Постанова
від 05.06.2019 по справі 1840/3754/18
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 червня 2019 р.Справа № 1840/3754/18 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Спаскіна О.А.,

Суддів: Чалого І.С. , Присяжнюк О.В. ,

за участю секретаря судового засідання Медяник А.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДФС у Сумській області на рішення Сумського окружного адміністративного суду від 09.01.2019 року, головуючий суддя І інстанції: С.В. Воловик, вул. Герасима Кондратьєва, 159, м. Суми, 40021, повний текст складено 17.01.19 року по справі № 1840/3754/18

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-будівельна компанія "Спецресурси"

до Головного управління ДФС у Сумській області

про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Виробничо-будівельна компанія "Спецресурси" (далі - позивач, ТОВ ВБК Спецресурси ) звернулось до Сумського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Сумській області (далі - відповідач, ГУ ДФС у Сумській області), в якому просило:

- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії Головного управління ДФС у Сумській області викладене у протоколі №30/2018 від 24.04.2018 р. про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-будівельна компанія "Спецресурси" таким, що відповідає пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку;

- зобов`язати Головне управління ДФС у Сумській області виключити з бази ризикових платників Товариство з обмеженою відповідальністю "Виробничо-будівельна компанія "Спецресурси" АІС Податковий блок режим - Журнал ризикових платників .

Рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 09.01.2019 року позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-будівельна компанія "Спецресурси" до Головного управління ДФС у Сумській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії - задоволено.

Визнано протиправним та скасовано Рішення Комісії Головного управління ДФС у Сумській області про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-будівельна компанія "Спецресурси" таким, що відповідає пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податків, прийняте згідно з протоколом № 30/2018 від 24.04.2018 р..

Зобов`язано Головне управління ДФС у Сумській області (40009, м. Суми. вул. Іллінська, 13, код ЄДРПОУ 39456114) виключити Товариство з обмеженою відповідальністю "Виробничо-будівельна компанія "Спецресурси" (40000, м. Суми, вул. Реміснича, 35/2, код ЄДРПОУ 38397730) з бази ризикових платників АІС "Податковий блок" режим - "Журнал ризикових платників".

Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Сумській області (40009, м. Суми. вул. Іллінська, 13, код ЄДРПОУ 39456114) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-будівельна компанія "Спецресурси" (40000, м. Суми, вул. Реміснича, 35/2, код ЄДРПОУ 38397730) судові витрати на оплату судового збору в сумі 3 524, 00 (три тисячі п`ятсот двадцять чотири) грн. 00 коп.

Відповідач, не погодившись з даним рішенням суду, подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати оскаржуване рішення та ухвалити нове, яким відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначає, що рішення суд першої інстанції дійшов до помилкових висновків, які призвели до неправильного вирішення справи, та невірно застосував до спірних правовідносин вимоги матеріального та процесуального права.

Відповідно до ч.4 ст.229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Частиною 1 ст. 308 КАС України визначено, що суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши доводи та вимоги апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що Товариство з обмеженою відповідальністю Виробничо-будівельна компанія Спецресурси зареєстрована як юридична особа та є платником податку на додану вартість.

У зв`язку із зупиненням реєстрації з 24.04.2018 р. виданих податкових накладних, позивачем 19.07.2018 на адресу ГУ ДФС у Сумській області був направлений запит (а.с. 9) про надання інформації, на підставі якої зроблені висновки щодо відповідності Критеріям ризиковості платника податків, зазначення конкретного переліку документів, достатнього для прийняття рішення про виключення з переліку ризикових суб`єктів та надання копії рішення Комісії ГУ ДФС у Сумській області про внесення ТОВ ВБК Спецресурси до переліку ризикових платників.

У відповідь на вказаний лист, відповідач повідомив, що позивач відповідає критеріям ризиковості, зазначеним в абз. 8 пп. 1.6 Критеріїв ризиковості платника податку (Лист ДФС України № 959/99-99-07-18 від 21.03.2018 р.), а саме: наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником . Щодо переліку документів, достатніх для прийняття рішення про виключення платника податків із переліку ризикових суб`єктів, ГУ ДФС у Сумській області зазначило, що такий перелік Постановою Кабінету Міністрів України № 117 від 21.02.2018 р. не визначений (а.с. 10).

Одночасно зі згаданою відповіддю, ТОВ ВБК Спецресурси був направлений витяг з протоколу засідання Комісії Головного управління ДФС у Сумській області № 30/2018 від 24.04.2018 р. (а.с. 11).

Відповідно до протоколу № 30/2018 від 24.04.2018 р. (а.с. 12-13), за результатами обговорення питання порядку денного Розгляд інформації щодо відповідності ТОВ Виробничо-будівельна компанія Спецресурси критеріям, визначеним п. 1.6 Критеріїв оцінки ризиковості платника від 21.03.2018 р. за № 959/99-99-07-18 та прийняття рішення комісією про занесення ризикового платника, в разі його відповідності Критеріям до АІС Податковий блок - режим Журнал ризикових платників , Комісією Головного управління ДФС у Сумській області було прийнято рішення про внесення позивача до АІС Податковий блок - режим Журнал ризикових платників .

Не погодившись з таким рішенням відповідача, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що оскаржуване рішення про внесення позивача до переліку ризикових платників, не відповідає критеріям, встановленим ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки є необґрунтованим та прийнятим без урахування всіх обставин, що мають значення для його прийняття.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.

У відповідності до п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є, окрім іншого, операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Згідно із п.187.1 ст.187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

Відповідно до п.188.1 ст.188 ПК України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.

Положеннями п.201.1 ст.201 ПК України передбачено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно із п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначається Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України № 117 від 21.02.2018 р. (далі- Порядок №117).

У відповідності до п. 2 Порядку №117 встановлено, що моніторингом є сукупність заходів та методів роботи контролюючих органів, що виявляє за результатами проведення аналізу наявної інформації в інформаційних ресурсах ДФС та/або за результатами проведення обробки та аналізу податкової інформації об`єктивні ознаки наявності ризиків порушення норм податкового законодавства.

Визначений показник моніторингу, що характеризує ризик, є критерієм оцінки ризиків, достатнім для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно з п. 3 Порядку №117 зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику), що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих на реєстрацію у місяці, іншому ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений в них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, P < P м х 1,4, де: D - розрахункова величина, яка дорівнює S/T; S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування; P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування; P м - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування.

Значення показника D за останні 12 календарних місяців обраховується ДФС станом на перше число календарного місяця та кожного 10 числа стає доступним платнику податку в електронному кабінеті.

У разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з указаних ознак, такі податкова накладна/розрахунок коригування не підлягають моніторингу та підлягають реєстрації в Реєстрі (пункт 4 Порядку).

Натомість, згідно з пунктами 5, 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Отже, колегія суддів виходячи з зазначених норм, вказує, що після подання податкової накладної для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, здійснюється її перевірка на відповідність ознак, визначених п. 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. У разі, якщо податкова накладна відповідає одній із указаних ознак, така накладна підлягає реєстрації без здійснення моніторингу. В іншому разі, здійснюється моніторинг, тобто, податкова накладна перевіряється на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій. Такі критерії встановлені Листом Державної фіскальної служби України № 959/99-99-07-18 від 21.03.2018, і до них, зокрема, віднесена наявність податкової інформації, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником (підпункт 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податків).

Таким чином, визнання контролюючим органом платника податків таким, що відповідає певному критерію ризиковості та внесення його до автоматизованої інформаційної системи Податковий блок - режим Журнал ризикових платників , є безумовною підставою для проведення моніторингу та, як наслідок, зупинення реєстрації податкових накладних.

Стосовно доводів ГУ ДФС у Сумській області про те, що оскаржуване рішення не породжує зміну прав та обов`язків ТОВ ВБК Спецресурси , а є діяльністю контролюючого органу, направленою на виконання завдань і функцій, передбачених Податковим кодексом України, колегія суддів відноситься критично, оскільки таке твердження відповідача є безпідставними через суб`єктивне помилкове тлумачення положень діючого законодавства.

Таким чином, щодо Рішення Комісії Головного управління ДФС у Сумській області про визнання ТОВ ВБК Спецресурси таким, що відповідає пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку, прийняте згідно з протоколом № 30/2018 від 24.04.2018 р., колегія суддів зазначає наступне.

Засідання Комісії щодо розгляду питань про внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків проводиться згідно з порядком, передбаченим постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", та оформлюється протоколом.

До протоколу засідання Комісій обов`язково додаються: перелік платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, згідно з пунктом 1.6 Критеріїв; матеріали, на підставі яких платників податків віднесено до такого переліку; інша інформація, що розглядається Комісією.

За результатами засідання Комісії та протокольно прийнятого рішення (внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків) голова Комісії забезпечує негайне внесення інформації щодо включення/виключення зазначених платників до/із переліку платників податків в режимі "Журнал ризикових платників податків" розділу "Робота Комісії регіонального рівня" підсистеми "Аналітична система" ІТС "Податковий блок" як платників з ознаками ризиковості.

У разі відповідності платника податків показнику оцінки ступеня ризиків, визначеному пункту 1.6 Критеріїв, - включення до переліку здійснюється за рішенням Комісій.

У Листі Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 р. №959/99-99-07-18 "Критерії ризиковості платника податку", зокрема, зазначено, що платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: 1.6. комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс); наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв.

Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

У разі якщо платник податків, внесений до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пункті 1.6 цих Критеріїв, платника виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання за рішенням комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС .

Виходячи з вищезазначеного, колегія суддів зазначає, що платник податків може бути визнаний таким, що відповідає критеріям ризиковості та внесений до переліку ризикових платників у разі наявності достатньої обґрунтованої інформації, яка свідчить про здійснення ризикових операції, тобто, про наявність ризиків порушення податкового законодавства.

Визначення ризиків порушення податкового законодавства наведене у п. 2 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно до якого, таким ризиком є ймовірність складання та надання податкової накладної / розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту "а"/"б" пункту 185.1 статті 185, підпункту "а"/"б" пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено у такій податковій накладній/розрахунку коригування та/або ймовірність уникнення платником податку на додану вартість виконання свого податкового обов`язку.

Як вбачається з матеріалів справи, ГУ ДФС у Сумській області зазначає, що висновків про наявність ознак здійснення ризикових операцій (наявність ризиків порушення податкового законодавства) Комісія дійшла на підставі Службової записки в.о. начальника управління податків і зборів з юридичних осіб-начальника відділу адміністрування ПДВ Калініченко Т.О. від 24.04.2018 № 561/18-28-12-01-45 з доданою до неї схемою руху товару (а.с. 14-17).

З вищезазначеної Службової записки вбачається, що в ній містяться реєстраційні дані ТОВ ВБК Спецресурси , відомості щодо пов`язаної особи Аліфанова М.І., відомості щодо поданих податкових декларацій за 2017 рік та січень-лютий 2018 року, а також, наведені переліки підприємств, яким позивач реалізовував товар із зазначенням його кількості та сум ПДВ і підприємств, у яких придбавався товар із зазначенням його кількості та сум ПДВ. Зокрема, у квітні 2018 року позивачем був реалізований карбомід марки Б ДСТУ 7312:2013 (біг-бег 800 кг.) ТОВ Агростандарт-1 в кількості 28,57 т. на суму ПДВ 50,0 тис. грн. та ТОВ Будівельна Україно-Європейська Група Квант в кількості 371,43 т. на суму ПДВ 650,0 тис. грн. При цьому, цей товар був придбаний ТОВ ВБК Спецресурси у ТОВ Євроенерготрейд в загальній кількості 655,2 т. на суму ПДВ 1053,8 тис. грн. Далі зазначений рух товару по ланцюгу постачання.

Однак, будь-якої інформації щодо наявності розбіжностей чи нереальності здійснення господарських операцій, так само, як і обґрунтування ризиковості цих операцій, службова записка № 561/18-28-12-01-45 від 24.04.2018 р. не містить.

Як вже зазначалось вище, організаційні та процедурні засади діяльності комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, визначаються Порядком роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України № 117 від 21.02.2018 року.

У відповідності до п.п. 22, 23 Порядку №117 встановлено, що розгляд питання на засіданні комісії контролюючого органу включає такі етапи: доповідь секретаря комісії; доповідь члена комісії, співдоповідь (у разі потреби); внесення пропозицій членами комісії, їх обговорення; оголошення головою комісії рішення про припинення обговорення питання; голосування; оголошення головою комісії результатів голосування; оформлення протоколу, який підписується учасниками засідання.

Протокол засідання комісії контролюючого органу повинен містити перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядалися на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті такою комісією рішення.

Однак, наданий ГУ ДФС у Сумській області протокол № 30/2018 від 24.04.2018 не містить переліку осіб, які виступали під час засідання, суті цих виступів, змісту обговорення питання порядку денного та підписів всіх учасників засідання.

Також, у зазначеному протоколі в розділі Обговорення наведено лише визначення терміну ризик порушення норм податкового законодавства і не зазначено жодної обставини, яка б свідчила про наявність ознак здійснення ТОВ ВБК Спецресурси ризикових операцій, в тому числі, відсутнє і посилання на службову записку № 561/18-28-12-01-45 від 24.04.2018 р..

Отже, враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що оскаржуване рішення про внесення позивача до переліку ризикових платників, не відповідає критеріям, встановленим ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки є необґрунтованим та прийнятим без урахування всіх обставин, що мають значення для його прийняття, у зв`язку з чим, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до ч.1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Колегія суддів вважає, що рішення суду першої інстанції відповідає вимогам ст. 242 КАС України, а тому відсутні підстави для її скасування та задоволення апеляційних вимог апелянта.

Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі викладеного, колегія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інстанції, вважає, що суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.

Доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження в ході розгляду справи судом апеляційної інстанції, спростовані зібраними по справі доказами та встановленими обставинами, з наведених підстав висновків суду не спростовують .

Керуючись ч. 4 ст. 241, ч. 3 ст. 243, ст.ст. 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 327-329 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Сумській області залишити без задоволення.

Рішення Сумського окружного адміністративного суду від 09.01.2019 року по справі № 1840/3754/18 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий суддя О.А. Спаскін Судді І.С. Чалий О.В. Присяжнюк Повний текст постанови складено 10.06.2019 року

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.06.2019
Оприлюднено11.06.2019
Номер документу82287695
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1840/3754/18

Ухвала від 24.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 23.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 24.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 15.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 16.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Постанова від 05.06.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Постанова від 05.06.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 17.05.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 22.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Яковенко М.М.

Ухвала від 22.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Яковенко М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні