висновок про проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та законам України у цьому спорі заявлені передчасно, оскільки за встановленою бездіяльністю суд не може виконувати функції відповідача, а лише виконує контроль легальності рішень, дій та бездіяльності суб`єктів владних повноважень.

85. З огляду на викладене, позовні вимоги підлягають частковому задоволенню з покладенням на відповідача понесених позивачем судових витрат на сплату судового збору за одну позовну вимогу немайнового характеру.

86. Керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

вирішив:

1. Адміністративнй позов Партизанської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 23078051; вул. Центральна, 7, село Партизанське, Дніпровський район, Дніпропетрвоська область, 52012) до Дніпропетровської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 00022467; пр. Олександра Поля, 1, м. Дніпро, 49004), Департаменту економічного розвитку Дніпропетровської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02741404; проспект Олександра Поля, 1, м. Дніпро, 49000), третя особа, на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Балівська сільська рада Дніпровського району Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 04339770; вул. Центральна, буд. 47, село Балівка, Дніпровський район, Дніпропетровська область, 52010), про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

2. Визнати протиправною бездіяльність Дніпропетровської обласної державної адміністрації щодо неприйняття рішення за поданням Партизанської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області від 07.06.2018 № 350.

3. Зобов`язати Дніпропетровську обласну державну адміністрацію розглянути подання Партизанської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області від 07.06.2018 № 350 та прийняти рішення за результатами його розгляду у порядку встановленому чинним законодавством.

4. В іншій частині позовних вимог відмовити.

5. Стягнути на користь Партизанської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області за рахунок бюджетних асигнувань Дніпропетровської обласної державної адміністрації витрати на сплату судового збору у розмірі 1 762 грн.

6. Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

7. Повне рішення складено 25.04.2019.

Суддя І.О. Верба

Дата ухвалення рішення15.04.2019
Оприлюднено05.06.2019
Номер документу82188956
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання дій протиправними, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —0440/6568/18

Рішення від 15.04.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Рішення від 15.04.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 15.04.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 15.04.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 19.03.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 19.03.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 25.02.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 17.12.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

Ухвала від 16.10.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

Ухвала від 04.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні