Справа № 420/1721/19
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 червня 2019 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Гусева О.Г., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства "СПІКА" про стягнення штрафних санкцій,-
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства "СПІКА", в якому позивач просить стягнути з відповідача 3 400,00 грн. штрафних санкцій в дохід державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім`я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції» символ звітності банку 106.
Ухвалою суду від 28.03.2019 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Вирішено здійснити розгляд справи за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою суду від 20 травня 2019 року було закрито підготовче провадження у справі та призначено розгляд справи по суті в порядку письмового провадження у відповідності до приписів ст. 205 КАС України.
Від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи за його відсутності в порядку письмового провадження.
До судового засідання відповідач не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, повно, всебічно, об`єктивно дослідивши надані у справі докази, надавши їм юридичну оцінку, суд дійшов до такого висновку.
Відповідачем не наданий відзив на позовну заяву.
Судом встановлено, що під час здійснення департаментом НКЦПФР у Південному регіоні під час здійснення своєї діяльності було встановлено, що приватне акціонерне товариства СПІКА в порушення вимог пункту 8 глави 1 Розділу ІІ Положення Про розкриття інформації емітентами цінних паперів , затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826 (зі змінами), розкрило особливу інформацію про: зміну акціонерів, яким належать голосуючі акції, розмір пакета яких стає більшим, меншим або рівним пороговому значенню пакета акцій від 06.06.2018р., набуття прямо або опосередковано особою (особами, що діють спільно) з урахуванням кількості акцій, які належать їй та її афілійованим особам, контрольного пакету акцій; значного контрольного пакету акцій; домінуючого контрольного пакету акцій від 06.06.2018р., а також зміну складу посадових осіб емітента від 08.06.2018р. шляхом подання до Комісії, не в повному обсязі, а саме: на титульному аркуші повідомлення, не зазначено найменування офіційного друкованого видання, в якому опубліковано повідомлення.
Факт вчинення правопорушення на ринку цінних паперів підтверджується особливою інформацією емітента від 06.06.2018р. з датою прийняття в ПТК Система моніторингу фондового ринку 11.06.2018р, (ІD 106907, ІD 106908) та особливою інформацією емітента від 08.06.2018р., з датою прийняття в ПТК Система моніторингу фондового ринку 12.06.2018р. (Ш 106941.
Враховуючи достатність даних, які вказують на наявність правопорушення, постановою від 15.11.20І 8р. № 493-ПД-1-Е у відношенні ПрАТ СПІКА порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів, якою зобов`язано керівника або повноваженого представника товариства (прибути до департаменту 29.11.2018р. для підписання акту про правопорушення на ринку цінних вЂ�паперів та надання письмових пояснень з приводу скоєного правопорушення.
Про своєчасність відправлення постанови від 15.11.2018р. 493-ПД-І-Е свідчить реєстр рекомендованих листів від 16.11.2018р. № 1
29 листопада 2018 року у відношенні ПрАТ СПІКА складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 514-ПД-1-Е, для ознайомлення та отримання якого представник та/або повноважений представник товариства не з`явився.
Відповідно до пункту 8 Правил № 1470, у разі неявки керівника або представника юридичної особи, яка притягується до відповідальності, на підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів акт складається того самого дня, на який було викликано особу, за умови своєчасного повідомлення юридичної особи про місце та час складання акта, про що робиться відповідний напис на акті про правопорушення на ринку цінних паперів.
Відповідно до пункту 9 Правил № 1470, у разі неявки керівника або представника юридичної особи на підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів один примірник акта надсилається юридичній особі одночасно з постановою про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів.
Постановою від 05 грудня 2018 року № 489-ПД-1-Е у відношенні ПрАТ СПІКА розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів призначено на 20 грудня 2018 року.
Про своєчасність відправлення акту від 29.11.2018р. № 514-ПД-1-Е та постанови від
05.12.2018р. № 489-ПД-1-Е свідчить реєстр рекомендованих листів від 06.12.2018р. № 1.
Для участі у розгляді справи про правопорушення на ринку цінних паперів до департаменту НКЦПФР у Південному регіоні керівник та/або повноважений представник ПрАТ СПІКА не з`явився.
Під час розгляду справи від ДрАТ СПЗКА будь-яких клопотань та пояснень не надходило.
Відповідно до частини 3 пункту І розділу VI Правил №1470 у разі відсутності керівника абопредставника юридичної особи справа про правопорушення розглядається за умови своєчасного повідомлення юридичної особи про місце і час розгляду справи згідно з вимогами пункту 4 розділу V цих Правил № 1470.
Відповідно до пункту 14 розділу І Правил № 1470 постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення па ринку цінних паперів, постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про , відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), постанова про закриття справи про правопорушення на ринку ] цінних паперів, постанова про закриття провадження у справі про правопорушення на ринку цінних 1 паперів, постанова про виправлення описок, розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, розпорядження про скасування розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери вважаються надісланими (врученими -) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику |чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано ^поштою рекомендованим листом.
Доказом надіслання вищезазначених документів є реєстр (список) поштових відправлень рекомендованих листів, на якому працівником об`єкта поштового зв`язку проставлено відбиток календарного штемпеля, та касовий чек.
За наслідком розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, за порушення Вимог пункту 8 главі 1 розділу II Положення Про розкриття Інформації емітентами цінних паперів , затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826 (зі змінами), в частині розкриття не в повному обсязі особливої інформації шляхом подання до Комісії особливої інформації про: зміну акціонерів, яким належать голосуючі акції, розмір пакета яких стає більшим, Меншим або рівним пороговому значенню пакета акцій від 06.06.2018р., набуття прямо або опосередковано особою (особами, що діють спільно) з урахуванням кількості акцій, які належать їй та її афілійованим особам, контрольного пакету акцій; значного контрольного пакету акцій; домінуючого контрольного пакету акцій від 06.06.2018р., а також зміну складу посадових осіб емітента від 08.06.2018р. шляхом подання до Комісії, не в повному обсязі, а саме: на титульному аркуші повідомлення, не зазначено найменування офіційного друкованого видання, в якому (опубліковано повідомлення, у відношенні ПрАТ СПІКА , департаментом винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 20.12.2018р. № 398-ПД-1-Е у розмірі 3400 грн.(200 неоподаткованих мінімумів доходів громадян)
Згідно реєстру рекомендованих листів №2 від 28.12.2018 року Постанову від 20.12.2018р. № 398-ПД-1-Е було направлено на адресу ПрАТ «СПІКА» .
Постанова № 398-ПД-1-Е відповідачем, у встановлений законодавством шестимісячний строк для звернення до адміністративного суду щодо оскарження рішення суб`єкта владних повноважень, оскаржена не була, штрафні санкції не сплачені.
Частиною 1 ст. 5, ст.6 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює, зокрема, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. НКЦПФР здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Згідно зі ст.7 зазначеного Закону основними завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, зокрема, є: здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.
НКЦПФР має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензії на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів (п.14 ст.8 Закону).
Частиною 5 ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» встановлено, що у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом НКЦПФР.
Відповідач не надав доказів в спростування твердження позивача про несплату ним накладених на нього штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів.
Згідно з ч. 1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.78 цього Кодексу.
Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку підлягають задоволенню.
Відповідно до ч.2 ст.139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки під час розгляду справи свідки не залучались, експертизи не проводились судові витрати не підлягають стягненню.
Керуючись ст.ст. 2, 9, 262, 241-246, 287 КАС України, суд,-
В И Р І Ш И В:
Задовольнити позовну заяву Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства "СПІКА" про стягнення штрафних санкцій.
Стягнути з Приватного акціонерного товариства "СПІКА" (код ЄДРПОУ: 22449159, 65005, м.Одеса, вул. Михайлівська, 25) 3 400 (три тисячі чотириста) гривень 00 копійок штрафних санкцій в дохід державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім`я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції» символ звітності банку 106.
Рішення набирає законної сили у порядку ст.255 КАС України.
Рішення може бути оскаржене у порядку та строки встановлені ст.295-297 КАС України.
Повний текст Рішення складено та підписано суддею 12 червня 2019 року.
Суддя О.Г. Гусев
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.06.2019 |
Оприлюднено | 14.06.2019 |
Номер документу | 82344135 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Гусев О. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні