РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
06 червня 2019 року м. Рівне №460/420/19
Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Махаринця Д.Є. за участю секретаря судового засідання Свінтозельської К.І. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:
позивача: представник Коритнюк В ОСОБА_1 О.,
відповідача: представник Форет М.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю "ОРАС" доГоловного управління ДФС у Рівненській області Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинення певних дій, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю ОРАС (далі - ТОВ ОРАС ) звернулося до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Рівненській області далі - відповідач-1) та Державної фіскальної служби України (далі - відповідач-2), за змістом якого просив суд:
визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Рівненській області від 31.01.2019 р. № 1065075/42547967 про відмову у реєстрації податкової накладної від 16.01.2019 р. № 1 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
зобов`язати Державну фіскальну службу України (04053, площа Львівська, 8, м. Київ, код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану Товариством з обмеженою відповідальністю ОРАС (33018, м. Рівне, вул. Курчатова, буд. 18 Ж код ЄДРПОУ 42547967) податкову накладну від 16.01.2019 р. № 1
В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що спірне рішення комісії ГУ ДФС у Рівненській області про відмову у реєстрації податкової накладної прийняте всупереч положенням Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 21.02.2018 року №117, а саме прийняте без урахування наданих документів у підтвердження суті та змісту здійснених позивачем господарських операцій.
Відповідач позову не визнав та подав відзив на позовну заяву. Заперечуючи проти позовних вимог представник відповідача зазначив, що спірне рішення про відмову у реєстрації податкової накладної прийняте відповідно до норм податкового законодавства. Позивачем не надано достатніх доказів, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковою накладною. Зокрема, не надано до повідомлень належних копій первинних документів, а саме: не надано документів щодо підтвердження відповідності продукції, наявності власних чи орендованих основних засобів, крім того відсутні копії документів на оплату придбаної пшениці у ТОВ МВ-Трансбуд .
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у заявах по суті справи, просив суд позов задовольнити повністю.
Представник відповідачів у судовому засіданні заперечував проти позовних вимог, просив суд відмовити у задоволенні позову.
Заслухавши доводи та аргументи сторін, наведені в заявах по суті справи, обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, дослідивши зібрані у справі докази, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог повністю, з урахуванням такого.
ТОВ ОРАС з 01.11.2018 року зареєстровано платником податку на додану вартість, індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість 425479617163.
Основним видом діяльності Товариства за КВЕД 46.21 є оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин.
Для здійснення господарської діяльності (зокрема зберігання ТМЦ) Товариство орендує відповідну складську нежитлову будівлю, що підтверджується договором оренди нерухомого майна від 04.01.2019р. та актом прийому-передачі майна від 04.01.2019р.
Крім того Товариство орендує офісне приміщення за адресою: м. Рівне, вул. Гагаріна, буд. 39 (Договір оренди офісу № 03 від 03.01.2019р.).
03.01.2019р., ТОВ ОРАС було укладено договір на перевезення вантажу по території України № 03/01/01 з ТОВ МВ-Трансбуд код ЄДРПОУ 38949541 (Копія додається);
09.01.2019р., було укладено договір купівлі - продажу сільськогосподарської продукції № 09/01/01 від 09.01.2019р. у продавця ТОВ МВ-Трансбуд код ЄДРПОУ 38949541 (Копія договору з додатками додається). Факт придбання ТМЦ (пшениці) підтверджується видатковою накладною № 8 від 10.01.2019р., на суму 9000,00 грн., в т.ч. ПДВ -1500,00 грн.);
Згідно Додаткової угоди від 10.01.2019р., до Договору купівлі - продажу сільськогосподарської продукції № 09/01/01 від 09.01.2019р., оплата за отримані ТМЦ (пшеницю) покупцем ТОВ ОРАС була здійснена 28.01.2019р
Також 10.01.2019р., було укладено договір купівлі - продажу сільськогосподарської продукції №10/01 від 10.01.2019р. на придбання ТМЦ (пшениці) у продавця ТОВ Агро-консалт АВ , код ЄДРПОУ 35959940. Факт придбання ТМЦ (пшениці) підтверджено видатковою накладною № 5 від 15.01.2019р., на суму 164784,00грн., в т.ч. ПДВ-27464,00 грн. (копія надається)
Факт оплати підтверджує платіжне доручення № 7 від 15.01.2019р., на суму 200000,00 грн., в т.ч. ПДВ-33333,33 грн..
Продавцем ТОВ Агро-консалт АВ ЄДРПОУ 35959940, 15.01.2019р., було виписано податкову накладну № 5 на суму 200000,00 грн., в т.ч. ПДВ-33333,33 грн., та зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних 21.01.2019р.
З метою перевірки якості пшениці та відповідності її до ДСТУ 3768:2010 Пшениця. Технічні умови, між ТОВ ОРАС (Замовником) та Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації код ЄДРПОУ 02568294 (Виконавцем) було укладено Договір № 01/07-01/19/012 про надання послуг від 14.01.2019р.. Оплату зазначених послуг ТОВ ОРАС було здійснено 14.01.2019р. згідно платіжного доручення № 6 від 14.01.2019р., на суму 916,84 грн., в т.ч. ПДВ-152,81 грн.).
Результат наданих послуг відображено в Протоколі випробувань №0029 від 17.01.2019р. та Акті приймання-передачі наданих послуг № 19ОУ-00408 від 17.01.2019р., (Копії додаються)
Між ТОВ ОРАС та ТОВ Агрокор-М код ЄДРПОУ 35741279 11.01.2019р. укладено договір купівлі-продажу сільськогосподарської продукції №11/01/19, предметом якого є поставка пшениці (далі товару) для ТОВ Агрокор-М .
На виконання умов договору ТОВ ОРАС поставило для ТОВ Агрокор-М товар згідно видаткової накладної № 1 від 16.01.2019р., на суму 176307,00 грн., в т.ч. ПДВ 29384,50 грн. та передано рахунок на оплату № 1 від 16.01.2019р., на суму 176307,00 грн., в т.ч. ПДВ 29384,50 грн.
Перевезення товару для покупця ТОВ Агрокор-М код ЄДРПОУ 35741279 здійснювалося автомобільним транспортом ТОВ МВ-Трансбуд ЄДРПОУ 38949541 згідно товарно-транспортної накладної №1 від 16.01.2019р., товарно-транспортної накладної № 13 від 15.01.2019р.
Надання послуг перевезення підтверджується актом надання послуг № 10 від 16.01.2019р, на суму 6914,14 грн., в т.ч. ПДВ - 1152,36 грн..
На виконання умов договору від 11.01.2019р № 11/01/19 ТОВ Агрокор-М здійснено оплату вартості придбаного товару, що підтверджується випискою банку від 17.01.2019р.
Відповідно до підпунктів а, б пункту 185.1 статті 185 ПК України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті188 ПК України).
Пунктом 201.10. статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.
Як свідчать обставини справи, в зв`язку з поставкою товару згідно договору № 11/01/19 від 11.01.2019 р., позивачем було оформлено податкову накладну від 16.01.2019 р. № 1 на суму 176307 грн., в тому числі ПДВ 29384,50 грн., яку подано для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних.
Постановою Кабінету Міністрів України Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №117 від 21.02.2018 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі іменується - Порядок №117).
Відповідно до пункту 5 Порядку №117, податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється (пункт 6 Порядку №117).
За змістом п. 10 Порядку № 117, критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.
ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
На виконання п. 10 Порядку № 117, Державна фіскальна служба України 21 березня 2018 року наказом № 144 затвердила Порядок формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків (далі - Порядок формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків).
Порядком формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків передбачено, що усі платники податків, що подають на реєстрацію податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), перевіряються ДФС на відповідність критеріям ризиковості, які затверджено Державною фіскальною службою України та погоджено з Міністерством фінансів України (далі - Критерії).
Керівники комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія), забезпечують розгляд питань на засіданні Комісії щодо внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків згідно з п. 1.6 Критеріїв.
Засідання Комісії щодо розгляду питань про внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків проводиться згідно з порядком, передбаченим постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , та оформлюється протоколом.
До протоколу засідання Комісій обов`язково додаються: перелік платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, згідно з п. 1.6 Критеріїв; матеріали, на підставі яких платників податків віднесено до такого переліку; інша інформація, що розглядається Комісією.
За результатами засідання Комісії та протокольно прийнятого рішення (внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків), голова Комісії забезпечує негайне внесення інформації щодо включення/виключення зазначених платників до/із переліку платників податків в режимі Журнал ризикових платників податків розділу Робота Комісії регіонального рівня підсистеми Аналітична система ІТС Податковий блок як платників з ознаками ризиковості.
У Листі Державної фіскальної служби України від 21 березня 2018 року №959/99-99-07-18 Критерії ризиковості платника податку , зокрема, зазначено: 1. Платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: ... 1.6. комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться па непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім, бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі Кодекс); наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1-1.6 цих Критеріїв.
Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1-1.5 цих Критеріїв.
Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з п. 1.6 них Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.
Якщо платник податків, якого внесено до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пп. 1.1-1.5 цих Критеріїв, такого платника податків виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання в день отримання/виявлення такої інформації.
У разі, якщо платник податків, внесений до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у п. 1.6 цих Критеріїв, платника виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання за рішенням комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС.
Відповідно до вимог пунктів 12 та 13 Порядку № 117, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;
2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Відповідно до пункту 14 Порядку №117, перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Згідно пункту 15 Порядку №117, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , ;Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункт 16 Порядку №117).
Пунктами 18-20 Порядку №117 регламентовано, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Відповідно до пункту 21 Порядку №117, підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 2 підлягає реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена. Відповідне рішення набирає чинності після реєстрації його в такому Реєстрі (пункт 22 Порядку №117).
Комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку: щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу; щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня (пункт 23 Порядку №117).
Як свідчать обставини справи згідно з квитанцією про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних від 28.01.2019 № 9006574889 за результатами обробки документ доставлено до ДФС України, документ прийнято, реєстрація зупинена: "Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПК/РК від 16.01.2019 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
ТОВ ОРАС з урахуванням вимог пункту 14 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №117 від 21.02.2018, 30.01.2019 р. було подано на розгляд комісії контролюючого органу - ГУ ДФС у Рівненській області, повідомлення №1 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення господарської операції по податковій накладній № 1 від 16.01.2019, до якого було додано договори купівлі-продажу сільськогосподарської продукції (пшениці), видаткові накладні, платіжні доручення, виписки банку, договір на перевезення вантажів, товаро транспортні накладні, наказ на призначення відповідальної особи тощо.
31.01.2019 р. комісією ГУ ДФС у Рівненській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення № 1065075/42547967 про відмову у реєстрації податкової накладної від 16.01.2019 р..
В рішенні № 1065075/42547967 від 16.01.2019 підставою для відмови у реєстрації податкової накладної обрано: "Ненадання платником податків копій документів, а саме: не надано документів щодо підтвердження відповідності продукції, наявності власних чи орендованих основних засобів, крім того відсутні копії документів на оплату придбаної пшениці у ТОВ МВ-Трансбуд .
Рішення № 1065075/42547967 від 16.01.2019 оскаржувалось ТОВ ОРАС 31.01.2019 в адміністративному порядку, при цьому до скарги було додано пояснення те первинні документи, щодо факту придбання пшениці та подальшої реалізації, протокол випробування якості пшениці, договір оренди складського приміщення, документи, щодо надання послуг перевезення товару, тощо.
Рішенням Комісії з питань розгляду скарг №9916/42547967/2 від 16.10.2018 скаргу залишено без задоволення.
Товариством з обмеженою відповідальністю ОРАС , у відповідності до вимог Постанови КМУ від 21.02.2018 №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних надіслано до комісії контролюючого органу повідомлення №10 від 02.10.2018 та додано документи на підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній, реєстрація якої була зупинена.
Подані документи свідчать про реальність здійснення господарської операції з придбання товарів і подальшої їх реалізації є більш ніж достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної № 1 від 16.01.2019 р., складеної за наслідками поставки товару на суму 176 307,00 грн. з ПДВ.
На переконання суду, копії документів були надані в повному обсязі та складені у повній відповідності до вимог законодавства і саме такими документами супроводжувалось оформлення господарської операції, в рамках якої виписано податкову накладну №1 від 16.01.2019.
Будь-яке рішення чи дії суб`єкта владних повноважень мають бути законними та обґрунтованими, прийнятими чи вчиненими в межах наданих повноважень, повинні містити конкретні об`єктивні факти, на підставі яких його ухвалено або вчинено.
У даному випадку спірне рішення відповідача не містить чіткого визначення підстав та мотивів для відмови в реєстрації податкових накладних, що свідчить про їх необґрунтованість і протиправність.
З огляду на викладене, рішення Головного управління ДФС у Рівненській області від 31.01.2019 р. № 1065075/42547967 про відмову у реєстрації податкової накладної від 16.01.2019 р. № 1, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю ОРАС , є протиправними та підлягає скасуванню.
Водночас слід зазначити, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним і таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.
При цьому, Європейський суд з прав людини у рішенні від 13.01.2011 (остаточне) по справі "ЧУЙКІНА ПРОТИ УКРАЇНИ" (CASE OF CHUYKINA v. UKRAINE) (Заява №28924/04) констатував: "Суд нагадує, що процесуальні гарантії, викладені у статті 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків. Таким чином, стаття 6 Конвенції втілює "право на суд", в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань, становить один з його аспектів (див. рішення від 21 лютого 1975 року у справі "Голдер проти Сполученого Королівства" (Golder v. the United Kingdom), пп. 28 - 36, Series A N 18). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог пункту 1 статті 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати "вирішення" спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для пункту 1 статті 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (див. рішення у справах "Мултіплекс проти Хорватії" (Multiplex v. Croatia), заява №58112/00, п. 45, від 10 липня 2003 року, та "Кутіч проти Хорватії" (Kutic v. Croatia), заява №48778/99, п. 25, ECHR 2002-II)".
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати спірні податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Рівненській області від 31.01.2019 р. № 1065075/42547967 про відмову у реєстрації податкової накладної від 16.01.2019 р. № 1 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну фіскальну службу України (04053, площа Львівська, 8, м. Київ, код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану Товариством з обмеженою відповідальністю "ОРАС" (33018, м. Рівне, вул. Курчатова, буд. 18 Ж код ЄДРПОУ 42547967) податкову накладну від 16.01.2019 р. № 1
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Головного управління ДФС у Рівненській області (33023, м.Рівне, вул. Відінська, 12, код ЄДРПОУ 39394217) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ОРАС" (33018 м.Рівне, вул. Курчатова, 18 Ж, ЄДРПОУ 42547967) судовий збір в сумі 1921 гривень. ( одна тисяча дев`ятсот двадцять одна грн.).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складений 13 червня 2019 року.
Суддя Махаринець Д.Є.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.06.2019 |
Оприлюднено | 16.06.2019 |
Номер документу | 82403441 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Пліш Михайло Антонович
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Махаринець Д.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні