Ухвала
від 18.06.2019 по справі 344/10668/19
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 344/10668/19

Провадження № 1-кс/344/5838/19

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 червня 2019 року м. Івано-Франківськ

Слідчий суддя Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області ОСОБА_1 , з участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління Головного управління Національної поліції в Івано-Франківській області майора поліції ОСОБА_3 про проведення експертизи в рамках кримінального провадження №12019090000000250 від 06.03.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, -

В С Т А Н О В И В:

Слідчий звернувся з вказаним клопотанням, в обґрунтування якого зазначив, що на території Івано-Франківської області функціонує група осіб, яка здійснює діяльність із привласнення твердих побутових відходів у якості вторсировини, які належать ряду комунальних підприємств області.

Відповідно до наявної інформації, службові особи органів місцевого самоврядування, зокрема комунальних підприємств, із залученням суб`єктів господарювання приватного сектора економіки, здійснюють збирання, перевезення, захоронення та сортування твердих побутових відходів, які утворилися внаслідок життєдіяльності мешканців м. Івано-Франківськ, м. Калуш, м. Долина, на полігони ТПВ, які розташовані в с. Рибне, м. Калуш (урочище «Височанка»), неподалік м. Долина (на землях Рахинського лісництва).

Зокрема, установлено, що полігон ТПВ, який розташований в с. Рибне перебуває на балансі в КП «Полігон ТПВ» (33645903). Площа полігону становить 20,8 га, обсяг накопичення відходів складає 1941540 тон. Збирання відходів в населення м. Івано-Франківськ здійснюється силами самого комунального підприємства, а також рядом суб`єктів господарювання приватного сектору економіки. За наявною інформацією даний полігон не уведений в експлуатацію, та не має висновку ОВНС.

Також досудовим розслідуванням установлено, що між комунальним підприємством «Полігон ТПВ» (код ЄДРПОУ: 33645903, юридична адреса: м. Івано-Франківськ, вул. Військових Ветеранів, 10а, банківські реквізити згідно договору: КБ «Приватбанк», МФО 336677, ЄДРПОУ 33645903, р/р НОМЕР_1 ), та рядом суб`єктів господарювання укладено договори по здійсненню сортування, переробки ТПВ, зокрема:

1) ОСОБА_4 , м. Івано-Франківськ вул. Довженка, 5/22, АТ «Ощадбанк» р/р НОМЕР_2 і.код 2300413179;

2) ФОП ОСОБА_5 , адреса: АДРЕСА_1 , АТ «Райффайзен Банк Аваль» р/р НОМЕР_3 , МФО 380805 і.код не зазначений; та р/р № НОМЕР_4 , АТ «Райффайзен Банк Аваль», МФО 336462, код. 3417315112; та р/р № НОМЕР_5 , АТ «Райффайзен Банк Аваль», МФО 380805; код. 3417315112; р/р № НОМЕР_6 , АТ «Райффайзен Банк Аваль», МФО 325570, ікод. 3417315112, свідоцтво № НОМЕР_7 ;

3) ТзОВ «Еко-Прикарпаття» м. Івано-Франківськ вул. Василіянок, 62А/6, ЄДРПОУ 401127809153, ПАТ «Креді Агріколь Банк» р/р НОМЕР_8 , МФО 300614, і.код 401127809153;

4) ФОП ОСОБА_6 , АДРЕСА_2 , АТ КБ «Приватбанк» р/р НОМЕР_9 , МФО 336677, ікод НОМЕР_10 ;

6) ФОП ОСОБА_7 , АДРЕСА_3 а АТ КБ «Приватбанк»,р/р НОМЕР_11 , МФО 325321, ЄДРПОУ 2719718594;

7) ОСОБА_8 , АДРЕСА_4 , АТ КБ «Приватбанк», МФО 325321, р/р НОМЕР_12 , і.код 2848309560;

8) ТОВ «Геон Рівер», м. Чернігів, вул. Попова, 2, р/р НОМЕР_13 , АТ «ПроКредитБанк» МФО 320984, ЄДРПОУ 40905414, ІПН 409054125267;

9) ТОВ «Віза-Вторма», м. Івано-Франківськ, вул. Ботанічна,10А р/р НОМЕР_14 , ЄДРПОУ 31524214, АТ «Укрексімбанк» МФО 322313, ІПН 315242109157, свідоцтво платника ПДВ №100109075;

10) ФОП ОСОБА_9 , р/р НОМЕР_15 , АТ «Ощадбанк» НОМЕР_16 , ікод НОМЕР_17 , свідоцтво НОМЕР_18 ;

12) ТОВ «Віза-Вторма», м. Івано-Франківськ, вул. Ботанічна,10А, р/р НОМЕР_19 , ЄДРПОУ 31524214, АТ «Укрексімбанк» МФО 336688, код 31524214, ІПН 315242109157;

13) ФОП ОСОБА_10 , АДРЕСА_5 ;

14) ФОП ОСОБА_11 , АДРЕСА_6 ;

15) ФОП ОСОБА_12 , АДРЕСА_7 .

Відповідно до ЗУ «Про відходи» та наказу Міністерства з питань житлово-комунального господарства України № 435 від 01.12.2010 «Про правила експлуатації полігонів побутових відходів» - усі відходи, ввезені на полігон ТПВ повинні бути обліковані та поставлені на баланс утримувача вказаного полігону.

Відсортовані відходи являються власністю балансоутримувача. У разі реалізації відсортованих відходів у якості вторинної сировини, балансоутримувач повинен здійснити операцію з переведення відходів до категорії товарної групи та визначити вартість вторсировини як товару.

Вищевказані дії службових осіб вказують на системну неправомірну господарську діяльність, в наслідок якої останні отримують надприбутки, виводячи грошові кошти до неконтрольованого тіньового сектору економіки, а КП «Комунгосп», КП «Екосервіс», КП «Екосервіс», КП «Полігон ТПВ» в свою чергу, взагалі не отримують прибуток із вказаної діяльності, натомість службові особи зазначених комунальних підприємств із залученням ряду суб`єктів господарювання скоюють протизаконні дії.

Враховуючи викладене, в діях службових осіб КП «Комунгосп», КП «Екосервіс», КП «Екосервіс», КП «Полігон ТПВ» вбачаються ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Відповідно до відповіді, отриманої з КП «Полігон ТПВ», комунальним підприємством «Полігон твердих побутових відходів» за період часу з 2017 по 2019 роки проводилася заготівля, сортування та реалізація вторсировини (ПЕТ пляшка не сортована, ПЕТ пляшка сортована, ПЕТ пляшка сортована тюкована, ПЕТ пляшка сортована тюкована прозора, ПЕТ пляшка сортована тюкована голуба, ПЕТ пляшка сортована тюкована зелена, ПЕТ пляшка сортована тюкована коричнева, ПЕТ пляшка сортована тюкована олійна, склобій не сортований, склобій сортований, склобій сортований прозорий, склобій сортований коричневий, макулатура).

У зв`язку із вищевикладеними обставинами, для з`ясування ринкової вартості відпущеної зазначеної вище вторсировини комунальними підприємствами Івано-Франківської області виникла необхідність у визначенні ринкової вартості вторинної сировини.

Слідчий подав заяву, відповідно до якої просив клопотання про проведення експертизи слухати без його участі.

Відповідно до ч. 4 ст. 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних(розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень КПК України судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження не здійснюється.

Дослідивши матеріали клопотання вважаю наступне.

Відповідно до ч. 1 ст.242 КПК України експертиза проводиться експертною установою, експертом або експертами, за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження або, якщо для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання. Не допускається проведення експертизи для з`ясування питань права.

Відповідно до ст. 243 КПК України експерт залучається за наявності підстав для проведення експертизи за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження.

Відповідно до ч. 1 ст. 244 КПК України у разі якщо для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання, сторони кримінального провадження мають право звернутися з клопотанням про проведення експертизи до слідчого судді.

Відповідно до ч. 6 ст. 244 КПК України слідчий суддя задовольняє клопотання, якщо особа, яка звернулася з відповідним клопотанням, доведе, що для вирішення питань, що мають істотне значення для кримінального провадження, необхідне залучення експерта.

Згідно ч. 7 ст. 244 КПК України до ухвали слідчого судді про доручення проведення експертизи включаються запитання, поставлені експертові особою, яка звернулася з відповідним клопотанням. Слідчий суддя має право не включити до ухвали запитання, поставлені особою, яка звернулася з відповідним клопотанням, якщо відповіді на них не стосуються кримінального провадження або не мають значення для судового розгляду,обґрунтувавши таке рішення в ухвалі.

На підставі викладеного та враховуючи, що для повного, всебічного та об`єктивного з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання, слідчий суддя вважає, що маються достатні підстави для задоволення клопотання.

Керуючись ст.ст. 242-244, 309 КПК України, -

У Х В А Л И В:

Клопотання задовольнити.

Призначити у кримінальному провадженні № 12019090000000250 від 06.03.2019 товарознавчу експертизу.

Проведення експертизи доручити експертам Івано-Франківському науково дослідному експертно криміналістичному центру МВС України, що по вул. Національної Гвардії, 14, в м. Івано-Франківську.

На вирішення експертам поставити наступні запитання:

- яка ринкова вартість вторсировини (ПЕТ пляшка не сортована, ПЕТ пляшка сортована, ПЕТ пляшка сортована тюкована, ПЕТ пляшка сортована тюкована прозора, ПЕТ пляшка сортована тюкована голуба, ПЕТ пляшка сортована тюкована зелена, ПЕТ пляшка сортована тюкована коричнева, ПЕТ пляшка сортована тюкована олійна, склобій не сортований, склобій сортований, склобій сортований прозорий, склобій сортований коричневий, макулатура) станом на 2018, 2019 роки в розрізі по місяцях ?

На вимогу експертів надати їм для ознайомлення матеріали кримінального провадження № 12019090000000250.

У разі виникнення потреби у додаткових матеріалах (матеріалів кримінального провадження, об`єктів, зразків, документів, матеріалів тощо), уточнення по суті поставлених питань та іншої потреби, дозволити узгоджувати все зі слідчими СУ ГУНП в Івано-Франківській області ОСОБА_3 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , чи відповідним процесуальним прокурором у кримінальному провадженні.

Надати дозвіл на отримання висновку експерта по зазначеній ухвалі суду слідчими СУ ГУНП в Івано-Франківській області ОСОБА_3 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 чи відповідним процесуальним прокурором у кримінальному провадженні, а за їх дорученням уповноваженій службовій особі СУ ГУНП в Івано-Франківській області, УЗЕ в Івано-Франківській області, наручно отримати висновок експерта у кримінальному провадженні №12019090000000250 від 06.03.2019.

Контроль за виконанням ухвали доручити слідчому відділу СУ ГУНП в Івано-Франківській області ОСОБА_3 .

Дозволити часткове пошкодження та використання об`єктів для дослідження в частині, необхідній для проведення експертизи.

Попередити експерта про кримінальну відповідальність за ч. 1 ст. 384, ч.1 ст. 385 КК України за дачу відомо неправдивого висновку та відмову без поважних причин від виконання покладених на нього обов`язків

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудІвано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення18.06.2019
Оприлюднено16.02.2023
Номер документу82454156
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення експертизи

Судовий реєстр по справі —344/10668/19

Ухвала від 18.06.2019

Кримінальне

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

Домбровська Г. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні