КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 травня 2019 року м. Київ № 810/3598/18
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панової Г.В., при секретарі судового засідання Черниш А.І.,
за участю представників сторін:
представника позивача - Липчук В.І.,
від відповідача - не з`явились,
від третьої особи - не з`явились,
розглянувши у порядку загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції адміністративну справу
за позовом Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській
області
до Виконавчого комітета Броварської міської ради Київської області
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача
Товариство з обмеженою відповідальністю Автократ Трейдінг
про скасування запису,
В С Т А Н О В И В :
До Київського окружного адміністративного суду звернулося Головне управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області з позовом до Виконавчого комітета Броварської міської ради Київської області, в якому просить суд скасувати запис про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю Автократ Трейдінг від 16.01.2018, які стосуються зміни місцезнаходження підприємства.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що проведеними заходами щодо перевірки відповідності юридичної адреси фактичному місцезнаходженню ТОВ Автократ Трейдінг встановлено, що товариство за новим місцезнаходженням м. Івано-Франківськ, вул. Січових Стрільців, 23, офіс 17 не знаходиться, а відтак, до Єдиного державного реєстру внесені недостовірні відомості, що унеможливлює здійснення позивачем функцій щодо контролю за повнотою, достовірністю та своєчасністю сплати податкових платежів до бюджету, проведення перевірок тощо. З таких підстав позивач звернувся до суду щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ Автократ Трейдінг .
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 12.09.2018 відкрито провадження у даній справі, ухвалено її розгляд здійснювати за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче судове засідання.
Крім того, судом залучено до участі у розгляді справи в якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю Автократ Трейдінг та витребувано від відповідача - належним чином засвідчену копію реєстраційної справи в рамках якої було внесено зміни до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю Автократ Трейдінг , які стосуються місцезнаходження підприємства; від третьої особи- належним чином засвідчені документи, які підтверджують, що місцезнаходженням Товариства з обмеженою відповідальністю Автократ Трейдінг є вул. Січових Стрільців, 23, офіс 17, м. Івано - Франківськ, 76018.
26.11.2018 на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до змісту якого відповідач позов не визнав та вказав, що 16.01.2018 було проведено реєстраційну дію внесення змін до відомостей про юридичну особу, що непов`язані зі змінами до установчих документів, а саме: зміна місцезнаходження, зміна додаткової інформації (контактий телефон), зміна керівника юридичної особи, зміна складу засновників. У подальшому, відповідно до вимог ст.ст.4 та 29 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань реєстраційну справу ТОВ Автократ Трейдінг код: 404521114, 22.01.2018 було направлено до Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради.
Протокольною ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 23.10.2018 суд продовжив процесуальний строк проведення підготовчого судового засідання та на підставі статті 181 Кодексу адміністративного судочинства України відклав підготовче судове засідання 21.11.2018.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 21.11.2018, за заявою позивача, розгляд справи призначено в режимі відеоконференції. Також суд повторно витребував у відповідача належним чином засвідчену копію реєстраційної справи в рамках якої було внесено зміни до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю Автократ Трейдінг , які стосуються місцезнаходження підприємства.
Протокольною ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 14.12.2018 суд з метою отримання матеріалів реєстраційної справи на підставі статті 181 Кодексу адміністративного судочинства України відклав розгляд справи.
Ухвалами Київського окружного адміністративного суду від 14.12.2018 суд витребував від Виконавчого комітета Івано-Франківської міської ради: належним чином засвідчені копії матеріалів реєстраційної справи Товариства з обмеженою відповідальністю Автократ Трейдінг та ухвалив підготовче судове засідання призначене у справі на 01.02.2019 провести в режимі відеоконференції.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 01.02.2019 у підготовчому судовому засіданні, суд повторно витребував у Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради матеріали реєстраційної справи ТОВ Автократ Трейдінг . Підготовче засідання відкладене на 28.02.2019.
11.02.2019 на адресу суду надійшли витребувані матеріли реєстраційної справи ТОВ Автократ Трейдінг .
Підготовче судове засідання, призначене у справі на 28.02.2019 знято з розгляду. Наступне судове засідання призначене на 29.03.2019.
Протокольною ухвалою Київського окружного адміністративного суду України від 29.03.2018 суд на підставі статті 183 Кодексу адміністративного судочинства України закрив підготовче провадження і призначив справу до судового розгляду на 24.04.2019.
У зв`язку з участю головуючого судді у складі колегії з розгляду виборчої справи, судове засідання, призначене у справі на 24.04.2019 знято з розгляду. Наступне судове засідання призначене на 29.05.2019.
У судове засідання, призначене у справі в режимі відеоконференції на 29.05.2019 з`явився представник позивача, який підтримав позовні вимоги, просив їх задовольнити.
Відповідача в судове засідання не з`явився, про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення зі штриховим ідентифікатором № 0113330086962. Водночас, судом встановлено, що 17.12.2018 та 26.02.2019 до суду надійшли листи виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області у якому відповідач вказав, що позовні вимоги не визнає в повному обсязі з підстав викладених у відзиві на позов. Також відповідач просить розглядати справу без участі їх представника.
Представник третьої особи у судове засідання не з`явився, хоча були належним чином повідомлені про дату, час та місце проведення засідання, проте поштова кореспонденція, яка направлялася на юридичну адресу ТОВ Автократ Трейдінг поверталася на адресу суду із довідкою відділення поштового зв`язку про те,що за вказаною адресою не числиться.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню з таких підстав.
Судом встановлено, що відповідно до даних реєстраційної справи ТОВ Автократ Трейдінг місцезнаходження юридичної особи станом на 27.04.2016 визначено: 07401, Київська область, м. Бровари, вул. Київська, 154, офіс 17 (а.с.112).
14.01.2018 ТОВ Автократ Трейдінг звернулося до державного реєстратора із заявою, зокрема і щодо зміни місцезнаходження на: 76018, Івано-Франківська область, м. Івано-Франківськ, вул. Січових Стрільців, 23 (а.с.134-135).
Реєстраційна дія щодо зміни місцезнаходження ТОВ Автократ Трейдінг здійснена державним реєстратором 16.01.2018 року.
Відповідно до рапорту старшого о/у з ОВС ОАС ОУ ГУ ДФС в Івано-Франківській області Кедика І.М. встановлено, що під час виїзду за адресою реєстрації ТОВ Автократ Трейдінг м. Івано-Франківськ, вул. Січових Стрільців, 2 підприємство не знайдено (а.с.8).
Згідно з даними акта обстеження суб`єкта підприємницької діяльності від 05.03.2018 3 24 посадовими особами ГУ ДФС у Івано-Франківській області в ході перевірки ТОВ Автократ Трейдінг встановлено, що підприємство за податковою адресою не знаходиться (а.с.7).
За таких обставин позивач вважає, що ТОВ Автократ Трейдінг при зміні юридичної адреси подано до державного реєстратора неправдиві відомості щодо своєї юридичної адреси, а відповідно державним реєстратором вчинено запис про підтвердження місцезнаходження юридичної особи, який фактично не відповідає дійсності та в силу ст. 10 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань є недостовірним, а тому має бути скасований.
Надаючи правової оцінки спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців регулює Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань 15.05.2003 № 755-IV (тут і далі по тексту - Закон № 755-IV, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до ч.3 ст. 35 Закону № 755-IV засновники (учасники) юридичної особи несуть відповідальність за відповідність установчих документів законодавству, а також за відповідність перекладу тексту документів у випадках, визначених пунктом 1 частини першої статті 15 цього Закону.
Особи, винні у внесенні до установчих документів або інших документів, що подаються для державної реєстрації, завідомо неправдивих відомостей, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, несуть відповідальність, встановлену законом (ч.4 ст.35 Закону № 755-IV).
Так, згідно ч.4 ст.17 Закону № 755-IV для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи:
1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв`язку з юридичною особою;
3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об`єднання, політичні партії;
4) документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення відповідно до статуту громадського формування про внесення змін до Єдиного державного реєстру, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування;
5) відомості про керівні органи громадського формування (ім`я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів;
6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов`язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи;
7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;
8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі;
9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого балансу - у разі внесення змін, пов`язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа;
10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов`язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи;
11) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника у разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему його оподаткування;
12) звіт про результати емісії акцій у випадку, передбаченому абзацами третім і четвертим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону;
13) звіт про оцінку майна у випадку, передбаченому абзацом сьомим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону.
Згідно з ч. 2 ст. 25 Закону №755-ІV порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає: заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника); прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі; виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі; внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру; перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об`єднання; проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів; видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі).Виписка з Єдиного державного реєстру у паперовій формі надається з проставленням підпису та печатки державного реєстратора.
З контексту наведених норм ст. 6 і 25 Закону №755-ІV вбачається, що порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб включає, зокрема: перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації; виготовлення електронних копій документів, у разі подання таких у паперовій формі; проведення реєстраційної дії за відсутності підстав для зупинення розгляду документів, які передбачені ч. 1 ст. 27 цього Закону, та підстав для відмови в державній реєстрації, які визначені у ст. 28 цього Закону, шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру.
Державна реєстрація юридичної особи здійснюється протягом 24 годин після надходження документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій, крім вихідних та святкових днів (п. 1 ч. 1 ст. 26 Закону №755-ІV).
В свою чергу, підставами для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації юридичної особи згідно норм ч. 1 ст. 27 цього Закону, зокрема, є: подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі; невідповідність документів вимогам, установленим статтею 15 цього Закону; невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі; невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі; невідповідність реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта) відомостям, наданим відповідно до статті 13 цього Закону; несплата адміністративного збору або сплата не в повному обсязі; подання документів з порушенням встановленого законодавством строку для їх подання.
Розгляд документів зупиняється на строк, що становить 15 календарних днів з дати їх подання (ч. 3 ст. 27 Закону №755-ІV).
Одночасно, ч. 1. ст. 28 Закону №755-ІV містить вичерпний перелік підстав для відмови у державній реєстрації, зокрема, 1) документи подано особою, яка не має на це повноважень; 2) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони проведення реєстраційної дії; 3) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення про арешт корпоративних прав - у разі державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв`язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи; 4) не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку; 5) документи суперечать вимогам Конституції та законів України; 6) документи суперечать статуту громадського формування; 7) порушено встановлений законом порядок створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи; 8) невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону; 9) щодо засновника (учасника) юридичної особи, що створюється, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 10) щодо юридичної особи, стосовно якої подано заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов`язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації тощо.
Доказів невідповідності законодавству поданих державному реєстратору документів для державної реєстрації зміни місцезнаходження ТОВ Автократ Трейдінг , внесення до них завідомо неправдивих відомостей або наявність підстав для відмови у державній реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи позивач суду не надав, як і не встановлені такі обставини в ході судового розгляду. До того ж варто врахувати, що Законом не передбачено такого повноваження державного реєстратора як перевірка фактичного місця знаходження юридичної особи за її юридичною адресою, а тому виявлення іншими особами, в тому числі контролюючими органами, факту відсутності особи за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру, не може бути підставою для скасування реєстраційного запису, яким зареєстровано відповідні зміни у відомостях про юридичну особу.
Із наведеного слідує висновок, що Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань презюмує зазначені в Єдиному державному реєстрі відомості про юридичну особу як такі, що є достовірними. Тому доводи позивача з посиланням на висновки власної перевірки місцезнаходження товариства, як на підставу недостовірності таких відомостей, в розумінні згаданого Закону не можуть бути передумовою для скасування запису в Єдиному державному реєстрі щодо державної реєстрації відомостей про зміну місцезнаходження ТОВ Автократ Трейдінг .
Крім того, пунктом 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення, в тому числі, щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Таким чином, контролюючі органи Державної фіскальної служби України наділені повноваженням на звернення до суду з позовом стосовно скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Однак, позивачем не наведено обгрунтування підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів, визначених чинним законодавством, ані у позовній заяві, ані в ході судового розгляду справи.
Таким чином, позивач скористався правом на звернення до суду і його право не може бути обмежене, а заявлена позивачем вимога розглянута судом по суті, однак з урахуванням вищевикладеного підстави для задоволення позову відсутні.
Статтею 21 Податкового кодексу України передбачено, що посадові особи контролюючих органів зобов`язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами.
Права контролюючих органів визначено ст.20 Податкового кодексу України, пунктом 20.1.37 якої передбачено як право на звернення до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності, так і про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб`єктів господарювання.
У даному випадку суд зазначає, що матеріали справи не містять будь-яких доказів наявності підстав для скасування реєстраційного запису державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ Автократ Трейдінг .
Відповідно до частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог, а тому адміністративний позов задоволенню не підлягає.
Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 195, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення .
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Панова Г. В.
Дата виготовлення і підписання повного тексту рішення- 11 червня 2019 р.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.05.2019 |
Оприлюднено | 20.06.2019 |
Номер документу | 82441952 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Панова Г. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні