Постанова
від 18.06.2019 по справі 813/2318/18
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 червня 2019 рокуЛьвів№ 857/3561/19

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

Головуючого судді Сеника Р.П.,

суддів Попка Я.С., Хобор Р.Б.,

з участю секретаря судового засідання Коваль Т.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Львові апеляційну скаргу Західного офісу Державної аудиторської служби України на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 21 лютого 2019 року у справі № 813/2318/18 за адміністративним позовом Західного офісу Державної аудиторської служби України до Львівського комунального підприємства "Рембуд", Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Львівська міська рада про стягнення коштів,-

суддя в 1-й інстанції - Качур Р.П.,

час ухвалення рішення - 21.02.2019 року, 16:14 год,

місце ухвалення рішення - м. Львів,

дата складання повного тексту рішення - 04.03.2019 року,

В С Т А Н О В И В :

Західний офіс Держаудитслужби звернувся до Львівського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Львівського комунального підприємства Рембуд , Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради про стягнення з Львівського комунального підприємства Рембуд на рахунок управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради кошти в сумі 1811696,36 грн., одержані підприємством за надання в оренду нежитлових приміщень та стягнення з Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради до місцевого бюджету м. Львова коштів в сумі 1811696,36 грн., перерахованих Львівським комунальним підприємством Рембуд за надання в оренду нежитлових приміщень.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідно до п. 1.3.1 плану роботи на IV квартал 2017 року Західним офісом Держаудит служби проведено ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради за період з 01.06.2014 по 30.11.2017. Результати ревізії відображено в акті № 06-24/6 від 23.03.2018, який підписано із запереченнями, на які 30.04.2018 надано аргументований висновок, виявлені у запереченні факти не підтвердились. Ревізією виявлено недоліки і порушення, які призвели до недоотримання фінансових ресурсів бюджетом м. Львова на суму 181696,36 грн.

В ході проведення ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності УКВ ДЕР ЛМР проведено зустрічну звірку в ЛКП Рембуд з метою документального підтвердження виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, під час якої встановлено, що Управлінням комунального майна Львівської міської ради згідно з листом № 2-12827/12 від 29.11.2005 надано дозвіл ЛКП Рембуд бути орендодавцем нежитлових приміщень будинку за адресою: м. Львів, пл. Галицька, 15. Отримані від оренди кошти ЛКП Рембуд за період червня 2014 по листопад 2016 в загальній сумі 1811696,36 грн. до міського бюджету не перераховано, а використано на господарські потреби підприємства.

Таким чином, в порушення п. 7.2, 7.3 Положення про оренду майна територіальної громади м. Львова, затвердженого ухвалою Львівської міської ради № 897 від 07.06.2007 із змінами та доповненнями, п. 1 ухвал Львівської міської ради Про міський бюджет м. Львова на 2014 рік № 3044 від 06.02.2014, Про міський бюджет м. Львова на 2015 рік» № 4621 від 19.01.2015, Про міський бюджет м. Львова на 2016 рік № 33 від 24.12.2015, отримані від оренди кошти ЛКП Рембуд за період з червня 2014 року по листопад 2016 року в загальній сумі 1811696,36 грн. на рахунок Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради або безпосередньо до міського бюджету м. Львова не перераховано, а використано на господарські потреби підприємства. Внаслідок наведеного, за період червень 2014 - листопад 2016 загальним фондом міського бюджету м. Львова не доотримано фінансових ресурсів та завдано збитків на загальну суму 1811696,36 грн.

За результатами зустрічної звірки складено довідку № 06-24/10 від 23.02.2018, яка підписана ЛКП Рембуд без заперечень.

За наслідками ревізії УКВ ДЕР ЛМР скеровано вимоги № 06-16м/2482 від 13.04.2018 про усунення порушень терміном до 13.05.2018, у якій в тому числі, об`єкт контролю зобов`язано забезпечити сплату ЛКП Рембуд до міського бюджету м. Львова отриманої орендної плати на загальну суму 1811696,36 грн.

Станом на момент звернення позивача до суду із позовом вимога не виконана та кошти на суму 1811696,36 грн. до міського бюджету не перераховано.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 21 лютого 2019 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Рішення суду першої інстанції оскаржив позивач, подавши на нього апеляційну скаргу.

В апеляційній скарзі апелянт зазначає, що рішення суду першої інстанції прийняте з неповним з`ясуванням та недоведеністю обставин, що мають значення для справи, невідповідністю висновкам, викладених у рішенні суду обставинам справи, неправильним застосуванням норм матеріального права.

В обґрунтування апеляційних вимог зазначає, що судом першої інстанції не були досліджені доводи та факти викладені у позовній заяві. Правильність нарахування збитків перевіряє суд під час розгляду справи по суті. Суд першої інстанції під час прийняття рішення не дослідив поданих документів, а лише посилається на те, що оскаржувана вимога скасована постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 11.12.2018 №857/2460/18. Суд першої інстанції своїм рішенням сприяв зменшенню законних надходжень бюджету м. Львова.

Просить скасувати рішення Львівського окружного адміністративного суду від 21 лютого 2019 року та прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги.

Вислухавши доповідь судді - доповідача, пояснення представників сторін, дослідивши обставини справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до переконання, що вона не підлягає до задоволення з наступних підстав.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог у справі, суд першої інстанції виходив з того, що обов`язкова до виконання вимога Західного офісу Держаудитслужби № 06-15м/2482 від 13.04.2018 щодо усунення порушень законодавства - скасована, а відтак позовні вимоги, які на такій ґрунтуються є такими, що не підлягають задоволенню.

Розглядаючи спір, суд апеляційної інстанції вважає, що суд першої інстанції повно і всебічно дослідив і оцінив обставини по справі, надані сторонами докази .

Встановлено, підтверджено матеріалами справи, що ЛМКП Рембуд зареєстроване як юридична особа 12.04.2002, код ЄДРПОУ: 20775826.

Відповідно до п. 1.3.1 плану роботи на IV квартал 2017 року та на підставі направлень на проведення ревізії, виданих в.о. начальника Західного офісу Держаудитслужби № 1294, № 1295 від 22.12.2017, головними державними аудиторами відділу контролю у галузі ЖКГ, інфраструктури та зв`язку Бойко Г ОСОБА_1 М ОСОБА_1 та Прохоренковою Н.Ю ОСОБА_1 , проведено ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради за період з 01.06.2014 по 31.11.2017, результати якої зафіксовано у акті ревізії № 06-24/6, витяг з якого долучено до матеріалів справи (а.с.12-17).

Перевіркою встановлено, що відповідно до п.п. 2, 4 Положення про управління комунальної власності, затвердженого рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 07.12.2007 № 1100, п. 2, п. 4 Положення про управління комунальної власності Департаменту економічної політики Львівської міської ради, затвердженого рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 01.04.2016 №237, п. 2, п. 4 Положень про Управління від 02.12.2016 №1125 та від 19.05.2017 №410, основними завданнями УКВ ДЕР ЛМР є управління майном комунальної власності територіальної громади м. Львова, виконання повноважень орендодавця майна комунальної власності міста, надання в оренду майна в порядку, встановленому міською радою, здійснення обліку орендних платежів та контролю за їх надходженням, погодження надання в оренду комунального майна, яке перебуває у повному господарському віданні чи оперативному управлінні підприємств, установ, організацій міської комунальної власності.

В ході ревізії проведено зустрічну звірку у Львівському комунальному підприємстві Рембуд (довідка від 23.02.2018 № 06-24/10), якому Управлінням комунального майна Львівської міської ради згідно з листом від 29.11.2005 № 2-12827/12, надано дозвіл бути орендодавцем нежитлових приміщень будинку за адресою: м. Львів, пл. Галицька, 15, терміном на три роки.

Звіркою встановлено, згідно з даними бухгалтерського обліку та виписок банків в період з 01.06.2014 по 30.11.2016, ЛКП Рембуд надходили кошти за оренду нежитлових приміщень, розміщених за адресами: пл. Галицька 15 та вул. Півколо, 14 на підставі договорів оренди, укладених між ЛКП Рембуд з організацією Львівський центр юридичного захисту (від 23.03.2006 №П-106, від 29.12.2006 року), ПАТ Телерадіокомпанія Люкс (від 23.03.2006 №П-099, від 29.12.2006 №29-12.2006/1, від 30.04.2007 №3004.2007/1), 1111 Фірма Оттава (від 23.03.2006 №П-105, від 29.12.2006 №1), Львівським філіалом акціонерного товариства Проектно- вишукувальний інститут Укркомундорпроект (від 29.03.2006 №П-107), ПАТ Укразахіденерго (від 03.04.2006 №П-111, 18.04.2007 №1), ПП Торговий дім Липовий цвіт (від 23.03.2006 №П-101), СПД Тарас М.О. (від 29.09.2006 №П-134), ПАТ Оксі Банк (від 29.01.2010 №1, із змінами від 04.02.2010, від 10.03.2010, від 25.07.2012, від 04.01.2013 №б/н).

Звіркою встановлено, що відповідно до регістрів бухгалтерського обліку за субрахунками 377/1 Розрахунки з іншими дебіторами , 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками та підрядниками , 311 Поточні рахунки в національній валюті та виписок банку з рахунків № НОМЕР_1 (відкритий у ПАТ ОКСІ БАНК ) та № НОМЕР_2 (відкритий у ПАТ КБ Приватбанк ), в період з 01.06.2014 по 30.11.2016 ЛКП Рембуд надійшло орендної плати в сумі 2956591,14 грн. (в т.ч. ПДВ - 492765,19 грн.), підлягало перерахуванню до міського бюджету м. Львова - 2463825,96 грн. (без ПДВ), з них перераховано до міського бюджету м. Львова - 652129,60 грн. (без ПДВ), належить до перерахування до міського бюджету м. Львова - 1811696,36 грн. (без ПДВ), в т.ч.: за період з 01.06.2014 по 31.12.2014 надійшло орендної плати в сумі 1072127,06 грн. (в т.ч. ПДВ - 178687,85 грн.), підлягало перерахуванню до міського бюджету м. Львова та не перераховано - 893439,23 грн.; за 2015 рік - надійшло коштів в сумі 1252602,76 грн. (в т.ч. ПДВ - 208767,13 грн.), підлягало перерахуванню до місцевого бюджету - 1043835,63 грн., з них перераховано - 294723,34 грн., належить до перерахування до міського бюджету м. Львова - 749112,29 грн., за січень - листопад 2016 року - надійшло коштів в сумі 631861,32 грн. (в т.ч. ПДВ - 105310,22 грн.), підлягало перерахуванню до місцевого бюджету - 526551,10 грн., з них перераховано - 357406,26 грн., належить до перерахування до міського бюджету м. Львова - 169144,84 гривень.

Отримані від оренди кошти ЛКП Рембуд за період з червня 2014 року по листопад 2016 року в загальній сумі 1811696,36 грн. (без ПДВ) до міського бюджету м. Львова не перераховано, а використано на господарські потреби підприємства (виплату заробітної плати, поповнення обігових коштів, оплату послуг з теплопостачання, наданих ЛКП Залізничнетеплоенерго , вивозу твердих побутових відходів, наданих ТзОВ АВЕ -Львів , тощо).

В порушення п. 7.2, 7.3 Положення про оренду майна територіальної громади м. Львова, затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 07.06.2007 № 897 із змінами і доповненнями, п. 1 ухвал Львівської міської ради Про міський бюджет м. Львова на 2014 рік від 06.02.2014 №3044, Про міський бюджет м. Львова на 2015 рік від 19.01.2015 №4261, Про міський бюджет м. Львова на 2016 рік від 24.12.2015 №33, отримані від оренди кошти ЛКП Рембуд за період з червня 2014 року по листопад 2016 року в загальній сумі 1 811 696,36 грн. до міського бюджету м. Львова не перераховано, а використано на господарські потреби підприємства.

Внаслідок наведеного загальним фондом міського бюджету м. Львова не доотримано фінансових ресурсів та завдано збитків на загальну суму 1811696,36 грн. (в т.ч. за період з 01.06.2014 по 31.12.2014 - 893439,23 грн., за 2015 - 749112,29 грн., за січень-листопад 2016 - 169144,84 грн.).

Результати зустрічної звірки у ЛКП Рембуд з метою документального та фактичного підтвердження виду, обсягу і якості діяльності операцій та розрахунків для з`ясування їх реальності та повноти відображення в обліку з Управлінням комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради за період з 01.06.2014 по 30.11.2017 відображено у довідці № 06-24/10 від 23.02.2018 (а.с.18-24, 25).

13.04.2018 позивачем скеровано начальнику управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради лист-вимогу № 06-15м/2482 від13.04.2018, відповідно до якого на підставі п. 1 ст. 8, п. 7 ст. 10, ч. 2 ст. 15 Закону України № 2939-ХІІ Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні від 26.01.1993 Західний офіс Держаудитслужби вимагав усунути виявлені за результатами перевірки порушення у встановленому законодавством порядку. Вичерпну інформацію про вжиті заходи з усунення порушень разом із завіреними копіями підтверджуючих первинних, розпорядчих та інших документів необхідно надіслати на адресу Західного офісу Держаудитслужби до 13.05.2018 (а.с.20-21).

Оскільки вказані порушення усунуто не було у встановлений строк, позивач звернувся до суду із цим позовом.

З приводу спірних правовідносин колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до абзацу першого ст. 1 Закону № 2939 здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю.

Згідно Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43 (далі - Положення), Державна аудиторська служба України (Держаудитслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та який забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.

Відповідно до п. 7 Положення Держаудитслужба здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку міжрегіональні територіальні органи.

Головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про закупівлі, діяльністю суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні (ч. 1 ст. 2 Закону № 2939).

Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі (ч. 2 ст. 2 Закону № 2939).

Статтею 4 Закону № 2939 встановлено, що інспектування здійснюється органом державного фінансового контролю у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.

Пунктом 6 Положення передбачено, Держаудитслужба для виконання покладених на неї завдань має право, у тому числі, пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства; порушувати перед відповідними державними органами питання про визнання недійсними договорів, укладених з порушенням законодавства, у судовому порядку стягувати у дохід держави кошти, отримані підконтрольними установами за незаконними договорами, без установлених законом підстав та з порушенням законодавства; у разі виявлення збитків, завданих державі чи підприємству, установі, організації, що контролюється, визначати їх розмір в установленому законодавством порядку.

Відповідно до пп. 9 п. 4 Положення Держаудитслужба відповідно до покладених на неї завдань вживає в установленому порядку заходів до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства та притягнення до відповідальності винних осіб, а саме:

- вимагає від керівників та інших осіб підприємств, установ та організацій, що контролюються, усунення виявлених порушень законодавства; здійснює контроль за виконанням таких вимог;

- звертається до суду в інтересах держави у разі незабезпечення виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Відповідні норми Положення узгоджуються зі ст. 10 Закону № 2939, якою визначено право органу державного фінансового контролю, зокрема пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства (п.7 ст. 10 Закону № 2939).

Пунктом 10 статті 10 Закону № 2939 встановлено право органу державного фінансового контролю звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Відповідно до п. 13 ст. 10 Закону № 2939 при виявленні збитків, завданих державі чи підприємству, установі, організації, що контролюється, визначати їх розмір у встановленому законодавством порядку.

Частиною 2 статті 15 Закону № 2939 встановлено, що Законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов`язковими для виконання службовими особами об`єктів, що контролюються.

Таким чином, орган державного фінансового контролю здійснює державний фінансовий контроль за використанням коштів державного та місцевих бюджетів, і в разі виявлення порушень законодавства має право пред`являти обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення таких правопорушень.

Встановлено та підтверджено матеріалами справи, що Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради звернулося до Львівського окружного адміністративного суду із позовом до Західного офісу Держаудитслужби із позовом про визнання протиправними та скасування обов`язкових вимог відповідача за наслідками ревізії від 13.04.2018 за № 06-15м/2482 щодо усунення порушень, а саме:

-п. 7.2, п.7.3 Положення про оренду майна територіальної громади м. Львова затвердженою ухвалою Львівської міської ради від 07.06.2017 зі змінами та доповненнями, п.1 ухвал Львівської міської ради «Про міський бюджет м.Львова на 2014 рік» від 06.02.2014 №3044, «Про міський бюджет м. Львова на 2015 рік» від 19.01.2015 №4261, «Про міський бюджет м. Львова на 2016 рік» від 24.12.2015 №33 ЛКП «Рембуд» ;

- ст.ст.3, 4 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)» від 16.03.1992 « 2171-ХІІ, п.6 Порядку відчуження об`єктів Державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.06.2007 №803, ст.22 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-IV та ст.ст.224, 225 Господарського кодексу України від 16.01.2003 №436-IV;

- п.п.1, 3 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХIV, п.п. 1, 3 ст. 1 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» від 14.05.2015 №417-VІІІ, п.п.4, 6 Положення (Стандарт) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби» , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 27.04.2000 №92, п.2 рішення Львівської міської ради «Про сприяння у створенні об`єднань співвласників багатоквартирних будинків у м.Львові» від 13.06.2016 №448, п.16 Порядку списання з балансу міської ради багатоквартирних будинків, у яких розташовані приміщення приватної та інших форм власності, затвердженого рішенням від 30.09.2016 №876, Положення про порядок передачі (постановки) на баланс нежитлових будівель (споруд) чи їх частини на баланс ЛКП «Агенція ресурсів Львівської міської ради» , затвердженого рішенням Львівської міської ради від 06.04.2001 №129 (справа № 813/1984/18).

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 24.09.2018 у справі № 813/1984/18 у задоволенні позову Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради звернулося до Західного офісу Держаудитслужби із позовом про визнання протиправними та скасування обов`язкових вимог відповідача за наслідками ревізії від 13.04.2018 за № 06-15м/2482 щодо усунення порушень - відмовлено.

Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 11.12.2018 у справі № 857/2460/18 апеляційну скаргу Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради задоволено; рішення Львівського окружного адміністративного суду від 24.09.2018 у справі № с1984/18 скасовано та прийнято нову постанову, якою адміністративний позов задоволено; визнано протиправними та скасовано обов`язкові вимоги західного офісу Держаудитслужби за наслідками ревізії № 06-15м/2482 від 13.04.2018 щодо усунення порушень.

Відповідно до ч. 1 ст. 325 КАС України, постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття.

Таким чином, враховуючи вимоги вищевказаних норм, рішення у адміністративній справі № 813/1984/18 набрало законної сили.

За приписами ч. 4 ст. 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами (ч. 1 ст. 370 КАС України).

Таким чином, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що обов`язкова до виконання вимога Західного офісу Держаудитслужби № 06-15м/2482 від 13.04.2018 щодо усунення порушень законодавства - скасована, а відтак позовні вимоги, які на такій ґрунтуються є такими, що не підлягають задоволенню.

Мотиви та доводи наведені у апеляційній скарзі, висновки суду першої інстанції не спростовують і є безпідставними, оскільки в ході розгляду справи судом не знайшли свого підтвердження у матеріалах справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.

Частиною 2 ст. 77 КАСУ України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (ч. 1 ст. 90 КАС України).

З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції вважає, що рішення суду першої інстанції ґрунтується на повно, об`єктивно і всебічно з`ясованих обставинах, а доводи апелянта на правомірність прийнятого рішення не впливають та висновків суду не спростовують.

Як неодноразово вказував Європейський суд з прав людини, право на вмотивованість судового рішення сягає своїм корінням більш загального принципу, втіленого у Конвенції, який захищає особу від сваволі; рішення національного суду повинно містити мотиви, які достатні для того, щоб відповісти на істотні аспекти доводів сторони (рішення у справі Руїз Торія проти Іспанії , параграфи 29 - 30). Це право не вимагає детальної відповіді на кожен аргумент, використаний стороною; більше того, воно дозволяє судам вищих інстанцій просто підтримати мотиви, наведені судами нижчих інстанцій, без того, щоб повторювати їх.

У рішенні Петриченко проти України (параграф 13) Європейський суд з прав людини вказував на те, що національні суди не надали достатнього обґрунтування своїх рішень, та не розглянули відповідні доводи заявника, навіть коли ці доводи були конкретними, доречними та важливими.

Наведене дає підстави для висновку, що доводи скаржника у кожній справі мають оцінюватись судами на предмет їх відповідності критеріям конкретності, доречності та важливості у рамках відповідних правовідносин з метою належного обґрунтування позиції суду.

Інші зазначені позивачем в апеляційній скарзі обставини, окрім вищеописаних обставин, ґрунтуються на довільному трактуванні фактичних обставин і норм матеріального права, а тому такі не вимагають детальної відповіді або спростування.

Згідно ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325,328, 329 КАС України, апеляційний суд,

ПОСТАНОВИВ :

Апеляційну скаргу Західного офісу Державної аудиторської служби України - залишити без задоволення .

Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 21 лютого 2019 року у справі № 813/2318/18 - залишити без змін .

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя Р. П. Сеник судді Я. С. Попко Р. Б. Хобор Повне судове рішення складено 19.06.2019 року

Дата ухвалення рішення18.06.2019
Оприлюднено20.06.2019

Судовий реєстр по справі —813/2318/18

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 30.06.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 03.06.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 15.05.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 10.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 29.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Постанова від 18.06.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 18.06.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 12.04.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 12.04.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні