Рішення
від 04.06.2019 по справі 360/1053/19
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

04 червня 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/1053/19

Луганський окружний адміністративний суд

у складі головуючого судді Чернявської Т.І.,

за участю

секретаря судового засідання Шляхтун М.М.

та

представників сторін:

від позивача - Макаров А.А. (ордер від 19.04.2019 серія АА № 109726,

свідоцтво про право на зайняття адвокатською діяльністю

від 25.01.2017 № 4777)

від відповідачів - Трофименко М.Є (довіреність від 23.01.2019 № 121/99-99-11-01-02)

розглянувши в порядку загального позовного провадження в судовому засіданні справу

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ

до Державної фіскальної служби України

про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Луганського окружного адміністративного суду на розгляді перебуває справа за позовом товариства з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ (далі - позивач) до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач), в якому позивач з урахуванням уточненого адміністративного позову від 26 березня 2019 року без номеру (арк. спр. 93-97) просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України від 12 січня 2018 року № 556298/38413778 про відмову в реєстрації податкової накладної від 11 грудня 2017 року № 4, складену платником податків товариством з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ ;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 11 грудня 2017 року № 4, складену платником податків товариством з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ .

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що він є суб`єктом господарювання, основними напрямками діяльності якого є вироблення обладнання та устаткування для машинобудування, металургії, вироблення будівельних конструкцій тощо. З метою здійснення виробничої діяльності, позивач за договором оренди від 01 січня 2017 року № 02/2017А та договору оренди від 01 січня 2017 року № 03/2017А орендує обладнання (верстати, зварювальне обладнання, машину термічної порізки), виробниче приміщення площею 140 м. кв. та складське приміщення площею 32 м. кв. по вулиці Об`їзна, буд. 1 у місті Краматорську Донецької області.

Позивач зареєстрований у Луганській об`єднаній державній податковій інспекції (Жовтневе відділення) як платник податку на прибуток, податку на додану вартість та інших обов`язкових платежів. У Краматорській державній податковій інспекції позивач сплачує та звітує за місцевими податками.

Під час здійснення поточної господарської діяльності між позивачем та товариством з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ БУДИНОК ФЕРРІТ-ДОНБАС укладено господарський договір від 24 листопада 2017 року № 2411/2017 на надання послуг з механічної обробки металевих виробів - поковки вісь LMBV.200.00.00.001 у кількості 16 штук загальною вартістю 403200,00 грн, у тому числі податок на додану вартість 67200,00 грн.

Отримавши від товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ БУДИНОК ФЕРРІТ-ДОНБАС суму попередньої оплати за договором відповідно до вимог діючого законодавства позивачем складено та подано до реєстрації податкову накладну від 11 грудня 2017 року № 4 на суму податку на додану вартість 16800,00 грн.

На підставі пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України відповідачем зупинено реєстрацію податкової накладної від 11 грудня 2017 року № 4 та запропоновано надати пояснення та документи.

Позивачем на адресу відповідача було надано необхідні копії документів з поясненнями щодо наявності матеріальної бази та можливості здійснення реальних товарних господарських операцій за договором.

Однак, рішенням відповідача від 12 січня 2018 року за № 556298/38413778 в реєстрації податкової накладної від 11 грудня 2017 року № 4 було відмовлено з зазначенням, що надані позивачем копії документів складені з порушенням законодавства та/або є недостатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної.

17 січня 2018 року на адресу Комісії при Державній фіскальній службі України позивачем надіслано скаргу від 16 січня 2018 року № 011-2018 на рішення від 12 січня 2018 року за № 556298/38413778, яка отримана відповідачем 22 січня 2018 року.

Станом на дату подання позову рішення з розгляду скарги від 16 січня 2018 року № 011-2018 на рішення від 12 січня 2018 року за № 556298/38413778 позивач не отримав. Отже, всупереч Порядку розгляду скарг на рішення комісії ДФС про відмову в реєстрації податкової накладної (що діяв на час подання скарги) відповідач не розглянув скаргу позивача та не повідомив про наслідки її розгляду.

Відповідно до пункту 16 Порядку розгляду скарг на рішення комісії ДФС якщо вмотивоване рішення щодо скарги не надсилається платнику податку протягом строку, визначеного пунктом 56.23 статті 56 Кодексу, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податку з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку. Однак, незважаючи на це, податкова накладна від 11 грудня 2017 року № 4 (сума податку на додану вартість 16800,00 грн) так і залишається незареєстрованою.

З посиланням на положення статей 187, 201 Податкового кодексу України, постанову Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року № 190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладний або про відмову в такій реєстрації , позивач вважає оскаржуване рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню, а податкову накладну від 11 грудня 2017 року № 4 такою, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання до Державної фіскальної служби України.

Державна фіскальна служба України позов не визнала, про що через відділ діловодства та обліку звернень громадян (канцелярію) 23 квітня 2019 року за вхідним реєстраційним № 23032/2019 подала відзив на позовну заяву від 22 квітня 2019 року без номеру, в якому у задоволенні позовних вимог просить відмовити повністю (арк. спр. 101-107).

Заперечуючи проти позову, відповідач зазначив, що пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246) податкова накладна -електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації. 11 грудня 2017 року товариством з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ подано до Єдиного реєстру податкових накладних на реєстрацію податкову накладну від 11 грудня 2017 року № 4 щодо надання 4 послуг з механічної обробки поковки (вісь) на загальну суму 100800,00 грн, в тому числі ПДВ - 16800,00 грн.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200.1.3 і 200.1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу. Згідно з пунктом 74.2 статті 74 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно з підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Відповідно до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16 червня 2017 року за № 753/30621 (чинного на момент виникнення спірних правовідносин), оцінка ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), здійснюється ДФС шляхом проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування цим Критеріям (далі - Моніторинг). Моніторинг здійснюється ДФС на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку за формою згідно з додатком до цих Критеріїв, яка відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо за кожним видом економічної діяльності, якщо така інформація врахована комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія ДФС).

За результатами здійснення автоматичного моніторингу відповідності податкових накладних Критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної з використанням запровадженої формули, системою встановлено, що подана позивачем податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків. 21 грудня 2017 року позивачу надіслано квитанцію те, що відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної від 11 грудня 2017 року № 4 зупинена. Податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТЗЕД 25.62. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних . 05 січня 2018 року позивачем подано повідомлення № 7 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній, реєстрація якої зупинено, та надано: лист товариства з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ від 05 січня 2018 року № 006-2018; копію виписки ПАТ КБ Приватбанк за 11 грудня 2017 року по рахунку 26008053607432; копію договору від 24 листопада 2017 року № 2411/2017, укладеного між товариством з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ та товариством з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ БУДИНОК ФЕРРІТ-ДОНБАС ; специфікацію від 24 листопада 2017 року № 001 до договору від 24 листопада 2017 року № 2411/2017; копію витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Згідно з даними витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань товариство з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ зареєстровано за адресою: 91034, м. Луганськ, квартал Ватутіна, 33, тобто на території, тимчасово непідконтрольній органам державної влади України (зона АТО). Листом товариства з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ від 05 січня 2018 року № 006-2018 повідомлено про те, що між товариством з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ та товариством з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ БУДИНОК ФЕРРІТ- ДОНБАС укладено договір від 24 листопада 2017 року № 2411/2017 та специфікацію від 24 листопада 2017 року № 001 щодо надання послуг з механічної обробки поковки. Вісь. На підставі Специфікації був виписаний рахунок-фактура від 28 листопада 2017 року № СФ-0000178 на суму 403200,00 грн, в т.ч. ПДВ 20% - 67000,00 грн. Податкова накладна від 11 грудня 2017 року № 4 виписана для товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ БУДИНОК ФЕРРІТ- ДОНБАС за першою подією оплатою грошових коштів на поточний рахунок виконавця платіжним дорученням від 11 грудня 2017 року № 1336 на суму 100800,00 грн з таким призначенням платежу: Оплата за механічну обработку согласно сч. СФ-0000178 от 28.11.2017 у сумі 84000 грн., ПДВ -20% 16800 грн. . Станом на 12 грудня 2017 року товариство з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ має передоплату від товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ ФЕРРІТ-ДОНБАС у сумі 100800,00 грн.

Як вбачається з договору від 24 листопада 2017 року № 2411/2017, укладеного між товариством з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ та товариством з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ БУДИНОК ФЕРРІТ-ДОНБАС , замовник доручає, а виконавець зобов`язує виконати послугу з механічної обробки поковки Вісь креслення Ескіз № 10. Відповідно до пункту 4.1 Договору замовник повинен передати виконавцю сировину або матеріали, склавши акт передачі, а виконавець повинен надати послугу, згідно з умов договору. Згідно з пунктом 4.5 Договору виконавець в момент передачі виготовлених деталей передає замовнику наступні документи: рахунок-фактура; акт здачі-прийняття робіт; акт-прийняття-передачі деталі. Згідно з пунктом 2.2. Договору фактом здійснення робіт є підписання сторонами акта здачі-прийняття робіт. Згідно із специфікацією від 24 листопада 2017 року № 2411/2017 термін поставки - протягом 10-20 робочих днів з моменту отримання партії заготовок, з правом дострокової поставки. Умови оплати 100 %. Оплата протягом 1-3 днів з моменту отримання сповіщення про готовність партії до відвантаження. Ескіз є невід`ємною частиною специфікації. На підтвердження надання послуг за поданою податковою накладною платником не було надано вищевказаний ескіз, документів, що підтверджують наявність у виконавця виробничих потужностей для виконання вищевказаних робіт (наявність відповідного устаткування та/або взяття в оренду), договорів оренди приміщень, калькуляцію вартості робіт за статтями витрат (заробітна плата, податки та відрахування по заробітній платі, господарські витрати, придбання комплектуючих тощо), рахунку-фактури, акта здачі-прийняття робіт; акт прийняття-передачі деталі; повідомлення про готовність партії до відвантаження, товаро-транспортні накладні. Копії договорів оренди промислових приміщень від 01 січня 2017 року № 03/2017А, від 01 січня 2017 року № 02/2017А, актів приймання-передання майна від 01 січня 2017 року, від 01 липня 2017 року, складених між товариством з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ та приватним підприємцем Щетиніним В ОСОБА_1 ; рахунок-фактура від 28 листопада 2017 року № СФ-0000178 до повідомлення № 7 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній, реєстрація якої зупинено, не надавались. Ненадання рахунку-фактури унеможливлює встановлення здійснення операції, оплату за яку підтверджено випискою ПАТ КБ Приватбанк за 11 грудня 2017 року по рахунку 26008053607432. Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року № 190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державною фіскальною служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації (чинною на момент виникнення спірних правовідносин) комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування. Підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. Враховуючи недостатність наданих документів, рішенням Комісії ДФС України від 12 січня 2018 року № 556298/38413778 було відмовлено у реєстрації податкової накладної від 11 грудня 2017 року № 4 з підстави надання платником податків копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття Комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної.

На виконання вимог суду Державна фіскальна служба України через відділ діловодства та обліку звернень громадян (канцелярію) 08 травня 2019 року за вхідним реєстраційним № 25483/2019 подала додаткові пояснення від 08 травня 2019 року без номеру, в яких вказала, що на підтвердження обсягу документів, поданих товариством з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ з повідомленням від 05 січня 2018 року № 7, надаються скріншоти з Журналу розгляду Повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/PK ІС Податковий Блок . Стосовно надання рахунку-фактури від 28 листопада 2017 року № СФ-0000178 відповідач повідомив, що платником було надано документ Документ довільного формату 9000154364 від 05 січня 2018 року (счет ФЕРРИТ-ДОНБАС.PDF) недоступний для перегляду та який має статус Помилка формату: не PDF або файл пошкоджений (скріншот помилки додається). Про те, що вищевказаний документ був недоступний для перегляду, свідчить чорне поле лівої частини Журналу. За таких обставин у Комісії була відсутня можливість перегляду зазначеного документа, тому цей документ не було враховано (арк. спр. 126).

Ухвалою від 18 березня 2019 року позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ залишено без руху та надано строк на усунення недоліків (арк. спр. 81-82).

Ухвалою від 01 квітня 2019 року відкрито провадження у справі, визначено, що справа розглядатиметься за правилами загального позовного провадження, по справі призначено підготовче засідання (арк. спр. 1-3).

Ухвалою від 08 травня 2019 року закрито підготовче провадження, праву призначено до судового розгляду по суті у судовому засіданні на 04 червня 2019 року о 10 год. 00 хв. (арк. спр. 138).

У судовому засіданні представник позивача позов підтримав, просив позовні вимоги задовольнити повністю, надав пояснення, аналогічні викладеним в уточненому адміністративному позові від 26 березня 2019 року без номеру.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечувала, просила відмовити у задоволенні позовних вимог повністю, надала пояснення, аналогічні викладеним у відзиві на позовну заяву від 22 квітня 2019 року без номеру.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), судом встановлено таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ (ідентифікаційний код 38413778) у встановленому законом порядку зареєстроване юридичною особою, здійснює господарську діяльність на підставі затвердженого статуту, видами діяльності якого є: код КВЕД 28.91 Виробництво машин і устатковання для металургії (основний); Код КВЕД 28.92 Виробництво машин і устатковання для добувної промисловості та будівництва; Код КВЕД 28.99 Виробництво інших машин і устатковання спеціального призначення, н. в. і. у.; Код КВЕД 25.11 Виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій; Код КВЕД 25.61 Оброблення металів та нанесення покриття на метали; Код КВЕД 25.99 Виробництво інших готових металевих виробів, н. в. і. у.; Код КВЕД 46.63 Оптова торгівля машинами й устаткованням для добувної промисловості та будівництва; Код КВЕД 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; Код КВЕД 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах; Код КВЕД 33.11 Ремонт і технічне обслуговування готових металевих виробів; Код КВЕД 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устатковання промислового призначення; Код КВЕД 33.17 Ремонт і технічне обслуговування інших транспортних засобів; Код КВЕД 33.19 Ремонт і технічне обслуговування інших машин і устатковання, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 18 березня 2019 року за № 1005127040 (арк. спр. 52-69, 84-87).

Товариство з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ з 01 грудня 2012 року зареєстроване платником податку на додану вартість із присвоєнням індивідуального податкового номеру 384137712345, про що свідчить свідоцтво про реєстрацію платника податку № 200082005, видане 01 грудня 2012 року державною податковою інспекцією у Жовтневому районі м. Луганська (арк. спр. 76).

24 листопада 2017 року між товариством з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ та товариством з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ БУДИНОК ФЕРРІТ-ДОНБАС укладений договір № 2411/2017 на виконання послуги з механічної обробки поковки Вісь креслення Ескіз № 10 (арк. спр. 30-32).

Згідно з підпунктом 2.2 пункту 2 договору від 24 листопада 2017 року № 2411/2017 фактом здійснення робіт є підписання сторонами акта здачі-прийняття робіт.

Відповідно до підпунктів 3.1, 3.3, 3.4 пункту 3 укладеного договору вартість робіт договірна та визначається в Специфікаціях, які є частиною договору. Розрахунок за виконані роботи проводиться на умовах, визначених в Специфікаціях, які є частиною договору. Замовник має право достроково сплатити всю суму.

Згідно з пунктом 4.5 пункту 4 укладеного договору виконавець в момент передачі виготовлених деталей передає замовнику наступні документи: рахунок-фактура, акт здачі-прийняття робіт, акт прийняття-передачі деталі.

Відповідно до Специфікації від 24 листопада 2017 року № 001 до договору від 24 листопада 2017 року № 2411/2017 виконавець бере сировину (сталь марки 40ХН2МА) і надає послугу з механічної обробки поковки Вісь відповідно до вимог ескізу (ескіз №10) у кількості 16 штук на загальну суму 403200,00 грн, у тому числі ПДВ 20 % - 67200,00 грн. Умови оплати: 100 %. Оплата протягом 1-3 днів з моменту отримання сповіщення про готовність партії до відвантаження. Ескіз є невід`ємною частиною специфікації (арк. спр. 34).

Товариством з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ складено рахунок-фактуру від 28 листопада 2017 року № СФ-0000178 на оплату послуги з механічної обробки поковки Вісь у кількості 16 штук на загальну суму 403200,00 грн, у тому числі ПДВ 20 % - 67200,00 грн (арк. спр. 43).

Згідно з банківською випискою по рахунку № НОМЕР_1 в ПАТ КБ ПриватБанк 11 грудня 2017 року за платіжним документом № 1336 від товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ БУДИНОК ФЕРРІТ-ДОНБАС надійшли кошти в сумі 100800,00 грн з призначенням платежу Оплата за мех. обробку згідно з рахунком СФ-0000178 від 28 листопада 2017 року в сумі 84000,00 грн, ПДВ 20 % 16800,00 грн (арк. спр. 45).

Товариством з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ складено податкову накладну від 11 грудня 2017 року № 4 на послугу товариству з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ БУДИНОК ФЕРРІТ-ДОНБАС з механічної обробки поковки Вісь у кількості 4 штуки на загальну суму 100800,00 грн, у тому числі ПДВ 20 % - 16800,00 грн (арк. спр. 11), яку через автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДФС України направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (арк. спр. 11).

Згідно з квитанцією від 21 грудня 2017 року за № 9273893127 про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ від 11 грудня 2017 року № 4 на загальну суму з ПДВ 100800,00 грн прийнято, її реєстрацію зупинено. Виявлені помилки: Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 25.62. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН (арк. спр. 12).

На виконання зазначених вимог позивачем 05 січня 2018 року за № 7 направлено повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено, в якому зазначені пояснення з підстав зупинення реєстрації податкової накладної від 11 грудня 2017 року № 4. Подачу повідомлення підтверджено квитанцією № 1 (арк. спр. 13, 14).

Для реєстрації податкової накладної від 11 грудня 2017 року № 4 товариством з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ подані: лист товариства з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ від 05 січня 2018 року № 006-2018; договір від 24 листопада 2017 року № 2411/2017 між товариством з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ та товариством з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ БУДИНОК ФЕРРІТ-ДОНБАС ; специфікацію від 24 листопада 2017 року № 001 до договору від 24 листопада 2017 року № 2411/2017; витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 14 липня 2017 року щодо товариства з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ ; рахунок-фактуру від 28 листопада 2017 року № СФ-0000178; банківську виписку по рахунку від 11 грудня 2017 року, що також підтверджено скріншотами Журналу розгляду повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК ІС Податковий блок (арк. спр. 15, 16, 17, 30-32, 33, 34, 35, 36-41, 42, 43, 44, 45, 110, 111, 112-114, 115, 116-118, 127-133).

Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення від 12 січня 2018 року за № 556298/38413778 про відмову у реєстрації податкової накладної від 11 грудня 2017 року № 4 на загальну суму з ПДВ 100800,00 грн в Єдиному реєстрі податкових накладних (арк. спр. 46-47).

Дослідженням рішення від 12 січня 2018 року за № 556298/38413778 встановлено, що відповідно до підпункту 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією Державної фіскальної служби України рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

На рішення комісії Державної фіскальної служби України від 12 січня 2018 року за № 556298/38413778 про відмову у реєстрації податкової накладної від 11 грудня 2017 року № 4 на загальну суму з ПДВ 100800,00 грн для товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ БУДИНОК ФЕРРІТ-ДОНБАС в Єдиному реєстрі податкових накладних позивачем до Державної фіскальної служби України поштовим відправленням за № 8433304799539 надіслано скаргу від 16 січня 2018 року № 011-2018 (арк. спр. 48-50, 51).

Скаргу товариства з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ від 16 січня 2018 року № 011-2018, надіслану поштовим відправленням № 8433304799539, Державна фіскальна служба України отримала 22 січня 2018 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (арк. спр. 51).

Станом на час розгляду справи вмотивоване рішення за скаргою позивача на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної від 12 січня 2018 року за № 556298/38413778 в Єдиному реєстрі податкових накладних Державною фіскальною службою України платнику податків не надіслано та суду не надано.

Вирішуючи адміністративний позов по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги і заперечення учасників справи, суд виходить з такого.

Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (тут і надалі посилання на норми Податкового кодексу України наводяться в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин) передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

За приписами пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 Податкового кодексу України).

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (далі - Порядок № 1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

У разі відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення реєстрації таких податкових накладних та/або розрахунків коригування відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу, формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, в якій зазначаються відомості та перелік документів, визначених підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку (пункт 17 Порядку № 1246).

Аналогічні приписи містить пункт 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно з якими реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перілк таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, та вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 (далі - Критерії № 567 та Вичерпний перелік документів № 567).

У пункті 6 Критеріїв № 567 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) зазначено, що моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60% - від 0,02 до 0,03; більше 50% - від 0,015 до 0,02; більше 40% - від 0,01 до 0,015, більше 30% - від 0,005 до 0,01, більше 20% - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб`єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі;

3) розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів).

Первинним об`єктом судового дослідження в цій справі є обставини, за яких відповідач вчинив дії по зупиненню реєстрації податкової накладної. Підставою для таких дій мають бути: чіткі критерії оцінки ступеня ризиків відповідних господарських операцій; конкретний перелік документів, перелік яких встановлений податковим законодавством.

Судом встановлено безпідставність зупинення реєстрації податкової накладної як передумови прийняття оскаржуваного рішення комісії Державної фіскальної служби України, адже у квитанції від 21 грудня 2017 року за № 9273893127 про прийняття податкової накладної та зупинення її реєстрації відповідачем не вказано ані конкретного критерію (відповідного підпункту пункту 6) оцінки ступеня ризику, ані конкретного переліку документів, вичерпний перелік яких наведений у Вичерпному переліку документів № 567. Податковим органом лише запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, без уточнення їх переліку.

Відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Згідно з підпунктом 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України:

письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику;

зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України;

рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту;

рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Абзацом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року № 190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації (далі - Постанова № 190) встановлено, що комісія Державної фіскальної служби приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.

Абзацом 2 Постанови № 190 визначено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Таким чином суд дійшов висновку, що рішення комісії ДФС повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, у даному випадку, або надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства , або надання платником податку копій документів, які не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування .

Проте, в оскарженому рішенні комісії ДФС не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства, якого законодавства, в чому полягає таке порушення, та/або яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Оскаржене рішення містить тільки загальну інформацію, що надані платником податку копії документів, складені з порушенням законодавства та/або є недостатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Суд наголошує, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункт 6 Критеріїв оцінки, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Зважаючи на вищевикладене, судом встановлено, що рішення комісії Державної фіскальної служби України від 12 січня 2018 року № 556298/38413778, яким товариству з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ відмовлено в реєстрації податкової накладної від 11 грудня 2017 року № 4 в Єдиному реєстрі податкових накладних, не відповідає критеріям правомірності, встановленим статтею 2 КАС України, відповідно, є протиправним та підлягає скасуванню.

Стосовно позовної вимоги про зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну 11 грудня 2017 року № 4 в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд зазначає таке.

Згідно з пунктом 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:

а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Пунктами 19, 20 Порядку № 1246 визначено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду). У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

З огляду на викладене позовна вимога про зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну від 11 грудня 2017 року № 4 в Єдиному реєстрі податкових накладних є також правомірною та підлягає задоволенню.

Також судом під час судового розгляду встановлено, що позивачем згідно з підпунктом 56.23.1 пункту 56.23 статті 56 Податкового кодексу України на адресу відповідача рекомендованим листом № 8433304799539 надіслано скаргу на рішення комісії Державної фіскальної служби України від 12 січня 2018 року № 556298/38413778 про відмову у реєстрації податкової накладної від 11 грудня 2017 року № 4 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Скарга отримана 22 січня 2018 року, станом на дату судового розгляду вмотивоване рішення за скаргою платника податків на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідачем позивачу не надіслано.

Згідно з пунктом 56.23.1 пункту 56.23 статті 56 Податкового кодексу України скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних подається до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних розглядається в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, за участі уповноваженої особи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (підпункт 56.23.2 пункту 56.23 статті 56 Податкового кодексу України).

Відповідно до підпунктів 56.23.3, 56.23.4 пункту 56.23 статті 56 Податкового кодексу України скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних розглядається протягом 10 календарних днів з дня отримання такої скарги центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Термін розгляду скарги не може бути продовженим. Якщо вмотивоване рішення за скаргою платника податків на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних не надсилається платнику податків протягом 10-денного строку, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків з дня, наступного за останнім днем зазначеного строку.

Процедуру розгляду скарг на рішення комісії ДФС, яка приймає рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - комісія ДФС), на час виникнення спірних правовідносин визначав Порядок розгляду скарг на рішення комісії Державної фіскальної служби про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 4 липня 2017 року № 485 (далі - Порядок № 485).

Пунктом 16 Порядку № 485 передбачено, якщо вмотивоване рішення щодо скарги не надсилається платнику податку протягом строку, визначеного пунктом 56.23 статті 56 Кодексу, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податку з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку.

Відповідно до пункту 18 Порядку № 485 задоволення скарги є підставою для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних/розрахунків коригування, зазначених у скарзі, з урахуванням вимог пункту 200-1.3 статті 200 Кодексу.

З огляду на викладене, скарга товариства з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ від 16 січня 2018 року № 011-2018 на рішення комісії Державної фіскальної служби України від 12 січня 2018 року № 556298/38413778 про відмову у реєстрації податкової накладної від 11 грудня 2017 року № 4 в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до положень підпункту 56.23.4 пункту 56.23 статті 56 Податкового кодексу України та пункту 16 Порядку № 485 вважається повністю задоволеною на користь платника податків.

Зазначені обставини згідно з пунктом 18 Порядку № 485 є самостійною підставою для реєстрації податкової накладної від 11 грудня 2017 року № 4 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З огляду на те, що позовні вимоги носять немайновий характер і позов підлягає повному задоволенню, за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України на користь позивача необхідно стягнути понесені ним і документально підтверджені судові витрати зі сплати судового збору в сумі 1921,00 грн.

Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 72, 77, 90, 94, 132, 133, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов товариства з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ (ідентифікаційний код 38413778, місцезнаходження: 91034, Луганська область, м. Луганськ, Жовтневий район, кв. Ватутіна, буд. 33) до Державної фіскальної служби України (ідентифікаційний код 39292197, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Шевченківський район, Львівська площа, буд. 8) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України від 12 січня 2018 року № 556298/38413778, яким товариству з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ відмовлено в реєстрації податкової накладної від 11 грудня 2017 року № 4 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ від 11 грудня 2017 року № 4 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (ідентифікаційний код 39292197, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Шевченківський район, Львівська площа, буд. 8) на користь товариства з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ (ідентифікаційний код 38413778, місцезнаходження: 91034, Луганська область, м. Луганськ, Жовтневий район, кв. Ватутіна, буд. 33) судовий збір в сумі 1921,00 грн (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна грн 00 коп.).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Згідно з частиною третьою статті 243 КАС України повне рішення суду складено 14 червня 2019 року.

Суддя Т.І. Чернявська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.06.2019
Оприлюднено19.06.2019
Номер документу82442219
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/1053/19

Ухвала від 13.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 16.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Постанова від 05.11.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 31.10.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 07.10.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 07.10.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 18.07.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Рішення від 04.06.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

Рішення від 04.06.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

Ухвала від 31.05.2019

Цивільне

Бородянський районний суд Київської області

Міланіч А. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні