Рішення
від 10.06.2019 по справі 160/3396/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 червня 2019 року Справа № 160/3396/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Голобутовського Р.З. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Юніверсал Транс Трейдінг" до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ :

16 квітня 2019р. до Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернулось товариства з обмеженою відповідальністю Юніверсал Транс Трейдінг (далі - позивач) з позовною заявою до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач-1), Головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області (далі - відповідач-2), в якій просить:

- скасувати Рішення комісії ДФС № 986742/40841534 від 13.11.2018, №989501/40841534 від 15.11.2018р., № 1021218/40841534 від 12.12.2018, про відмову у реєстрації податкових накладних №26 від 09.11.2017р., № 44 від 17.11.2017, № 41 від 30.12.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні № 26 від 09.11.2017р., № 44 від 17.11.2017, № 41 від 30.12.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних, подані Товариством з обмеженою відповідальністю ЮНІВЕРСАЛ ТРАНС ТРЕЙДІНГ код ЄДРПОУ 40841534.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивачем було складено податкові накладні № 26 від 09.11.2017р., № 44 від 17.11.2017, № 41 від 30.12.2017р. та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно з отриманими квитанціями №1, податкові накладні прийнято, але реєстрацію зупинено, та зазначено підстави зупинення, зокрема вказано, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017р. № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД 2815 (33.14) ( 3317,3922,8481 ) Та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК (копія квитанції додається). Відповідно до п.п.201.16.2. п. 201.16. ст. 201 ПКУ ТОВ ЮНІВЕРСАЛ ТРАНС ТРЕЙДІНГ було направлено в електронному вигляді до ДФС: повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовним ПН/РК, де було зазначено пояснення, що, ТОВ ЮНІВЕРСАЛ ТРАНС ТРЕЙДІНГ надає транспортно-експедиційні послуги; документи довільного формату із зазначеним переліком документів, що підтверджують реальність здійснення операцій (копії зазначених документів додаються). Отже, було надано усі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій по податковим накладним № 26 від 09.11.2017р., № 44 від 17.11.2017, № 41 від 30.12.2017. Однак, комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийняли рішення № 986742/40841534 від 13.11.2018, №989501/40841534 від 15.11.2018, № 1021218/40841534 від 12.12.2018, про відмову у реєстрації податкових накладних № 26 від 09.11.2017р., № 44 від 17.11.2017, № 41 від 30.12.2017, у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні. Розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків. Також зазначено, що документи, які не надано підкреслити. До ДФС України були направлені скарги № 9260342319 від 23.11.2018, № 9261369580 від 23.11.2018р., № 9288165006 від 24.12.2018, на що отримані рішення комісії з питань розгляду скарг № 48046/40841534/2 від 03.12.2018, № 47975/40841534/2 від 03.12.2018, № 356/40841534/2 від 02.01.2018 про залишення скарг без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної без змін. Позивач вважає рішення про відмову у реєстрації податкових накладних № 26 від 09.11.2017р., № 44 від 17.11.2017, № 41 від 30.12.2017 за своїм характером необґрунтованими.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11 травня 2019 р. відкрито провадження у справі, справу призначено до розгляду в порядку спрощеного провадження без виклику (повідомлення) сторін.

27 травня 2019 року від Головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області (відповідач-2) надійшов відзив на адміністративний позов, в обґрунтування якого зазначено, що за даними Єдиного реєстру податкових накладних платником 27.11.2017 подано на реєстрацію податкову накладну №26 від 09.11.2017 на суму ПДВ 9250грн., складену по відносинах з ПП Дніпрохімтех (код 32130258, Кам`янське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області, Оптова торгівля хімічними продуктами, платник ПДВ з 06.11.2002) на реалізацію натру їдкого технічного в 100% перерахуванні у кількості 2,5 т., по якій реєстрація зупинена. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної зупинена, податкова накладна відповідає оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР системою виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарних позиціях згідно з відповідними УКТ ЗЕД: 2815. Письмові пояснення та копії документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування платником подано в період дії Постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року №117, якою визначено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок). Пунктом 14 Порядку визначено перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування (пункт 15 Порядку). Відповідно до п. 18 Порядку письмові пояснення та копії документів, які подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. За результатами розгляду Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області документів та пояснень, наданих платником з Повідомленням №10 від 09.11.2018 до податкової накладної №26 від 09.11.2017 прийнято Рішення від 13.11.2018 №986742/40841534 про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, з причини надання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, а також розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків, які мають невірний формат та/або не відкриваються (скріншоти додаються). Згідно з даними Єдиного реєстру податкових накладних платником 04.12.2017 подано на реєстрацію податкову накладну №44 від 17.11.2017 на суму ПДВ 709,0 грн., складену по взаємовідносинах з Державна установа Кам`янська виправна колонія (№34) (код 8562967, Кам`янське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області, діяльність у сфері юстиції та правосуддя, платник ПДВ з 11.09.2012) на реалізацію поточного ремонту будівельних електроінструментів та діагностики справності у кількості 9 послуг, по якій реєстрація зупинена. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної зупинена, податкова накладна відповідає оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР системою виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарних позиціях згідно відповідних УКТ ЗЕД: 33.14. За результатами розгляду Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області документів та пояснень, наданих платником з Повідомленням №17 від 13.11.2018 до податкової накладної №44 від 17.11.2017 прийнято Рішення від 15.11.2018 №989501/40841534 про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, з причини надання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, а саме: відсутні пояснення та копії первинних документів на придбання запасних частин та комплектуючих для здійснення ремонтних робіт і діагностики будівельного електричного інструменту, наприклад: поточний ремонт перфоратора - заміна щіток, якір, поточний ремонт дрилі - заміна пускової кнопки, поточний ремонт болгарки - заміна щіток та інші. Згідно з даними Єдиного реєстру податкових накладних платником 30.12.2017 подано на реєстрацію податкову накладну №41 від 30.12.2017 на суму ПДВ 704,33 грн., складену по взаємовідносинах з Виробничий підрозділ Дніпровське територіальне управління філії Центр будівельно-монтажних робіт та експлуатації будівель і споруд ПАТ Українська залізниця (код 40075815, Офіс великих платників податків, Вантажний залізничний транспорт, платник ПДВ з 01.12.2015) на реалізацію санітарно-технічного обладнання: змішувач, кран лат., кріплення тощо у кількості 131 шт., по якій реєстрація зупинена. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної зупинена, податкова накладна відповідає оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР системою виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарних позиціях згідно відповідних УКТ ЗЕД: 3917, 3922, 8481. За результатами розгляду Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області документів та пояснень, наданих платником з Повідомленням №17 від 13.11.2018 до податкової накладної №44 від 17.11.2017 прийнято Рішення від 15.11.2018 №989501/40841534 про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, з причини надання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, а саме: видаткова накладна, яка має невірний формат та/або не відкривається (скріншот додається). При цьому, згідно з наданими поясненнями та копіями первинних документів встановлено, що оплата за товар Покупцем здійснена 30.12.2017, але згідно з платіжним дорученням від 14.12.2018р. №618 оплата за товар Покупцем проведено банком 14.12.2017. Тобто, платником порушено правило визначення дати виникнення податкових зобов`язань, передбачених пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України (першої події). Комісією ДФС з питань розгляду скарг прийняті рішення від 03.12.2018р. №48046/40841534/2 про відмову в реєстрації податкової накладної від 03.11.2017 №26 в Єдиному реєстрі податкових накладних, від 03.12.2018 №47975/40841534/2 про відмову в реєстрації податкової накладної від 17.11.2017 №44 в Єдиному реєстрі податкових накладних та від 02.01.2019 №356/40841534/2 про відмову в реєстрації податкової накладної від 30.12.2017 №41 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вимоги листів ДФС України від 21.03.2018 року №959/99-99-07-18, та від 05.11.2018 року №4065/99-99-07-05-04-18, якими визначено Критерії ризиковості платника податку, не діяли в момент зупинення реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних №26 від 09.11.2017, №44 від 17.11.2017 та №41 від 30. 12.2017. З урахуванням викладеного просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

27 травня 2019 року від Державної фіскальної служби України (відповідач-1) надійшов відзив на адміністративний позов, в обґрунтування якого зазначено, що позовні вимоги про зобов`язання ДФС України зареєструвати вищезазначені податкові накладні є необґрунтованими, оскільки без надання правової оцінки рішенню комісії регіонального рівня, зобов`язання ДФС України зареєструвати податкові накладні є передчасним. Із матеріалів справи випливає, що зобов`язання зареєструвати податкові накладні є похідною вимогою до ДФС України від вимог до головного управління ДФС у Дніпропетровській області, оскільки скасування рішення відповідної комісії контролюючого органу є самостійною підставою для реєстрації відповідної податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до п.28 Порядку. З огляду на викладене, просить відмовити в задоволенні позовних вимог.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, заперечення, викладені у відзиві, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини справи.

Позивачем складено податкові накладні № 26 від 09.11.2017р., № 44 від 17.11.2017, № 41 від 30.12.2017р. та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з отриманими квитанціями №1, податкові накладні прийнято, але реєстрацію зупинено та зазначено підстави зупинення, зокрема вказано, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017р. № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД 2815 (33.14) ( 3317,3922,8481 ) Та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК.

Відповідно до п.п.201.16.2. п. 201.16. ст. 201 ПКУ ТОВ ЮНІВЕРСАЛ ТРАНС ТРЕЙДІНГ було направлено в електронному вигляді до ДФС повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовним ПН/РК, де було зазначено пояснення, що, ТОВ ЮНІВЕРСАЛ ТРАНС ТРЕЙДІНГ надає транспортно-експедиційні послуги; документи довільного формату із зазначеним переліком документів, що підтверджують реальність здійснення операцій.

Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийняли рішення № 986742/40841534 від 13.11.2018, №989501/40841534 від 15.11.2018, № 1021218/40841534 від 12.12.2018, про відмову у реєстрації податкових накладних № 26 від 09.11.2017р., № 44 від 17.11.2017, № 41 від 30.12.2017, у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні. Розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

До ДФС України були направлені скарги № 9260342319 від 23.11.2018, № 9261369580 від 23.11.2018р., № 9288165006 від 24.12.2018.

Комісією з питань розгляду скарг ухвалено рішення № 48046/40841534/2 від 03.12.2018, № 47975/40841534/2 від 03.12.2018, № 356/40841534/2 від 02.01.2018 про залишення скарг без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної без змін.

По суті спірних правовідносин суд зазначає наступне.

Суд, визначаючись щодо заявлених вимог по суті, виходить з того, що за приписами абзаців "а", "б" пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

За приписами пункту 201.7 статті 201 цього ж Кодексу податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Положенням пункту 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначено у Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі - Порядок №1246).

Пунктом 5 Порядку №1246 передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

Згідно з пунктом 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, щодо відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу.

Наведене положення відповідає пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, яким закріплено, що в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатні для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно з пунктом 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, 201.16. Реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 № 117 затверджений Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №117).

Згідно з пунктом 5 Порядку №117 податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Відповідно до пункту 6 Порядку №117 у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Системний аналіз викладених положень податкового законодавства дає підстави для висновку, що податкова накладна та процедура її реєстрації є ключовими елементами у механізмі реалізації платниками податків права на зменшення власних податкових зобов`язань з ПДВ на суму податку, що була сплачена постачальнику у складі вартості товарів або послуг (формування податкового кредиту).

При цьому реєстрації податкової накладної, як обов`язковій умові для віднесення покупцем товарів/послуг сплаченої у складі товарів або послуг суми ПДВ до податкового кредиту, передує процедура автоматизованого співставлення податкової накладної з визначеними у законі критеріями оцінки ступеня ризиків.

У разі відповідності податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних зупиняється.

Пунктом 12 Порядку №117 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Відповідно до пункту 13 Порядку №117 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;

2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;

3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

У пункті 14 Порядку №117 передбачено, що перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідно до пунктів 18-19 Порядку №117 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Пунктом 20 Порядку №117 передбачено, що зазначені комісії приймають рішення про:

- реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;

- відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до пункту 21 Порядку №117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Таким чином, умовою розблокування реєстрації податкової накладної, яка за результатами моніторингу була визнана такою, що відповідає критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій, є подання платником податків документів, вичерпний перелік яких передбачений у пункті 14 Порядку №117.

Позивачем було подано на реєстрацію до податкового органу податкові накладні №26 від 09.11.2017р., № 44 від 17.11.2017р., № 41 від 30.12.2017р. Згідно з квитанціями про реєстрацію податкові накладні були отримані податковим органом, їх було прийнято, проте, реєстрацію зупинено та запропоновано платнику податків подати додаткові документи та пояснення, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК. На виконання п.п.201.16.2 п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України позивачем в електронному вигляді були направлені документи, запитувані відповідачем.

Комісією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області було прийнято рішення № 986742/40841534 від 13.11.2018, №989501/40841534 від 15.11.2018р., № 1021218/40841534 від 12.12.2018, про відмову у реєстрації податкових накладних №26 від 09.11.2017р., № 44 від 17.11.2017 і № 41 від 30.12.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником копій документів.

Вирішуючи, чи були в аспекті доводів контролюючого органу та пункту 14 Порядку №117 подані позивачем документи достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, суд виходить з такого.

Позивачем було подано на реєстрацію до податкового органу податкові накладні №26 від 09.11.2017р., № 44 від 17.11.2017р., № 41 від 30.12.2017р.

За даними Єдиного реєстру податкових накладних платником 27.11.2017р. подано на реєстрацію податкову накладну №26 від 09.11.2017р. на суму ПДВ 9250грн., складену по відносинах з ПП Дніпрохімтех (код 32130258, Кам`янське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області, Оптова торгівля хімічними продуктами, платник ПДВ з 06.11.2002) на реалізацію натру їдкого технічного в 100% перерахуванні у кількості 2,5 т., по якій реєстрація зупинена.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної зупинена, податкова накладна відповідає оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567.

За результатами опрацювання СМКОР системою виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарних позиціях згідно з відповідними УКТ ЗЕД: 2815.

За результатами розгляду Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області документів та пояснень, наданих платником з Повідомленням №10 від 09.11.2018 до податкової накладної №26 від 09.11.2017 прийнято Рішення від 13.11.2018 №986742/40841534 про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, з причини надання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, а також розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків, які мають невірний формат та/або не відкриваються.

Згідно з даними Єдиного реєстру податкових накладних платником 04.12.2017 подано на реєстрацію податкову накладну №44 від 17.11.2017 на суму ПДВ 709,0 грн., складену по взаємовідносинах з Державна установа Кам`янська виправна колонія (№34) (код 8562967, Кам`янське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області, діяльність у сфері юстиції та правосуддя, платник ПДВ з 11.09.2012) на реалізацію поточного ремонту будівельних електроінструментів та діагностики справності у кількості 9 послуг, по якій реєстрація зупинена.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної зупинена, податкова накладна відповідає оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567.

За результатами опрацювання СМКОР системою виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарних позиціях згідно з відповідними УКТ ЗЕД: 33.14.

За результатами розгляду Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області документів та пояснень, наданих платником з Повідомленням №17 від 13.11.2018 до податкової накладної №44 від 17.11.2017 прийнято Рішення від 15.11.2018 №989501/40841534 про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, з причини надання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, а саме: відсутні пояснення та копії первинних документів на придбання запасних частин та комплектуючих для здійснення ремонтних робіт і діагностики будівельного електричного інструменту, наприклад: поточний ремонт перфоратора - заміна щіток, якір, поточний ремонт дрилі - заміна пускової кнопки, поточний ремонт болгарки - заміна щіток та інші.

Згідно з даними Єдиного реєстру податкових накладних платником 30.12.2017 подано на реєстрацію податкову накладну №41 від 30.12.2017 на суму ПДВ 704,33 грн., складену по взаємовідносинах з Виробничий підрозділ Дніпровське територіальне управління філії Центр будівельно-монтажних робіт та експлуатації будівель і споруд ПАТ Українська залізниця (код 40075815, Офіс великих платників податків, Вантажний залізничний транспорт, платник ПДВ з 01.12.2015) на реалізацію санітарно-технічного обладнання: змішувач, кран лат., кріплення тощо у кількості 131 шт., по якій реєстрація зупинена.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної зупинена, податкова накладна відповідає оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567.

За результатами опрацювання СМКОР системою виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарних позиціях згідно з відповідними УКТ ЗЕД: 3917, 3922, 8481.

За результатами розгляду Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області документів та пояснень, наданих платником з Повідомленням №17 від 13.11.2018 до податкової накладної №44 від 17.11.2017 прийнято Рішення від 15.11.2018 №989501/40841534 про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, з причини надання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, а саме: видаткова накладна, яка має невірний формат та/або не відкривається. При цьому, згідно з наданими поясненнями та копіями первинних документів встановлено, що оплата за товар Покупцем здійснена 30.12.2017, але згідно з платіжним дорученням від 14.12.2018р. №618 оплата за товар Покупцем проведено банком 14.12.2017. Тобто, платником порушено правило визначення дати виникнення податкових зобов`язань, передбачених пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України (першої події).

Комісією ДФС з питань розгляду скарг прийняті рішення від 03.12.2018р. №48046/40841534/2 про відмову в реєстрації податкової накладної від 03.11.2017 №26 в Єдиному реєстрі податкових накладних, від 03.12.2018 №47975/40841534/2 про відмову в реєстрації податкової накладної від 17.11.2017 №44 в Єдиному реєстрі податкових накладних та від 02.01.2019 №356/40841534/2 про відмову в реєстрації податкової накладної від 30.12.2017 №41 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Суд зауважує, що подати контролюючому органу документи, достатні для реєстрації податкової накладної, є обов`язком платника податку. Зміст та обсяг поданих первинних та інших документів для висновку про їх достатність для реєстрації податкової накладної, повинен узгоджуватись зі змістом та характером господарської операції та свідчити про її фактичне виконання. Сама по собі наявність господарських та/або цивільних договорів між учасниками фінансово-господарських операцій, не опосередкованих сукупністю первинних документів, що підтверджують фактичний рух товарів/послуг і коштів у процесі їх здійснення, не свідчить про реальність відповідних фінансово-господарських операцій і не може бути підставою для реєстрації податкової накладної, яка відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків.

Беручи до уваги те, що обсяг поданих позивачем документів та їх зміст не дозволяє однозначно з`ясувати фактичні обставини поставки товару, суд вважає обґрунтованим висновок комісії, що надані позивачем документи були недостатніми для прийняття рішення про реєстрацію вищевказаних податкових накладних.

Також необхідно зазначити, що вимоги листів ДФС України від 21.03.2018 року №959/99-99-07-18, та від 05.11.2018 року №4065/99-99-07-05-04-18, якими визначено Критерії ризиковості платника податку, не діяли в момент зупинення реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних №26 від 09.11.2017р., №44 від 17.11.2017р. та №41 від 30. 12.2017р.

За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На виконання цих вимог відповідачем-2 було доведено належними та допустимими доказами правомірність прийнятих рішень.

Водночас докази, подані позивачем, не підтверджують обставини, на які він посилається в обґрунтування позовних вимог, і були спростовані доводами відповідача-2.

Щодо позовних вимог про зобов`язання зареєструвати податкові накладні, суд зазначає наступне.

Відповідно до положень ч.ч. 3,4 ст. 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Оскільки суд дійшов висновку про те, що відповідачем-2 рішення були прийняті на підставі, у межах та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, та є обґрунтованими, ця вимога також задоволенню не підлягає.

З огляду на зазначене, суд доходить висновку, що у задоволенні позовної заяви необхідно відмовити повністю.

Що стосується судових витрат, то спір було вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а доказів понесення ним витрат, пов`язаних з розглядом справи суду не надано, отже, питання розподілу судових витрат не вирішується.

Керуючись 9, 77, 139, 242-243, 245-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України,

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовної заяви товариства з обмеженою відповідальністю Юніверсал Транс Трейдінг до Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області про скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - відмовити повністю

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Р.З. Голобутовський

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.06.2019
Оприлюднено11.06.2019
Номер документу82283925
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/3396/19

Рішення від 21.05.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 12.05.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 13.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 05.11.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 15.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 15.08.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 15.08.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 31.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Рішення від 10.06.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 11.05.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні