Рішення
від 23.05.2019 по справі 657/1991/17
КАЛАНЧАЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 657/1991/17

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23.05.2019 року Каланчацький районний суд Херсонської області

в складі головуючого судді Скригун В.В.,

за участю секретаря Попової Т.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в смт. Каланчак адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Каланчацький райагрохім до Каланчацької селищної ради Херсонської області про скасування рішення органу місцевого самоврядування про встановлення податку на майно,

в с т а н о в и в :

Представник Товариства з обмеженою відповідальністю Каланчацький райагрохім звернувся до суду з позовом в якому просить визнати незаконним та скасувати рішення Каланчацької селищної ради від 29.03.2017 року № 163 Про податок на майно .

Мотивуючи свої вимоги, позивач вказує, що 25 липня 2017 року Товариству стало відомо, що 29 березня 2017 року відповідачем прийнято рішення за № 163 Про податок на майно . Вказане рішення вважає незаконним, оскільки прийняте з порушенням строків встановлених чиним законодавстом та таким, що підлягає скасуванню з огляду на наступне. Так, в порушення пункту 12.3.4 Податкового Кодексу України, яким передбачено, що рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період), оскаржуване рішення прийнято 25 липня, тобто з порушенням строків встановлених законодавством. П.п. 12.3.5 Податкового Кодексу України передбачено, що у разі якщо сільська, селищна, міська рада або рада об`єднаних територіальних громад, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів, що є обов`язковими згідно з нормами цього Кодексу, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм цього Кодексу із застосуванням їх мінімальних ставок, а плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю. Таким чином, в зв`язку з порушенням Каланчацькою селищною радою строків прийняття оскаржуваного рішення, воно є незаконним, тому податки і збори у 2017 році повинні справлятися із застосування їх мінімальних ставок, а плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня 2016 року.

Ухвалою суду від 05 вересня 2017 року відкрито провадження у справі та призначено судове засідання. Ухвалою суду від 26 грудня 2018 року справу прийнято в провадження судді Скригун В.В. та призначено підготовче судове засідання. Ухвалою суду від 13 березня 2019 року закрито підготовче судове засідання та призначено справу до судового розгляду по суті.

Представник позивача Товариства з обмеженою відповідальністю Каланчацький райагрохім Носов Ігор Борисович в судове засідання не з`явився, надав суду заяву про підтримання позовних вимог та розгляд справи за його відсутності.

Представник відповідача Каланчацької селищної ради Шендрик Ольга Леонідівна в судове засідання не з`явилася, надала суду заяву про розгляд справи за її відстуності та просила в задоволенні позову відмовити з підстав викладених у відзиві на позов.

Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України в зв`язку з неявкою у судове засідання всіх учасників справи фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

У встановлений судом строк, представником відповідача Каланчацької селищної ради Шендрик Ольгою Леонідівною було подано заперечення на позов в якому зазначено про безпідставність позову, оскільки оскаржуване позивачем рішення є законним, прийнятим в межах повноважень та у спосіб передбачений чиним законодавством з огляду на наступне. Прийняття Каланчацькою селищною радою 25 липня 2017 року рішення Про податок на майно було зумовлено законодавчими змінами в частині оподаткування майна, що внесені до Закону України № 1797 Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні . Тому, відповідно до змісту розділу ІІ Прикінцевих та перехідних положень зазначеного Закону до прийнятих рішень не застосовуються вимоги, щодо стабільності рішення, якими передбачено заборону внесення змін пізніше як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду.

Суд, дослідивши матеріали справи, докази, надані сторонами, приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позову, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, 29 березня 2017 року шостою сесією першого скликання Каланчацької селищної ради Херсонської області було прийнято оскаржуване рішення № 163 Про податок на майно . Даним рішенням з 01 квітня 2017 року введеною в дію на території Каланчацької селищної ради податок на майно в частині податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, в частині транспортного податку та плати землю; затверджено положення про податок на майно на території Каланчацької селищної ради в частині податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, в частині транспортного податку та в частині плати за землю; визнано таким, що втратило чинність рішення сесії селищної ради сьомого скликання від 28 січня 2016 року № 54 Про податок на майно .

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

Згідно п.п. 266.1.1 п. 266.1 ст.266 Кодексу, платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

Ставки податку для об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об`єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування (підпункт 266.5.1 пункт 266.5 стаття 266 ПК України).

Згідно пункту 8.3 статті 8 зазначеного Кодексу до місцевих належать податки та збори, що встановлені відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, визначених цим Кодексом, рішеннями сільських, селищних, міських рад та рад об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, у межах їх повноважень і є обов`язковими до сплати на території відповідних територіальних громад.

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки згідно Податкового кодексу України є місцевим податком.

У відповідності до підпункту 10.1.1 пункту 10.1 статті 10 ПК, до місцевих податків належить податок на майно (розділ ХІІ Кодексу), до якого входить податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (стаття 266).

Відповідно до пункту 12.3 статті 12 ПК, сільські, селищні, міські ради та ради об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів.

Зі змісту наведених законодавчих норм випливає, що встановлення податку на майно, зокрема в частині податку на майно, відмінне від земельної ділянки, є безумовним обов`язком місцевої ради, який повинен бути виконаний шляхом прийняття відповідного рішення.

Таким чином, з огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку, що приймаючи оскаржуване рішення Каланчацька селищна рада діяла в межах наданих їй законодавством повноважень.

Крім того, судом встановлено, що 05 липня 2017 року Каланчацькою селищною радою прийнято рішення № 221 Про встановлення місцевих податків та зборів на 2018 рік , яке набуло чинності 01 січня 2018 року, та з набуттям чинності якого оскаржуване рішення № 163 від 29 березня 2017 року Про податок на майно втратило чинність.

Таким чином, на момент розгляду спору оскаржуване позивачем рішення є не чинним.

Поряд з цим главою І Спрощена система оподаткування, обліку та звітності розділу XIV "Спеціальні податкові режими" Податкового кодексу України встановлюються правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку.

Відповідно до пункту 291.2 статті 291 Податкового кодексу України спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених пунктом 297.1 статті 297 Податкового кодексу України, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених цією главою, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності. Пунктом 291.3 статті 291 Податкового кодексу України встановлено право юридичної особи чи фізичної особи-підприємця самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.

Суб`єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються відповідно до пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України на групи платників єдиного податку, зокрема, четверта група - сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.

Згідно довідки Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономної Республіки Крим та м. Севастополя Державної фіскальної служби України № 10286/10/21-22-12-05-10 від 19.09.2018 року, яка міститься в матеріалах справи, ТОВ Каланчацький райагрохім є платником єдиного податку четвертої групи.

Отже, з огляду на викладене, позивач ТОВ Каланчацький райагрохім , як платник єдиного податку четвертої групи, яка перебуває на спрощеній системі оподаткування.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності свого рішення та докази надані позивачем, суд доходить висновку, що адміністративний позов задоволенню не підлягає.

Відповідно до ст.139 КАС України, судові витрати покладаються на позивача.

Керуючись ст. ст. 9 , 10 , 159-162 , 185 , 186 КАС України , суд -

Ухвалив :

В задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю Каланчацький райагрохім до Каланчацької селищної ради Херсонської області про скасування рішення органу місцевого самоврядування про встановлення податку на майно- відмовити в повному обсязі.

Рішення може бути оскаржено безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом 30-ти днів з дня його проголошення.

Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю Каланчацький райагрохім , ЄДРПОУ 05491244, юридична адреса: смт. Каланчак вул. Сімферопольська,104.

Відповідач: Каланчацька селищна рада, ЄДРПОУ 04401003, юридична адреса: смт. Каланчак вул. Херсонська, 1.

Суддя: Скригун В. В.

СудКаланчацький районний суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення23.05.2019
Оприлюднено10.06.2019
Номер документу82239340
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —657/1991/17

Рішення від 23.05.2019

Адміністративне

Каланчацький районний суд Херсонської області

Скригун В. В.

Ухвала від 13.03.2019

Адміністративне

Каланчацький районний суд Херсонської області

Скригун В. В.

Ухвала від 26.12.2018

Адміністративне

Каланчацький районний суд Херсонської області

Скригун В. В.

Ухвала від 05.09.2017

Адміністративне

Каланчацький районний суд Херсонської області

Живцова О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні