Рішення
від 11.06.2019 по справі 520/3192/19
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Харків

11 червня 2019 р. № 520/3192/19

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Мельникова Р.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Повного товариства "Ломбард "Легкі гроші" ТОВ "Легкі гроші" і компанія" про стягнення штрафу, -

В С Т А Н О В И В:

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд стягнути з Повного товариства "Ломбард "Легкі гроші" ТОВ "Легкі гроші" і компанія" (вул. Соколова, буд. 26-Д, Орджонікідзевський район, м. Харків, 61007, код ЄДРПОУ - 36224852) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) штраф у сумі 17000,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за результатами розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Комісії у відношенні Повного товариства "Ломбард "Легкі гроші" ТОВ "Легкі гроші" і компанія" винесено постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 05.12.2018 року №958/1417/16-3/13-П, відповідно до якої до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 17000,00 грн. На момент звернення до суду зазначена сума штрафів відповідачем не сплачена.

Ухвалою суду від 08.04.2018 року прийнято адміністративний позов до розгляду та відкрито спрощене провадження в зазначеній справі.

Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надсилалась відповідачеві засобами поштового зв`язку за адресою, що вказана у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, заяв або клопотань через канцелярію суду від відповідача до суду не надходило. При цьому до суду повернувся конверт із судовими документами з відміткою відділення поштового зв`язку за закінченням встановленого строку зберігання .

Суд зазначає, що відповідно до положень ч.11 ст. 126 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Правом подання відзиву на позов, заяви про визнання позову відповідач не скористався.

Таким чином, відповідач належним чином повідомлений про наслідки неподання відзиву на позов та необхідних документів або заяви про визнання позову до суду.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ст. 229 КАС України.

Враховуючи положення ч.11 ст.126 КАС, оцінивши повідомлені позивачем обставини, дослідивши матеріали справи, приходить до висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.

З матеріалів вбачається, що уповноваженою особою Національної комісії, що здійснює регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у відношенні Повного товариства "Ломбард "Легкі гроші" ТОВ "Легкі гроші" і компанія" було складено акт про правопорушення на ринку фінансових паперів від 19.11.2018 №1417/1-3/13, в якому зафіксовано, що станом на 19.11.2018 року відповідачем не надано звітні дані за 9 місяців 2018 року, що свідчить про порушення вимог чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг, а саме: пункту 2.2 розділу 2 Порядку, звітним періодом для складання звітності, яка подається до Нацкомфінпослуг, є календарний рік, проміжна звітність складається щокварталу наростаючим підсумком з початку звітного року, ломбарди складають звітність за станом на кінець останнього дня кварталу (року); пункту 2.3 розділу 2 Порядку, відповідач подає до Нацкомфінпослуг звітність, передбачену цим Порядком, у паперовій та електронній формах, паперова та електронна форми звітності подаються з дотриманням вимог щодо строків, обсягів та формату, що установлюються Нацкомфінпослуг.

Матеріали справи свідчать, що позивачем акт про правопорушення на ринку фінансових паперів від 19.11.2018 №1417/1-3/13 відповідно до супровідного листа від 19.11.2018 року №7911/16-8 було направлено на адресу відповідача, проте до позивача повернувся конверт із відміткою за закінченням терміну зберігання .

Судовим розглядом справи встановлено, що постановою №958/1417/16-3/13-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 05.12.2018 р. застосовано до Повного товариства "Ломбард "Легкі гроші" ТОВ "Легкі гроші" і компанія" штрафну санкцію у розмірі 17000 грн.

Листом від 11.09.2018 р. на адресу відповідача надіслано постанову від 10.09.2018 р.(а.с.14, 16).

Матеріали справи свідчать, що позивачем постанова №958/1417/16-3/13-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 05.12.2018 р. відповідно до супровідного листа від 06.12.2018 року №8389/16-8 було направлено на адресу відповідача, проте до позивача повернувся конверт із відміткою за закінченням терміну зберігання .

Вирішуючи питання обґрунтованості заявлених позовних вимог, суд зазначає наступне.

Відповідно до положень ч.1 ст.23 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.

Згідно з положеннями ч.1 ст.28 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції, у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення; звертається до суду та господарського суду з позовами (заявами) у зв`язку з порушенням законодавства України про фінансові послуги; надсилає фінансовим установам та саморегулівним організаціям обов`язкові до виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про фінансові послуги та вимагає надання необхідних документів.

Згідно із приписами ст. 39 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.

Відповідно до положень п.3 ч.1 ст.40 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу: накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону;

Як передбачено положеннями п.2 ч.1 ст.41 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за: неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до ч. 1 ст.42 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою, іншими членами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, а також уповноваженими комісією посадовими особами після розгляду матеріалів, що засвідчують факт правопорушення.

Згідно з положеннями Розділу II пункту 2.4 Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 №2319, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.12.2012 за № 2112/22424, у разі несплати штрафу особою в добровільному порядку у строк, передбачений постановою, він стягується Нацкомфінпослуг у судовому порядку.

Доказів, які б могли свідчити про оскарження рішень позивача, їх скасування, відкликання або сплату по ним у повному обсязі на час розгляду справи відповідачем не надано.

Відповідно до ч. 2 ст. 73 Кодексу адміністративного судочинства України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

З огляду на зміст наведеної норми процесуального права та зважаючи на те, що вимогами заявленого позову є стягнення штрафу, предметом доказування у даній справі мають бути обставини, які свідчать про наявність підстав, з якими закон пов`язує можливість їх стягнення у судовому порядку, встановлення факту їх сплати у добровільному порядку або встановлення відсутності такого факту тощо. При цьому, питання правомірності застосування штрафу не може бути предметом доказування у даній справі, оскільки рішення суб`єкта владних повноважень, якими застосовано штрафні санкції, не є предметом вказаного позову, а отже суд не має процесуальних повноважень у межах розгляду даної справи здійснювати його правовий аналіз.

За правилами ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Отже, позивачем доведено обставини, на яких ґрунтуються його вимоги.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З урахуванням встановлених фактів, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.

Розподіл судових витрат здійснити в порядку ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись ст.ст.2, 6-11, 14, 77, 78, 139, 243-246, 250, 255, 257-262, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (вул. Б. Грінченка, буд. 3, м. Київ, 01001) до Повного товариства "Ломбард "Легкі гроші" ТОВ "Легкі гроші" і компанія" (вул. Соколова, буд. 26-Д, м. Харків, 61007) про стягнення штрафу - задовольнити.

Стягнути з Повного товариства "Ломбард "Легкі гроші" ТОВ "Легкі гроші" і компанія" (вул. Соколова, буд. 26-Д, Орджонікідзевський район, м. Харків, 61007, код ЄДРПОУ - 36224852) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) штраф у сумі 17000 (сімнадцять тисяч) грн 00 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно - телекомунікаційної системи шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, або спрощеного позовного провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Мельников Р.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.06.2019
Оприлюднено12.06.2019
Номер документу82313005
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/3192/19

Ухвала від 11.09.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Рішення від 11.06.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Ухвала від 08.04.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні