Рішення
від 29.05.2019 по справі 560/1237/19
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 560/1237/19

РІШЕННЯ

іменем України

29 травня 2019 року м. Хмельницький Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Тарновецького І.І.

за участю:секретаря судового засідання Бачок О.В. представника відповідача - Карповича В.М. розглянувши адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Пежо Авто Люкс" до Головного управління ДФС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Головного управління ДФС у Хмельницькій області, в якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0061925805 від 08.04.2019, в частині застосування штрафних санкцій за затримку реєстрації податкових накладних №21 від 05.04.2017 та №20 від 07.07.2017 на 15 і менше календарних днів.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 08 квітня 2019 року ГУ ДФС у Хмельницькій області, на підставі акта про результати камеральної перевірки з питань своєчасності реєстрації податкових накладних згідно даних ЄРПН за квітень, липень 2017 року, листопад, грудень 2018 року, січень 2019 року по ПП Пежо Авто Люкс (код ЄДРПОУ 37263824) № 0517/22-01-5805/37263824 від 15.03.2019 прийнято податкове повідомлення-рішення № 0061925805, за яким фіскальним органом встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених статтею 201, та згідно зі статтею 120.1 Податкового кодексу України застосовано штраф в розмірі 22 143 грн. 93 коп. Проте, позивач не погоджується з податковим повідомленням - рішенням Головного управління ДФС у Хмельницькій області від 08.04.2019 року № 0061925805 в частині застосування штрафних санкцій за затримку реєстрації податкових накладних №21 від 05.04.2017 на суму ПДВ 69166 грн. 67 коп. (зареєстрована 12.05.2017 року), №20 від 07.07.2017 на суму ПДВ 149 360 грн. 00 коп. (зареєстрована 15.08.2017 року) на 15 і менше календарних днів, оскільки порушення ст. 120-1 Податкового кодексу України платником податків не було допущено. А тому враховуючи наведене, звернувся до суду з адміністративним позовом.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 23.04.2019 відкрито провадження у справі, призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомленням (виклику) учасників справи.

Відповідач у строк встановлений судом, подав до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, визначений податковим законодавством, а тому відсутні підстави для задоволення позовних вимог.

Ухвалою суду від 06.05.2019 адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Пежо Авто Люкс" до Головного управління ДФС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, суд вирішив розглядати за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.

Представник позивача в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений судом належним чином. Надіслав на адресу суду клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позовних вимог заперечив, просив суд в задоволенні позову відмовити.

Заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши надані письмові докази, перевіривши матеріали справи, а також проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд встановив наступне.

Головним управлінням ДФС у Хмельницькій області, на підставі п. 75.1 ст. 75, п. 200.10 ст. 200 Податкового кодексу України, було проведено камеральну перевірку Приватного підприємства "Пежо Авто Люкс" з питання своєчасності реєстрації податкових накладних згідно даних Єдиного реєстру податкових накладних за квітень, липень 2017 року, листопад, грудень 2018 року, січень 2019 року.

За результатами даної перевірки складено акт від 15.03.2019 № 0517/22-01-58-05/372263824, в якому зафіксовано порушення ПП "Пежо Авто Люкс" п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, платником не своєчасно зареєстровані податкові накладні з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме: 1 податкова накладна за квітень 2017 року на суму ПДВ - 69166,67 грн., 1 податкова накладна за липень 2017 року на суму ПДВ - 149360,00 грн., 2 податкових накладних за листопад 2018 року на суму ПДВ - 1664,67 грн., 1 податкова накладна за грудень 2018 року на суму ПДВ - 35,88 грн., 4 податкові накладні за січень 2019 року на суму ПДВ - 1116,13 грн.

На підставі акта перевірки від 15.03.2019 № 0517/22-01-58-05/372263824 Головним управлінням ДФС у Хмельницькій області було прийнято податкове повідомлення-рішення №0061925805 від 08.04.2019, яким застосовано штрафні санкції з податку на додану вартість, за затримку реєстрації податкових накладних №21 від 05.04.2017 (12 днів) та №20 від 07.07.2017 (15 днів) на 15 і менше календарних днів, на загальну суму 22143,93 грн.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам та вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд зазначає наступне.

Обов`язки та компетенцію контролюючих органів, повноваження їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначаються Податковим кодексом України № 2755-VI від 02.12.2010 року.

На дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін (пункт 201.1 статті 201 Податкового кодексу України).

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою..

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Так, згідно акта перевірки від 15.03.2019 № 0517/22-01-58-05/372263824, ПП "Пежо Авто Люкс" порушено вимоги п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, зокрема не своєчасно зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: № 21 від 05.04.2017 (кількість днів затримки 12) та № 20 від 07.07.2017 (кількість днів затримки 15).

За сукупності викладених обставини, суд вказує, що позивачем факт порушення термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних вище вказаних податкових накладних не спростовано.

Відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обовязок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів.

Отже, аналізуючи зазначену норму Податкового кодексу України, суд дійшов висновку, що для звільнення від відповідальності, передбаченої пунктом 120-1.1 статті 120-1 кодексу, необхідна наявність двох обов`язкових складових: податкова накладна не повинна надаватись отримувачу (покупцю) та водночас, повинна бути складена на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.

Проте, як вбачається з матеріалів справи така сукупність умов позивачем дотримана не була, а тому суд робить висновок, що відповідачем правомірно застосовано до позивача штраф за порушення терміну реєстрації податкових накладних.

Аналогічного висновку дійшов Верховний Суд в постанові від 04.09.2018 у справі № 816/1488/17.

Окрім того, судом взято до уваги пояснення позивача в позовній заяві, в якій останній зазначив, що неналежне виконання позивачем вимог податкового законодавства стосовно своєчасності реєстрації податкових накладних відбулося не з вини позивача, а через необізнаність останнього щодо обов`язку вказаної реєстрації та строків проведення встановлених Податковим кодексом України станом на травень-серпень 2017 року. Такі пояснення суд розцінює, як визнання позивачем пропуску строку реєстрації в ЄРПН податкових накладних № 21 від 05.04.2017 та № 20 від 07.07.2017.

Враховуючи викладене та те, що податкова накладна № 21 від 05.04.2017 зареєстрована 12.05.2017, складає 12 днів затримки та податкова накладна № 20 від 07.07.2017 зареєстрована 15.08.2017, складає 15 днів затримки, суд вважає, що відповідач правомірно застосував 10% штрафу від суми податку на додану вартість та відповідно податкове повідомлення-рішення №0061925805 від 08.04.2019, в частині застосування штрафних санкцій за затримку реєстрації податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму податку на додану вартість 218526,67 грн. (сума ПДВ згідно ПН № 21 від 05.04.2017 та ПН № 20 від 07.07.2017), штрафу у розмірі 10% у сумі 21852,67 грн. є правомірним та скасуванню не підлягає.

Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, суд вважає, що адміністративний позов Приватного підприємства "Пежо Авто Люкс" задоволенню не підлягає.

Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи те, що в задоволенні позову відмовлено, судом не вирішується питання про розподіл судових витрат.

Керуючись ст. ст. 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову Приватного підприємства "Пежо Авто Люкс" до Головного управління ДФС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення - відмовити.

Судові витрати в порядку статті 139 КАС України розподілу між сторонами не підлягають.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 06 червня 2019 року

Позивач:Приватне підприємство "Пежо Авто Люкс" (вул. Вінницьке шосе, 23, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29015 , код ЄДРПОУ - 37263824) Відповідач:Головне управління ДФС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 39492190) Головуючий суддя /підпис/ І.І. Тарновецький "Згідно з оригіналом" Суддя І.І. Тарновецький

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.05.2019
Оприлюднено10.06.2019
Номер документу82258459
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/1237/19

Рішення від 29.05.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 06.05.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 23.04.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні