Ухвала
від 13.06.2019 по справі 2040/8127/18
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

13 червня 2019 р.Справа № 2040/8127/18 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

судді-доповідача - Мельнікової Л.В.,

суддів - Калиновського В.А. , Кононенко З.О. ,

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду у місті Харкові клопотання Головного управління Держпраці у Харківській області про відстрочення (розстрочення) сплати судового збору за подання апеляційної скарги на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 27 березня 2019 року по справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю НОВИЙ СХІД до Головного управління Держпраці у Харківській області про визнання протиправною та скасування постанови про накладення штрафу, -

встановила:

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 27.03.2019 року частково задоволений адміністративний позов ТОВ НОВИЙ СХІД до Головного управління Держпраці у Харківській області про визнання протиправною та скасування постанови про накладення штрафу.

24.04.2019 року означене судове рішення оскаржено відповідачем в апеляційному порядку.

Ухвалою Другого апеляційного адміністративного суду від 16.05.2019 року апеляційна скарга залишена без руху, з наданням скаржнику 10-денного строку з дня її отримання для усунення недоліків, а саме: надання суду апеляційної інстанції документу про сплату судового збору у розмірі 85.811,32 грн., а також оригіналу або належним чином засвідченої копії довіреності на підтвердження повноважень ОСОБА_1 на подання апеляційної скарги від імені Головного управління Держпраці у Харківській області.

Частково виконуючи вимоги апеляційного суду, відповідачем на адресу суду надано копію довіреності на підтвердження повноважень ОСОБА_1 , а також заявлено клопотання, в якому просить відстрочити (розстрочити) сплату судового збору за подання апеляційної скарги у термін до ухвалення судового рішення у справі.

Скаржник зазначає, що відповідно до Положення про Головне управління Держпраці у Харківській області, затверджене наказом № 84 від 03.08.2018 року, ГУ Держпраці є юридичною особою публічного права, неприбутковою установою, яка повністю фінансується з Державного бюджету України.

Отже, єдиним джерелом фінансування Головного управління Держпраці у Харківській області є Державний бюджет України. Розмір ставки судового збору за подання апеляційної скарги на оскаржуване рішення складає 85.811,32 грн. Залишок коштів на рахунку Головного управління Держпраці у Харківській області для забезпечення сплати судового збору станом на 30.05.2019 рік становить 11.830,41грн. тобто є меншим, за суму визначену ухвалою Другого апеляційного адміністративного суду від 16.05.2019 року. Таким чином, ГУ Держпраці не має можливості на апеляційне оскарження судового рішення.

З посиланням на ч. 1 ст. 8 Закону України Про судовий збір , просить задовольнити заявлене клопотання.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши доводи клопотання та матеріали справи, колегія суддів вважає, що заявлене клопотання задоволенню не підлягає, з наступних підстав.

Частина друга статті 44 КАС України покладає на учасників справи обов`язок добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов`язки.

Гарантією реалізації права на судовий захист в аспекті доступу до правосуддя є встановлення законом помірного судового збору для осіб, які звертаються до суду. Це відповідає Рекомендації Комітету Міністрів Ради Європи державам-членам щодо заходів, що полегшують доступ до правосуддя від 14.05.1981№ R (81) 7: В тій мірі, в якій судові витрати становлять явну перешкоду доступові до правосуддя, їх треба, якщо це можливо, скоротити або скасувати (підпункт 12 пункту D).

Отже, сплата судового збору за подання заяв, скарг до суду є складовою доступу до правосуддя.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон № 3674-VI.

Частиною 1 статті 1 Закону №3674-VI визначено, що судовий збір - збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень, передбачених цим Законом. Судовий збір включається до складу судових витрат.

Платниками судового збору є громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні) та фізичні особи - підприємці, які звертаються до суду чи стосовно яких ухвалене судове рішення (ч. 1 ст. 2 Закону № 3674-VI).

За приписами ч. 1 ст. 133 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

Зазначене узгоджується з вимогами частини 1 статті 8 Закону № 3674-VI, якими визначено чіткі умови, за яких можливо відстрочити чи розстрочити, зменшити розмір судового збору чи звільнити від його сплати.

Частина 1 статті 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини встановлює, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Відповідно до рішення Європейського суду з прав людини від 19.06.2001 у справі Креуз проти Польщі право на суд не є абсолютним, воно може обмежуватися державою різноманітними засобами, в тому числі фінансовими. Вимога сплатити судовий збір не обмежує право заявників на доступ до правосуддя.

Відхиляючи доводи заявника щодо наявності підстав для відстрочення (розстрочення) сплати судового збору, колегія суддів зазначає, що обставини, пов`язані з фінансуванням установи чи організації з Державного бюджету України, не звільняють державний орган від обов`язку своєчасної сплати судового збору. Зазначена позиція відповідає висновкам Європейського суду з прав людини у рішенні по справі Терем ЛТД, Чечеткін та Оліус проти України від 18.10.2005 року (заява № 70297/01).

Зазначене вище узгоджується із правовою позицією Верховного Суду, що викладена, зокрема, в ухвалах від 11.12.2018 року по справі 810/1373/18 (К/9901/64172/18), від 23.01.2019 року по справі № 810/1703/18 (К/9901/66638/18), від 23.01.2019 року по справі № 820/980/18 (К/9901/66646/18).

За наведеного, колегія суддів не вбачає підстав для відстрочення (розстрочення) сплати судового збору за подання Головним управлінням Держпраці у Харківській області апеляційної скарги на судове рішення, та відмовляє у задоволенні клопотання.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 118, 119, 121, ч. 3 ст. 243, ч. 2 ст. 321 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

У задоволенні клопотання Головного управління Держпраці у Харківській області про відстрочення (розстрочення) сплати судового збору за подання апеляційної скарги на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 27 березня 2019 року по справі № 2040/8127/18, - відмовити.

Ухвала Другого апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню в касаційному порядку не підлягає.

Суддя-доповідач (підпис)Л.В. Мельнікова Судді (підпис) (підпис) В.А. Калиновський З.О. Кононенко

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.06.2019
Оприлюднено14.06.2019
Номер документу82375842
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2040/8127/18

Ухвала від 21.10.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 05.08.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 18.07.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 13.06.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 16.05.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Рішення від 27.03.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

Ухвала від 25.02.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

Ухвала від 10.01.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

Ухвала від 17.12.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

Ухвала від 17.10.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні