Постанова
від 07.06.2019 по справі 539/1823/19
ЛУБЕНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 539/1823/19

Провадження № 3/539/473/2019

П О С Т А Н О В А

іменем України

07 червня 2019 року Лубенський міськрайонний суд

Полтавської області

в складі : головуючого судді Іващенка Ю.А.,

при секретарі Карпенко Т.П.,

з участю : прокурора Савинського С.Г.,

особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Лубни Полтавської області адміністративний матеріал, який надійшов від Управління захисту економіки в Полтавській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , мешканки АДРЕСА_1 , громадянки України, працюючої начальником відділу моніторингу доходів та обліково - звітних систем Лубенського управління ГУ ДФС у Полтавській області, ІПН 2583404885,

за ч.2 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

В С Т А Н О В И В :

У протоколі про адміністративне правопорушення №171 від 25.04.2019 року, що надійшов до суду від Управління захисту економіки в Полтавській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України, зазначено, що 14.12.1994 року ОСОБА_2 прийняла присягу державного службовця в Лубенській об`єднанній державній податковій інспекції. Відповідно до наказу начальника Головного управління ДФС у Полтавській області № 541-о від 14.11.2018 року Про призначення ОСОБА_1 , у зв`язку із реорганізацією та в порядку просування по службі ОСОБА_1 призначено на посаду начальника відділу моніторингу доходів та обліково-звітних систем Лубенського управління Головного управління ДФС у Полтавській області та підтверджено їй присвоєне раніше спеціальне звання радника податкової та митної справи II рангу. Таким чином ОСОБА_1 працюючи на посаді начальника відділу моніторингу доходів та обліково-звітних систем Лубенського управління ГУ ДФС у Полтавській області та маючи спеціальне звання радника податкової та митної справи II рангу, являється державним службовцем категорії Б . Згідно із ч. 1 п. 9 статті 8 Закону України Про державну службу Попкова Т ОСОБА_3 В. як державний службовець зобов`язана додержуватися вимог законодавства у сфері запобігання і протидії корупції. Відповідно до підпункту в пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України Про запобігання корупції суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону, є державні службовці. Отже, ОСОБА_1 є державним службовцем на яку поширюється дія Закону та є суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушень, пов`язаних з корупцією, у тому числі обмеження та зобов`язання, передбачені Законом. Статтею 1 Закону встановлено, що суб`єкти декларування - це особи, зазначені у пункті 1, підпункті "а" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, інші особи, які зобов`язані подавати декларацію відповідно до цього Закону. Згідно примітки до ст. 172-6 КУпАП, суб`єктом правопорушень у цій статті є особи, які відповідно до частин першої та другої статті 45 Закону України "Про запобігання корупції" зобов`язані подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності № 158566243 від 05.03.2019 року за ОСОБА_1 , (ІПН НОМЕР_1 ) 05.12.2018 року зареєстровані дві земельні ділянки на території Лютенської сільської ради, Гадяцького району, Полтавської області, а саме : № НОМЕР_2 загальною площею 2,8932 га, та №5320484400: НОМЕР_3 0009 загальною площею 5,7744 га, тобто ОСОБА_1 набула право власності на дані земельні ділянки 05.12.2018 року.

Відповідно до Договору оренди землі № 20, від 05.12.2018 року укладеного між Фермерським господарством Швидько (ЄДРПОУ 41951854) та ОСОБА_1 вищевказані земельні ділянки передано в оренду ФГ Швидько на 10 років та в договорі окрім іншого зазначено, що орендна плата вноситься орендарем у формі та розмірі 12% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, чи (або) за домовленістю між сторонами сільськогосподарською продукцією . Вартість вищевказаних земельних ділянок в даному договорі зазначено відповідно до нормативної грошової оцінки землі середньої по сільській раді та вона становить - 238 842,00 грн. (119421,00 грн.+119421,00 грн.)

Таким чином, 05.12.2018 року, на момент набуття права власності на вищевказані земельні ділянки, ОСОБА_1 була достовірно відома вартість майна (земельних ділянок), яке вона набула у власність.

Згідно інформації, яка розміщена на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції, ОСОБА_4 В ОСОБА_3 до теперішнього часу не подано до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування повідомлення про суттєві зміни в майновому стані щодо набуття 05.12.2018 року нею права власності на дві земельні ділянки на території Лютенської сільської ради, Гадяцького району, Полтавської області, а саме : № НОМЕР_2 загальною площею 2,8932 Га, та №5320484400:00:004:0009 загальною площею 5,7744 Га вартість на дату набуття яких 238 842,00 грн., що становить - 136 (238 842,00 грн. : 1 762 грн. = 135,55) прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня 2018 року.

У той же час, оскільки ОСОБА_1 набула право власності на вищезазначені земельні ділянки 05.12.2018 року, то остання відповідно до ч.2 ст.52 Закону України "Про запобігання корупції" у зв`язку із суттєвої зміною у майновому стані (набуття у власність земельних ділянок) у десятиденний строк з моменту набуття права власності на майно зобов`язана була повідомити про це Національне агентство, а саме не пізніше 15.12.2018 року.

Також у протоколі вказано, що ОСОБА_1 , будучи начальником відділу моніторингу доходів та обліково-звітних систем Лубенського управління ГУ ДФС у Полтавській області, в порушення вимог ч.2 ст.52 Закону України "Про запобігання корупції", не подала до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування повідомлення про суттєві зміни в майновому стані щодо набуття 05.12.2018 права власності на земельні ділянки.

В протоколі про адміністративне правопорушення зазначено, що ОСОБА_1 , будучи начальником відділу моніторингу доходів та обліково-звітних систем Лубенського управління ГУ ДФС у Полтавській області, відповідно до підпункту в пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України Про запобігання корупції , примітки до статті 172-6 КУпАП, являючись суб`єктом відповідальності, на якого поширюється дія Закону України Про запобігання корупції , в порушення вимог ч.2 ст. 52 вказаного Закону, не подала в установлений Законом десятиденний строк (не пізніше 15.12.2018 року), на офіційний веб-сайт Національного агентства з питань запобігання корупції повідомлення про суттєві зміни в майновому стані щодо набуття 05.12.2018 року права власності на дві земельні ділянки на території Лютенської сільської ради, Гадяцького району, Полтавської області, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене частиною 2 статті 172-6 КУпАП.

В судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину у вчиненні правопорушення та сам факт його вчинення не визнала та пояснила, що у даному випадку у неї не настав обов`язок надавати повідомлення по суттєві зміни, оскільки у правовстановлюючих документах, свідоцтвах про право на спадщину не вказана вартість земельних ділянок, а у неї немає обов`язку проводити їх оцінку виключно для складання даного повідомлення. У договорі оренди вказана їх нормативно грошова оцінка, тобто середня по сільраді. Нею було заповнено чернетку повідомлення про суттєві зміни, однак через відсутність вартості землі вказане повідомлення не вдалося подати. У зв`язку з виниклими обставинами вона звернулася на гарячу лінію НАЗК і їй повідомлено, що у даному випадку немає необхідності подавати повідомлення про суттєві зміни.

В судовому засіданні допитана свідок ОСОБА_5 пояснила, що ОСОБА_1 є її колегою по роботі, їй відомо, що ОСОБА_1 у зв`язку з успадкуванням земельних ділянок зверталася до керівника підрозділу ГУ ДФС по запобігання корупції та на гарячу лінію НАЗК, ОСОБА_6 їй повідомили, що у її випадку не потрібно складати повідомлення про суттєві зміни в майновому стані.

Відповідно до ч. 2 ст. 52 Закону України "Про запобігання корупції" у разі суттєвої зміни у майновому стані суб`єкта декларування, а саме отримання ним доходу, придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року, зазначений суб`єкт у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна зобов`язаний письмово повідомити про це Національне агентство. Зазначена інформація вноситься до Єдиного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та оприлюднюється на офіційному веб-сайті Національного агентства.

Судом встановлено, що 14.12.1994 року ОСОБА_1 прийняла присягу державного службовця в Лубенській об`єднанній державній податковій інспекції. Відповідно до наказу начальника Головного управління ДФС у Полтавській області № 541-о від 14.11.2018 року Про призначення ОСОБА_7 , у зв`язку із реорганізацією та в порядку просування по службі ОСОБА_1 призначено на посаду начальника відділу моніторингу доходів та обліково-звітних систем Лубенського управління Головного управління ДФС у Полтавській області та підтверджено їй присвоєне раніше спеціальне звання радника податкової та митної справи II рангу. Таким чином ОСОБА_1 працюючи на посаді начальника відділу моніторингу доходів та обліково-звітних систем Лубенського управління ТУ ДФС у Полтавській області та маючи спеціальне звання радника податкової та митної справи II рангу, являється державним службовцем категорії Б . Згідно із ч. 1 п. 9 статті 8 Закону України Про державну службу Попкова Т ОСОБА_3 В. як державний службовець зобов`язана додержуватися вимог законодавства у сфері запобігання і протидії корупції. Відповідно до підпункту в пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України Про запобігання корупції суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону, є державні службовці. Отже, ОСОБА_1 є державним службовцем на яку поширюється дія Закону та є суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушень, пов`язаних з корупцією, у тому числі обмеження та зобов`язання, передбачені Законом. Статтею 1 Закону встановлено, що суб`єкти декларування - це особи, зазначені у пункті 1, підпункті "а" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, інші особи, які зобов`язані подавати декларацію відповідно до цього Закону. Згідно примітки до ст. 172-6 КУпАП, суб`єктом правопорушень у цій статті є особи, які відповідно до частин першої та другої статті 45 Закону України "Про запобігання корупції" зобов`язані подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Попковою ОСОБА_8 05 грудня 2018 року на підставі свідоцтв про право на спадщину за законом за номерами 2603 та 2605, виданих приватним нотаріусом Гадяцького районного нотаріального округу Полтавської області ,отримано спадщину від своєї матері ОСОБА_9 , яка померла ІНФОРМАЦІЯ_2 , яка складається з : земельної ділянки площею 5,7744 га , розташованої на території Лютенської сільської ради, Гадяцького району, Полтавської області, яка належала спадкодавцю на підставі Державного акту на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_4 , кадастровий номер земельної ділянки НОМЕР_5 , цільове призначення земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського товаровиробництва; земельної ділянки площею 2,8932 га , розташованої на території Лютенської сільської ради, Гадяцького району, Полтавської області, яка належала спадкодавцю на підставі Державного акту на право приватної власності на землю серії НОМЕР_6 , кадастровий номер земельної ділянки - НОМЕР_2 , цільове призначення земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського товаровиробництва.

Право власності на ці земельні ділянки зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності 05.12.2018 року.

В свідоцтвах про право на спадщину за законом від 05.12.2018 вартість отриманих ОСОБА_1 у спадщину земельних ділянок не зазначена.

Статтею 5 Закону України Про оцінку земель передбачено, що грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною.

Експертна грошова оцінка земельних ділянок та прав на них проводиться з метою визначення вартості об`єкта оцінки.

З матеріалів справи вбачається, що після отримання ОСОБА_1 спадщини експертна оцінка земельних ділянок, отриманих нею на підставі свідоцтв про право на спадщину за законом не проводилась.

Відповідно до п.23 роз`яснень НАЗК щодо застосування окремих положень Закону України Про запобігання корупції стосовно заходів фінансового контролю, затверджених рішенням № 3 від 11.08.2016 року, закон не вимагає від суб`єкта декларування проводити оцінку майна з метою заповнення декларації.

Відповідно до п.66-2 даних роз`яснень якщо при отриманні спадщини грошова оцінка такого майна не проводилась і вартість його не відома, повідомлення про суттєві зміни в майновому стані не подається.

В даному випадку факт відсутність обов`язку надавати повідомлення про суттєві зміни в майновому стані підтверджується і отриманими ОСОБА_1 . роз`ясненнями від НАЗК по телефонній лінії з питань заповнення електронних декларацій за телефонним номером 0442000829.

Так, згідно прослуханого судом звукозапису працівниками НАЗК повідомлено ОСОБА_1 про те, що у даному випадку їй не потрібно подавати повідомлення про суттєві зміни у майновому стані у зв`язку з успадкуванням земельних ділянок при відсутності в свідоцтві про право на спадщину їх вартості, при тому, що експертна оцінка земельних ділянок не проводилась. Як убачається із даного звукозапису ОСОБА_1 також повідомляла працівникам НАЗК про те, що нею укладено договори оренди цих земельних ділянок, де вказана нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Разом із тим, у щорічній декларації за 2018 рік ОСОБА_1 відображене вищезазначене спадкове майно, набуте на підставі свідоцтв про право на спадщину за законом від 05.12.2018 року.

Оскільки на момент отримання спадщини ОСОБА_1 не проводилась експертна оцінка земельних ділянок, їй їх вартість була невідомої, вказане унеможливило встановити відповідний поріг декларування, який зобов`язував би її подавати повідомлення про суттєві зміни в майновому стані.

Посилання у протоколі на факт укладення договору оренди вищезазначених земельних ділянкок не підтверджує наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 172-6 КпАП України, оскільки у п.5 договору оренди зазначено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: земельна ділянка кадастровий номер земельної ділянки НОМЕР_5 загальною площею 5,7744 га, у тому числі ріллі 5,7744 га - 119421,61 грн.; земельна ділянка кадастровий номер земельної ділянки НОМЕР_2 загальною площею 2,8932 га, у тому числі ріллі 2,8932 га - 119421,61 грн.

Таким чином, в договорі оренди не зазначена вартість успадкованих ОСОБА_1 земельних ділянок, а лише зазначена нормативна грошова оцінка земельних ділянок, нормативна грошова оцінка успадкованих ОСОБА_1 земельних ділянок не проводилась.

Відповідно до ст. 1 ЗУ Про оцінку земель вартість земельної ділянки - еквівалент цінності земельної ділянки, виражений у ймовірній сумі грошей, яку може отримати продавець.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Згідно ст. 5 ЗУ Про оцінку земель нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Експертна грошова оцінка земельних ділянок та прав на них проводиться з метою визначення вартості об`єкта оцінки.

Крім цього, суд вважає за необхідне зазначити, що обов`язок суб`єкта декларування повідомляли про суттєві зміни у майновому стані виникає із факту отримання ним доходу, придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року, тобто у даному випадку та як вміняється ОСОБА_1 , із набуття нею права власності на земельні ділянки.

Договір же оренди регулює інші правовідносини, а саме правовідносини з приводу строкового та платного користування належними на праві власності ОСОБА_1 земельними ділянками ФГ Швидько .

Тому суд не може взяти до уваги зазначену в договорі оренди нормативну грошову оцінку земельних ділянок як таку, що її мала вказати ОСОБА_1 у повідомленні про суттєві зміни у майновому стані при набутті нею права власності на дані земельні ділянки, також із даних підстав.

Відповідно до п.1 ст. 247 КпАП України провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у разі відсутності складу адміністративного правопорушення.

На підставі викладеного, оцінюючи у даній справі кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення, суд вважає не доведеним факт вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 172-6 КпАП України поза розумним сумнівом, відсутність в її діях складу даного адміністративного правопорушення, а саме - його об`єктивної сторони, а тому провадження у справі підлягає закриттю на підставі п.1 ст. 247 КпАП України.

Разом із тим, суд вважає не обгрунтованими посилання ОСОБА_1 на те, що всі зібрані у справі докази є недопустимими, оскільки перевірка стосовно неї була розпочата та проведена працівником Управління захисту економіки в Полтавській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України, матеріали не містять відомостей про проведення НАЗК відповідної перевірки стосовно неї, а також повідомлення НАЗК про результати такої перевірки Управлінню захисту економіки в Полтавській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України, Департамент захисту економіки Національної поліції України, не відноситься до суб`єктів, які наділені правом проведення перевірки як декларацій, так і повідомлень про суттєві зміни у майновому стані суб`єктів декларування, такими повноваженнями наділені виключно працівники структурного підрозділу апарату НАЗК, діяльність яких пов`язана зі здійсненням такої функції, з огляду на наступне.

Як передбачено ст. 1 Закону України Про запобігання корупції , спеціально уповноваженими суб`єктами у сфері протидії корупції є органи прокуратури, Національної поліції, Національне антикорупційне бюро України, Національне агентство з питань запобігання корупції.

Згідно ч. 2 ст. 251 КУпАП, обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу.

Відповідно до абзацу 1 пункту 1 частини 1 ст. 255 КУпАП, у справах про адміністративні правопорушення, що розглядаються органами, зазначеними в статтях 218-221 цього Кодексу, протоколи про правопорушення мають право складати, у тому числі і за ст. ст. 172-4 - 172-9 КУпАП, уповноважені на те посадові особи органів внутрішніх справ (Національної поліції).

Згідно п. 3 ч. 1 ст. 23, ст. 24 Закону України Про Національну поліцію , поліція відповідно до покладених на неї завдань вживає заходів з метою виявлення кримінальних, адміністративних правопорушень; припиняє виявлені кримінальні та адміністративні правопорушення. Виконання інших (додаткових) повноважень може бути покладене на поліцію виключно законом.

Відповідно до Положення про управління захисту економіки у Полтавській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України, затвердженого наказом Департаменту захисту економіки Національної поліції України №3 від 16 листопада 2015 року, працівники вказаного Управління мають право складати адміністративні протоколи про виявлені факти порушення антикорупційного законодавства та направляти їх до судових органів відповідно до законодавства.

З урахуванням наведеного, посилання ОСОБА_1 про наявність повноважень на здійснення перевірки декларацій та повідомлень про суттєві зміни у майновому стані суб`єктів декларування виключно у працівників Національного агентства з питань запобігання корупції, є необґрунтованими.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 247, 283, 284 КУпАП,

П О С Т А Н О В И В :

Провадження по справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч.2 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення на підставі п. 1 ст. 247 КпАП України у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення - закрити.

Постанова може бути оскаржена до Полтавського апеляційного суду в десятиденний термін, через місцевий суд, який виніс постанову.

Суддя Лубенського

міськрайонного суду Ю.А. Іващенко

СудЛубенський міськрайонний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення07.06.2019
Оприлюднено11.06.2019
Номер документу82285239
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —539/1823/19

Постанова від 07.06.2019

Адмінправопорушення

Лубенський міськрайонний суд Полтавської області

Іващенко Ю. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні