Постанова
від 03.06.2019 по справі 560/4500/18
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 560/4500/18

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Козачок І.С.

Суддя-доповідач - Матохнюк Д.Б.

03 червня 2019 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Матохнюка Д.Б.

суддів: Совгири Д. І. Курка О. П. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Охримчук М.Б.,

представників відповідачів: Казарець О.А., Трасковської С.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Хмельницькій області на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 07 лютого 2019 року (повний текст якого складено в м. Хмельницькому 14 лютого 2019 року) у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Полигональ" до Головного управління Державної фіскальної служби у Хмельницькій області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

у грудні 2018 року товариство з обмеженою відповідальністю Полигональ (ТОВ Полигональ ) звернулось в суд з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України (ДФС України), Головного управління Державної фіскальної служби у Хмельницькій області (ГУ ДФС у Хмельницькій області) в якому просило:

-визнати протиправним та скасувати рішення комісії при ГУ ДФС у Хмельницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 21.09.2018 року №924121/39573934;

- зобов'язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №3 від 27.06.2018 року складену ТОВ Полигональ .

07 лютого 2019 року Хмельницький окружний адміністративний суд прийняв рішення про задоволення адміністративного позову.

Не погоджуючись з судовим рішенням ГУ ДФС у Хмельницькій області подало апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вказане рішення та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог.

В обґрунтування апеляційної скарги апелянт послався на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, порушення норм процесуального права, що, на його думку, призвело до неправильного вирішення спору.

У судовому засіданні представники відповідачів апеляційну скаргу підтримали та просили її задовольнити.

Позивач в судове засідання не з'явився, хоча належним чином повідомлявся про дату, час і місце судового засідання.

Відповідно до ст. 313 КАС України неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.

Заслухавши, суддю-доповідача, пояснення учасників справи, перевіривши доводи апеляційної скарги наявними в матеріалах справи письмовими доказами, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено те, що 27 червня 2018 року між ТОВ Полигональ та ПП "Б.В.В.-БУД" укладено договір поставки №27/18, згідно з умовами якого ТОВ "Полигональ" повинно було поставити наступну продукцію:

На умовах EXW склад Постачальника: Київська обл., м. Вишневе, вул. Чорновола, 41:

- Опора ПМ-16-01 у кількості 4 шт. вартістю 75000,00 грн. за одну шт., на загальну вартість 300000,00 грн. з ПДВ;

- Фундамент ФПМ-570-1100 у кількості 4 шт. вартістю 9996,00 грн. за одну шт., на загальну вартість 39984,00 грн. з ПДВ;

На умовах СРТ склад Покупця: Київська обл., м. Вінниця, вул. Хмельницьке Шосе, 22:

- Світильник ДСУ05У-600-011 (30гр) у кількості 16 шт. вартістю 23316,00 грн. за одну шт., на загальну вартість 373056,00 грн. з ПДВ;

- Світильник ДСУ05У-600-011 (60гр) у кількості 12 шт. вартістю 23316,00 грн. за одну шт., на загальну вартість 279792,00 грн. з ПДВ;

Загальна вартість поставки 992832,00 грн. з ПДВ.

Умови оплати 70% вартості продукції попередня оплата, 30% - протягом 3-х робочих днів з дати отримання повідомлення про готовність продукції до відвантаження.

Так, 03 липня 2018 року позивач уклав з ПАТ "АЗМК" договір поставки №14-18/ОМС, згідно з умовами якого ПАТ "АЗМК" повинно поставити ТОВ "Полигональ" наступну продукцію:

На умовах СРТ склад Покупця: Київська обл., м. Вишневе, вул. Чорновола, 41:

- Опора ПМ-16-01 у кількості 4 шт. вартістю 53284,00 грн. за одну шт., на загальну вартість 213136,00грн. з ПДВ;

- Фундамент ФПМ-570-1100 у кількості 4 шт. вартістю 7205,00 грн. за одну шт., на загальну вартість 28820,00грн. з ПДВ;

ПАТ "АЗМК" виконало свої зобов'язання за договором та поставило вищезазначену продукцію, що підтверджується наступними документами:

- видаткова накладна №РН-000221 від 20.08.2018р. на суму 241956,00 грн. з ПДВ;

- сертифікат якості на стальні будівельні конструкції №205 від 20 серпня 2018 року.

- податкова накладна №5 від 03.07.2018р. на суму 169369,20грн.

- податкова накладна №12 від 09.08.2018р. на суму 72586,80 грн.

Факт оплати ТОВ "Полигональ" за отриману продукцію по договору підтверджується платіжним дорученням №428 від 03 липня 2018 р. на суму 169369,20 грн. та платіжним дорученням №447 від 09 серпня 2018 р. на суму 72586,80 грн.

Крім того, 02 липня 2018 року позивач уклав з ТОВ "ТД "Ватра-Захід" договір поставки №02/07, згідно з умовами якого ТОВ "ТД "Ватра-Захід" повинно поставити ТОВ "Полигональ" наступну продукцію:

- Світильник ДСУ05У-600-011 (30гр) у кількості 16 шт. вартістю 19558,21 грн. за одну шт., на загальну вартість 312931,36 грн. з ПДВ;

- Світильник ДСУ05У-600-011 (60гр) у кількості 12 шт. вартістю 19558,21грн. за одну шт., на загальну вартість 234698,52грн. з ПДВ.

ТОВ "ТД "Ватра-Захід" виконало свої зобов'язання за договором та поставило позивачу вищезазначену продукцію, що підтверджується наступними документами:

- видаткова накладна №376 від 14.08.2018р. на суму 547629,88 грн. з ПДВ;

- товарно-транспортна накладна №Р376 від 14.08.2018р.;

- сертифікат відповідності на світильники від 04 серпня 2017року;

- податкова накладна №2 від 03.07.2018р. на суму 383340,00 грн.;

- податкова накладна №16 від 13.08.2018р. на суму 164289,88 грн.

Факт оплати ТОВ "Полигональ" за отриману продукцію підтверджується платіжним дорученням №427 від 03 липня 2018 р. на суму 383340,00 грн., №428 від 03 липня 2018 р. на суму 169369,20 грн. та платіжним дорученням №448 від 13 серпня 2018 р. на суму 164289,88 грн.

Після отримання вказаної продукції ТОВ "Полигональ" відвантажило цю продукцію ПП "Б.В.В.-БУД", що підтверджується видатковою накладною №18 від 14.08.2018р. на суму 652 848,00 грн. з ПДВ та видатковою накладною №19 від 20.08.2018р. на суму 339 984,00 грн. з ПДВ та товарно-транспортною накладною №20/08 від 20.08.2018р.

Так, факт отримання коштів ТОВ "Полигональ" від ПП "Б.В.В.-БУД" підтверджується банківською випискою по рахунку від 27 червня 2018р. №26006548645500 (АТ "Укрсиббанк"), з якої вбачається надходження від ПП Б.В.В.-БУД коштів в сумі 700000,00 грн. та банківською випискою по рахунку ТОВ "Полигональ" від 13 серпня 2018р. №26006548645500 (АТ "Укрсиббанк"), з якої вбачається надходження від ПП Б.В.В.-БУД коштів в сумі 292832,00 грн.

Таким чином, згідно з умовами договору поставки від 27 червня 2018 року №27/18 ПП "Б.В.В.-БУД" сплатило позивачу попередню оплату 70% в сумі 700 000,00 грн., позивач за правилом першої події сформував та подав на реєстрацію податкову накладну №3 від 27.06.2018 року на суму 700 000,00 грн. з ПДВ.

Проте, ДФС України надіслала позивачу квитанцію від 15.07.2018 року №1 про зупинення реєстрації вказаної податкової накладної відповідно до пп. 201.1.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПК/РК відповідає вимогам підпункту 1.6 п. 1 критеріям ризиковості платника податків. При цьому, платнику запропоновано надати пояснення та/або копій документів, достатніх для реєстрації податкової накладної.

17 вересня 2018 року ТОВ Полигональ направило відповідачу пояснення та документи на підтвердження реальності здійснення операцій.

Рішенням від 21.09.2018 №924191/39573934 комісії при ГУ ДФС у Хмельницькій області відмовлено позивачу у реєстрації податкової накладної від 27.06.2018 №4, у зв'язку з наданням товариством картки рахунку 361 по контрагенту ПП Б.В.В.-БУД та інформації про складські приміщення для зберігання даної продукції.

Не погодившись з таким рішенням позивач оскаржив його до Хмельницького окружного адміністративного суду.

Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що відповідач при прийнятті рішення діяв не на підставі, не в межах повноважень та не у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України (ПК України) датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Згідно із п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.

Крім того, постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29 грудня 2010 року затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (Порядок №1246).

Згідно п. 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Аналогічні норми містить пп. 201.16.1 п. 201.16 статті 201 ПК України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до пп. 201.16.1. п. 201.16 ст. 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При цьому, згідно з пп. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня, з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (пп. 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 ПК України).

Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Так, абзацом 1 постанови Кабінету Міністрів України "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" №190 від 29 березня 2017 (Постанова №190) визначено, що комісія Державної фіскальної служби приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Абзацом 2 Постанови №190 визначено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу ;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Відповідно до п.2 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13 червня 2017 року №567 моніторинг здійснюється ДФС на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку за формою згідно з додатком до цих Критеріїв, яка відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо за кожним видом економічної діяльності, якщо така інформація врахована комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Пунктом 6 вказаних Критеріїв визначено, що моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 % загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60 % - від 0,02 до 0,03; більше 50 % - від 0,015 до 0,02; більше 40 % - від 0,01 до 0,015, більше 30 % - від 0,005 до 0,01, більше 20 % - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними пп. 215.3.1 та 215.3.2 п. 215.3 ст. 215 розділу VI Податкового кодексу України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі;

3) розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів).

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає вимогам пп. 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної/розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V ПК України.

Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 затверджено вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зокрема, для критерію, зазначеного у пп.1 п.6 Критеріїв:

-договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Так, перелік документів, які є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначено в п. 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018 року (Порядок №117): це договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Так, на виконання вимог контролюючого органу, позивач надав пояснення та копії документів на підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій у реєстрації податкової накладної, а саме:

-договір поставки №02/07 від 02.07.2018 року, де постачальник - ТОВ "ТД Ватра захід" та покупець - ТОВ "Полигональ";

- специфікацію №1 від 02.07.2018 року на поставку світильників;

- договір поставки №14-18/ОМС від 03.07.2018 року, де постачальник - ПАТ "Авдіївський завод металевих конструкцій" та покупець - ТОВ "Полигональ";

- специфікацію №1 від 03.07.2018року на поставку опор та фундаменту;

- договір поставки №27/18 від 27.06.2018року, де постачальник - ТОВ "Полигональ" та покупець - ПП "Б.В.В.-БУД.";

- специфікацію №1 від 27.06.2018 року на поставку опор та фундаменту, прожекторів;

- додаткову угоду від 02.07.2018 року;

- довіреність №104 від 13.08.2018 року, виданої Некруту В. В.;

- податкову накладну №2 від 13.08.2018 року, де постачальник - ТОВ "Полигональ" та покупець - ПП "Б.В.В.-БУД" на загальну суму 292 832,00 грн., номенклатура - світильники, фундамент, опора;

- податкову накладну №3 від 27.06.2018 року, де постачальник - ТОВ "Полигональ" та покупець - ПП "Б.В.В.-БУД" на загальну суму 700000 грн., номенклатура - світильники, фундамент, опора;

- видаткову накладну №18 від 14.08.2018 року, де постачальник - ТОВ "Полигональ" та покупець - ПП "Б.В.В.-БУД" на загальну суму 652848 грн., номенклатура - світильники;

- видаткову накладну №19 від 20.08.2018року, де постачальник - ТОВ "Полигональ" та покупець - ПП "Б.В.В.-БУД" на загальну суму 339984 грн., номенклатура - фундамент, опора;

- видаткову накладну №РН - 000221 від 20.08.2018 року, де постачальник - ПАТ "Авдіївський завод металевих конструкцій" та покупець - ТОВ "Полигональ" на загальну суму 241956 грн., номенклатура - фундамент, опора;

- податкову накладну №12 від 09.08.2018 року, де постачальник - ПАТ "Авдіївський завод металевих конструкцій" та покупець - ТОВ "Полигональ" на загальну суму 72586,80 грн., номенклатура - фундамент, опора;

- товаро-транспортну накладну №20/08 від 20.08.2018 року, де автомобільний перевізник - ТОВ "Будівельна механізована компанія", замовник - ПП "Б.В.В.-Буд", вантажовідправник - ТОВ "Полигональ" та вантажоодержувач - ПП "Б.В.В.-БУД";

- податкову накладну №2 від 03.07.2018 року, де постачальник - ТОВ "ТД Ватра захід" та покупець - ТОВ "Полигональ" на загальну суму 383340 грн., номенклатура - світильник;

- податкову накладну №5 від 03.07.2018 року, де постачальник - ПАТ "Авдіївський завод металевих конструкцій" та покупець - ТОВ "Полигональ" на загальну суму 169369,20 грн., номенклатура - фундамент, опора;

- податкову накладну №6 від 13.08.2018 року, де постачальник - ТОВ "ТД Ватра захід" та покупець - ТОВ "Полигональ" на загальну суму 164289,88 грн., номенклатура - світильники;

- видаткову накладну №376 від 14.08.2018 року, де постачальник - ТОВ "ТД Ватра захід" та покупець - ТОВ "Полигональ" на загальну суму 547629,88 грн., номенклатура - світильник;

- товаро-транспортну накладну №Р376 від 14.08.2018 року, де автомобільний перевізник - ТОВ "Транс тер", замовник - ТОВ "ТД Ватра захід", вантажовідправник - ТОВ "ТД Ватра захід" та вантажоодержувач - ТОВ "Полигональ";

- виписки банку за 13.08.2018року, де ПП "Б.В.В.-БУД" перераховано на рахунок ТОВ "Полигональ" кошти в сумі 292 832 грн.;

- виписки банку за 27.06.2018 року, де ПП "Б.В.В.-БУД" перераховано на рахунок ТОВ "Полигональ" кошти в сумі 700 000 грн.;

- платіжне доручення № 427 від 03.07.2018 року, де платник -ТОВ "Полигональ" та отримувач - ТОВ "ТД Ватра захід" на загальну суму 383340 грн.

- платіжне доручення №447 від 09.08.2018 року, де платник - ТОВ "Полигональ" та отримувач - ПАТ "АЗМК" на загальну суму 72586,80 грн.;

- платіжне доручення №448 від 13.08.2018 року, де платник - ТОВ "Полигональ" та отримувач -ТОВ "ТД Ватра захід" на загальну суму 164289,88 грн.;

- платіжне доручення № 428 від 03.07.2018 року, де платник - ТОВ "Полигональ" та отримувач - ПАТ "АЗМК" на загальну суму 169369,20 грн.;

- сертифікат відповідності №UA1.051.0012540-17, термін дії з 04.08.2017 року по 15.09.2018року;

- сертифікат якості на стабільні будівельні конструкції №205 від 20.08.2018 року.

Отже, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що ТОВ Полигональ надано пояснення та усі документи, які свідчать про реальність проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентами.

Також, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про безпідставне посилання відповідача на те, що відсутність саме картки рахунку №361 по контрагенту ПП "Б.В.В.-БУД" унеможливлює прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки факт проведення оплати за поставлений товар як першої події, документально підтверджений наявними у справі банківськими виписками і здійснення господарської операції ніким не оспорюється.

Крім того, вказана картка рахунку №361 не відноситься до переліку документів визначених п. 14 Порядку №117 і окремо ніким від платника податків не витребовувалась.

Враховуючи викладене вище, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що вимоги ДФС України були виконані позивачем, що виключає підстави для відмови у реєстрації податкової накладної, а тому позовні вимоги підлягають задоволенню.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 04 грудня 2018 року справа №821/1173/17.

Таким чином, колегія суддів дійшла висновку, що доводи апеляційної скарги спростовуються встановленими у справі обставинами.

Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції при прийнятті оскаржуваного рішення дотримано норми матеріального і процесуального права, а тому відсутні підстави для задоволення вимог апеляційної скарги.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Хмельницькій області залишити без задоволення, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 07 лютого 2019 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі 04 червня 2019 року.

Головуючий Матохнюк Д.Б. Судді Совгира Д. І. Курко О. П.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.06.2019
Оприлюднено06.06.2019
Номер документу82194183
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/4500/18

Ухвала від 09.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 05.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 05.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 03.06.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 29.05.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 22.04.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 16.04.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 29.03.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 21.03.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 21.03.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні