Рішення
від 05.06.2019 по справі 234/18020/18
КРАМАТОРСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 234/18020/18

Провадження № 2/234/641/19

ЗАОЧНЕ РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 червня 2019 року Краматорський міський суд Донецької області у складі:

головуючого - судді Лутай А.М.,

за участю: секретаря - Пагуліч Д.Г.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м.Краматорська Донецької області цивільну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю Оазіс Тревел Україна про захист прав споживачів, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на стороні позивача: Товариство з обмеженою відповідальністю Гранд Вояж ,

ВСТАНОВИВ:

Позивач ОСОБА_1 16 .11.2018р звернувся до Краматорського міського суду з вищевказаним позовом, зазначаючи, що 20.02.2018р між ним та ТОВ Туристична компанія Гранд Вояж ANEX TUOR TRAVEL AGENCY (надалі - Турагент), що діє від імені і за дорученням Туроператора - Товариство з обмеженою відповідальністю Оазіс Тревел Україна , відповідач у справі, укладено попередній договір на туристичне обслуговування №20/18. Також, вказує, що 20.02.2018р між ним ( ОСОБА_1 ) та ТОВ Гранд Вояж , в особі директора Офіцерової О.О., що діє від імені, під контролем та за дорученням ТОВ Оазіс Тревел Україна (надалі - Туроператор), на підставі агентського договору було укладено договір про надання туристичних послуг № НОМЕР_1 -4-18. Свої вимоги мотивує тим, що попереднім договором від 20.02.2018р сторони домовилися не пізніше п`яти днів з моменту укладення цього договору, укласти Договір на туристичне обслуговування, на умовах, обумовлених даним попереднім договором. Зазначає, що пунктом 2.1. попереднього договору передбачено, що туристична подорож здійснюється у складі та в строки, обумовлені в заявці на бронювання туристичного обслуговування, а саме: Країна подорожі - Туніс, Курорт ОСОБА_2 Махдия, дати туру - 05.07.18 - 12.07.18, Місто вильоту - Харків, Польотні данні - 14:40 - 16:40 год.; 07:40 - 13:40 годин, Готель - MAHDIA PALACE ОСОБА_3 , та інші. Пунктом 3.1. передбачено, що загальна вартість туристичних послуг, замовлених туристом становить 40700грн. Турист сплачує передплату у розмірі 13000грн. Відповідно до п.1.1 Договору про надання туристичних послуг № НОМЕР_1 -4-18 - Туроператор зобов`язується забезпечити надання Туристу туристичного продукту (туру), на умовах, визначених цим Договором, а Турист зобов`язується прийняти і своєчасно, в повному обсязі оплатити вартість туру згідно цього договору. Згідно п.2.6.1 Туроператор зобов`язується організувати тур для Туриста (на чотирьох осіб, прізвища яких зазначаються в рахунку або калькуляції) счет-підтвердження №СФ 180947 від 20.02.2018р, який включає в себе наступний комплекс туристичних послуг: 1) бронювання авіаквитків на літак, що слідує за маршрутом Харків-Монастир-Харків, дата вильоту з аеропорту Харків - 05.07.2018р о 14 годині 30 хв.; дата вильоту з аеропорту м.Тунис-Монастир - 12.07.2018р о 07 годині 35 хвилин, переліт економ класом. Туроператор зобов`язується від імені, за дорученням та за рахунок Туриста внести грошову суму, що становить вартість авіаперельоту та вказується в калькуляції за курсом долару США до гривні, офіційно встановленого НБУ з урахуванням коефіцієнту авіакомпанії. Авіапереліт забезпечується авіакомпанією BRAVO AIRWAYS; 2) розміщення в готелі MAHDIA PALACE THALASSO, категорії 5*, який розташований в м.Махдія; 3) вид і способи забезпечення харчування: Все включено ; 4) трансфер за маршрутом: ОСОБА_4 - ОСОБА_5 , який забезпечується компанією INSIGHT HOLIDAYS, та інші. Зазначає, що 28.02.2018р відповідно до Квитанції до прибуткового касового ордеру №20.18 він вніс сплату за турпослуги в сумі 27 700грн. Однак, 03.07.2018р йому зателефонував представник ТОВ Гранд Вояж , повідомивши, що всі авіарейси авіакомпанії Браво до ОСОБА_6 було скасовано, у зв`язку з чим він ( ОСОБА_1 ) подав заяву на ім`я директора ТОВ Гранд Вояж про ануляцію туру за заявою №5966918 від 20.02.2018р, у зв`язку із скасуванням авіарейсів з аеропорту м.Харкова. Станом на день подання позовної заяви послуги відповідачами не надані, альтернатива не запропонована, грошові кошти не повернені. Просить стягнути з ТОВ Оазіс Тревел Україна : вартість сплачених та не наданих послуг у розмірі 40700грн, неустойку в розмірі 3% від загальної вартості замовлення за кожен день прострочення в розмірі 163614грн.

Позивач ОСОБА_1 позовні вимоги підтримав в повному обсязі, просив їх задовольнити, в судове засідання не з`явився, надавши суду заяву про розгляд справи без його участі, не заперечує проти винесення заочного рішення.

Представник відповідача ТОВ Оазіс Тревел Україна та представник третьої особи ТОВ Гранд Вояж , які про дату, час і місце слухання справи повідомлені належним чином у відповідності зі ст.130 ЦПК України, в судове засідання не з`явилися без повідомлення причини неявки. Відзив на позовну заяву, письмові, електронні докази та зустрічний позов до суду не надавали.

Суд, згідно до ст.280 ЦПК України, з урахуванням міркування позивача, вважає за можливе розглянути справу у відсутності відповідача і третьої особи та ухвалити заочне рішення на підставі наявних у справі доказів.

Відповідно до ст.211 ч.2 ЦПК України судове засідання проведено у відсутності сторін на підставі наявних у суду матеріалів та без фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу, що відповідає положенням ч.2 ст.247 ЦПК України.

Вивчивши та оцінивши докази по справі у їх сукупності, суд знаходить заявлений позов обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що на підставі укладеного Попереднього договору №20/18 від 20.02.2018р між ОСОБА_1 та ТОВ Туристична компанія Гранд Вояж ANEX TUOR TRAVEL AGENCY в особі директора Офіцерової О.О., що діє від імені, під контролем та за дорученням ТОВ Оазіс Тревел Україна 20 лютого 2018 року між сторонами укладено договір на надання туристичних послуг № НОМЕР_2 .

Відповідно до визначень, наведених в Договорі, Договір про надання туристичних послуг письмова угода між Туроператором та Туристом, предметом якої є надання Туроператором та його контрагентами комплексу туристичних послуг як на території України, так і за її межами.

Отже, взаємні права та обов`язки за цим Договором виникли між ТОВ Оазіс Тревел Україна , як ОСОБА_7 , та ОСОБА_1 , як Туристом.

Згідно п.2.6.1 Договору про надання туристичних послуг Туроператор зобов`язується організувати тур для Туриста (на чотирьох осіб, прізвища яких зазначаються в рахунку або калькуляції) счет-підтвердження №СФ 180947 від 20.02.2018р, який включає в себе наступний комплекс туристичних послуг:

1) бронювання авіаквитків на літак, що слідує за маршрутом Харків-Монастир-Харків, дата вильоту з аеропорту Харків - 05.07.2018р о 14 годині 30 хв.; дата вильоту з аеропорту м.Тунис-Монастир - 12.07.2018р о 07 годині 35 хвилин, переліт економ класом. Туроператор зобов`язується від імені, за дорученням та за рахунок Туриста внести грошову суму, що становить вартість авіаперельоту та вказується в калькуляції за курсом долару США до гривні, офіційно встановленого НБУ з урахуванням коефіцієнту авіакомпанії. Авіапереліт забезпечується авіакомпанією BRAVO AIRWAYS;

2) розміщення в готелі MAHDIA PALACE THALASSO, категорії 5*, який розташований в м.Махдія;

3) вид і способи забезпечення харчування: Все включено ;

4) трансфер за маршрутом: ОСОБА_5 - ОСОБА_8 - ОСОБА_5 , який забезпечується компанією INSIGHT HOLIDAYS, та інші.

Пунктом 3.1. Попереднього договору та пунктом 2.1. Договору про надання туристичних послуг передбачено, що загальна вартість туристичних послуг, замовлених туристом становить 40700грн. Турист сплачує передплату у розмірі 13000грн.

З матеріалів справи вбачається, що позивач на виконання своїх обов`язків за Договором про надання туристичних послуг та Попереднім договором на туристичне обслуговування сплатив ціну договору в розмірі 40700грн.

Однак, 27 червня 2018 року відповідач ТОВ Оазіс Тревел Україна опублікував на своїй офіційній сторінці звернення до туристів про те, що рейси, які здійснювала авіакомпанія ТОВ Авіакомпанія Браво скасовані.

Конституція України закріпила пріоритет прав людини і громадянина в діяльності держави.

Порядок здійснення міжнародних пасажирських перевезень авіакомпаніями України врегульований нормами національного законодавства України і нормами міжнародних конвенцій та регламентів, до яких приєдналась Україна.

Чинні міжнародні договори, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України.

Якщо міжнародним договором, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України, передбачено інші правила, ніж встановлені законами України, застосовуються правила міжнародного договору.

Права пасажирів у разі відмови в перевезенні, скасування або затримки рейсів визначені розділом XVI Правил повітряних перевезень. Положення встановлює чіткі вимоги стосовно умов застосування. Так, відповідно до вимог Положення, його норми застосовуються до пасажирів (регулярних та чартерних рейсів), рейс яких скасовано чи затримано, за умови що пасажир має підтверджене бронювання на відповідний рейс та присутній для проходження реєстрації у час, передбачений правилами перевізника та письмово зазначений (включаючи електронні засоби), або якщо час реєстрації не зазначено, не пізніше ніж за 45 хвилин до зазначеного часу відправлення, чи забронював рейс, який було затримано/перенесено перевізником або фрахтувальником повітряного судна (туроператором) на інший рейс, незалежно від причин .

Права пасажирів на компенсацію у разі скасування рейсу або затримки рейсів визначені главою 3 розділу XVI Правил повітряних перевезень, де передбачено, що пасажирам має бути запропоновано відповідне обслуговування та певну компенсацію.

При цьому пасажир має право на компенсацію, якщо його не проінформовано про скасування рейсу:

- за два тижні до запланованого часу відправлення;

- або у період не більше ніж за два тижні і не менше ніж за сім днів до запланованого часу відправлення і запропоновано зміну маршруту, що дасть змогу вирушити з пункту відправлення не пізніше ніж за дві години до запланованого часу відправлення та прибути у кінцевий пункт призначення не пізніше ніж через чотири години після запланованого часу прибуття;

- або менше ніж за сім днів до запланованого часу відправлення і запропоновано зміну маршруту, що дасть змогу вирушити з пункту відправлення не пізніше ніж за годину до запланованого часу відправлення та прибути у кінцевий пункт призначення не пізніше ніж через дві години після запланованого часу прибуття.

Перевізник, скасовуючи або затримуючи рейс, повинен надавати пасажирам на їх запит пояснення щодо підстав скасування чи затримки рейсу. У разі необхідності забезпечення своєчасної пересадки трансферних пасажирів на стикувальні рейси перевізник за першої можливості повинен запропонувати їм альтернативні маршрути перевезення.

Відповідно до ч.1 ст.922 ЦК України, ст.19 Монреальської Конвенції, ст.20 Варшавської Конвенції, Гаазького Протоколу 1955р та згідно з правилами перевізника перевізник не несе відповідальності за порушення строку доставки пасажира до пункту призначення, якщо це порушення сталося внаслідок непереборної сили, усунення несправності транспортного засобу, яка загрожувала життю або здоров`ю пасажирів чи за інших обставин, що не залежали від перевізника.

Громадянин, права якого були порушені авіаперевізником, може на підставі положень ч.2 ст.104 Повітряного кодексу України звернутись до суду з цивільним позовом для захисту свого порушеного права.

Статтею 1 ЗУ Про туризм визначено, що туристичний продукт - це попередньо розроблений комплекс туристичних послуг, який поєднує не менше ніж дві такі послуги, що реалізується або пропонується для реалізації за визначеною ціною, до складу якого входять послуги перевезення, послуги розміщення та інші туристичні послуги, не пов`язані з перевезенням і розміщенням (послуги з організації відвідувань об`єктів культури, відпочинку та розваг, реалізації сувенірної продукції тощо).

Відповідно до ч.3 ст.19? вказаного Закону, туроператор (турагент) зобов`язаний додержуватися умов надання комплексу туристичних послуг, про які був поінформований споживач до укладення договору на туристичне обслуговування, крім випадків, коли про зміну таких умов повідомлено споживача до укладення договору або якщо зміни внесено на підставі угоди, укладеної між сторонами договору.

У відповідності до ст.20 Закону України Про туризм - за договором на туристичне обслуговування одна сторона (туроператор, який укладає договір безпосередньо або через турагента) зобов`язується надати за замовленням іншої сторони (туриста) комплекс туристичних послуг (туристичний продукт), а турист зобов`язується оплатити його. До договору на туристичне обслуговування застосовуються загальні положення договору про надання послуг, якщо інше не передбачено законом. Якість туристичних послуг має відповідати умовам договору на туристичне обслуговування, порядок і способи захисту порушених прав туристів визначаються Законом України Про захист прав споживачів .

У договорі на туристичне обслуговування зазначаються істотні умови договору:

1) строк перебування у місці надання туристичних послуг із зазначенням дат початку та закінчення туристичного обслуговування;

2) характеристика транспортних засобів, що здійснюють перевезення, зокрема їх вид і категорія, а також дата, час і місце відправлення та повернення (якщо перевезення входить до складу туристичного продукту);

3) готелі та інші аналогічні засоби розміщення, їх місце розташування, категорія, а також строк і порядок оплати готельного обслуговування;

4) види і способи забезпечення харчування;

5) мінімальна кількість туристів у групі (у разі потреби) та у зв`язку з цим триденний строк інформування туриста про те, що туристична подорож не відбудеться через недобір групи;

6) програма туристичного обслуговування;

7) види екскурсійного обслуговування та інші послуги, включені до вартості туристичного продукту;

8) інші суб`єкти туристичної діяльності (їх місцезнаходження та реквізити), які надають туристичні послуги, включені до туристичного продукту;

9) страховик, що здійснює обов`язкове та/або добровільне страхування туристів за бажанням туриста, інших ризиків, пов`язаних з наданням туристичних послуг;

10) правила в`їзду до країни (місця) тимчасового перебування та перебування там;

11) вартість туристичного обслуговування і порядок оплати;

12) форма розрахунку.

Туроператор несе перед туристом відповідальність за невиконання або неналежне виконання умов договору на туристичне обслуговування, крім випадків, якщо:

- невиконання або неналежне виконання умов договору на туристичне обслуговування сталося з вини туриста;

- невиконання або неналежне виконання умов договору на туристичне обслуговування сталося з вини третіх осіб, не пов`язаних з наданням послуг, зазначених у цьому договорі, та жодна із сторін про їх настання не знала і не могла знати заздалегідь;

- невиконання або неналежне виконання умов договору на туристичне обслуговування сталося внаслідок настання форс-мажорних обставин або є результатом подій, які туроператор (турагент) та

- інші суб`єкти туристичної діяльності, які надають туристичні послуги, включені до туристичного продукту, не могли передбачити.

Згідно до ч.7 ст.20 ЗУ Про туризм кожна із сторін договору на туристичне обслуговування до початку туристичної подорожі може вимагати внесення змін до цього договору або його розірвання у зв`язку із зміною істотних умов договору та обставин, якими вони керувалися під час укладення договору, зокрема у разі, погіршення умов туристичної подорожі, зміни її строків.

Туроператор (турагент) зобов`язаний не пізніш як через один день з дня, коли йому стало відомо про зміну обставин, якими сторони керувалися під час укладення договору на туристичне обслуговування, та не пізніш як за три дні до початку туристичної подорожі повідомити туриста про таку зміну обставин з метою надання йому можливості відмовитися від виконання договору без відшкодування шкоди туроператору (турагенту) або внести зміни до договору, змінивши ціну туристичного обслуговування (ч.8 ст.20 ЗУ Про туризм ).

Частиною 11 ст.20 ЗУ Про туризм передбачено, що якщо під час виконання договору на туристичне обслуговування туроператор не в змозі надати значну частину туристичного продукту, щодо якого відповідно до договору на туристичне обслуговування сторони досягли згоди, туроператор повинен з метою продовження туристичного обслуговування вжити альтернативних заходів без покладення додаткових витрат на туриста, а в разі потреби відшкодувати йому різницю між запропонованими послугами і тими, які були надані. У разі неможливості здійснення таких заходів або відмови туриста від них туроператор зобов`язаний надати йому без додаткової оплати еквівалентний транспорт для повернення до місця відправлення або іншого місця, на яке погодився турист, а також відшкодувати вартість ненаданих туроператором туристичних послуг і виплатити компенсацію у розмірі, визначеному в договорі за домовленістю сторін.

Згідно до ст.526 ЦК України зобов`язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства.

Відповідно до ст.610 ЦК України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

У разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема: припинення зобов`язання внаслідок односторонньої відмови від зобов`язання, якщо це встановлено договором або законом, або розірвання договору; відшкодування збитків та моральної шкоди (ст.611 ЦК України).

Статтею 33 ЗУ Про туризм передбачено, що суб`єкт туристичної діяльності, який порушив законодавство в галузі туристичної діяльності при наданні туристичної послуги, що завдало шкоду, зобов`язаний відшкодувати туристу збитки у повному обсязі, якщо договором або законом не передбачено відшкодування у меншому або більшому розмірі.

Відповідно до ч.1 ст.906 ЦК України збитки, завдані замовнику невиконанням або неналежним виконанням договору про надання послуг за плату, підлягають відшкодуванню виконавцем, у разі наявності його вини, у повному обсязі, якщо інше не встановлено договором. Виконавець, який порушив договір про надання послуг за плату при здійсненні ним підприємницької діяльності, відповідає за це порушення, якщо не доведе, що належне виконання виявилося неможливим внаслідок непереборної сили, якщо інше не встановлено договором або законом.

Згідно із ч.ч.1, 2 ст.612 ЦК України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом. Боржник, який прострочив виконання зобов`язання, відповідає перед кредитором за завдані простроченням збитки і за неможливість виконання, що випадково настала після прострочення.

Відповідно до ч.1 ст.623 ЦК України боржник, який порушив зобов`язання, має відшкодувати кредиторові завдані цим збитки. Відповідно до ч.3 цієї статті збитки визначаються з урахуванням ринкових цін, що існували на день добровільного задоволення боржником вимоги кредитора у місці, де зобов`язання має бути виконане, а якщо вимога не була задоволена добровільно, - у день пред`явлення позову, якщо інше не встановлено договором або законом.

Суд може задовольнити вимогу про відшкодування збитків, беручи до уваги ринкові ціни, що існували на день ухвалення рішення.

Відповідно до ч.1 ст.10 цього Закону України Про захист прав споживачів споживач має право відмовитися від договору про виконання робіт (надання послуг) і вимагати відшкодування збитків, якщо виконавець своєчасно не приступив до виконання зобов`язань за договором або виконує роботу так повільно, що закінчити її у визначений строк стає неможливим.

Отже, на підставі викладеного, встановлено, що майнову відповідальність несе суб`єкт туристичної діяльності, який порушив законодавство в галузі туристичної діяльності при наданні туристичної послуги, порушив умови договору між туристом і суб`єктом туристичної діяльності з надання туристичних послуг, та за вини якого замовнику (туристу) завдано збитків.

Зазначена правова позиція висловлена Верховним Судом України у постанові №6-42цс13 від 03.07.2013 року.

Судом встановлено, що послуги з надання туристичних послуг, відповідно до умов договору, мав надавати саме туроператор ТОВ Оазіс Тревел Україна . 20 .02.2018р тур, погоджений у Договорі та оплачений позивачем не розпочався з вини туроператора.

Таким чином, зважаючи на те, що за туристичні послуги позивачем було cплачено у сумі 40700грн., суд вважає за необхідне стягнути на користь останнього з відповідача ТОВ Оазіс Тревел Україна вищевказану суму за не надані послуги.

Згідно до п.5 ст.10 ЗУ Про захист прав споживачів - у разі коли виконавець не може виконати (прострочує виконання) роботу (надання послуги) згідно з договором, за кожний день (кожну годину, якщо тривалість виконання визначено у годинах) прострочення споживачеві сплачується пеня у розмірі трьох відсотків вартості роботи (послуги), якщо інше не передбачено законодавством. У разі коли вартість роботи (послуги) не визначено, виконавець сплачує споживачеві неустойку в розмірі трьох відсотків загальної вартості замовлення.

Сплата виконавцем неустойки (пені), встановленої в разі невиконання, прострочення виконання або іншого неналежного виконання зобов`язання, не звільняє його від виконання зобов`язання в натурі.

Таким чином, підлягає стягненню з відповідача ТОВ Оазіс Тревел Україна на користь позивача сума неустойки, яка становить в розмірі 163614грн (із розрахунку: 40700грн (вартість сплачених та не наданих послуг) х 3% х 134 дня).

Крім того, відповідно до вимог ст.141 ЦПК України з відповідача ТОВ Оазіс Тревел Україна на користь держави підлягають стягненню судові витрати у вигляді судового збору у розмірі 3064,71грн.

Керуючись Законом України "Про туризм", Законом України "Про захист прав споживачів", ст.ст.509, 525, 526, 610, 629, 651, 901, 902 ЦК України, Повітряним Кодексом України, ст.ст.12-13, 81, 259, 263-265, 268, 280 ЦПК України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю Оазіс Тревел Україна про захист прав споживачів, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на стороні позивача: Товариство з обмеженою відповідальністю Гранд Вояж , - задовольнити.

Стягнути з Оазіс Тревел Україна (ЄДРПОУ 35735699, місце знаходження за адресою: вул.Почайнинська, 25/49, м.Київ, 04071, рахунок № НОМЕР_3 , банк АБ Південний в м.Одесі, МФО 328209) на користь:

- ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м.Баку, Азербайджан, ІПН НОМЕР_4 : вартість сплачених згідно Договору про надання туристичних послуг № НОМЕР_1 -4-18 від 20 лютого 2018 року у розмірі 40700грн, неустойку у розмірі 3% вартості послуги за кожен день затримки виконання зобов`язань за Договором про надання туристичних послуг № НОМЕР_1 -4-18 від 20 лютого 2018 року в розмірі 163 614грн, а всього - 204314грн (двісті чотири тисячі триста чотирнадцять гривень, 00коп);

- держави (отримувач коштів: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106; код за ЄДРПОУ: 37993783; банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача (МФО): 899998; рахунок отримувача: 31211256026001; код класифікації доходів бюджету: 22030106) судовий збір в сумі 3064,71грн (три тисячі шістдесят чотири гривні, 71коп).

На рішення суду може бути подана апеляційна скарга Донецького до апеляційного суду протягом 30 днів з дня його проголошення.

Заочне рішення набирає законної сили, якщо протягом строків, встановлених цим Кодексом, не подані заява про перегляд заочного рішення або апеляційна скарга, або якщо рішення залишено в силі за результатами апеляційного розгляду справи.

Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача. Заяву про перегляд заочного рішення може бути подано протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя: А.М.Лутай

СудКраматорський міський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення05.06.2019
Оприлюднено19.06.2019
Номер документу82431849
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —234/18020/18

Рішення від 05.06.2019

Цивільне

Краматорський міський суд Донецької області

Лутай А. М.

Ухвала від 19.12.2018

Цивільне

Краматорський міський суд Донецької області

Лутай А. М.

Ухвала від 19.11.2018

Цивільне

Краматорський міський суд Донецької області

Лутай А. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні