Ухвала
від 19.03.2019 по справі 369/3519/19
КИЄВО-СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 369/3519/19

Провадження №1-кс/369/1141/19

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19.03.2019 м. Київ

Києво-Святошинський районний суд Київської області у складі:

слідчого судді ОСОБА_1

при секретарі ОСОБА_2

розглянувши клопотання старшого слідчого СВ Києво - Святошинського ВП ГУ НП в Київській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення огляду, за матеріалами кримінального провадження №42018111200000621 від 07.09.2018 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 272 КК України, -

В С Т А Н О В И В:

Старший слідчий СВ Києво-Святошинського ВП ГУ НП в Київській області старший лейтенант поліції ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням, погодженим прокурором Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення огляду у кримінальному провадженні за №42018111200000621 від 07.09.2018 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 272 КК України.

У ході досудового розслідування встановлено, що на земельній ділянці, розташованій за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Віта Поштова, вул. Звенигоро дська, 200-А, кадастровий номер земельної ділянки 3222481201:01:005:5539, де в порушення правил безпеки під час виконання робіт з підвищеною небезпекою, здійснюється торгівля зрідженим газом та дизельним паливом на автомобільному заправному пункті, що створює загрозу загибелі людей, чи настання інших тяжких наслідків.

Виконання газонебезпечних робіт та робіт з надзвичайно займистими, легкозаймистими, займистими та вибухонебезпечними речовинами відносяться до робіт з підвищеною небезпекою (Перелік робіт з підвищеною небезпекою. затверджений Наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 №15).

Згідно п. 21 Постанови Кабінету Міністрів України від 28.08.2013 № 808 «Про затвердження переліку видів діяльності та об`єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку», до об`єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку належать автозаправні станції та комплекси, а також автогазонаповнювальні компресорні станції, автомобільні газозаправні станції зрідженого газу.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про об`єкти підвищеної небезпеки», об`єктом підвищеної небезпеки є об`єкт, на якому використовуються, виготовляються, переробляються, зберігаються або транспортуються одна або кілька небезпечних речовин чи категорій речовин у кількості, що дорівнює або перевищує нормативно встановлені порогові маси, а також інші об`єкти як такі, що відповідно до закону є реальною загрозою виникнення надзвичайної ситуації техногенного та природного характеру. До потенційно небезпечних об`єктів належать об`єкти, на яких можуть використовуватися або виготовляються, переробляються, зберігаються чи транспортуються небезпечні речовини, біологічні препарати, а також інші об`єкти, що за певних обставин можуть створити реальну загрозу виникнення аварії.

Тому автозаправні станції та комплекси (АЗС та АЗК) відносяться до об`єктів підвищеної небезпеки та потенційно небезпечних об`єктів. Робота АЗС пов`язана з ризиком виникнення надзвичайних ситуацій, які становлять екологічну та техногенну небезпеку для людей та довкілля.

Відповідно п. 10 Переліку робіт з підвищеною небезпекою, затвердженого Наказом Держнаглядохоронпраці України від 26.01.2005 № 15, до таких робіт зокрема віднесено роботи з надзвичайно займистими, легкозаймистими, займистими та вибухонебезпечними речовинами.

Пунктом 3.1. Розділу ІІІ Правил безпеки систем газопостачання, затверджених Наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості від 15.05.2015 № 285 передбачено, що роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки відповідно до вимогПорядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року № 1107.

Пунктом 3.3. Розділу ІІІ Правил безпеки систем газопостачання, затверджених Наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості від 15.05.2015 № 285 передбачено, що власник (балансоутримувач та/або орендар (наймач)) відповідає за технічний стан і безпечне користування газопроводами, газовими приладами, димовими та вентиляційними каналами.

Частиною 3 ст. 21 Закону України Про охорону праці передбачено, що роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл). Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, видає дозволи на безоплатній основі на підставі висновку експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання, проведеної експертно-технічними центрами, які належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, або незалежними експертними організаціями, які забезпечують науково-технічну підтримку державного нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці. На застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки виробник або постачальник устаткування підвищеної небезпеки отримує дозвіл до прийняття зобов`язань на постачання.

Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 159855232 від 18.03.2019, земельна ділянка на якій розташований об`єкт підвищеної небезпеки, автомобільний газозаправний пункт, належить на праві власності ОСОБА_5 .

Ухвалою слідчого судді Києво-Святошинського районного суду ОСОБА_6 призначено судову інженерно-технічну експертизу дослідження причин та наслідків порушень вимог безпеки життєдіяльності та охорони праці на АГЗП розташованого за адресою АДРЕСА_1 , кадастровий номер земельної ділянки 3222481201:01:005:5539.

Судовим експертом надіслано клопотання про надання можливості проведення огляду об`єкта дослідження розташованого за адресою АДРЕСА_1 , кадастровий номер земельної ділянки 3222481201:01:005:5539(п.8 Клопотання).

Таким чином в ході досудового слідства виникла необхідність провести огляд земельної ділянки, розташованій в АДРЕСА_1 , кадастровий номер земельної ділянки 3222481201:01:005:5539, з метою виявлення речей, на підставі, яких можна буде встановити наявність або відсутність фактів та обставин використання об`єкта підвищеної небезпеки, що має значення для повноти розслідування кримінального провадження.

Дана слідча дія є виключною, оскільки лише шляхом оперативного та примусового обстеження земельної ділянки можна виявити речі та документи, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження та водночас запобігання можливості їх приховування, пошкодження, зникнення, втрати, знищення, використання, передачі та відчуження.

Відповідно до ч. 1 ст. 237 КПК України, з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів.

Частиною 1 ст. 233 КПК України передбачено, що ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установленихчастиною третьоюцієї статті.

Відповідно ч. 2 ст. 237 КПК України, огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи, тобто на підставі ухвали слідчого судді.

Враховуючи викладене, керуючись положеннями ст. 166 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення або майна, яке здобуте у результаті його вчинення та які мають значення для досудового розслідування і можуть бути доказами порушення правил безпеки під час виконання робіт з підвищеною небезпекою під час судового розгляду, необхідно провести огляд земельної ділянки розташованій в АДРЕСА_1 , кадастровий номер земельної ділянки 3222481201:01:005:5539, оскільки наявно достатньо підстав вважати, що внаслідок протиправної діяльності існує реальна загроза для життя та здоров`я людей або настання інших тяжких наслідків, з метою фіксації факту використання обладнання для зберігання та розповсюдження бензину, дизельного пального та скрапленого газу без відповідних документів (дозволів) на проведення робіт з підвищеною небезпекою, використання машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, яке створює реальну загрозу для життя та здоров`я людей або настання інших тяжких наслідків.

Тому, слідчий просив суд надати старшому слідчому СВ Києво-Святошинського ВП ГУ НП в Київській області старшому лейтенанту поліції ОСОБА_3 або будь-якому з групи слідчих та прокурору Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області молодшому раднику юстиції ОСОБА_4 або будь-кому з групи прокурорів із залученням судового експерта та спеціалістів ГУ Держпраці у Київській області, земельної ділянки розташованої за адресою: с. Віта Поштова, вул. Звенигородська, 200-А, кадастровий номер земельної ділянки 3222481201:01:005:5539, з метою фіксації факту незаконного використання обладнання для зберігання та розповсюдження бензину, дизельного пального та скрапленого газу без відповідних документів (дозволів) на проведення робіт з підвищеною небезпекою, використання машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, яке створює реальну загрозу для життя та здоров`я людей або настання інших тяжких наслідків та вилучення, шляхом демонтажу, машин, механізмів, установок підвищеної небезпеки для здійснення господарської діяльності, щодо автомобільних заправних (газозаправних) станцій, цистерн (резервуарів) для зберігання бензину, цистерн (резервуарів) для зберігання дизельного пального, цистерн (резервуарів) для зберігання скрапленого газу, бензину, дизельного палива та скрапленого газу, який міститься в цистернах (резервуарах), заправних колонок, електронасосних агрегатів та інших машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, за допомогою яких здійснюється подача бензину, дизельного палива та скрапленого газу.

Ні слідчий, ні прокурор до судового засідання не з`явився.

Питання щодо проведення такої слідчої дії як огляд врегульовано ст. 237 КПК України.

Так, ч.1ст. 237 КПК України визначено: «З метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів».

При цьому за ч.2 цієї статті огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

У відповідності до ч. 3 ст. 237 КПК України для участі в огляді може бути запрошений потерпілий, підозрюваний, захисник, законний представник та інші учасники кримінального провадження. З метою одержання допомоги з питань, що потребують спеціальних знань, слідчий, прокурор для участі в огляді може запросити спеціалістів.

Крім того, слідчий суддя враховує, що згідно ч. 5 ст. 9 КПК України, кримінальне процесуальне законодавство України застосовується з урахуванням практики Європейського суду з прав людини.

У справі "Бакланов проти Росії" (рішення від 9 червня 2005 р.), так і в справі "Фрізен проти Росії" (рішення від 24 березня 2005 р.), ЄСПЛ зазначив, що досягнення справедливого балансу між загальними інтересами суспільства та вимогами захисту основоположних прав особи лише тоді стає значимим, якщо встановлено, що під час відповідного втручання було дотримано принципу "законності" і воно не було свавільним.

Окрім того, у справі "Ізмайлов проти Росії" (п. 38 рішення від 16 жовтня 2008 р.) ЄСПЛ встановив, що для того, щоб втручання вважалося пропорційним, воно має відповідати тяжкості правопорушення і не становити "особистий і надмірний тягар для особи".

Проте, враховуючи зміст клопотання та додані до нього матеріали, пояснення, слідчого, надані під час розгляду клопотання, слідчий суддя приходить до висновку, що дане клопотання належним чином не обґрунтовано, оскільки, слідчим не доведено необхідності звернення до суду з клопотанням, враховуючи обставинами викладеними в ньому, витяг із кримінального провадження та документи, що долучені до клопотання, крім того, слідчим не обґрунтовано необхідності в проведенні саме такої слідчої дії.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.233,234,237,309 КПК України, слідчий суддя, -

У Х В А Л И В :

У задоволенніклопотання відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудКиєво-Святошинський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення19.03.2019
Оприлюднено16.02.2023
Номер документу82283276
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про інші клопотання

Судовий реєстр по справі —369/3519/19

Ухвала від 19.03.2019

Кримінальне

Києво-Святошинський районний суд Київської області

Пінкевич Н. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні