Рішення
від 19.06.2019 по справі 620/1112/19
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 червня 2019 року м. Чернігів Справа № 620/1112/19

Чернігівський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Тихоненко О.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю АГМ-СНАБ до Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення та визнання висновку незаконним,

У С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю АГМ-СНАБ (далі - ТОВ АГМ-СНАБ , позивач) звернулось до суду з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області (далі - ГУ ДФС у Чернігівській області, відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення заступника начальника відповідача О.І. Марухленка форми С від 01.11.2018 № 00003761400 за порушення строку розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності щодо накладення на позивача штрафних санкцій у розмірі 47031,47 грн та визнання висновку головного державного ревізора-інспектора відділу перевірок фінансових операцій управління аудиту В.І. Мірошніченко про порушення валютного законодавства України ТОВ АГМ-СНАБ , викладеного в акті ГУ ДФС у Чернігівській області від 18.10.2018 № 690/14/39374227 Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки позивача (податковий номер 39374227) з питань дотримання вимог валютного законодавства за період з 01.12.2017 по 17.10.2018 по контракту купівлі-продажу № 1/2017 від 01.12.2017 незаконним.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що висновки зазначені в акті перевірки про порушення позивачем вимог валютного законодавства України є незаконними, оскільки ґрунтуються на неповному з`ясуванні обставин справи, як наслідок прийняте податкове повідомлення-рішення за наслідками акту перевірки також є протиправним та таким, що підлягає скасуванню. Так, дійсно 01.12.2017 між позивачем та ACE Japan Export CO.LTD (Японія) укладено контракт про поставку в Україну велосипедів на загальну суму 5810 доларів США, згідно якого покупець (позивач) зобов`язувався перерахувати на рахунок продавця ( ACE Japan Export CO.LTD (Японія) 50% вартості контракту. На виконання умов контракту позивачем здійснена передоплата в розмірі 2905 доларів США. У встановлені договором строки товар не надійшов, оскільки продавцем не був отриманий платіж, а тому позивач вніс ще один платіж, як передоплату на інший рахунок, а продавець повинен був відвантажити товар і після розшуку коштів, направлених раніше, зарахувати їх як повну оплату товару, повторний платіж в розмірі 2905 доларів США здійснено 17.01.2018 через відділення № 230 ПАТ УкрСиббанк , однак і після цього ТОВ АГМ-СНАБ товар не отримано. Позивач звертався з заявою до установи банку про анулювання платежу (передоплати), до Чернігівського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Чернігівській області з приводу шахрайського заволодіння грошима. На вимогу податкового органу позивачем були надані обгрунтовані пояснення з приводу виконання умов договору з ACE Japan Export CO.LTD (Японія). Оскільки не доведено, що продавець отримав надіслані позивачем кошти, відсутні підстави стверджувати, що надіслані валютні цінності знаходяться за межами України, а тому оскаржуване податкове повідомлення-рішення прийняте без урахування всіх обставин справи. Крім того вказує, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення відповідачем не направлялось.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 23.04.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами. Ухвалою суду надано термін для подачі до суду відзиву на позовну заяву, відповіді на відзив та заперечень.

08.08.2019 представником відповідача, в межах встановленого судом строку, подано відзив на позов, в якому ГУ ДФС у Чернігівській області просить відмовити позивачу у задоволенні позову, оскільки оскаржуване податкове повідомлення-рішення прийняте у відповідності до вимог чинного законодавства, а тому позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Позивачем подано відповідь на відзив, в якій останній не погоджується з позицією відповідача щодо обов`язку сплати пені в розмірі 47031,47 грн за порушення розрахунків у сфері ЗЕД відповідно до податкового повідомлення-рішення № 00003761400 від 01.11.2018, оскільки ТОВ АГМ-СНАБ не порушив законодавство про розрахунки у сфері ЗЕД.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

ГУ ДФС у Чернігівській області направлено на адресу позивача повідомлення № 297 від 13.09.2018 щодо проведення з 11.10.2018 документальної позапланової невиїзної перевірки з питань дотримання вимог валютного законодавства щодо виконання зовнішньоекономічного контракту від 01.12.2017 № 1/2017 за період з 01.12.2017 по 17.10.2018 (а.с.33).

На підставі наказу ГУ ДФС у Чернігівській області від 13.09.2018 № 1630 (а.с.34) та вимог п.п. 20.1.4 п.20.1 ст.20, пп.78.1.1 п.78.1 ст.78 та ст.79 Податкового кодексу України від

02.12.2010 № 2755-VІ (далі - ПК України) проведена документальна позапланова невиїзна перевірка ТОВ АГМ-СНАБ з питань дотримання вимог валютного

законодавства за період з 01.12.2017 по 17.10.2018 щодо контракту купівлі-продажу №

1/2017 від 01.12.2017, за результатами якої складено акт від 18.10.2018 № 690/14/39374227 (а.с.35-39).

Як вбачається з акту перевірки ГУ ДФС у Чернігівській області від банківської установи ПАТ УкрСиббанк отримано листи від 04.07.2018 № 30-4/32303 та від 06.08.2018 №70-4/35302, відповідно до яких, банківською установою на підставі Постанови Правління Національного банку України № 136 від 24.03.1999 Про затвердження інструкції про порядок здійснення контролю за експортними, імпортними операціями повідомлено про виявлені факти порушень валютного законодавства за операціями ТОВ АГМ-СНАБ по договору № 1/2017 від 01.12.2017 (дата операції - 28.12.2017 та 17.01.2018 року).

На адресу ТОВ АГМ-СНАБ направлено запит від 12.07.2018 №7692/10/25-01-

14-02-08 про надання пояснень та їх документального підтвердження щодо виконання умов

договору № 1/2017 від 01.12.2017, в тому числі - в разі звернення до судових органів з

позовною заявою про стягнення боргу з нерезидента, надати позовну заяву з підтвердженням

про отримання судом (надсилання поштою), ухвалу (рішення) суду (а.с.29).

На запит ГУ ДФС у Чернігівській області ТОВ АГМ-СНАБ листом від 20.07.2018

року б/н надало пояснення та частково копії документів щодо виконання контракту купівлі-продажу № 1/2017 від 01.12.2017 (а.с.30-32).

Вказаною перевіркою встановлено порушення:

ст. 2 Закону України від 23.09.1994 № 185/94-ВР Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті щодо прострочення термінів надходження товару по імпорту (повернення валютної виручки) та встановлення простроченої дебіторської заборгованості в сумі 5810, 00 доларів США по контракту купівлі-продажу № 1/2017 від 01.12.2017, укладеному з нерезидентом ACE Japan Export CO.LTD (Японія) ;

ст. 9 Декрету Кабінету Міністрів України від 19.02.1993 № 15-93 Про систему валтного регулювання і валютного контролю щодо неподання до фіскальних органів декларації про валютні цінності, доходи та майно, що належать резиденту України і знаходяться за її межами, станом на 01.07.2018.

На підставі вказаного вище акту перевірки ГУ ДФС у Чернігівській області 01.11.2018 прийнято податкове повідомлення-рішення № 00003761400 за платежем пеня за порушення розрахунків у сфері ЗЕД в розмірі 47031,47 грн, яке направлено позивачу за адресою: прос АДРЕСА_1 Миру, 231, кв (офіс) 24 (а.с.43) та отримане останнім 05.11.2018, що підтверджується поштовим зворотнім повідомленням (а.с.62).

Вважаючи податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Чернігівській області протиправним позивач звернувся до суду за захистом своїх прав.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.

За змістом абзацу 14 статті 1 Закону України від 16.04.1991 № 959-ХІІ Про зовнішньоекономічну діяльність та абзацу 2 підпункту 1.1 Інструкції про порядок здійснення контролю за експортними, імпортними операціями , затвердженої 24 березня 1999 року постановою Національного банку України №136, імпорт - це купівля українськими суб`єктами зовнішньоекономічної діяльності в іноземних суб`єктів господарської діяльності товарів з ввезенням або без ввезення цих товарів на територію України, включаючи купівлю товарів, призначених для власного споживання установами та організаціями України, розташованими за її межами.

Частиною першою статті 1 Закону України від 23.09.1994 № 185/94-ВР Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті передбачено, що виручка резидентів у іноземній валюті від експорту продукції підлягає зарахуванню на їх валютні рахунки в уповноважених банках у строки виплати заборгованостей, зазначені в контрактах, але не пізніше 180 календарних днів з дати митного оформлення (виписки вивізної вантажної митної декларації) такої продукції, що експортується, а в разі експорту робіт, транспортних послуг - з моменту підписання акта або іншого документа, що засвідчує виконання робіт, надання транспортних послуг.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 вказаного Закону імпортні операції резидентів, які здійснюються на умовах відстрочення поставки, в разі, коли таке відстрочення перевищує 180 календарних днів з моменту здійснення авансового платежу або виставлення векселя на користь постачальника продукції (робіт, послуг), що імпортується, потребують висновку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку.

Тобто розрахунки за операціями з експорту та імпорту товарів, здійснюються у строки, що не перевищує 180 календарних днів.

Як встановлено судом ТОВ АГМ-СНАБ уклало контракт купівлі-продажу № 1/2017 від 01.12.2017 з нерезидентом ACE Japan Export CO.LTD на купівлю у нерезидента велосипедів. Орієнтовна сума контракту - 5810,00 доларів США, умови поставки - FOP OSAKA PORT,JAPAN INCOTERMS-2010 (а.с.14-20).

Зі сторони нерезидента контракт підписав представник компанії Кейео Акізакі, зі сторони ТОА АГМ-СНАБ - директор ОСОБА_1 .

Відповідно до додатку до контракту № 1 товар, що закуповується, а саме велосипеди в кількості 254 штуки на загальну суму 5810,00 доларів США (а.с.21).

На виконання умов контракту купівлі-продажу № 1/2017 від 01.12.2017, на підставі проформи-інвойсу № АНМ-11-1-UК від 12.12.2017, ТОВ АГМ-СНАБ перерахувало нерезиденту АСЕ Japan Export CO.LTD (Японія) попередню плату за товар в сумі 2905,00 доларів США (що складає 81190,29 грн) згідно платіжного доручення № 3 від 28.12.2017 з р/р 26008878794129/840, відкритого в ПАТ УкрСиббанк , МФО 351005.

Таким чином граничний термін надходження товару по імпорту - 26.06.2018.

Моментом здійснення імпорту відповідно до ст. 1 Закону України від 16.04.1991 № 959-ХІІ Про зовнішньоекономічну діяльність є момент перетину товаром митного кордону України або переходу права власності на зазначений товар, що експортується чи імпортується, від продавця до покупця.

Згідно письмового пояснення директора ТОВ АГМ-СНАБ від 20.07.2018 (а.с.30-32), у встановлені договором строки товар не був поставлений, в зв`язку з чим, директор ТОВ АГМ- СНАБ по каналах електронної пошти зв`язався із продавцем, який пояснив, що платіж він не отримав, можливо тому, що у них виникли форс-мажорні обставини через хакерські атаки на їх офісний комп`ютер, що вони звернулися з цього приводу до поліції Японії. Також нерезидент запропонував директору ТОВ АГМ-СНАБ надіслати ще один платіж як передоплату на інший рахунок, а вони відвантажать товар згідно договору.

Погодившись на це, ТОВ АГМ-СНАБ перерахувало нерезиденту АСЕ Japan Export CO.LTD (Японія) ще один платіж за товар в сумі 2 905,00 доларів США (що складає 83 235,73 грн) згідно платіжного доручення № 5 від 17.01.2018 з р/р 26008878794129/840, відкритого в ПАТ УкрСиббанк , МФО 351005 (відділення № 230).

Граничний термін надходження товару по імпорту - 16.07.2018.

Однак, в порушення вищезазначених вимог законодавства на кінець перевіреного періоду товар від нерезидента по контракту купівлі-продажу № 1/2017 від 01.12.2017 не надійшов, валютні кошти на рахунки ТОВ АГМ-СНАБ не повернулися.

Як вбачається з матеріалів справи позивач звернувся до Публічного акціонерного товариства УкрСиббанк з заявою про анулювання платежу від 17.01.2018 на адресу продавця та 02.04.2018 ПАТ УкрСиббанк надало відповідь, що зверталось до банка-кореспондента, однак той повідомив, що не може отримати дозвіл у свого клієнта (отримувача) на списання коштів (а.с.22).

Також позивач звернувся з заявою до Чернігівського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Чернігівській області з приводу шахрайського заволодіння грошима (а.с.24-25). Згідно витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань від 09.02.2018 року розпочато кримінальне провадження № 12018270010000689 (а.с.23).

Станом на 17.10.2018 розрахунки ТОВ АГМ-СНАБ по контракту купівлі-продажу № 1/2017 від 01.12.2017, укладеному з нерезидентом ACE Japan Export CO.LTD (Японія) не завершені, по рахунку 632 - Дт 5810,00 доларів США.

Відповідно до вимог ст. 4 Закону України від 23.09.1994 № 185/94-ВР Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті порушення резидентами, крім суб`єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції на період її проведення, строків, передбачених статтями 1 і 2 цього Закону або встановлених Національним банком України відповідно до статей 1 і 2 цього Закону, тягне за собою стягнення пені за кожний день прострочення у розмірі 0,3 відсотка суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару) в іноземній валюті, перерахованої у грошову одиницю України за валютним курсом Національного банку України на день виникнення заборгованості. Загальний розмір нарахованої пені не може перевищувати суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару).

У разі прийняття до розгляду судом, Міжнародним комерційним арбітражним судом чи Морською арбітражною комісією при Торгово-промисловій палаті України позовної заяви резидента про стягнення з нерезидента заборгованості, яка виникла внаслідок недотримання нерезидентом строків, передбачених експортно-імпортними контрактами, строки, передбачені статтями 1 і 2 цього Закону або встановлені Національним банком України відповідно до статей 1 і 2 цього Закону, зупиняються і пеня за їх порушення в цей період не сплачується.

У разі прийняття судом рішення про відмову в позові повністю або частково або припинення (закриття) провадження у справі чи залишення позову без розгляду строки, передбачені статтями 1 і 2 цього Закону або встановлені Національним банком України відповідно до статей 1 і 2 цього Закону, поновлюються і пеня за їх порушення сплачується за кожний день прострочення, включаючи період, на який ці строки було зупинено.

У разі прийняття судом рішення про задоволення позову пеня за порушення строків, передбачених статтями 1 і 2 цього Закону або встановлених Національним банком України відповідно до статей 1 і 2 цього Закону, не сплачується з дати прийняття позову до розгляду судом.

Доказів щодо звернення позивача з позовом про повернення боргу по вказаному контракту купівлі-продажу до нерезидента АСЕ Japan Export CO.LTD (Японія) суду не надано.

Відповідно до підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

Згідно з частиною 6 статті 4 Закону України Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті органи доходів і зборів вправі за наслідками документальних перевірок безпосередньо стягувати з резидентів пеню, передбачену цією статтею.

Відповідно до пункту 58.2 статті 58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Таким чином, суд приходить до висновку про правомірність прийняття податкового повідомлення-рішення, яким до позивача застосовано пеню за порушення розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності в розмірі 47031,47 грн.

Щодо позовних вимог про визнання висновку головного державного ревізора-інспектора відділу перевірок фінансових операцій управління аудиту В.І. Мірошніченко про порушення валютного законодавства України ТОВ АГМ-СНАБ , викладеного в акті ГУ ДФС у Чернігівській області від 18.10.2018 № 690/14/39374227 Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки позивача (податковий номер 39374227) з питань дотримання вимог валютного законодавства за період з 01.12.2017 по 17.10.2018 по контракту купівлі-продажу № 1/2017 від 01.12.2017 незаконним, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Складений за результатами проведеної перевірки акт є носієм доказової інформації, яка в подальшому має використовуватись контролюючим органом для прийняття рішення щодо визначення платнику податків грошових зобов`язань. Акт перевірки складається посадовими особами контролюючого органу, позаяк це є їх службовою діяльністю на виконання посадових обов`язків із збирання доказової інформації щодо дотримання платником податків податкової дисципліни, та не містить волевиявлення самого органу щодо виявлених посадовими особами фактів.

При цьому, висновки акту перевірки не є остаточними, оскільки платник податків вправі надати свої зауваження до відповідного акту, які можуть в подальшому бути враховані податковим органом під час вирішення питання про здійснення нарахування грошових зобов`язань за результатами перевірки.

Наявність акту перевірки чи включення до його змісту певних висновків самі собою не створюють жодних перешкод для діяльності платника податків, що зумовлює відсутність порушень у реалізації охоронюваних законом інтересів особи, оскільки в такому разі правомірне притягнення особи до набуття певних благ не обмежується.

З огляду на викладене, ні акт перевірки, ні дії посадових осіб контролюючого органу щодо включення до акту певних висновків не породжують правових наслідків для платника податків, не змінюють стану його суб`єктивних прав та не створюють жодних додаткових обов`язків для платника, що виключає підстави для задоволення позовних вимог

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною першою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) передбачено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (стаття 90 Кодексу адміністративного судочинства України).

Згідно з частинами першою та другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, приходить до висновку, що позов ТОВ АГМ-СНАБ задоволенню не підлягає.

Керуючись статтями 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

В задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю АГМ-СНАБ до Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення та визнання висновку незаконним відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга, з урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю АГМ-СНАБ (прос. Миру, 231, оф. 24, м. Чернігів, 14007, код ЄДРПОУ 39374227).

Відповідач: Головне управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області (вул. Реміснича, 11, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 39392183).

Повне судове рішення складено 19.06.2019.

Суддя О.М. Тихоненко

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.06.2019
Оприлюднено20.06.2019
Номер документу82465286
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/1112/19

Рішення від 19.06.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Тихоненко О.М.

Ухвала від 23.04.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Тихоненко О.М.

Ухвала від 22.04.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Тихоненко О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні