Постанова
від 21.05.2019 по справі 337/813/19
ЛЕНІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЗАПОРІЖЖЯ

Дата документу 21.05.2019

Справа № 337/813/19

Провадження № 3/334/841/19

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 травня 2019 року м. Запоріжжя

Суддя Ленінського районного суду м. Запоріжжя Гнатюк О.М., за участю секретаря - Алейніковій О.В., прокурора - Панченко В.Я., особи, яка притягається до адміністративної відповідальності - ОСОБА_1 ,

розглянувши справу про адміністративне правопорушення, що надійшла з Управління захисту економіки в Запорізькій області Департаменту захисту економіки у відношенні: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м.Запоріжжя, громадянина України, який працює начальником калібрувальної лабораторії ТОВ КСЦ-Конкорд , до 26.06.2018 року працював начальником транспортно-експлуатаційного відділу ДП Запоріжжястандартметрологія , який зареєстрований та мешкає за адресою: АДРЕСА_1 ,

у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП), -

в с т а н о в и в :

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення № 111 від 28 лютого 2019 року, ОСОБА_1 , будучи начальником транспортно експлуатаційного відділу ДП Запоріжжястандартметрологія , який є посадовою особою юридичної особи публічного права та відповідно до п. 1 примітки до ст. 172-6 КУпАП, підпункту а пункту 2 частини 1 статті 3 Закону України Про запобігання корупції та на якого поширюється дія Закону України Про запобігання корупції , у тому числі в частині фінансового контролю, усупереч вимогам частини 2 статті 45 Закону України Про запобігання корупції , несвоєчасно подав без поважних причин декларацію особи, яка припиняє діяльність пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, тобто за період, не охоплений раніше поданими деклараціями, за що передбачена відповідальність за ч.1 ст.172-6 КУпАП.

В судовому засіданні особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 вказав, що з лютого 2016 року працював в Державному підприємстві Запорізький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації , присягу державного службовця не давав, у зв`язку з тим, що не являється державним службовцем.

З листопада 2016 року наказом генерального директора ДП Запоріжястандартметрології його призначено на посаду начальника транспортно-експлуатаційного відділу ДП Запоріжястандартметрологія .

Відповідно до Закону України Про запобігання корупції я є суб`єктом декларування, та зобов`язана щорічно до 1 квітня подавати декларацію особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за минулий рік, про що його та інших працівників підприємства ознайомлюють, щорічно починаючи з 2016 року, шляхом підписання відомості про ознайомлення з наказами щодо дотримання вимог ЗУ Про запобігання корупції .

Першу електронну декларацію він подав 18.03.2017 року, за 2016 рік, для чого він отримав електронний цифровий підпис у банківській системі Приват 24 , який діє один рік, шляхом заповнення відповідної форми на сайті НАЗК, через особистий кабінет.

27.06.2018 року наказом генерального директора ДП Запоріжжястандартметрологія його було звільнено з займаної посади, за власним бажанням, тобто він припинив виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Під час звільнення, декларацію особи, яка припиняє діяльність пов`язану з виконанням функцій держави він не подавав, у зв`язку з тим, що не достатньо зрозумів вимоги статті 45 Закону України Про запобігання корупції , в частині подання декларації особи, яка припиняє діяльність пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування за період не охоплений раніше поданими деклараціями, а саме з 01.01.2018 по 26.06.2018 року.

25.02.2019 року він подав декларацію особи яка припиняє діяльність пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування (перед звільненням).

Прокурор в судовому засіданні підтримала обставини викладені у протоколі про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, зазначивши про наявність в діях ОСОБА_1 ознак корупційного діяння, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП. Просила накласти на ОСОБА_1 адміністративне стягнення згідно санкції статті.

Заслухавши пояснення особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, прокурора, дослідивши надані у справі докази, суддя дійшов до наступного висновку.

Завданням Кодексу України про адміністративні правопорушенняє охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції, законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством (стаття 1).

Згідно із ч. 1 і ч. 2 ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом.

Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Відповідно до ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права та свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Судом встановлено, що наказом ДП Запоріжжястандартметрологія № 106/ос від 03.11.2016 року ОСОБА_1 з 09 листопада 2016 року призначено на посаду начальника транспортно-експлуатаційного відділу.

Згідно з посадовою інструкцією начальника транспортно-експлуатаційного відділу ДП Запоріжжястандартметрологія ОСОБА_1 є посадовою особою, яка має адміністративні функції, здійснює повноваження з управління персоналом та наділений організаційно-розпорядчими функціями.

Адміністративно-господарські функції (обов`язки) - це обов`язки з управ ління або розпорядження державним, комунальним майном (установлення порядку його зберігання, переробки, реалізації забезпечення контролю за цими операціями то що). Такі повноваження в тому чи іншому обсязі є у начальників планово- господарських, постачальницьких, фінансових відділів і служб, завідуючих складами, магазинами, майстернями, ательє, їх заступників, керівників відділів підприємств, ві домчих ревізорів та контролерів тощо.

Організаційно-розпорядчі функції (обов`язки) - це обов`язки щодо здійснення керівництва галуззю промисловості, трудовим колективом, ділянкою роботи, вироб ничою діяльністю окремих працівників на підприємствах, в установах чи організаціях незалежно від форм власності. Такі функції виконують, зокрема, керівники мініс терств, інших центральних органів виконавчої влади, державних, комунальних підп риємств, установ або організацій, їхні заступники, керівники структурних підрозділів (начальники цехів, завідуючі відділами, лабораторіями, кафедрами), їхні заступники, особи, які керують ділянками робіт (майстри, виконроби, бригадири тощо).

Відповідно до п. 1 Примітки до ст. 172-6, суб`єктом правопорушень у цій статті є особи, які відповідно до ч.1 та ч.2 ст. 45 Закону України "Про запобігання корупції" зобов`язані подавати декларацію особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Згідно з п.п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону України Про запобігання корупції , суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону, є посадові особи юридичних осіб публічного права, які не зазначені у пункті 1 частини першої цієї статті.

Відповідно до ч.2 ст. 81 Цивільного кодексу України юридичною особою публічного права визначається юридична особа, яка створюється розпорядчим актом Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим чи органу місцевого самоврядування.

Відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, державне підприємство Запорізький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації (ДП Запоріжжястандартметрологія , код ЄДРПОУ - 04725958, засноване Міністерством економічного розвитку і торгівлі України.

На підставі рішення Національного агенства з питань запобігання корупеції від 10 червня 2016 року № 3 під посадовими особами юридичних осіб публічного права (із змінами, внесеними рішенням Національного агенства від 06 вересня 2016 року № 18, від 30 вересня 2016 року № 57, від 03 листопада 2016 року № 106, під посадовими особами юридичних осіб публічного права відповідно до п.п. а п.2 ч.1 ст. 3 Закону України Про запобігання корупції слід розуміти працівників юридичних осібпублічного права, які наділені посадовими повноваженнями здійснювати організаційно-розпорядчі чи адміністративно-господарські фунції.

Таким чином, ОСОБА_1 , будучи начальником транспортно-екс плуатаційного відділу ДП "Запоріжжястацдартіметрологія", є посадовою особою юри дичної особи публічного права та відповідно до п. 1 примітки до ст. 172-6 КУпАП, п.п. а п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону України Про запобігання корупції є суб`єктом відповідаль ності за адміністративні правопорушення, передбачені ст. 172-6 КУпАП.

Частиною 2 статті 45 Закону України Про запобігання корупції визначено, що особи зазначені у пункті 1, підпункту а пункту 2 частини першої статті 3 цьо го Закону, які припиняють діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, подають декларацію особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями.

Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 12 Закону України Про запобігання корупції , На ціональне агентство з метою виконання покладених на нього повноважень має пра во приймати з питань, що належать до його компетенції, обов`язкові для виконання нормативно-правові акти.

10 червня 2016 року Національним агентством з питань запобігання корупції прийнято рішення № 2 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15.07.2016 за № 958/29088), Про початок роботи системи подання та оприлюднення декларацій осіб, уповно важених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування , яким пе редбачено, що система подання та оприлюднення відповідно до Закону України Про запобігання корупції декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, розпочинає свою роботу в два етапи:

1)перший етап - з 00 год. 00 хв. 01.09.2016 для таких типів декларацій (повідом лень) та суб`єктів декларування:

-щорічні декларації за 2015 рік службових осіб, які станом на 01.09.2016 займа ють згідно зі ст. 50 Закону відповідальне та особливо відповідальне становище. Зазна чені у цьому абзаці декларації подаються протягом 60 календарних днів з дати, визна ченої у цьому абзаці;

-декларації, передбачені абз. 1 ч. 2 ст. 45 Закону (декларації осіб, які припиняють діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування), службових осіб, які 01.09.2016 чи пізніше цієї дати припиняють діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, та станом на день такого припинення займають згідно зі ст. 50 Закону відповідальне та особливо відповідальне становище;

-повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб`єкта декларування, пе редбачені ч. 2 ст. 52 Закону, службових осіб, які станом на 01.09.2016 чи пізніше цієї дати займають згідно зі ст. 50 Закону відповідальне та особливо відповідальне стано вище;

2)другий етап - з 00 годин 00 хвилин 01.01.2017 для всіх інших суб`єктів де кларування та декларацій (повідомлень), передбачених Законом.

Зазначені у пункті 1 цього рішення декларації подаються згідно із Законом шляхом заповнення відповідних форм на офіційному веб-сайті Національ ного агентства з питань запобігання корупції з використанням програмних засобів Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функ цій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до підпункту 2 пункту 5 розділу II Порядку формування, ведення та оприлюднення (надання інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції № 3 від 10.06.2016, декларація суб`єкта декларування, який припиняє діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, подається не пізніше дня такого припинення.

Декларація суб`єкта декларування, який припиняє діяльність, пов`язану з ви конанням функцій держави або місцевого самоврядування, охоплює період, який не був охоплений деклараціями, раніше поданими таким суб`єктом декларування, та містить інформацію станом на останній день такого періоду. Останнім днем такого періоду є день, що передує дню подання декларації.

Наказом ДП Запоріжжястандартметрологія № 34/ос від 15.06.2018 року Про припинення трудового договору (контракту) ОСОБА_1 , 26.06.2018 року звільнено з займаної посади за власним бажанням, тобто починаючи з 26.06.2018 року останній при пинив виконання функцій держави або місцевого самоврядування. З даним наказом ОСОБА_1 , було ознайомлено під підпис 15.06.2018 року.

ОСОБА_1 , припиняючи 26.06.2018 року діяльність на посаді нача льника транспортно-експлуатаційного відділу ДП "Запоріжжястандартметрологія", був зобов`язаний до 26.06.2018 року подати декларацію особи яка припиняє діяльність пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого са моврядування, за період не охоплений раніше поданими деклараціями.

Відповідно до публічної частини Єдиного державного реєстру осіб, уповноважених на виконання функцій держави та місцевого самоврядування (посилання на реєст) ОСОБА_1 , як суб`єкт декларування, несвоєчасно подав декларацію особи, яка припиняє діяльність пов`язану з виконанням функ цій держави або місцевого самоврядування, (посилання на декларацію в Єдиному державному реєстрі осіб, уповноважених на виконання функцій держа ви та місцевого самоврядування (https://рublic.nazk.gov.ua/declaration/157с98ed-c2ea-45c3-aefc-4c5bl166afca2), шляхом заповнення відповідних форм на веб-ресурсі https://рublic.nazk.gov.ua, а саме 25.02.2019 року, що є порушенням вимог ч. 2 ст. 45 Закону Укра їни Про запобігання корупції, рішення Національного агентства з питань запобі гання корупції № 2 від 10.06.2016 та Порядку формування, ведення та оприлюд нення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, упов новажених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за твердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції № 3 від 10.06.2016 року.

Таким чином, ОСОБА_1 , достовірно знаючи про необхідність по дати до 26.06.2018 року декларацію особи, яка припиняє діяльність, пов`язану з виконан ням функцій держави або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями, порушив вимоги ст. 45 Закону України Про запобігання корупції , рішення Національного агентства з питань запобігання корупції № 2 від 10.06.2016 року та Порядку формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції № 3 від 10.06.2016, чим вчинив адміністра тивне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачене ч. 1 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення (в редакції Зако ну № 1700-УП від 14.10.2014) - несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Провина ОСОБА_1 у скоєнні правопорушення підтверджується дослідженими у судовому засіданні доказами, а саме:

- копією паспорта громадянина України ОСОБА_1 ;

- копією особової картки ОСОБА_1 ;

- копією наказу ДП Запоріжжястандартметрологія № 23 о/с від 01.02.2011 про призначення ОСОБА_1 ;

- копією наказу ДП Запоріжжястандартметрологія № 106 о/с від 03.11.2016 року про призначення ОСОБА_1 ;

- копією посадової інструкції начальника транспортно-експлуатаційного відділу ДП Запоріжжястандартметрологія ОСОБА_2 ;

- копією наказу генерального директора ДП Запоріжжястандартметро логія № 34/ос від 26.06.2018 Про припинення трудового договору (контракту) ;

- витягом з реєстру Міністерства юстиції України від 25.02.2019 року;

- копією відомостей з публічної частини Єдиного державного реєстру осіб, уповноважених на виконання функцій держави та місцевого самоврядування;

- копією декларації особи, яка припиняє повноваження виконання фун кцій держави та місцевого самоврядування ОСОБА_1 (перед зві льненням).

Обираючи вид стягнення суд керується правилами ст.23 КпАП України і враховує характер правопорушення, особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, обставини вчинення правопорушення, з урахуванням чого застосовується адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі пятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян .

Відповідно до ст. 4 п. 2 Закону України Про судовий збір у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

На підставі викладеного та керуючись статтями 172-6 ч.1, 221, 280, 283-284 Кодексу України про адміністративні правопорушення, статтями. 3, 45 Законом України Про запобігання корупції , -

п о с т а н о в и в :

Визнати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 винним у скоєнні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КпАП України та накласти адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі пятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 850 (вісімсот пятдесят) грн. 00 коп.

Стягнути з ОСОБА_1 в дохід держави судовий збір в розмірі 384 гривні 20 копійок.

Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, а також прокурором у випадках, передбачених ч.5 ст. 7 КпАП України та ч.1 ст. 287 КпАП України.

Суддя О.М. Гнатюк

Дата ухвалення рішення21.05.2019
Оприлюднено13.06.2019
Номер документу82351694
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —337/813/19

Постанова від 19.04.2019

Адмінправопорушення

Хортицький районний суд м.Запоріжжя

Салтан Л. Г.

Постанова від 21.05.2019

Адмінправопорушення

Ленінський районний суд м. Запоріжжя

Гнатюк О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні