Рішення
від 18.06.2019 по справі 160/4190/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 червня 2019 року Справа № 160/4190/19 Дніпропетровській окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Ількова В.В.,

при секретарі: Мартіросян Г.А.,

розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Комунального підприємства «Автопідприємство санітарного транспорту» Дніпровської міської ради про стягнення адміністративно-господарських санкцій у розмірі 1247264,76 гривень,-

ВСТАНОВИВ:

І. ПРОЦЕДУРА

1. До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Комунального підприємства «Автопідприємство санітарного транспорту» Дніпровської міської ради, в якому позивач просить суд:

- стягнути з Комунального підприємства «Автопідприємство санітарного транспорту» Дніпровської міської ради на користь держави в особі Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі 1 247 264,76 гривень.

2. Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.05.2019 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі № 160/4190/19, призначено її розгляд за правилами загального позовного провадження, з призначенням підготовчого судового засідання на 24.05.2019 року.

3. Також, ухвалою суду від 10.05.2019 року витребувано у відповідача належним чином завірені копії таких документів:

- звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування з відміткою про його отримання органами доходів і зборів;

- книгу обліку руху трудових книжок і вкладиші до них;

- наказ про прийняття та звільнення з роботи, копії довідок МСЕК;

- звіти 3-ПН "Інформація про попит на робочу силу (вакансії), які подавались до центру зайнятості у 2018 році.

4. 23.05.2019 року відповідачем надано відзив на адміністративний позов Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів із наданням витребуваних судом доказів по справі.

5. 24.05.2019 року розгляд справи відкладено та призначене наступне підготовче засіданні на 18.06.2019 року.

6. 24.05.2019 відповідачем також долучені до матеріалів справи витребувані судом докази по справі.

7. 14.06.2019 року представником відповідача були надані письмові пояснення по справі.

8. 18.06.2019 року представником позивача були надані письмові заперечення на письмові пояснення відповідача.

9. 18.06.2019 року закрито підготовче засідання, призначено справу до розгляду по суті на 18.06.2019 року.

10. У судове засідання, призначене на 18.06.2019 року, сторони не прибули. Представники сторін, кожен окремо, надали клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.

11. Відповідно до частини 9 статті 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

12. 18.06.2019 року фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось на підставі частини четвертої статті 229 КАС України.

13. Суд перейшов до розгляду справи у порядку письмового провадження.

14. Частиною четвертою статті 243 КАС України встановлено, що судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

ІІ. ПРАВОВА ПОЗИЦІЯ ПОЗИВАЧА

15. Комунальне підприємство "Автопідприємство санітарного транспорту" Дніпровської міської ради перебуває на обліку у Дніпропетровському обласному відділенні Фонду соціального захисту інвалідів.

16. Згідно статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" від 21.03.1991 року №875 (далі - Закон №875), для підприємств, установ, організацій у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб у кількості одного робочого місця.

17. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю відповідно до нормативу, встановленого частиною першою статті 19 і забезпечують працевлаштування осіб з інвалідністю

18. Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичними особами, зазначеними в частини першій статті 20 Закону №875-ХІІ від 21.03.1991 року, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.

19. Таким чином, за 12 робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю і не зайнятих особами з інвалідністю у 2018 році, відповідач до 15.04.2019 року повинен був самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції у розмірі 1247264,76 гривень.

20. Ця сума заборгованості по адміністративно-господарським санкціям підтверджується наданим відповідачем річним "Звітом про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2018 рік" №03-07/1797 від 27.02.2019 року за формою №10-ПІ, затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10.02.2007 року №42 та розрахунком суми позову щодо стягнення заборгованості по сплаті адміністративно-господарських санкцій за незайняті робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю.

21. Оскільки вищезазначена сума, у визначений законодавством строк, відповідачем не сплачена, утворилась заборгованість в розмірі 1247264,76 гривень.

22. Ненадходження сум адміністративно-господарських санкцій до Державного бюджету України завдає значної шкоди державним інтересам, не дозволяє в повній мірі створити особам з інвалідністю необхідні умови, які дають можливість вести повноцінний спосіб життя, з підстав чого звернулися до суду із цим позовом.

ІІІ. ПРАВОВА ПОЗИЦІЯ ВІДПОВІДАЧА

23. КП «Автопідприємство санітарного транспорту» Дніпровської міської ради зазначили про те, що підприємство вжило усіх заходів, передбачених Законом України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні , щодо утворення робочих місць для працевлаштування інвалідів.

24. Товариством на протязі 2018 року були подані Дніпропетровському міському центру зайнятості Звіти про наявність вакансій за формою 3-ПН із зазначенням вакансій на які має бути працевлаштовано осіб з інвалідністю, що підтверджується листом Дніпропетровського міського центру зайнятості від 15.05.2019 року № 2823 та відповідними звітами про попит на робочу силу (вакансії).

25. Також, товариством вживались заходи для самостійного пошуку працівників шляхом публікації протягом 2018 року оголошень в друкованих засобах масової інформації про наявність відповідних вакансій.

26. В подальшому товариством було подано до контролюючого органу Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2018 рік (форма 10-ПІ), відповідно до якого середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу відповідача за 2018 рік складає 581 осіб, з яких середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність - 11 осіб, при цьому кількість осіб з інвалідністю - штатних працівників ,які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до ст. 19 Закону - 23 особи, отже з урахуванням зазначеного вважають, що підстави для задоволення позову відсутні.

ІV. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

27. КП «Автопідприємство санітарного транспорту» Дніпровської міської ради перебуває на обліку у Дніпропетровському обласному відділенні Фонду соціального захисту інвалідів, як підприємство, яке в своїй діяльності використовує найману працю.

28. Судом встановлено, що на відповідача покладено обов`язок щорічно подавати до відділення Фонду соціального захисту інвалідів відомості про зайнятість і працевлаштування осіб з інвалідністю.

29. 27.02.2019 року відповідачем було подано звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2018 рік.

30. Підприємство у звіті зазначило, зокрема:

- кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в України (осіб) - 23;

- сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів (грн.) - 1247264,76 гривень.

31. Згідно розрахунку позивача щодо стягнення заборгованості по сплаті адміністративно-господарських санкцій за незайняті робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю:

1. Вихідні дані для розрахунку суми позову за даними наданого відповідачем документу звіт за формою 10-ПІ №03-07/1797 від 27.02.2019 року за 2018 рік ;

1.1. Середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу, осіб - 581.

1.2. Середньооблікова чисельність осіб з інвалідністю, які працювали на підприємстві (штатних працівників, яким за висновками медико-соціальних експертних комісій встановлена інвалідність) - 11.

1.3. Фонд оплати праці штатних працівників - 60388400,00 гривень;

1.4. Перераховано коштів адміністративно-господарських санкцій за незайняті робочі місця для інвалідів - 0 грн.

2. Розрахунок суми позову.

2.1. Кількість робочих місць, призначених для забезпечення працевлаштування осіб з інвалідністю, відповідно до 4% нормативу, осіб - 581х 0,04 = 23.

2.2. Кількість незайнятих робочих місць, призначених для забезпечення працевлаштування осіб з інвалідністю, одиниць 23 - 11 = 12 чол.

2.3. Середня річна заробітна плата штатного працівника - 60388400,00:581=103938,73 гривень;

2.4. Сума адміністративно-господарських санкцій - 103938,73х12-0=1247264,76 гривень.

32. Загальна сума до сплати 1247264,76 гривень.

33. Станом на день звернення до суду відповідачем не сплачено вищезазначену суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу працевлаштування інвалідів.

V. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН

34. Статтею 19 Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні № 875-XII від 21.03.1991 року (далі Закон - № 875-XII) встановлено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

35. Згідно зі ст. 20 Закону № 875-XII підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих осіб з інвалідністю менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю.

36. Частиною 3 ст. 20 вищевказаного Закону № 875-XII визначено, що сплату адміністративно-господарських санкцій і пені підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов`язкових платежів).

37. Згідно ст. 18 Закону № 875-ХІІ забезпечення прав осіб з інвалідністю на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.

38. Так, відповідно до статті 18-1 Закону № 875-ХІІ особа з інвалідністю, яка не досягла пенсійного віку, не працює, але бажає працювати, має право бути зареєстрованою у державній службі зайнятості як безробітна.

39. Рішення про визнання особи з інвалідністю безробітною і взяття її на облік для працевлаштування приймається центром зайнятості за місцем проживання особи з інвалідністю на підставі поданих нею рекомендації МСЕК та інших передбачених законодавством документів.

40. Державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у особи з інвалідністю кваліфікації та знань, з урахуванням її побажань.

41. Державна служба зайнятості може за рахунок Фонду соціального захисту інвалідів надавати дотацію роботодавцям на створення спеціальних робочих місць для осіб з інвалідністю, зареєстрованих у державній службі зайнятості, а також проводити професійну підготовку, підвищення кваліфікації і перепідготовку цієї категорії осіб з інвалідністю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

42. Відповідно до пункту 4 частини третьої статті 50 Закону України від 05 липня 2012 року № 5067-VІ Про зайнятість населення (набрав чинності з 01 січня 2013 року) роботодавці зобов`язані, зокрема, своєчасно та в повному обсязі у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, за погодженням з центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики у галузі статистики, подавати територіальним органам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, інформацію про попит на робочу силу (вакансії).

43. Відповідно до абз. 3 ч. 2 Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 року № 70, інформацію про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів роботодавці подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

44. Наказом Міністерства соціальної політики України № 316 від 31.05.2013 року затверджена форма статистичної звітності № 3-ПН Інформація про попит на робочу силу (вакансії), яка подається підприємствами, установами та організаціями щомісячно на адресу державної служби зайнятості .

45. Наведене свідчить про те, що обов`язок товариства щодо створення робочих місць для інвалідів не супроводжується його обов`язком підбирати і працевлаштовувати інвалідів на створені робочі місця. Такий обов`язок покладається на органи працевлаштування, що перелічені в частині першій ст. 18 Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні .

VI. ОЦІНКА СУДУ

46. Судом встановлено, що згідно звіту форми 10-ПІ у Комунального підприємства «Автопідприємство санітарного транспорту» Дніпровської міської ради середньооблікова чисельність штатних працівників в 2018 році складала 581 осіб, а згідно ст. 19 Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів в 2018 році визначена для відповідача 23 місця.

47. Згідно з пунктом 5 Порядку № 316 форма № 3-ПН подається за наявності у роботодавця попиту на робочу силу (вакансії) не пізніше, ніж через три робочі дні з дати відкриття вакансії. Датою відкриття вакансії є наступний день після створення робочого місця чи припинення трудових відносин з працівником, робоче місце якого стає вакантним, або дата, починаючи з якої може бути укладений трудовий договір з найманим працівником.

48. Отже, роботодавець, створивши робоче місце для інваліда та за відсутності на цьому робочому місці працевлаштованої особи, повинен подати до центру зайнятості відповідну інформацію.

49. Судом встановлено, що згідно звіту форми 10-ПІ у КП «Автопідприємство санітарного транспорту» Дніпровської міської ради середньооблікова кількість штатних працівників в 2018 році, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність складала 11 осіб, а згідно ст. 19 Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів в 2018 році визначена для відповідача 23 місця.

50. Згідно з пунктом 5 Порядку № 316 форма № 3-ПН подається за наявності у роботодавця попиту на робочу силу (вакансії) не пізніше ніж через три робочі дні з дати відкриття вакансії. Датою відкриття вакансії є наступний день після створення робочого місця чи припинення трудових відносин з працівником, робоче місце якого стає вакантним, або дата, починаючи з якої може бути укладений трудовий договір з найманим працівником.

51. Отже, роботодавець, створивши робоче місце для інваліда та за відсутності на цьому робочому місці працевлаштованої особи, повинен подати до центру зайнятості відповідну інформацію.

52. Судом встановлено, що на адресу Дніпровського міського центру зайнятості відповідачем направлялись щомісячно звіти за формою 3-ПН про наявність вакансії, призначеної для працевлаштування особи з інвалідністю у 2018 році, що підтверджується матеріалами справи, а саме копіями звітів та копією листа від Дніпропетровського міського центру зайнятості від 15.05.2019 року № 2823, що містяться в матеріалах справи.

53. Крім того, судом встановлено, що відповідач інформував населення регіону, розміщуючи оголошення про запрошення на роботу інвалідів в газеті Робота плюс зарплата , в газеті В кармане работа та в газеті Бесплатка .

54. З урахуванням вищевикладеного, роботодавець вжив заходів для недопущення порушення, а сам факт непрацевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць для даної категорії громадян, не може слугувати підставою для накладення адміністративно-господарських санкцій, підставою для застосування яких є наявність вини юридичної особи.

55. Таким чином, судом встановлено, що відповідачем приймалися заходи з працевлаштування інвалідів на вакантні посади у підприємстві.

56. Позивач не надав суду доказів на спростування зазначених обставин.

57. Твердження позивача про невжиття відповідачем протягом 2018 року всіх обов`язкових заходів для роботодавців при виконанні нормативу працевлаштування осіб з інвалідністю, наведених в листі Державної служби зайнятості від 14.09.2016 року № ДЦ-01-6415/0/616 Щодо обов`язковості подання форми № 3-ПН та заходів з працевлаштування інвалідів , суд при вирішенні адміністративної справи не враховує, оскільки відповідальність, визначена статтею 20 Закону № 875, настає для роботодавців за нестворення у необхідній кількості робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю, а не за невжиття заходів по пошуку осіб з інвалідністю для працевлаштування, про які йдеться у зазначеному листі.

58. Таким чином, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Комунального підприємства «Автопідприємство санітарного транспорту» Дніпровської міської ради про стягнення адміністративно-господарських санкцій у розмірі 1247264,76 гривень, є не обґрунтованими, а тому не підлягають задоволенню.

VІІ. ВИСНОВКИ СУДУ

59. З матеріалів справи вбачається, що відповідач виконав обов`язок по здійсненню заходів зі створення робочих місць для інвалідів, покладений на нього законодавством.

60. Відповідач створював робочі місця для особі з інвалідністю та інформував центр зайнятості про наявність таких вакансій на підприємстві.

61. Згідно ч. 1 ст. 217 Господарського кодексу України, господарськими санкціями визнаються заходи впливу на правопорушника у сфері господарювання, в результаті застосування яких для нього настають несприятливі економічні та/або правові наслідки.

62. Відповідно до ч. 1 ст. 218 Господарського кодексу України, підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання.

63. Судом встановлено, що відповідачем були виконані вимоги Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні щодо вжиття заходів для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2018 році.

64. Доказів, які б свідчили про те, що товариство відмовило у прийнятті на роботу особам з інвалідністю протягом 2018 року, які безпосередньо зверталися до підприємства відповідача або, які були направлені переліченими у ст. 18 Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні органами до суду надано не було.

65. З огляду на викладене, суд приходить до висновку про відсутність обґрунтованих правових підстав для задоволення цього адміністративного позову, а тому у задоволенні позовних вимог Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Комунального підприємства Автопідприємство санітарного транспорту Дніпровської міської ради про стягнення адміністративно-господарських санкцій у розмірі 1247264,76 гривень, слід відмовити.

66. З урахуванням того, що позов не підлягає задоволенню, судові витрати слід покласти на позивача згідно до вимог ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

67. Керуючись статтями 205, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

68. У задоволенні адміністративного позову Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Комунального підприємства «Автопідприємство санітарного транспорту» Дніпровської міської ради про стягнення адміністративно-господарських санкцій у розмірі 1247264,76 гривень - відмовити.

69. Судові витрати по сплаті судового збору покласти на позивача згідно до вимог ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України.

70. Позивач: Дніпропетровське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (49000, м. Дніпро, вул. Старокозацька, 52, код ЄДРПОУ 25005978).

71. Відповідач: Комунальне підприємство «Автопідприємство санітарного транспорту» Дніпровської міської ради (49008, м. Дніпро, вул. Надії Алексєєнко, буд. 88А, код ЄДРПОУ 01995663).

72. Рішення суду набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в порядку та у строки, встановлені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

73. До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

74. Повне рішення складено 18.06.2019 року.

Суддя В.В Ільков

Дата ухвалення рішення18.06.2019
Оприлюднено20.06.2019
Номер документу82461455
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення адміністративно-господарських санкцій у розмірі 1247264,76 гривень

Судовий реєстр по справі —160/4190/19

Постанова від 07.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 16.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 16.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 18.06.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Рішення від 18.06.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 10.05.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні