Рішення
від 30.05.2019 по справі 160/8879/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 травня 2019 року Справа № 160/8879/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіОлійника В. М. за участі секретаря судового засіданняМаксімова А.С. за участі: представника позивача Порохняча М.О. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Аструм-М про зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

26 листопада 2018 року Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю Аструм-М , в якій просить: застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єктів, а саме: будівель та споруд Товариства з обмеженою відповідальністю Аструм-М (код ЄДРПОУ 35622029) за адресою: Дніпропетровська область, Дніпровський район, с.Дослідне, вул. Наукова, 1, до повного усунення порушень; зобов`язати зупинити експлуатацію об`єкта - будівлі Товариства з обмеженою відповідальністю Аструм-М за адресою: Дніпропетровська область, Дніпровський район, с. Дослідне, вул. Наукова, 1, до повного усунення порушень.

В обґрунтування позовної заяви позивач зазначив, що у період з 17.10.2018 по 29.10.2018 відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності проведено планову перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю Аструм-М (далі - ТОВ Аструм-М ) за адресою: Дніпропетровська область, Дніпровський район, с. Дослідне, вул. Наукова, 1.

Актом перевірки об`єктів ТОВ Аструм-М щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту від 29.10.2018 №106 (далі - Акт) встановлені порушення Кодексу цивільного захисту України № 5403-УІ (далі - КЦЗУ), Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697 (далі - ППБУ), Правил будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок (далі - ПУЕ, ДНАОП 0.00-1.32-01, НПАОП 40.1-1.32-01), Державних будівельних норм України Системи протипожежного захисту , затверджено наказом Мінрегіону України від 13.11.2014 №312 (далі - ДБН В.2.5-56:2014), Національний стандарт України Визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою , затверджений наказом Мінрегіону України від 15.06.2016 р. № 158 (далі - ДСТУ Б В.1.1-36:2016), Державних будівельних норм України Пожежна безпека об`єктів будівництва , затверджених наказом Мінрегіону України від 31.10.2016 № 287 (далі - ДБН ОСОБА_1 .1.1-7:2016), Державних будівельних норм України Будинки адміністративного та побутового призначення , затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 30.12.2010 р. № 570 та від 10.02.2011 р. № 23 (далі - ОСОБА_2 .2.2-28:2010), Державних будівельних норм України Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування затверджено наказом Мінрегіонбуду України від 08.04.2013 р. № 133 (далі - ДБН В.2.5-74:2013), Будівельні норми та правила Складські будівлі (далі - СНиП 2.11.01-85*), Будівельних норм та правил Виробничі будівлі (далі -СНиП 2.09.02-85*), Державних будівельних норм України Будинки і споруди. Громадські будинки та споруди. Основні положення затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України №705 від 17.12.2010 (далі - ДБН В.2.2-9-2009), Постанови Кабінету Міністрів України № 440 від 05.06.2013 року Про затвердження Порядку подання і реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки (далі - ПКМУ №440), Наказу МНС України від 18.12.2000 №338 (у редакції наказу МНС України від 16.08.2005), зареєстрований у Мін`юсті України 01.09.2005 за № 970/11250 Положення про паспортизацію потенційно небезпечних об`єктів (далі - Положення про паспортизацію), Наказу МНС України від 23.02.2006 № 98, зареєстрованого у Мін`юсті України 20.03.2006 за № 286/12160 Методика ідентифікації потенційно небезпечних об`єктів (далі - Методика ідентифікації ПНО), Постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 №444 Порядок здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях (далі - Порядок здійснення навчання населення), Правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях, затверджених наказом МНС України від 15.08.2007 № 557, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 03.09.2007 за № 1006/14273 (далі - ПТБ), Постанови Кабінету Міністрів України від 19.08.2002 № 1200 Про затвердження Порядку забезпечення населення і працівників формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту засобами індивідуального захисту, приладами радіаційної та хімічної розвідки, дозиметричного і хімічного контролю , а саме:

- виробничі, складські та адміністративно-офісні приміщення будівель об`єкту не обладнано системою протипожежного захисту (далі - СПЗ), системою пожежної сигналізації, об`єкт складається з шестиповерхової та семиповерхової громадської будівлі, на різних поверхах в окремих приміщеннях даних будівель розташовуються приміщення які використовуються як складські; також прибудовані до першого поверху шестиповерхової будівлі будівля їдальні, будівля клубу використовуються, надаються в оренду, для виробничих і складських потреб;

- не встановлено протипожежні двері в прорізах протипожежних перегородок, між складськими та адміністративно-побутовими приміщеннями, а також між виробничим приміщенням розташованим на першому поверсі та адміністративно-побутовими приміщеннями, об`єкт складається з шестиповерхової та семиповерхової громадської будівлі, на різних поверхах в окремих приміщеннях даних будівель розташовуються приміщення які використовуються як складські; також прибудовані до першого поверху шестиповерхової будівлі будівля їдальні, будівля клубу використовуються, надаються в оренду, для виробничих і складських потреб;

- не встановлено сертифіковані протипожежні двері на виходу зі сходової клітки на покрівлю шестиповерхової та семиповерхової адміністративно-побутової будівлі;

- не проводиться технічне обслуговування і перевірка на працездатність пожежних кран-комплектів, розташованих в будівлях об`єкту, з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування;

- пожежні кран-комплекти, розташовані в будівлях об`єкту, не укомплектовані пожежним рукавом однакового з ним діаметра та стволом;

- не забезпечено об`єкт необхідною кількістю води для здійснення пожежегасіння (зовнішнім протипожежним водопостачанням), не улаштовані мережі протипожежного водогону, які повинні забезпечувати потрібні за нормами витрату та напір води;

- сходові клітки, коридори, проходи та інші шляхи евакуації шестиповерхової та семиповерхової адміністративно-побутової будівлі не забезпечено евакуаційним освітленням;

- не надано сертифікати відповідності або свідоцтво про визначення відповідності на горючі будівельні матеріали, якими оздоблено стіни на шляхах евакуації з шестиповерхової та семиповерхової адміністративно-побутових будівель, стіни коридорів поверхів будівель оздоблено декоративними панелями з пластику та деревини;

- не встановлено між сходовою кліткою та коридорами поверхів шестиповерхової адміністративно-побутової будівлі двері з ущільненням в притворах та з пристроями для самозачинення;

- виходи на евакуаційну сходову клітину, яка веде з шестиповерхової будівлі назовні, на всіх поверхах замкнено на замки, на болтові з`єднання та інші запори, виходи захаращено меблями. Евакуаційна сходова клітина з шестиповерхової будівлі недоступна для евакуації людей з будівлі;

- посадові особи та працівники не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року N 444 "Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях";

- територія об`єкта, а також будинки, споруди, приміщення не забезпечені відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности ;

- для працівників охорони (сторожів, вахтерів, вартових) не розроблено інструкцію, в якій необхідно визначити їхні обов`язки щодо контролю за додержанням протипожежного режиму, огляду території і приміщень, порядок дій в разі виявлення пожежі, спрацювання систем протипожежного захисту, а також указати, хто з посадових осіб об`єкта має бути викликаний у нічний час у разі пожежі;

- з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів в будівлях та приміщеннях об`єкту не виконано за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (допускається виконання з`єднання жил електропроводів шляхом скручування);

- допущено улаштування та експлуатацію тимчасових електромереж в будівлях і приміщеннях об`єкту;

- допускається використання в пожежонебезпечних зонах приміщень об`єкту світильників з лампами розжарювання без захисного суцільного скла (ковпаків);

- не проведено замір опору ізоляції і перевірка на спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;

- лінії живлення до побутових кондиціонерів, розташованих в приміщеннях об`єкту, не забезпечено автономними пристроями електричного захисту;

- територію об`єкта, будинки, приміщення, не забезпечено первинними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, ящиками з піском, бочками з водою, покривалами з негорючого теплоізоляційного матеріалу, пожежними відрами, совковими лопатами, пожежним інструментом, які використовуються для локалізації і ліквідації пожеж у їх початковій стадії розвитку;

- для всіх приміщень виробничого та складського призначення не визначено категорію щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки відповідно до вимог ДСТУ Б В. 1.1 .-36:2016 Визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою , а також клас зони згідно з Правилами будови електроустановок Електрообладнання спеціальних установок ;

- не подано та не зареєстровано декларацію відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки;

- для встановлення наявності або відсутності джерел небезпеки, які можуть ініціювати виникнення надзвичайних ситуацій, а також визначення рівнів можливих надзвичайних ситуацій, не проведено ідентифікацію об`єкта господарської діяльності та не узгоджено її з ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області;

- відповідальним працівником з питань цивільного захисту та начальником цивільного захисту об`єкту не пройдено навчання на територіальних курсах ЦЗ;

- працівники об`єкту не забезпечені засобами індивідуального захисту;

- не обладнано інформаційно-довідковий куточок з питань цивільного захисту на об`єкті.

Позивач стверджує, що подальша експлуатація об`єктів ТОВ Аструм-М із вищезазначеними порушеннями пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17 грудня 2018 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи та призначено справу до розгляду у судовому засіданні на 17 січня 2019 року о 13 годині 00 хвилин.

В судове засідання представник позивача не прибув, звернувшись на адресу суду 15 січня 2019 року із клопотання про відкладення розгляду справи.

Представник відповідача в судове засідання прибув, у судовому засіданні звернувся із клопотанням про відкладення розгляду справи.

У зв`язку з клопотанням сторін про відкладення розгляду справи, розгляд справи відкладено до 21 лютого 2019 року о 10 годині 30 хвилин.

У судове засідання 21 лютого 2019 року прибули представники сторін.

В судовому засіданні представники сторін звернулись до суду із клопотанням про зупинення провадження у справі для надання часу для примирення та проведення позапланової перевірки.

Клопотання представників сторін задоволено, розгляд адміністративної справи №160/8879/18 зупинено для надання часу сторонам для примирення до 10 години 00 хвилин 16 травня 2019 року.

В судове засідання 16 травня 2019 року прибув представник позивача.

Представник відповідача не прибув, звернувшись на електронну адресу суду із клопотанням про відкладення розгляду справи.

У зв`язку з клопотанням представника відповідача розгляд справи відкладено до 30 травня 2019 року о 11 годині 00 хвилин.

В судове засідання 30 травня 2019 року прибув представник позивача.

Представник відповідача в судове засідання повторно не прибув, про дату, час та місце проведення розгляду справи був повідомлений належним чином.

Представник позивача у судовому засіданні надав пояснення, зокрема зазначив, що заяви на проведення позапланової перевірки, повідомлень щодо усунення порушень на адресу Головного управління Державної служби з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області від представника відповідача не надходило.

Враховуючи вищезазначене, представник позивача позовні вимоги підтримав, адміністративний позов просив задовольнити у повному обсязі.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши чинне законодавство, суд встановив наступні обставини.

В період з 17.10.2018 по 29.10.2018 відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності проведено планову перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю Аструм-М (далі - ТОВ Аструм-М ) за адресою: Дніпропетровська область, Дніпровський район, с.Дослідне, вул. Наукова, 1.

Актом перевірки об`єктів ТОВ Аструм-М щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту від 29.10.2018 №106 (далі - Акт) встановлені порушення Кодексу цивільного захисту України № 5403-УІ (далі - КЦЗУ), Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697 (далі - ППБУ), Правил будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок (далі - ПУЕ, ДНАОП 0.00-1.32-01, НПАОП 40.1-1.32-01), Державних будівельних норм України Системи протипожежного захисту , затверджено наказом Мінрегіону України від 13.11.2014 №312 (далі - ДБН В.2.5-56:2014), Національний стандарт України Визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою , затверджений наказом Мінрегіону України від 15.06.2016 р. № 158 (далі - ДСТУ Б В.1.1-36:2016), Державних будівельних норм України Пожежна безпека об`єктів будівництва , затверджених наказом Мінрегіону України від 31.10.2016 № 287 (далі - ДБН В.1.1-7:2016), Державних будівельних норм України Будинки адміністративного та побутового призначення , затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 30.12.2010 р. № 570 та від 10.02.2011 р. № 23 (далі - ОСОБА_2 .2.2-28:2010), Державних будівельних норм України Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування затверджено наказом Мінрегіонбуду України від 08.04.2013 р. № 133 (далі - ДБН В.2.5-74:2013), Будівельні норми та правила Складські будівлі (далі - СНиП 2.11.01-85*), Будівельних норм та правил Виробничі будівлі (далі -СНиП 2.09.02-85*), Державних будівельних норм України Будинки і споруди. Громадські будинки та споруди. Основні положення затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України №705 від 17.12.2010 (далі - ДБН В.2.2-9-2009), Постанови Кабінету Міністрів України № 440 від 05.06.2013 року Про затвердження Порядку подання і реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки (далі - ПКМУ №440), Наказу МНС України від 18.12.2000 №338 (у редакції наказу МНС України від 16.08.2005), зареєстрований у Мін`юсті України 01.09.2005 за № 970/11250 Положення про паспортизацію потенційно небезпечних об`єктів (далі - Положення про паспортизацію), Наказу МНС України від 23.02.2006 № 98, зареєстрованого у Мін`юсті України 20.03.2006 за № 286/12160 Методика ідентифікації потенційно небезпечних об`єктів (далі - Методика ідентифікації ПНО), Постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 №444 Порядок здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях (далі - Порядок здійснення навчання населення), Правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях, затверджених наказом МНС України від 15.08.2007 № 557, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 03.09.2007 за № 1006/14273 (далі - ПТБ), Постанови Кабінету Міністрів України від 19.08.2002 № 1200 Про затвердження Порядку забезпечення населення і працівників формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту засобами індивідуального захисту, приладами радіаційної та хімічної розвідки, дозиметричного і хімічного контролю , а саме:

- виробничі, складські та адміністративно-офісні приміщення будівель об`єкту не обладнано системою протипожежного захисту (далі - СПЗ), системою пожежної сигналізації, об`єкт складається з шестиповерхової та семиповерхової громадської будівлі, на різних поверхах в окремих приміщеннях даних будівель розташовуються приміщення які використовуються як складські; також прибудовані до першого поверху шестиповерхової будівлі будівля їдальні, будівля клубу використовуються, надаються в оренду, для виробничих і складських потреб;

- не встановлено протипожежні двері в прорізах протипожежних перегородок між складськими та адміністративно-побутовими приміщеннями, а також між виробничим приміщенням розташованим на першому поверсі та адміністративно-побутовими приміщеннями, об`єкт складається з шестиповерхової та семиповерхової громадської будівлі, на різних поверхах в окремих приміщеннях даних будівель розташовуються приміщення які використовуються як складські; також прибудовані до першого поверху шестиповерхової будівлі будівля їдальні, будівля клубу використовуються, надаються в оренду, для виробничих і складських потреб;

- не встановлено сертифіковані протипожежні двері на виходу зі сходової клітки на покрівлю шестиповерхової та семиповерхової адміністративно-побутової будівлі;

- не проводиться технічне обслуговування і перевірка на працездатність пожежних кран-комплектів, розташованих в будівлях об`єкту, з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування;

- пожежні кран-комплекти, розташовані в будівлях об`єкту, не укомплектовані пожежним рукавом однакового з ним діаметра та стволом;

- не забезпечено об`єкт необхідною кількістю води для здійснення пожежегасіння (зовнішнім протипожежним водопостачанням), не улаштовані мережі протипожежного водогону, які повинні забезпечувати потрібні за нормами витрату та напір води;

- сходові клітки, коридори, проходи та інші шляхи евакуації шестиповерхової та семиповерхової адміністративно-побутової будівлі не забезпечено евакуаційним освітленням;

- не надано сертифікати відповідності або свідоцтво про визначення відповідності на горючі будівельні матеріали, якими оздоблено стіни на шляхах евакуації з шестиповерхової та семиповерхової адміністративно-побутових будівель (стіни коридорів поверхів будівель оздоблено декоративними панелями з пластику та деревини);

- не встановлено між сходовою кліткою та коридорами поверхів шестиповерхової адміністративно-побутової будівлі двері з ущільненням в притворах та з пристроями для самозачинення;

- виходи на евакуаційну сходову клітину, яка веде з шестиповерхової будівлі назовні, на всіх поверхах замкнено на замки, на болтові з`єднання та інші запори, виходи захаращено меблями. Евакуаційна сходова клітина з шестиповерхової будівлі недоступна для евакуації людей з будівлі;

- посадові особи та працівники не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 "Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях";

- територія об`єкта, а також будинки, споруди, приміщення не забезпечені відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности ;

- для працівників охорони (сторожів, вахтерів, вартових) не розроблено інструкцію, в якій необхідно визначити їхні обов`язки щодо контролю за додержанням протипожежного режиму, огляду території і приміщень, порядок дій в разі виявлення пожежі, спрацювання систем протипожежного захисту, а також указати, хто з посадових осіб об`єкта має бути викликаний у нічний час у разі пожежі;

- з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів в будівлях та приміщеннях об`єкту не виконано за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (допускається виконання з`єднання жил електропроводів шляхом скручування);

- допущено улаштування та експлуатацію тимчасових електромереж в будівлях і приміщеннях об`єкту;

- допускається використання в пожежонебезпечних зонах приміщень об`єкту світильників з лампами розжарювання без захисного суцільного скла (ковпаків);

- не проведено замір опору ізоляції і перевірка на спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;

- лінії живлення до побутових кондиціонерів, розташованих в приміщеннях об`єкту, не забезпечено автономними пристроями електричного захисту;

- територію об`єкта, будинки, приміщення не забезпечено первинними засобами пожежогасіння, вогнегасниками, ящиками з піском, бочками з водою, покривалами з негорючого теплоізоляційного матеріалу, пожежними відрами, совковими лопатами, пожежним інструментом, які використовуються для локалізації і ліквідації пожеж у їх початковій стадії розвитку;

- для всіх приміщень виробничого та складського призначення не визначено категорію щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки відповідно до вимог ДСТУ Б В. 1.1 -36:2016 Визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою , а також клас зони згідно з Правилами будови електроустановок Електрообладнання спеціальних установок ;

- не подано та не зареєстровано декларацію відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки;

- для встановлення наявності або відсутності джерел небезпеки, які можуть ініціювати виникнення надзвичайних ситуацій, а також визначення рівнів можливих надзвичайних ситуацій, не проведено ідентифікацію об`єкта господарської діяльності та не узгоджено її з ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області;

- відповідальним працівником з питань цивільного захисту та начальником цивільного захисту об`єкту не пройдено навчання на територіальних курсах ЦЗ;

- працівники об`єкту не забезпечені засобами індивідуального захисту;

- не обладнано інформаційно-довідковий куточок з питань цивільного захисту на об`єкті.

Відповідно до підп. 39 п. 4 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 року № 1052 на ДСНС України покладено завдання організовувати і здійснювати державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, суб`єктами господарювання.

Згідно пп. 27, 35 п. 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області затвердженого наказом ДСНС України № 3 від 04.02.2013 року (у редакції наказу ДСНС України від 21.09.2017 №507) Головне управління відповідно до покладених на нього завдань організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб`єктами господарювання; складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, звертається до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску та реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту.

Статтею 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності державний нагляд (контроль) визначено як діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до статті 20 Кодексу цивільного захисту України до завдань і обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту належить:

1) забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об`єктах суб`єкта господарювання;

2) забезпечення відповідно до законодавства своїх працівників засобами колективного та індивідуального захисту;

3) розміщення інформації про заходи безпеки та відповідну поведінку населення у разі виникнення аварії;

4) організація та здійснення під час виникнення надзвичайних ситуацій евакуаційних заходів щодо працівників та майна суб`єкта господарювання;

5) створення об`єктових формувань цивільного захисту відповідно до цього Кодексу та інших законодавчих актів, необхідної для їх функціонування матеріально-технічної бази і забезпечення готовності таких формувань до дій за призначенням;

6) створення диспетчерських служб відповідно до цього Кодексу та інших законів, необхідних для забезпечення безпеки об`єктів підвищеної небезпеки;

7) проведення оцінки ризиків виникнення надзвичайних ситуацій на об`єктах суб`єкта господарювання, здійснення заходів щодо неперевищення прийнятних рівнів таких ризиків;

8) здійснення навчання працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної та пожежної безпеки;

9) декларування безпеки об`єктів підвищеної небезпеки;

10) розроблення планів локалізації та ліквідації наслідків аварій на об`єктах підвищеної небезпеки;

11) проведення об`єктових тренувань і навчань з питань цивільного захисту;

12) забезпечення аварійно-рятувального обслуговування суб`єктів господарювання відповідно до вимог статті 133 цього Кодексу;

13) здійснення за власні кошти заходів цивільного захисту, що зменшують рівень ризику виникнення надзвичайних ситуацій;

14) забезпечення безперешкодного доступу посадових осіб органів державного нагляду, працівників аварійно-рятувальних служб, з якими укладені угоди про аварійно-рятувальне обслуговування суб`єктів господарювання, для проведення обстежень на відповідність протиаварійних заходів планам локалізації і ліквідації наслідків аварій на об`єктах підвищеної небезпеки та потенційно небезпечних об`єктах, сил цивільного захисту - для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт у разі виникнення надзвичайних ситуацій;

15) забезпечення дотримання вимог законодавства щодо створення, зберігання, утримання, використання та реконструкції захисних споруд цивільного захисту;

16) здійснення обліку захисних споруд цивільного захисту, які перебувають на балансі (утриманні);

17) дотримання протиепідемічного, протиепізоотичного та протиепіфітотичного режиму;

18) створення і використання матеріальних резервів для запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;

19) розроблення заходів щодо забезпечення пожежної безпеки, впровадження досягнень науки і техніки, позитивного досвіду із зазначеного питання;

20) розроблення і затвердження інструкцій та видання наказів з питань пожежної безпеки, здійснення постійного контролю за їх виконанням;

21) забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки;

22) утримання у справному стані засобів цивільного та протипожежного захисту, недопущення їх використання не за призначенням;

23) здійснення заходів щодо впровадження автоматичних засобів виявлення та гасіння пожеж і використання для цієї мети виробничої автоматики;

24) своєчасне інформування відповідних органів та підрозділів цивільного захисту про несправність протипожежної техніки, систем протипожежного захисту, водопостачання, а також про закриття доріг і проїздів на відповідній території;

25) виконання інших завдань і заходів у сфері цивільного захисту, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами.

Відповідно до частини 1 статті 64 Кодексу цивільного захисту України Центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.

Згідно частини 1 статті 65 Кодексу цивільного захисту України Центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) з питань, які визначені частиною першою статті 64 цього Кодексу щодо: 1) центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, інших державних органів та органів місцевого самоврядування; 2) суб`єктів господарювання; 3) аварійно-рятувальних служб.

У відповідності до підп. 12 п.1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Статтями 3, 27 Конституції України визначено, що людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.

Кожна людина має невід`ємне право на життя.

Ніхто не може бути свавільно позбавлений життя. Обов`язок держави - захищати життя людини.

Приймаючи рішення по справі, суд враховує, що порушення, які встановлені позивачем під час проведення перевірки у жовтні 2018 року у будівлі Товариства з обмеженою відповідальністю Аструм-М за адресою: Дніпропетровська область, Дніпровський район, с.Дослідне, вул. Наукова, 1 продовжують створювати загрозу життю та/або здоров`ю людей, у зв`язку з чим експлуатація вищевказаної будівлі без усунення виявлених порушень є небезпечною.

У зв`язку з цим суд вважає за необхідне, з метою захисту життя та/або здоров`я людей, задовольнити адміністративний позов шляхом повного зупинення експлуатації (роботи) об`єкта - будівлі Товариства з обмеженою відповідальністю Аструм-М за адресою: Дніпропетровська область, Дніпровський район, с.Дослідне, вул. Наукова, 1, до повного усунення порушень шляхом заборони експлуатації та зобов`язання зупинити експлуатацію вищезазначеного об`єкта.

Відповідно до ст. 139 КАС України судові витрати позивачу не відшкодовуються.

Керуючись ст. ст. 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Аструм-М " про зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єктів, а саме: будівель та споруд Товариства з обмеженою відповідальністю Аструм-М (код ЄДРПОУ 35622029), за адресою: Дніпропетровська область, Дніпровський район, с. Дослідне, вул. Наукова, 1 до повного усунення порушень.

Зобов`язати зупинити експлуатацію об`єкта - будівлі Товариства з обмеженою відповідальністю Аструм-М за адресою: Дніпропетровська область, Дніпровський район, с. Дослідне, вул. Наукова, 1 до повного усунення порушень.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 06 червня 2019 року.

Суддя (підпис) Рішення не набрало законної сили 06 червня 2019 року. Суддя З оригіналом згідно. Суддя В.М. Олійник В.М. Олійник В.М. Олійник

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.05.2019
Оприлюднено16.06.2019
Номер документу82402042
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/8879/18

Рішення від 30.05.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 21.02.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 17.12.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 03.12.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні