Рішення
від 28.05.2019 по справі 911/139/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"28" травня 2019 р.

м. Київ

Справа № 911/139/19

Суддя Черногуз А.Ф., за участі секретаря Браги Л.К., розглянув в порядку загального позовного провадження

позов Головного управління Держгеокадастру у Київській області (03115, м. Київ, вул. Серпова, буд. 3/14, код ЄДРПОУ 39817550)

до: 1. Білогородської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області (08140, Київська обл., Києво-Святошинський район, с. Білогородка, вул. Леніна, буд. 33, код ЄДРПОУ 04358477);

2. Комунального підприємства "Ритуал" Білогородської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області" (08140, Київська обл., Києво-Святошинський район, с. Білогородка, вул. Володимирська, буд. 33, код ЄДРПОУ 40650257)

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачів - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , код НОМЕР_1 )

про визнання недійсним рішення та усунення порушень у користуванні земельними ділянками

за участю представників сторін:

позивача: Куценко Н.З. (дов. 31-10-0.1-6/62-19 від 03.01.2019);

відповідача-1: Круглій М.Ю. (довіреність №364/02-26 від 04.06.2018); Кулинич А.В. (дов. №389/02-26 від 07.05.2019);

відповідача-2: Нагорний А.А. (ордер, серія: ЧН №001275 від 22.04.2019);

третьої особи: не з`явились;

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Господарського суду Київської області надійшла позовна заява №9-10-0.62-29/2-19 від 02.01.2019 Головного управління Держгеокадастру у Київській області до 1. Білогородської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області; 2. Комунального підприємства "Ритуал" Білогородської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області" про визнання недійсним рішення та усунення порушень у користуванні земельними ділянками.

Ухвалою Господарського суду Київської області від 15.01.2019 вказану позовну заяву залишено без руху.

30.01.2019 через канцелярію Господарського суду Київської області позивачем подано заяву № 9-10-0.62-1047/2-19 від 29.01.2019 про усунення недоліків позовної заяви. Суд, перевіривши подані документи, встановив, що позивачем усунуто недоліки позовної заяви.

Згідно з ст. 176 Господарського процесуального кодексу України за відсутності підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви чи відмови у відкритті провадження суд відкриває провадження у справі протягом п`яти днів з дня надходження позовної заяви або заяви про усунення недоліків, поданої в порядку, передбаченому ст. 174 цього Кодексу.

Ухвалою Господарського суду Київської області від 05.02.2019 відкрито провадження у справі, визначено розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 04.03.2019, встановлено строк для подання відповідачу відзиву на позов протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення вказаної ухвали.

28.02.2019 через канцелярію Господарського суду Київської області від Комунального підприємства "Ритуал" Білогородської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області" надійшла апеляційна скарга №09.1-27/1/183/19 від 27.02.2019 на ухвалу Господарського суду Київської області від 05.02.2019 про відкриття провадження у справі.

28.02.2019 через канцелярію Господарського суду Київської області надійшов відзив відповідача-1 на позов.

04.03.2019 через канцелярію Господарського суду Київської області надійшов відзив відповідача-2 на позов.

В судовому засіданні 04.03.2019 суд заслухав пояснення представників позивача та відповідача-1, відповідач-2 в судове засідання не з`явився. Суд оголосив перерву у підготовчому засіданні до 18.03.2019.

Ухвалою від 07.03.2019 апеляційну скаргу №09.1-27/1/183/19 від 27.02.2019 Комунального підприємства "Ритуал" Білогородської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області" на ухвалу Господарського суду Київської області від 05.02.2019 про відкриття провадження у справі повернуто скаржнику.

18.03.2019 через канцелярію Господарського суду Київської області надійшла відповідь позивача на відзив відповідача-1.

18.03.2019 через канцелярію Господарського суду Київської області надійшло клопотання відповідача-1 про приєднання документів.

В судовому засіданні 18.03.2019 суд заслухав пояснення представників відповідачів, позивач в судове засіданні не з`явився, суд постановив ухвалу про залишення позову без руху в порядку ч. 11 ст.176 Господарського процесуального кодексу України, встановив позивачу п`ятиденний строк на усунення недоліків позовної заяви, залучив до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачів - ОСОБА_1 .

03.04.2019 через канцелярію Господарського суду Київської області надійшов лист позивача з додатками №9-10-0.62-4463/2-19 від 03.04.2019. Суд, перевіривши подані документи, встановив, що позивачем усунуті недоліки позовної заяви №9-10-0.62-29/2-19 від 02.01.2019, постановив продовжити розгляд справи № 911/139/19 у підготовчому провадженні, продовжив строк підготовчого провадження на 30 днів, проведення підготовчого засідання призначив на 22.04.2018.

22.04.2019 через канцелярію Господарського суду Київської області надійшло клопотання відповідача-1 про приєднання документів.

В судовому засіданні 22.04.2019 суд заслухав представників позивача та відповідача, представник третьої особи в судове засідання не з`явився, суд постановив ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до розгляду по суті 07.05.2019.

В судовому засіданні 07.05.2019 суд заслухав представників позивача та відповідача, представник третьої особи в судове засідання не з`явився, суд оголосив перерву в судовому засіданні до 28.05.2019.

В судовому засіданні 28.05.2019 суд заслухав представників позивача та відповідача, представник третьої особи в судове засідання не з`явився, позивач підтримав позовні вимоги, відповідач проти позову заперечив.

Позовні вимоги обґрунтовані наступним:

- В грудні 2017 року, в квітні 2018 року Головним управлінням Держгеокадастру у Київській області здійснено перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо використання земельних ділянок, зокрема, з кадастровими номерами 3222480401:01:084:5068, 3222480401:01:084:5007, 3222480401:01:084: НОМЕР_2 ;

- за результатами перевірки встановлено, що земельні ділянки з кадастровими номерами 3222480401:01:084:5068 (площа 0,8077 га), 3222480401:01: НОМЕР_3 : НОМЕР_4 (площа 0,156 га), 3222480400: НОМЕР_5 (площа 0,7565 га) належать Комунальному підприємству "Ритуал" Білогородської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області на праві приватної власності на підставі договору купівлі-продажу від 15.09.2016 № 747, цільове призначення для будівництва та обслуговування будівель закладів комунального обслуговування. У висновках, які були надані Управлінням Держгеокадастру у Київській області зазначено, управління погоджує зазначені проекти землеустрою при умові погодження із структурним підрозділом Київської обласної державної адміністрації у сфері охорони навколишнього природного середовища. Крім того, у висновку вказано, що при невиконанні, в тому числі зазначеної вимоги, висновок вважається недійсним. Проте, у проектах землеустрою щодо відведення земельних ділянок приватної власності ОСОБА_1 відсутнє погодження структурного підрозділу Київської обласної державної адміністрації у сфері охорони навколишнього природного середовища;

- Білогородська сільська рада прийняла рішення від 30.08.2016 № 132/10, №132/3, № 132/1 про затвердження проектів землеустрою щодо зміни цільового призначення ОСОБА_1 ;

- позивач зазначає, що Комунальне підприємство "Ритуал" Білогородської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області володіє спірними земельними ділянками на праві приватної власності в порушення вимог ст.ст. 23, 28 Закону України Про поховання та похоронну справу ;

- позивач зазначає, що зважаючи на зазначене порушення, звернувся до суду з даним позовом.

Заперечуючи проти позову, відповідач-1 зазначав, що земельні ділянки з кадастровими номерами 3222480401:01:084:5068, 3222480401:01:084:5007, 3222480400:06:002:0039 перебувають у комунальній власності Комунальне підприємство "Ритуал" Білогородської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, що відповідає вимогам закону. Щодо тверджень позивача про відсутність погодження із структурним підрозділом Київської обласної державної адміністрації у сфері охорони навколишнього природного середовища проектів землеустрою, то відповідач зазначає, що спірні земельні ділянки не відносяться до земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, відповідно, і не потребують такого погодження.

Відповідач-2 заперечував проти позову з аналогічних підстав, а також зазначав, що в Постанові Шостого апеляційного адміністративного суду від 13.03.2019 у справі № 810/1580/18 вже встановлено факт перебування спірних земельних ділянок у комунальній власності.

Відповідно до ч. 6 ст. 242 Господарського процесуального кодексу України днем вручення судового рішення, зокрема, є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про вручення судового рішення за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.

Судом перевірено та встановлено, що третя особа повідомляласьпро розгляд даної справи судом. Вказаний факт підтверджується конвертом з ухвалою суду, що надсилався на адресу місцезнаходження третьої особи та повернувся на адресу суду з відміткою за закінченням терміну зберігання (вх. № 16153/19 від 10.05.2019).

Статтею 13 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій. Реалізація норми ст. 81 Господарського процесуального кодексу України щодо витребування господарським судом документів і матеріалів, необхідних для вирішення спору, безпосередньо залежить від суб`єктивної реалізації сторонами їх диспозитивного права витребовувати через суд докази.

Враховуючи вищенаведене, а також те, що положеннями п. 3 ч. 2 ст. 129 Конституції України однією з засад судочинства визначено змагальність сторін та свободу в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, господарський суд вважає, що судом, в межах наданих повноважень, створені належні умови для надання сторонами доказів та вважає за можливе розглядати справу за наявними у справі документами.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши докази та оцінивши їх в сукупності, суд

ВСТАНОВИВ :

Рішенням Білогородської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області від 02.04.2016 № 65 вирішено розробити детальний план території для організації кладовища, орієнтовною площею 13 га, в районі вул. Аграрна в с. Білогородка Києво-Святошинського району Київської області; визначити у встановленому законодавством порядку розробника генерального плану.

ДП НДПІ містобудування розроблено містобудівну документацію Детальний план території для організації кладовища, орієнтовною площею 13 га в районі вул. Аграрної в с. Білогородка Києво-Святошинського району Київської області , погоджену начальником відділу архітектури та містобудування Києво-Святошинської районної державної адміністрації.

Рішенням Білогородської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області від 08.07.2016 № 99/1 затверджено детальний план території для організації кладовища орієнтовною площею 13 га в районі вул. Аграрна в с. Білогородка Києво-Святошинського району.

Рішенням Білогородської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області від 08.07.2016 № 105 вирішено створити комунальне підприємство Ритуал Білогородської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, затверджено статут КП Ритуал .

Рішенням Білогородської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області від 25.08.2016 від № 87/3 надано дозвіл КП Ритуал на початок робіт для проведення поховань на кладовищі Біле як такому, що відповідає всім вимогам Закону Про поховання та похоронну справу та іншим законодавчим актам.

15.09.2016 між Комунальним підприємством "Ритуал" Білогородської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області (покупець) та ОСОБА_1 укладено договір купівлі-продажу земельної ділянки, за умовами якого продавець передав, а покупець прийняв у власність земельні ділянки площею 0,7565 га, кадастровий номер НОМЕР_6 ; площею 0,156 га, кадастровий номер 3222480401: НОМЕР_7 : НОМЕР_3 : НОМЕР_4 , площею 0,8077 га, кадастровий номер 3222480401:01:084:5068. Цільове призначення вказаних земельних ділянок - для будівництва та обслуговування будівель закладів комунального обслуговування.

Комунальне підприємство "Ритуал" Білогородської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області використовує означені земельні ділянки для розміщення та обслуговування кладовища.

В грудні 2017 року Головним управлінням Держгеокадастру у Київській області здійснено перевірку дотримання вимог земельного законодавства щодо використання земельних ділянок, зокрема, з кадастровими номерами 3222480401:01:084:5068, 3222480401:01:084:5007, 3222480401:01:084:5039.

За результатами перевірки складений акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства № 341-ДК/283/АП/09/01/-17 від 06.12.2017, в якому зазначено, що відповідно до відомостей Державного земельного кадастру та Державного реєстру речових прав на нерухоме майно земельні ділянки з кадастровими номерами 3222480401:01:084:5068 (площа 0,8077 га), 3222480401:01:084:5007 (площа 0,156 га), НОМЕР_8 : НОМЕР_5 (площа 0,7565 га) належать Комунальному підприємству "Ритуал" Білогородської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області на праві приватної власності на підставі договору купівлі-продажу від 15.09.2016 № 747, цільове призначення для будівництва та обслуговування будівель закладів комунального обслуговування.

Крім того, в акті зазначено, що на земельних ділянках з кадастровими номерами 3222480401:01:084:5068, 3222480401:01:084:5007, 3222480400:06:002:0039, які розташовані на території Білогородської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області облаштовано кладовище та місця поховання, ділянки огороджені парканом, на земельній ділянці з кадастровим номером 3222480401:01:084:5068 споруджено колумбарій.

Таким чином, за результатами перевірки вищезазначених земельних ділянок Головним управлінням Держгеокадастру у Київській області виявлено, що відповідач набув право приватної власності на земельні ділянки з кадастровими номерами 3222480401:01:084:5068, 3222480401:01:084:5007, 3222480400:06:002:0039 та використовує їх для облаштування місць поховання всупереч положень ст.ст. 23, 28 Закону України Про поховання та похоронну справу .

В квітні 2018 Головним управлінням Держгеокадастру у Київській області проведено перевірку дотримання вимог земельного законодавства щодо використання земельних ділянок, зокрема, з кадастровими номерами 3222480401:01:084:5068, 3222480401:01:084:5007, 3222480401:01:084:5039. У акті зазначечено, що Міськрайонним управлінням у Києво-Святошинському районі та м. Ірпінь Головного управління Держгеокадастру у Київській області надано проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок приватної власності ОСОБА_1 , цільове призначення яких змінюється із землі промисловості на для будівництва та обслуговування будівель закладів комунального обслуговування в межах с. Білогородка Києво-Святошинського району Київської області щодо земельних ділянок, зокрема, з кадастровими номерами 3222480401:01:084:5068, 3222480401:01:084:5007, 3222480400:06:002:0039.

Позивач зазначає, що в наданих Міськрайонним управлінням у Києво-Святошинському районі та м. Ірпінь Головного управління Держгеокадастру у Київській області проектах землеустрою щодо відведення земельних ділянок приватної власності ОСОБА_1 , цільове призначення яких змінюється із землі промисловості на для будівництва та обслуговування будівель закладів комунального обслуговування в межах с. Білогородка Києво-Святошинського району Київської області наявні висновки про погодження проектів землеустрою, видані Відділом містобудування та архітектури Києво-Святошинської районної державної адміністрації та Управлінням Держгеокадастру у Київській області.

Позивач наголошує на тому, що у висновках, які були надані Управлінням Держгеокадастру у Київській області зазначено, що управління погоджує зазначені проекти землеустрою при умові погодження із структурним підрозділом Київської обласної державної адміністрації у сфері охорони навколишнього природного середовища. Крім того, у висновку вказано, що при невиконанні, в тому числі зазначеної вимоги, висновок вважається недійсним. Проте, у проектах землеустрою щодо відведення земельних ділянок приватної власності ОСОБА_1 відсутнє погодження структурного підрозділу Київської обласної державної адміністрації у сфері охорони навколишнього природного середовища. При цьому, Білогородська сільська рада прийняла рішення від 30.08.2016 № 132/10, №132/3, № 132/1 про затвердження проектів землеустрою щодо зміни цільового призначення ОСОБА_1 . Позивач зазначає, що зважаючи на зазначене порушення, а також на те, що Комунальне підприємство "Ритуал" Білогородської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області володіє спірними земельними ділянками на праві приватної власності в порушення вимог ст.ст. 23, 28 Закону України Про поховання та похоронну справу , спірні рішення від 30.08.2016 № 132/10, №132/3, № 132/1 підлягають визнанню недійсними.

Заперечуючи проти позову, відповідач-1 зазначав, що земельні ділянки з кадастровими номерами 3222480401:01:084:5068, 3222480401:01:084:5007, 3222480400:06:002:0039 перебувають у комунальній власності Комунальне підприємство "Ритуал" Білогородської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, що відповідає вимога закону. Щодо тверджень позивача про відсутність погодження із структурним підрозділом Київської обласної державної адміністрації у сфері охорони навколишнього природного середовища проектів землеустрою, то відповідач зазначає, що згідно з ст. 186-1 Земельного кодексу України, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, земельної ділянки, розташованої на території чи в межах об`єкта природно-заповідного фонду або в межах прибережної захисної смуги, підлягає також погодженню з органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері охорони навколишнього природного середовища, структурним підрозділом обласної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації у сфері охорони навколишнього природного середовища. Водночас, відповідач-1 зазначає, що спірні земельні ділянки не відносяться до земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, відповідно, і не потребують такого погодження.

Відповідач-2 заперечував проти позову з аналогічних підстав, а також зазначав, що в Постанові Шостого апеляційного адміністративного суду від 13.03.2019 у справі № 810/1580/18 вже встановлено факт перебування спірних земельних ділянок у комунальній власності.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши подані докази, дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову, виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 23 Закону України Про поховання та похоронну справу для розміщення місця поховання рішенням уповноваженого органу в установленому законом порядку відповідному спеціалізованому комунальному підприємству, установі, організації в постійне користування надається земельна ділянка. Виконавчі органи сільських, селищних, міських рад забезпечують планування та впорядкування території місць поховання згідно з генеральними планами забудови відповідних населених пунктів та іншої містобудівної документації з дотриманням обов`язкових містобудівних, екологічних та санітарно-гігієнічних вимог.

Згідно з ст. 28 Закону України Про поховання та похоронну справу землі, на яких розташовані місця поховання, є об`єктами права комунальної власності і не підлягають приватизації або передачі в оренду. На території місця поховання не можуть бути розташовані об`єкти іншої, крім комунальної форми власності, за винятком випадків, передбачених ст. 29 цього Закону.

Зі змісту вказаних положень вбачається, що земельні ділянки відведені під розміщення місць поховання можуть перебувати виключно у комунальній власності.

З Витягів від 12.06.2018 з Державного земельного кадастру про земельні ділянки, що містяться в матеріалах справи, вбачається, що земельні ділянки з кадастровими номерами 3222480401:01:084:5068, 3222480401:01:084:5007, НОМЕР_8 :06 НОМЕР_9 належать на праві комунальної власності Комунальному підприємству "Ритуал" Білогородської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області. В матеріалах справи містяться Витяги з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав власності щодо зазначених земельних ділянок, в яких міститься аналогічна інформація.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду 29.11.2018 у справі № 810/1580/18, що залишене без змін Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 13.03.2019 у справі № 810/1580/18, встановлено, що спірні земельні ділянки знаходяться у комунальній власності, тоді як при внесенні даних до Реєстру була допущена технічна помилка, яка в подальшому була виправлена державним реєстратором.

Відповідно до ч. 4 ст. 75 Господарського процесуального кодексу України обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Враховуючи що факт перебування спірних земельних ділянок у комунальній власності підтверджується наявними в матеріалах справи документами, вказаний факт зафіксовано у вищезазначеному рішенні, що має преюдиційне значення для розгляду даної справи, суд відхиляє твердження позивача про те, що спірні земельні ділянки перебувають у приватній власності відповідача-2 в порушення вимог ст.ст. 23, 28 Закону України Про поховання та похоронну справу , позаяк останні спростовані поданими доказами.

Щодо тверджень позивача про те, що у проектах землеустрою щодо відведення земельних ділянок приватної власності ОСОБА_1 відсутнє погодження структурного підрозділу Київської обласної державної адміністрації у сфері охорони навколишнього природного середовища, суд зазначає наступне.

На замовлення ОСОБА_1 розроблено проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок приватної власності площами 0,7565 га, 0,1560 га, 0,8077 га цільове призначення яких змінюється із земель промисловості на для будівництва та обслуговування будівель закладів комунального обслуговування в межах с. Білогородка Києво-Святошинського району Київської області (копії вказаних проектів мітсяться в матеріалах справи).

Рішеннями Білогородської сільської ради Києво-Святошинського району Київської від 30.08.2016 № 132/10, №132/3, № 132/1 затверджено вищезазначені проекти щодо відведення земельних ділянок приватної власності цільове призначення яких змінюється із земель промисловості на для будівництва та обслуговування будівель закладів комунального обслуговування в межах с. Білогородка Києво-Святошинського району Київської області щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 3222480401:01:084:5068, 3222480401:01:084:5007, 3222480400:06:002:0039, віднесено земельні ділянки до категорії земель - землі житлової та громадської забудови.

У зазначених проектах землеустрою містяться висновки, які були надані Управлінням Держгеокадастру у Києво-Святошинському районі Київської області № 4119/3-16-99.3 від 23.08.2016, № 1122/41-16 від 23.08.2016, № 1120/41-16 від 23.08.2016, у яких Управління погоджує зазначені проекти землеустрою при умові погодження із структурним підрозділом Київської обласної державної адміністрації у сфері охорони навколишнього природного середовища.

Відповідно до ч. 1 ст. 186-1 Земельного кодексу України проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності (крім земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) підлягає обов`язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Згідно з ч. 3 ст. 186-1 Земельного кодексу України проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, земельної ділянки, розташованої на території чи в межах об`єкта природно-заповідного фонду або в межах прибережної захисної смуги, підлягає також погодженню з органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері охорони навколишнього природного середовища, структурним підрозділом обласної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації у сфері охорони навколишнього природного середовища, а земельної ділянки, розташованої у зоні відчуження або зоні безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, - з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища;

За змістом вказаної норми, обов`язковому погодженню з органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері охорони навколишнього природного середовища, структурним підрозділом обласної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації у сфері охорони навколишнього природного середовища підлягають проекти щодо відведення земельної ділянки природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення.

Спірні земельні ділянки з кадастровими номерами 3222480401:01:084:5068, 3222480401:01:084:5007, 3222480400:06:002:0039 не відносяться до земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, виходячи з чого закон не вимагає погодження проектів щодо їх відведення з органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища.

Відповідно до ч. 7 ст. 186-1 Земельного кодексу України органам, зазначеним у частинах першій - третій цієї статті, при погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки забороняється вимагати: додаткові матеріали та документи, не включені до проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки відповідно до статті 50 Закону України "Про землеустрій"; надання погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки будь-якими іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями; проведення будь-яких обстежень, експертиз та робіт.

Виходячи з наведеного, суд вважає безпідставними посилання позивача на необхідність погодження вищезазначених проектів із структурним підрозділом Київської обласної державної адміністрації у сфері охорони навколишнього природного середовища.

Наявність такої вимоги у висновках, які були надані Управлінням Держгеокадастру у Києво-Святошинському районі Київської області № 4119/3-16-99.3 від 23.08.2016, № 1122/41-16 від 23.08.2016, № 1120/41-16 від 23.08.2016 не відповідає вимогами чинного на момент їх надання законодавства та, відповідно, не може свідчити про порушення Білогородською сільською радою Києво-Святошинського району вимог закону при затвердженні означених проектів.

Отже, виходячи з того, що спірні земельні ділянки належать на праві комунальної власності Комунальному підприємству "Ритуал" Білогородської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, враховуючииі, що погодження вищезазначених проектів із структурним підрозділом Київської обласної державної адміністрації у сфері охорони навколишнього природного середовища не вимагалось чинним на момент прийняття оскаржуваних рішень законодавством, а сама така вимога, викладена в висновках Управлінням Держгеокадастру у Києво-Святошинському районі Київської області, в силу вимог ч. 7 ст. 186-1 Земельного кодексу України, є незаконною, інших порушень позивачем не наведено, суд вважає вимоги позивача про визнання недійсним рішення та усунення порушень у користуванні земельними ділянками необґрунтованими, недоведеними та такими,що не підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Суд не може збирати докази, що стосуються предмета спору, з власної ініціативи.

Відтак, сторони, звертаючись до суду повинні враховувати те, що визначення та наповнення доказової бази переданого на розгляд суду спору покладаються саме на сторони, а не на суд. Суд вирішує спір на підставі поданих та витребуваних в порядку ст. 81 Господарського процесуального кодексу України сторонами доказів.

Витрати зі сплати судового збору, відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, покладаються судом на позивача.

Керуючись ст.ст. 129, 233, 236 - 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову відмовити повністю.

Судові витрати зі сплати судового збору покласти на позивача.

Рішення господарського суду набирає законної сили в порядку статті 241 Господарського процесуального кодексу України.

Рішення господарського суду підлягає оскарженню в порядку та строки, визначені статтями 254-256 Господарського процесуального кодексу України.

Повне судове рішення складено та підписано 07.06.2019.

Суддя А.Ф. Черногуз

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення28.05.2019
Оприлюднено10.06.2019
Номер документу82261225
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/139/19

Постанова від 13.08.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Коробенко Г.П.

Ухвала від 26.07.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Коробенко Г.П.

Ухвала від 26.07.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Коробенко Г.П.

Ухвала від 09.07.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Коробенко Г.П.

Ухвала від 09.07.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Коробенко Г.П.

Рішення від 28.05.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Черногуз А.Ф.

Ухвала від 04.06.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Черногуз А.Ф.

Ухвала від 07.05.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Черногуз А.Ф.

Ухвала від 22.04.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Черногуз А.Ф.

Ухвала від 12.04.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Черногуз А.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні