Рішення
від 14.06.2019 по справі 540/833/19
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 червня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/833/19

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бездрабка О.І.,

при секретарі - Нікітенко А.В.,

за участю:

представника позивача - Мусулевського А.А.,

представника відповідачів - Оперчук О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "БРУКЛІН ГРУПП" до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "БРУКЛІН ГРУПП" (далі - позивач) звернулося з позовною заявою до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач-1), Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі (далі - відповідач-2), в якій просить:

- визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі від 16.11.2018 р. № 991924/40453579, № 991921/40453579, № 991923/ 40453579 , № 991918/40453579, № 991916/40453579 про відмову в реєстрації податкових накладних від 08.10.2018 р. № 26, від 08.10.2018 р. № 27, від 08.10.2018 р. № 28, від 13.10.2018 р. № 47, від 13.10.2018 р. № 48 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складені Товариством з обмеженою відповідальністю "БРУКЛІН ГРУПП" та направлені для реєстрації податкові накладні від 08.10.2018 р. № 26, від 08.10.2018 р. № 27, від 08.10.2018 р. № 28, від 13.10.2018 р. № 47, від 13.10.2018 р. № 48 датою їх подання на реєстрацію.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що відповідно квитанцій про реєстрацію податкових накладних, підставою для зупинення реєстрації податкових накладних від 08.10.2018 р. № 26, № 27, № 28, від 13.10.2018 р. № 47, № 48 вказано їх відповідність вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податків. В той же час вказані Критерії було затверджено ДФС України 05.11.2018 р. Таким чином, на дату формування ДФС України квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних був відсутній нормативно-правовий акт, яким затверджено такі Критерії. Крім того, оскаржувані рішення комісії Головного управління ДФС у Херсонській області, АРК та м.Севастополі від 16.11.2018 р. про відмову у реєстрації податкових накладних від 08.10.2018 р. № 26, № 27, № 28, від 13.10.2018 р. № 47, № 48 є протиправними, оскільки не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії. Так, вказані рішення містять лише загальний перелік документів, передбачений формою такого рішення (додаток 2 до Порядку № 117). В той же час у рішеннях не зазначено, яких саме документів не вистачає для реєстрації податкових накладних та які з наданих документів складено з порушенням законодавства. З огляду на вказане та враховуючи, що підприємством надано усі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій по заблокованим податковим накладним, позивач вважає, що оскаржувані рішення комісії Головного управління ДФС у Херсонській області, АРК та м.Севастополі про відмову у реєстрації податкових накладних є необґрунтованими як нормативно, так і документально, що є підставою для їх скасування та зобов`язання ДФС України зареєструвати вказані податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Ухвалою від 23.04.2019 р. позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви.

Позивач у встановлений суддею строк усунув недоліки позовної заяви і ухвалою від 16.05.2019 р. у справі відкрито спрощене провадження та призначено судове засідання на 14.06.2019 р. на 10:00 год.

06.06.2019 р. від відповідачів надійшли відзиви на позовну заяву, відповідно до яких просять відмовити в задоволенні позову. Вказують на те, що рішення про відмову у реєстрації податкових накладних відповідають вимогам чинного законодавства. Так, внаслідок зупинення реєстрації податкових накладних відповідно до пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника, позивачу було запропоновано надати пояснення та копії підтверджуючих документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН. Проте, в наданих позивачем копіях документів встановлено невідповідність: в актах виконаних робіт та заявках на здійснення перевезень вказано різні номери та дати договорів транспортного експедирування; по податковій накладній від 08.10.2018 р. № 26 в заявці вказано договір транспортного експедирування від 29.08.2018 р. № 29082018/2, в акті виконаних робіт - договір від 28.08.2018 р. № 17/08-18; сканкопія договору про надання транспортних послуг від 28.08.2018 р. без номеру; в договорі зазначено про формування заявок не раніше ніж за 24 години, в той же час заявка від 29.09.2018 р. для перевезення 05.10.2018 р.; не надано рахунок-фактуру, який передбачено заявкою № 05102018 та зазначено в платіжному дорученні. Вказане стало підставою для прийняття комісією Головного управління ДФС у Херсонській області, АРК та м.Севастополі рішень про відмову в реєстрації податкових накладних.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити з вказаних у позовній заяві підстав.

Представник відповідача заперечувала проти задоволення позовних вимог з підстав, викладених у відзиві.

Дослідивши наявні у справі докази, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.

Судом встановлено, що ТОВ "БРУКЛІН ГРУПП" зареєстровано як юридичну особу 27.04.2016 р. за № 1 499 102 0000 019165 та з 27.04.2016 р. взято на облік як платника податків.

28.08.2018 р. між позивачем (перевізник) та ТОВ "БЕСТКОМ ДИСТРИБ`ЮШН" (замовник) укладено договір надання транспортних послуг з перевезення вантажів територією України № 17/08-18, відповідно до п.1.1 якого в порядку і на умовах, визначених вказаним договором, перевізник зобов`язується доставити (перевозити) автомобільним транспортом довірений йому замовником (відправником) вантаж з пункту (місця) відправлення до пункту (місця) призначення і видати їх уповноваженій на одержання вантажу особі (одержувачеві вантажу), а замовник (відправник) зобов`язується сплачувати за перевезення вантажу плату.

Згідно п.1.3 договору перевізник має право залучати до виконання безпосереднього перевезення інших перевізників. При цьому перевізник несе відповідальність перед замовником за дії всіх залучених третіх осіб.

З метою виконання умов вказаного договору, позивачем був залучений перевізник ТОВ "ТОП ТРАНС УКРАЇНА" на підставі укладеного 21.09.2018 р. договору перевезення вантажів № 21092018.

Відповідно до акта надання послуг від 08.10.2018 р. № 1034 ТОВ "БРУКЛІН ГРУПП" надано ТОВ "БЕСТКОМ ДИСТРИБ`ЮШН" транспортно-експедиційні послуги з перевезення вантажів по маршруту м.Білгородка - м.Дніпро, а/м НОМЕР_2 , НОМЕР_3 , заявка від 29.09.2018 р. № 05/10/2018/3, на суму 14000 грн., в тому числі ПДВ - 2333,33 грн.

08.10.2018 р. позивачем складено податкову накладну № 26 на загальну суму 14000 грн., у тому числі ПДВ - 2333,33 грн., яку 31.10.2018 р. засобами електронного зв`язку направлено до ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно квитанції від 31.10.2018 р. зупинено реєстрацію податкової накладної від 08.10.2018 р. № 26, підстави: податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку", та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; додатково повідомлено: показник "D"= .02374821107296.

14.11.2018 р. позивачем направлено на адресу контролюючого органу пояснення з відповідними первинним документами щодо наявності підстав реєстрації вказаної податкової накладної, що підтверджено квитанцією № 2 від 14.11.2018 р.

16.11.2018 р. Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення № 991924/40453579 про відмову у реєстрації податкової накладної від 08.10.2018 р. № 26, підстави: ненадання платником податків копій документів, а саме, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Відповідно до акта надання послуг від 08.10.2018 р. № 1035 ТОВ "БРУКЛІН ГРУПП" надано ТОВ "БЕСТКОМ ДИСТРИБ`ЮШН" транспортно-експедиційні послуги з перевезення вантажів по маршруту м.Білгородка - м.Дніпро, а/м НОМЕР_4 , НОМЕР_5 , заявка від 29.09.2018 р. № 05/10/2018/2, на суму 14000 грн., в тому числі ПДВ - 2333,33 грн.

08.10.2018 р. позивачем складено податкову накладну № 27 на загальну суму 14000 грн., у тому числі ПДВ - 2333,33 грн., яку 31.10.2018 р. засобами електронного зв`язку направлено до ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно квитанції від 31.10.2018 р. зупинено реєстрацію податкової накладної від 08.10.2018 р. № 27, підстави: податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку", та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; додатково повідомлено: показник "D"= .02374821107296.

15.11.2018 р. позивачем направлено на адресу контролюючого органу пояснення з відповідними первинним документами щодо наявності підстав реєстрації вказаної податкової накладної, що підтверджено квитанцією № 2 від 15.11.2018 р.

16.11.2018 р. Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення № 991921/40453579 про відмову у реєстрації податкової накладної від 08.10.2018 р. № 27, підстави: ненадання платником податків копій документів, а саме, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Відповідно до акта надання послуг від 08.10.2018 р. № 1037 ТОВ "БРУКЛІН ГРУПП" надано ТОВ "БЕСТКОМ ДИСТРИБ`ЮШН" транспортно-експедиційні послуги з перевезення вантажів по маршруту м.Білгородка - м.Дніпро, а/м НОМЕР_6 , НОМЕР_7 , заявка від 29.09.2018 р. № 05/10/2018/1, на суму 14000 грн., в тому числі ПДВ - 2333,33 грн.

08.10.2018 р. позивачем складено податкову накладну № 28 на загальну суму 14000 грн., у тому числі ПДВ - 2333,33 грн., яку 31.10.2018 р. засобами електронного зв`язку направлено до ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно квитанції від 31.10.2018 р. зупинено реєстрацію податкової накладної від 08.10.2018 р. № 28, підстави: податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку", та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; додатково повідомлено: показник "D"= .02374821107296.

15.11.2018 р. позивачем направлено на адресу контролюючого органу пояснення з відповідними первинним документами щодо наявності підстав реєстрації вказаної податкової накладної, що підтверджено квитанцією № 2 від 15.11.2018 р.

16.11.2018 р. Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення № 991923/40453579 про відмову у реєстрації податкової накладної від 08.10.2018 р. № 26, підстави: ненадання платником податків копій документів, а саме, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Відповідно до акта надання послуг від 13.10.2018 р. № 1074 ТОВ "БРУКЛІН ГРУПП" надано ТОВ "БЕСТКОМ ДИСТРИБ`ЮШН" транспортно-експедиційні послуги з перевезення вантажів по маршруту м.Білгородка - м.Дніпро, а/м НОМЕР_8 , НОМЕР_9 , заявка від 12.10.2018 р. № 12/10/2018/2, на суму 14000 грн., в тому числі ПДВ - 2333,33 грн.

13.10.2018 р. позивачем складено податкову накладну № 47 на загальну суму 14000 грн., у тому числі ПДВ - 2333,33 грн., яку 31.10.2018 р. засобами електронного зв`язку направлено до ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно квитанції від 31.10.2018 р. зупинено реєстрацію податкової накладної від 13.10.2018 р. № 47, підстави: податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку", та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; додатково повідомлено: показник "D"= .02374821107296.

14.11.2018 р. позивачем направлено на адресу контролюючого органу пояснення з відповідними первинним документами щодо наявності підстав реєстрації вказаної податкової накладної, що підтверджено квитанцією № 2 від 14.11.2018 р.

16.11.2018 р. Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення № 991918/40453579 про відмову у реєстрації податкової накладної від 08.10.2018 р. № 26, підстави: ненадання платником податків копій документів, а саме, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Відповідно до акта надання послуг від 13.10.2018 р. № 1075 ТОВ "БРУКЛІН ГРУПП" надано ТОВ "БЕСТКОМ ДИСТРИБ`ЮШН" транспортно-експедиційні послуги з перевезення вантажів по маршруту м.Білгородка - м.Дніпро, а/м НОМЕР_8 , НОМЕР_9 , заявка від 12.10.2018 р. № 12/10/2018/2, на суму 14000 грн., в тому числі ПДВ - 2333,33 грн.

13.10.2018 р. позивачем складено податкову накладну № 48 на загальну суму 14000 грн., у тому числі ПДВ - 2333,33 грн., яку 31.10.2018 р. засобами електронного зв`язку направлено до ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно квитанції від 31.10.2018 р. зупинено реєстрацію податкової накладної від 13.10.2018 р. № 48, підстави: податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку", та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; додатково повідомлено: показник "D"= .02374821107296.

14.11.2018 р. позивачем направлено на адресу контролюючого органу пояснення з відповідними первинним документами щодо наявності підстав реєстрації вказаної податкової накладної, що підтверджено квитанцією № 2 від 14.11.2018 р.

16.11.2018 р. Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення № 991916/40453579 про відмову у реєстрації податкової накладної від 08.10.2018 р. № 26, підстави: ненадання платником податків копій документів, а саме, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Не погоджуючись з вказаними рішеннями, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступних приписів законодавства.

Відповідно до п.201.1 ст.201 ПК України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п.2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 р. (далі - Порядок № 1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно п.12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;

дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п.13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Зі змісту квитанцій від 31.10.2018 р. про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН по податкових накладних від 08.10.2018 р. № 26, № 27, № 28, від 13.10.2018 р. № 47, № 48 вбачається, що реєстрація податкових накладних зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України та контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкових накладних пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначений Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 р. № 117 (далі - Порядок № 117).

Відповідно до п.5 Порядку № 117 податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Згідно п.6 Порядку № 117 у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Пунктом п.7 Порядку № 117 визначено, що у разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

З аналізу даних норм слідує, що підставами для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є наступна відповідність: 1) платника податку - критеріям ризиковості платника податку; 2) податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.

При цьому, вимоги п.п.6, 7 Порядку № 117 є чіткими і не припускають неоднозначне (множинне) трактування обов`язків контролюючих органів.

Пунктом 10 Порядку № 117 визначено, що критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.

Суд зазначає, що на виконання п.10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 р. № 117, Державна фіскальна служба України 21.03.2018 р. наказом № 144 затвердила, зокрема, Порядок формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків, який діяв до 03.08.2018 р. (тобто, на час відмови у реєстрації податкових накладних від 08.10.2018 р. № 26, № 27, № 28, від 13.10.2018 р. № 47, № 48 цей Порядок вже не діяв).

В той же час критерії ризиковості платника податку, в тому числі пп.1.6 п.1 цих Критеріїв, містяться у листі ДФС України від 21.03.2018 р. № 959/99-99-07-18 "Критерії ризиковості платника податку".

Згідно пп.1.6 п.1 цих Критеріїв, комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків, ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:

- платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);

- дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;

- платник податку юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

- платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

- платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;

- платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі Кодекс);

- наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Головні управління ДФС в областях, м.Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1-1.6 цих Критеріїв.

Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

Отже, приписами цих Критеріїв ризиковості платника податку визначено декілька критеріїв оцінки ступеня ризиків.

Таким чином, фіскальний орган був зобов`язаний у квитанціях від 31.10.2018 р. чітко вказати на конкретний вид критерію, який встановлений пп.1.6 п.6 Критеріїв ризиковості платника податку.

Крім того, в квитанціях № 1 про зупинення реєстрації податкової накладної не зазначено за якою саме підставою, із вказаних в пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку, позивача віднесено до ризикових платників.

При цьому, ні у відзивах, ні в судовому засіданні представник відповідачів також не надав доказів та пояснень щодо того, які саме ознаки ризиковості згідно з пп.1.6 п.1 цих Критеріїв мав позивач як платник податку станом на 31.10.2018 р.

Відповідно до вимог п.п.12, 13 Порядку № 117 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;

2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;

3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Однак, як вже зазначалося, контролюючим органом не вказано у квитанціях від 31.10.2018 р. за якою саме підставою позивача із вказаних в пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку віднесено до ризикових платників, чим не дотримано критерію визначеності, оскільки зазначено лише загальне посилання на відповідність податкових накладних вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку.

Зі змісту квитанцій від 31.10.2018 р. по податкових накладних від 08.10.2018 р. № 26, № 27, № 28, від 13.10.2018 р. № 47, № 48 вбачається, що фіскальним органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Приписами п.14 Порядку № 117 передбачено перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

З аналізу цієї норми Порядку № 117 слідує, що можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду необхідних документів.

Таким чином, з огляду на зміст квитанцій від 31.10.2018 р., суд зазначає, що у квитанціях контролюючим органом не вказано ані конкретного виду критерію ризиковості платника податку (пункт пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податків), ані конкретного виду (переліку) необхідних документів, перелік яких встановлений у п.14 Порядку № 117.

Відповідно до п.15 Порядку № 117 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Згідно п.16 Порядку № 117 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 18 Порядку № 117 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Відповідно до п.19 Порядку № 117 комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Положеннями п.20 Порядку № 117 визначено, що зазначені комісії приймають рішення про:

- реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі;

- відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Судом встановлено, що у порядку, визначеному п.16 Порядку № 117, позивачем були надані контролюючому органу копії документів та пояснення щодо господарських операцій з ТОВ "БЕСТКОМ ДИСТРИБ`ЮШН", за результатами яких складено податкові накладні від 08.10.2018 р. № 26, № 27, № 28, від 13.10.2018 р. № 47, № 48, для прийняття рішення щодо реєстрації податкових накладних.

Рішеннями комісії Головного управління ДФС у Херсонській області, АРК Крим та м.Севастополі від 16.11.2018 р. № 991924/40453579, № 991921/ 40453579 , № 991923/ 40453579 , № 991918/ 40453579 , № 991916/40453579 відмовлено в реєстрації податкових накладних від 08.10.2018 р. № 26, № 27, № 28, від 13.10.2018 р. № 47, № 48 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п.21 Порядку № 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Згідно п.п.22, 23 Порядку № 117 рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 2 підлягає реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена. Відповідне рішення набирає чинності після реєстрації його в такому Реєстрі.

Комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку:

- щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу;

- щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.

З вказаного вбачається, що рішення комісії Головного управління ДФС у Херсонській області, АРК та м.Севастополі повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

В той же час рішення комісії Головного управління ДФС у Херсонській області, АРК та м.Севастополі від 16.11.2018 р. № 991924/40453579, № 991921/ 40453579 , № 991923/ 40453579 , № 991918/40453579, № 991916/40453579, якими відмовлено в реєстрації податкових накладних від 08.10.2018 р. № 26, № 27, № 28, від 13.10.2018 р. № 47, № 48, не містить конкретної інформації щодо причин та підстав для прийняття таких рішень, а лише містить загальну фразу про те, що причиною його прийняття є ненадання платником податків копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі розрахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладні; розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

Форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначена Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 р. № 117 (додаток 2 до вказаного Порядку), та передбачає, що в разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано (з тих, що визначені вказаною формою рішення), мають бути підкреслені.

Проте, в порушення наведених вимог рішення комісії Головного управління ДФС у Херсонській області, АРК та м.Севастополі від 16.11.2018 р. № 991924/40453579, № 991921/ 40453579 , № 991923/ 40453579 , № 991918/40453579, № 991916/40453579 містять лише загальний перелік документів, що передбачений формою такого рішення (додаток 2 до вказаного Порядку), і не містить підкреслення конкретних видів документів, які позивачем не надано.

Отже, у самому рішенні вказано, що документи, які не надано, - необхідно підкреслити. Однак, відповідачем-2 зазначено дві (2) із п`яти (5) груп документів, у якості підстав для відмови, без визначення конкретного документу або документів із кожної групи документів, які не надані позивачем на думку контролюючого органу.

Тобто, відповідачем-2 не зроблено жодного підкреслення у зазначеній формі рішення для конкретизації документів, яких не було надано позивачем до органу доходів і зборів.

Таким чином, оскаржувані ТОВ "БРУКЛІН ГРУПП" рішення комісії Головного управління ДФС у Херсонській області, АРК та м.Севастополі № 991924/40453579, № 991921/ 40453579 , № 991923/ 40453579 , № 991918/ 40453579 , № 991916/ 40453579 не містять чіткого визначення підстав для відмови в реєстрації податкових накладних від 08.10.2018 р. № 26, № 27, № 28, від 13.10.2018 р. № 47, № 48.

Представник відповідачів у відзивах на позовну заяву не зазначив, з яких конкретно документів із загально перелічених груп документів в оскаржуваних рішеннях, не було подано позивачем разом із повідомленнями для здійснення реєстрації спірних податкових накладних.

Більш того, у відзивах відповідача обґрунтовують свою позицію вказуючи на податкові накладні (від 21.01.2019 р. № 2, від 22.01.2019 р. № 3, від 24.01.2019 р. № 4 по відносинах з ТОВ "Битрейд") та рішення про відмову у реєстрації податкових накладних (від 06.03.2019 р. № 1097645/41745187, № 1097646/ 41745187 ), які не мають жодного відношення до даної справи.

Стосовно ненадання позивачем первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі розрахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладні; розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків, суд зазначає наступне.

У квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних від 08.10.2018 р. № 26, № 27, № 28, від 13.10.2018 р. № 47, № 48 контролюючим органом не було зазначено про необхідність надання вказаних документів, хоча чітке визначення підстав для зупинення реєстрації є прямою вимогою законодавства.

В свою чергу, позивачем до контролюючого органу було надано документи на підтвердження надання позивачем ТОВ "БЕСТКОМ ДИСТРИБ`ЮШН" транспортно-експедиційних послуг з перевезення вантажів по маршруту: м.Білогородка - м.Дніпро, а саме, договори про надання транспортних послуг з перевезення вантажів та про перевезення вантажів, заявки на перевезення вантажів, рахунки на оплату, акти надання послуг, рахунки-фактури, товарно-транспортні накладні.

Отже, як вбачається з викладеного, оскаржувані позивачем рішення не містять чіткого визначення підстав для відмови в реєстрації податкових накладних від 08.10.2018 р. № 26, № 27, № 28, від 13.10.2018 р. № 47, № 48, конкретної інформації про причини та підстави для його прийняття, а саме інформації про те, яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію вказаних податкових накладних.

Окремо суд зауважує, що підстави для відмови у реєстрації податкових накладних, які вказані у наданому відповідачем-2 витягу з протоколу засідання комісії Головного управління ДФС у Херсонській області, АРК та м.Севастополі від 16.11.2018 р. № 146, відрізняються від підстав, зазначених у оскаржуваних рішеннях. Так, у витязі з протоколу вказано на те, що встановлено невідповідність в наданих первинних документах (в актах виконаних робіт та заявках на здійснення перевезень вказано різні номера та дати договорів транспортного експедирування: так по ПН № 26 від 08.10.2018 р. в заявці вказано договір транспортного експедирування № 29082018/2 від 29.08.2018 р., в акті виконаних робіт вказано договір № 17/08-18; сканкопія договору про надання транспортних послуг надана від 28.08.2018 р. без номеру; крім того в договорі зазначено про формування заявок не раніше ніж за 24 години, в той же час заявка від 29.09.2018 р. для перевезень 05.10.2018 р.; не надано рахунок-фактуру, який передбачено заявкою № 05102018 та зазначено в платіжному дорученні), а у рішеннях про відмову у реєстрації податкових накладних - про ненадання платником податку копій документів.

Також суд зазначає, що вказані у витязі з протоколу від 16.11.2018 р. № 146 обставини невідповідності не підтверджені жодними доказами та суперечать наявних в матеріалах справи копіям первинних документів. Зокрема, позивачем не укладалися договори транспортного експедирування, про які зазначає комісія; договір про надання транспортних послуг від 28.08.2018 р. має номер - 17/08-18; позивачем не складалися акти виконаних робіт (мали місце акти надання послуг та акти здачі-прийняття робіт (надання послуг)).

Крім того, суд акцентує увагу на тому, що зі змісту витягу з протоколу слідує, що невідповідність документів відповідач-2 розписує лише по податковій накладній від 08.10.2018 р. № 26, а рішення про відмову в реєстрації приймає і стосовно податкових накладних від 08.10.2018 р. № 27, 28, від 13.10.2018 р. № 47, № 48.

Щодо аналізу самих господарських операцій між ТОВ "БРУКЛІН ГРУПП" та ТОВ "БЕСТКОМ ДИСТРИБ`ЮШН", то в даній справі суд не надає оцінку реальності та фактичності їх здійснення, оскільки це питання повинно досліджуватись під час здійснення податкового контролю, що відповідно до п.61.1 ст.61 ПК України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема, шляхом здійснення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

При вирішенні даної справи суд також виходить із того, що оскаржувані рішення комісії Головного управління ДФС у Херсонській області, АРК Крим та м.Севастополі, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації, є актами індивідуальної дії.

Правовий акт індивідуальної дії - це виданий суб`єктом владних повноважень документ, прийнятий з метою реалізації положень нормативно-правового акта (актів) щодо конкретної життєвої ситуації, не містить загальнообов`язкових правил поведінки та стосується прав і обов`язків чітко визначеного суб`єкта (суб`єктів), на які він поширюється.

Обов`язковою ознакою правового акта індивідуальної дії суб`єкта владних повноважень є створення ними юридичних наслідків у формі прав, обов`язків, їх зміни чи припинення. Загальною рисою, яка відрізняє індивідуальні акти управління, є їх виражений правозастосовний характер. Головною рисою таких актів є їхня конкретність (гранична чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових відносин, обумовлених цими актами; чітка відповідність такого акта нормам чинного законодавства.

Однак, оскаржувані рішення комісії Головного управління ДФС у Херсонській області, АРК та м.Севастополі не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, та породжує його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

Зазначений висновок суду узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини (далі ЄСПЛ), рішення якого відповідно до ст.17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" від 23.02.2006 р. є джерелом права.

У рішенні від 13 грудня 2001 року у справі "Церква Бесарабської Митрополії проти Молдови" ЄСПЛ зазначив, що закон має бути доступним та передбачуваним, тобто вираженим з достатньою точністю, щоб дати змогу особі в разі необхідності регулювати його положеннями свою поведінку (п.109).

На державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок ("Лелас проти Хорватії", заява № 55555/08, п.74, від 20 травня 2010 року; "Тошкуце та інші проти Румунії", заява №36900/03, п.37, від 25 листопада 2008 року) і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах.

Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків ("Лелас проти Хорватії", п.74).

В той же час, при вирішенні даної адміністративної справи суд, відповідно до ч.5, ч.6 ст.13 Закону України "Про судоустрій та статус суддів" та ч.5 ст.242 КАС України, враховує наступні висновки Верховного Суду, викладені у постанові від 02.04.2019 р. по справі № 822/1878/18: "…листи міністерств, інших органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами у розумінні статті 117 Конституції України, а відтак не є джерелом права відповідно до статті 7 Кодексу адміністративного судочинства України. Натомість, як встановлено судами попередніх інстанцій, платником податків надано до податкового органу первинні документи на підтвердження реальності господарських операцій.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Крім того, акти, що затверджують критерії ризиковості здійснення операцій мають на меті встановити норми права, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, а відтак підлягають обов`язковій реєстрації у порядку, визначеному діючим законодавством.

Враховуючи, суперечливість нормативного регулювання, наведене та проаналізоване вище, як підстави застосування презумпції правомірності рішень платника (підпункт 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Податкового кодексу України), а також вимоги принципів правової визначеності та передбачуваності, суд погоджується з висновками судів попередніх інстанцій щодо безпідставності зупинення реєстрації податкової накладної Товариства та протиправності рішення податкового органу від 04 травня 2018 року № 679000/39957239 про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних".

З огляду на вищевикладене, аналізуючи зміст вищенаведених норм законодавства у взаємозв`язку із обставинами справи, суд дійшов висновку, що рішення комісії Головного управління ДФС у Херсонській області, АРК та м.Севастополі від 16.11.2018 р. № 991924/40453579, № 991921/ 40453579 , № 991923/ 40453579 , № 991918/ 40453579 , № 991916/40453579 є протиправними та підлягають скасуванню.

Приписами ч.ч.2, 3 ст.245 КАС України передбачено, що у разі задоволення позову суд може, в тому числі, прийняти постанову про зобов`язання відповідача вчинити певні дії. У разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта, суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Отже приписами КАС України передбачено право суду у випадку встановлення порушення прав позивача зобов`язувати суб`єкта владних повноважень прийняти рішення або вчинити певні дії.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній до Єдиного реєстру податкових накладних, звіряння даних, що містяться у виданих платникам податку на додану вартість - отримувачам (покупцям) товарів (послуг) податковій накладній та/або розрахунку коригування, з відомостями, які містяться у Реєстрі визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. № 1246.

Згідно п.п.19, 20 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Пунктом 28 Порядку № 117 визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій, зокрема:

- прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;

- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Тобто, повноваження щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі покладені на Державну фіскальну службу України.

Зважаючи на вищевикладене та з огляду на висновок суду щодо протиправності рішень комісії Головного управління ДФС у Херсонській області, АРК та м.Севастополі, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації, від 16.11.2018 р. № 991924/40453579, № 991921/ 40453579 , № 991923/ 40453579 , № 991918/ 40453579 , № 991916/ 40453579 , то позовна вимога позивача про зобов`язання Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні, виписані ТОВ "БРУКЛІН ГРУПП" від 08.10.2018 р. № 26, № 27, № 28, від 13.10.2018 р. № 47, № 48 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою подання їх на реєстрацію також підлягає задоволенню.

Суд також зауважує, що рішення суду має бути не тільки законним та обґрунтованим, воно повинно бути ще й ефективним у захисті порушених прав, свобод та інтересів. А тому, вважає, що покладання на відповідача в даному випадку обов`язку зареєструвати податкові накладні не є втручанням у його дискреційні повноваження.

Зазначене також узгоджується з передбаченим пунктом 1 статті 1 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод правом особи на доступ до суду, що, зокрема, включає такий аспект, як право на розгляд справи судом із "повною юрисдикцією", тобто судом, що має достатні та ефективні повноваження щодо: повторної (після адміністративного органу) оцінки доказів; встановлення обставин, які були підставою для прийняття оскарженого адміністративного рішення; належного поновлення прав особи за результатами розгляду справи по суті (п.70 рішення Європейського суду з прав людини від 28.06.1990 у справі "Обермейєр проти Австрії"; п.155 рішення Європейського суду з прав людини від 04.03.2014 у справі "Гранд Стівенс проти Італії").

Частиною 1 статті 77 КАС передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч.2 ст.77 КАС України).

Згідно ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Відповідачі, як суб`єкти владних повноважень, не надали суду належних та допустимих достатніх правомірності оскаржуваних рішень, а тому позовні вимоги ТОВ "БРУКЛІН ГРУПП" підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Тому сплачений позивачем судовий збір у сумі 9605 грн. підлягає стягненню з Головного управління ДФС у Херсонській області, АРК та м.Севастополі за рахунок його бюджетних асигнувань, так як судом визнано протиправними та скасовано рішення, які прийнято комісією, що створена відповідачем-2.

Керуючись ст.ст.9, 14, 73-78, 90, 139, 143, 242-246, 250, 255, 262 КАС України, суд -

вирішив :

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "БРУКЛІН ГРУПП" 73003, м.Херсон, вул.Богородицька, буд.17, оф.401, код ЄДРПОУ 40453579) до Державної фіскальної служби України (04053, м.Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 39292197), Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі (73026, м.Херсон, просп.Ушакова, 75, код ЄДРПОУ 39394259) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії - задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі від 16.11.2018 р. № 991924/40453579, № 991921/ 40453579 , № 991923/ 40453579 , № 991918/40453579, № 991916/40453579 про відмову в реєстрації податкових накладних від 08.10.2018 р. № 26, від 08.10.2018 р. № 27, від 08.10.2018 р. № 28, від 13.10.2018 р. № 47, від 13.10.2018 р. № 48 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну фіскальну службу України (04053, м.Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складені Товариством з обмеженою відповідальністю "БРУКЛІН ГРУПП" та направлені для реєстрації податкові накладні від 08.10.2018 р. № 26, від 08.10.2018 р. № 27, від 08.10.2018 р. № 28, від 13.10.2018 р. № 47, від 13.10.2018 р. № 48 днем їх подачі для реєстрації.

Стягнути з Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі (73026, м.Херсон, просп.Ушакова, 75, код ЄДРПОУ 39394259) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "БРУКЛІН ГРУПП" 73003, м.Херсон, вул.Богородицька, буд.17, оф.401, код ЄДРПОУ 40453579) судовий збір у сумі 9605 (дев`ять тисяч шістсот п`ять) грн.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до пп.15.5 п.15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 19 червня 2019 р.

Суддя Бездрабко О.І.

кат. 111030600

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.06.2019
Оприлюднено19.06.2019
Номер документу82463022
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/833/19

Ухвала від 25.11.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 25.11.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 15.11.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 12.11.2019

Кримінальне

Карлівський районний суд Полтавської області

Попов М. С.

Ухвала від 17.09.2019

Кримінальне

Карлівський районний суд Полтавської області

Попов М. С.

Ухвала від 12.09.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 27.08.2019

Кримінальне

Полтавський апеляційний суд

Захожай О. І.

Ухвала від 19.07.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Рішення від 14.06.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 16.05.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні