Рішення
від 14.05.2019 по справі 160/1971/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 травня 2019 року Справа № 160/1971/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Бондар М.В.

при секретарі судового засідання Постоловській А.О.

за участю:

представника позивача Григоренка В.О.

представника відповідачів Безбабної М.Г.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ "СПЕЦСЕРВІС КОМПАНІ" до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними дій та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ "СПЕЦСЕРВІС КОМПАНІ" (далі - ТОВ «ТД «СПЕЦСЕРВІС КОМПАНІ» , позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовом до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі - ГУ ДФС у Дніпропетровській області, відповідач-1), Державної фіскальної служби України (далі - ДФС України, відповідач-2) про:

- визнання протиправними дій Головного управління ДФС у Дніпропетровській області щодо відмови у реєстрації податкових накладних ТОВ "ТД "СПЕЦСЕРВІС КОМПАНІ" та скасування рішень комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 19.07.2018 року №846376/41125180; від 20.07.2018 року №847481/41125180; від 19.09.2018 року №920578/41125180; від 19.09.2018 року №920580/41125180 про відмову у реєстрації податкових накладних №16 від 17.07.2017 року, №17 від 18.07.2017 року, №16 від 18.09.2017 року, №17 від 18.09.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язання Державної фіскальної служби України внести до єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкової накладної ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "СПЕЦСЕРВІС КОМПАНІ" датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України.

В обґрунтування позову зазначено, що оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних прийняті відповідачем-1 з порушенням норм чинного законодавства, оскільки на вимогу фіскального органу після зупинення реєстрації податкових накладних, позивачем були надані всі належні документи та пояснення. Проте, документи та пояснення не були взяті контролюючим органом до уваги, натомість відповідачем зазначено підставу для відмови у реєстрації податкових накладних: «надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, документи подано після терміну, визначеного пунктом 15 Порядку» без конкретизації, які саме документи було подано з порушенням. Позивач вважає, що ним було виконані всі вимоги законодавства, необхідні для реєстрації податкових накладних, а тому відмова в реєстрації податкових накладних є протиправною, а податкові накладні мають бути зареєстровані.

Ухвалою суду 19.03.2019 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито загальне позовне провадження у справі та призначено підготовче засідання.

ГУ ДФС у Дніпропетровській області надано до суду відзив на позовну заяву, в якому відповідач-1 просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог та зазначив, що визначені підстави в рішенні комісії для відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є правомірними, а рішення є такими, що прийняті відповідно до норм діючого законодавства та в установленому порядку, а вимоги позивача є безпідставними, необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

ДФС України надано до суду відзив на позовну заяву, в якому відповідач-2 просив суд відмовити в задоволенні позову та зазначив, що вимога позивача зареєструвати податкові накладні у ЄРПН є похідною від вимоги до ГУ ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування рішень про відмову у реєстрації податкових накладних, а тому вимога щодо зобов`язання ДФС зареєструвати податкові накладні в ЄРПН є передчасною. Крім того, відповідачем-2 зазначено, що реєстрація податкових накладних є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією ДФС України.

Представник позивача надав до суду відповіді на відзиви, у яких підтримав доводи, викладені в позовній заяві.

18.04.2019 року у підготовчому засіданні оголошено перерву до 26.04.2019 року для надання додаткових доказів; 26.04.2019 року оголошено перерву у підготовчому засіданні до 10.05.2019 року; 10.05.2019 року оголошено перерву у підготовчому засіданні до 14.05.2019 року.

За письмовою згодою представників сторін розгляд справи по суті відбувся 14.05.2019 року після закінчення підготовчого засідання.

В судовому засіданні 14.05.2019 року представник позивача підтримав позовні вимоги та просив суд задовольнити позов. Представник відповідачів заперечувала проти позову, просила суд відмовити в задоволенні позову.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

ТОВ «ТД «СПЕЦСЕРВІС КОМПАНІ» зареєстровано 03.02.2017 року та перебуває на обліку як платник податків в Державній податковій інспекції у Соборному району м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Судом встановлено, що одним з основних видів економічної діяльності позивача (за КВЕД) є: 45.31 Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів (основний).

З матеріалів справи вбачається, що між ТОВ «ТД «СПЕЦСЕРВІС КОМПАНІ» (постачальник) та ТОВ «ТД «СПЕЦУКРЗАПЧАСТИНА» (покупець) укладений договір поставки №1105/17 від 11.05.2017 року, за умовами якого постачальник зобов`язується передати у власність, а покупець прийняти та оплатити продукцію відповідно до додатків до даного договору - двосторонніх специфікацій до договору та/або накладних постачальника.

Придбання товару, який позивач реалізував ТОВ «СПЕЦУКРЗАПЧАСТИНА» , здійснено позивачу на підставі договору поставки №17-07/17 від 17.07.2017 року, укладено з ФОП ОСОБА_1 . На виконання умов договору №17-07/17 від 17.07.2017 року позивачем надано рахунок на оплату №170 від 17.07.2017 року, видаткову накладну №166 від 17.07.2017 року, довіреність на отримання ТМЦ №171 від 17.07.2017 року, товарно-транспортну накладну №Р201 від 17.07.2017 року, видаткову накладну №513 від 05.09.2017 року, довіреність на отримання ТМЦ №74 від 03.09.2017 року, товарно-транспортну накладну №Р539 від 05.09.2017 року, рахунок на оплату №610 від 05.09.2017 року, видаткову накладну №519 від 05.09.2017 року, довіреність на отримання ТМЦ №76 від05.09.2017 року, товарно-транспортну накладну №Р519 від 05.09.207 року,

Так, на підтвердження виконання умов договору №1105/17 від 11.05.2017 року позивачем надано видаткову накладну №25 від 17.07.2017 року на суму 59 726,98 грн., крім того ПДВ - 11952,60 грн., рахунок на оплату №35 від 15.07.2017 року на суму 59 726,98 грн., крім того ПДВ - 11952,60 грн., накладну-вимогу на відпуск/внутрішнє переміщення матеріалів №25 від 17.07.2017 року, довіреність на отримання ТМЦ №62/1 від 17.07.2017 року, товарно-транспортну накладну №Р25 від 17.07.2017 року, рахунок на оплату №36 від 16.07.2017 року на суму 45033,20 грн., крім того ПДВ - 9006,64 грн., видаткову накладну №26 від 18.07.2017 року на суму 45033,20 грн., крім того ПДВ - 9006,64 грн., накладну-вимогу на відпуск/внутрішнє переміщення матеріалів №26 від 18.07.2017 року, товарно-транспортну накладну №Р26 від 18.07.2017 року, рахунок на оплату №70 від 18.09.2017 року на суму 31254,06 грн., крім того ПДВ - 6250,81 грн., видаткову накладну №63 від 18.09.2017 року на суму 31254,06 грн., крім того ПДВ - 6250,81 грн., накладну-вимогу на відпуск/внутрішнє переміщення матеріалів №63 від 18.09.2017 року, довіреність на отримання ТМЦ №52 від 18.09.2017 року, товарно-транспортну накладну №Р63 від 18.09.2017 року, рахунок на оплату №71 від 18.09.2017 року на суму 77050,99 грн., крім того ПДВ - 15410,20 грн., видаткову накладну №64 від 18.09.2017 року, накладну-вимогу на відпуск/внутрішнє переміщення матеріалів №64 від 18.09.2017 року, довіреність на отримання ТМЦ №51 від 18.09.2017 року, товарно-транспортну накладну №Р64 від 18.09.2017 року,

Факт здійснення розрахунків між ТОВ «ТД «СПЕЦСЕРВІС КОМПАНІ» та ТОВ «ТД «СПЕЦУКРЗАПЧАСТИНА» за поставлений товар підтверджується виписками по рахунку за липень 2017 року, вересень 2017 року та платіжним дорученням №369 від 04.08.2017 на суму 354751,24 грн.

15.08.2017 року позивачем направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну №16 від 17.07.2017 року на суму поставленого товару 59762,98 грн., крім того ПДВ - 11952,60 грн. (а.с.21-22, т.1).

15.08.2017 року від автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України надійшла квитанція №9163487612, з якої вбачається, що документ прийнято, реєстрація зупинена.

Підставами для зупинення реєстрації податкової накладної вказано наступні виявлені помилки: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 7318, 7326, 8421. Товариству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту «в» п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року №564 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

17.07.2018 року ТОВ «ТД «СПЕЦСЕРВІС КОМПАНІ» засобами електронного зв`язку направлено до ДПІ у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомлення №1 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено із відповідними поясненнями (вих. №16\07 від 16.07.2018 року, а.с. 240-241, т.1).

Разом з поясненнями позивачем надано документи на підтвердження здійснення господарських операцій, а саме: статут підприємства, протокол зборів засновників, наказ на призначення керівника №1 від 03.02.2017 року, договір суборенди нежитлових приміщень №25/04 від 25.04.2017 року, договір поставки №1105/17 від 11.05.2017 року, рахунок на оплату №35 від 15.07.2017 року, видаткова накладна №25 від 17.07.2017 року, довіреність №62/1 від 17.07.2017 року, платіжне доручення №369 від 04.08.2017 року, накладна-вимога №5 від 17.07.2017 року, №ТТН від Р25 від 17.07.2017 року, договір-доручення №17/07 від 17.07.2017 року, бухгалтерська відомість 361 від 17.07.2017 року, договір поставки №17-07/17 від 17.07.2017 року, рахунок на оплату №170 від 17.07.2017 року, видаткова накладна №166 від 17.07.2017 року, довіреність №171 від 17.07.2017 року, ТТН №Р201 від 17.07.2017 року, накладна-вимога №171 від 17.07.2017 року, бухгалтерська відомість 281 від 17.07.2017 року, технічний паспорт НОМЕР_1 від 19.03.2013 року, сертифікат ССРІТ661 1601335813 № НОМЕР_2 /03799 від 29.04.2016 року (а.с. 26-50, т.1).

Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №846376/41125180 від 19.07.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №16 від 17.07.2017 року (а.с.19, т.1).

Вказане рішення прийнято з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства «документи подано з порушенням терміну, визначеного пунктом 15 Порядку» .

Не погодившись із вищезазначеним рішенням комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ТОВ «ТД «СПЕЦСЕРВІС КОМПАНІ» оскаржило вказане рішення в адміністративному порядку до ДФС України.

Комісією з питань розгляду скарг ДФС за результатами розгляду поданої підприємством скарги прийнято рішення №23121/41125180/2 від 06.08.2018 року, яким скаргу платника залишено без задоволення, а оскаржуване рішення комісії ГУ ДФС за №846376/41125180 від 19.07.2018 року без змін (а.с. 51, т.1).

15.08.2017 року позивачем направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну №17 від 18.07.2017 року на суму поставленого товару 45033,20 грн., крім того ПДВ - 9006,64 грн. (а.с.54-55, т.1).

15.08.2017 року від автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України надійшла квитанція №9163468992, з якої вбачається, що документ прийнято, реєстрація зупинена.

Підставами для зупинення реєстрації податкової накладної вказано наступні виявлені помилки: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 8421, 9401. Товариству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту «в» п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року №564 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

18.07.2018 року ТОВ «ТД «СПЕЦСЕРВІС КОМПАНІ» засобами електронного зв`язку направлено до ДПІ у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомлення №1 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено із відповідними поясненнями (вих. №17\07 від 17.07.2018 року, а.с. 1-3, т.2).

Разом з поясненнями позивачем надано документи на підтвердження здійснення господарських операцій, а саме: статут підприємства, протокол зборів засновників, наказ на призначення керівника №1 від 03.02.2017 року, договір суборенди нежитлових приміщень №25/04 від 25.04.2017 року, договір поставки №1105/17 від 11.05.2017 року, рахунок на оплату №36 від 16.07.2017 року, видаткова накладна №26 від 18.07.2017 року, довіреність №62/1 від 17.07.2017 року, платіжне доручення №369 від 04.08.2017 року, накладна-вимога №26 від 18.07.2017 року, №ТТН від Р26 від 18.07.2017 року, договір-доручення №18/07 від 18.07.2017 року, бухгалтерська відомість 361 від 18.07.2017 року, договір поставки №17-07/17 від 17.07.2017 року, рахунок на оплату №170 від 17.07.2017 року, видаткова накладна №166 від 17.07.2017 року, довіреність №171 від 17.07.2017 року, ТТН №Р201 від 17.07.2017 року, накладна-вимога №171 від 17.07.2017 року, бухгалтерська відомість 281 від 17.07.2017 -27.07.2017 року, технічний паспорт НОМЕР_1 від 19.03.2013 року, сертифікат ССРІТ661 1601335813 № НОМЕР_2 /03799 від 29.04.2016 року (а.с. 59-83, т.2).

Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №847481/41125180 від 20.07.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №17 від 18.07.2017 року (а.с.52, т.1).

Вказане рішення прийнято з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства «документи подано з порушенням терміну, визначеного пунктом 15 Порядку» .

Не погодившись із вищезазначеним рішенням комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ТОВ «ТД «СПЕЦСЕРВІС КОМПАНІ» оскаржило вказане рішення в адміністративному порядку до ДФС України.

Комісією з питань розгляду скарг ДФС за результатами розгляду поданої підприємством скарги прийнято рішення №23120/41125180/2 від 06.08.2018 року, яким скаргу платника залишено без задоволення, а оскаржуване рішення комісії ГУ ДФС за №847481/41125180 від 20.07.2018 року без змін (а.с. 84, т.1).

13.10.2017 року позивачем направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну №16 від 18.09.2017 року на суму поставленого товару 31254,06 грн., крім того ПДВ - 6250,81 грн. (а.с.87-88, т.1).

13.10.2017 року від автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України надійшла квитанція №9213202516, з якої вбачається, що документ прийнято, реєстрація зупинена.

Підставами для зупинення реєстрації податкової накладної вказано наступні виявлені помилки: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 8483. Товариству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту «в» п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року №564 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

17.09.2018 року ТОВ «ТД «СПЕЦСЕРВІС КОМПАНІ» засобами електронного зв`язку направлено до ДПІ у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомлення №1 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено із відповідними поясненнями (вих. №13\09 від 13.09.2018 року, а.с. 12-13, т.2).

Разом з поясненнями позивачем надано документи на підтвердження здійснення господарських операцій, а саме: статут підприємства, протокол зборів засновників, наказ на призначення керівника №1 від 03.02.2017 року, договір суборенди нежитлових приміщень №25/04 від 25.04.2017 року, договір поставки №1105/17 від 11.05.2017 року, рахунок на оплату №70 від 18.09.2017 року, видаткова накладна №63 від 18.09.2017 року, довіреність №52 від 18.09.2017 року, платіжне доручення №369 від 04.08.2017 року, накладна-вимога №63 від 18.09.2017 року, №ТТН від Р23 від 18.09.2017 року, договір-доручення №64/09 від 18.09.2017 року, бухгалтерська відомість 361 від 18.09.2017 року, договір поставки №17-07/17 від 17.07.2017 року, рахунок на оплату №616 від 05.09.2017 року, видаткова накладна №513 від 05.09.2017 року, довіреність №74 від 03.09.2017 року, ТТН №Р539 від 05.09.2017 року, накладна-вимога №513 від 05.09.2017 року, бухгалтерська відомість 281 від 05.09.2017-18.09.2017 року, технічний паспорт НОМЕР_1 від 19.03.2013 року, сертифікат № НОМЕР_3 від 14.05.2017 року (а.с. 92-117, т.1).

Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №920578/41125180 від 19.09.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №16 від 18.09.2017 року (а.с.85, т.1).

Вказане рішення прийнято з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Не погодившись із вищезазначеним рішенням комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ТОВ «ТД «СПЕЦСЕРВІС КОМПАНІ» оскаржило вказане рішення в адміністративному порядку до ДФС України.

Комісією з питань розгляду скарг ДФС за результатами розгляду поданої підприємством скарги прийнято рішення №35056/41125180/2 від 08.10.2018 року, яким скаргу платника залишено без задоволення, а оскаржуване рішення комісії ГУ ДФС за №920578/41125180 від 19.09.2018 року без змін (а.с. 118, т.1).

13.10.2017 року позивачем направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну №17 від 18.09.2017 року на суму поставленого товару 77050,99 грн., крім того ПДВ - 15410,20 грн. (а.с.121-122, т.1).

13.10.2017 року від автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України надійшла квитанція №9213199277, з якої вбачається, що документ прийнято, реєстрація зупинена.

Підставами для зупинення реєстрації податкової накладної вказано наступні виявлені помилки: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 8482, 9031. Товариству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту «в» п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року №564 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

17.09.2018 року ТОВ «ТД «СПЕЦСЕРВІС КОМПАНІ» засобами електронного зв`язку направлено до ДПІ у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомлення №2 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено із відповідними поясненнями (вих. №13/09/1 від 13.09.2018 року, а.с. 23-25, т.2).

Разом з поясненнями позивачем надано документи на підтвердження здійснення господарських операцій, а саме: статут підприємства, протокол зборів засновників, наказ на призначення керівника №1 від 03.02.2017 року, договір суборенди нежитлових приміщень №25/04 від 25.04.2017 року, договір поставки №1105/17 від 11.05.2017 року, рахунок на оплату №71 від 18.09.2017 року, видаткова накладна №64 від 18.09.2017 року, довіреність №51 від 18.09.2017 року, платіжне доручення №369 від 04.08.2017 року, накладна-вимога №64 від 18.09.2017 року, №ТТН від Р64 від 18.09.2017 року, договір-доручення №64/09 від 18.09.2017 року, бухгалтерська відомість 361 від 18.09.2017 року, договір поставки №17-07/17 від 17.07.2017 року, рахунок на оплату №610 від 05.09.2017 року, видаткова накладна №519 від 05.09.2017 року, довіреність №76 від 05.09.2017 року, ТТН №Р519 від 05.09.2017 року, накладна-вимога №519 від 05.09.2017 року, бухгалтерська відомість 281 від 05.09.2017-18.09.2017 року, технічний паспорт НОМЕР_1 від 19.03.2013 року, сертифікат № НОМЕР_4 С4401А1125/03799 від 29.04.2017 року, №ССРІТ 380 1703121109 17С3302А0469/00027 від 31.10.2016 року (а.с. 126-151, т.1).

Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №920580/41125180 від 19.09.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №17 від 18.09.2017 року (а.с.119, т.1).

Вказане рішення прийнято з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Не погодившись із вищезазначеним рішенням комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ТОВ «ТД «СПЕЦСЕРВІС КОМПАНІ» оскаржило вказане рішення в адміністративному порядку до ДФС України.

Комісією з питань розгляду скарг ДФС за результатами розгляду поданої підприємством скарги прийнято рішення №35058/41125180/2 від 08.10.2018 року, яким скаргу платника залишено без задоволення, а оскаржуване рішення комісії ГУ ДФС за №920580/41125180 від 19.09.2018 року без змін (а.с. 152, т.1).

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року (далі - Порядок №1246), чинного на час виникнення спірних правовідносин, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 ПК України; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 ПК України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні приписи наведені у пункті 201.16 статті 201 ПК України, в редакції, чинній на час зупинення реєстрації податкових накладних, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 ПК України.

Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, в редакції, чинній на час зупинення податкових накладних, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року №567 (далі - Критерії оцінки ступеня ризиків), в редакції, чинній на час зупинення реєстрації спірної податкової накладної.

Пункт 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків визначає критерії, за якими ДФС здійснюється моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб`єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної / розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпунктах 2, 3 цього пункту, реєстрація такої (такого) податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

На час зупинення реєстрації податкових накладних позивача діяв Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 (далі - Перелік), яким було визначено надання наступних документів:

1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв:

договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв:

договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Також, Переліком було передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначені у Переліку, платник податку подає до ДФС в електронному вигляді засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.

На підставі підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПК України, у редакції чинній на час зупинення реєстрації податкових накладних, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Як вже було встановлено, позивач надав письмові пояснення та копії документів щодо підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладні №16 від 17.07.2017 року - 17.07.2018 року; по податковій накладній №17 від 18.07.2017 року - 18.07.2018 року; по податковій накладній №16 від 18.09.2017 року - 17.09.2018 року; по податковій накладній №17 від 18.09.2017 року - 17.09.2018 року.

21.02.2018 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову №117, якою затверджено Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

За приписами пункту 2 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначений Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року №117 (далі - Порядок №117).

Пунктом 18 Порядку №117 визначено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

На підставі положень пункту 20 Порядку №117 зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно з пунктом 21 Порядку №117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Відповідно до пункту 23 Порядку №117 комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку:

щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу;

щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.

Пунктом 27 Порядку №117 визначено, що рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Отже, судом під час розгляду справи встановлено, що позивачем подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, щодо яких заявлено позовні вимоги. ГУ ДФС у Дніпропетровській області за результатами проведеного моніторингу встановлено відповідність податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, зупинено реєстрацію зазначених податкових накладних та запропоновано ТОВ «ТД «СПЕЦСЕРВІС КОМПАНІ» надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Позивачем надані пояснення та копії первинних документів, складених під час здійснення відповідних господарських операцій, що підтверджено матеріалами справи.

Підставою для відмови в реєстрації податкових накладних №16 від 17.07.2017 року, №17 від 18.07.2017 року в оскаржуваних рішеннях комісією зазначено „надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства: документи подано після терміну, визначеного пунктом 15 Порядку» .

У пункті 15 Порядку №117 встановлено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Відповідно до пункту 187.1. статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Матеріалами справи підтверджено, що позивач, на дату відвантаження товару покупцю, а саме 17.07.2017 року та 18.07.2017 року складено податкові накладні №16 від 17.07.2017 року та №17 від 18.07.2017 року відповідно, а письмові пояснення та копії документів надані до контролюючого органу 17.07.2018 року та 18.07.2018 року відповідно.

Таким чином, висновки відповідача-1 в оскаржуваних рішеннях від 19.07.2018 року та 20.07.2018 року щодо порушення позивачем 365-денного строку подання письмових пояснень та копій документів є безпідставними та не відповідають дійсності, оскільки, позивач надав письмові пояснення та копії документів в межах встановленого строку, а тому рішення про відмову у реєстрації вказаних податкових накладних, у зв`язку з порушенням терміну надання письмових пояснень, є протиправними.

Так, підставою для відмови в реєстрації податкових накладних від 18.09.2017 року №16 та №17 в оскаржуваних рішеннях комісією зазначено „надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства» .При цьому, в оскаржуваних рішеннях не наведено обґрунтувань причин відмови в реєстрації податкових накладних. Відповідачем-1 в оскаржуваних рішеннях не зазначено, що саме стало підставою для винесення вказаних рішень, не вказано, які саме документи складені з порушенням законодавства, які вимоги законодавства порушено при складанні документів та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних від 18.09.2017 року №16 та №17.

Відповідно до частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідачем-1 не доведено, що оскаржувані рішення прийнято обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, неупереджено, добросовісно та розсудливо.

Таким чином, оскаржувані рішення ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 19.07.2018 року №846376/41125180; від 20.07.2018 року №847481/41125180; від 19.09.2018 року №920578/41125180; від 19.09.2018 року №920580/41125180 є протиправними та підлягають скасуванню.

Щодо доводів відповідача-2, що питання реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційною функцією фіскального органу, суд зазначає наступне.

Дискреційні повноваження - це законодавчо встановлена компетенція владних суб`єктів, яка визначає ступінь самостійності її реалізації з урахуванням принципу верховенства права; ці повноваження полягають в застосуванні суб`єктами адміністративного розсуду при здійсненні дій і прийнятті рішень.

Отже, у разі відсутності у суб`єкта владних повноважень законодавчо закріпленого права адміністративного розсуду при вчиненні дій/прийнятті рішення, та встановлення у судовому порядку факту протиправної поведінки відповідача, зобов`язання судом суб`єкта прийняти рішення конкретного змісту не можна вважати втручанням у дискреційні повноваження, адже саме такий спосіб захисту порушеного права є найбільш ефективним та направлений на недопущення свавілля в органах влади.

Суд зазначає, що дискреційні функції ДФС України як суб`єкта владних повноважень під час прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних чітко визначені законом, оскільки чинним законодавством України визначений вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Оскільки під час розгляду справи у суді позивачем доведено надання ним до ГУ ДФС у Дніпропетровській області документів, які є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних №16 від 17.07.2017 року, №17 від 18.07.2017 року, №16 від 18.09.2017 року, №17 від 18.09.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд вважає, що, у даному випадку, у відповідача-2 відсутня дискреція як можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, у зв`язку з чим повний та ефективний захист порушеного права позивача може бути здійснений шляхом зобов`язання ДФС України здійснити реєстрацію податкових накладних №16 від 17.07.2017 року, №17 від 18.07.2017 року, №16 від 18.09.2017 року, №17 від 18.09.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

На підставі частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням вищевикладеного, ГУ ДФС у Дніпропетровській області не доведено правомірності та обґрунтованості оскаржуваних рішень, а тому, виходячи зі змісту заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, рішення ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 19.07.2018 року №846376/41125180; від 20.07.2018 року №847481/41125180; від 19.09.2018 року №920578/41125180; від 19.09.2018 року №920580/41125180 в Єдиному реєстрі податкових накладних є протиправними та підлягають скасуванню, а порушене право позивача підлягає відновленню шляхом зобов`язання ДФС України зареєструвати податкові накладні №16 від 17.07.2017 року, №17 від 18.07.2017 року, №16 від 18.09.2017 року, №17 від 18.09.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У відповідності до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позову до суду в розмірі 7684 грн., що підтверджується платіжними дорученнями №166 від 13.03.2019 року, №165 від 27.02.2019 року.

Отже, на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДФС у Дніпропетровській області, комісією якої порушені права позивача, підлягає стягненню сплачений судовий збір у розмірі 7684 грн.

Керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ "СПЕЦСЕРВІС КОМПАНІ" (адреса: 49030, м. Дніпро, вул. Барнаульська, буд.2-А; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 41125180) до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (адреса: 49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17А; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 39394856), Державної фіскальної служби України (адреса: 04053, м. Київ, Львівська пл., 8; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 39292197) про визнання протиправними дій та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області щодо відмови у реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ "СПЕЦСЕРВІС КОМПАНІ" №16 від 17.07.2017 року, №17 від 18.07.2017 року, №16 від 18.09.2017 року, №17 від 18.09.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 19.07.2018 року №846376/41125180; від 20.07.2018 року №847481/41125180; від 19.09.2018 року №920578/41125180; від 19.09.2018 року №920580/41125180 про відмову у реєстрації податкових накладних №16 від 17.07.2017 року, №17 від 18.07.2017 року, №16 від 18.09.2017 року, №17 від 18.09.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ "СПЕЦСЕРВІС КОМПАНІ" №16 від 17.07.2017 року, №17 від 18.07.2017 року, №16 від 18.09.2017 року, №17 від 18.09.2018 року датою їх фактичного отримання.

Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ "СПЕЦСЕРВІС КОМПАНІ" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області судові витрати у розмірі 7684 (сім тисяч шістсот вісімдесят чотири) гривні.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи ухвала суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення в повному обсязі складено 24 травня 2019 року.

Суддя М.В. Бондар

Дата ухвалення рішення14.05.2019
Оприлюднено06.06.2019

Судовий реєстр по справі —160/1971/19

Ухвала від 24.10.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 14.08.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 06.08.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 16.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 16.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Рішення від 14.05.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 19.03.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 05.03.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні