Справа № 466/7793/17
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 червня 2019 року Шевчен ківський районний суд м. Львова
в складі : головуючого - судді Глинської Д.Б.
за участі секретаря Івасюти А.М.
з участю: позивача ОСОБА_1
представника позивача ОСОБА_2
представника відповідача Палайди - Тис О.М.
представника третьої особи Вовк І.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Львові цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Шевченківської районної адміністрації Львівської міської ради, третіх осіб - ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , Львівської міської ради про визнання незаконним та скасування розпорядження,
В С Т А Н О В И В:
20 жовтня 2017 року ОСОБА_1 звернулася до суду з позовною заявою до Шевченківської районної адміністрації Львівської міської ради, третьої особи - ОСОБА_3 , в якій просить:
- визнати дії відповідача по вирішенню питання про зняття з балансу та передачу їй як власнику квартири АДРЕСА_1 , вказаного будинку на її баланс таким, що порушують її права як власника вищевказаної квартири та зобов`язати не чинити перешкод у здійснення права власності;
- визнати незаконним та скасувати розпорядження Шевченківської районної адміністрації Львівської міської ради Про списання із балансу комунальних підприємств Шевченківського району одноквартирних та двоквартирних будинків, в яких приватизоване житло та нежитлові приміщення № НОМЕР_1 від 22 серпня 2016 року в частині списання з балансу двоквартирного житлового будинку АДРЕСА_2 .
В обгрунтування своїх вимог позивач зазначає, що вона, ОСОБА_1 , є власником квартири АДРЕСА_1 . Будинок складається з двох квартир, одна з яких належить на праві власності ОСОБА_3
03 січня 2006 року вона уклала договір з ЛКП Варшавське - 407 про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових території.
22 серпня 2016 року Шевченківською районною адміністрацією Львівської міської ради прийнято розпорядження Про списання із балансу комунальних підприємств Шевченківського району одноквартирних та двоквартирних будинків, в яких приватизоване житло та нежитлові приміщення № НОМЕР_1 , в тому числі і будинку АДРЕСА_2 .
Рішенням Шевченківського районного суду м. Львова від 20 січня 2014 року власника квартири АДРЕСА_3 ОСОБА_3 було зобов`язано демонтувати самовільну прибудову до будинку. При цьому вказаним рішенням було встановлено наявність самовільної прибудови, яка значно збільшує розміри будинку.
Таким чином, вважає, що відповідач своїм незаконним розпорядженням фактично передав їй на баланс будинок із самовільною прибудовою, чим порушив її права власника, зобов`язуючи її утримувати будинок із самовільними прибудовами.
Вважає, що визнання її співвласником будинку є незаконним, вказане розпорядження не відповідає чинному законодавству і порушує її права власника, тому вона звернулася до суду із даним позовом.
В процесі розгляду справи до участі в справі в якості третіх осіб було залучено ОСОБА_4 та Львівську міську раду.
В судовому засіданні позивач ОСОБА_1 та її представник ОСОБА_2 позовні вимоги підтримали повністю, покликаючись на доводи, які викладені в позовній заяві, просили їх задовольнити.
Представник Шевченківської районної адміністрації Львівської міської ради Палайда - Тис О.М. в судовому засіданні проти задоволення позову заперечила, пояснивши, що оскаржуване ОСОБА_1 розпорядження є законним та обґрунтованим, та жодним чином не порушує права ОСОБА_1 як власника квартири.
Треті особи ОСОБА_3 та ОСОБА_4 , представник Львівської міської ради Вовк І.В. в судовому засіданні проти задоволення позову заперечили та просили відмовити у задоволенні позову.
Заслухавши пояснення позивача ОСОБА_1 , представника позивача ОСОБА_2 , представника відповідача Палайду - Тис О.М., третіх осіб Копаєву Л.Ф. та Копаєва К.М., представника Львівської міської ради Вовк І.В., з`ясувавши дійсні обставини справи, дослідивши зібрані по справі докази, суд приходить до висновку, що позов підлягає до часткового задоволення з наступних підстав.
Відповідно до положень ч.1 ст. 13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
На підставі ст. 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.
Згідно з положень ст. 76 ЦПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Частиною 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
В судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_1 є власником квартири АДРЕСА_1 , що підтверджується свідоцтвом про право власності на квартиру (будинок) АДРЕСА_4 46283 від 15 серпня 1996 року.
Даний будинок перебував на балансі ЛКП Варшавське - 407 , яке надавало позивачу послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, відповідно до умов типового договору від 03 січня 2006 року.
22 серпня 2016 року головою Шевченківської районної адміністрації Львівської міської ради Удовенком О. прийнято розпорядження Про списання із балансу комунальних підприємств Шевченківського району одноквартирних та двоквартирних будинків, в яких приватизоване житло та нежитлові приміщення № НОМЕР_1 .
На виконання розпорядження Шевченківської районної адміністрації Львівської міської ради Про списання із балансу комунальних підприємств Шевченківського району одноквартирних та двоквартирних будинків, в яких приватизоване житло та нежитлові приміщення № НОМЕР_1 від 22 серпня 2016 року будинок АДРЕСА_2 у вересні 2016 року був списаний з балансу ЛКП Варшавське - 407 .
Судом встановлено, що позивач ОСОБА_1 з заявою про передачу їй в управління будинку АДРЕСА_2 не зверталася.
З актів ЛКП Варшавське - 407 від 24 листопада 2014 року, від 26 жовтня 2015 року та від 23 червня 2016 року вбачається, що при обстеження будинку АДРЕСА_2 виявлено тріщини на внутрішніх та зовнішніх стінах, просідання фундаменту (потребує підсилення), обсипається штукатурка, металева покрівля знаходиться в незадовільному технічному стані (потребує повної заміни).
Позивач ОСОБА_1 неодноразово зверталася в ЛКП Варшавське - 407 , Львівську міську раду з вимогами про проведення ремонту в будинку №14 по вулиці Василя Мови у м. Львові.
Оскаржуване розпорядження Шевченківської районної адміністрації Львівської міської ради Про списання із балансу комунальних підприємств Шевченківського району одноквартирних та двоквартирних будинків, в яких приватизоване житло та нежитлові приміщення № НОМЕР_1 від 22 серпня 2016 року, винесено керуючись Законом України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку та на виконання рішення виконавчого комітету Львівської міської ради від 26.07.2016 року №590 Про списання з балансу Львівських комунальних підприємств, що обслуговують житловий фонд, одно- та двоквартирних житлових будинків, у яких приватизоване житло та нежитлові приміщення .
Вказаним рішенням Львівської міської ради №590 від 26.07.2016 (пп. 1 п.1 Рішення) районні адміністрації уповноважено на вчинення дій щодо списання з балансу львівських комунальних підприємств, що обслуговують житловий фонд, одно- та двоквартирних житлових будинків, у яких приватизоване житло та нежитлові приміщення, а також уповноважено повідомити власників (співвласників) списаних з балансу будинків про необхідність укладання зі спеціалізованими організаціями угод на вивіз твердих побутових відходів (п. 1.3 Рішення).
Судом не ставиться під сумнів оскаржуване розпорядження, натомість, преамбулою Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку № 417-VIII від 14.05.2015 року визначено, що цей Закон визначає особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, регулює правові, організаційні та економічні відносини, пов`язані з реалізацією прав та виконанням обов`язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 1 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку багатоквартирний будинок - житловий будинок, в якому розташовано три чи більше квартири. У багатоквартирному будинку можуть також бути розташовані нежитлові приміщення, які є самостійними об`єктами нерухомого майна.
На виконання абзацу 2 пункту 6 статті 13 Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку Кабінетом Міністрів України розроблено та затверджено Порядок списання з балансу багатоквартирних будинків
Так, згідно з п. 1 Порядку списання з балансу багатоквартирних будинків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №301 від 20.04.2016 (далі - Порядок) цей Порядок визначає механізм списання з балансу міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, державними підприємствами та органами місцевого самоврядування багатоквартирних будинків, у яких розташовані приміщення приватної та інших форм власності.
Судом встановлено, що будинок АДРЕСА_2 є двоквартирним. Отже, до правовідносин у сфері управління даним будинком не можуть застосовуватися норми Закону №417-VIII та Порядку, так як даним нормативними актами регулюються правовідносини у сфері управління багатоквартирним будинком, в якому розташовано три чи більше квартир.
Ухвалою Львівської міської ради №2243 14 сесії 4 скликання від 14.04.2005 (далі - Ухвала) затверджено Положення про порядок зняття з балансу міської ради житлового будинку, у якому приватизоване або викуплене житло, нежитлові приміщення, та передачу його у власність громадянам, юридичним особам (далі Положення ).
Відповідно до п. 2 Положення зняттю з балансу міської ради житлових будинків, у яких приватизоване або викуплене житло, нежитлові приміщення, та передачу їх у власність громадянам, юридичним особам, підлягають одно-чотири квартирні житлові будинки, а також багатоквартирні житлові будинки, у яких викуплені всі житлові, нежитлові приміщення і є один-три власники.
Згідно з п.3 Положення передача житлового будинку власникам приватизованого або викупленого житла, нежитлового приміщення здійснюється за письмовою згодою всіх повнолітніх (віком від 18-ти років) членів сім`ї з обов`язковим визначенням уповноваженого власника, юридичних осіб (підписи повнолітніх членів сім`ї, юридичних осіб на заяві (додаток 1) завіряються у комунальному підприємстві, яке обслуговує житло (надалі комунальне підприємство) за місцем розташування будинку.
Наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України № 13 від 02.02.2009 затверджено Правила управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд (далі - Правила). Відповідно до п.1.1 та п.2.1 цих Правил встановлюють порядок здійснення управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд (далі - управління будинком), порядок передачі будинку в управління у разі укладення договору; для приймання-передачі об`єкта в управління утворюється відповідна комісія у складі представників попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, власників, співвласників та особи, що буде здійснювати управління будинком. Комісію очолює представник сторони, яка приймає. Комісія визначає технічний стан об`єкта відповідно до вимог законодавства та складає акт приймання-передачі об`єкта в управління (з управління) (далі - акт приймання-передачі об`єкта). Кожній із сторін, що бере участь у прийманні-передачі об`єкта, надається примірник акта приймання-передачі, підписаний членами комісії та затверджений керівництвом кожної сторони - юридичної особи.
Суд приходить до висновку, що за відсутності іншого правового регулювання, при списанні з балансу міської ради двоквартирного будинку АДРЕСА_4 14 по вулиці Василя Мови у місті Львові слід керуватися Ухвалою та Положенням, або зазначеними Правилами.
Так, відповідно до п. 3 Положення, передача власникам приватизованого або викупленого житла здійснюється за письмовою згодою всіх повнолітніх членів сім`ї та за заявою уповноваженого власника житла.
З пояснень позивача у судовому засіданні вбачається, що волевиявлення щодо самостійного управління будинком № 14 по вулиці Василя Мови у м. Львові відсутнє, з відповідною заявою до ЛКП Варшавське - 407 позивач не зверталася, свої згоди на зняття житлового будинку з балансу ЛКП та передачу його власникам (співвласникам) будинку позивач не надавала, стан будинку є незадовільний, потребує ремонту.
Представник відповідача не зміг переконати суд у правомірності дій при прийнятті рішення, яке стосується будинку, в якому проживає позивач, жодних доказів про підставність включення будинку АДРЕСА_2 у перелік до оскаржуваного розпорядження суду не надано.
Суд вважає, що оспорюване розпорядження в частині списання з балансу ЛКП Варшавське - 407 будинку №14 по вулиці Василя Мови у м. Львові суперечить вимогам ЦК України, Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку , Порядку, Ухвалі та Положенню, оскільки дане розпорядження винесено за відсутності добровільного волевиявлення на це позивача.
Тому, суд приходить до висновку, що оскаржуване розпорядження слід скасувати в частині списання з балансу ЛКП Варшавське - 407 будинку №14 по вулиці Василя Мови у місті Львові.
Щодо решти позовних вимог, суд зауважує наступне.
Згідно з ст.15 ЦК України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.
Згідно з ст. ст. 317, 319 ЦК України власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном; власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд.
За приписами ст. 383 ЦК України власник житлового будинку, квартири має право використовувати помешкання для власного проживання, проживання членів своєї сім`ї.
Статтею 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, до якої Україна приєдналася 17.07.1997 р. відповідно до закону № 475/97-ВР від 17.07.1997 р. Про ратифікацію Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року, першого протоколу та протоколів № 2, 4, 7 та 11 до Конвенції , закріплений принцип непорушності права приватної власності, який означає право особи на безперешкодне користування своїм майном та закріплює право власника володіти, користуватися і розпоряджатися належним йому майном, на власний розсуд учиняти щодо свого майна будь-які угоди, відповідно до закону за своєю волею незалежно від волі інших осіб.
Відповідно до ст. 391 ЦК України власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпоряджання своїм майном.
Встановлено, що оспорюване розпорядження стосується не лише будинку, в якому проживає позивач, але і інших будинків. Перелічені вище пункти оскаржуваного розпорядження будь яким чином прав, свобод та інтересів позивача у даній справі не порушують, оскільки спрямовані на процес виконання службовими особами відповідача та іншими особами своїх обов`язків.
Виходячи з наведеного, суд в цій частині позову відмовляє.
Відповідно до ч.1 ст. 141 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Керуючись ст. ст. 12,13,76,80,81,141,259,263,264,265 ЦПК України, суд
В И Р І Ш И В :
позов задовольнити частково.
Визнати незаконним та скасувати розпорядження Шевченківської районної адміністрації Львівської міської ради Про списання із балансу комунальних підприємств Шевченківського району одноквартирних та двоквартирних будинків, в яких приватизоване житло та нежитлові приміщення № НОМЕР_1 від 22 серпня 2016 року в частині списання з балансу двоквартирного житлового будинку АДРЕСА_2 .
В задоволенні решти позовних вимог - відмовити.
Стягнути з Шевченківської районної адміністрації Львівської міської ради на користь ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 640 грн. (шістсот сорок гривень).
Рішення може бути повністю або частково оскаржено в апеляційному порядку до Львівського апеляційного суду протягом тридцяти днів з моменту його проголошення.
Повний текст рішення виготовлений 10 червня 2019 року.
Учасники процесу:
позивач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІПН - НОМЕР_2 , проживає за адресою: АДРЕСА_5 ;
відповідач: Шевченківська районна адміністрація Львівської міської ради,
код ЄДРПОУ - 04056115, місцезнаходження: м. Львів, вул. Липинського,11;
третя особа: ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , проживає за адресою: АДРЕСА_6 ;
третя особа: ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , проживає за адресою: АДРЕСА_6 ;
третя особа: Львівська міська рада, код ЄДРПОУ 34814796, місцезнаходження: м. Львів, пл. Ринок,1
Суддя Д. Б. Глинська
Суд | Шевченківський районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 10.06.2019 |
Оприлюднено | 13.06.2019 |
Номер документу | 82355018 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Шевченківський районний суд м.Львова
Глинська Д. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні