Ухвала
від 22.05.2019 по справі 757/22613/19-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/22613/19-к

Примірник № ___

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 травня 2019 рокусуддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання старшого слідчого в ОВС Головного слідчого управління Національної поліції України ОСОБА_3 погоджене з прокурором відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням і підтримання державного обвинувачення управління нагляду за додержанням законів Національною поліцією України Департаменту нагляду за додержанням законів у кримінальному провадженні та координації правоохоронної діяльності Генеральної прокуратури ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей і документів,

В С Т А Н О В И В:

08.05.2019 року до провадження слідчого судді Печерського районного суду м. Києва надійшло клопотання старшого слідчого в ОВС Головного слідчого управління Національної поліції України ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса: АДРЕСА_1 .

В судове засідання слідчий не з`явився, подав заяву про розгляд клопотання за його відсутності, вимоги клопотання підтримує у повному обсязі, просить задовольнити.

Представник ІНФОРМАЦІЯ_1 , у володінні якого перебувають речі та документи,в судове засідання не викликався, про дату час належним чином був попереджений.

На підставі ч. 4ст. 163 КПК Українислідчий суддя визнав за можливе проводити розгляд клопотання у відсутності особи, у володінні якої знаходяться витребувані документи(інформація).

Слідчий в своєму клопотання зазначив, що Головним слідчим управлінням Національної поліції України здійснюється розслідування у кримінальному провадженні № 12017000000001548 від 22.11.2017 за фактом заволодіння бюджетними коштам, виділеними закладам охорони здоров`я на закупівлю медичних виробів шляхом підроблення сертифікатів відповідності на вказані медичні вироби та реалізації за бюджетні кошти неякісних та не забезпечених гарантійним і сервісним обслуговуванням медичних виробів за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

Установлено, що службовими особами уповноважених органів сертифікації під час проведення робіт із оцінки відповідності медичних виробів обладнання та виробничих ділянок, що імпортується (ввозиться) на територію України здійснюється порушення вимог Технічних регламентів щодо медичних виробів, затверджених Постановами Кабінету Міністрів України № 753, 754, 755 від 02.10.2013, а також реалізацію за бюджетні кошти медичних виробів, не підтверджених за показниками безпечності та ефективності та без гарантійного обслуговування.

Так, з 01.07.2017, відповідно до вказаних вище постанов КМУ, для введення в обіг або поставки у заклади охорони здоров`я України медичних виробів застосовується процедура оцінки відповідності медичних виробів, шляхом проведення випробувань, для встановлення їх безпечності та ефективності, а факт безпечності та ефективності підтверджується сертифікатом відповідності, що видається уповноваженим спеціалізованим підприємством.

При цьому, установлено факти потрапляння на ринок України медичних виробів, щодо яких не підтверджено показники безпечності та ефективності, а сертифікати відповідності на вказані медичні вироби уповноважені підприємства, діючи в змові із постачальниками, видають із порушеннями вимог законодавства.

Зокрема, заявки на оцінку відповідності заповнюється імпортером, хоча нормою технічних регламентів в сфері медичних виробів (далі Технічні Регламенти) установлено її подачу виробником або уповноваженим представником (далі Уповноважений Представник), що свідчить про факт відсутності необхідної технічної документації, яка є у розпорядженні лише виробника. Відсутність технічної документації унеможливлює проведення випробувань медичних виробів, підтвердження їх безпечності та ефективності, а також гарантійне обслуговування.

Крім цього, Технічним Регламентом передбачено обов`язкову наявність на території України представника виробника медичного виробу, який повинен бути резидентом України і має діяти від імені та під відповідальність виробника, для чого уповноважений представник має одержати від виробника письмове доручення діяти від його імені, тощо.

Також установлено, що всі медичні вироби, які були у використанні за кордоном та імпортуються на територію України для реалізації за бюджетні кошти повинні пройти сертифікацію щодо їх безпечності та ефективності. З цією метою для виробів 2а класу (хірургічні медичні вироби), необхідно мати технічну документацію, а для виробів 2б та 3 класу (призначені для випромінювання іонізуючої радіації, медичні вироби для контролю, діагностики, моніторингу пороків серця або центральної системи кровообігу) необхідно сертифікат перевірки типу, який можливо отримати лише при наявності технічної документації. Щодо стерильних виробів не можна провести лише випробування, додатково необхідно провести аудит самого виробництва.

Крім цього, під час проведення оцінки відповідності та видачі сертифікатів відповідності, підтвердження безпечності та ефективності використання медичних виробів порушується правила відбору зразків: в разі виготовлення виробів однорідною партією має проводитися випадкова вибірка з кожної партії (результати стосуються лише цієї партії), в разі неможливості проведення статистичного контролю (наприклад, медична техніка, яка виготовляється у вигляді одиничних виробів і кожен виріб має різні серійні номери) випробуванням має підлягати кожен виріб.

Також, уповноважені органи не проводять відповідні випробування та дослідження для перевірки відповідності виробів вимогам Технічного регламенту в повному обсязі, у зв`язку із відсутністю нормативної бази і випробувальних лабораторій, що порушує основні вимоги чинного законодавства. При цьому орган сертифікації зараховують під час оцінки відповідності відомості протоколів випробувань, проведених виробником, що є грубим порушенням вимог законодавством України.

Після цього, зазначені службові особи, використовуючи завідомо підроблені сертифікати відповідності на медичні вироби, реалізовували за бюджетні кошти обласним департаментах охорони здоров`я України неякісні та не забезпечені гарантійним та сервісних обслуговуванням медичні вироби, які також не підтверджені за показниками безпеки та ефективності.

У ході досудового розслідування встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код ЄДРПОУ НОМЕР_2 є органом сертифікації медичних виробів та здійснює сертифікацію і видає сертифікати відповідності на медичні вироби з можливими порушеннями вимог Технічних регламентів, що може призвести до введення в обіг в Україні неякісних та незабезпечених гарантійним і сервісних обслуговуванням медичних виробів, які також не підтверджені за показниками безпеки та ефективності.

Так, у ході розслідування установлено, що ІНФОРМАЦІЯ_3 у липні 2018 року, за результатами процедури відкритих торгів, укладено із ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » догорів № 151/7 від 16.07.2018 про закупівлю за бюджетні кошти апаратури для підтримування фізіологічних функцій організму (вироби для проведення коронографії) на суму 10 683 300,00 грн.

Установлено, що уповноважені службові особи ІНФОРМАЦІЯ_5 , діючи за попередньою змовою із службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та з метою забезпечення перемоги в торгах зазначеного товариства,умисно вспецифікації та медичко-технічних вимогах до предмету закупівлі тендерної документації на закупівлю апаратури для підтримання фізіологічних функцій організму ( ІНФОРМАЦІЯ_6 )внесли критерії щодо медичко-технічних характеристик на вказані медичні вироби, що виготовлялись компанією « ІНФОРМАЦІЯ_7 » та на території України могли реалізовуватись лише ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » та пов`язаним із цим дистибюторомТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 ».

Зокрема, у специфікації та медичко-технічних вимогах до стент-систем коронарні без лікувального покриття, що планувалась до закупівлі у кількості 420 шт., було зазначено критерії медико-технічних вимогна вказані системи, що виготовлялись компанією « ІНФОРМАЦІЯ_7 », а саме: тиск розриву - не менше 16 атм;сумісність з провідниковим катетером - від 5 Fr (0,056);спектр діаметрів - стент повинен мати широкий спектр діаметрів: від 2.25 до 4.0 мм;спектр довжин - стент повинен мати широкий спектр довжин: від 9 до 30 мм.

Крім цього, у специфікації та медичко-технічних вимогах до провідникових катетерів, яких планувалось закупити 600 шт., було зазначено критерії медико-технічних вимог на вказані катетери, що виготовлялись компанією « ІНФОРМАЦІЯ_7 », а саме: мінімальний внутрішній діаметр повинен бути: 0,058 (5F), 0,071 (6F), 0,081 (7F), 0,091 (8F); довжина катетера має становити 100см.

Крім цього, у специфікації та медичко-технічних вимогах до комплекту для коронарографії з трансрадіальним доступом 3-х компонентні, яких планувалось закупити 700 шт., зазначено вимоги до діагностичного катетеру, а саме: форми Tiger II (TIG II), BLK; довжина: 100 см; обплетення: сталеве; зовнішній діаметр: 5, 6 Fr; внутрішній просвіт не менше4Fr - 0,041/1,03 мм, 5Fr - 0,047/1,20 мм, 6Fr - 0,051/1,30 мм.

З`ясовано, що сертифікати відповідності на вказані медичні вироби видані ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».

З метою встановлення обставин, що мають значення для кримінального провадження, кола осіб причетних до вчинення указаного злочину, перевірку дотримання вимог законодавства при проведенні оцінки відповідності на медичні вироби, видання сертифікатів відповідності на вказані медичні вироби та дотримання перевірку медичних виробів, що постачались за бюджетні кошти за показниками безпеки та ефективності, необхідно отримати тимчасовий доступ до документів щодо організації та проведення закупівлі ІНФОРМАЦІЯ_3 у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » апаратури для підтримування фізіологічних функцій організму (вироби для проведення коронографії) згідно договору про закупівлю № 151/7 від 16.07.2018, а також вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Оскільки ІНФОРМАЦІЯ_9 закуповувала у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » апаратуру для підтримування фізіологічних функцій організму (вироби для проведення коронографії), згідно договору про закупівлю № 151/7 від 16.07.2018, а тому всі документи щодо організації та проведення зазначеної закупівлі в даний час знаходяться у вказаній ІНФОРМАЦІЯ_10 за адресою: АДРЕСА_1 .

В інший спосіб, інакше як отримати тимчасовий доступ до документів ІНФОРМАЦІЯ_5 щодо організації та здійснення закупівлі у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » апаратури для підтримування фізіологічних функцій організму (вироби для проведення коронографії), згідно договору про закупівлю № 151/7 від 16.07.2018, та їх вилучити(здійснити виїмку), неможливо встановити коло осіб, причетних до вчинення указаних вище злочинів та точну суму спричинених державі збитків, оскільки тільки в указаних документах об`єктивно відображено відомості щодо медичних виробів, які закуповувались за бюджетні кошти, які самі по собі або в сукупності з іншими матеріалами кримінального провадження можуть бути використані як докази.

З огляду на обставини вчинення розслідуваного злочину, який набув суспільного резонансу та наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або пошкодження необхідних слідству відомостей, які можуть бути використані в суді докази, розгляд указаного клопотання необхідно проводити без виклику представників обласної клінічної лікарні, яка є володільцем документів.

Ураховуючи вищевикладене, а також те, що в ІНФОРМАЦІЯ_1 знаходяться зазначені вище документи, які мають значення для всебічного, повного та неупередженого дослідження обставин указаного кримінального провадження Відповідно до ч. 6ст. 163 КПК Українислідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Слідчий суддя, вивчивши всі надані матеріали, дійшов висновку про необхідність в задоволенні клопотання про надання тимчасового доступу до документів, які знаходять у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , оскільки такі дані необхідні для ефективного здійснення досудового розслідування.

Керуючись ст.108, ст.ст.160,162-164,166, ст.309 КПК України, слідчий суддя,

У Х В А Л И В:

Клопотаннястаршого слідчого в ОВС Головного слідчого управління Національної поліції України ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів задовольнити.

Надати старшому слідчому в ОВС ГСУ НП України ОСОБА_5 , слідчим слідчої групи, яким доручено здійснення досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні, тимчасовий доступ до оригіналів документів з можливістю вилучення їх копій, що знаходяться у ІНФОРМАЦІЯ_1 , код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса: АДРЕСА_1 , а саме:

1.1. договорупоставки№ 151/7 від 16.07.2018з усіма додатками та доповненнями до нього, що укладений ІНФОРМАЦІЯ_11 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » код ЄДРПОУ НОМЕР_3 на закупівлю апаратури для підтримування фізіологічних функцій організму (вироби для проведення коронографії);

1.2. кошторису витрат коштів, необхідних для виконання умов зазначеного договору;

1.3. плану закупівелі у рамках якого проводилась закупівля по вказаному договору;

1.4. розрахунку обсягів коштів, необхідних для закупівлі у 2018роціапаратури для підтримування фізіологічних функцій організму (вироби для проведення коронографії);

1.5. бюджетного запиту, уточнених розрахунків видатків бюджетних коштів, а також інших документів, які готувались при формуванні розміру бюджетних асигнувань, необхідних на закупівлю у 2018роціапаратури для підтримування фізіологічних функцій організму (вироби для проведення коронографії) по вказаному вище договорі;

1.6. документів на підставі яких готувався бюджетний запит та на підставі яких формувались суми, необхідні для закупівлі у 2018роціапаратури для підтримування фізіологічних функцій організму (вироби для проведення коронографії) по вказаному вище договорі;

1.7. кошторисів та паспортів бюджетних програм, у рамках яких проводилась закупівля по вказаному вище договорі;

1.8. положення про Робочу групу, яка розробляла технічне завдання та/або інший документ, у якому містяться відомості щодо необхідності проведення у 2018році закупівлі апаратури для підтримування фізіологічних функцій організму (вироби для проведення коронографії), по вказаному вище договорі, із зазначенням інформації щодо предмету закупівлі (номенклатура, технічні, якісні та кількісні характеристики, технічні та медичко-технічні вимоги) для вказаної закупівелі та наказів про затвердження складу робочої групи;

1.9. технічне завдання та/або інший документ, у якому містяться відомості щодо необхідних критеріїв, вимог, завдань на закупівлю у 2018році апаратури для підтримування фізіологічних функцій організму (вироби для проведення коронографії) по вказаному вище договорі, а також документів (листи, доповідні, службові записки, тощо), на підставі яких формувалась ціна та медико-технічні характеристики для зазначеної закупівелі;

1.10. наказів про затвердження складу комітету конкурсних торгів та положення про комітет конкурсних торгів, а також особових справ членів/голови/секретаря тендерного комітету;

1.11. документів про проходження комітетом конкурсних торгів навчання та підвищення кваліфікації у сфері державних закупівель;

1.12. протоколів засідання комітету конкурсних торгів з додатками стосовно обрання процедури закупівлі;

1.13. оголошення про проведення закупівлі у 2018 роціапаратури для підтримування фізіологічних функцій організму (вироби для проведення коронографії) по вказаному вище договорі;

1.14. документацію конкурсних торгів (тендерну документацію), якою регламентувалось проведення закупівлі у 2018роціапаратури для підтримування фізіологічних функцій організму (вироби для проведення коронографії) по вказаному вище договорі;, з додатками, змінами та доповненнями;

1.15. листування, яке велось між комітетом конкурсних торгів та учасниками торгів з приводу закупівлі у 2018році апаратури для підтримування фізіологічних функцій організму (вироби для проведення коронографії) по вказаному вище договорі;

1.16. документів кваліфікаційних пропозицій учасників торгів (технічної та комерційної частин), що подавались для участі в закупівлі у 2018році апаратури для підтримування фізіологічних функцій організму (вироби для проведення коронографії) по вказаному вище договорі;

1.17. документів про розгляд скарг замовником та/або уповноваженим органом, судами, чи іншим уповноваженими органами відповідно до законодавства;

1.18. протоколів з додатками стосовно розкриття тендерних пропозицій учасників;

1.19. наказів про залучення експертних комісій до оцінки документів кваліфікаційних пропозицій учасників торгів (технічної та комерційної частин), а також висновків чи інших документів, які складались при їх оцінці;

1.20. протоколу оцінки кваліфікаційних пропозицій учасників торгів та визнання переможців торгів на закупівлю у 2018році апаратури для підтримування фізіологічних функцій організму (вироби для проведення коронографії) по вказаному вище договорі;

1.21. інших протоколів комітету конкурсних торгів, які складались при проведенні зазначеноїзакупівлі;

1.22. звіту про результати торгів;

1.23. банківських виписок, платіжних доручень, рахунків фактур, актів прийому-передачі, актів взаєморозрахунків та довідок, прибуткових та видаткових накладних, податкових накладних, товарно-транспортних накладних, доручень на отримання ТМЦ, довідок про дебіторську та кредиторську заборгованість, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних, сертифікатів відповідності, технічної документації, а також інших документів, які складались при закупівлі у 2018роціапаратури для підтримування фізіологічних функцій організму (вироби для проведення коронографії) по вказаному вище договорі;

1.24. бухгалтерської довідки про стан виконання умов договору поставки № 151/7 від 16.07.2018 з усіма додатками та доповненнями до нього, що укладений між ІНФОРМАЦІЯ_3 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » код ЄДРПОУ НОМЕР_3 на закупівлю апаратури для підтримування фізіологічних функцій організму (вироби для проведення коронографії)., з можливістю ознайомитися з оригіналами документів та зробити копії даних документів. Визначити строк дії ухвали тривалістю тридцять днів, який обраховувати з дня постановлення ухвали слідчим суддею.

Службовим особам ІНФОРМАЦІЯ_1 надати (забезпечити) тимчасовий доступ до речей і документів, зазначеній в ухвалі особі та надати їй можливість зробити копії.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цьогоКодексуз метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Підготовлено в 2 примірниках

Прим. 1 - знаходиться в матеріалах кримінального провадження № 757/22613/19-к

Прим.2 - Слідчому ОСОБА_3

Копія: ІНФОРМАЦІЯ_1

Виконавець: ОСОБА_1 22.05.2019 р.

Дата ухвалення рішення22.05.2019
Оприлюднено16.02.2023

Судовий реєстр по справі —757/22613/19-к

Ухвала від 22.05.2019

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Остапчук Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні