Рішення
від 18.06.2019 по справі 420/1243/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/1243/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 червня 2019 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Вовченко O.A.,

секретар судового засідання Іщенко С.О.,

за участю:

представника позивача - Кочура Ю.О. (згідно ордеру),

представника відповідача - Руденко О.М. (за довіреністю),

розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю СВЄТСТРОЙ до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування наказу,-

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду 01 березня 2019 року надійшов позов товариства з обмеженою відповідальністю СВЄТСТРОЙ до Головного управління ДФС в Одеській області, в якому просить суд:

1. Визнати протиправними дії Головного управління ДФС в Одеській області щодо проведення на підставі наказу від 27.02.2019 року №1407 Про внесення змін до наказу Головного управління ДФС в Одеській області від 18.01.2019 №280 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ СВЄТСТРОЙ (код за ЄДРПОУ 41373175) документальної позапланової виїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю СВЄТСТРОЙ ;

2. Скасувати наказ Головного управління ДФС в Одеській області №1407 від 27.02.2019 року Про внесення змін до наказу Головного управління ДФС в Одеській області від 18.01.2019 №280 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ СВЄТСТРОЙ (код за ЄДРПОУ 41373175) .

Ухвалою від 06 березня 2019 року судом на підставі положень ч.1 ст.169 та ч.1 ст.123 КАС України даний адміністративний позов залишено без руху та надано п`ятиденний термін на усунення недоліків позовної заяви з моменту отримання копії ухвали.

Ухвалою суду від 01 квітня 2019 року судом продовжено позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви та встановлено 5-денний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня отримання копії ухвали. Роз`яснено, що виявлені недоліки повинні бути усунені шляхом надання до суду позовної заяви із вимогами, приведеними у відповідність до вимог ч.1 ст.5 КАС України.

10 квітня 2019 року до суду за вх.№13062/19 від позивача надійшла заява про усунення недоліків адміністративного позову з належним чином оформленою позовною заявою (у двох примірниках), у якій позовні вимоги викладені в такій редакції: визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління ДФС в Одеській області №1407 від 27.02.2019 року Про внесення змін до наказу Головного управління ДФС в Одеській області від 18.01.2019 №280 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ СВЄТСТРОЙ (код за ЄДРПОУ 41373175) .

15 квітня 2019 року ухвалою суду прийнято до розгляду позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю СВЄТСТРОЙ (вх. №13062/19), відкрито провадження у адміністративній справі та визначено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 28.02.2019 року посадовими особами товариства з обмеженою відповідальністю СВЄТСТРОЙ код за ЄДРПОУ 41373175 відмовлено ревізорам Головного управління ДФС в Одеській області у допуску до проведення документальної позапланової виїзної перевірки відповідно до наказу Головного управління ДФС в Одеській області №1407 від 27.02.2019 року Про внесення змін до наказу ГУ ДФС в Одеській області від 18.01.2019 №280 . Про відмову в допуску до проведення документальної виїзної позапланової перевірки ТОВ СВЄТСТРОЙ посадовими особами ГУ ДФС в Одеській області було складено відповідний акт №198/15-32-14-05/41373175 від 28.02.2019 року. ТОВ СВЄТСТРОЙ вважає наказ №1407 Про внесення змін до наказу ГУ ДФС в Одеській області від 18.01.2019 року №280 протиправним та таким, що не відповідає вимогам діючого законодавства. Головним управлінням ДФС в Одеській області 27.02.2019 року прийнято наказ №1407 Про внесення змін до наказу ГУ ДФС в Одеській області від 18.01.2019 №280 , згідно якого відповідно до вимог пп.20.1.4 п.20.1 ст.20, пп.78.1.4 п.78.1 ст.78 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, на підставі доповідної записки начальника управління аудиту ГУ ДФС в Одеській області Білоус М.А. від 01.02.2019 №74/11/15-32-14-05, наказано: внести зміни до наказу ГУ ДФС в Одеській області від 18.01.2019 №280 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ СВЕТСТРОЙ код за ЄДРПОУ 41373175, а саме: п.1 викласти у наступній редакції: 1. Провести документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ СВЕТСТРОЙ код за ЄДРПОУ 41373175 з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість при здійсненні фінансово-господарських відносин з ПП СТАР ФРУТ код за ЄДРПОУ 42029839, ТОВ ДК ФАРМАТЕК код за ЄДРПОУ 21637109, ТОВ СК ПЕТРОЛІУМ код за ЄДРПОУ 25417282, ТОВ СВІТ КОНДИЦІОНЕРІВ ДИСТРИБЬЮИІН код за ЄДРПОУ 34807464, ТОВ ЧОРНОМОРСЬКА РЕСТАВРАЦІЙНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ код за ЄДРПОУ 35696237, ТОВ МИРКОНД код за ЄДРПОУ 39668340, ТОВ КОМФОРТ УНІВЕРСАЛ БУД код за ЄДРПОУ 41181397 за період з 01.07.2018 по 31.10.2018 року з 28 лютого 2019 року тривалістю 5 робочих днів . Як на підставу винесення наказу №1407 від 27.02.2019 року про внесення змін до наказу №280 від 18.01.2018 року, відповідач посилається на доповідну записку начальника управління аудиту ГУ ДФС в Одеській області Білоус М.А. від 01.02.2019 №74/11/15-32-14-05. Крім того, зі слів ревізорів ГУ ДФС в Одеській області, які прибули 28.02.2019 на перевірку позивача підставою для прийняття рішення про внесення змін до наказу ГУ ДФС в Одеській області №280 від 18.01.2018 року є те, що на виконання наказу №280 від 18.01.2018 ревізори прибули за місцем реєстрації позивача та не знайшли ТОВ СВЄТСТРОЙ . Також, позивача було повідомлено, що підставою для прийняття наказу ГУ ДФС в Одеській області №280 від 18.01.2018 року є отриманий лист-відповідь ТОВ СВЄТСТРОЙ від 10.12.2018 року, який наданий на запит ГУ ДФС в Одеській області від 30.11.2018 року за №17038/10/15-32-12-01-09 Щодо надання податкової інформації у вигляді пояснень та їх документальних підтверджень .В наказі №1407 від 27.02.2019 року Головним управлінням ДФС в Одеській області не наведено жодного нормативно-правового акту, на підставі якого відповідач може вносити зміни в наказ, шляхом зміни цифр у даті початку проведення перевірки, фактично змінювати дату й строки початку та проведення перевірки. Наказ ГУ ДФС в Одеській області №280 від 18.01.2018 року видано на підставі п.п. 20,1.4 п. 20.1 ст. 20, п.п. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України. Отже, однією із фактичних підстав для прийняття ГУ ДФС в Одеській області наказу №280 від 18.01.2018 року та наказу №1407 від 27.02.2019 року були положення пп.78.1.4 п.78.1 ст.78 ПК України. 05.12.2018 року директор ТОВ СВЄТСТРОЙ отримав наручно запит Головного управління ДФС в Одеській області від 30.11.2018 року за №17038/10/15-32-12-01-09 Щодо надання податкової інформації у вигляді пояснень та їх документальних підтверджень щодо надання пояснень та документального підтвердження щодо господарських операцій товариства у серпні 2018 року з ТОВ ВЕСТТ АС (36435021), ТОВ РЕГДОРСТРОЙ (39391847), ТОВ МИРКОНД (39668340), ТОВ КОМФОРТ УНІВЕРСАЛ БУД (41181397), ТОВ ВКФ САЛД (37360757). 11.12.2018 року позивач листом від 10.12.2018 року б/н надав відповідь на зазначений лист. Позивач вказує, що Запит від 30.11.2018 року за №17038/10/15-32-12-01-09 містить, зокрема, посилання на пп.19-1.l.l., 19-1.1.2, пп.19-1.35, пп.19-1.1.40, пп.19-1.1.46 п. 19-1.1 ст.191, пп.20.1.2 п.20.1 ст.20, п.73.3 ст.73, ст.78 Податкового кодексу України та зазначення інформації, яку необхідно надати по контрагентам ТОВ ВЕСТТ АС (36435021), ТОВ РЕГДОРСТРОЙ (39391847), ТОВ МИРКОНД (39668340), ТОВ КОМФОРТ УНІВЕРСАЛ БУД (41181397), ТОВ ВКФ САЛД (37360757) з поясненням та їх документальним підтвердженням. Тобто, в запиті відсутні фактичні дані стосовно того, в чому саме полягає виявлена недостовірність даних у деклараціях та відсутня інформація, яка це підтверджує. Підставою винесення наказу №1407 від 27.02.2019 року про внесення змін до наказу №280 від 18.01.2018 року, Відповідач посилається на доповідну записку начальника управління аудиту ГУ ДФС в Одеській області Білоус М.А. від 01.02.2019 №74/11/15-32-14-05 (зміст службової записки позивачу невідомий). Зі слів перевіряючих, зміст службової записки зведений до того, що на виконання наказу №280 від 18.01.2018 ревізори прибули за місцем реєстрації позивача та не знайшли ТОВ СВЄТСТРОИ та відповідно службовими особами податкового органу використовують положення податкового законодавства стосовно перенесення термінів проведення перевірки, у зв`язку із незнаходженням позивача за місцем реєстрації. Незнаходженням позивача за місцем реєстрації - не відповідає дійсності, оскільки, позивач постійно знаходиться за місцем реєстрації ( 65014 , м. Одеса, вул. Успенська, буд, 22 ) та не являється підставою перенесення термінів такої перевірки. Відповідач вийшов за межі дискреційних повноважень, визначених законом, а тому, виходячи із зазначених положень Закону є обґрунтовані підстави для визнання протиправним наказу Головного управління ДФС в Одеській області від 27.02.2019 року №1407 Про внесення змін до наказу ГУ ДФС в Одеській області від 18.01.2019 №280 , а відповідно і дій Головного управління ДФС в Одеській області щодо проведення перевірки на підставі наказу від 27.02.2019 року №1407.Запит, надісланий на адресу позивача, містить невідповідність нормам ПК України, зокрема, у ньому не вказано фактів порушень, не конкретизовано перелік витребуваних документів, що не відповідає вимогам пп.16.1.5 ст.16 ПК України, оскільки не стосується порядку обчислення та сплати податків, невідповідність підстав, визначених у запиті нормативно правовим обґрунтуванням (відсутність покликання на норми пп.78.1.4 ПК України.

25 квітня 2019 року до суду від представника відповідача за вх.№15358/19 надійшов відзив на позов (а.с.116-117), у якому відповідач зазначає, що з метою вручення копії наказу від 18.01.2019 року №280 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ СВЄТСРОЙ (код ЄДРПОУ 41373175) , від 06.02.2019 №807 Про внесення змін до наказу ГУ ДФС в Одеській області від 18.01.2019 №280 та направлень на перевірку від 06.02.2019 № 614/14-05 та № 615/14-05 виданих ГУ ДФС в Одеській області було здійснено вихід на податкову адресу ТОВ СВЄТСРОЙ код за ЄДРПОУ 41373175: м, Одеса, вул. Успенська, 22, в результаті якого встановлено відсутність за місцезнаходженням ТОВ СВЄТСТРОЙ та його посадових осіб. Враховуючи вищенаведене, вручити копію Наказу ГУ ДФС в Одеській області від 18.01.2019 №280 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ СВЄТСРОЙ , пред`явити направлення на перевірку та провести перевірку ТОВ СВЄТСРОЙ , з питань дотримання вимог податкового законі вартість за період 01.07.2018-31.10.2018, тривалістю 5 робочих дні не є можливим, у зв`язку з чим, складено акт від 06.02.2019 №146/15-32-14-05/41373175 про відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, неможливість вручення копій наказів та пред`явлення направлень про проведення позапланової перевірки та про неможливість проведення перевірки ТОВ СВЄТСТРОЙ .В результаті проведених оперативним відділом ОУ ГУ ДФС в Одеській області заходів, було встановлено посадових осіб ТОВ СВЄТСТРОЙ та внесено зміни до наказу ГУ ДФС в Одеській області від 18.01.2019 №280 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ СВЄТСТРОЙ .З метою вручення копії наказу від 18.01.2019 року №280 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ СВЄТСРОЙ (код ЄДРПОУ 41373175) , від 27.02.2019 №1407 Про внесення змін до наказу ГУ ДФС в Одеській області від 18.01.2019 №280 та направлень на перевірку від 27.02.2019 № 1155/14-05 та № 1154/14-05 виданих ГУ ДФС в Одеській області було здійснено вихід на податкову адресу ТОВ СВЄТСРОЙ код за ЄДРПОУ 41373175: м. Одеса, вул. Успенська, 22. ТОВ СВЄТСРОЙ не допустив до проведення перевірки посадових осіб ГУ ДФС в Одеській області, у зв`язку з чим, складено акт від 28.02.2019 №198/15-32-14-05/41373175 про відмову в допуску до проведення документальної виїзної позапланової перевірки ТОВ СВЄТСРОЙ . ГУ ДФС в Одеській області встановлено факти документально оформлених нереальних (проведені з порушенням законодавства) господарських операцій з отримання товарів, оскільки відсутнє реальне (законне) джерело походження товару, в результаті чого у жовтні 2018 року у ТОВ СВЄТСРОЙ виявлено недостовірність даних, що містяться в податкових деклараціях, що є підставою для надання запиту. ГУ ДФС в Одеській області повністю правомірно було винесено наказу №1407 від 27.02.2019 року Про внесення змін до наказу Головного управління ДФС в Одеській області від 18.01.2019 №280 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ СВЄТСРОЙ (код ЄДРПОУ 41373175) , а доводи позивача суперечать фактичним обставинам справи та не ґрунтуються на нормах чинного законодавства.

Враховуючи викладене, відповідач просить суд відмовити у задоволенні адміністративного позову.

Ухвалою суду від 06 травня 2019 року клопотання представника відповідача задоволено, визначено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін та призначено судове засідання.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні щодо задоволення позовних вимог заперечувала.

Дослідивши матеріали справи та обставини, якими обґрунтовуються вимоги та докази, якими вони підтверджуються, суд вважає, що адміністративний позов слід задовольнити з наступних підстав.

Товариство з обмеженою відповідальністю СВЄТСТРОЙ , код ЄДРПОУ 41373175, зареєстроване 02.06.2017 року, перебуває на обліку в контролюючих органах з 02.06.2017 року. Основний вид економічної діяльності - (код за КВЕД) 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель (а.с.48-49).

Наказом Головного управління ДФС в Одеській області від 28 січня 2019 року №280 призначено проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ СВЄТСТРОЙ , ЄДРПОУ 41373175, з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість при здійсненні фінансово-господарських відносин з ПП СТАР ФРУТ код за ЄДРПОУ 42029839, ТОВ ДК ФАРМАТЕК код за ЄДРПОУ 21637109, ТОВ СК ПЕТРОЛІУМ код за ЄДРПОУ 25417282, ТОВ СВІТ КОНДИЦІОНЕРІВ ДИСТРИБЬЮИІН код за ЄДРПОУ 34807464, ТОВ ЧОРНОМОРСЬКА РЕСТАВРАЦІЙНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ код за ЄДРПОУ 35696237, ТОВ МИРКОНД код за ЄДРПОУ 39668340, ТОВ КОМФОРТ УНІВЕРСАЛ БУД код за ЄДРПОУ 41181397 за період з 01.07.2018 по 31.10.2018 року з 23 січня 2019 року тривалістю 5 робочих днів (а.с. 23,123).

23 січня 2019 року Головним управлінням ДФС в Одеській області складено акт №62/15-32-14-05/41373175 (а.с.124-125) Про відсутність за місцезнаходженням та неможливість проведення перевірки ТОВ СВЄТСТРОЙ код ЄДРПОУ 41373175 , у якому зазначено, що під час виходу встановлено, що за адресою: м.Одеса, вул.Успенська, 22 розташована 2-х поверхова будівля, огороджена парканом. ТОВ СВЄТСТРОЙ за адресою: м.Одеса, вул.Успенська, 22 не знаходиться. Номер телефону НОМЕР_1 , який значиться у податковій звітності ТОВ СВЄТСТРОЙ не є дійсним. Встановити фактичне місцезнаходження посадових осіб ТОВ СВЄТСТРОЙ з метою вручення наказу ГУ ДФС в Одеській області від 18.01.2019 року №280 та направлень на перевірку від 22.01.2019 року №363/14-05 та №364/14-05, у зв`язку з чим провести документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ СВЄТСТРОЙ , ЄДРПОУ 41373175, з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість при здійсненні фінансово-господарських з ПП СТАР ФРУТ код за ЄДРПОУ 42029839, ТОВ ДК ФАРМАТЕК код за ЄДРПОУ 21637109, ТОВ СК ПЕТРОЛІУМ код за ЄДРПОУ 25417282, ТОВ СВІТ КОНДИЦІОНЕРІВ ДИСТРИБЬЮИІН код за ЄДРПОУ 34807464, ТОВ ЧОРНОМОРСЬКА РЕСТАВРАЦІЙНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ код за ЄДРПОУ 35696237, ТОВ МИРКОНД код за ЄДРПОУ 39668340, ТОВ КОМФОРТ УНІВЕРСАЛ БУД код за ЄДРПОУ 41181397 у липні-жовтні 2018 року не є можливим.

01 лютого 2019 року за підписом начальника управління аудиту Головного управління ДФС в Одеській області М.Білоус заступнику начальника ГУ ДФС в Одеській області надана доповідна записка №74/11/15-32-14-05 щодо внесення змін до наказу ГУ ДФС в Одеській області від 18.01.2019 року №208 у зв`язку з відсутністю ТОВ СВЄТСТРОЙ та його посадових осіб за місцезнаходженням (а.с.126-127).

Наказом Головного управління ДФС в Одеській області від 06.02.2019 року №807 (а.с.128) внесено зміни до наказу Головного управління ДФС в Одеській області від 18.01.2019 року №280 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ СВЄТСТРОЙ , код за ЄДРПОУ 41373175 , а саме викладено п.1 у наступній редакції: 1. Провести документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ СВЕТСТРОЙ код за ЄДРПОУ 41373175 з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість при здійсненні фінансово-господарських відносин з ПП СТАР ФРУТ код за ЄДРПОУ 42029839, ТОВ ДК ФАРМАТЕК код за ЄДРПОУ 21637109, ТОВ СК ПЕТРОЛІУМ код за ЄДРПОУ 25417282, ТОВ СВІТ КОНДИЦІОНЕРІВ ДИСТРИБЬЮИІН код за ЄДРПОУ 34807464, ТОВ ЧОРНОМОРСЬКА РЕСТАВРАЦІЙНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ код за ЄДРПОУ 35696237, ТОВ МИРКОНД код за ЄДРПОУ 39668340, ТОВ КОМФОРТ УНІВЕРСАЛ БУД код за ЄДРПОУ 41181397 за період з 01.07.2018 по 31.10.2018 року з 06 лютого 2019 року тривалістю 5 робочих днів .

06 лютого 2019 року Головним управлінням ДФС в Одеській області складено акт №146/15-32-14-05/41373175 (а.с.129-130) Про відсутність за місцезнаходженням та неможливість проведення перевірки ТОВ СВЄТСТРОЙ код ЄДРПОУ 41373175 , у якому зазначено, що Службовою запискою від 24.01.2019 року №55/11/15-32-14-05 повідомлено оперативне управління ГУ ДФС в Одеській області з метою здійснення відповідних заходів щодо встановлення місцезнаходження платника податків ТОВ СВЄТСТРОЙ код за ЄДРПОУ 41373175 та його посадових осіб. В результаті проведених оперативним управлінням заходів було встановлено посадову особу ТОВ СВЄТСТРОЙ - директора ОСОБА_2 . У зв`язку з зазначеним було видано наказ ГУ ДФС в Одеській області від 06.02.2019 №807 Про внесення змін до наказу ГУ ДФС в Одеській області від 48.01.2019 №807, яким призначено дату початку перевірки - 06.02.2019.Про початок проведення перевірки 06.02.2019 ОСОБА_2 був попереджений за номером телефону НОМЕР_2 , який був наданий як контактний. Номер телефону НОМЕР_1 , який значиться у податковій звітності ТОВ СВЄТСТРОЙ , не є дійсним. Під час виходу 06.02.2019 встановлено: за адресою: м.Одеса, вул.Успенська,22, посадова особа - директор ОСОБА_2 , був відсутній. Таким чином, встановити фактичне місцезнаходження посадових осіб ТОВ СВЄТСТРОЙ код за ЄДРПОУ 41373175 з метою вручення наказу ГУ ДФС в Одеській області від 06.02.2019 №807 Про внесення змін до наказу ГУ ДФС в Одеській області від 18.01.2019 № 280 та направлень на перевірку від 06.02.23019 №614/14-05 та №615/14-05, у зв`язку з чим провести документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ СВЄТСТРОЙ код за ЄДРПОУ 41373175, не є можливим .

20 лютого 2019 року за підписом начальника управління аудиту Головного управління ДФС в Одеській області М.Білоус заступнику начальника ГУ ДФС в Одеській області надана доповідна записка №141/11/15-32-14-05 щодо внесення змін до наказу ГУ ДФС в Одеській області від 18.01.2019 року №208 у зв`язку з відсутністю ТОВ СВЄТСТРОЙ та його посадових осіб за місцезнаходженням (а.с.131).

Наказом Головного управління ДФС в Одеській області від 27.02.2019 року №1407 (а.с.24, 132), виданим відповідно до вимог пп. 20.1.4, п. 20.1 ст. 20, пп. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI, на підставі доповідної записки начальника управління аудиту ГУ ДФС в Одеській області Білоус М.А. від 01.02.2019 року №74/11/15-32-14-05внесено зміни до наказу Головного управління ДФС в Одеській області від 18.01.2019 року №280 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ СВЄТСТРОЙ , код за ЄДРПОУ 41373175 , а саме викладено п.1 у наступній редакції: 1. Провести документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ СВЕТСТРОЙ код за ЄДРПОУ 41373175 з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість при здійсненні фінансово-господарських відносин з ПП СТАР ФРУТ код за ЄДРПОУ 42029839, ТОВ ДК ФАРМАТЕК код за ЄДРПОУ 21637109, ТОВ СК ПЕТРОЛІУМ код за ЄДРПОУ 25417282, ТОВ СВІТ КОНДИЦІОНЕРІВ ДИСТРИБЬЮИІН код за ЄДРПОУ 34807464, ТОВ ЧОРНОМОРСЬКА РЕСТАВРАЦІЙНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ код за ЄДРПОУ 35696237, ТОВ МИРКОНД код за ЄДРПОУ 39668340, ТОВ КОМФОРТ УНІВЕРСАЛ БУД код за ЄДРПОУ 41181397 за період з 01.07.2018 по 31.10.2018 року з 28 лютого 2019 року тривалістю 5 робочих днів .

27 лютого 2019 року Головним управлінням ДФС в Одеській області видані головним державним ревізорам-інспекторам відділу перевірок з окремих питань аудиту ГУ ДФС в Одеській області Шершньовій Світлані Євгенівні та Попазовій Тетяні Лазарівні направлення на перевірку №1155/14-05 та №1154/15-05 (а.с.25-26, 133-134).

28 лютого 2019 року посадовими особами Головного управління ДФС в Одеській області Шершньовою С.Є. та Попазовою Т.Л. складено акт про не допуск посадових осіб Управління до перевірки ТОВ СВЕТСТРОЙ (а.с. 22, 135).

Директор ТОВ СВЕТСТРОЙ з актом ознайомлений та отримав примірник акту від 28.02.2019 року, що підтверджується його особистим підписом на лицевій стороні акту.

Пункт 61.1 ст. 61 Податкового кодексу України, податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотриманню законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Стаття 62 Податкового кодексу України передбачає, що податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків (п.п.62.1.1 п.62.1); інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів (п.п.62.1.2 п.62.1); перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин (п.п.62.1.3 п.62.1).

Відповідно до п.78.4. ст. 78 Податкового кодексу України, про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення документальної позапланової виїзної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу. Документальна позапланова невиїзна перевірка здійснюється у порядку, передбаченому статтею 79 цього Кодексу (п.78.5 ст.78 Податкового кодексу України).

Строки проведення документальної позапланової перевірки встановлені статтею 82 цього Кодексу (п.78.6 ст.78 Податкового кодексу України).

Згідно з п. 81.1. ст. 81 Податкового кодексу України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:

направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу;

копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу;

службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Непред`явлення або не надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред`явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.

Відповідно до п.82.2 ст.82 Податкового кодексу України тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб`єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, для фізичних осіб - підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому - восьмому цього пункту, - 3 робочі дні, інших платників податків - 10 робочих днів. Продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб`єктів малого підприємництва - не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків - не більш як на 5 робочих днів.

Таким чином, Податковим кодексом України передбачено можливість продовження терміну документальної позапланової виїзної перевірки при наявності вичерпного переліку підстав. Окрім цього Податковим кодексом України у пункті 85.9 статті 85 передбачено можливість перенесення термінів проведення перевірки за умови вилучення оригінали первинних документів, облікових та інших регістрів, фінансової та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів, а також виконання вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Пункт 81.2 статті 81 Податкового кодексу України передбачено, що у разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) у допуску посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення перевірки посадовими (службовими) особами контролюючого органу за місцем проведення перевірки, невідкладно складається у двох примірниках акт, що засвідчує факт відмови, із зазначенням заявлених причин відмови, один примірник якого вручається під підпис, відразу після його складання, платнику податків та/або уповноваженій особі платника податків.

У разі відмови платника податків та/або його посадових (службових) осіб (представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) підписати акт, що засвідчує факт відмови у допуску до проведення перевірки, посадовими (службовими) особами контролюючого органу складається акт, що засвідчує факт відмови в отриманні акта та/або наданні письмових пояснень до нього.

Таким чином, Податковим кодексом України не передбачено правових підстав для внесення змін до наказу про призначення перевірки.

Наказом ДФС від 31.07.2014 року № 22 затверджено Методичні рекомендації щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків (далі - Методичні рекомендації), які рекомендовано для застосування посадовими (службовими) особами органів ДФС (з урахуванням визначених статтею 19-1 Кодексу функцій) при організації, проведенні та реалізації матеріалів документальних перевірок платників податків з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДФС, а також фактичних перевірок щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про обіг та оподаткування підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства стосовно укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Відповідно до пп.1.2.7п.1.2 розділу І Методичних рекомендацій визначено, що після усунення причин, передбачених підпунктами 1.4.5-1.4.6 пункту 1.4 розділу І Методичних рекомендацій, через які своєчасно не розпочато перевірку, видається наказ про внесення відповідних змін до попереднього наказу на проведення перевірки, або видається новий наказ про її проведення (з дотриманням порядку, встановленого пунктом 1.2 розділу І Методичних рекомендацій), копія якого вручається платнику податків у встановленому Кодексом порядку. У разі якщо після видання наказу про проведення перевірки платника податків виникли або виявлені обставини, які унеможливлюють її проведення на підставі цього наказу, керівником структурного підрозділу, що повинен здійснювати (очолювати) таку перевірку, готується доповідна (службова) записка на ім`я керівника (заступника керівника, уповноваженої особи) органу ДФС, який видавав цей наказ, з наведенням обставин, що унеможливлюють його реалізацію та проведення перевірки. У цьому випадку на підставі зазначеної доповідної записки видається відповідний наказ про скасування наказу на проведення перевірки, як такого, що нереалізований.

При цьому підпунктами 1.4.5-1.4.6 пункту 1.4 розділу І Методичних рекомендацій передбачено організацію роботи у разі неможливості проведення перевірки у зв`язку з відсутністю платника податків за місцезнаходженням та організацію роботи у разі відмови в допуску платником податків до проведення перевірки або відмови від її проведення.

Суд зазначає, що наказ №1407 від 27.02.2019 року Про внесення змін до наказу Головного управління ДФС в Одеській області від 18.01.2019 №280 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ СВЄТСТРОЙ (код за ЄДРПОУ 41373175) винесений відповідно до вимог пп. 20.1.4, п. 20.1 ст. 20, пп. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI, на підставі доповідної записки начальника управління аудиту ГУ ДФС в Одеській області Білоус М.А. від 01.02.2019 року №74/11/15-32-14-05.

Вказана доповідна записка №74/11/15-32-14-05від 01.02.2019 року складена на підставі акта №62/15-32-14-05/41373175 від 23 січня 2019 року Про відсутність за місцезнаходженням та неможливість проведення перевірки ТОВ СВЄТСТРОЙ код ЄДРПОУ 41373175 та на її підставі вже вносились зміни до наказу Головного управління ДФС в Одеській області від 18.01.2019 №280 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ СВЄТСТРОЙ (код за ЄДРПОУ 41373175) , тобто фактично відповідачем було прийнято два нові накази на підставі однієї доповідної записки, якими двічі внесено зміни щодо дати проведення позапланової документальної виїзної перевірки ТОВ СВЄТСТРОЙ .

В судовому засіданні представник позивача за довіреністю Шершньова Світлана Євгенівна пояснила, що здійснювала документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ СВЄТСТРОЙ та що на підставі направлення на проведення перевірки від 22 січня 2019 року здійснила вихід за податковою адресою ТОВ СВЄТСТРОЙ м.Одеса, вул.Успенська, буд.22, де встановила, що будівля за вказаною адресою на реконструкції, в результаті чого було складено акт про відсутність за місцезнаходженням та неможливість проведення перевірки ТОВ СВЄТСТРОЙ . Потім направила запит до слідчого відділення Головного управління ДФС в Одеській області та що слідчим відділенням було розшукано директора ТОВ СВЄТСТРОЙ ОСОБА_2 Слідче відділення Головного управління ДФС в Одеській області надало письмову відповідь, у якій зазначило, що ТОВ СВЄТСТРОЙ знаходиться за податковою адресою та що вхід у приміщення розміщений зі сторони вул.Троїцька буд.13. Директор ТОВ СВЄТСТРОЙ з`явився до Головного управління ДФС в Одеській області та пояснив, що ТОВ СВЄТСТРОЙ знаходиться за податковою адресою та що він згоден на проведення перевірки. 06 лютого 2019 року Шершньовою С.Є. було здійснено повторний вихід за податковою адресою позивача та встановлено відсутність посадових осіб ТОВ СВЄТСТРОЙ , про що було складено акт та направлено запит до слідчого відділення Головного управління ДФС в Одеській області. Також Шершньова С.Є. зазначила, що 22 лютого 2019 року втретє вийшла для здійснення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ СВЄТСТРОЙ , однак її було недопущено до перевірки, про що складено акт.

Статтею 242 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про обґрунтованість вимог позивача та про доцільність визнання протиправним та скасування наказу Головного управління ДФС в Одеській області №1407 від 27.02.2019 року Про внесення змін до наказу Головного управління ДФС в Одеській області від 18.01.2019 №280 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ СВЄТСТРОЙ (код за ЄДРПОУ 41373175) .

Решта доводів та заперечень сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту.

Частиною 2 статті 2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Таким чином, з огляду на викладене, суд вважає, що позов товариства з обмеженою відповідальністю СВЄТСТРОЙ`підлягає задоволенню у повному обсязі.

12.06.2019 року судом оголошено вступну та резолютивну частину рішення суду та зазначено, що повний текст рішення суду буде виготовлено у строк, визначений ч.3 ст.243 КАС України.

Згідно з приписами ч.3 ст.243 КАС України залежно від складності справи складення рішення, постанови у повному обсязі може бути відкладено на строк не більш як десять, а якщо справа розглянута у порядку спрощеного провадження - п`ять днів з дня закінчення розгляду справи.

Згідно з ч. 1 ст. 120 КАС України перебіг процесуального строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов`язано його початок.

Відповідно до ч.4 та ч.5 ст.120 КАС України останнім днем строку, який закінчується вказівкою на певний день, вважається цей день. Якщо закінчення строку припадає на вихідний, святковий чи інший неробочий день, останнім днем строку є перший після нього робочий день.

Враховуючи те, що 5-й день складання повного тексту рішення випадає на вихідний день (понеділок), в силу положень ст.120 КАС України, повний текст рішення суду складено суддею 18.06.2019 року (перший робочий день).

Керуючись ст.ст.7, 9, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов товариства з обмеженою відповідальністю СВЄТСТРОЙ - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління ДФС в Одеській області №1407 від 27.02.2019 року Про внесення змін до наказу Головного управління ДФС в Одеській області від 18.01.2019 №280 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ СВЄТСТРОЙ (код за ЄДРПОУ 41373175) .

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Одеський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач - товариство з обмеженою відповідальністю СВЄТСТРОЙ (вул.Успенська, буд.22, м.Одеса, 65014, код ЄДРПОУ 41373175).

Відповідач - Головне управління ДФС в Одеській області (вул.Семінарська, 5, м.Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 39398646).

Повний текст рішення складено та підписано 18.06.2019 року.

Суддя О.А. Вовченко

.

Дата ухвалення рішення18.06.2019
Оприлюднено19.06.2019
Номер документу82462541
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування наказу

Судовий реєстр по справі —420/1243/19

Ухвала від 17.09.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Рішення від 02.09.2019

Цивільне

Троїцький районний суд Луганської області

Суський О. І.

Ухвала від 19.08.2019

Цивільне

Троїцький районний суд Луганської області

Суський О. І.

Ухвала від 13.08.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Ухвала від 22.07.2019

Цивільне

Новопсковський районний суд Луганської області

Чалий А. В.

Ухвала від 23.07.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Рішення від 18.06.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 06.05.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 15.04.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 01.04.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні