ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
11 квітня 2019 року 17:09Справа № 280/4368/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі судді Бойченко Ю.П., за участю секретаря судового засідання Стовбур А.Ю. та представників
позивача: Остапенка В.С.
відповідачів: Голікова ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Дизель Запчасть
до 1. Державної фіскальної служби України
2. Головного управління ДФС у Запорізькій області
про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
16.10.2018 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Дизель Запчасть (далі - позивач) до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач 1), в якому позивач просить суд:
- визнати протиправними та скасувати рішення відповідача 1 про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №621688/37786526 від 29.03.2018 та №790357/37786526 від 13.06.2018;
- зобов`язати відповідача 1 зареєструвати податкові накладні №69 від 29.11.2017 та №70 від 15.12.2017 у Єдиному реєстрі податкових накладних у день їх направлення, а саме 15.12.2017.
Ухвалою суду від 22.10.2018 відкрито провадження в адміністративній справі № 280/4368/18 та призначено підготовче засідання на 21.11.2018.
Ухвалою суду від 21.11.2018, за клопотанням представників сторін, залучено до участі у справі у якості співвідповідача Головне управління ДФС у Запорізькій області (далі - відповідач 2).
05.12.2018 від Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Дизель Запчасть надійшла уточнена позовна заява (вх. №39746), в якій позивач просить суд:
визнати протиправним і скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а саме: рішення від 29.03.2018 №621688/37786526 про відмову в реєстрації податкової накладної від 29.11.2017 №70; рішення від 13.06.2018 №790357/37786526 про відмову в реєстрації податкової накладної від 29.11.2017 №69;
зобов`язати відповідача 1 зареєструвати податкову накладну від 29.11.2017 №69 та податкову накладну від 15.12.2017 №70 у Єдиному реєстрі податкових накладних у день їх направлення, а саме 15.12.2017.
Розгляд справи здійснюється з урахуванням уточнених позовних вимог.
Протокольною ухвалою суду від 19.12.2018 відкладено підготовче засідання до 09.01.2019.
Ухвалою суду від 09.01.2019, за клопотанням представника позивача, продовжено строк підготовчого провадження та відкладено підготовче засідання до 14.02.2019.
Протокольною ухвалою суду від 14.02.2019 закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті в цей же день; оголошено перерву до 12.03.2019.
У зв`язку із перебуванням судді Бойченко Ю.П. на лікарняному, що підтверджується довідкою від 25.03.2019 №02-35/19/27, судове засідання перенесено на 11.04.2019.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що між Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Дизель Запчасть та Комунальним підприємством Експлуатаційне лінійне управління автошляхів (далі - КП ЕЛУАШ ) укладено договір поставки. 29.11.2017 покупцем здійснено передплату за автозапчастини (платіжним дорученням №4089), у зв`язку із чим позивачем складено та направлено в електронному вигляді для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкові накладні від 29.11.2017 №69 та від 15.12.2017 №70. Відповідно до отриманих 15.12.2017 квитанцій документи прийнято ДФС України, проте реєстрацію зупинено у зв`язку з наступним: відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 8483. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу .
Позивачем на адресу контролюючого органу надіслано Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено, письмові пояснення та документи, оформлені на виконання договору поставки.
Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення, якими відмовлено у реєстрації податкових накладних від 29.11.2017 №69 та від 15.12.2017 №70 з підстав ненадання платником податків копій документів, а саме: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.
Позивачем оскаржено вказані рішення до Державної фіскальної служби України, проте у задоволенні скарг відмовлено.
Позивач не погоджується з оскаржуваними рішеннями, оскільки контролюючим органом у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних не зазначено конкретного виду критерію, передбаченого п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 №567, проте послався на невідповідність обсягів постачання обсягам придбання, хоча такий критерій Наказом МФУ від 13.06.2017 №567 не передбачено. За таких обставин, вважає оскаржувані рішення протиправними та просить задовольнити позовні вимоги.
Відповідачі позов не визнали, у своєму відзиві (вх. від 09.01.2019 №971) посилаються на п. 21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117, відповідно до якого ненадання платником податку копій документів відповідно до пп. 4 п. 13 цього Порядку є підставою для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Контролюючий орган зазначає, що підставою для відмови в реєстрації податкових накладних є ненадання: Договору від 25.10.2012 №80, на який є посилання у платіжному дорученні №4089; Договору від 17.10.2017 з постачальником ТОВ Вігон-2500 ; документів щодо наявності власного або орендованого транспорту, яким здійснювалось перевезення вантажу (товару) від ТОВ Вігон-2500 та на КП ЕЛУАШ . Наявність вищезазначених документів передбачена пунктами 13, 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117. За таких обставин вважають оскаржувані рішення правомірними та просять відмовити у задоволенні адміністративного позову.
Розгляд справи здійснювався за допомогою технічних засобів, а саме: програмно-апаратного комплексу Акорд .
У судовому засіданні 11.04.2019 на підставі ст. 250 КАС України судом проголошено вступну та резолютивну частину рішення.
Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв`язок у сукупності
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Компанія Дизель Запчасть (код ЄДРПОУ 37786526) зареєстровано в якості юридичної особи.
12.10.2012 між Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Дизель Запчасть (Постачальник) та Комунальним підприємством Експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів (Покупець) укладено договір поставки №70, за умовами якого Постачальник зобов`язується передати, а Покупець прийняти та оплатити запчастини (Товар), згідно рахунку та видаткової накладної, на умовах, передбачених даним Договором. Термін дії Договору - до повного виконання зобов`язань, але в будь-якому випадку до 31.12.2018.
На виконання умов договору, позивачем сформовано рахунки-фактури від 23.11.2017 №СФ-0000823 на загальну суму 44 760,00 грн. (в т.ч. 7 460,00 грн.) та від 28.11.2017 №СФ-0000839 на загальну суму 15 522,00 грн.
Платіжним дорученням від 29.11.2017 №4089 КП ЕЛУАШ внесено передплату за товар у сумі 60 282,00 грн.
Отримавши передплату, позивачем складено та направлено для реєстрації в ЄРПН податкові накладні від 29.11.2017 №69 на суму 44 760.00 грн. (в т.ч. ПДВ 7 460,00 грн.) та від 29.11.2017 №70 на суму 15 522,00 грн. (в т.ч. ПДВ 2 587,00 грн.).
Відповідно до отриманих 15.12.2017 квитанцій документи прийнято ДФС України, проте реєстрацію зупинено у зв`язку з наступним: відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 8483. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу .
Як зазначає позивач, товар (запчастини) придбано у Товариства з обмеженою відповідальністю Вігон-2500 , на підтвердження чого до матеріалів справи надано: платіжне доручення від 29.11.2017 №5487 на суму 29 424,00 грн.; видаткову накладну від 28.12.2017 №47 на суму 29 424,00 грн. (в т.ч. ПДВ 4 904,00 грн.); податкову накладну від 29.11.2017 №13.
В подальшому, придбаний у ТОВ Вігон-2500 та попередньо оплачений товар поставлено КП ЕЛУАШ , на підтвердження чого позивачем надано: видаткові накладні від 28.12.2017 №РН-000304, №РН-000303; довіреність на отримання цінностей від 29.12.2017 №844.
Як зазначають відповідачі у своєму відзиві, ТОВ Компанія Дизель Запчасть подано на розгляд Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації наступні документи:
- по податковій накладній від 29.11.2017 №70: Повідомлення від 27.03.2018 №1 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено; договір оренди нежитлових приміщень від 01.03.2016 №1 з ТОВ Агропром Арсенал ; видаткову накладну від 28.12.2017 №47; рахунок на оплату від 29.11.2017 №173; платіжне доручення від 29.11.2017 №5487; податкову накладну №13; пояснення №1; видаткову накладну від 28.12.2017 №РН-000304; рахунок-фактуру від 28.11.2017 №СФ-0000839; довіреність №844; платіжне доручення від 29.11.2017 №4089; штатний розпис;
- по податковій накладній від 29.11.2017 №70: Повідомлення від 12.06.2018 №1 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено; договір оренди нежитлових приміщень від 01.03.2016 №1 з ТОВ Агропром Арсенал ; видаткову накладну від 28.12.2017 №47; рахунок на оплату від 29.11.2017 №173; платіжне доручення від 29.11.2017 №5487; податкову накладну №13; пояснення №2; видаткову накладну від 28.12.2017 №РН-000303; рахунок-фактуру від 23.11.2017 №СФ-0000823; довіреність №844; платіжне доручення від 29.11.2017 №4089; штатний розпис;
Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято наступні рішення:
від 29.03.2018 №621688/37786526, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 29.11.2017 №70 з підстав ненадання платником податків копій документів, а саме: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. При цьому в графі Додаткова інформація зазначено: відсутні договори, інформація щодо транспортування, документи на придбання товару;
від 13.06.2018 №790357/37786526, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 29.11.2017 №69 з підстав ненадання платником податків копій документів, а саме: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.
Позивачем оскаржено вказані рішення до ДФС України, проте рішеннями Комісії з питань розгляду скарг від 02.07.2018 №15547/37786526/2 та від 14.09.2018 №30503/37786526/2 у задоволенні скарг відмовлено.
Не погоджуючись з рішеннями відповідача 2, ТОВ Компанія Дизель Запчасть звернулось до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд керується наступним.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI.
У п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України; тут - у редакції, чинній на момент зупинення реєстрації податкових накладних) зазначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Як зазначено у п. 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Відповідно до пп. 201.16.1 п. 201 ст. 201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Згідно з пп. 201.16.2 п. 201.16 ст.201 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Пунктом 1 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого 13.06.2017 Наказом Міністерства фінансів України №567 (який 25.05.2018 втратив чинність на підставі Наказу Міністерства фінансів України від 06.04.2018 №409, але діяв на момент зупинення реєстрації податкових накладних), визначено вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року №567 (далі - Критерії): 1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством; 2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Відповідно до п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затверджених 13.06.2017 Наказом Міністерства фінансів України №567 (які 25.05.2018 втратили чинність на підставі Наказу Міністерства фінансів України від 06.04.2018 №409, але діяли на момент зупинення реєстрації податкових накладних), моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: 1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється); 2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб`єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі. У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної/розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу. У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпункті 2 цього пункту, - реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
У п. 18 - п. 21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженому 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117 (діяв на момент прийняття рішень про відмову у реєстрації податкових накладних), передбачено: 18. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. 19. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). 20. Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. 21. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства .
Згідно з п. 2 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , затвердженого 13.06.2017 наказом Міністерства фінансів України №566, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №752/30620 (надалі - Порядок роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ), комісія є постійно діючим колегіальним органом при ДФС, що діє в межах повноважень, визначених пунктом 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України та постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року №190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації .
Як зазначено у п. 18 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Комісія може перевірити подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отриманні з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, в тому числі електронні, одержані від інших платників податків, засобів масової інформації тощо).
Аналогічні вимоги містить і п. 21 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , затвердженому 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117 (надалі - Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ): Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні) .
Відповідачем 2 не надано до суду доказів додержання вимог п. 21 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , п.18 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , результатів проведених звірок/перевірок інформаційних джерел та наданих позивачем документів.
При винесенні рішення суд виходить з того, що відповідачами документально не доведено відповідність податкових накладних від 29.11.2017 №69 та від 29.11.2017 №70 критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .
Крім того, податковим органом не доведено, у чому саме полягає невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 8483, на яку міститься посилання у квитанціях від 15.12.2017.
За таких обставин, пропонування відповідачами надати позивачу пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до пп."в" пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 - є необґрунтованим.
Також, рішення від 13.06.2018 №790357/37786526 не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, породжує його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку позивача. Так, в даному рішенні контролюючим органом не зазначено, які конкретно документи не надано ТОВ Компанія дизель Запчасть для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Посилання у відзиві на ненадання позивачем Договору від 25.10.2012 №80, на який є посилання у платіжному дорученні №4089; Договору від 17.10.2017 з постачальником ТОВ Вігон-2500 ; документів щодо наявності власного або орендованого транспорту, яким здійснювалось перевезення вантажу (товару) від ТОВ Вігон-2500 та на КП ЕЛУАШ суд не приймає з огляду на наступне.
Дійсно, в платіжному дорученні від 29.11.2017 №4089, яким КП ЕЛУАШ здійснено передплату за товар (запчастини), в графі Призначення платежу міститься посилання на договір від 26.10.2012 №80, проте до матеріалів справи надано лист КП ЕЛУАШ від 29.11.2017 №1388/1 Про зміну призначення платежу , у якому останнє просить вважати вірним призначення платежу плата за запчастини, зг. Дог. №70 від 12.10.2012 , який, в свою, чергу, надано на розгляд комісії регіонального рівня.
Крім того, як зазначено у пункті 187.1 статті 187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Разом з тим, оскільки податкові накладні від 29.11.2017 №69 та №70 складено за першою подією - датою зарахування коштів від покупця, а не датою відвантаження товарів, тому, на думку суду, вимога щодо надання Договору від 17.10.2017 з постачальником ТОВ Вігон-2500 ; документів щодо наявності власного або орендованого транспорту, яким здійснювалось перевезення вантажу (товару) від ТОВ Вігон-2500 та на КП ЕЛУАШ є передчасною та необґрунтованою.
Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що відповідачем 2 не доведено правомірності оскаржуваних рішень, у зв`язку з чим наявні підстави для скасування рішень Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної або відмову в такій реєстрації від 29.03.2018 №621688/37786526 та від 13.06.2018 №790357/37786526.
Щодо позовної вимоги про зобов`язання відповідача 1 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні 29.11.2017 №69 та №70 за датою такої реєстрації - 15.12.2017, суд зазначає наступне.
Відповідно до п. 19 постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення). Дана норма кореспондує з приписами пункту 28 постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .
Пункт 4 ч. 1 ст. 5 КАС України вказує, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії. Пункт 4 ч. 2 ст. 245 Кодексу передбачає, що у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.
В силу ст. 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04.11.1950 кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.
Для забезпечення надійного та ефективного захисту прав позивача суд вважає за необхідне задовольнити позовні вимоги в частині зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Дизель Запчасть від 29.11.2017 №69 та №70 з датою такої реєстрації - 15.12.2017.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Частиною другою статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з ч.1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись статтями 139, 241, 243-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Дизель Запчасть задовольнити.
2. Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 13.06.2018 №790357/37786526 та від 29.03.2018 №621688/37786526.
3. Зобов`язати Державну фіскальну службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8; код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Дизель Запчасть (69008, м. Запоріжжя, вул. Південне Шосе, буд. 62, код ЄДРПОУ 37786526) від 29.11.2017 №69 та від 29.11.2017 №70 з дати подання їх на реєстрацію, а саме 15.12.2017.
4. Судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 3524 (три тисячі п`ятсот двадцять чотири) гривні 00 копійок присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Дизель Запчасть (69008, м. Запоріжжя, вул. Південне Шосе, буд. 62, код ЄДРПОУ 37786526) солідарно за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8; ЄДРПОУ 39292197) та Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166; код ЄДРПОУ 39396146).
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення у повному обсязі виготовлено та підписано 06.06.2019.
Суддя Ю.П. Бойченко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2019 |
Оприлюднено | 06.06.2019 |
Номер документу | 82221572 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Бойченко Юлія Петрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Бойченко Юлія Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні