Рішення
від 11.06.2019 по справі 420/2253/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/2253/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 червня 2019 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., за участю секретаря судового засідання Рижук В.І., представника позивача - адвоката Оксюти В.В. (за ордером), представника відповідача - Тарановського Р.В. (за довіреністю), розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою РЕАБІЛІТАЦІЙНОГО ЦЕНТРУ "ВІКТОРІЯ" ДЛЯ ІНВАЛІДІВ І ПЕНСІОНЕРІВ РЕСПУБЛІКИ МОЛДОВА до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

РЕАБІЛІТАЦІЙНИЙ ЦЕНТР "ВІКТОРІЯ" ДЛЯ ІНВАЛІДІВ І ПЕНСІОНЕРІВ РЕСПУБЛІКИ МОЛДОВА звернувся до суду з позовом до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 13.03.2019 року №0056735306.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що з оскаржуваного податкового повідомлення-рішення вбачається, що РЦ ВІКТОРІЯ притягнуто до відповідальності у вигляді штрафу у розмірі 15232,85грн за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань до податкової накладної від 31.10.2018 року на загальну суму 966432,03 грн., ПДВ - 152328,45 грн.

Зазначене рішення було прийняте на підставі Акта камеральної перевірки №441/15-32-53-06/05914288 від 31.01.2019, складеного за результатами перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних. Як вбачається з Акта, перевіркою строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригувань до податкових накладних (ПН/РКПН) в ЄРПН з податку на додану вартість, встановлено що позивачем порушені терміни реєстрації ПН/РКПН у ЄРПН, що підлягають наданню покупцям-платникам ПДВ, а саме: податкової накладної №3 від 31.10.2019 року, дата реєстрації - 20.11.2018 року, сума ПДВ - 152328,45 грн., примітка - зведена податкова накладна.

Позивач вважав, що висновок податкового органу про те, що позивачем було порушено граничний термін реєстрації податкової накладної, за порушення яких застосовані штрафні санкції відповідно до п.120 1 .1 ст.120 1 ПК України, є помилковим та порушує права позивача.

Вказана податковим органом податкова накладна є зведеною податковою накладною, яка складається платником податку як покупцем товарів/послуг, для того, щоб нарахувати податкові зобов`язання з ПДВ, виходячи з частки використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних та неоподатковуваних (оподатковуваних за ставкою 7%) операціях.

Позивач вказав, що з податкової накладної вбачається, що вказана в табл.1 податкова накладна позначена та зареєстрована позивачем як зведена податкова накладна та не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини - 08 , що за Порядком №1307 означає, що податкова накладна складена на постачання для операцій, які не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість. В цій зведеній податковій накладній в графі отримувач (покупець) зазначено Реабілітаційний центр ВІКТОРІЯ .

Позивач зазначив, що нормами ПК України, зокрема, п.120 1 .1 ст.120 1 ПК України не передбачена відповідальність за порушення граничних строків реєстрації зведеної податкової накладної, оскільки строки реєстрації встановлені не ст.201 ПК України, а ст.199 цього Кодексу.

Ухвалою від 07.05.2019 року прийнято до розгляду вказану позовну заяву та відкрито провадження у справі. Ухвалено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін. Призначено перше судове засідання для розгляду справи по суті на 06 червня 2019 року о 10:00 год.

У судове засідання, призначене на 06 червня 2019 року о 10:00 год., з`явилися представник позивача та представник відповідача.

Під час судового розгляду справи представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві.

Представник відповідача проти задоволення позову заперечував, вважав його необґрунтованим. 06.06.2019 року представник відповідача надав письмовий відзив, в якому зазначив, що ГУ ДФС в Одеській області проведено перевірку своєчасності реєстрації РЦ ВІКТОРІЯ податкових накладних, дата виписки яких припадає на жовтень 2018 року, за результатами якої складено акт №441/15/-32-53-06/05914288 від 31.01.2019 року. Перевіркою встановлено порушення РЦ ВІКТОРІЯ граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених ст.201 ПК України, на яких відповідно до вимог ст.ст. 192, 201 ПК України покладено обов`язок щодо такої реєстрації.

Представник відповідача зазначив, позивач склав податкову накладну №3 від 31.10.2018 року, зареєстрував в Єдиному реєстрі податкових накладних - 20.11.2018 року.

Представник відповідача вважав, що всі дії Головного управління ДФС в Одеській області відповідають вимогам Податкового кодексу України та Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.12.2015 року №1204.

Заслухавши вступне слово представника позивача та представника відповідача, дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, суд встановив наступні обставини.

Судом встановлено, що посадовою особою Чорноморського відідлу камеральних перевірок податкової звітності управління податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДФС в Одеській області відповідно до п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20 розділу І та у порядку абз. 2 пункту 76.3 ст.76 глави 8 розділу ІІ Податкового кодексу України проведено перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних РЕАБІЛІТАЦІЙНОГО ЦЕНТРУ "ВІКТОРІЯ" ДЛЯ ІНВАЛІДІВ І ПЕНСІОНЕРІВ РЕСПУБЛІКИ МОЛДОВА в Єдиному реєстрі податкових накладних, за звітний період - жовтень 2018 року.

За результатами проведеної перевірки відповідачем складено акт №441/15/32-53-06/05914288 від 31.01.2019 року Про результати перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних (а.с. 9).

Згідно висновків акту встановлено порушення позивачем граничних термінів реєстрації податкових накладних та розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених ст.201 ПК України, на яких відповідно до вимог ст.ст. 192 та 201 ПК України покладено обов`язок щодо такої реєстрації.

Перевіркою встановлено порушення терміну реєстрації РЕАБІЛІТАЦІЙНИМ ЦЕНТРОМ "ВІКТОРІЯ" ДЛЯ ІНВАЛІДІВ І ПЕНСІОНЕРІВ РЕСПУБЛІКИ МОЛДОВА в ЄРПН податкової накладної №3 на суму ПДВ 152328,45 грн., дата виписки - 31.10.2018 року, дата реєстрації - 20.11.2018 року, кількість днів затримки - 5.

На підставі акта перевірки №441/15/32-53-06/05914288 від 31.01.2019 року та/або за даними ЄРПН, ГУ ДФС в Одеській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0056735306 від 13.03.2019 року, згідно з яким за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 152328,45 грн. до позивача застосовано штраф у розмірі 10% від суми ПДВ - у розмірі 15232,85 грн. (а.с. 7).

Відповідно ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата складання податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду.

За приписами пункту 201.4 статті 201 Податкового кодексу України, платники податку в разі здійснення постачання товарів/послуг протягом періоду, за який складається така податкова накладна, постачання яких має безперервний або ритмічний характер: покупцям - платникам податку - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер протягом періоду, за який складається така податкова накладна, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом такого місяця; покупцям - особам, не зареєстрованим платниками податку, - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведену податкову накладну з урахуванням всього обсягу постачання товарів/послуг таким покупцям, з якими постачання мають такий характер, протягом такого місяця.

У разі якщо станом на дату складення зазначених податкових накладних сума коштів, що надійшла на поточний рахунок продавця як оплата (передоплата) за товари/послуги, перевищує вартість поставлених товарів/послуг протягом місяця, таке перевищення вважається попередньою оплатою (авансом), на суму якої складається податкова накладна у загальному порядку не пізніше останнього дня такого місяця.

Для цілей цього пункту ритмічним характером постачання вважається постачання товарів/послуг одному покупцю два та більше разів на місяць.

Податкова накладна може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції) у разі: здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу/реєстратори розрахункових операцій або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника); виписки транспортних квитків, готельних рахунків або рахунків, які виставляються платнику податку за послуги зв`язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер постачальника (продавця), крім тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами; надання платнику податку касових чеків, що містять суму поставлених товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального та податкового номерів постачальника). Платники податку в разі здійснення постачання товарів/послуг, база оподаткування яких, визначена відповідно до статей 188 і 189 цього Кодексу, перевищує фактичну ціну постачання таких товарів/послуг, можуть скласти не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведену податкову накладну з урахуванням сум податку, розрахованих виходячи з перевищення бази оподаткування над фактичною ціною, визначених окремо по кожній операції з постачання товарів/послуг.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Згідно п.120 -1 .1 ст.120 -1 Податковогокодексу України, порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Відповідно до п.11 Наказу Міністерства фінансів України від 31.12.2015 року №1307 "Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної" у разі нарахування податкових зобов`язань відповідно до пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 Податкового кодексу України платник податку складає окремі зведені податкові накладні за товарами/послугами, необоротними активами, які призначаються для їх використання / починають використовуватися:

1) в операціях, що не є об`єктом оподаткування;

2) в операціях, звільнених від оподаткування;

3) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів;

4) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.

Такі зведені податкові накладні складаються не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду.

У разі складання зведеної податкової накладної у графі "Зведена податкова накладна" зазначається код ознаки:

1 - у разі нарахування податкових зобов`язань відповідно до пункту 198.5 статті 198 Податкового кодексу України;

2 - у разі нарахування податкових зобов`язань відповідно до пункту 199.1 статті 199 Податкового кодексу України;

3 - у разі складання зведених податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у пункті 15 цього Порядку;

4 - у разі складання зведених податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у пункті 19 цього Порядку.

У зведених податкових накладних, у яких зазначено код ознаки 1 або 2, у графі "Отримувач (покупець)" платник податку зазначає власне найменування (П .І.Б .), у рядку "Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)" проставляється умовний ІПН " 600000000000 ", рядок "Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта" не заповнюється, а у верхній лівій частині зазначається відповідний тип причини відповідно до пункту 8 цього Порядку (04 - Складена на постачання у межах балансу для невиробничого використання; 08 - Складена на постачання для операцій, які не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість; 09 - Складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість; 13 - Складена у зв`язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності).

Відповідно до п.199.1 ст.199 ПК України у разі якщо придбані та/або виготовлені товари/послуги, необоротні активи частково використовуються в оподатковуваних операціях, а частково - ні, платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати зведену податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних на загальну суму частки сплаченого (нарахованого) податку під час їх придбання або виготовлення, яка відповідає частці використання таких товарів/послуг, необоротних активів в неоподатковуваних операціях.

З матеріалів справи вбачається, що зареєстрована позивачем 20.11.2018 року податкова накладна №3 позначена як "зведена податкова накладна" та "не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини - "08", що за Порядком №1307 означає, що податкова накладна складена на постачання для операцій, які не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість.

Також у податковій накладній у графі "отримувач (покупець)" зазначено РЕАБІЛІТАЦІЙНИЙ ЦЕНТР "ВІКТОРІЯ".

Суд зазначає, що положеннями п.120 1 .1. ст.120 1 ПК України передбачена відповідальність за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації ПН/РКПН в ЄРПН.

Тобто, нормами ПК України, зокрема, п.120 1 .1. ст.120 1 ПК України, не передбачена відповідальність за порушення граничних строків реєстрації зведеної податкової накладної, так як граничні строки для реєстрації зведених податкових накладних ст.201 ПК України не встановлені, а такі строки визначені п.199.1 ст.199 ПК України.

Суд погоджується з позивачем, що відповідач залишив поза увагою той факт, що вказана податкова накладна є зведеною, а також відповідач жодним чином не обгрунтував, на яких підставах він дійшов висновку, що п.120 1 .1. ст.120 1 ПК України встановлює відповідальність за порушення строків реєстрації зведеної податкової накладної, які встановлені ст.199 ПК України, а не ст.201 ПК України.

З огляду на зазначене, суд дійшов висновку, що прийняте Головним управлінням ДФС в Одеській області податкове повідомлення-рішення №0056735306 від 13.03.2019 року, згідно з яким за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 152328,45 грн. до позивача застосовано штраф у розмірі 10% від суми ПДВ - у розмірі 15232,85 грн. - є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

За таких обставин, позовні вимоги РЕАБІЛІТАЦІЙНОГО ЦЕНТРУ "ВІКТОРІЯ" ДЛЯ ІНВАЛІДІВ І ПЕНСІОНЕРІВ РЕСПУБЛІКИ МОЛДОВА підлягають повному задоволенню.

На підставі ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

16.05.2019 року через канцелярію суду від представника РЕАБІЛІТАЦІЙНОГО ЦЕНТРУ "ВІКТОРІЯ" ДЛЯ ІНВАЛІДІВ І ПЕНСІОНЕРІВ РЕСПУБЛІКИ МОЛДОВА надійшла заява про стягнення з відповідача судових витрат, а саме: судового збору у розмірі 1921 грн. та витрат на професійну правничу допомогу у розмірі 4000 грн.

Відповідно до ч.1 та ч.3 ст.132 КАС України, судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати: 1) на професійну правничу допомогу; 2) сторін та їхніх представників, що пов`язані із прибуттям до суду; 3) пов`язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертиз; 4) пов`язані з витребуванням доказів, проведенням огляду доказів за їх місцезнаходженням, забезпеченням доказів; 5) пов`язані із вчиненням інших процесуальних дій або підготовкою до розгляду справи.

Згідно ч.ч. 2-5 ст.134 КАС України, за результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.

Для цілей розподілу судових витрат: 1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою; 2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.

Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.

Розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із: 1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); 2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); 3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; 4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.

Відповідно до ч.ч. 6, 7 ст.134 КАС України, у разі недотримання вимог частини п`ятої цієї статті суд може, за клопотанням іншої сторони, зменшити розмір витрат на правничу допомогу, які підлягають розподілу між сторонами.

Обов`язок доведення неспівмірності витрат покладається на сторону, яка заявляє клопотання про зменшення витрат на оплату правничої допомоги адвоката, які підлягають розподілу між сторонами.

Згідно ч.ч. 7, 9 ст.139 КАС України, розмір витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо).

Такі докази подаються до закінчення судових дебатів у справі або протягом п`яти днів після ухвалення рішення суду за умови, що до закінчення судових дебатів у справі сторона зробила про це відповідну заяву.

За відсутності відповідної заяви або неподання відповідних доказів протягом встановленого строку така заява залишається без розгляду.

При вирішенні питання про розподіл судових витрат суд враховує: 1) чи пов`язані ці витрати з розглядом справи; 2) чи є розмір таких витрат обґрунтованим та пропорційним до предмета спору, значення справи для сторін, в тому числі чи міг результат її вирішення вплинути на репутацію сторони або чи викликала справа публічний інтерес; 3) поведінку сторони під час розгляду справи, що призвела до затягування розгляду справи, зокрема, подання стороною явно необґрунтованих заяв і клопотань, безпідставне твердження або заперечення стороною певних обставин, які мають значення для справи, тощо; 4) дії сторони щодо досудового вирішення спору (у випадках, коли відповідно до закону досудове вирішення спору є обов`язковим) та щодо врегулювання спору мирним шляхом під час розгляду справи, стадію розгляду справи, на якій такі дії вчинялись.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем понесені витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 4000 грн., що підтверджується договором про надання правової (правничої) допомоги від 11.04.2019 року, укладеним між РЕАБІЛІТАЦІЙНИМ ЦЕНТРОМ "ВІКТОРІЯ" ДЛЯ ІНВАЛІДІВ І ПЕНСІОНЕРІВ РЕСПУБЛІКИ МОЛДОВА та адвокатським об`єднанням "Паверлекс", та платіжним дорученням №369 від 17.04.2019 року на суму 4000 грн., детальним описом наданих послуг.

Сплачені позивачем витрати на професійну правничу допомогу відповідають критерію співмірності, наведеному у ч.5 ст.134 КАС України та підтверджуються належними доказами.

З огляду на зазначене, стягненню підлягають судові витрати у розмірі 5921 грн. (судовий збір за оскарження податкового повідомлення рішення № 0056735306 від 13.03.2019 року - у розмірі 1921 грн.; витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 4000 грн.).

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72, 77, 90, ч.1 ст.139, ст.ст. 241-246, п.15.5 ч.1 розділу VII КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов РЕАБІЛІТАЦІЙНОГО ЦЕНТРУ "ВІКТОРІЯ" ДЛЯ ІНВАЛІДІВ І ПЕНСІОНЕРІВ РЕСПУБЛІКИ МОЛДОВА - задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області № 0056735306 від 13.03.2019 року.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС в Одеській області (адреса: вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 39398646) на користь РЕАБІЛІТАЦІЙНОГО ЦЕНТРУ "ВІКТОРІЯ" ДЛЯ ІНВАЛІДІВ І ПЕНСІОНЕРІВ РЕСПУБЛІКИ МОЛДОВА (адреса: вул. Набережна Ротерхема, 22, смт. Сергіївка, Білгород-Дністровський район, Одеська область, 67780, код ЄДРПОУ 05914288) судові витрати у розмірі 5921 грн. (п`ять тисяч дев`ятсот двадцять одна гривня).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до П`ятого апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд з одночасною подачею копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 11 червня 2019 року.

Суддя В.В. Андрухів

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.06.2019
Оприлюднено12.06.2019
Номер документу82312519
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/2253/19

Ухвала від 08.08.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 18.07.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Рішення від 11.06.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 07.05.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 19.04.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні