Рішення
від 18.06.2019 по справі 480/180/19
МИКОЛАЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Миколаївський районний суд Миколаївської області

Справа № 480/180/19

Провадження № 2-а/480/10/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 червня 2019року Миколаївський районний суд Миколаївської області у складі:

головуючого судді Войнарівського М.М.,

при секретарі Трифонової І.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Миколаєві адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Інспектора капрал поліції 3-го батальйону першої роти Управління патрульної поліції в Миколаївській області про скасування постанови серії ЕАВ № 872790 від 28.01.2019, про накладення адміністративного стягнення

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся з позовом до Миколаївського районного суду Миколаївської області до Інспектора капрал поліції 3-го батальйону першої роти Управління патрульної поліції в Миколаївській області про скасування постанови серії ЕАВ № 872790 від 28.01.2019, про накладення адміністративного стягнення

Позовні вимоги мотивовані тим, що 26 січня 2019 року інспектором капралом поліції 3-го батальйону першої роти УПП в Миколаївській області Третяком Дмитром Андрійовичем було винесено постанову про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі за порушення п.31.6.б ПДР України, та застосовано адміністративне стягнення передбачене ч.І ст.121 КУпАП у вигляді штрафу в розмірі 340 гривень. Постанову позивач отримав поштовим відправленням 31.01.2018р.. З постанови вбачається, що справа була розглянута Відповідачем 26.01.2019р. о 10 год.39хв. 52сек. З постанови вбачається, що 26.01.2019р. о 10 год. 33хв. 34 сек. в м.Миколаєві по вул.Кобзарській, 2/7 позивач керував транспортним засобом КАМАЗ 5320 ДНЗ НОМЕР_1 з причепом ДНЗ 14283 на якому не працювали задні габаритні ліхтарі в умовах недостатньої видимості. Чим порушив п.31.6.б ПДР України - порушення заборони керування транспортним засобом у темну пору доби в умовах недостатньої видимості,якщо не горять лампи фар чи задніх габаритних ліхтарів. На думку позивача дана постанова є незаконною, тому просить суд скасувати постанову про накладення відносно нього адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення і закрити справу про адміністративне правопорушення.

Ухвалою судді від 21.02.2019 у справі відкрито провадження за правилами спрощеного провадження.

21.03.2019 до суду від відповідача надійшов відзив на позов, у якому відповідачем зазначено, що вимоги позивача є безпідставними, необґрунтованими та є такими що не підлягають задоволенню.

Педставник позивача під час судового розгляду вимоги підтримав, просив їх задовольнити, посилаючись на обставини викладені у позовній заяві.

Представник відповідачапід час судового розгляду , позовні вимоги не визнав та заперечував проти його задоволення.

Дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Судом встановлено, що 26.01.2019року відносно позивача було винесено постанову у справі про адміністративне правопорушення серії ЕАВ № 872790, якою було притягнуто його до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 121 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 340грн.

З постанови серії ЕАВ № 872790 від 26.01.2019 року слідує, що 26.01.2019року позивач ОСОБА_1 керував транспортним засобом КАМАЗ 5320 номерний знак НОМЕР_2 , з причепом днз 14283 на якому не працювали задні і габаритні ліхтарі в умовах недостаноьї видимості чим порушив п.31.6.б. ПДР України,тобто вчинив правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 121 КУпАП.

Згідно з положеннями ч. ч. 2, 3 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Докази суду надають учасники справи.

Відповідач подав до суду заперечення проти позову, при цьому належних доказів на підтвердження заперечень та правомірності свого рішення відповідачем до суду не представлено.

Згідно з положеннями ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; воєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до п. 19) ст. 4 КАС України індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.

Згідно з ст. 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень; визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень; прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.

Згідно з положеннями ст. 7 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП) ніхто не може бути підданим заходу впливу у зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставі і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюються на основі суворого додержання законності.

Відповідно до положень ст. 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Згідно з ст. 254 КУпАП про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності. Протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається у двох екземплярах, один з яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності. Протокол не складається у випадках, передбачених ст. 258 цього Кодексу.

Статтею 258 КУпАП передбачено, що протокол не складається у разі вчинення адміністративних правопорушень, розгляд яких віднесено до компетенції Національної поліції, та адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксованих в автоматичному режимі. Протоколи не складаються і в інших випадках, коли відповідно до закону штраф накладається і стягується, а попередження оформлюється на місці вчинення правопорушення. У випадках, передбачених частинами першою та другою цієї статті, уповноваженими органами (посадовими особами) на місці вчинення правопорушення виноситься постанова у справі про адміністративне правопорушення відповідно до вимог статті 283 цього Кодексу.

Згідно з п. п. 1, 2 розділу III Інструкції з оформлення поліцейськими матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані не в автоматичному режимі, затвердженої Наказом МВС України від 07 листопада 2015 року № 1395 (далі - Інстркції), справа про адміністративне правопорушення розглядається за місцем його вчинення, за місцем проживання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, за місцем реєстрації транспортного засобу та на місці вчинення адміністративного правопорушення.

Відповідно до п. 9 розділу III Інструкції розгляд справи розпочинається з представлення поліцейського, який розглядає цю справу. Поліцейський, що розглядає справу, оголошує, яка справа підлягає розгляду, хто притягається до адміністративної відповідальності, роз`яснює особам, які беруть участь у розгляді справи, їх права і обов`язки. Після цього оголошується протокол про адміністративне правопорушення (якщо складення протоколу передбачається КУпАП, заслуховуються особи, які беруть участь у розгляді справи, досліджуються докази і вирішуються клопотання. Під час розгляду справи потерпілого може бути опитано як свідка.

Відповідно до частини четвертої Розділу І Інструкції з оформлення поліцейськими матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані не в автоматичному режимі, затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України 07 листопада 2015 року № 1395 , у разі виявлення правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, розгляд якого віднесено до компетенції Національної поліції України, поліцейський виносить постанову у справі про адміністративне правопорушення без складання відповідного протоколу. Постанова виноситься у разі виявлення адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, передбачених статтями 80 і 81 (в частині перевищення нормативів вмісту забруднюючих речовин у відпрацьованих газах транспортних засобів), частинами першою, другою, третьою, п`ятою і шостою статті 121 , статтями 121-1 , 121-2 , частинами першою, другою і третьою статті 122 , частиною першою статті 123 , статтею 124-1 , статтями 125 , 126 , частинами першою, другою і третьою статті 127 , статтями 128 , 129 , статтею 132-1 , частинами шостою і одинадцятою статті 133-1 , частинами першою, другою і третьою статті 140 КУпАП .

За нормою частини другої Розділу ІІІ Інструкції, постанова у справі про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 80 і 81 (в частині перевищення нормативів вмісту забруднюючих речовин у відпрацьованих газах транспортних засобів), частинами першою, другою, третьою, п`ятою і шостою статті 121 , статтями 121-1 , 121-2 , частинами першою, другою і третьою статті 122 , частиною першою статті 123 , статтею 124-1 , статтями 125 , 126 , частинами першою, другою і третьою статті 127 , статтями 128 , 129 , статтею 132-1 , частинами шостою і одинадцятою статті 133-1 , частинами першою, другою і третьою статті 140 КУпАП , виноситься на місці вчинення адміністративного правопорушення.

Відповідно до ст. 283 КУпАП розглянувши справу про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить постанову по справі.

Постанова повинна містити: найменування органу (посадової особи), який виніс постанову, дату розгляду справи; відомості про особу, щодо якої розглядається справа; опис обставин, установлених при розгляді справи; зазначення нормативного акта, який передбачає відповідальність за дане адміністративне правопорушення; прийняте по справі рішення.

Постанова по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, крім даних, визначених частиною другою цієї статті, повинна містити відомості про: дату, час і місце вчинення адміністративного правопорушення; транспортний засіб, який зафіксовано в момент вчинення правопорушення (марка, модель, номерний знак); технічний засіб, яким здійснено фото або відеозапис; розмір штрафу та порядок його сплати; правові наслідки невиконання адміністративного стягнення та порядок його оскарження; відривну квитанцію із зазначенням реквізитів та можливих способів оплати адміністративного стягнення у вигляді штрафу.

Згідно з положеннями ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Відповідно до ст. 252 КУпАП орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Правовою нормою ст. 268 КУпАП визначено права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, зокрема така особа має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

У постанові серії ЕАВ№872790 від 26.01.2019року про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 121 КУпАП не зазначено доказів на підвердження порушення позивачем правил дорожнього руху України та вчинення ним адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 121 КУпАП. Також такі докази відсутні в матеріалах справи.

Відповідно до п.1.10 розділу 1 загальні положення ПДР України недостатня видимість-видимість дороги в напрямку руху менше 300 метрів у сутінках в умовах туману,дощу,снігопаду,тощо.

З наданого видеозапису не можливо встановити видимість дороги в напрямку саме під час руху транспортного засобу,таким чином сам факт порушення ОСОБА_1 правил дорожнього руху України не зафіксовано. А відтак докази на підтвердження того, що позивачем було порушено правила дорожнього руху , тобто вчинення правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 121 КупАП, в матеріалах адміністративної справи відсутні.

Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 55 Конституції України встановлено, що права і свободи людини і громадянина захищаються судом.

Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь (ст. 62 Конституції України).

Відповідно п. 3) ч. 3 ст. 286 КАС України, за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право: скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення.

Оскільки відповідачем не подано до суду належних та допустимих доказів спростування позовних вимог позивача, а також доказів, на яких ґрунтуються заперечення відповідача та доказів на підвердження правомірності рішення відповідача, суд вбачає підстави задоволення вимог позивача про скасування рішення суб`єкта владних повноважень та про закриття справи про адміністративне правопорушення.

Керуючись ч. 2 ст. 2, п. 19) ст. 4, ст. 5, ч. ч. 3, 4 ст. 77, ст. ст. 244 - 246, п. 3) ч. 3 ст. 286 Кодексу адміністративного судочинства України , суддя,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Інспектора капрал поліції 3-го батальйону першої роти Управління патрульної поліції в Миколаївській області про скасування постанови серії ЕАВ № 872790 від 26.01.2019, про накладення адміністративного стягнення- задовольнити.

Постанову про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичночу режимі серії ЕАВ № 872790 від 26.01.2019року, яка винесена інспектором Управління патрульної поліції в Миколаївській області капрал поліції 3-го батальйону першої роти Третяк Дмитра Андрійовиа про притягнення ОСОБА_1 (зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_1 ;РНОКПП НОМЕР_3 ) до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення та накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу в розмірі 340грн. - скасувати.

Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 (зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_1 ;РНОКПП НОМЕР_3 ) за ч.1 ст. 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення, - закрити.

Відповідно до ст. 255 КАС України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з положеннями ч. 4 ст. 286 КАС України апеляційні скарги на судові рішення у справах, визначених цією статтею, можуть бути подані протягом десяти днів з дня його проголошення.

Згідно з положеннями ст. 297 КАС України апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Суддя М. М. Войнарівський

18.06.2019

Дата ухвалення рішення18.06.2019
Оприлюднено20.06.2019
Номер документу82467161
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —480/180/19

Рішення від 18.06.2019

Адміністративне

Миколаївський районний суд Миколаївської області

Войнарівський М. М.

Рішення від 25.02.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

Ухвала від 21.02.2019

Адміністративне

Миколаївський районний суд Миколаївської області

Войнарівський М. М.

Ухвала від 22.01.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні