Рішення
від 10.06.2019 по справі 620/1077/19
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 червня 2019 року м. Чернігів Справа № 620/1077/19

Чернігівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Бородавкіної С.В.

розглянувши у спрощеному позовному провадженні без повідомлення (виклику) сторін справу за адміністративним позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРО-ФІНАНС" про стягнення штрафу,

У С Т А Н О В И В:

Позивач 13.04.2019 (відповідно до відбитку штампу на конверті) звернувся до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРО-ФІНАНС" (далі - ТОВ ПРО-ФІНАНС ), у якому просить стягнути з відповідача штраф у сумі 17 000,00 грн.

Свої вимоги мотивує тим, що Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг проведено перевірку відповідача, якою встановлено неподання останнім звітних даних за ІІІ квартал 2018 року, що свідчить про порушення ТОВ ПРО-ФІНАНС чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг.

Ухвалою судді від 18.04.2019 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін. Також установлено відповідачу 15-денний строк з дня отримання вказаної ухвали для надання відзиву на позов.

Своїм правом на надання відзиву на позов відповідач не скористався, заяв клопотань суду не направляв. За таких обставин, суд вважає за можливе розглянути справу за наявними у ній матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов належить задовольнити з наступних підстав.

Судом встановлено, що ТОВ ПРО-ФІНАНС є юридичною особою, зареєстрованою у встановленому законом порядку, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 20.12.2011 внесено відповідний запис (а.с. 20-22). Розмір статутного (складеного) капіталу - 5 500 000,00 грн. Згідно реєстраційних даних, основними видом господарської діяльності відповідача є 64.99 надання інших фінансових послуг (крім страхування та пенсійного забезпечення), н.в.і.у.

Позивачем, керуючись п. 1.11 та 4.2 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 № 2319, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.12.2012 за № 2112/22424, у межах своїх повноважень, складено акт про правопорушення, вчинені ТОВ ПРО-ФІНАНС на ринку фінансових послуг від 23.11.2018 №1470/16-2/13 (а.с. 12-13).

Актом встановлено порушення відповідачем підпункту 1 пункту 2, підпункту 2 пункту 4 розділу ІІ Порядку надання звітності фінансовими компаніями, фінансовим установами - юридичними особами публічного права, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб`єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 26.09.2017 №3840, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.10.2017 за №1294/31162, в частині неподання звітних даних за ІІІ квартал 2018 року до Нацкомфінпослуг.

Вказаний акт листом від 23.11.2018 за № 8070/16-8 направлено відповідачу, який не було отримано представником відповідача, конверт повернувся з відміткою поштового зв`язку за закінченням терміну зберігання (а.с. 14-15).

Розглянувши справу про порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, провадження у якій розпочато актом про порушення, вчинені ТОВ ПРО-ФІНАНС на ринку фінансових послуг від 23.11.2018 №1470/16-2/13, Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, прийнято постанову про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 14.12.2018 №1000/1470/16-2/13-П, якою на підставі статті 39, пункту 3 частини першої статті 40, пункту 2 частини першої статті 41, частини першої статті 42 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , абзацу першого пункту 1.5 розділу І, підпункту 3 пункту 2.1, пункту 2.4 розділу II, пункту 3.2 розділу III, абзацу другого пункту 4.21 розділу IV Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 № 2319, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.12.2012 за № 2112/22424 до відповідача застосовано штрафні санкції в розмірі 17 000,00 грн. (а.с. 16-17).

Крім того, вказаною постановою передбачено, що про її виконання або про відмову від добровільного виконання ТОВ ПРО-ФІНАНС повинно письмово повідомити Нацкомфінпослуг у термін до 14.01.2019.

Постанова про застосування штрафних санкцій листом 14.12.2018 за №8642/16-8 направлена відповідачу, однак ним не отримана, конверт повернувся з відміткою поштового зв`язку за закінченням терміну зберігання (а.с. 18, 19).

Вирішуючи справу по суті, до спірних правовідносин суд застосовує нижченаведені правові норми.

Загальні правові засади створення правових основ для захисту інтересів споживачів фінансових послуг, правове забезпечення діяльності і розвитку конкурентоспроможного ринку фінансових послуг в Україні, правове забезпечення єдиної державної політики у фінансовому секторі України встановлює Закон України від 12.07.2001 № 2664 Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг (далі - Закон №2664).

Так, згідно з пункту 1 частин першої 1 статті 1 Закону № 2664, фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов`язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов`язані з наданням фінансових послуг. Не є фінансовими установами (не мають статусу фінансової установи) незалежні фінансові посередники, що надають послуги з видачі фінансових гарантій в порядку та на умовах, визначених Митним кодексом України.

Статтею 14 Закону № 2664 встановлено, що фінансова установа зобов`язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.

Відповідачем не подані звітні дані за ІІІ квартал 2018 року у строки, встановлені Нацкомфінпослуг, чим порушені вимоги підпункту 1 пункту 2, підпункту 2 пункту 4 розділу ІІ Порядку надання звітності фінансовими компаніями, фінансовим установами - юридичними особами публічного права, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб`єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 26.09.2017 №3840, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.10.2017 за №1294/31162.

Статтею 39 Закону № 2664 передбачено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.

Згідно п. 3 ч. 1 ст. 40 Закону № 2664 національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону у якості заходу впливу.

Частиною 2 зазначеної статті встановлено, що порядок та умови застосування заходів впливу встановлюються законами України та нормативно-правовими актами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.

Пунктом 2 частини 1 статті 41 Закону № 2664 передбачено застосування національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг), до яких належить і відповідач, штрафних санкцій за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

При цьому, згідно ч. 3 ст. 41 зазначеного Закону, штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.

На підставі наявних у справі доказів та їх оцінки під час розгляду справи, суд приходить до висновку про доведеність Нацкомфінпослуг підстав виникнення заборгованості зі сплати штрафу у розмірі 17 000,00 грн., визначеної постановою від 14.12.2018 №1000/1470/16-2/13-П, що дає підстави для задоволення позову у повному обсязі.

Відповідачем не надано доказів оскарження вищезазначеної постанови та доказів сплати штрафних санкцій. Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне стягнути з ТОВ ПРО-ФІНАНС штраф у сумі 17 000,00 грн.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 227, 241-246, 257, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (код ЄДРПОУ 38062828, вул. Б. Грінченка, 3, м. Київ, 01001) до Товариства з обмеженою відповідальністю ПРО-ФІНАНС (код ЄДРПОУ 37341891, вул. Кільцева, 9, м. Чернігів, 14000) про стягнення штрафу - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю ПРО-ФІНАНС до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штраф у сумі 17 000 (сімнадцять тисяч) грн. 00 коп.

Рішення суду може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня виготовлення повного тексту. Апеляційна скарга, з урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII ''Перехідні положення'' Кодексу адміністративного судочинства України, подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення виготовлено 10 червня 2019 року.

Суддя С.В. Бородавкіна

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.06.2019
Оприлюднено12.06.2019
Номер документу82286913
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/1077/19

Ухвала від 01.07.2021

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Ухвала від 10.12.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Рішення від 10.06.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Ухвала від 18.04.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні