Рішення
від 14.06.2019 по справі 440/1299/19
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 червня 2019 року м. ПолтаваСправа № 440/1299/19

Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Супруна Є.Б., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження справу №440/1299/19 за позовом Полтавського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області до Комунального підприємства "Полтаваелектроавтотранс" Полтавської міської ради про відшкодування витрат на виплату і доставку пільгових пенсій,

В С Т А Н О В И В:

09 квітня 2019 року Полтавське об`єднане управління Пенсійного фонду України Полтавської області (надалі - позивач, Полтавське ОУПФ) звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовом до Комунального підприємства "Полтаваелектроавтотранс" Полтавської міської ради (надалі - відповідач, КП "Полтаваелектроавтотранс") , в якому просить стягнути з відповідача невідшкодовану суму витрат на виплату і доставку пільгових пенсій, призначених за списком №2 за період жовтень 2017 - березень 2019 у сумі 229 717,28 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що КП "Полтаваелектроавтотранс" не погасило у визначений законом строк заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених за списком №2, яка за період жовтень 2017 - березень 2019 року складає 229 717,28 грн.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 15.04.2019 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у письмовому провадженні).

03.05.2019 до суду від КП "Полтаваелектроавтотранс" надійшов відзив на позов, в якому той просить відмовити в його задоволенні, посилаючись на обставини, встановлені рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 12.02.2018, яким пенсійному органу відмовлено у задоволенні аналогічного позовну за період жовтень - листопад 2017 року. Вказував, що у розрахунки фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій за період жовтень 2017 року - березень 2019 року позивачем включено витрати на виплату і доставку пенсії гр. ОСОБА_1 в розмірі 229 717,28 грн із порушенням вимог пункту 6.2. Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, а саме - без врахування пільгового стажу гр. ОСОБА_1 як водія тролейбусу на останньому місці роботи, який підтверджено актом документальної перевірки відомостей про заробітну плату ОСОБА_1 Пояснив, що не заперечує проти призначення гр. ОСОБА_1 пенсії на пільгових умовах, однак заперечує факт 100% відшкодування витрат на виплату і доставку пенсії по гр. ОСОБА_1 КП "Полтаваелектроавтотранс" (а.с. 73-76).

Згідно з відповіддю на відзив від 14.05.2019, позивач стверджує, що в порушення чинного законодавства КП "Полтаваелектроавтотранс" не сплатив кошти на відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пенсії працівникам, зайнятим повний робочих день на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад, показників, за період жовтень 2017 року - березень 2019 року, у зв`язку з чим виникла заборгованість в розмірі 229 717,28 грн, яка підтверджується розрахунком боргу фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення". При цьому, розрахунок сум відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій по списку №2, що підлягають сплаті з жовтня 2017 року по березень 2019 року, направлявся відповідачу, ним не оскаржений. Тому Полтавське ОУПФ вважає що КП "Полтаваелектроавтотранс" визнало дану суму (а.с. 99-101).

Суд розглядає дану справу на підставі частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше в межах строку, встановленого статтею 258 цього ж Кодексу.

Суд, вивчивши матеріали справи, встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.

Відповідно до пункту "б" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" працівники, зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, - за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів, і за результатами атестації робочих місць мають право на пенсію на пільгових умовах.

Згідно з пунктом 2 прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 №1058-IV пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.

До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.

До набрання чинності Законом України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" діяв Закон України "Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування" від 26.06.1997 №400/97-ВР.

Згідно з абзацом четвертим пункту 1 статті 2 Закону України "Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування" для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, крім платників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені у підпункті 4 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".

Відповідно до статті 3 Закону України "Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування" збір на обов`язкове державне пенсійне страхування платники збору, визначені у частині другій цієї статті, сплачують до Пенсійного фонду України у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Абзацом третім пункту 1 статті 4 Закону України "Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування" встановлено ставку на обов`язкове державне пенсійне страхування у розмірі 100 відсотків від об`єкта оподаткування, визначеного абзацом четвертим пункту 1 статті 2 цього Закону.

КП "Полтаваелектроавтотранс" (код ЄДРПОУ 03328511) є юридичною особою, зареєстрованою виконавчим комітетом Полтавської міської ради 27.02.1992.

На підприємстві відповідача свого часу працювала особа, якій була призначена пенсія на пільгових умовах, а саме: ОСОБА_1 .

Згідно з частиною першою статті 3 Закону України "Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування" збір на обов`язкове державне пенсійне страхування платники збору, визначені у частині другій цієї статті, сплачують до Пенсійного фонду України у порядку, визначеному законодавством України.

Порядок відшкодування підприємствами витрат Пенсійного фонду України на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, визначено розділом 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою Правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 №21-1 (надалі - Інструкція №21-1).

Відповідно до пункту 6.4 Інструкції № 21-1 розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.

Згідно з пунктом 6.7. Інструкції № 21-1 підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

На виконання вимог Інструкції Полтавським ОУПФ на адресу підприємства направлено розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" за жовтень 2017 року - березень 2019 року.

Надані суду копії розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" свідчать, що невідшкодована Пенсійному фонду сума виплаченої пенсії гр. ОСОБА_1 за списком № 2 складає 229 717,28 грн.

Не погоджуючись з вимогою про стягнення з КП "Полтаваелектроавтотранс" витрат на виплату і доставку пільгових пенсій за період жовтень - листопад 2017 року у відзиві на позов відповідач вказав, що Полтавським окружним адміністративним судом розглянуто справу №816/2233/17, рішенням якого від 12.02.2018 відмовлено у задоволенні позову Полтавського ОУПФ до КП "Полтаваелектроавтотранс" про відшкодування витрат на виплату і доставку пільгових пенсій за період жовтень - листопад 2017 року в розмірі 57 877,58 грн.

З аналізу матеріалів справи та Єдиного державного реєстру судових рішень суд встановив, що, дійсно, рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 12.02.2018 у справі №816/2233/17 в задоволенні адміністративного позову Полтавського ОУПФ до КП "Полтаваелектроавтотранс" про відшкодування витрат на виплату і доставку пільгових пенсій відмовлено.

Вказане рішення набрало законної сили 06.04.2018.

Враховуючи той факт, що в судовому порядку вже вирішені позовні вимоги Полтавського ОУПФ про стягнення з КП "Полтаваелектроавтотранс" витрат на виплату і доставку пільгових пенсій гр. ОСОБА_1 за період жовтень - листопад 2017 року, суд відмовляє Полтавському ОУПФ у задоволенні аналогічних вимог у даній справі.

Вирішуючи позовні вимоги про стягнення витрат за період грудень 2017 року - березень 2019 року, суд виходить з такого.

На переконання відповідача, у розрахунки фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій за період грудень 2017 року - березень 2019 року позивачем включено витрати на виплату і доставку пенсії гр. ОСОБА_1 в розмірі 171 840,00 грн із порушенням вимог пункту 6.2. Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

Мотивуючи свої твердження, відповідач виходить із того, що при призначенні гр. ОСОБА_1 пенсії на пільгових умовах Полтавським ОУПФ не враховано пільгового стажу особи, як водія тролейбусу на останньому місці роботи, а відтак КП "Полтаваелектроавтотранс" не зобов`язане відшкодовувати органам Пенсійного фонду суми фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених гр. ОСОБА_1 на пільгових умовах по списку № 2 за ставкою 100% розміру виплаченої пенсії.

Оцінюючи наведені доводи відповідача у сукупності з фактичними обставинами справи та висновками суду, сформульованими у справі №816/2233/17, суд виходить з такого.

Пунктом 6.2. Інструкції № 21-1 визначено, що витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах особам, які мають стаж, що дає право на призначення цих пенсій на декількох підприємствах , покриваються цими підприємствами пропорційно стажу роботи з урахуванням вимог абзацу третього підпункту 1 пункту 2 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".

При цьому стаж роботи на останньому підприємстві враховується у повному розмірі, а з попередніх місць роботи осіб він додається до стажу, необхідного для призначення пенсій на пільгових умовах.

Отже, розмір фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, який підлягає відшкодуванню, залежить від стажу роботи особи на конкретному підприємстві.

Суд встановив, що у період з 12.03.1990 по 25.02.2004, що склав у цілому 13 років 9 місяців 15 днів, громадянин ОСОБА_1 працював на підприємстві "Полтавське тролейбусне управління" та здійснював перевезення пасажирів міським електричним пасажирським транспортом, тобто виконував роботи, передбачені пунктом "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", про що свідчить довідка КП "Полтаваелектроавтотранс" про підтвердження наявного трудового стажу № 138 від 28.07.2017 (а.с. 107).

Відповідно до пункту "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", положення якого застосовуються на підставі абзацу 2 пункту 16 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи: водії міського пасажирського транспорту (автобусів, тролейбусів, трамваїв) і великовагових автомобілів, зайнятих у технологічному процесі важких і шкідливих виробництв, після досягнення 55 років і при стажі роботи:

- для чоловіків - не менше 30 років, у тому числі на зазначеній роботі не менше 12 років 6 місяців;

- для жінок - не менше 25 років, у тому числі на зазначеній роботі не менше 10 років.

Рішенням Полтавського ОУПФ від 09.08.2017 (протокол № 1228) гр. ОСОБА_1 з 12.05.2017 призначено пенсію за віком на пільгових умовах у розмірі 1293,26 грн (а.с. 105).

При цьому з розрахунку стажу видно, що органом Пенсійного фонду враховано лише пільговий стаж особи як водія міського пасажирського транспорту у розмірі 12 років 6 місяців 20 днів у Полтавському тролейбусному управлінні (а.с. 106).

Відтак до розрахунків фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій за період грудень 2017 року - березень 2019 року, виставлених на ім`я КП "Полтаваелектроавтотранс", пенсійним органом включено витрати на виплату і доставку пенсії гр. ОСОБА_1 у частці 100 відсотків.

Проте, з матеріалів справи суд встановив, що з березня 2004 року по квітень 2017 року (в цілому 13 років 2 місяць) гр. Ровенських Г ОСОБА_2 . працював водієм міського пасажирського транспорту у 8 тролейбусному парку - філіалі Державного унітарного підприємства "Мосгортранс" та вказаний стаж роботи зараховано відповідачем до трудового стажу громадянина.

Свого часу в ході перевірки щодо правильності видачі довідок про заробітну плату гр. ОСОБА_1 на запит Полтавського ОУПФ Головним управлінням Пенсійного фонду Російської Федерації в м. Москва було надано підтвердження у формі акту перевірки Головного управління Пенсійного фонду Російської Федерації № 80 по м. Москві та Московській області від 15.08.2017, відповідно до якого розбіжностей за довідками від 08.06.2017 №38-06/22, №38-06/21 не виявлено. На момент перевірки ОСОБА_1 є громадянином України та мав статус тимчасово перебуваючого на території Російської Федерації. До 01.01.2010 громадяни України, які мали статус тимчасово перебуваючих іноземних громадян на території Російської Федерації у відповідності до пенсійного законодавства Російської Федерації не були застрахованими особами в системі обов`язкового пенсійного страхування. Таким чином, страхові внески на обов`язкове пенсійне страхування з виплат ОСОБА_1 не нараховувалися. Згідно з п. 1 ст. 7 Федерального Закону №167-ФЗ з 01.01.2012 підлягають пенсійному страхуванню іноземні громадяни та особи без громадянства, які тимчасово перебувають в Росії, які уклали трудові договори строком не менше шести місяців (а.с. 110-111).

Судом встановлено, що Державне унітарне підприємство "Мосгортранс" є останнім підприємством у трудовій діяльності ОСОБА_1 , пенсія останньому призначено за віком у розмірі 1293,26 грн.

Згідно з частиною першою статті 27 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" розмір пенсії за віком визначається за формулою: П = Зп х Кс, де: П - розмір пенсії, у гривнях; Зп - заробітна плата (дохід) застрахованої особи, визначена відповідно до статті 40 цього Закону, з якої обчислюється пенсія, у гривнях; Кс - коефіцієнт страхового стажу застрахованої особи, визначений відповідно до статті 25 цього Закону.

Частиною першою статті 40 Закону №1058 передбачено, що для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами у період до 1 січня 2016 року або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд до 1 липня 2000 року незалежно від перерв. Для визначення розміру пенсії за віком відповідно до частини другої статті 27 цього Закону заробітна плата для обчислення частини пенсії за період страхового стажу до набрання чинності цим Законом визначається на умовах і в порядку, передбачених законодавством, що діяло раніше, а для обчислення частини пенсії за період страхового стажу після набрання чинності цим Законом - на умовах, передбачених абзацом першим цієї частини.

Заробітна плата (дохід) за період страхового стажу до 1 липня 2000 року враховується для обчислення пенсії на підставі документів про нараховану заробітну плату (дохід), виданих у порядку, встановленому законодавством, а за період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року - за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку.

Таким чином, страховий стаж набутий згідно з Угодою враховується до страхового стажу під час призначення пенсії, а для обчислення розміру пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу.

Згідно з ч. 2 ст. 6 Угоди про гарантії громадян держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав у галузі пенсійного забезпечення від 13.03.1992 року для встановлення права на пенсію, в тому числі пенсію на пільгових умовах і за вислугу років, громадянам держав - учасниць Угоди враховується трудовий стаж, набутий на території будь-якої з цих держав, а також на території колишнього СРСР за час до набуття чинності цією Угодою.

Статтею 8 Угоди передбачено, що органи, що здійснюють пенсійне забезпечення в державах - учасницях Угоди, співпрацюють між собою у порядку, який визначається угодою між їхнім центральними органами.

Необхідні для пенсійного забезпечення документи, видані у належному порядку на території держав - учасниць Співдружності Незалежних Держав і держав, що входили до складу СРСР або до 1 грудня 1991 року, приймаються на території держав - учасниць Співдружності без легалізації (стаття 11 Угоди).

Згідно з пунктом 1 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 № 637, основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами.

Таким чином, зважаючи на те, що періоди роботи гр. Ровенських ОСОБА_3 водієм пасажирського міського транспорту у 8 тролейбусному парку Державного унітарного підприємства "Мосгортранс" підтверджено актом перевірки Головного управління Пенсійного фонду Російської Федерації № 8 по м. Москві та Московській області від 21.08.2017, позивач повинен був врахувати вказаний пільговий стаж при визначенні частки підприємств по відшкодуванню фактичних витрат на виплату і доставку пільгової пенсії ОСОБА_1 .

З огляду на викладене, приймаючи до уваги те, що Державне унітарне підприємство "Мосгортранс" є останнім підприємством у трудовій діяльності ОСОБА_1 , то в силу вимог п. 6.2. Інструкції № 21-1 пільговий стаж роботи на вказаному підприємстві підлягав врахуванню у повному розмірі, а стаж на КП "Полтаваелектроавтотранс" підлягав додаванню до стажу, необхідного для призначення пенсії на пільгових умовах (згідно прикладу, наведеного у пункті 6.2. Інструкції), суд не погоджується з висновком позивача щодо наявності правових підстав для відшкодування саме відповідачем всієї суми витрат на виплату і доставку пільгової пенсії гр. ОСОБА_1

Враховуючи те, що в силу положень розділу 6 Інструкції № 21-1 визначення розміру сум до відшкодування та складання розрахунків є повноваженням органів Пенсійного фонду, суд не може підміняти пенсійні органи та перебирати на себе повноваження щодо вирішення питань, які законодавством віднесені до компетенції цих органів, а також давати вказівки, які б свідчили про вирішення питань, які належать до компетенції такого суб`єкта владних повноважень.

Відтак, позов Полтавського ОУПФ до КП "Полтаваелектроавтотранс" про відшкодування витрат на виплату і доставку пільгових пенсій, призначених за списком №2 гр. Ровенських, за жовтень 2017 року - березень 2019 року в розмірі 229 717,28 грн задоволенню не підлягає.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов Полтавського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області (вул. Івана Мазепи, 30, м. Полтава, 36040, код ЄДРПОУ 40383769) до Комунального підприємства "Полтаваелектроавтотранс" Полтавської міської ради (вул. Ст. Халтуріна, 10, м. Полтава, 36014, код ЄДРПОУ 03328511) про відшкодування витрат на виплату і доставку пільгових пенсій залишити без задоволення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Другого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня підписання судового рішення з урахуванням положень п.п. 15.5 п. 15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Є.Б. Супрун

Дата ухвалення рішення14.06.2019
Оприлюднено16.06.2019
Номер документу82403390
СудочинствоАдміністративне
Сутьвідшкодування витрат на виплату і доставку пільгових пенсій

Судовий реєстр по справі —440/1299/19

Постанова від 30.09.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 23.09.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 09.08.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 09.08.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Постанова від 23.07.2019

Адмінправопорушення

Буський районний суд Львівської області

Кос І. Б.

Ухвала від 19.07.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 19.07.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Рішення від 14.06.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Є.Б. Супрун

Ухвала від 15.04.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Є.Б. Супрун

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні