Рішення
від 08.05.2019 по справі 160/1419/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 травня 2019 року Справа № 160/1419/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Голобутовського Р.З. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий Дім "СПЕЦСЕРВІС КОМПАНІ" до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, Державної фіскальної служби України про скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ :

12 лютого 2019 р. до Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ СПЕЦСЕРВІС КОМПАНІ (далі - позивач) з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі - відповідач-1), Державної фіскальної служби України (далі - відповідач-2), в якому просить:

- визнати протиправними дії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39394856) щодо відмови у реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ СПЕЦСЕРВІС КОМПАНІ (код ЄДРПОУ 41125180) та скасувати рішення комісій Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39394856): від 24.10.2018 №964252/41125180, від 24.10.2018 №964245/41125180, від 24.10.2018 №964254/41125180, від 24.10.2018 №964250/41125180, від 29.10.2018 №968710/41125180, від 29.10.2018 №968712/41125180 про відмову у реєстрації податкових накладних №9 від 24.10.2017 року, №12 від 31.10.2017 року, №13 від 22.11.2017 року, №18 від 29.11.2017 року, №19 від 16.11.2017 року, №6 від 01.12.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

- зобов`язати Державну фіскальну службу України (код ЄДРПОУ 39292197) внести до єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ СПЕЦСЕРВІС КОМПАНІ (код ЄДРПОУ 41125180) датою їх фактичного отримання Державною фіскальною службою України.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивачем було подано на реєстрацію до податкового органу податкові накладні №9 від 24.10.2017 року, №12 від 31.10.2017 року, №13 від 22.11.2017 року, №18 від 29.11.2017 року, №19 від 16.11.2017 року, №6 від 01.12.2017 року. Згідно з квитанціями про реєстрацію податкові накладні були отримані податковим органом, їх було прийнято, проте, реєстрацію зупинено та запропоновано платнику податків подати додаткові документи та пояснення, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК. На виконання п.п.201.16.2 п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України позивачем в електронному вигляді були направлені документи, запитувані відповідачем. Однак, комісією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області було прийнято рішення від 24.10.2018 №964252/41125180, від 24.10.2018 №964245/41125180, від 24.10.2018 №964254/41125180, від 24.10.2018 №964250/41125180, від 29.10.2018 №968710/41125180, від 29.10.2018 №968712/41125180 про відмову у реєстрації податкових накладних №9 від 24.10.2017 року, №12 від 31.10.2017 року, №13 від 22.11.2017 року, №18 від 29.11.2017 року, №19 від 16.11.2017 року, №6 від 01.12.2017 року з підстав ненадання платником копій документів. Позивач вважає, що рішення відповідача про відмову у реєстрації податкових накладних є протиправним, оскільки підстав для зупинення реєстрації не було. Крім того, первинні документи фінансово-господарської діяльності підприємства та пояснення були подані до податкового органу. Вказані документи повністю підтверджують реальність господарських операцій, за результатами якої складені податкові накладні, які надіслані для реєстрації. До того ж, фіскальний орган зобов`язаний був чітко вказати, які саме первинні документи не надано, конкретизувати виявлені порушення в разі їх виявлення. З урахуванням наведеного, рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації є протиправними та підлягають скасуванню. З огляду на викладене, просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11 березня 2019 р. відкрито провадження у справі, справу призначено до розгляду в порядку спрощеного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

09 квітня 2019 року від Головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області надійшов відзив на адміністративний позов, в обґрунтування якого зазначено, що Товариством з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ СПЕЦСЕРВІС КОМПАНІ подано на реєстрацію податкові накладні №9 від 24.10.2017 року, №12 від 31.10.2017 року, №13 від 22.11.2017 року, №18 від 29.11.2017 року, №19 від 16.11.2017 року, №6 від 01.12.2017 року. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних зупинена, податкові накладні відповідають оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР системою виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарних позиціях згідно з відповідними УКТ ЗЕД. За результатами розгляду Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області документів та пояснень, наданих платником, прийнято Рішення від 24.10.2018 №964252/41125180, від 24.10.2018 №964245/41125180, від 24.10.2018 №964254/41125180, від 24.10.2018 №964250/41125180, від 29.10.2018 №968710/41125180, від 29.10.2018 №968712/41125180 про відмову у реєстрації податкових накладних №9 від 24.10.2017 року, №12 від 31.10.2017 року, №13 від 22.11.2017 року, №18 від 29.11.2017 року, №19 від 16.11.2017 року, №6 від 01.12.2017 року, з причини надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, а саме: порушено правило визначення дати виникнення податкових зобов`язань, передбачених пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України (першої події). З урахуванням викладеного просить відмовити в задоволенні позовних вимог.

09 квітня 2019 року від Державної фіскальної служби України надійшов відзив на адміністративний позов, в обґрунтування якого зазначено, що відповідач-2 не вчиняв протиправних дії які породжують, змінюють або припиняють права та обов`язки Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ СПЕЦСЕРВІС КОМПАНІ . Щодо вимоги Позивача про зобов`язання ДФС України зареєструвати в ЄРПН податкові №9 від 24.10.2017 року, №12 від 31.10.2017 року, №13 від 22.11.2017 року, №18 від 29.11.2017 року, №19 від 16.11.2017 року, №6 від 01.12.2017 року, зазначає, що відповідно до норм чинного законодавства повноваження ДФС України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційним повноваженням та виключною компетенцією уповноваженого органу. Наділивши державні органи та осіб, уповноважених на виконання функцій держави дискреційними повноваженнями, законодавець надав відповідному державному органу та особам уповноваженим на виконання функцій держави певну свободу розсуду при прийнятті управлінського рішення, а отже позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ СПЕЦСЕРВІС КОМПАНІ про зобов`язання ДФС України зареєструвати вищезазначену податкову накладну є необґрунтованими, оскільки без надання правової оцінки рішенню комісії регіонального рівня, зобов`язання ДФС України зареєструвати податкову накладну є передчасним. З огляду на викладене, просить відмовити в задоволенні позовних вимог.

15 травня 2019р. від позивача надійшла відповідь на відзив на позовну заяву відповідача-1, в якій зазначено, що в порушення вимог, передбачених Порядком №117, рішення відповідача-1 від 24.10.2018р. №964252/41125180 містить лише загальне твердження про ненадання копій документів, без конкретизації конкретного переліку документів, які на думку Комісії, не були надані. Також, в порушення наведених вимог, передбачених Порядком №117, рішення відповідача-1 від 24.10.2018р. №964245/41125180, від 24.10.2018р. №964254/41125180, від 24.10.2018р. №964250/41125180, від 29.10.2018р. №968710/41125180, від 29.10.2018р. №968712/41125180 містять лише загальне твердження про ненадання копій документів, без конкретизації конкретного переліку документів, які на думку Комісії, складені з порушенням законодавства.

15 травня 2019р. від позивача надійшла також відповідь на відзив на позовну заяву відповідача-2, у якій зазначено, що відповідно до вимог чинного законодавства повноваження ДФС України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією цього уповноваженого органу, а зобов`язання зареєструвати податкову накладну є похідною вимогою до ДФС України, відтак, позивачем залучено відповідачем-2 ДФС України.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив таке.

Товариством було складено податкові накладні №9 від 24.10.2017 року, №12 від 31.10.2017 року. №13 віл 22.11.2017 року, №18 від 29.11.2017 року, №19 від 16.11.2017 року, №6 від 01.12.2017 року, які направлені 15.11.2017 р., 13.12.2017р., 14.12.2017р. та 28.12.2017р. відповідно, для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

15.11.2017 року Позивачем отримано квитанцію від ДФС України, згідно з якою 15.11.2017р. податкову накладну №9 від 24.10.2017 року прийнято, але реєстрація зупинена. В квитанції зазначено: Виявлені помилки: Відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання ЄМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 7318. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п.201.16.1. п.201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу .

Товариством з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ СПЕЦСЕРВІС КОМПАНІ на адресу ГУ ДФС України в Дніпропетровській області було направлено повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригувань, реєстрацію яких зупинено від 22.10.2018 року №1, з доданням копій документів, які підтверджують реальність господарських операцій, по якій було складено податкову накладну №9 від 24.10.2017 року, а саме: копія договору поставки №2305/17 від 23.05.2017 року, копія рахунку на оплату №72 від 24.10.2017 року, копія видаткової накладної №74 від 24.10.2017 року, копія накладної-вимоги на відпуск матеріалів №74 від 24.10.2017 року, копія довіреності №87 від 24.10.2017 року, копія платіжного доручення, копія товарно-транспортної накладної №Р74 від 24.10.2017 року, копія договору поставки №728 від 03.05.2017 року, копія рахунку на оплату №80 від 31.10.2017 року, копія видаткової накладної №29 від 13.06.2017 року, копія товарно-транспортної накладної №Р29 від 13.06.2017 року, копія договору суборенди нежитлових приміщень від 25.04.2017 року, пояснення та інші, що підтверджується квитанціями за№№1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 від 22.10.2018 року та отримана квитанція №2 про те, що документ прийнято до розгляду.

За результатами розгляду Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області документів та пояснень, наданих платником, прийнято Рішення від 24.10.2018 №964252/41125180 про відмову у реєстрації податкової накладної №9 від 24.10.2017 року.

15.11.2017 року Позивачем отримано квитанцію від ДФСУ, згідно з якою 15.11.2017р. податкову накладну №12 від 31.10.2017 року прийнято, але реєстрація зупинена. В квитанції зазначено: Виявлені помилки: Відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 7318.. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п.201.16.1. п.201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу .

Товариством з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ СПЕЦСЕРВІС КОМПАНІ на адресу ГУ ДФС України в Дніпропетровській області було направлено повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригувань, реєстрацію яких зупинено від 22.10.2018 року №2, з доданням належним чином оформлених копіями документів, які підтверджують реальність господарських операцій, по якій було складено податкову накладну №12 від 31.10.2017 року, а саме: копія договору поставки №2305/17 від 23.05.2017 року, копія рахунку на оплату, копія видаткової накладної №77 від 31.10.2017 року, копія довіреності №87 від 24.10.2017 року, копія платіжного доручення, копія товарно-транспортної накладної №Р77 від 31.10.2017 року, копія договору поставки №728 від 30.05.2017 року, копія рахунку на оплату, копія видаткової накладної №29 від 13.06.2017 року, копія довіреності №68 від 13.06.2017 року, копія товарно-транспортної накладної №Р29 від 13.06.2017 року, копія договору суборенди нежитлових приміщень від 25.04.2017 року, пояснення та інші, що підтверджується квитанціями за №№1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 від 22.10.2018 року та отримана квитанція №2 про те, що документ прийнято до розгляду.

За результатами розгляду Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області документів та пояснень, наданих платником, прийнято Рішення від 24.10.2018 №964245/41125180 про відмову у реєстрації податкової накладної №12 від 30.10.2017 року.

13.12.2017 року Позивачем отримано квитанцію від ДФСУ, згідно з якою 13.12.2017р. податкову накладну №13 від 22.11.2017 року прийнято, але реєстрація зупинена. В квитанції зазначено: Виявлені помилки: Відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 8484.. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п.201.16.1. п.201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу .

Товариством з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ СПЕЦСЕРВІС КОМПАНІ на адресу ГУ ДФС України в Дніпропетровській області було направлено повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригувань, реєстрацію яких зупинено від 17.10.2018 року №5, з доданням належним чином оформлених копіями документів, які підтверджують реальність господарських операцій, по якій було складено податкову накладну №13 від 22.11.2017 року, а саме: копія договору поставки №2305/17 від 23.05.2017 року, копія рахунку на оплату, копія видаткової накладної №85 від 22.11.2017 року, копія накладної-вимоги на відпуск матеріалів від 22.11.2017 року, копія довіреності №120 від 20.11.2017 року, копія платіжного доручення, копія товарно-транспортної накладної №Р85 від 22.11.2017 року, копія договору поставки №728 від 30.05.2017 року, копія рахунку на оплату копія видаткової накладної №45 від 11.08.2017 року, копія товарно-транспортної накладної №Р45 від 11.08.2017 року, копія договору суборенди нежитлових приміщень від 25.04.2017 року, пояснення та інші, що підтверджується квитанціями за №№1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 від 22.10.2018 року та отримана квитанція №2 про те, що документ прийнято до розгляду.

За результатами розгляду Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області документів та пояснень, наданих платником, прийнято Рішення від 24.10.2018 №964254/41125180 про відмову у реєстрації податкової накладної №13 від 22.11.2017 року.

14.12.2017 року Позивачем отримано квитанцію від ДФСУ, згідно з якою 13.12.2017р. податкову накладну №18 від 29.11.2017 року прийнято, але реєстрація зупинена. В квитанції зазначено: Виявлені помилки: Відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 7318. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п.201.16.1. п.201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу .

Товариством з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ СПЕЦСЕРВІС КОМПАНІ на адресу ГУ ДФС України в Дніпропетровській області було направлено повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригувань, реєстрацію яких зупинено від 22.10.2018 року №3, з доданням належним чином оформлених копіями документів (як додатки до повідомлення), які підтверджують реальність господарських операцій, по якій було складено податкову накладну №18 від 29.11.2017 року, а саме: копія договору поставки №2305/17 від 23.05.2017 року, копія рахунку на оплату №92 від 29.11.2017 року, копія видаткової накладної №93 від 29.11.2017 року, копія накладної-вимоги на відпуск матеріалів №93 від 29.11.2017 року, копія довіреності, копія платіжного доручення, копія товарно-транспортної накладної №Р92 від 29.11.2017 року, копія договору поставки №728 від 30.05.2017 року, копія видаткової накладної №29 від 13.06.2017року, копія довіреності №68 від 13.06.2017 року, копія товарно-транспортної накладної №Р29 від 13.06.2017 року, копія договору суборенди нежитлових приміщень від 25.04.2017 року, пояснення та інші, що підтверджується квитанціями за №№1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 від 22.10.2018 року та отримана квитанція №2 про те, що документ прийнято до розгляду.

За результатами розгляду Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області документів та пояснень, наданих платником, прийнято Рішення від 24.10.2018 №964250/41125180 про відмову у реєстрації податкової накладної №18 від 29.11.2017 року.

14.12.2017 року Позивачем отримано квитанцію від ДФСУ, згідно з якою 14.12.2017р. податкову накладну №19 від 16.11.2017 року прийнято, але реєстрація зупинена. В квитанції зазначено: Виявлені помилки: Відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.201 " №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 7318.. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п.201.16.1. п.201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу .

Товариством з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ СПЕЦСЕРВІС КОМПАНІ на адресу ГУ ДФС України в Дніпропетровській області було направлено повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригувань, реєстрацію яких зупинено від 25.10.2018 року №2, з доданням належним чином оформлених копіями документів, які підтверджують реальність господарських операцій, по якій було складено податкову накладну №19 від 16.11.2017 року, а саме: копія договору поставки №У-1105/17 від 11.05.2017 року, копія рахунку на оплату №101 від 16.11.2017року, копія видаткової накладної №97 від 16.11.2017 року, копія довіреності №53 від 16.11.2017 року, копія платіжного доручення, копія товарно-транспортної накладної №Р97 від 16.11.2017 року, копія договору-доручення №16/11 з перевезення вантажів автомобільним транспортом від 16.11.2017 року, копія договору поставки №728 від 30.05.2017 року, копія видаткової накладної №29 від 13.06.2017 року, копія довіреності №68 від 13.06.2017 року, копія товарно-транспортної накладної №Р29 від 13.06.2017 року, копія договору суборенди нежитлових приміщень від 25.04.2017 року, пояснення та інші, що підтверджується квитанціями за№№1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 від 25.10.2018 року та отримана квитанція №2 про те, що документ прийнято до розгляду.

За результатами розгляду Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області документів та пояснень, наданих платником, прийнято Рішення від 29.10.2018 №968710/41125180 про відмову у реєстрації податкової накладної №19 від 16.11.2017 року.

28.12.2017 року Позивачем отримано квитанцію від ДФСУ, згідно з якою 28.12.2017р. податкову накладну №6 від 01.12.2017 року прийнято, але реєстрація зупинена. В квитанції зазначено: Виявлені помилки: Відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 3926.. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п.201.16.1. п.201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу .

Товариством з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ СПЕЦСЕРВІС КОМПАНІ на адресу ГУ ДФС України в Дніпропетровській області було направлено повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригувань, реєстрацію яких зупинено від 25.10.2018 року №1, з доданням належним чином оформлених копіями документів (як додатки до повідомлення), які підтверджують реальність господарських операцій, по якій було складено податкову накладну №6 від 01.12.2017 року, а саме: копія договору поставки №У-1105/17 від 11.05.2017 року, копія рахунку на оплату №109 від 01.12.2017 року, копія видаткової накладної №109 від 01.12.2017 року, копія довіреності №89 від 01.12.2017 року, копія платіжного доручення, копія товарно-транспортної накладної №Р109 від 01.12.2017 року, копія договору-доручення №201/12 з перевезення вантажів автомобільним транспортом від 01.12.2017 року, копія договору поставки №15/05 від 15.05.2017 року, копія видаткової накладної №231 від, 31.10.2017 року, копія товарно-транспортної накладної №311001 від 31.10.2017 року, копія договору суборенди нежитлових приміщень від 25.04.2017 року, пояснення та інші, що підтверджується квитанціями за №№1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 від 25.10.2018 року та отримана квитанція №2 про те, що документ прийнято до розгляду.

За результатами розгляду Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області документів та пояснень, наданих платником, прийнято Рішення від 29.10.2018 №968712/41125180 про відмову у реєстрації податкової накладної №6 від 01.12.2017 року.

Не погоджуючись із вказаними рішеннями відповідача, позивач звернувся до суду з цим позовом.

По суті спірних правовідносин суд зазначає таке.

Суд, визначаючись щодо заявлених вимог по суті, виходить з того, що за приписами абзаців а , б пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

За приписами пункту 201.7 статті 201 цього ж Кодексу податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Положенням пункту 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначено у Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі - Порядок №1246).

Пунктом 5 Порядку №1246 передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

Згідно з пунктом 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, щодо відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу.

Наведене положення відповідає пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, яким закріплено, що в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатні для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно з пунктом 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, 201.16. Реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 № 117 затверджений Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №117).

Згідно з пунктом 5 Порядку №117 податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Відповідно до пункту 6 Порядку №117 у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Системний аналіз викладених положень податкового законодавства дає підстави для висновку, що податкова накладна та процедура її реєстрації є ключовими елементами у механізмі реалізації платниками податків права на зменшення власних податкових зобов`язань з ПДВ на суму податку, що була сплачена постачальнику у складі вартості товарів або послуг (формування податкового кредиту).

При цьому реєстрації податкової накладної, як обов`язковій умові для віднесення покупцем товарів/послуг сплаченої у складі товарів або послуг суми ПДВ до податкового кредиту, передує процедура автоматизованого співставлення податкової накладної з визначеними у законі критеріями оцінки ступеня ризиків.

У разі відповідності податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних зупиняється.

Пунктом 12 Порядку №117 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Відповідно до пункту 13 Порядку №117 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;

2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;

3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

У пункті 14 Порядку №117 передбачено, що перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідно до пунктів 18-19 Порядку №117 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Пунктом 20 Порядку №117 передбачено, що зазначені комісії приймають рішення про:

- реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;

- відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до пункту 21 Порядку №117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Таким чином, умовою розблокування реєстрації податкової накладної, яка за результатами моніторингу була визнана такою, що відповідає критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій, є подання платником податків документів, вичерпний перелік яких передбачений у пункті 14 Порядку №117.

Позивачем було подано на реєстрацію до податкового органу податкові накладні №9 від 24.10.2017 року, №12 від 31.10.2017 року, №13 від 22.11.2017 року, №18 від 29.11.2017 року, №19 від 16.11.2017 року, №6 від 01.12.2017 року. Згідно з квитанціями про реєстрацію податкові накладні були отримані податковим органом, їх було прийнято, проте, реєстрацію зупинено та запропоновано платнику податків подати додаткові документи та пояснення, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК. На виконання п.п.201.16.2 п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України позивачем в електронному вигляді були направлені документи, запитувані відповідачем. Комісією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області було прийнято рішення від 24.10.2018 №964252/41125180, від 24.10.2018 №964245/41125180, від 24.10.2018 №964254/41125180, від 24.10.2018 №964250/41125180, від 29.10.2018 №968710/41125180, від 29.10.2018 №968712/41125180 про відмову у реєстрації податкових накладних №9 від 24.10.2017 року, №12 від 31.10.2017 року, №13 від 22.11.2017 року, №18 від 29.11.2017 року, №19 від 16.11.2017 року, №6 від 01.12.2017 року з підстав ненадання платником копій документів.

Вирішуючи, чи були в аспекті доводів контролюючого органу та пункту 14 Порядку №117 подані позивачем документи достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, суд виходить з такого.

14.12.2017 позивачем подано на реєстрацію податкову накладну №19 від 16.11.2017 на суму ПДВ 2 976,37 грн. по відносинах з ТОВ ТД Спецукрзапчастина (код 40880065, Соборне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області, Діяльність посередників у торгівлі меблями, господарськими товарами, залізними та іншими металевими виробами, платник ПДВ з 01.11.2016). Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної зупинена, податкова накладна відповідає оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР системою виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарних позиціях згідно відповідних УКТ ЗЕД: 7318.

Письмові пояснення та копії документів, необхідні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування платником подано в період дії Постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року №117, якою визначено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Пунктом 14 Порядку визначено перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування (пункт 15 Порядку).

Відповідно до п. 18 Порядку письмові пояснення та копії документів, які подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

За результатами розгляду Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області документів та пояснень, наданих платником з Повідомленням №2 від 25.10.2018 року до податкової накладної №19 від 16.11.2017 року прийнято Рішення №968710/41125180 від 29.10.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, з причини надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, а саме: порушено правило визначення дати виникнення податкових зобов`язань, передбачених пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України (першої події).

Так, платником в поясненні №22/10 від 22.10.2018 року зазначено, що по податковій накладній №19 від 16.11.2017 року, оплата відбулась 06.11.2017 року згідно з платіжним дорученням №572. При цьому, в платіжному дорученні №572 від 06.11.2017 зазначено дату проведення платежу банком 06.11.2017.

Рішеннями Комісії ДФС України з питань розгляду скарг №44250/41125180/2 від 19.11.2018 року по податковій накладній №19 від 16.11.2017, скаргу не задоволено.

28.12.2017 позивачем подано на реєстрацію податкову накладну №6 від 01.12.2017 на суму ПДВ 10 415,15 грн. по взаємовідносинах з ТОВ ТД Спецукрзапчастина . Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної зупинена, податкова накладна відповідає оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР системою виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарних позиціях згідно відповідних УКТ ЗЕД: 3926.

За результатами розгляду Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області документів та пояснень, наданих платником з Повідомленням №1 від 25.10.2018 року до податкової накладної №6 від 01.12.2017 року прийнято Рішення №968712/41125180 від 29.10.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, з причини надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, а саме: порушено правило визначення дати виникнення податкових зобов`язань, передбачених пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України (першої події).

Так, платником в поясненні №22/10/1 від 22.10.2018 року зазначено, що по податковій накладній №6 від 01.12.2017 року, оплата відбулась 02.11.2017 року згідно з платіжними дорученнями №568. При цьому, в платіжному дорученні №568 від 02.11.2017 зазначено дату проведення платежу банком 02.11.2017.

Рішеннями Комісії ДФС України з питань розгляду скарг №44255/41125180/2 від 19.11.2018 року по податковій накладній №6 від 01.12.2017, скаргу не задоволено.

15.11.2017 позивачем подано на реєстрацію податкову накладну №9 від 24.10.2017 на суму ПДВ 3 301,0 грн. по взаємовідносинах з ТОВ Виробничо-будівельно-комерційна фірма Оланво (код 39479410, Соборне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області, Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів, платник ПДВ з 01.12.2014). Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної зупинена, податкова накладна відповідає оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом б Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР системою виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарних позиціях згідно відповідних УКТ ЗЕД: 7318.

За результатами розгляду Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області документів та пояснень, наданих платником з Повідомленням №1 від 22.10.2018 до податкової накладної №9 від 24.10.2018 прийнято Рішення від 24.10.2018 №964252/41125180 про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, з причини надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, а саме: платником реалізовано болт у кількості 500 шт., за умови, що придбано болт - 480 шт. Разом з цим, відсутнє місце зберігання, за умови, що основні фонди платника складають 0 тис.грн. згідно з фінансовим звітом суб`єкта малого підприємництва за 2017 рік та підтверджується наданими поясненнями і документами, а саме: оплата та відвантаження товару покупцю проведено 24.10.2017, а придбано товар у ТОВ Карвей (код 40173275, Лівобережне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області. Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів) за видатковою накладною і товарно-транспортною накладною від 13.06.2017.

Рішеннями Комісії ДФС України з питань розгляду скарг №41809/41125180/2 від 09.11.2018 року по податковій накладній №9 від 24.10.2017, скаргу не задоволено.

15.11.2017 позивачем подано на реєстрацію податкову накладну №12 від 31.10.2017 на суму ПДВ 6 549,1 грн. по взаємовідносинах з ТОВ Виробничо-будівельно-комерційна фірма Оланво . Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної зупинена, податкова накладна відповідає оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР системою виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарних позиціях згідно відповідних УКТ ЗЕД: 7318.

За результатами розгляду Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області документів та пояснень, наданих платником з Повідомленням №2 від 22.10.2018 до податкової накладної №12 від 31.10.2017 прийнято Рішення від 24.10.2018 №964245/41125180 про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, з причини надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, а саме: порушено правило визначення дати виникнення податкових зобов`язань, передбачених пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України (першої події).

Так, платником в поясненні №18/10/1 від 18.10.2018 року зазначено, що по податковій накладній №12 від 31.10.2017 року, оплата відбулась 24.10.2017 року згідно з платіжним дорученням №901. При цьому, в платіжному дорученні №901 від 24.10.2017 зазначено дату проведення платежу банком 24.10.2017.

Рішеннями Комісії ДФС України з питань розгляду скарг №41805/41125180/2 від 09.11.2018 року по податковій накладній №12 від 31.10.2017, скаргу не задоволено.

13.12.2017 позивачем подано на реєстрацію податкові накладні №13 від 22.11.2017 на суму ПДВ 6 063,35 грн. та №18 від 29.11.2017 по взаємовідносинах з ТОВ Виробничо-будівельно-комерційна фірма Оланво . Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної зупинена, податкова накладна відповідає оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР системою виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарних позиціях згідно відповідних УКТ ЗЕД: 8484 та 7318 відповідно.

За результатами розгляду Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області документів та пояснень, наданих платником з Повідомленням №5 від 22.10.2018 до податкової накладної №13 від 22.11.2017 прийнято Рішення від 24.10.2018 №964254/41125180 про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, з причини надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, а саме: порушено правило визначення дати виникнення податкових зобов`язань, передбачених пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України (першої події).

Так, платником в поясненні №19/10/1 від 19.10.2018 року зазначено, що по податковій накладній №13 від 22.11.2017 року, оплата відбулась 24.10.2017 року згідно з платіжним дорученням №901. При цьому, в платіжному дорученні №901 від 24.10.2017 зазначено дату проведення платежу банком 24.10.2017.

Рішеннями Комісії ДФС України з питань розгляду скарг №41808/41125180/2 від 09.11.2018 року по податковій накладній №13 від 22.11.2017, скаргу не задоволено.

За результатами розгляду Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області документів та пояснень, наданих платником з Повідомленням №3 від 22.10.2018 до податкової накладної №18 від 29.11.2017 прийнято Рішення від 24.10.2018 №964250/41125180 про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, з причини надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, а саме: порушено правило визначення дати виникнення податкових зобов`язань, передбачених пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України (першої події).

Так, платником в поясненні №18/10/1 від 18.10.2018 року зазначено, що по податковій накладній №18 від 29.11.2017 року, оплата відбулась 24.10.2017 року згідно з платіжним дорученням №901. При цьому, в платіжному дорученні №901 від 24.10.2017 зазначено дату проведення платежу банком 24.10.2017.

Рішеннями Комісії ДФС України з питань розгляду скарг №41807/41125180/2 від 09.11.2018 року по податковій накладній №18 від 29.11.2017, скаргу не задоволено.

Суд зауважує, що подати контролюючому органу документи, достатні для реєстрації податкової накладної, є обов`язком платника податку. Зміст та обсяг поданих первинних та інших документів для висновку про їх достатність для реєстрації податкової накладної, повинен узгоджуватись зі змістом та характером господарської операції та свідчити про її фактичне виконання. Сама по собі наявність господарських та/або цивільних договорів між учасниками фінансово-господарських операцій, не опосередкованих сукупністю первинних документів, що підтверджують фактичний рух товарів/послуг і коштів у процесі їх здійснення, не свідчить про реальність відповідних фінансово-господарських операцій і не може бути підставою для реєстрації податкової накладної, яка відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків.

Беручи до уваги те, що обсяг поданих позивачем документів та їх зміст не дозволяє однозначно з`ясувати фактичні обставини поставки товару, суд вважає обґрунтованим висновок комісії, що надані позивачем документи були недостатніми для прийняття рішення про реєстрацію вищевказаних податкових накладних.

Також необхідно зазначити, що вимоги листів ДФС України від 21.03.2018 року №959/99-99-07-18, та від 05.11.2018р. року №4065/99-99-07-05-04-18, якими визначено Критерії ризиковості платника податку, та на які посилається позивач, не діяли в момент зупинення реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних №19 від 16.11.2017, №6 від 01.12.2017, №9 від 24.10.2017, №12 від 31.10.2017, №13 від 22.11.2017 та №18 від 29.11.2017.

За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На виконання цих вимог відповідачем-1 було доведено належними та допустимими доказами правомірність прийнятих рішень.

Водночас докази, подані позивачем, не підтверджують обставини, на які він посилається в обґрунтування позовних вимог, і були спростовані доводами відповідача-1.

Щодо позовних вимог про зобов`язання зареєструвати податкові накладні, суд зазначає наступне.

Відповідно до положень ч.ч. 3,4 ст. 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Оскільки суд дійшов висновку про те, що відповідачем-1 рішення були прийняті на підставі, у межах та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, та є обґрунтованими, ця вимога також задоволенню не підлягає.

З огляду на зазначене, суд доходить висновку, що у задоволенні позовної заяви необхідно відмовити повністю.

Що стосується судових витрат, то спір було вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а доказів понесення ним витрат, пов`язаних з розглядом справи суду не надано, отже, питання розподілу судових витрат не вирішується.

Керуючись ст.ст. 9 , 77 , 139 , 242-243 , 245-246 , 250 Кодексу адміністративного судочинства України Кодексу адміністративного судочинства України,

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ СПЕЦСЕРВІС КОМПАНІ до Головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області, Державної фіскальної служби України про скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Р.З. Голобутовський

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.05.2019
Оприлюднено06.06.2019
Номер документу82191435
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/1419/19

Рішення від 08.05.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 11.03.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 13.02.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні