копія
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 березня 2019 року Справа № 160/9359/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіОлійника В. М. за участі секретаря судового засіданняМаксімова А.С. за участі: представника позивача представника відповідача Чмух Ю.В. Баранник О.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "САН ЕНЕРДЖІ" до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-
ВСТАНОВИВ:
11 грудня 2018 року товариство з обмеженою відповідальністю Сан Енерджі звернулося до суду з позовом до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, в якому просить:
визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби України в Дніпропетровської області від 06 листопада 2018 року за №0278231218 про відсутність права на отримання бюджетного відшкодування за період серпень 2018 року у розмірі 5 972 630 грн. 00 коп.;
визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби України в Дніпропетровської області від 06 листопада 2018 року за №0278241218 про накладання штрафу розмірі 36 745 грн. 25 коп. за порушення п.п. 200.4 ст.200 Податкового кодексу України;
зобов`язати Головне управління Державної фіскальної служби України в Дніпропетровській області подати до суду звіт про виконання судового рішення протягом одного місяця з дня набрання постанови законної сили.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що на підставі Акту перевірки №60937/04-36-12-02/41030115 від 18.10.2018 ГУ ДФС України в Дніпропетровській області відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення № 0278231218 06 листопада 2018 року, яким ТОВ Сан Енерджі відмовлено суму бюджетного відшкодування на розрахунковий рахунок з податку на додану вартість у розмірі 5 972 630 грн. та податкове повідомлення-рішення № 0278241218 про накладання штрафної санкції у розмірі 36 745 грн. 25 коп.
Підставою для винесення оскаржуваних податкових повідомлень-рішень були висновки акту перевірки, а саме:
- неможливість визначити джерела походження коштів, спрямованих на придбання товарів/послуг та наявність фактичної сплати ПДВ постачальникам;
- відсутня можливість проведення інвентаризації залишків імпортних ТМЦ на підприємстві, неможливо перевірити наявність у підприємства відповідних складських приміщень для зберігання товару;
- неможливість встановити фактичну наявність об`єкту будівництва - сонячної електростанції, її практичне використання в межах господарської діяльності та неможливо встановити на якій земельній ділянці здійснюється будівництво сонячної електростанції;
- відсутня відповідь від Дніпропетровської митниці щодо перетину митного кордону України та не підтверджено факт митного оформлення товарів в режимі імпорт ;
- неможливо зробити остаточний висновок щодо правомірності декларування ТОВ Сан Енерджі суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, заявленої на рахунок платника у банку по декларації з ПДВ за серпень 2018 року у сумі 5 972 630 грн.
- завищено бюджетне відшкодування податку на додану вартість по декларації з ПДВ за травень 2018 року ( з урахуванням уточнюючого розрахунку від 16.08.2018 р. № 9173302282) на 146 981 грн.
Позивач стверджує, що висновки відповідача, зроблені у Акті перевірки є поверховими, суперечливими, необгрунтованими та такими, що базуються на припущеннях та домислах; спростовуються документами, що є у наявності.
Ухвалою суду від 17 грудня 2018 року відкрито провадження у справі та призначено судове засідання на 11 годину 00 хвилин 22 січня 2019 року.
В судовому засіданні представником відповідача було надано відзив на позовну заяву.
У відзиві останній просить відмовити позивачу у задоволенні його позовних вимог, враховуючи наступне.
Перевіркою встановлено, що аналізом відображення ТОВ Сан Енерджі показників даних податкової звітності з податку на додану вартість за:
- травень 2018 року (податкова декларація з ПДВ від 20.06.2018 №9123622563 з урахуванням уточнюючого розрахунку від 16.08.2018 №9173302282);
- серпень 2018 року (податкова декларація з ПДВ від 17.09.2018 №9199868030) встановлено відхилення за даними перевірки, а саме:
Відповідно до податкової звітності з податку на додану вартість за травень 2018 року платником ТОВ Сан Енерджі у додатку 2 до декларації з ПДВ Довідка про суму від`ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2) (вх. від 20.06.2018 №9123622563) в таблиці 1 Сума від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 21) зазначено, що від`ємне значення за травень 2018 року складає 942 287 грн.
Порядок заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 28 січня 2016 року №21, з урахуванням Наказу Міністерства фінансів України від 23.02.2017 року №276 Про затвердження змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України .
До податкової декларації з ПДВ вносяться дані податкового обліку платника окремо за кожний звітний (податковий) період без наростаючого підсумку (абзац другий пункту 1 розділу III Порядку №21).
Відповідно до підпункту 5 пункту 5 розділу V Порядку №21 сума від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (р.19.1+рядок 20.3 декларації), відображається у рядку 21 та переноситься до рядка 16.1 декларації наступного звітного (податкового) періоду.
При заповненні розділу III декларації Розрахунки за звітний період здійснюється обрахунок різниці між сумою податкових зобов`язань за звітний (податковий) період (рядок 9 Декларації) та податкового кредиту за звітний (податковий) період (рядок 17 Декларації), до складу якого входить сума від`ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду (рядок 16.1 Декларації). Роз`яснення ДФС України згідно листа від 22.07.2016 №15908/6/99-99-15- 03-02-15).
Так при заповнені Додатку 2 та Додатку 3 до Декларації здійснюється розшифровка від`ємного значення різниці між податковими зобов`язаннями і податковим кредитом в розрізі постачальників тільки в тій частині такого від`ємного значення, яка задекларована платником податку до бюджетного відшкодування. Така деталізація здійснюється в таблиці 2 Розшифровка суми податку, фактично сплаченої у попередніх та звітному (податкових) періодах постачальникам товарів/послуг або до Державного бюджету України додатка 3 (Д3) до декларації з податку на додану вартість.
Деталізація від`ємного значення різниці між податковими зобов`язаннями і податковим кредитом, яка переноситься до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового періоду, здійснюється лише в частині періодів її виникнення. Такі дані відображаються в додатку 2 (Д2) до декларації з податку на додану вартість.
Таким чином ТОВ Сан Енерджі при складанні уточнюючого розрахунку до податкової декларації з ПДВ за травень 2018 року (вх. від 16.08.2018 №9173302282), в Додатку 2 до Декларації невірно відображена сума від`ємного значення, чим порушено Порядок заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 28 січня 2016 року №21, з урахуванням Наказу Міністерства фінансів України від 23.02.2017 року №276 Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України та в порушення пункту 200.4 Податкового кодексу України завищено бюджетне відшкодування податку на додану вартість по декларації з ПДВ за травень 2018 року (з урахуванням уточнюючого розрахунку від 16.08.2018 р. №9173302282) на 146 981 грн.
Причиною виникнення від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту (частка від`ємного значення від загальної суми податкового кредиту складає у травні 2018 року - 86,2%, у серпні 2018 року - 93,2%) є:
- у травні, серпні 2018 року - придбання комплексу будівельно-монтажних робіт з будівництва сонячної електростанції потужністю 7 МВт (перша черга будівництва потужністю 2 МВт), розташованої в с. Межиріч, Павлоградського району, Дніпропетровської області, 1-й етап передоплати та комплексу робіт по сервісному обслуговуванню фотоелектричної (сонячної) станції 2 Мвт, розташованої за адресою: Дніпропетровська область, Дніпровський район, м. Підгороднє у ТОВ ЕДС - Інжиніринг ; придбання імпортного товару - сонячні модулі з полікристалічних фотогальванічних елементів, які використовуються в електростанціях з Китаю.
В ході камеральної перевірки встановлено, що причиною виникнення від`ємного значення в податковій декларації з ПДВ за травень, серпень 2018 року є придбання ТМЦ та послуг в обсягах, що значно перевищують обсяги поставки та придбання (сонячні модулі з полікристалічних фотогальванічних елементів, у зібраному, які використовуються в електростанціях) - тобто залишки імпортного товару.
Відсоток імпортних операцій у травні 2018 року складає - 86,2%, у серпні 2018 року складає - 93,2 %.
Згідно даних Єдиного реєстру податкових накладних (далі - ЄРПН) встановлено, що платником ТОВ Сан Енерджі протягом травня, серпня 2018 року було перераховано за І етап передоплати за комплекс будівельно-монтажних робіт з будівництва сонячної електростанції (перша черга будівництва потужністю 2 МВт) та комплекс робіт по сервісному обслуговуванню фотоелектричної (сонячної) станції 2 МВт на загальну суму 1 075 655,00 грн., крім того ПДВ - 179 275,84 грн. постачальнику ТОВ ЕДС-Інжиніринг , код за ЄДРПОУ 38114069, ДПІ у Соборному районі м. Дніпра.
Згідно наявних даних баз ДФС встановлено, що внесок в статутний фонд товариства, відповідно до звіту про фінансовий стан (Баланс на 31 грудня 2017 року) складає лише 10 000,00 грн.
Тобто, наявна інформація з фінансової (податкової) звітності позбавляє можливості контролюючий орган визначити походження коштів, які спрямовані на придбання товарів/послуг та наявність фактичної сплати ПДВ постачальникам, у тому числі, які сформували бюджетне відшкодування, що є однією з обов`язкових умов при отриманні права на бюджетне відшкодування відповідно до Податкового кодексу, а саме: передоплата постачальнику за комплекс будівельно-монтажних робіт з будівництва сонячної електростанції протягом травня, серпня 2018 року у загальній сумі - 1 075 655,00 грн. та сплата податку на додану вартість у сумі 6 119 611,00 грн. Дніпропетровській митниці при ввезені товару на митну територію України.
Приймаючи до уваги вид діяльності ТОВ Сан Енерджі - виробництво електроенергії, виходячи з аналізу виписаних та отриманих податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, товариством проводяться операції з придбання сонячних полікристалічних панелей та реалізація електроенергії. Таким чином, потребує дослідженню питання щодо місця проведення діяльності, фактичного місця зберігання залишків імпортних ТМЦ, власної або орендованої земельної ділянки, де здійснюється будівництво сонячної електростанції (відповідно до наявних баз ДФС встановлено, що ТОВ Сан Енерджі протягом 2017 - 2018 рр. податковий розрахунок земельного податку не надавався) та проведення інвентаризації основних засобів щодо фактичного використання в межах господарської діяльності, дослідження залишків імпортних ТМЦ - їх зв`язок із господарською діяльністю в частині подальшої мети їх використання у власній господарській діяльності та наявності достатньо кількості трудових ресурсів.
Співставлення вищезазначених обставин має суперечливий характер та унеможливлює остаточно визначити потужності та земельну ділянку, на яких відбувається будівництво та виробництво електроенергії.
Так, за результатами аналізу наявних баз ДФС встановлено наявність правових відносин ТОВ Сан Енерджі з пов`язаними особами, а саме: засновник ТОВ Сан Енерджі - ОСОБА_1 (50% володіння) одночасно є засновником та керівником ТОВ ЕДС- Інжиніринг (код ЄДРПОУ 38114069) (100% володіння).
Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми чинного законодавства України, суд встановив наступні обставини.
Товариство з обмеженою відповідальністю Сан Енерджі - позивач взято на облік в контролюючому органі 15.12.2016 року та станом на дату складання акту перебуває на обліку в ДПІ у Соборному районі м. Дніпра.
В жовтні 2018 року відповідачем була проведена камеральна перевірка ТОВ Сан Енерджі з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість (ПДВ) на поточний рахунок платника податку за серпень 2018 року.
Перевірка проводилась з 21.09.2018 року по 18.10.2018 р.
За результатами перевірки відповідачем був складений Акт №60937/04-36-12- 02/41030115 від 18.10.2018 року, в якому зазначалося про порушення пункту 200.4. б , статті 200 Податкового кодексу України, у зв`язку з чим у ТОВ Сан Енерджі відсутнє право на отримання суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника податку у банку, відображеної у рядку 20.2.1 декларації з ПДВ за серпень 2018 року у сумі 5 972 630 грн. та завищено бюджетне відшкодування податку на додану вартість по декларації з ПДВ за травень 2018 року (з урахуванням уточнюючого розрахунку від 16.08.2018 р. № 9173302282) на 146 981 грн.
На підставі Акту перевірки №60937/04-36-12-02/41030115 від 18.10.2018 винесено податкове повідомлення-рішення № 0278231218 по формі В3 від 06 листопада 2018 року, згідно якого у позивача відсутнє право на отримання бюджетного відшкодування за період серпень 2018 року та відсутнє права на врахування такої суми від`ємного значення при наданні бюджетного відшкодування ПДВ у розмірі 5 972 630 грн.
Так, в ході камеральної перевірки ТОВ Сан Енерджі з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість (ПДВ) на поточний рахунок платника податку за серпень 2018 року відповідачем були зроблені наступні висновки по Акту №60937/04-36-12-02/41030115 від 18.10.2018 року, а саме:
- неможливість визначити джерела походження коштів, спрямованих на придбання товарів/послуг та наявність фактичної сплати ПДВ постачальникам;
- відсутня можливість проведення інвентаризації залишків імпортних ТМЦ на підприємстві, неможливо перевірити наявність у підприємства відповідних складських приміщень для зберігання товару;
- неможливість встановити фактичну наявність об`єкту будівництва - сонячної електростанції, її практичне використання в межах господарської діяльності та неможливо встановити на якій земельній ділянці здійснюється будівництво сонячної електростанції;
- відсутня відповідь від Дніпропетровської митниці щодо перетину митного кордону України та не підтверджено факт митного оформлення товарів в режимі імпорт ;
- неможливо зробити остаточний висновок щодо правомірності декларування ТОВ Сан Енерджі суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, заявленої на рахунок платника у банку по декларації з ПДВ за серпень 2018 року у сумі 5 972 630 грн.;
- завищено бюджетне відшкодування податку на додану вартість по декларації з ПДВ за травень 2018 року (з урахуванням уточнюючого розрахунку від 16.08.2018 р. № 9173302282) на 146 981 грн.
Вирішуючи правомірність податкового повідомлення-рішення №0278231218, суд має зазначити наступне.
ТОВ Сан Енерджі відповідно до Договору оренди землі від 21.09.2017 року, посвідченого приватним нотаріусом Дніпровського міського нотаріального округу Райською Т.М., зареєстрованого в реєстрі за №7769, та Договору оренди землі від 21.09.2017 року посвідченого приватним нотаріусом Дніпровського міського нотаріального округу Райською Т.М., зареєстрованого в реєстрі за №7775, користується земельними ділянками, розташованими за адресою: територія Межиріцької сільської ради, Павлоградського району, Дніпропетровської області.
Саме на цих земельних ділянках розташовано будівництво сонячної електростанції потужністю 7 МВт (перша черга будівництва 2 МВт).
У зв`язку з цим суд не приймає твердження відповідача про неможливість встановити на якій земельній ділянці здійснюється будівництво сонячної електростанції.
Причиною виникнення від`ємного значення в податкових деклараціях з ПДВ є придбання позивачем імпортного товару - сонячні модулі з полікристалічних фотогальванічних елементів, що застосовується у сонячних електростанціях.
Як вбачається з матеріалів справи, між позивачем та Recom AG (Дюссельдорф, ФРН) укладено договір купівлі-продажу №SС 1180117-004 від 17 січня 2018 року, за умовами якого позивач виступив покупцем сонячних модулів (вироблені з 72-х полікристалічних фотогальванічних елементів) та нестандартних подовжених кабелів (далі - товар) на загальну суму 887 976 (вісімсот вісімдесят сім тисяч дев`ятсот сімдесят шість) доларів США.
23 січня 2018 року позивачем здійснено передоплату за товар в розмірі 266 392 (двісті шістдесят шість тисяч триста дев`яносто два) долара США 80 центів.
25 січня 2018 року між позивачем та Recom AG (Дюссельдорф, ФРН) укладено додаткову угоду до договору купівлі-продажу №SС 1180117-004 від 17 січня 2018 року, якою встановлено ціну товару 840 060 (вісімсот сорок тисяч шістдесят) доларів США та визначено приблизний період прибуття товару до порту Одеса у березні-квітні 2018 року.
В період з 26 березня 2018 року по 26 квітня 2018 року позивач здійснив передоплату за товар в розмірі 100% вартості.
20 квітня 2018 року позивач отримав товар на суму 162 411 (сто шістдесят дві тисячі чотириста одинадцять) доларів США. В подальшому позивач відправив на адресу Recom AG лист з проханням прискорити поставку товару, оскільки 23 липня 2018 року у нього закінчуються законодавчо встановлені терміни розрахунків за договором. 08 червня 2018 року позивач отримав гарантійний лист від Recom AG, в якому останнє гарантує поставку товару до 01 жовтня 2018 року.
Однак, Recom AG повністю виконав взяті на себе зобов`язання лише у серпні 2018 року.
Позивач звертався до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України щодо надання висновку про продовження строків розрахунків за зовнішньоекономічною операцією.
В подальшому на звернення позивача на його адресу надійшла відповідь від 25.07.2018 року за № 4102-10/257 про відмову, у зв`язку із тим, що в наданому комплекті документів відсутнє відповідне обґрунтування щодо необхідності продовження строків поставки продукції за Контрактом до 01 жовтня 2018 року.
01 серпня 2018 року позивач подав до Міністерства лист із доповненнями до листа №1607/18-2 від 16 липня 2018 року, в якому просив при прийнятті рішення врахувати лист від 12 липня 2018 року, додаткову угоду №2 до договору купівлі-продажу №8С 1180117- 004 від 17 січня 2018 року та надати висновок щодо продовження строків розрахунків за зовнішньоекономічною операцією: імпорт сонячних модулей та нестандартних подовжених кабелів для кожного сонячного модуля на суму 677 648 (шістсот сімдесят сім тисяч шістсот сорок вісім) доларів США 40 центів в період з 23 липня 2018 року по 31 грудня 2018 року за договором купівлі-продажу №SC 1180117-004 від 17 січня 2018 року (загальна суму договору 840 060 (вісімсот сорок тисяч шістдесят) доларів США), додаткова угода №1 від 25 січня 2018 року, додаткова угода №2 від 12 липня 2018 року, укладеним між товариством з обмеженою відповідальністю Сан Енерджі (Адреса: 49049, м. Дніпро, вул. Григорія Омельченко, 36; ЄДРПОУ - 41030115, рахунок № НОМЕР_1 в ПАТ АБ «Укргазбанк» , адреса банку: м. Київ, вул. Ереванська Д, МФО 320478) та Recom AG (Адреса: 106, Konigsallee str., 40215, Dusseldorf, Germany; номер реєстрації компанії: HRB 81434; банк та адреса банку: UNICREDIT BANK AG, Taunustor 1-3 60311 Frankfurt, Germany; рахунок № НОМЕР_2 , IBAN: DF40 НОМЕР_3 , SWIFT: HYVEDEMM430)
Як встановлено судом, через деякий час позивач отримав від Міністерства економічного розвитку і торгівлі України лист від 15.08.2018 року за номером 4802-10/303 із зазначенням того, що позиція Міністерства економічного розвитку і торгівлі України щодо продовження строків розрахунків за Контрактом була викладена у листі від 25.07.2018 року №4102-10/257, зокрема щодо необхідності надання відповідного обґрунтування продовження строків поставки продукції за Контрактом до 31 грудня 2018 року.
Не погоджуючись з позицією Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, ТОВ Сан Енерджі звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом.
28 листопада 2018 року Дніпропетровським окружним адміністративним судом винесено рішення по адміністративній справі №0440/7170/18, яким визнано відмову Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 25.07.2018 року №4102-10/257 та 15.08.2018 року №4102-10/303 у наданні висновку Товариству з обмеженою відповідальністю Сан Енерджі щодо продовження строків розрахунків за зовнішньоекономічною операцією: імпорт сонячних модулей та нестандартних подовжених кабелів для кожного сонячного модуля на суму 677 648 (шістсот сімдесят сім тисяч шістсот сорок вісім) доларів США 40 центів в період з 23 липня 2018 року по 31 грудня 2018 року за договором купівлі-продажу №SC 1180117-004 від 17 січня 2018 року (загальна суму договору 840 060 (вісімсот сорок тисяч шістдесят) доларів США), додаткова угода №1 від 25 січня 2018 року, додаткова угода №2 від 12 липня 2018 року, укладеним між товариством з обмеженою відповідальністю Сан Енерджі (Адреса: 49049, м. Дніпро, вул. Григорія Омельченко, 36; ЄДРПОУ - 41030115, рахунок № НОМЕР_1 в ПАТ АБ «Укргазбанк» , адреса банку: м. Київ, вул. Ереванська Д, МФО 320478) та Recom AG (Адреса: 106, Konigsallee str., 40215, Dusseldorf, Germany; номер реєстрації компанії: HRB 81434; банк та адреса банку: UNICREDIT BANK AG, Taunustor 1-3 60311 Frankfurt, Germany; рахунок № НОМЕР_2 , IBAN: DF40 НОМЕР_3 , SWIFT: HYVEDEMM430) - протиправною.
Також суд зобов`язав Міністерство економічного розвитку і торгівлі України повторно розглянути звернення товариства з обмеженою відповідальністю Сан Енерджі щодо надання висновку щодо продовження строків розрахунків за зовнішньоекономічною операцією: імпорт сонячних модулей та нестандартних подовжених кабелів для кожного сонячного модуля на суму 677 648 (шістсот сімдесят сім тисяч шістсот сорок вісім) доларів США 40 центів в період з 23 липня 2018 року по 31 грудня 2018 року за договором купівлі-продажу №SC 1180117-004 від 17 січня 2018 року (загальна суму договору 840 060 (вісімсот сорок тисяч шістдесят) доларів США), додаткова угода №1 від 25 січня 2018 року, додаткова угода №2 від 12 липня 2018 року, укладеним між Товариством з обмеженою відповідальністю Сан Енерджі (Адреса: 49049, м. Дніпро, вул. Григорія Омельченко, 36; ЄДРПОУ - 41030115, рахунок № НОМЕР_1 в ПАТ АБ «Укргазбанк» , адреса банку: м. Київ, вул. Ереванська Д, МФО 320478) та Recom AG (Адреса: 106, Konigsallee str., 40215, Dusseldorf, Germany; номер реєстрації компанії: HRB 81434; банк та адреса банку: UNICREDIT BANK AG, Taunustor 1-3 60311 Frankfurt, Germany; рахунок № НОМЕР_2 , IBAN: DF40 НОМЕР_4 73, SWIFT: HYVEDEMM430).
Сонячні модулі з полікристалічних фотогальванічних елементів, у зібраному стані, модель - Poli RCM-325-6PA-SW(325BT), які були придбані у постачальника RECOM AG (виробництво Німеччина) та розмитнені підприємством позивача на території України, були встановлені підрядником ТОВ ЕДС - Інжиніринг на об`єкті будівництва сонячної електростанції, що підтверджується первинними документами, а також декларацією на розмитнення товару.
Щодо посилань відповідача про неможливість визначення джерела походження коштів, спрямованих на придбання товару, суд має зазначити про те, що 11 грудня 2017 року позивач уклав з Публічним акціонерним товариством акціонерний банк УКРГАЗБАНК Генеральний кредитний договір № 119/2017/ДнОД-МСБ-ГКД з Додатковою угодою №119/2017/ДнОД-МСБ-ГКД-1 від 11 грудня 2017 року, згідно умов якого позивачу надано кредитний транш на суму 1 126 000,00 (один мільйон сто двадцять шість тисяч) евро 00 євроцентів на рефінансування витрат, понесених на будівництво фотоелектричної (сонячної) станції потужністю 2 МВт, що розташована за адресою: Дніпропетровська обл., Дніпровський район, м. Підгороднє.
Порядком ведення Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 25.01.2017 року № 26 встановлено, що орган ДФС здійснює формування реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість шляхом внесення даних щодо, зокрема найменування платника податку на додану вартість та його індивідуальний податковий номер; дату подання заяви про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника податку у банку, поданої у складі податкової декларації з податку на додану вартість або уточнюючого розрахунку з податку на додану вартість (в разі їх подання): дату надсилання платнику податку органом ДФС повідомлення про відмову у прийнятті податкової декларації або уточнюючого розрахунку (в разі їх подання); суму податку, заявленого відшкодування до бюджетного відшкодування, зазначену в кожній заяві, поданій у складі податкової декларації або уточнюючого розрахунку (в разі їх подання), у тому числі окремо, яка підлягає перерахуванню на рахунок платника податку у банку та/або в рахунок сплати грошових зобов`язань, та/або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету: суму податку, заявленого до бюджетного відшкодування, зменшену на суму податкового боргу тощо.
Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків встановлено положеннями ст. 200 Податкового кодексу України.
Так, зокрема, згідно до п.200.1 ст.200 Податкового кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податковою кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Відповідно до п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:
а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200.1.3 статті 200.1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу;
б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200.1.3 статті 200.1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;
в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Пунктом 200.7 ст.200 Податкового кодексу України передбачено, що платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.
Підпунктом 75.1.1 п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України визначено, що камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податковій декларації (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість.
Фактично предмет камеральної перевірки передбачає встановлення повноти, своєчасності подання платником податкової звітності, перевірку правильності оформлення документів податкової звітності (повноти заповнення усіх необхідних реквізитів, чіткості їх заповнення тощо), перевірку правильності складання розрахунків за податковими платежами.
У відповідача відсутні повноваження під час проведення камеральної перевірки досліджувати реальність господарських операцій, оскільки камеральною перевіркою охоплюються лише показники податкової звітності, у зв`язку з чим перевірка будь-яких інших відомостей перебуває поза межами даної перевірки. Аналіз достовірності сформованих платником показників податкової звітності під час камеральної перевірки не здійснюється.
Таким чином, у даному випадку відповідач, здійснюючи дослідження питань походження грошових коштів платника податків, на які останній здійснював господарські операції, аналізу залишків імпортних ТМЦ, встановлення фактичної наявності об`єкту будівництва, запитування у Дніпропетровській митниці інформації щодо перетину митного кордону України, вийшов за межі предмету камеральної перевірки.
Також суд враховує, що відповідно до Сертифікату серії ДП № 162182740714 Фотоелектрична станція введена в експлуатацію та отримано право власності на дану станцію, що підтверджується Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 08.11.2018 року за №144602313.
Відповідно Договору про зелений тариф станція генерує електроенергію та щомісяця отримує дохід.
Що стосується висновків відповідача про завищення бюджетного відшкодування податку на додану вартість по декларації з ПДВ за травень 2018 року (з урахуванням уточнюючого розрахунку від 16.08.2018 р. № 9173302282) на 146 981 грн. та винесеного на підставі зазначених висновків податкового повідомлення-рішення № 0278241218, суд має зазначити наступне.
Так, відповідно до податкової звітності з податку на додану вартість за травень 2018 року платником ТОВ Сан Енерджі у додатку 2 до декларації з ПДВ Довідка про суму від`ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2) (вх. від 20.06.2018 №9123622563) в таблиці 1 Сума від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 21) зазначено, що від`ємне значення за травень 2018 року складає 942 287 грн.
Порядок заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 28 січня 2016 року №21, з урахуванням Наказу Міністерства фінансів України від 23.02.2017 року №276 Про затвердження змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України .
До податкової декларації з ПДВ вносяться дані податкового обліку платника окремо за кожний звітний (податковий) період без наростаючого підсумку (абзац другий пункту 1 розділу III Порядку №21).
Відповідно до підпункту 5 пункту 5 розділу V Порядку №21 сума від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (р.19.1+рядок 20.3 декларації), відображається у рядку 21 та переноситься до рядка 16.1 декларації наступного звітного (податкового) періоду.
При заповненні розділу III декларації Розрахунки за звітний період здійснюється обрахунок різниці між сумою податкових зобов`язань за звітний (податковий) період (рядок 9 Декларації) та податкового кредиту за звітний (податковий) період (рядок 17 Декларації), до складу якого входить сума від`ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду (рядок 16.1 Декларації). (Роз`яснення ДФС України згідно листа від 22.07.2016 №15908/6/99-99-15- 03-02-15).
Так, при заповненні Додатку 2 та Додатку 3 до Декларації здійснюється розшифровка від`ємного значення різниці між податковими зобов`язаннями і податковим кредитом в розрізі постачальників тільки в тій частині такого від`ємного значення, яка задекларована платником податку до бюджетного відшкодування. Така деталізація здійснюється в таблиці 2 Розшифровка суми податку, фактично сплаченої у попередніх та звітному (податкових) періодах постачальникам товарів/послуг або до Державного бюджету України додатка 3 (Д3) до декларації з податку на додану вартість.
Деталізація від`ємного значення різниці між податковими зобов`язаннями і податковим кредитом, яка переноситься до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового періоду, здійснюється лише в частині періодів її виникнення. Такі дані відображаються в додатку 2 (Д2) до декларації з податку на додану вартість.
Таким чином позивачем при складанні уточнюючого розрахунку до податкової декларації з ПДВ за травень 2018 року (вх. від 16.08.2018 №9173302282), в Додатку 2 до Декларації невірно відображена сума від`ємного значення, чим порушено Порядок заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 28 січня 2016 року №21, з урахуванням Наказу Міністерства фінансів України від 23.02.2017 року №276 Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України та в порушення пункту 200.4 Податкового кодексу України завищено бюджетне відшкодування податку на додану вартість по декларації з ПДВ за травень 2018 року (з урахуванням уточнюючого розрахунку від 16.08.2018 р. №9173302282) на 146 981 грн.
Враховуючи вищезазначене, суд приходить до висновку про правомірність податкового повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби України в Дніпропетровської області від 06 листопада 2018 року за №0278241218 про накладання штрафу у розмірі 36 745 грн. 25 коп. за порушення вимог п.п. 200.4 ст.200 Податкового кодексу України.
У зв`язку з цим адміністративний позов підлягає частковому задоволенню шляхом визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 06 листопада 2018 року № 0278231218.
На підставі ст. 139 КАС України суд також вважає за необхідне присудити на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області судові витрати у розмірі 89589,45 грн.
Керуючись ст. ст. 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 06 листопада 2018 року № 0278231218.
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Присудити на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Сан Енерджі" судові витрати у розмірі 89 589,45 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення суду складений 08 квітня 2019 року.
Суддя (підпис) Рішення не набрало законної сили 08 квітня 2019 року. Суддя З оригіналом згідно. Суддя В.М. Олійник В.М. Олійник В.М. Олійник
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.03.2019 |
Оприлюднено | 16.06.2019 |
Номер документу | 82402028 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні