КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про повернення позовної заяви
04 червня 2019 року м. Київ № 320/2740/19
Суддя Київського окружного адміністративного суду Брагіна О.Є., розглянувши позовну заяву Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області до приватного підприємства "Сіміх" про застосування заходів реагування,
в с т а н о в и в:
ГУ ДСНС у Київській області звернулось до суду з вимогами про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівлі ПП "Сіміх" за адресою: вул. Б. Хмельницького, буд. 137, м. Переяслав-Хмельницький, 08400.
Відповідно до частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи: подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Дослідивши зміст позовної заяви та приєднаних до неї документів, суд вважає за необхідне повернути її заявникові, з огляду на наступне:
як свідчать матеріали позовної заяви, остання підписана начальником ГУ ДСНС у Київській області Слободяником В.Д., на підтвердження повноважень якого надано витяг з ЄДРПОУ та копію витягу із наказу № 319 від 19.06.2015 р. про прийняття на роботу.
Відповідно до ч.1-3 ст.55 КАСУ, сторона, третя особа в адміністративній справі, а також особа, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах іншої особи, може брати участь у судовому процесі особисто (самопредставництво) та (або) через представника. Особиста участь у справі особи не позбавляє її права мати в цій справі представника.
Юридична особа, суб`єкт владних повноважень, який не є юридичною особою, бере участь у справі через свого керівника або члена виконавчого органу, уповноваженого діяти від її (його) імені відповідно до закону, статуту, положення (самопредставництво юридичної особи), або через представника.
Отже, право на участь у розгляді адміністративної справи шляхом звернення до суду із позовною заявою надано суб`єкту владних повноважень, який діє через свого керівника відповідно до закону, статуту чи положення.
Пунктом 11 Положенням про Головне управління ДСНС у Київській області, яке затверджено наказом ДСНС 04.02.2013 р. №3 у редакції наказу від 21.09.2017 № 507, встановлено коло повноважень начальника управління до яких право на звернення до суду із позовом про зупинення роботи підприємства та/або підписання позовної заяви, не віднесено.
Відповідно до ч.1 ст.2 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" передбачено, що його дія поширюється на відносини, пов`язані зі здійсненням державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
Частиною 4 ст.2 цього ж Закону визначено осіб- суб`єктів владних повноважень, яким надано право на здійснення заходів контролю, передбачених цим законом, і ДСНС не є його суб`єктом.
Виключно законами встановлюються органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності; повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг - ч.4 ст.4 Закону № 877-V.
За приписами ч.7 ст.7 Закону № 877-V, на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Таким чином, аналіз положень Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" дає підстави для висновку, що ДСНС, яку не віднесено до суб`єктів права контролю за господарською діяльність інших суб`єктів та права на звернення до суду в порядку зупинення виконання робіт (надання послуг) за цим законом.
Другим нормативним актом, який регулює відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності є Кодекс цивільного захисту України, положеннями статті 69 якого унормовано коло органів та осіб, що мають право на звернення до суду для забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.
Так, на підставі ч.1-2 ст.69 Кодексу посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.
У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом, - ч.2 ст.69 Кодексу.
Згідно із Положенням про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, яке затверджене постановою КМУ від 16 грудня 2015 р. № 1052 Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності, відповідно і право звернення до адміністративного суду з позовом щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, мають посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, тобто ДСНС.
Враховуючи, що позовна заява підписана начальником ГУ ДСНС у Київській області, який не наділений правом на звернення до суду ні Положенням про ГУ ДСНС у Київській області, ні Кодексом цивільного захисту України, ні Законом України "Про основі засади державного нагляду та контролю у сфері господарської діяльності, суд дійшов висновку, що позов підписано особою, яка не мала права його підписувати.
На підставі положення п.3 ч.4 ст. 169 КАСУ, позов підлягає поверненню.
Керуючись статтями 55, 169, 171, 243, 248, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
у х в а л и в:
1. Позовну заяву Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області (код 38537963, 04071 м. Київ, вул. Межигірська, 8) до приватного підприємства "Сіміх" (13734717, 08400 м. Переяслав-Хмельницький, Київська область, вул. Богдана Хмельницького, буд. 137) про застосування заходів реагування, - повернути позивачеві.
2. Роз`яснити, що повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.
3. Копію ухвали разом з матеріалами позовної заяви надіслати позивачеві.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня проголошення (підписання) ухвали.
Суддя Брагіна О.Є.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.06.2019 |
Оприлюднено | 18.06.2019 |
Номер документу | 82402707 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Брагіна О.Є.
Адмінправопорушення
Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області
Гнатик Г. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні