,
Справа № 264/2833/19
3/264/1570/2019
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28.05.2019 р. м. Маріуполь
Суддя Іллічівського районного суду м. Маріуполя Донецької області Литвиненко Наталя Вікторівна, розглянувши матеріали, що надійшли з Головного Управління ДФС у Донецькій області ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІПН: НОМЕР_1 , працюючого директором ТОВ СМС ТЕХНІКАЛ СЕРВІС (ЄДРПОУ 38349205), який мешкає в АДРЕСА_1 , за частиною 1 статті 163-1 КУпАП,
В С Т А Н О В И В:
25 квітня 2019 року до Іллічівського районного суду м.Маріуполя Донецької області надійшов адміністративний матеріал у відношенні ОСОБА_1 для вирішення питання про притягнення його до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.163-1 КУпАП.
Так, за результатами проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ СМС ТЕХНІКАЛ СЕРВІС (акт №248/05-99-12-02/38349205 від 14.03.2019 року) з питань достовірності нарахування сум бюджетного податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку за грудень 2018 року, було встановлено порушення п.198.1 ст.198, 14.1.36 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, в частині завищення податкового кредиту за період жовтень-грудень 2018 року, в результаті чого зменшено суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредитного наступного звітного (податкового) періоду на суму 3941 грн.
Заколюкін ОСОБА_2 в судове засідання не з`явився з невідомих суду причин, про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Дослідивши матеріали справи, суддя приходить до висновку, що провадження у адміністративній справі відносно ОСОБА_3 за ч.1 ст.163-1 КУпАП України підлягає закриттю у зв`язку із спливом строку притягнення до адміністративної відповідальності.
Відповідно до ст.38 КУпАП, якщо справи про адміністративні правопорушення підвідомчі суду, стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніше як через три місяці з дня його виявлення.
За п.7 ч.1 ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю в разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених ст.38 цього кодексу.
Так, ОСОБА_4 інкримінують вчинення ним правопорушення, встановленого під час проведення проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ СМС ТЕХНІКАЛ СЕРВІС , з питань достовірності нарахування сум бюджетного податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку за грудень 2018 року, за результатами якої було складено Акт № 248/05-99-12-02/38349205 від 14.03.2019 року, а протокол було складено 22.04.2019 року, де датою вчинення правопорушення зазначено 21.01.2019 року, а матеріали справи надійшли до суду 25.04.2019 року та справу було призначено до розгляду, з метою належного повідомлення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, та з`ясування обставин справи, на 28.05.2019 року.
З урахуванням зазначеного в теперішній час трьохмісячний строк притягнення до адміністративної відповідальності сплив.
Так, у відповідності до ч. 2 ст. 38 КУпАП, якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення.
Зі змісту наведених правових норм вбачається, що закриття провадження можливе за одночасної наявності таких умов: вчинення (виявлення) адміністративного правопорушення; закінчення встановленого законом тримісячного строку, перебіг якого розпочинається з дня вчинення правопорушення.
Визначення на законодавчому рівні у статті 38 КУпАП тривалості строків накладення адміністративного стягнення безпосередньо пов`язано з можливістю реального впливу адміністративної відповідальності на суспільні відносини, поведінку суб`єктів, їхню правосвідомість тощо, тобто з можливістю реалізації функцій адміністративної відповідальності, яка втрачається з плином часу.
При вирішенні питання щодо закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення у зв`язку із закінченням на момент розгляду такої справи строків накладення адміністративного стягнення, визначених статтею 38 КУпАП, суд враховує положення статті 6 Конституції України, згідно з якою органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцією межах і відповідно до законів України.
Отже, суд при здійсненні правосуддя має діяти у встановлених Конституцією України межах і відповідно до законів України, не втручаючись у діяльність інших гілок державної влади, зокрема діяльність адміністративних органів.
Пункт 7 частини першої статті 247 КУпАП не містить положень про наявність у суду повноважень щодо встановлення обставин вчинення адміністративного правопорушення, наявності вини особи у його вчиненні у разі закриття провадження про адміністративні правопорушення.
Крім того, логічне тлумачення абзацу першого статті 247 КУпАП дозволяє дійти висновку, що встановлення зазначених у цій статті юридичних фактів є єдиною необхідною підставою для припинення будь-яких дій щодо притягнення особи до адміністративної відповідальності незалежно від встановлених будь-яких інших обставин, що підлягають з`ясуванню при розгляді справи про адміністративне правопорушення (стаття 280 КУпАП), у тому числі й вини особи у його вчиненні.
Таким чином, поєднання закриття справи з одночасним визнанням вини особи у вчиненні адміністративного правопорушення є взаємовиключними рішеннями, і прийняття таких двох взаємовиключних рішень в одній постанові про закриття справи свідчить про порушення права людини на справедливий суд, передбаченого статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод. За правилами статті 284 КУпАП рішенням, що доводить вину особи, є постанова про накладення адміністративного стягнення або застосування заходів впливу, умовою якої є визначення вини.
Отже, наявність або відсутність вини встановлюється саме під час здійснення провадження у справі про адміністративне правопорушення.
Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю в разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених ст. 38 цього кодексу.
У зв`язку з тим, що з часу вчинення адміністративного правопорушення пройшло більше трьох місяців, провадження по адміністративній справі відносно ОСОБА_3 за ч.1 ст.163-1 КУпАП України підлягає закриттю.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 38, 163-1, 247 КУпАП, суд
П О С Т А Н О В И В:
Провадження у справі про адміністративне правопорушення передбачене ч.1 ст.163-1 КУпАП України відносно ОСОБА_1 - закрити у зв`язку із закінченням строків накладення адміністративного стягнення.
Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення шляхом подачі апеляції через Іллічівський районний суд м. Маріуполя Донецької області.
Суддя: Н. В. Литвиненко
Суд | Іллічівський районний суд м.Маріуполя |
Дата ухвалення рішення | 28.05.2019 |
Оприлюднено | 10.06.2019 |
Номер документу | 82254053 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Іллічівський районний суд м.Маріуполя
Литвиненко Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні