Рішення
від 06.05.2019 по справі 706/533/19
ХРИСТИНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 706/533/19

2/706/347/19

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06.05.2019 м. Христинівка

Христинівський районний суд Черкаської області в складі:

головуючого судді Орендарчука М.П.,

за участю секретаря Дехканбаєва О.О.,

розглянувши у відкритому підготовчому судовому засіданні в м. Христинівка цивільну справу за позовною заявою Керівника Уманської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Управління соціального захисту населення Христинівської РДА до ОСОБА_1 про стягнення передплаченої суми державної соціальної допомоги, -

ВСТАНОВИВ:

Керівник Уманської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Управління соціального захисту населення Христинівської РДА звернувся до Христинівського районного суду Черкаської області з позовною заявою до ОСОБА_1 про стягнення передплаченої суми державної соціальної допомоги, посилаючись на наступне.

Слідчим відділом Христинівського відділення поліції Уманського ВП ГУНП в Черкаській області 30.05.20.18 розпочато досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42018251100000061 за ознаками злочину, передбаченого ч. 1 ст. 190 КК України, за фактом шахрайських дій ОСОБА_1 , яка шляхом обману, з корисливою метою незаконного заволодіння бюджетними коштами, умисно та цілеспрямовано, в розділі VI Декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, поданій до управління праці та соціального захисту населення Христинівської районної державної адміністрації, не зазначила інформацію про наявність додаткових джерел для існування, отримання заробітної плати за постійним місцем працевлаштування у ПОСП Уманський тепличний комбінат , внаслідок чого їй надмірно виплачено органами соціального захисту населення допомогу одиноким матерям за період з 01.02.2017 по 01.05.2018 року в сумі 28666,00 грн. на її особовий рахунок в банку,

якими остання заволоділа, чим заподіяла майнову шкоду державі на вказану суму. Обвинувальний акт щодо ОСОБА_1 за обвинуваченням у вчиненні злочину, передбаченого ч. 1 ст. 190 КК України 19.06.2018 направлено до Христинівського районного Черкаської суду для розгляду по сутті. ОСОБА_1 , вироком Христинівського районного суду Черкаської області від 21.02.2019 визнано винною за ч. 1 ст. 190 КК України та призначено покарання у виді штрафу у розмірі 50 (п`ятдесят) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 850 (вісімсот п`ятдесят) гривень. У ході судового розгляду встановлено, що у травні 2018 року управлінням соціального захисту населення Христинівської районної державної адміністрації проведено перевірку правильності та повноти інформації, що надається заявником для призначення житлової субсидії та соціальної допомоги. Відповідно до ст.18-1 Закону України Про державну допомогу сім`ям з дітьми право на допомогу на дітей одиноким матерям мають одинокі матері (які не перебувають у шлюбі), одинокі усиновлювачі, якщо у свідоцтві про народження дитини або документі про народження дитини, виданому компетентними органами іноземної держави, за умови його легалізації в установленому законодавством порядку (рішенні про усиновлення дитини), відсутній запис про батька (матір) або запис про батька (матір) проведено в установленому порядку органом державної реєстрації актів цивільного стану за вказівкою матері (батька, усиновлювача) дитини. Так, відповідно до заяв ОСОБА_1 , від 27.02.2017 їй призначена допомога одиноким матерям на період з 01.02.2017 по 31.07.2017 включно в сумі 1689 грн. щомісячно. Відповідно до поданої заяви від 21.08.2017 їй призначена відповідна допомога на термін з 01.08.2017 по 31.01.2018 в сумі 1777 грн. щомісячно. Відповідно до заяви від 07.02.2018 призначена допомога на термін з 01.02.2018 по 31.07.2018 в сумі 1860 грн. щомісячно. Відповідно до заяв відповідач зобов`язувалася повідомляти про будь-які обставини, які могли б вплинути на розмір та термін призначення допомоги. Згідно відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків ДФС України про суми виплачених коштів, ОСОБА_1 , мала дохід протягом 2017 року та перебуває в трудових відносинах в 2018 році з ПОСП Уманський тепличний комбінат . Згідно довідки про нараховану заробітну плату з ПОСП Уманський тепличний комбінат , дохід ОСОБА_1 за 2017 рік склав 68610 грн. 20 коп., станом на 23.04.2018 відповідач продовжувала працювати на посаді овочівника. Однак, при написанні декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, від 27.02.2017, 21.08.2017 та від 07.02.2018 відповідач не повідомила про наявність інших видів доходів.

В підготовче судове засідання прокурор не з`явився.

Відповідач в підготовче судове засідання не з`явилася, проте надала письмову заяву про розгляд справи без її участі, не заперечувала проти задоволення позовних вимог.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини.

Відповідно до п. 2.3. Положення про Управління праці та соціального захисту населення Сєвєродонецької міської ради, затвердженого рішенням 19 сесії VII скликання Сєвєродонецької міської ради № 774 від 31.10.2016 року, до завдань Управління належить призначення та виплата соціальної допомоги, компенсацій та інших соціальних виплат, встановлених законодавством України, надання субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

Відповідно до заяв ОСОБА_1 , від 27.02.2017 їй призначена допомога одиноким матерям на період з 01.02.2017 по 31.07.2017 включно в сумі 1689 грн. щомісячно.

Відповідно до поданої заяви від 21.08.2017 їй призначена відповідна допомога на термін з 01.08.2017 по 31.01.2018 в сумі 1777 грн. щомісячно. Відповідно до заяви від 07.02.2018 призначена допомога на термін з 01.02.2018 по 31.07.2018 в сумі 1860 грн. щомісячно.

Відповідно до заяв відповідач зобов`язувалася повідомляти про будь-які обставини, які могли б вплинути на розмір та термін призначення допомоги.

Згідно відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків ДФС України про суми виплачених коштів, ОСОБА_1 , мала дохід протягом 2017 року та перебуває в трудових відносинах в 2018 році з ПОСП Уманський тепличний комбінат .

Згідно довідки про нараховану заробітну плату з ПОСП Уманський тепличний комбінат , дохід ОСОБА_1 за 2017 рік склав 68610 грн. 20 коп., станом на 23.04.2018 відповідач продовжувала працювати на посаді овочівника.

Однак, при написанні декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, від 27.02.2017, 21.08.2017 та від 07.02.2018 відповідач не повідомила про наявність інших видів доходів.

Із змісту ст. 1 Закону України Про державну допомогу сім`ям з дітьми вбачається, що громадяни України, в сім`ях яких виховуються та проживають неповнолітні діти, мають право на державну допомогу у випадках та на умовах, передбачених цим Законом та іншими законами України.

Роботу щодо призначення та виплати державної допомоги сім`ям з дітьми організовує центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення.

Порядок призначення і виплати державної допомоги сім`ям з дітьми та перелік документів, необхідних для призначення допомоги за цим Законом, встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України Про Порядок призначення і виплати державної допомоги сім`ям з дітьми № 1751 від 27.12.2001 року, призначення і виплата державної допомоги сім`ям з дітьми здійснюються управліннями праці та соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, структурними підрозділами з питань соціального захисту населення виконавчих органів міських, районних у містах (у разі створення) рад (далі - органи соціального захисту населення).

Відповідно до ст. 4 вищевказаного Закону покриття витрат на виплату державної допомоги сім`ям з дітьми здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України у вигляді субвенцій до місцевих бюджетів.

Відповідно до положень ст. 18-1 вищевказаного Закону право на допомогу на дітей одиноким матерям мають одинокі матері (які не перебувають у шлюбі), одинокі усиновлювачі, якщо у свідоцтві про народження дитини або документі про народження дитини, виданому компетентними органами іноземної держави, за умови його легалізації в установленому законодавством порядку (рішенні про усиновлення дитини), відсутній запис про батька (матір) або запис про батька (матір) проведено в установленому порядку органом державної реєстрації актів цивільного стану за вказівкою матері (батька, усиновлювача) дитини.

Відповідно до п. 33 вищевказаного Порядку право на допомогу на дітей одиноким матерям (батькам) має мати (батько) дітей у разі смерті одного з батьків, які не одержують на них пенсію в разі втрати годувальника, соціальну пенсію або державну соціальну допомогу дитині померлого годувальника, передбачену Законом України Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю .

Згідно із п. 36 вищевказаного Порядку допомога на дітей одиноким матерям призначається з місяця, в якому було подано заяву з усіма необхідними документами, та виплачується щомісяця по місяць досягнення дитиною 18-річного віку (якщо діти навчаються за денною формою у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах I-IV рівня акредитації, - до закінчення такими дітьми навчальних закладів, але не довше ніж до досягнення ними 23 років) включно. Допомога виплачується протягом шести календарних місяців.

Відповідно до п. 48 вищевказаного Порядку органи, що призначають і виплачують державну допомогу сім`ям з дітьми, мають право у разі потреби перевіряти обґрунтованість видачі та достовірність документів, поданих для призначення допомоги.

Згідно із п. 34 вищевказаного Порядку допомога на дітей одиноким матерям, одиноким усиновлювачам, матерям (батькам) у разі смерті одного з батьків, які мають дітей віком до 18 років (якщо діти навчаються за денною формою у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах I-IV рівня акредитації, - до закінчення такими дітьми навчальних закладів, але не довше ніж до досягнення ними 23 років), надається у розмірі, що дорівнює різниці між 100 відсотками прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку та середньомісячним сукупним доходом сім`ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців.

Середньомісячний сукупний дохід сім`ї визначається згідно з Методикою обчислення сукупного доходу сім`ї для всіх видів соціальної допомоги на підставі довідки про доходи і декларації про доходи та майновий стан осіб, що звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги.

Відповідно до п. 49 вищевказаного Порядку особи, яким виплачується державна допомога сім`ям з дітьми, зобов`язані повідомляти органи, що призначають і виплачують зазначену допомогу, про зміну всіх обставин, які впливають на виплату державної допомоги (зміни у складі сім`ї, перевищення середньомісячного сукупного доходу сім`ї тощо).

Суми державної допомоги сім`ям з дітьми, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку громадян (у результаті подання документів із свідомо неправдивими відомостями, неподання відомостей про зміни у складі сім`ї, приховування обставин, які впливають на призначення і виплату державної допомоги тощо), стягуються згідно із законом.

Виходячи з вищезазначеного, суд вважає встановленим, що через несвоєчасне повідомлення обставин, які вплинули на виплату допомоги одиноким матерям, ОСОБА_1 , незаконно отримала державну допомогу одиноким матерям у розмірі 28 666 грн. Вказана сума допомоги підлягає поверненню шляхом сплати її відповідачем на користь позивача, у зв`язку із чим позовні вимоги підлягають задоволенню.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат у відповідності до ст. 141, 142 ЦПК України, суд враховує, що з урахуванням визнання позову відповідачем, суд вважає за необхідне стягнути з відповідача на користь держави половину суми судового збору в розмірі 384 грн. 20 коп.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 10, 12, 13, 76, 141, 247, 258, 259, 263-265, 268, 273, 354 ЦПК України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов Керівника Уманської місцевої прокуратури ( Черкаська область, м. Умань, вул. Гайдамацька, 16) в інтересах держави в особі Управління соціального захисту населення Христинівської РДА ( 20001, Черкаська область, м.Христинівка, вул.. Соборна, 47) до ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ) про стягнення передплаченої суми державної соціальної допомоги - задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 на користь управління соціального захисту населення Христинівської райдержадміністрації Черкаської області (20001, Черкаська область, м. Христинівка, вул. Соборна,47 р/р 35410020015614 банк ГУДКУ у Черкаській області МФО 854018, код 03195910 тел. (04745) 2-27-48) переплачену суму державної соціальної допомоги у сумі 28 666 грн.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір в розмірі 384 гривні 40 копійок.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги до апеляційного суду Черкаської області протягом 30 (тридцяти) днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину судового рішення зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя М. П. Орендарчук

СудХристинівський районний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення06.05.2019
Оприлюднено11.06.2019
Номер документу82301034
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —706/533/19

Рішення від 06.05.2019

Цивільне

Христинівський районний суд Черкаської області

Орендарчук М. П.

Ухвала від 29.03.2019

Цивільне

Христинівський районний суд Черкаської області

Орендарчук М. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні