Рішення
від 13.06.2019 по справі 520/2577/19
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

13 червня 2019 р. № 520/2577/19

Харківський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Кухар М.Д.

при секретарі судового засідання - Єрьомкіній К.І.,

за участі:

представника позивача - Яковець І.Ю.,

представника відповідача - Шутової А.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "НОВОАУДИТ" (вул. Клочківська, буд. 192-А, оф. 504,м. Харків,61145, код ЄДРПОУ41522103) до Головного управління ДФС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ39599198) про визнання протиправним та скасування рішення,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "НОВОАУДИТ", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Харківській області, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Харківській області (Код ЄДРПОУ: 39599198, місцезнаходження: 61057. Харківська обл., місто Харків, вул. Пушкінська, будинок 46) № 0008615606 від 28.02.2019 року;

- стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "НОВОАУДИТ" (код ЄДРПОУ: 41522103; Адреса: 61145, Харківська обл., місто Харків, Дзержинський район, вул. Клочківська, будинок 192-А, офіс 504, п/р: НОМЕР_1 у Відділенні Харківське ПАТ Альфа-Банк , МФО 300346) суму судового збору в розмірі 1921.00 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня 00 копійок).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ним своєчасно було сплачено внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування на рахунок № НОМЕР_2 , відкритий ОДПІ у Шевченківському районі м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області (код ЄДРПОУ: 39859695) Банк отримувача: ГУ ДКСУ V Харківській області, код банку: 851011. Однак, як стало пізніше відомо Позивачу, останній сплачував вказані вище суми з ЄСВ не на ті реквізити, та після самостійного виявлення помилки, подав заяву про перерахування грошових коштів на правильний рахунок. Відтак, позивачем своєчасно сплачено суми ЄСВ.

Відповідач надав до суду відзив на адміністративний позов, в якому проти позову заперечував, посилаючись на те, що платники ЄСВ повинні своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок на відповідні рахунки органів доходів і зборів. Позивачем було несвоєчасно сплачено єдиний внесок на належний рахунок, з огляду на що, рішення контролюючого органу про застосування санкцій є правомірним, та винесено відповідно до чинного законодавства України.

Розглянувши матеріали справи, вивчивши доводи позову та відзиву проти нього, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд встановив наступні обставини.

З 15.08.2017 року позивач перебуває на обліку в Центральній ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС України в Харківській області, як платник єдиного соціального внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. Номер взяття на облік: 10000000991511.

В період з 22.09.2017 року по 31.01.2018 року, позивач платіжними дорученнями сплатив (перерахував) грошові зобов`язання по ЄСВ на загальну суму 57800,71 (п`ятдесят сім тисяч вісімсот) гривень, 71 копійка, а саме:

- Платіжним дорученням № 6 від 22.09.2017 року, сплатив суму зобов`язання по ЄСВ в розмірі - 288,09, з призначенням платежу: *2010000; 41522103; ЄСВ 22% нарахований на зарплату за 1 пол. вересня 2017 року .

- Платіжним дорученням № 8 від 06.10.2017 року, сплатив суму зобов`язання по ЄСВ в розмірі - 261,91 з призначенням платежу: *2010000; 41522103; ЄСВ 22% нарахований на зарплату за 2 пол. вересня 2017 року .

- Платіжним дорученням № 1 від 13.10.2017 року, сплатив суму зобов`язання по ЄСВ в розмірі - 6907,27 з призначенням платежу: *2010000; 41522103; ЄСВ 22% нарахований на зарплату за 1 пол. жовтня 2017 року' .

- Платіжним дорученням № 8 від 30.10.2017 року, сплатив суму зобов`язання по ЄСВ в розмірі - 8159,59 з призначенням платежу: *2010000; 41522103: ЄСВ 22% нарахований на зарплату за 2 пол. жовтня 2017 року .

- Платіжним дорученням № 19 від 15.11.2017 року, сплатив суму зобов`язання по ЄСВ в розмірі - 8652,00 з призначенням платежу: *2010000; 41522103; ЄСВ 22%нарахований на зарплату за 1 пол. листопада 2017 року .

- Платіжним дорученням № 21 від 30.11.2017 року, сплатив суму зобов`язання по ЄСВ в розмірі - 9174,00 з призначенням платежу: *2010000; 41522103; ЄСВ 22% нарахований на зарплату за 2 пол. листопада 2017 року' .

- Платіжним дорученням № 33 від 15.12.2017 року, сплатив суму зобов`язання по ЄСВ в розмірі - 10091,40 з призначенням платежу: *2010000; 41522103; ЄСВ 22% нарахований на зарплату за 1 пол. грудня 2017 року .

- Платіжним дорученням № 38 від 27.12.2017 року, сплатив суму зобов`язання по ЄСВ в розмірі - 7118.95 з призначенням платежу: *2010000; 41522103; ЄСВ 22% нарахований на зарплату при звільненні за грудень 2017 року .

- Платіжним дорученням № 39 від 28.12.2017 року, сплатив суму зобов`язання по ЄСВ в розмірі-2197,50 з призначенням платежу: *2010000; 41522103; ЄСВ 22%нарахований на зарплату за 2 пол. грудня 2017 року .

- Платіжним дорученням № 49 від 15.01.2018 року, сплатив суму зобов`язання по ЄСВ в розмірі -2121,43 з призначенням платежу: *2010000: 41522103: ЄСВ 22% нарахований на зарплату за 1 пол. січня 2018 року .

- Платіжним дорученням № 2 від 31.01.2018 року, сплатив суму зобов`язання по ЄСВ в розмірі - 6907.27 з призначенням платежу: *2010000; 41522103; ЄСВ 22% нарахований на зарплату за 2 пол. січня 2018 року .

Вказані вище суми ЄСВ були перераховані (сплачені) позивачем на рахунок № НОМЕР_2 , відкритого ОДПІ у Шевченківському районі м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області (код ЄДРПОУ: 39859695) Банк отримувача: ГУ ДКСУ V Харківській області, код банку: 851011.

Однак, як стало пізніше відомо позивачу, останній сплачував вказані вище суми з ЄСВ не на ті реквізити, та після самостійного виявлення помилки, позивач подав заяву про перерахування грошових коштів на правильний рахунок, зокрема за вих. № 5 вії 15.02.2018 року до начальника ГУ ДФС у Харківській області, позивач просив контролюючий орган перерахувати помилково сплачені кошти у сумі 57800.71 (п`ятдесят сім тисяч вісімсот) гривень, 71 копійка з рахунку № НОМЕР_2 відкритого ОДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у Харківській області (код: 39859695) на рахунок № НОМЕР_3 , відкритий у Центральній ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області (код: 39859805), у зв`язку з помилковим зазначенням реквізитів отримувача.

Після отримання Відповідачем вищевказаної заяви, грошові кошти, які були помилково сплачені позивачем за невірними реквізитами були зараховані (перераховані) на відповідний рахунок.

13.03.2019 року, ТОВ НОВОАУДУТ (надалі за текстом - Позивач) отримало від ГУ ДФС у Харківській області (надалі за текстом - Відповідач) податкове повідомлення рішення № 0008615606 від 28.02.2019 року, згідно до якого до позивача було застосовано штраф у розмірі 11560,14 (одинадцять тисяч п`ятсот шістдесят) гривень 14 копійок, та нараховано пеню в розмірі 4235,60 (чотири тисячі двісті тридцять п`ять) гривень 60 копійок. Таким чином, загальна сума податкового зобов`язання нарахована позивачу складає 15795,74 (п`ятнадцять тисяч сімсот дев`яносто п`ять) гривень 74 копійки.

Підставою для застосування до позивача штрафних санкцій, на думку відповідача, став факт не сплати (неперерахування) або несвоєчасна сплата (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 21.10.2017 року до 13.03.2018 року.

Позивач не погоджується з вищевказаним податковим повідомленням-рішенням, вважає його необґрунтованим, протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначає Закон України № 2464-VІ Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 року (далі по тексту - Закон № 2464-VІ).

Частиною 2 статті 6 Закону №2464-VІ (у редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин) визначено, що платник єдиного внеску зобов`язаний, зокрема, своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; подавати звітність та сплачувати до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку (частина 7 статті 9 Закону №2464-VI).

У відповідності до частини 8 статті 9 Закону №2464-VІ платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4, 5 та 5-1 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом (частина 11 статті 9 Закону №2464-VІ).

Бюджетним кодексом України від 8 липня 2010 року № 2456-VI визначаються правові засади функціонування бюджетної системи України. її принципи, основи бюджетного процесу і міжбюджетних відносин та відповідальність за порушення бюджетного законодавства.

Статтею 45 Бюджетного кодексу України визначено, що податки і збори та інші доходи державного бюджету зараховуються безпосередньо на єдиний казначейський рахунок і не можуть акумулюватися на рахунках органів, що контролюють справляння надходжень бюджету (за винятком установ України, які функціонують за кордоном). Податки і збори та інші доходи державного бюджету визнаються врахованими до державного бюджету з дня зарахування на єдиний казначейський рахунок.

Обслуговування коштів ЄСВ здійснюється згідно з Положенням про рух коштів єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженим Наказом Міністерства фінансів України від 12 лютого 2016 року №54 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 02 березня 2016 року за №330/28460) (далі - Положення), у відповідності до пункту 1 розділу II якого (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин) ДФС та її територіальні органи відкривають в органах Казначейства небюджетні рахунки за балансовим рахунком 3719 Рахунок для зарахування коштів, які підлягають розподілу за видами загальнообов`язкового державного соціального страхування (даті - рахунок 3719) для зарахування та розподілу страхових коштів.

Водночас слід зазначити, що у відповідності до частини 6 статті 9 Закону №2464-VІ для зарахування єдиного внеску в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах відкриваються в установленому порядку небюджетні рахунки відповідному органу доходів і зборів. Зазначені рахунки відкриваються виключно для обслуговування коштів єдиного внеску.

За змістом пунктів 1-3 розділу III Положення страхові кошти, що сплачуються страхувальниками, зараховуються на рахунки 3719, відкриті на ім`я територіальних органів ДФС в управліннях (відділеннях) Казначейства й на кінець операційного дня перераховуються Головними управліннями Казначейства на відповідні рахунки 3719 головних управлінь ДФС з подальшим перерахуванням на відповідні рахунки 3719. відкриті на ім`я ДФС в Казначействі.

Страхові кошти, акумульовані на рахунках 3719 ДФС, об 11 год. 00 хв. наступного операційного дня розподіляються автоматично за видами загальнообов`язкового державного соціального страхування відповідно до визначених Законом пропорцій (у відсотках) та перераховуються за призначенням - на рахунки, відкриті в Казначействі за балансовим рахунком 3717 Рахунки державних позабюджетних фондів на ім`я фондів загальнообов`язкового державного соціального і пенсійного страхування.

Як визначено пунктом 1 частини 10 статті 9 Закону №2464-VI, днем сплати єдиного внеску вважається день списання банком або центральним органом виконавчої влади, шо реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів.

Крім цього пунктом 22.4 статті 22 Закону України Про платіжні системи та переказ коштів в Україні від 5 квітня 2001 року визначено, що при використанні розрахункового документа ініціювання переказу вважається завершеним з дати надходження розрахункового документа на виконання до банку платника.

Як вказувалося вище платіжними дорученнями № 6 від 22.09.2017 року, № 8 від 06.10.2017 року, № 1 від 13.10.2017 року, № 8 від 30.10.2017 року, № 19 від 15.11.2017 року, № 21 від 30.11.2017 року, № 33 від 15.12.2017 року, № 38 від 27.12.2017 року, № 39 від 28.12.2017 року. № 49 від 15.01.2018 року, № 2 від 31.01.2018 року, тобто у строк, передбачений частиною 8 статті 9 Закону №2464-VІ, позивачем здійснено оплату сум єдиного соціального внеску за відповідні місяці, проте помилково у платіжних дорученнях зазначено рахунок НОМЕР_2 , який відкритий ОДПІ ГУДФС у Харківській області (Шевченківський район), а не відповідний рахунок НОМЕР_4 , призначений для обслуговування коштів єдиного внеску підприємств відкритий у Центральній ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області.

Враховуючи вищевикладене можливо дійти висновку, що допущена позивачем помилка не свідчить про несплату необхідної суми єдиного соціального внеску у визначений законодавством строк та не спричинила настання жодних негативних наслідків або збитків для відповідного бюджету та держави в цілому, оскільки страхові кошти в подальшому у будь- якому разі підлягати перерахуванню на відповідні рахунки 3719, відкриті на ім`я ДФС в казначействі. До того ж, згодом така помилка самостійно виявлена платником, який вжив відповідні заходи щодо спрямування коштів за належністю.

Верховний Суд в постановах від 24 жовтня 2018 року справі № 760/6097/16-а ,від 20.11.2018, справа №813/1909/16; від 31.10.2018, справа №805/1 7 41/16-а; від 01.08.2018, справа № 813/2487/17; від 10.08.2018, справа N9 826/11681/16; від 29.08.2018, справа № 804/5320/13-а зазначив , що здійснення помилки під час перерахування платником суми грошового зобов`язання з ЄСВ у строк, встановлений Законом №2464-VI, має кваліфікуватися як дія, хоча й помилкова, а тому не може слугувати підставою для притягнення платника та його посадових осіб до відповідальності за несплату або несвоєчасну сплату ЄСВ.

Відтак, до платника податку/збору не можуть бути застосовані штрафні санкції через сплату податку/збору на помилковий рахунок, якщо сплата відповідного податку/збору була здійснена у строки передбачені законодавцем.

Відповідно до положень ч.5 ст.242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

З огляду на вищезазначене, враховуючи висновки Верховного Суду у аналогічних справах суд дійшов висновків що позов підлягає задоволенню в повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 6-9, 139, 242- 246, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "НОВОАУДИТ" до Головного управління ДФС у Харківській області про визнання протиправним та скасування рішення - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Харківській області (Код ЄДРПОУ: 39599198, місцезнаходження: 61057. Харківська обл., місто Харків, вул. Пушкінська, будинок 46) № 0008615606 від 28.02.2019 року.

Стягнути з Головного управління ДФС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ: 39599198) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "НОВОАУДИТ" (код ЄДРПОУ: 41522103; Адреса: 61145, Харківська обл., місто Харків, Дзержинський район, вул. Клочківська, будинок 192-А, офіс 504, п/р: НОМЕР_1 у Відділенні Харківське ПАТ Альфа-Банк , МФО 300346) суму судового збору в розмірі 1921,00 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня 00 копійок).

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Скарга може бути подана у порядку ч.1 ст.297 КАС України безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду або у порядку п.15.5 Розділу VII КАС України до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд.

Повний текст рішення виготовлено 18.06.2019 року

Суддя Кухар М.Д.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.06.2019
Оприлюднено19.06.2019
Номер документу82462861
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/2577/19

Рішення від 13.06.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Рішення від 13.06.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Ухвала від 22.03.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні