ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Адреса: 88000, м.Ужгород, вул.Коцюбинського, 2-а тел.: 61-72-21
УХВАЛА
"28" травня 2019 р. Справа № 907/79/18
Господарський суд Закарпатської області у складі:
головуючого судді Ушак І.Г.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, а також клопотання ліквідатора про затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат, стягнення грошової винагороди у даній справі
за заявою ліквідаційної комісії державного підприємства «Сокирницький цеолітовий завод» с.Бороняво, Хустського району
про банкрутство державного підприємства Сокирницький цеолітовий завод (90442, Закарпатська область, Хустський район, с.Бороняво, вул.Гагаріна, 45, код 20432977)
представники:
- власника банкрута (Державної служби України з надзвичайних ситуацій) - Дору Н.І., представник за довіреністю
- голова ліквідаційної комісії - Поліщук С.А., особисто
- кредитора (ГУ ДФС у Закарпатській області) - Буря О.О., представник за довіреністю
- ліквідатор - Драгун І.І., арбітражний керуючий
- Головне територіальне управління юстиції у Закарпатській області (орган банкрутства) - Кордас О.О., представник за довіреністю
Ухвалою суду від 12.04.18 відкрито провадження у даній справі за заявою ліквідаційної комісії державного підприємства «Сокирницький цеолітовий завод» с. Бороняво, Хустського району про банкрутство останнього та визнано державне підприємство Сокирницький цеолітовий завод» банкрутом, відкрито щодо нього ліквідаційну процедуру.
Ухвалою суду від 24.04.18 арбітражного керуючого Драгун І.І. призначено ліквідатором банкрута, якого зобов`язано, зокрема, подати суду до 04.06.18 відомості про результати розгляду вимог кредиторів та реєстр вимог кредиторів; розгляд майнових вимог кредиторів та затвердження реєстру кредиторів банкрута призначено на 15.06.18.
26.04.18 оприлюднено на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення про визнання боржника банкрутом (повідомлення № 50990).
08.05.18 до суду надійшла заява головного управління ДФС у Закарпатській області про визнання кредиторських вимог до банкрута; розгляд зазначеної заяви ухвалою суду від 27.06.18 було відкладено на 09.07.18.
Судове засідання у визначену дату не відбулося через припинення 3.07.18 повноважень судді Йосипчука О.С. у зв`язку із виходом у відставку.
За результатами повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями справу було передано для розгляду судді Ушак І.Г.
Ухвалою господарського суду Закарпатської області від 27.07.18 справу прийнято до провадження суддею Ушак І.Г., призначено до розгляду у судовому засіданні заяву головного управління ДФС у Закарпатській області про визнання кредиторських вимог до банкрута.
Ухвалою суду від 05.10.18 Головне управління Державної фіскальної служби у Закарпатській області визнано кредитором банкрута на суму податкового боргу 443617,20 грн., з якої: 161234,00 грн. - основний платіж віднесений до третьої черги задоволення вимог кредиторів; 40650,00 грн. - штрафні санкції та 241733,20 грн. - пеня - віднесені до шостої черги та на суму 3524,00 грн. судового збору за подання заяви, що підлягає задоволенню у першу чергу.
26.04.19 ліквідатор за результатами здійснення ліквідаційної процедури банкрута подав суду звіт та ліквідаційний баланс банкрута, який ухвалою суду від 03.05.19 був призначений до розгляду у судовому засіданні на 27.05.19.
Лквідатором також подано клопотання про затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат, стягнення грошової винагороди з кредитора - Головного управління Державної фіскальної служби у Закарпатській області, оскільки банкрут не мав жодного майна, яке могло бути включено до ліквідаційної маси та відчужене, а кошти - використані, в т.ч. на оплату послуг арбітражного керуючого
З поданого клопотання ліквідатора банкрута Драгун І.І. вбачається, що грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень ліквідатора банкрута за період з 24.04.18 по 24.04.19 становить 92952,00 грн. (виходячи із розміру винагороди - дві мінімальні заробітні плати), та витрат арбітражного керуючого на суму 1415,70 грн., в т.ч. 700,00 грн. за вчинені нотаріальні дії, 715,70 грн. - за послуги пошти, всього на загальну суму 94367,70 грн.
4.04.19 відбулось засідання комітету кредиторів банкрута, на якому було прийнято рішення про схвалення звіту про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат арбітражного керуючого Драгун І.І. за зазначений період виконання повноважень ліквідатора банкрута, що підтверджується відповідним протоколом.
Присутні в даному засіданні ліквідатор, представники власника банкрута, кредитора надали пояснення по суті поданого звіту та пропонують його затвердити, представник кредитора - органу фіскальної служби заперечує про стягнення з останнього коштів на оплату грошової винагороди арбітражного керуючого.
Вирішуючи дане клопотання, суд виходить з наступного.
Приписами ст.ст. 98, 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (Закон) встановлено, що арбітражний керуючий користується усіма правами розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора відповідно до законодавства, у тому числі має право отримувати винагороду в розмірі та порядку, передбачених цим Законом; арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) виконує повноваження за грошову винагороду; грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора складається з основної та додаткової грошових винагород.
Основна грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора визначається в розмірі двох середньомісячних заробітних плат керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до введення господарським судом процедури санації боржника або відкриття процедури ліквідації банкрута за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень керуючого санацією або ліквідатора. Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора не може перевищувати десяти мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень. Право вимоги основної грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень керуючого санацією, ліквідатора.
Звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат, згідно ч. 7 ст. 115 Закону доводиться кредиторам до відома та повинен бути схвалений або погоджений комітетом кредиторів.
Звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном, санації, ліквідації подається арбітражним керуючим до господарського суду за п`ять днів до закінчення відповідної процедури, розглядається судом та затверджується ухвалою, що може бути оскаржена у встановленому порядку.
З огляду на викладене вище, розглянувши клопотання ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Драгун І.І. про затвердження звіту про нарахування та виплати грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат арбітражного керуючого, дослідивши матеріали справи та оцінивши додані до клопотання докази, в тому числі, погодження комітету кредиторів, головою якого є головне управління ДФС у Закарпатській області, суд дійшов до висновку про обґрунтованість поданого клопотання, а тому вважає за доцільне його задоволити.
У ході судового розгляду справи встановлено, у ліквідаційній процедурі майна для розрахунку з кредиторами та здійснення оплати послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого за виконання ним обов`язків ліквідатора банкрута не виявлено, виробнича діяльність банкрута не велася, отже за відсутністю майнових активів банкрута та за відсутністю коштів від реалізації майна боржника, за рахунок яких можна було би відшкодувати оплату послуг та витрати арбітражному керуючому, така оплата повинна здійснюватись за рахунок коштів кредиторів, який у даній справі єдиний - головне управління ДФС у Закарпатській області. Таким чином, суд дійшов висновку, що витрати на оплату грошової винагороди та витрат арбітражного керуючого, який виконував повноваження ліквідатора банкрута в розмірі 94367,70 грн. слід покласти на зазначеного кредитора.
Далі, у даному судовому засіданні розглядався звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута.
Ліквідатор надав пояснення по суті поданого звіту та клопоче про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута, про ліквідацію юридичної особи банкрута та закриття провадження у справі.
Інші учасники банкрутства присутні у засіданні суду підтримали клопотання арбітражного керуючого.
З поданого ліквідатором звіту, а також наявних у матеріалах справи доказів, вбачається, що з метою виявлення майна чи інших активів банкрута ліквідатором вживалися заходи, зокрема, були направлені запити до компетентних органів.
Як вбачається з наявних у матеріалах справи отриманих ліквідатором відповідей від компетентних органів: головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області, територіального сервісного центру 2144 МВС України у Закарпатській області, головного управління Держпродспоживслужби в Закарпатській області, Державної служби України з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА), Державного космічного агентства України, Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області за ДП «Сокирницький цеолітовий завод» відсутні зареєстровані земельні ділянки, транспортні засоби; трактори, самохідні шасі, самохідні сільськогосподарські, дорожньо-будівельні і меліоративні машини, сільськогосподарська техніка та інші механізми; судна, власником, яких є банкрут; відсутні відомості в обліку ДКАУ щодо наявності у власності банкрута космічних об`єктів та унікальних об`єктів космічної діяльності; відсутні на виконанні виконавчі документів стосовно ДП «Сокирницький цеолітовий завод .
За даними Закарпатської митниці ДФС України ДП «Сокирницький цеолітовий завод» не перебуває на обліку в митних органах України як суб`єкт зовнішньоекономічної діяльності; головного управління ДФС у Закарпатській області (стосовно відкритих рахунків у банківських установах), наявні рахунки відкриті без ініціативи клієнта у двох банківських установах - ПАТ «Промінвестбанк» і АТ «Райффайзен Банк Аваль» ; управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Закарпатській області у єдиному реєстрі документів, які дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів відсутні відомості про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, реєстр не містить інформації щодо документів, які б давали право на виконання будівельних робіт, замовником яких є та/або ДП «Сокирницький цеолітовий завод» .
Ліквідатором була проведена інвентаризація майна боржника, за результатами якої не було виявлено залишку грошових коштів на рахунках банкрута та будь-яких майнових активів, за поданням ліквідатора затверджено реєстр кредиторських вимог до банкрута.
Через відсутність у банкрута будь-яких майнових активів непогашеними залишились кредиторські вимоги ГУ ДФС у Закарпатській області на суму 447141,20 грн.
Судом встановлено, що 04.04.2019 відбулось засідання комітету кредиторів Державного підприємства «Сокирницький цеолітовий завод» (згідно наявного в матеріалах справи протоколу № 2 ) за участю представників власника банкрута, на якому було схвалено звіт про проведену роботу у ліквідаційній процедурі банкрута та зобов`язано арбітражного керуючого Драгун І.І. звернутись з ліквідаційним балансом, до господарського суду Закарпатської області для його затвердження.
Приписами ст. 46 Закону про банкрутство встановлено, що господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута. Копія цієї ухвали надсилається державному реєстратору для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - банкрута, а також власнику майна.
Якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси, він зобов`язаний подати господарському суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.
Ліквідатор виконує свої повноваження до внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про припинення юридичної особи - банкрута.
З огляду на фактичні обставини справи та наведені приписи Закону про банкрутство, суд заслухавши звіт ліквідатора, інших учасників процесу, в т.ч. членів комітету кредиторів, власника банкрута, дійшов висновку про наявність підстав для затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута, який засвідчує відсутність у банкрута майна, та неможливість погасити заявлені кредиторські вимоги,що, у свою чергу, є підставою для винесення ухвали про ліквідацію юридичної особи банкрута.
За приписами ст. 83 Закону про банкрутство господарський суд закриває провадження у справі про банкрутство, якщо: затверджений звіт ліквідатора в порядку, передбаченому цим Законом (п. 6 ч. 1 ст. 83). Про закриття провадження у справі про банкрутство виноситься ухвала.
Враховуючи наведене, керуючись ст.ст. 45-46, 83, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст. 12, 86, 129,209-210, 232-234 Господарського процесуального
кодексу України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Затвердити звіт арбітражного керуючого Драгун Ірини Іванівни про нарахування та виплати грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат арбітражного керуючого за період виконання повноважень ліквідатора державного підприємства «Сокирницький цеолітовий завод» з 24.04.2018 по 24.04.2019 на загальну суму 94367,70 грн.
2. Стягнути з Головного управління Державної фіскальної служби у Закарпатській області (88000 Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Волошина, 52, код 39393632) на користь арбітражного керуючого Драгун Ірини Іванівни (свідоцтво №255 від 02.04.2013р., місце реєстрації: 33028, Рівненська область, м. Рівне, вул. Соборна, 34/14, ІК 2199803340) суму 94367,70 грн. (дев`яносто чотири тисячі триста шістдесят сім грн. 70 коп.) як витрати на оплату грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого за період виконання повноважень ліквідатора державного підприємства «Сокирницький цеолітовий завод» .
3. Затвердити звіт ліквідатора.
4. Затвердити ліквідаційний баланс банкрута станом на 12.04.2019.
5. Вимоги кредитора Головного управління Державної фіскальної служби у Закарпатській області на загальну суму 447141,20 грн. (чотириста сорок сім тисяч сто сорок одна грн. 20 коп.) вважати погашеними у зв`язку з відсутністю майнових активів банкрута.
6. Ліквідувати державне підприємство «Сокирницький цеолітовий завод» (90442, Закарпатська область, Хустський район, с. Бороняво, вул. Гагаріна, 45, код 20432977) як юридичну особу в зв`язку з банкрутством.
7. Державному реєстратору за місцезнаходженням банкрута - провести державну реєстрацію припинення - Державного підприємства «Сокирницький цеолітовий завод» (90442, Закарпатська область, Хустський район, с. Бороняво, вул. Гагаріна, 45, код 20432977) як юридичної особи та внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запис про проведення державної реєстрації припинення зазначеного підприємства як юридичної особи не пізніше наступного робочого дня з дати надходження ухвали.
8. Вимоги кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
9. Дію мораторію припинити
10. Ліквідатору виконувати свої повноваження до внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про припинення юридичної особи - банкрута.
11. Копію ухвали направити банкруту, ліквідатору, кредитору, державній виконавчій службі та державному реєстратору за місцем знаходження боржника.
12. Провадження у справі № 907/79/18 закрити.
На підставі ст. 235 Господарського процесуального кодексу України ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення. Апеляційна скарга на ухвалу суду згідно ст. 256 цього ж кодексу подається протягом десяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення (ухвали).
Ухвала може бути оскаржена до Західного апеляційного господарського суду.
Повний текст ухвали складено 07.06.2019р.
Суддя Ушак І.Г.
Суд | Господарський суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 28.05.2019 |
Оприлюднено | 12.06.2019 |
Номер документу | 82293306 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Закарпатської області
Ушак І.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні