Ухвала
від 12.06.2019 по справі 161/9679/19
ЛУЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 161/9679/19

Провадження № 1-кс/161/4949/19

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Луцьк 12 червня 2019 року

Слідчий суддя Луцького міськрайонного суду Волинської області ОСОБА_1

за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

розглянувши клопотання старшого слідчого СУ ГУ Національної поліції у Волинській області ОСОБА_3 про призначення судової будівельно-технічної експертизи у кримінальному провадженні №12018030000000285 від 05.07.2018, за ознаками складу злочину, передбаченого ч. 2, ч.3 ст. 27, ч. 2 ст. 364; ч.1 ст. 366 КК України, -

В С Т А Н О В И В:

Старший слідчий СУ ГУ Національної поліції у Волинській області ОСОБА_3 звернувся до Луцького міськрайонного суду Волинської області з клопотанням про призначення судової будівельно-технічної експертизи у кримінальному провадженні №12018030000000285 від 05.07.2018, за ознаками складу злочину, передбаченого ч. 2, ч.3 ст. 27, ч. 2 ст. 364; ч.1 ст. 366 КК України, проведення якого доручити експертам Волинського відділення Львівського науково-дослідного інституту судових експертиз.

В обґрунтування клопотання зазначає, під час досудового слідства здобуті достатні дані того, що службові особи Луцької міської ради у період з 2015 по 2017 роки при укладенні договорів про пайову участь у розвитку інфраструктури міста Луцька, в супереч інтересам служби, зловживаючи своїм службовим становищем в інтересах приватних суб`єктів господарювання, не вживали достатніх заходів для встановлення належної кошторисної вартості будівництва (реконструкції) об`єктів нерухомості на території м. Луцька, внаслідок чого занижено розміри пайової участі при їх будівництві та спричинено шкоду бюджету міста Луцька у вигляді ненадходження грошових коштів у сумі понад 10 млн. грн.

Із інформації наданої УКБ Луцької міської ради на лист УСБУ № 1.1-9/8473 від 29.10.2018р., замовник будівництва ФОП ОСОБА_4 подав до Луцької міської ради декларацію про початок виконання будівельних робіт, відповідно до якої об`єкт нерухомості за адресою: АДРЕСА_1 відноситься до закладів лікувально-профілактичних та оздоровчих (код об`єкта 1264.9 згідно з Державним класифікатором будівель і споруд), а тому, відповідно до п.2 ч.4 ст.40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», його замовник звільняється від сплати коштів пайової участі.

При цьому, згідно наявних даних (офіційна сторінка в мережі Інтернет www.mojo.lutsk.ua) за вказаною адресою функціонує розважальний комплекс « ІНФОРМАЦІЯ_1 », у складі якого ресторан, караоке-бар, зона відпочинку, фітнес-клуб та готель, що суперечить інформації, поданій замовником будівництва до Луцької міської ради, свідчить про внесення ним недостовірних відомостей в офіційні документи, що в свою чергу у відповідності до показників опосередкованої вартості спорудження житла по Волинській області, затверджених Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №252 від 02.10.2015, сума пайової участі повинна становити близько 500 тис. грн., що призвело до заподіяння збитків місцевому бюджету у вигляді ненадходження коштів пайової участі у розмірі близько 500 тис. грн.

Це свідчить про те, що службовими особами відділу державного архітектурно-будівельного контролю Луцької міської ради, в ході проведення планових та позапланових перевірок вказаного об`єкту будівництва, зловживаючи службовим становищем, усвідомлюючи, що новозбудований об`єкт, а саме розважально-оздоровчий комплекс «Mojo Hall» не відповідає цільовому призначенню «Медичний центр з торгово-офісними приміщеннями», з метою власного збагачення внесли завідомо неправдиві відомості в сертифікат про готовність об`єкта до експлуатації.

01.02.2019 до в.о. директора філії ДП «Укрдержбудекспертиза» у Волинській області (35850369) ОСОБА_5 з метою отримання інформації, завірених належним чином копій документів та листувань стосовно затвердженого нею 24.09.2018 експертного звіту №1538/03-0730-18 щодо розгляду проектної документації за проектом: «Нове будівництво медичного закладу з торгово- офісними приміщеннями на вул. Ковельській, 16 в м. Луцьку» було скеровано запит.

Однак, на запит філія ДП «Укрдержбудекспертиза» у Волинській області не надали копії укладених угод, розрахунків та листувань з ФОН «Цюх Микола Федорович», ПП «Констант-проект», головним інженером проекту ОСОБА_6 , особою, яка робила технагляд ОСОБА_7 , ФОП ОСОБА_8 , який робив технічні паспорти, а також з іншими органами та установами щодо підготовки, узгодження та складання експертного звіту №1538/03-0730-18, а також листування з ПАТ «Волиньобленерго», КП «Луцькводоканал», ГУ НП у Волинській області та іншими державними та недержавними організаціями та установами, що унеможливлює встановленню об`єктивної істини в кримінальному провадженні.

На підставі даного звіту відділом Держархбудконтролю Луцької міської ради видано сертифікат серія ВЛ №162182921348 про відповідність закінченого об`єкту в якості медичного закладу з торгово-офісними приміщеннями, хоча до цього часу 5 разів отримувались обґрунтовані відмови відділом Держархбудконтролю у їх видачі.

У своєму звіті в.о. директора філії ДП «Спеціалізована державна експертна організація центральна служба української державної будівельної експертизи» у Волинській області ОСОБА_5 зазначила, що всі недоліки в проекті, 18.08.2018 року були усунені проектною організацією ПП «Констант-проект», але на теперішній час в досудового слідства відсутні будь-які підтверджуючі докази та документи з даного приводу.

Разом з тим, встановлено, що в даному звіті використані технічні умови приєднання, яке не є стандартним №529-4234/16 від 21.11.2016, виданих ПАТ «Волиньобленерго» на іншу, 2-х поверхову будівлю із дозволомперепідключення 50 Квт і дані технічні умови не відносяться до так званого «розважально-оздоровчого» комплексу «Mojo Hall», який має 4 поверхи та додатково мансардний поверх.

Фактично замовник нового будівництва ОСОБА_9 звернувся лише 18.10.2018 року до ПАТ «Волиньобленерго», тобто після видачі сертифікату із питанням укладення нових технічних вимог на 150 Квт вже на цей новозбудований об`єкт, а до цього надав на адресу філії ДП «Укрдержбудекспертиза» у Волинській області інші технічні умови підключення, які діяли на іншу будівлю, власником якої ОСОБА_9 став у червні 2015 року.

Згідно даних з реєстру речових прав власності на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна на будинок за адресою: АДРЕСА_1 у квітні 2019 року були внесені зміни до цільового призначення будинку, а саме 4 та 5 поверхів. Відповідно із медичного закладу з торгово-офісними приміщеннями було змінено цільове призначення приміщень будівлі на готель. Висновки про технічну можливість поділу об`єкта нерухомого майна за адресою: Волинська область, місто Луцьк, вулиця Ковельська, 16, відповідно до яких реєстратором КП «Волинь-реєстр» Куклинської сільської ради ОСОБА_10 були внесені відомості до реєстру прав власності про зміну цільового призначення були виготовлені ФОП ОСОБА_11

13.05.2019 до Управління містобудування та архітектури Луцької міської ради надіслано лист про надання інформації про те чи звертались до них об`єкти господарювання щодо зміни цільового призначення будівлі за адресою: АДРЕСА_1 на готель та кафе з терасою на підставі висновків про технічну можливість поділу об`єкта нерухомого майна, а також з приводу отримання містобудівних умов та обмежень на забудову земельної ділянки з метою реконструкції, перепланування або зміни цільового призначення.

З Управління містобудування та архітектури Луцької міської ради за вих. № 20-9/72/2019 від 15.05.2019 надійшов лист відповідь відповідно про те, що до управління містобудування та архітектури Луцької міської не надходили звернення про зміну цільового призначення будівлі на готель та кафе з терасою на підставі висновків про технічну можливість поділу об`єкта нерухомого майна та щодо отримання містобудівних умов та обмежень на забудову земельної ділянки з метою реконструкції, перепланування або зміни цільового призначення.

13.05.2019 до ФОП ОСОБА_11 було надіслано лист про надання інформації щодо виготовлення ним висновків про технічну можливість поділу об`єкта нерухомого майна за адресою: АДРЕСА_1 та надання копій даних висновків та іншої документації, яка пов`язана з їх виготовленням.

За вих. №015/05-2019 від 15.05.2019 від ФОП « ОСОБА_11 » надійшов лист відповідь про те, що він не виконував технічну документацію (технічний паспорт), не виконував висновків про технічну можливість поділу об`єкта нерухомого майна, не здійснював виїзд, заміри, консультування та інші дії щодо об`єкту нерухомого майна за адресою: АДРЕСА_1 .

Враховуючи вищевикладене, можна дійти висновку, що технічна документація (технічний паспорт, висновок про технічну можливість поділу об`єкта нерухомого майна), на основі яких були внесені зміни до реєстру прав власності нерухомого майна є підробленими, як і самі зміни внесені реєстратором КП «Волинь-реєстр» Куклинської сільської ради ОСОБА_10 незаконними. А всі ці факти свідчать про свідомі дії спрямовані на ухилення від сплати пайової участі при будівництві об`єкта будівництва за адресою: АДРЕСА_1 .

В ході проведення досудового розслідування з метою визначення відповідності виконаних будівельних робіт, виробів та матеріалів проектно-технічній документації та вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва, перевірки обсягів і вартості виконаних будівельних робіт та складеної первинної звітної документації з будівництва та їх відповідність проектно-кошторисній документації, вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва, виникла необхідність у призначенні будівельно-технічної експертизи.

28.05.2019 слідчим суддею Луцького міськрайонного суду Волинської області було задоволено клопотання слідчого та призначено судову будівельно-технічну експертизу, проведення якої доручено експертам Волинського відділення Львівського науково-дослідного інституту судових експертиз. Проте на даний час під час досудового слідства по кримінальному провадженні виникла необхідність у поставленні експертам додаткових уточнених питань.

В судове засідання слідчий не з`явився, однак подав до суду заяву в якій просить проводити розгляд даного клопотання без його участі та просить клопотання задовольнити.

Відповідно до ч. 4 ст.107 КПК України у разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

У разі якщо для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання, сторони кримінального провадження мають право звернутися з клопотанням про проведення експертизи до слідчого судді (ч.1 ст.244 КПК України).

Згідно до ч.2 ст.242КПК України слідчий або прокурор зобов`язаний звернутися з клопотанням до слідчого судді для проведення експертизи щодо встановлення обставин кримінального провадження.

Враховуючи, що для з`ясування обставини, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання, суд приходить до висновку, що клопотання підлягає до задоволення.

Керуючись ст.ст.243, 244, 369, 372 КПК України, слідчий суддя,

УХВАЛИВ:

Клопотання задовольнити.

Призначити у кримінальному провадженні №12018030000000285 від 05.07.2018, за ознаками складу злочину, передбаченого ч. 2, ч.3 ст. 27, ч. 2 ст. 364; ч.1 ст. 366 КК України, судову будівельно-технічну експертизу, проведення якої доручити експертам Волинського відділення Львівського науково-дослідного інституту судових експертиз.

На вирішення експертів поставити наступні питання:

- чи відповідає будівля «Медичний заклад з торгово-офісними приміщеннями» за адресою: Волинська область, місто Луцьк, вулиця Ковельська, 16, проекту будівництва? Якщо не відповідає, то в чому полягають невідповідності?

- Чи відповідає фактичне функціональне використання будівлі «Медичний заклад з торгово-офісними приміщеннями» за адресою: Волинська область, місто Луцьк, вулиця Ковельська, 16 функціональному призначенню зазначеному у проекті, чи відповідає будівля вимогам Державних будівельних норм України та містобудівним умовам? Якщо ні то в чому полягають невідповідності?

- Які будівлі та споруди розташовані на земельній ділянці кадастровий номер 0710100000:11:001:0006 площею 0,1476 га за адресою: Волинська область, місто Луцьк, вулиця Ковельська, 16?

- Чи відповідає цільове призначення земельної ділянки під кадастровим номером 0710100000:11:001:0006 площею 0,1476 га за адресою: Волинська область, місто Луцьк, вулиця Ковельська, 16призначенню будівель розташованих на ній.

- Яка вартість фактично виконаних робіт, будівельно-монтажних робіт, використаних будівельних матеріалів та експлуатації машин і механізмів по об`єкту будівництва «Медичний заклад з торгово-офісними приміщеннями на вул. Ковельській, 16 в м. Луцьку» та чи відповідає розроблена кошторисна вартість зазначена в кошторисній документації №03/16-КД станом на 24.11.2016?

Надати у розпорядження експертів такі матеріали: матеріали кримінального провадження №12018030000000285, проектна документація та технічні паспорти на об`єкт будівництва «Нове будівництво медичного закладу з торгово-офісними приміщеннями на вул. Ковельська, 16 в м. Луцьку», а також забезпечити на час проведення експертизи власникам та користувачам земельної ділянки під кадастровим номером 0710100000:11:001:0006 за адресою: АДРЕСА_1 та власникам і користувачам будівель зі спорудами, які розташовані на ній безперешкодний доступ експертам до огляду земельної ділянки та усіх приміщень будівель і споруд, які знаходяться на ній.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЛуцький міськрайонний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення12.06.2019
Оприлюднено16.02.2023
Номер документу82440692
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення експертизи

Судовий реєстр по справі —161/9679/19

Ухвала від 12.06.2019

Кримінальне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Черняк В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні