Ухвала
від 11.06.2019 по справі 911/2243/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

"11" червня 2019 р. м. Київ Справа № 911/2243/18

за кредиторською заявою ГУ ДФС у Київській області (03680, м. Київ, вул. Народного Ополчення, 5а; код ЄДРПОУ 39393260)

у справі № 911/2243/18

за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю Спектр-Агро (08702, Київська обл., м. Обухів, вул. Промислова, буд. 20; код ЄДРПОУ 36348550)

до боржника Приватного підприємства Трубіж Агро (07444, Київська обл., Броварський р-н, с. Світильня, вул. Жовтнева, буд. 3-А; код ЄДРПОУ 39333971)

про банкрутство

Суддя Наріжний С.Ю.

За участю секретаря Ющенко А.В.

За участю представників учасників у справі:

від ГУ ДФС у Київській області: Вірчак В.Г.

ВСТАНОВИВ:

у провадженні господарського суду Київської області перебуває справа № 911/2243/18 за заявою ТОВ Спектр-Агро про банкрутство ПП Трубіж Агро за загальною процедурою банкрутства згідно Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом (надалі також: Закон про банкрутство ).

Ухвалою господарського суду Київської області від 30.10.2018 відкрито провадження у справі про банкрутство ПП Трубіж Агро та введено процедуру розпорядження майном Боржника, розпорядником майна призначено арбітражного керуючого Косякевича С.О.; вирішено інші процедурні питання у справі.

30.10.2018 господарським судом Київської області було здійснено публікацію на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оголошення № 55192 про відкриття провадження у справі про банкрутство ПП Трубіж Агро .

Постановою господарського суду Київської області від 15.01.2019 визнано банкрутом ПП Трубіж Агро та відкрито його ліквідаційну процедуру; ліквідатором призначено арбітражного керуючого Косякевича С.О.; вирішено інші процедурні питання у справі.

15.01.2019 господарським судом Київської області було здійснено публікацію на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення № 56722 про визнання банкрутом ПП Трубіж Агро .

28.03.2019 до суду надійшла заява ГУ ДФС у Київській області б/№, б/дати (вх. № 6202/19) про визнання грошових вимог до Боржника у сумі 903649,71 грн.

Ухвалою суду від 01.04.2019 вказану заяву залишено без руху та в подальшому, ухвалою від 23.04.2019 повернуто заявнику без розгляду.

23.04.2019 до суду надійшло повідомлення ліквідатора Банкрута від 28.11.2018 № 02-33/153 (вх. № 8120/19) про результат розгляду вимог ГУ ДФС у Київській області.

10.05.2019 до суду надійшла заява ГУ ДФС у Київській області б/№, б/дати (вх. № 9070/19) про визнання грошових вимог до Боржника у сумі 903649,71 грн.

Ухвалою суду від 14.05.2019 вказану заяву прийнято до розгляду та призначено судове засідання на 11.06.2019; зобов`язано ліквідатора Банкрута арбітражного керуючого Косякевича С.О. надати суду документально підтверджені та нормативно обґрунтовані письмові пояснення щодо визнання або відхилення кредиторських вимог ГУ ДФС у Київській області.

04.06.2019 на електронну пошту суду надійшло клопотання ліквідатора Банкрута від 04.06.2019 № 02-33/169 (вх. № 11139/19) про розгляд справи без його участі у зв`язку з відрядженням, по суті заявлених вимог просить враховувати позицію ліквідатора, викладену в повідомленні від 28.11.2018 № 02-33/153 про результат розгляду тотожної кредиторської заяви заявника, яка була повернута без розгляду судом.

11.06.2019 в судове засідання з`явився представник заявника, подану заяву з грошовими вимогами до ОСОБА_1 підтримав.

Дослідивши кредиторську заяву ГУ ДФС у Київській області, повідомлення ліквідатора від 28.11.2018 № 02-33/153 про результат розгляду грошових вимог заявника, заслухавши пояснення представника заявника, судом встановлено наступне.

В заяві ГУ ДФС у Київській області просить суд визнати грошові вимоги до ПП Трубіж Агро у сумі 907491,71 грн, з яких: 3842,00 грн - вимоги 1 черги (судовий збір), 13713,44 грн - вимоги 2 черги (ЄСВ) та 889936,27 грн - вимоги 6 черги (з податків).

В повідомленні про результат розгляду грошових вимог ліквідатором заявлені вимоги визнано частково, у сумах: 3842,00 грн - 1 черга (судовий збір) та 903479,71 грн - 6 черга у зв`язку з пропуском строку. Ліквідатором не визнано грошові вимоги у сумі 170,00 грн штрафу, оскільки обов`язок сплати вказаного штрафу виник у Боржника (згідно даних ДФС) 25.01.2019, однак з дати визнання Боржника банкрутом (15.01.2019) в силу ст. 38 Закону про банкрутство у боржника не виникають жодні додаткові зобов`язання (у т.ч. зі сплати податків і зборів).

Щодо вимог з ЄСВ судом встановлено, що заявлені вимоги в розмірі 14586,42 грн складаються з заборгованості за нарахованими сумами Єдиного внеску за період з 22.05.2017 по 20.10.2017 на загальну суму 13713,44 грн, а також застосованих штрафних санкцій в сумі 872,98 грн (рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені № 0050975202 від 12.09.2018; дата виникнення зобов`язання - 02.11.2018).

За наслідком розгляду вказаних вимог суд дійшов висновку, що вимоги з ЄСВ є обґрунтованими та документально підтвердженими, отже підлягають визнанню повністю.

Щодо позиції ліквідатора про віднесення вимог у сумі 13713,44 грн до 6 черги у зв`язку з пропуском строку суд зазначає, що згідно ч. 4 ст. 23 Закону про банкрутство особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі.

Відповідне правило не поширюється на вимоги кредиторів щодо виплати заробітної плати, авторської винагороди, аліментів, а також на вимоги щодо відшкодування шкоди, заподіяної життю та здоров`ю громадян, сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування і на вимоги Національної акціонерної компанії Нафтогаз України та/або її дочірнього підприємства, що здійснювало постачання природного газу на підставі ліцензії, щодо сплати заборгованості (у тому числі неустойки, 3 відсотків річних та інфляційних втрат) за поставлений/спожитий природний газ, що утворилася станом на 1 травня 2015 року.

Оскільки правило щодо віднесення обґрунтованих грошових вимог до боржника до 6 черги з підстав пропуску строку на подачу кредиторської заяви не поширюється на вимоги кредиторів щодо сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування, суд дійшов висновку, що грошові вимоги ГУ ДФС у Київській області у сумі 13713,44 грн (основний борг з ЄСВ) підлягають включенню до 2 черги задоволення вимог кредиторів; штрафні санкції у сумі 872,98 грн відносяться до 6 черги.

Крім цього судом встановлено, що грошові вимоги ГУ ДФС у Київській області з податків складаються з вимог з ПДВ на загальну суму 888893,29 грн та вимог з податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 170,00 грн.

Грошові вимоги з ПДВ на суму 819461,46 грн виникли на підставі податкової декларації з ПДВ від 19.05.2017 № 9092234508 (термін сплати 30.05.2017), а також штраф у сумі 69431,83 грн згідно ППР від 03.08.2017 № 0015631203 (термін сплати 22.09.2017).

Вказані вимоги є документально підтвердженими та обґрунтованими, отже підлягають визнанню повністю.

Заявник ГУ ДФС у Київській області в кредиторській заяві відносить вимоги з ПДВ на загальну суму 888893,29 грн до 6 черги у зв`язку з пропуском строку на заявлення конкурсних вимог.

Враховуючи, що вказані вище вимоги з ПДВ виникли у 2017 році, а провадження у даній справі про банкрутство відкрите 30.10.2018, отже вказані вимоги є конкурсними, та враховуючи, що заявником пропущено строк на заявлення конкурсних вимог (граничний строк сплив 29.11.2018), суд дійшов висновку, що грошові вимоги ГУ ДФС у Київській області до Боржника з ПДВ на загальну суму 888893,29 грн підлягають включенню до 6 черги.

Розглянувши грошові вимоги заявника з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 170,00 грн, судом встановлено, що вказані вимоги є штрафом і виникли на підставі ППР № 0128725205 від 17.12.2018.

Згідно кредиторської заяви, строк виникнення вказаного зобов`язання - 25.01.2019.

Як вже зазначено вище, ліквідатором Банкрута не визнано дані грошові вимоги у сумі 170,00 грн, оскільки Боржника визнано банкрутом згідно постанови від 15.01.2019, отже з вказаної дати в силу ст. 38 Закону про банкрутство у Боржника не можуть виникати додаткові зобов`язання (в т.ч. зі сплати податків і зборів).

Судом встановлено, що згідно ППР № 0128725205 від 17.12.2018 контролюючим органом застосовано до Боржника штраф у сумі 170,00 грн на підставі акта перевірки № 3569/10-36-52-05-34/39333971 від 31.10.2018.

В ППР вказано, що сума штрафних (фінансових) санкцій (штрафу), що визначена у цьому ППР, підлягає сплаті протягом десяти календарних днів, що настають за днем отримання цього ППР (при проведенні адміністративного чи судового оскарження - протягом десяти календарних днів, наступних за днем узгодження) відповідно до п. 57.3. ст. 57 розд. 2 ПК України від 02.12.2010.

Пунктом 57.3. ст. 57 ПК України встановлено, що у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Згідно п. 58.3. ст. 58 ПК України, податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному пунктом 42.4 статті 42 цього Кодексу. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг.

У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

З матеріалів справи вбачається, що поштове відправлення № 0740023937666 (направлення податковим органом ППР № 0128725205 від 17.12.2018 на адресу Боржника) не було вручене Боржнику та 15.01.2019 направлено за зворотною адресою.

Таким чином, згідно положень п. 58.3. ст. 58 ПК України вважається, що дане ППР вручене Боржнику 15.01.2019 та починаючи з вказаної дати почав перебіг 10-денний строк (п. 57.3. ст. 57 ПК України) для сплати відповідного податкового зобов`язання, який закінчився 25.01.2019 та безпосередньо дата 25.01.2019 визначена податковим органом як дата виникнення зобов`язання по сплаті Боржником штрафу у сумі 170,00 грн за ППР № 0128725205 від 17.12.2018.

Однак, як вже зазначено вище, постановою господарського суду Київської області від 15.01.2019 у справі № 911/2243/18 визнано банкрутом ПП Трубіж Агро та відкрито ліквідаційну процедуру.

Згідно ч. 1 ст. 38 Закону про банкрутство, з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури: строк виконання всіх грошових зобов`язань банкрута вважається таким, що настав; у банкрута не виникає жодних додаткових зобов`язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов`язкових платежів)), крім витрат, безпосередньо пов`язаних із здійсненням ліквідаційної процедури; припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута.

Відповідно до пункту 1.3. статті 1 ПК України, цей Кодекс не регулює питання погашення податкових зобов`язань або стягнення податкового боргу з осіб, на яких поширюються судові процедури, визначені Законом України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , з банків, на які поширюються норми Закону України Про систему гарантування вкладів фізичних осіб , та погашення зобов`язань зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, зборів на обов`язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій.

Системний аналіз положень пункту 1.3. статті 1 ПК України та положень ч. 1 ст. 38 Закону про банкрутство, дає підстави дійти до висновку, що з моменту визнання боржника банкрутом (ухвалення постанови у справі про банкрутство) у банкрута не виникає обов`язку зі сплати податків і зборів (обов`язкових платежів) (котрі нараховані після моменту визнання боржника банкрутом), крім витрат, безпосередньо пов`язаних із здійсненням ліквідаційної процедури.

Аналогічні правові висновки викладені в постанові Судової палати для розгляду справ про банкрутство Касаційного господарського суду від 12.03.2019 у справі № 910/14827/16.

Таким чином, починаючи з 15.01.2019 у Боржника ПП Трубіж Агро не можуть виникати будь-які додаткові зобов`язання (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов`язкових платежів)).

Враховуючи зазначене суд на підставі ст. 38 Закону про банкрутство дійшов висновку про відхилення заявлених ГУ ДФС у Київській області вимог з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 170,00 грн (штраф за ППР № 0128725205 від 17.12.2018).

Беручи до уваги все викладене вище суд дійшов висновку, що грошові вимоги ГУ ДФС у Київській області до Боржника підлягають визнанню частково, у сумах: 3842,00 грн (судовий збір) - 1 черга; 13713,44 грн (основний борг з ЄСВ) - 2 черга; 889766,27 грн (штрафні санкції з ЄСВ та вимоги з ПДВ) - 6 черга (в ліквідаційній процедурі).

Керуючись ст. 232-235, 255, п. 17.5. розділу ХІ ГПК України, ст. 23, 38, 45 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , суд

УХВАЛИВ:

1. Заяву ГУ ДФС у Київській області б/№, б/дати (вх. № 9070/19) задовольнити частково.

2. Визнати грошові вимоги ГУ ДФС у Київській області (код ЄДРПОУ 39393260) до ПП Трубіж Агро (код ЄДРПОУ 39333971) у сумах: 3842,00 грн - 1 черга задоволення вимог кредиторів; 13713,44 грн - 2 черга задоволення вимог кредиторів; 889766,27 грн - 6 черга задоволення вимог кредиторів (в ліквідаційній процедурі).

3. В частині грошових вимог у сумі 170,00 грн штрафу за ППР № 0128725205 від 17.12.2018 відмовити.

4. Копію ухвали надіслати учасникам у справі.

Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена протягом десяти днів з дати складення та підписання повного тексту ухвали шляхом подання апеляційної скарги до Північного апеляційного господарського суду через господарський суд Київської області.

Повний текст ухвали виготовлено і підписано 13.06.2019.

Суддя С.Ю. Наріжний

Дата ухвалення рішення11.06.2019
Оприлюднено14.06.2019

Судовий реєстр по справі —911/2243/18

Ухвала від 03.04.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Отрюх Б.В.

Ухвала від 07.03.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Отрюх Б.В.

Ухвала від 04.03.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Отрюх Б.В.

Ухвала від 12.02.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Отрюх Б.В.

Ухвала від 05.02.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Отрюх Б.В.

Ухвала від 04.12.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Отрюх Б.В.

Ухвала від 09.06.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Мальована Л.Я.

Ухвала від 24.05.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Мальована Л.Я.

Ухвала від 26.04.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Мальована Л.Я.

Ухвала від 27.03.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Мальована Л.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні