Рішення
від 10.06.2019 по справі 1.380.2019.001734
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 1.380.2019.001734

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 червня 2019 року м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Качур Р.П. розглянув за правилами спрощеного позовного провадження, без повідомлення сторін та проведення судового засідання (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Першого заступника керівника Стрийської місцевої прокуратури Львівської області (82400, Львівська область, м. Стрий, вул. Шевченка, 89), в інтересах держави, до Труханівської сільської ради Сколівського району Львівської області (82618, Львівська область, Сколівський район, с. Труханів, вул. Січових Стрільців, 3) про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії,-

у с т а н о в и в:

Перший заступник керівника Стрийської місцевої прокуратури Львівської області звернувся до Львівського окружного адміністративного суду з позовною заявою в інтересах держави до Труханівської сільської ради Сколівського району Львівської області про визнання протиправною бездіяльності Труханівської сільської ради з питання не затвердження плану інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх частин), не забезпечення проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації - дитячого майданчика, який розташований на території с. Труханів на вул. Січових Стрільців, 6, Сколівського району, Львівської області; зобов`язання відповідача вчинити дії по розробленню та затвердженню плану технічної інвентаризації та паспортизації спортивного майданчика, проведенню робіт з технічної інвентаризації та паспортизації дитячого майданчика, який розташований на території с. Труханів, вул. Січових Стрільців, 6.

В обґрунтування позову вказано, що в селі Труханів на вул. Січових Стрільців, 6 знаходиться дитячий майданчик. Цей дитячий майданчик перебуває на балансі Труханівської сільської ради. Відповідач у листі № 33 від 12.02.2019, на вимогу Стрийської місцевої прокуратури надав інформацію та повідомив, що паспортизація, обстеження та перевірка технічного стану конструктивних елементів дитячих майданчиків не проводились.

Позивач посилається на те, що в порушення вимог статті 18 Закону України Про благоустрій населених пунктів відповідач не виконав свого обов`язку щодо планової інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення як дитячий майданчик. З огляду на функціональне призначення дитячих майданчиків, невжиття таких заходів може негативно позначитися на загальному стані цього об`єкта благоустрою, що в підсумку може спричинити заподіяння шкоди життю та здоров`ю дітей і це зумовило звернення позивача до суду з цим позовом.

Ухвалою суду від 12.04.2019 провадження у справі відкрито за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін та проведення судового засідання, за наявними матеріалами. Відповідачу запропоновано надати суду відзив на позовну заяву протягом 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.

13.05.2019 за вх. № 16812 від Труханівської сільської ради надійшов лист, відповідно до якого відповідач отримав копію ухвали про відкриття позовного провадження від 12.04.2019 у справі № 1.380.2019.001734 і визнає ухвалу у повному обсязі. Просив справу розглядати без участі представника Труханівської сільської ради Сколівського району Львівської області.

17.05.2019 за вх. № 1538 (не підписано ЕЦП) від відповідача надійшов лист, відповідно до якого зазначено, що сільська рада визнає позов в повному обсязі, просить розглядати справу без участі відповідача.

Аналогічний за змістом лист (оригінал) надійшов на адресу суду 28.05.2019 за вх. № 18426.

Відповідно до ч. 6 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Відповідно до ст. 258 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

На підставі ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд справи проводиться в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, за наявними у справі матеріалами.

Суд дослідив долучені до матеріалів справи письмові докази та встановив такі обставини справи.

08.02.2019 Сколівським відділом Стрийської місцевої прокуратури Львівської області в порядку ст. 23 Закону України за вих. № 05-48-496вих.19 скеровано голові Труханівської сільської ради Сколівського району Львівської області запит щодо стану виконання органом місцевого самоврядування заходів у сфері охорони дитинства (а.с.14).

За результатами вивчення стану законності з питань дотримання законодавства України щодо благоустрою населених пунктів прокуратурою виявлено ряд недоліків щодо проведення технічної інвентаризації та паспортизації елементів благоустрою - дитячих майданчиків, розташованих на території Труханівської сільської ради Сколівського району Львівської області, що негативно впливає на організацію належного утримання та раціонального використання вказаних інженерних споруд та може призвести, у разі їх не усунення, до настання тяжких наслідків для життя та здоров`я дітей.

На території Труханівської сільської ради Сколівського району Львівської області розміщено дитячий майданчик, а саме на вул. Січових Стрільців, 6, який складається із однієї гойдалки, пісочниці, гірки та лавки, балансоутримувачем якого є Труханівська сільська рада.

Згідно інформацією, наданою Труханівською сільською радою Сколівського району Львівської області (від 12.02.2019 року № 33), паспортизація та інвентаризація даного дитячого майданчика не проводилася, паспорти та інвентаризаційні документи об`єкту благоустрою, а саме дитячого майданчика, відсутні (а.с.15-16).

У зв`язку із наведеним, Стрийською місцевою прокуратурою Львівської області було подано до суду цей позов.

Вирішуючи справу, суд керується таким.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Благоустроєм населених пунктів, відповідно до визначення, закріпленого у статті 1 Закону України від 6 вересня 2005 року № 2807-IV Про благоустрій населених пунктів (далі - Закон України № 2807) є комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

Під заходами з благоустрою населених пунктів, відповідно до цієї ж статті, слід розуміти роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об`єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.

Відповідно до ст. 2 Закон України № 2807, благоустрій населених пунктів передбачає: 1) розроблення і здійснення ефективних і комплексних заходів з утримання територій населених пунктів у належному стані, їх санітарного очищення, збереження об`єктів загального користування, а також природних ландшафтів, інших природних комплексів і об`єктів; 2) організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель, інженерних споруд та об`єктів рекреаційного, природоохоронного, оздоровчого, історико-культурного та іншого призначення; 3) створення умов для реалізації прав та виконання обов`язків суб`єктами у сфері благоустрою населених пунктів.

Згідно з ч. 1 ст. 20 Закону України № 2807, організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом.

В силу ч. 2 ст. 20 Закону України № 2807 благоустрій здійснюється в обов`язковому порядку на всій території населеного пункту (села, селища, міста).

Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону України №2807, до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить: 1) затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів; 2) затвердження правил благоустрою територій населених пунктів; 3) створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб`єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб); 4) визначення на конкурсних засадах підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об`єктів благоустрою.

За змістом пунктів 1, 2 ч. 1 ст. 13 Закону України № 2807 об`єктами благоустрою населених пунктів, серед іншого, є території загального користування та прибудинкові території.

Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 21 Закону України № 2807, елементами (частинами) об`єктів благоустрою є, зокрема, обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків.

Згідно з п. 5 ч. 2 ст. 18 Закону України № 2807, підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів зобов`язані: проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об`єктів благоустрою (їх частин), що здійснюються у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

На виконання приписів ст. 18 Закону України № 2807 Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України наказом від 29.10.2012 за № 550 затвердило Інструкцію з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населених пунктів (далі - Інструкція).

Відповідно до п. 1.3 Інструкції, паспортизація об`єктів благоустрою - складання технічних паспортів об`єктів благоустрою за результатами їх інвентаризації; технічна інвентаризація об`єктів благоустрою - сукупність заходів з обстеження, спрямованих на підтвердження наявності об`єктів нерухомого майна, елементів благоустрою та оцінку їх технічного стану, а також наявності інженерних мереж на об`єкті благоустрою.

Згідно з п. 1.4 Інструкції, технічна інвентаризація та паспортизація об`єктів благоустрою проводяться власником, балансоутримувачем або виконавцем на підставі договору із замовником або самостійно.

Відповідно до п. 1.5 Інструкції, технічна інвентаризація об`єктів благоустрою може бути плановою або позаплановою.

Планова технічна інвентаризація повинна проводитись згідно з планами, затвердженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування.

Позапланова технічна інвентаризація проводиться у разі: введення в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта благоустрою; закінчення ремонту об`єкта благоустрою; зміни власника (балансоутримувача) об`єкта благоустрою; протиправного знищення чи пошкодження об`єкта благоустрою; надзвичайної ситуації техногенного або природного характеру на об`єкті благоустрою; прийняття рішення про її проведення власником (балансоутримувачем) об`єкта благоустрою.

Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку про те, що організацію благоустрою повинна забезпечувати сільська рада, до компетенції якої віднесено, зокрема, затвердження правил і заходів благоустрою населеного пункту.

Разом з тим, матеріалами справи підтверджується, що Труханівська сільська рада Сколівського району Львівської області після прийняття на баланс дитячого майданчику (з 28.12.2015), розташованого на території сільської ради, за адресою: вул. Січових Стрільців, 6, с. Труханів, Сколівський район, Львівська обл., інвентаризацію та паспортизацію майданчику не здійснила, обстеження та перевірка його технічного стану не проводилася.

Частиною 2 ст. 6 Закону України Про охорону дитинства № 2402-III від 26.04.2001 (у редакції, чинній станом на момент спірних правовідносин) передбачено, що держава гарантує дитині право на охорону здоров`я, безоплатну кваліфіковану медичну допомогу в державних і комунальних закладах охорони здоров`я, сприяє створенню безпечних умов для життя і здорового розвитку дитини, раціонального харчування, формуванню навичок здорового способу життя.

Відповідно до ч. 2 ст. 3 Конвенції про права дитини від 20.11.1989, яка ратифікована Україною 27.02.1991, Держави-учасниці зобов`язуються забезпечити дитині такий захист і піклування, які необхідні для її благополуччя, беручи до уваги права й обов`язки батьків, опікунів чи інших осіб, які відповідають за неї за законом, і з цією метою вживають всіх відповідних законодавчих і адміністративних заходів.

За даних обставин, суд дійшов висновку про те, що відсутність затверджених планових заходів щодо інвентаризації об`єктів благоустрою свідчить про протиправну бездіяльність відповідача, що, зважаючи на цільове призначення такого об`єкту благоустрою як дитячий ігровий майданчик, невиконання суб`єктами благоустрою своїх обов`язків у цій сфері порушує права користувачів цих об`єктів на безпечні умови для життя і розвитку.

Аналогічна правова позиція викладена в ухвалі Вищого адміністративного суду від 27 липня 2016 року у справі №К800/11809/16.

Отже, загрозою порушення інтересів держави у сфері охорони дитинства в даному випадку є бездіяльність Труханівської сільської ради Сколівського району Львівської області, як балансоутримувача об`єктів благоустрою, що виражається у незатвердженні планів інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою (дитячого майданчику), що є компетенцією сільської ради. Вказаний факт, на переконання суду, негативно впливає на організацію належного утримання територій і споруд, а зважаючи на цільове призначення таких об`єктів, невиконання суб`єктами благоустрою своїх обов`язків у цій сфері може призвести до настання тяжких наслідків або шкоди користувачам, у тому числі дітям.

За таких обставин, суд дійшов висновку про те, що відсутність затверджених планових заходів щодо інвентаризації та паспортизації об`єкту благоустрою (дитячого майданчику), свідчить про протиправну бездіяльність відповідача. Крім того, зважаючи на цільове призначення таких об`єктів благоустрою, невиконання суб`єктами благоустрою своїх обов`язків у цій сфері порушує права користувачів цих об`єктів на безпечні умови для життя і розвитку.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Згідно ч.1 ст.72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. При цьому, враховуючи принципи адміністративного судочинства щодо захисту інтересів осіб від порушень з боку органів державної влади та з огляду на положення ст. 77 КАС України, обов`язок доказування покладається в даному випадку на позивача.

Позивачем доведено правомірність звернення до суду з позовом та наявність підстав для визнання протиправною бездіяльності Труханівської сільської ради з питання не затвердження планів інвентаризації та паспортизації об`єкту благоустрою населення (його частин) - дитячого майданчика, розташованого на території Труханівської сільської ради (вул. Січових Стрільців, 6, с.Труханів, Сколівський район, Львівська обл.), за наведених обставин визнання позову відповідачем не суперечить закону, не порушує права, свободи та інтереси сторін або інших осіб, оскільки позовні вимоги підтверджені дослідженими судом належними і допустимими доказами, в зв`язку з чим визнання позову приймається судом та позов підлягає до задоволення повністю.

Отже, на підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення у повному обсязі.

Відповідно до ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати з відповідача не належить стягувати.

Керуючись ст.ст.14, 72-77, 241-247, 250-251, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

в и р і ш и в:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправною бездіяльність Труханівської сільської ради Сколівського району Львівської області (82618, Львівська область, Сколівський район, с. Труханів, вул. Січових Стрільців, 3; код ЄДРПОУ: 04370662), як балансоутримувача об`єктів благоустрою, з питання не затвердження плану інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх частин), не забезпечення проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації дитячого майданчику, який знаходиться на території с. Труханів, вул. Січових Стрільців, 6, Сколівський район, Львівська область.

3. Зобов`язати Труханівську сільську раду Сколівського району Львівської області (82618, Львівська область, Сколівський район, с. Труханів, вул. Січових Стрільців, 3; код ЄДРПОУ: 04370662) вчинити дії по розробленню та затвердженню плану технічної інвентаризації та паспортизації дитячого майданчика, проведенню робіт з технічної інвентаризації та паспортизації дитячого майданчика, який знаходиться на території с. Труханів, вул. Січових Стрільців, 6, Сколівський район, Львівська область.

4. Судові витрати стягненню не підлягають.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення через Львівський окружний адміністративний суд до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено та підписано 10.06.2019.

Суддя Качур Р.П.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.06.2019
Оприлюднено11.06.2019
Номер документу82285933
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.001734

Рішення від 10.06.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 12.04.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні