ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 червня 2019 року Справа № 160/4210/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Ількова В.В.,
за участю секретаря судового засідання: Мартіросяна Г.А.,
розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Шевченко Логістик Ентерпрайз до відповідача 1: Державної фіскальної служби України, відповідача 2: ГУ ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ :
І. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ
1. Товариство з обмеженою відповідальністю Шевченко Логістик Ентерпрайз звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовом до відповідача 1: Державної фіскальної служби України, відповідача 2: ГУ ДФС у Дніпропетровській області, в якому позивач просить суд:
- визнати протиправним та скасувати Рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 27.03.2019 року №1120908/42586807, №1120912/42586807, №1120911/42586807, №1120907/42586807, №1120913/42586807, №1120909/42586807, №1120914/ 42586807 , №1120916/ 42586807 , №1120917/42586807;
- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних поданих ТОВ Шевченко Логістик Ентерпрайз податкові накладні №8 від 05.02.2019 року, №26 від 07.02.2019 року, №27 від 08.02.2019 року, №28 від 05.02.2019 року, №45 від 09.02.2019 року, №46 від 07.02.2019 року, № 74 від 15.02.2019 року, №77 від 14.02.2019 року, №78 від 15.02.2019 року датою її фактичного подання.
2. Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.05.2019 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі за правилами загального позовного провадження, з призначенням підготовчого судового засідання на 28.05.2019 року.
3. Ухвалою суду від 10.05.2019 року, також у відповідача -2 було витребувано належним чином завірені копії документів, а саме:
- рішення від 27.03.2019 року №1120908/42586807, №1120912/42586807, №1120911/42586807, №1120907/42586807, №1120913/42586807, №1120909/ 42586807 , №1120914/ 42586807 , №1120916/42586807, №1120917/42586807 про відмову в реєстрації податкових накладних №8 від 05.02.2019 року, № 26 від 07.02.2019 року, № 27 від 08.02.2019 року, № 28 від 05.02.2019 року, № 45 від 09.02.2019 року, № 46 від 07.02.2019 року, № 74 від 15.02.2019 року, № 77 від 14.02.2019 року, № 78 від 15.02.2019 року;
- квитанції № 1 до податкових накладених №8 від 05.02.2019 року, № 26 від 07.02.2019 року, № 27 від 08.02.2019 року, № 28 від 05.02.2019 року, № 45 від 09.02.2019 року, № 46 від 07.02.2019 року, № 74 від 15.02.2019 року, № 77 від 14.02.2019 року, № 78 від 15.02.2019 року;
- пояснення товариства;
- квитанції № 2 повідомлення про подачу документів щодо реальності здійснення операції,
- скарги товариства на рішення від 27.03.2019 року № 1120908/42586807, №1120912/42586807, №1120911/42586807, № 1120907/42586807, №1120913/42586807, №1120909/42586807, №1120914/42586807, №1120916/42586807, №1120917/42586807 про відмову в реєстрації податкових накладних №8 від 05.02.2019 року, № 26 від 07.02.2019 року, № 27 від 08.02.2019 року, № 28 від 05.02.2019 року, № 45 від 09.02.2019 року, № 46 від 07.02.2019 року, № 74 від 15.02.2019 року, № 77 від 14.02.2019 року, № 78 від 15.02.2019 року;
- рішення комісії з питань розгляду вищезазначених скарг інші документи щодо суті спору.
4. 28.05.2019 року представник Головного управління ДФС у Дніпропетровській області подало до канцелярії суду клопотання, в якому просило продовжити термін для надання відзиву.
5. 28.05.2019 року розгляд справи відкладено до 18.06.2019 року.
6. 11.06.2019 року від відповідача 1 - Державної фіскальної служби України надійшов відзив на позовну заяву.
7. 11.06.2019 року від відповідача 2 - Головного управління ДФС у Дніпропетровській області надійшов відзив на позовну заяву.
8. 18.06.2019 року представник позивача надав до канцелярії суду відповідь на відзив відповідача-1 та відповідь на відзив відповідача-2.
9. 18.06.2019 року Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області до канцелярії суду було подано витребувані ухвалою суду від 10.05.2019 року докази по справі.
10. Ухвалою суду від 18.06.2019 року закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті на 18.06.2019 року.
11. Представник позивача надав заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження, у зв`язку із чим справу розглянуто у порядку письмового провадження.
12. Відповідно до частини 9 статті 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
13. 18.06.2019 року фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось на підставі частини четвертої статті 229 КАС України.
14. Суд протокольною ухвалою перейшов до розгляду справи у порядку письмового провадження.
15. Частиною четвертою статті 243 КАС встановлено, що судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.
ІІ. ВИКЛАД ПОЗИЦІЇ ПОЗИВАЧА
16. Відповідно до приписів п. 201.10 ст. 201 ПК України ТОВ Шевченко Логістик Ентерпрайз було складено податкові накладні № 8 від 05.02.2019 року, № 26 від 07.02.2019 року, № 27 від 08.02.2019 року, № 28 від 05.02.2019 року, № 45 від 09.02.2019 року, № 46 від 07.02.2019 року, № 74 від 15.02.2019 року, № 77 від 14.02.2019 року, № 78 від 15.02.2019 року та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
17. До вказаних податкових накладних було отримано квитанції, згідно яких: Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК … в Єдиному реєстрі РН/РК відповідає вимогам п.п.1.6. п.1 Критеріїв ризиковості платника податку… .
18. На виконання п. 56.23. ст. 56 ПКУ ТОВ Шевченко Логістик Ентерпрайз 21 березня 2019 року направлено на адресу ДФС повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК, копії договору та додатку до нього, рахунків на оплату, акту наданих послуг, таблиці даних платника податку та інше.
19. Рішеннями комісії ДФС №1120908/42586807 від 27.03.2019 року, №1120912/42586807 від 27.03.2019 року, №1120911/42586807 від 27.03.2019 року, №1120907/42586807 від 27.03.2019 року, №1120913/42586807 від 27.03.2019 року, №1120909/42586807 від 27.03.2019 року, №1120914/42586807 від 27.03.2019 року, №1120916/42586807 від 27.03.2019 року, №1120917/42586807 від 27.03.2019 року.
20. Не погодившись з рішеннями комісії ДФС України Товариством були подані скарги у порядку ст. 56 ПК України №9062467134 від 03.04.2019 року, №9062468493 від 03.04.2019 року, №9062469362 від 03.04.22019 року, №9062468737 від 03.04.2019 року, №9062469944 від 03.04.2019 року, №9062469797 від 03.04.2019 року, № 9062471655 від 03.04.2019 року, № 9062471578 від 03.04.2019 року, №9062467531 від 03.04.2019 року.
21. Рішеннями комісії з питань розгляду скарг №21015/42586807/2 від 12.04.2019 року, №20971/42586807/2 від 12.04.2019 року, №20973/42586807/2 від 12.04.2019 року, №20972/42586807/2 від 12.04.2019 року, №20975/42586807/2 від 12.04.2019 року, №20974/42586807/2 від 12.04.2019 року, №20977/42586807/2 від 12.04.2019 року, №20976/42586807/2 від 12.04.2019 року, №21016/42586807/2 від 12.04.2019 року вищевказані скарги залишено без задоволення, рішення комісії ДФС без змін.
22. Не погодившись з вказаними Рішеннями контролюючого органу позивач звернувся до суду із цим позовом із посиланням на протиправність прийнятих фіскальним органом рішень.
ІІІ. ДОВОДИ ДЕРЖАВНОЇ ФІСКАЛЬНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
23. Відповідно до норм чинного законодавства повноваження ДФС України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією уповноваженого органу. Щодо зобов`язання зареєструвати податкові накладні, то така вимога є похідною вимогою до ДФС України від вимог до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, оскільки скасування рішення відповідної комісії контролюючого органу є самостійною підставою для реєстрації відповідної податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до п.28 Порядку.
24. Щодо зобов`язання ДФС України зареєструвати податкові накладні, то відповідач-1 зазначив, що ці позовні вимоги є необґрунтованими. Оскільки без надання правової оцінки рішенню комісії регіонального рівня, зобов`язання ДФС України зареєструвати податкові накладні є передчасним.
ІV. ДОВОДИ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ДФС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
25. Відповідач - 2 просить відмовити у задоволенні позовних вимог посилаючись, на те що, згідно наданого договору про надання транспортно-експедиційних послуг від 04.01.2019 року, укладеного між ТОВ Шевченко Логістик Ентерпрайз (код ЄДРПОУ 42586807) та ФОП ОСОБА_1 (яка, в свою чергу, є засновником ТОВ Шевченко Логістик Ентерпрайз ): ТОВ Шевченко Логістик Ентерпрайз є перевізником , а ОСОБА_1 - експедитором .
26. Згідно наданого договору позички від 04.01.2019 року Шевченко Олена Аналіївна надає у безоплатне користування ТОВ Шевченко Логістик Ентерпрайз сідлові тягачі та напівпричепи. У податкових накладних, зазначених в с/з, які складені ТОВ Шевченко Логістик Ентерпрайз на адресу ОСОБА_1 , зазначена номенклатура авто послуги перевезення , при цьому товарно-транспортні накладні на перевезення складені від імені перевізника ФОП ОСОБА_1 на адресу замовника.
27. У свою чергу ФОП ОСОБА_1 знаходиться на загальній системі оподаткування, відомості про держреєстрацію - № 22310000000002327, вид діяльності 49.41 - вантажний автомобільний транспорт, платник ПДВ з 25.03.2009 року.
28. Отже, з урахуванням вищевикладеного відповідач-2 вважає, що вищевказана операція здійснена лише для документообігу та надання вигоди третім особам.
29. Крім цього, згідно з оскаржуваними рішеннями Комісії - підставами для відмови у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначено:ненадання платником податків відповідних документів, що в свою чергу відповідає пункту 21 Порядку.
V. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ ТА ЗМІСТ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН
30. Товариство з обмеженою відповідальністю Шевченко Логістик Ентерпрайз зареєстровано як юридичну особу, реєстраційний номер облікової картки платника податків 42586807 . Основним видом економічної діяльності товариства є вантажний автомобільний транспорт.
31. Відповідно до приписів п.201.10 ст.201 ПК України Товариство з обмеженою відповідальністю Шевченко Логістик Ентерпрайз було складено податкові накладні №8 від 05.02.2019 року, №26 від 07.02.2019 року, №27 від 08.02.2019 року, №28 від 05.02.2019 року, №45 від 09.02.2019 року, №46 від 07.02.2019 року, № 74 від 15.02.2019 року, №77 від 14.02.2019 року, №78 від 15.02.2019 року.
32. Ці податкові накладні Товариством з обмеженою відповідальністю Шевченко Логістик Ентерпрайз подано до Державної фіскальної служби для проведення реєстрації.
33. Відповідно до квитанцій №1 документи прийнято, але реєстрація податкових накладних зупинена.
34. У квитанціях № 1 зазначено такі підстави для зупинення реєстрації податкових накладних №8 від 05.02.2019 року, №26 від 07.02.2019 року, №27 від 08.02.2019 року, №28 від 05.02.2019 року, №45 від 09.02.2019 року, №46 від 07.02.2019 року, № 74 від 15.02.2019 року, №77 від 14.02.2019 року, №78 від 15.02.2019 року: обсяг постачання товару /послуги 49.41 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп. 2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
35. Товариством з обмеженою відповідальністю Шевченко Логістик Ентерпрайз були надані до ДФС України документи про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрації, яких зупинено, пояснення та копії документів, пов`язаних з діяльністю підприємства.
36. Проте, відповідачем-2 були прийняті оскаржувані рішення, а саме:
- № 1120908/42586807 від 27.03.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 8 від 05.02.2019 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю Шевченко Логістик Ентерпрайз (код ЄДРПОУ 42586807) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Корса (код ЄДРПОУ 333005110);
- № 1120912/42586807 від 27.03.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 26 від 07.02.2019 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю Шевченко Логістик Ентерпрайз (код ЄДРПОУ 42586807) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Корса (код ЄДРПОУ 333005110);
- № 1120911/42586807 від 27.03.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 27 від 08.02.2019 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю Шевченко Логістик Ентерпрайз (код ЄДРПОУ 42586807) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Корса (код ЄДРПОУ 333005110);
- № 1120907/42586807 від 27.03.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 28 від 05.02.2019 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю Шевченко Логістик Ентерпрайз (код ЄДРПОУ 42586807) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Корса (код ЄДРПОУ 333005110);
- № 1120913/42586807 від 27.03.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 45 від 09.02.2019 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю Шевченко Логістик Ентерпрайз (код ЄДРПОУ 42586807) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Корса (код ЄДРПОУ 333005110);
- № 1120909/42586807 від 27.03.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 46 від 07.02.2019 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю Шевченко Логістик Ентерпрайз (код ЄДРПОУ 42586807) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Корса (код ЄДРПОУ 333005110);
- № 1120914/42586807 від 27.03.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 74 від 15.02.2019 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю Шевченко Логістик Ентерпрайз (код ЄДРПОУ 42586807) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Корса (код ЄДРПОУ 333005110);
- № 1120916/42586807 від 27.03.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 77 від 14.02.2019 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю Шевченко Логістик Ентерпрайз (код ЄДРПОУ 42586807) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Корса (код ЄДРПОУ 333005110);
- № 1120917/42586807 від 27.03.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 78 від 15.02.2019 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю Шевченко Логістик Ентерпрайз (код ЄДРПОУ 42586807) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Корса (код ЄДРПОУ 333005110).
37. Відповідно до вказаних рішень підставою для відмови в реєстрації податкових накладних було надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства. Додатково зазначено, що відсутні первинні документи щодо надання транспортних послуг ТОВ Шевченко Логістік Ентерпрайз (ТТН, техпаспорта, ліцензії на перевезення вантажів).
38. 03.04.2019 року позивачем направлено скарги на рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9062467134, № 9062468493, №9062469362, №90622468737, №9062469944, №9062469797, №9062471655, №9062471578, №9062467531.
39. Рішеннями комісії з питань розгляду скарг №21015/42586807/2 від 12.04.2019 року, №20971/42586807/2 від 12.04.2019 року, №20973/42586807/2 від 12.04.2019 року, №20972/42586807/2 від 12.04.2019 року, №20975/42586807/2 від 12.04.2019 року, №20974/42586807/2 від 12.04.2019 року, №209777/42586807/2 від 12.04.2019 року, №20976/42586807/2 від 12.04.2019 року, №21016/42586807/2 від 12.04.2019 року залишено скарги без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
40. Не погоджуючись із вищевказаними рішеннями відповідача-2, позивач звернувся до суду із зазначеним позовом.
VІ. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН
41. Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
42. Згідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
43. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
44. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
45. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
46. Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
47. Згідно із пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
48. Відповідно до пункту 201.16 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
49. Згідно з пунктом 74.2 статті 74 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
50. Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 (з наступними змінами та доповненнями, далі - Порядок №1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
51. Як передбачено пунктом 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу
52. Згідно із пунктом 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
53. Відповідно до підпункту 201.16.1. пункту 201.16 статті 201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
54. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/ розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
55. Відповідно до Порядку зупинення реєстрації ПН у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації (п.12). Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством (п.14). Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг). (п.15). Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (п.16). Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів (п.18). Зазначені комісії приймають рішення про:реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (п.20). Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства (п.21).
56. Згідно з вимогами п. 4 Порядку № 177 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак, визначених у пункті 3 цього Порядку, такі податкова накладна/розрахунок коригування не підлягають моніторингу та підлягають реєстрації в Реєстрі.
VІІ. ОЦІНКА СУДУ
57. Відповідно до приписів п.201.10 ст.201 ПК України Товариством з обмеженою відповідальністю Шевченко Логістик Ентерпрайз було складено та направлено до фіскального органу податкові накладні № 8 від 05.02.2019 року, № 26 від 07.02.2019 року, №27 від 08.02.2019 року, № 28 від 05.02.2019 року, № 45 від 09.02.2019 року, № 46 від 07.02.2019 року, № 74 від 15.02.2019 року, № 77 від 14.02.2019 року, № 78 від 15.02.2019 року.
58. Надіслані для реєстрації в ЄРПН податкові накладні № 8 від 05.02.2019 року, №26 від 07.02.2019 року, № 27 від 08.02.2019 року, № 28 від 05.02.2019 року, № 45 від 09.02.2019 року, № 46 від 07.02.2019 року, № 74 від 15.02.2019 року, № 77 від 14.02.2019 року, № 78 від 15.02.2019 року, прийняті, однак реєстрація податкових накладних була зупинена на підставі підпункту 201.16 статті 201 ПК України з такої підстави: податкові накладні відповідають вимогам пп. 2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку.
59. Як вбачається з п. 5 Порядку № 177, податкова накладна/розрахунок коригування, яка підлягає моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
60. Згідно з вимогами п.п. 6 та 7 Порядку № 177 визначено, що у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
61. У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідає критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
62. Отже, підставами для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є наступна відповідність: платника податку - критеріям ризиковості платника податку; податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.
63. Суд зазначає, що положення пунктів 6 та 7 Порядку № 177 є чіткими і не припускають неоднозначне (множинне) трактування обов`язків контролюючих органів
64. Отже, відповідачем застосовано формулювання, яке пунктами 6 та 7 Порядку не передбачено. Вказане свідчить про те, що контролюючим органом реєстрацію податкової накладної зупинено з підстав, які не передбачені законодавством.
65. Листом № 959/99-99-17-18 від 21.03.2018 року встановлено, що якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.
66. У разі якщо платник податків, внесений до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пункті 1.6 цих Критеріїв, платника виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання за рішенням комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС.
67. Керівники комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія), забезпечують розгляд питань на засіданні Комісії щодо внесення платників податків до переліку ризикових платників податків / виключення з переліку ризикових платників податків згідно з підпунктом 1.6 Критеріїв.
68. Засідання Комісії щодо розгляду питань про внесення платників податків до переліку ризикових платників податків / виключення з переліку ризикових платників податків проводиться згідно з порядком, передбаченим постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року № 117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", та оформлюється протоколом.
69. До протоколу засідання Комісій обов`язково додаються: перелік платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, згідно з підпунктом 1.6 Критеріїв; матеріали, на підставі яких платників податків віднесено до такого переліку; інша інформація, що розглядається Комісією.
70. Відповідачами на підтвердження віднесення позивача до ризикових не було надано: протоколу засідання Комісії або переліку платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, згідно з підпунктом 1.6 пункту 1 Критеріїв; матеріалів, на підставі яких платника податків віднесено до такого переліку; іншої інформації, що розглядається Комісією, яка, відповідно до Порядку формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків, обов`язково додається до протоколу засідання Комісій.
71. Відповідно до п.п.2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості платника податку (Лист Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21 березня 2018 року) податкові накладні/розрахунки коригування, складені платниками податку, перевіряються на відповідність ознакам ризиковості здійснення операцій: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яку(ий) подано на реєстрацію в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 відсотків загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД та послуг з кодами згідно з ДКПП, перелік яких визначено ДФС відповідно до додатка, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в Таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).
72. Згідно з п. 7 Порядку №117 у разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
73. Крім того, відповідно до п.13 зазначеного Порядку №117 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
74. Проте, зі змісту Квитанцій №1 вбачається, що відповідачем не дотримано вимоги п. 13 зазначеного Порядку №117 та не вказано: розрахованих показників критерію, якому на думку відповідача відповідає позивач; та конкретної пропозиції щодо переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. У Квитанціях №1 лише запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію.
75. Також, положеннями п. 7 Порядку №117 чітко визначено умови зупинення реєстрації ПН/РК, це: відповідність критеріям (а не критерію) ризиковості здійснення операції, крім ПН/РК, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку. Тобто повинна мати місце сукупність ризикових умов; ступені ризиків мають бути достатніми для зупинення реєстрації.
76. Отже, зупинення реєстрації ПН/РК за критерієм п.п.2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій відбувається у разі одночасного дотримання трьох умов: обсяг постачання дорівнює або перевищує товарні залишки; переважання в такому залишку (більше 75 %) товарів з кодами згідно з УКТЗЕД та послуг з кодами згідно з ДКПП, перелік яких визначено ДФС; відсутність товару/послуги у Таблиці даних платника податку.
77. Отже з урахуванням вищевикладеного, суд зазначає, що зупинення реєстрації податкових накладних № 8 від 05.02.2019 року, № 26 від 07.02.2019 року, № 27 від 08.02.2019 року, № 28 від 05.02.2019 року, № 45 від 09.02.2019 року, № 46 від 07.02.2019 року, № 74 від 15.02.2019 року, № 77 від 14.02.2019 року, № 78 від 15.02.2019 року не відповідають умовам критерію п.п.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку, оскільки в квитанції №1 міститься лише загальне посилання на п.п.2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості платника податку, без зазначення конкретних обставин, за наявності яких можна віднести обсяг постачання до переліку ризикових.
78. Підставою для відмови в реєстрації податкових накладних було надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства. Додатково зазначено, що відсутні первинні документи щодо надання транспортних послуг ТОВ Шевченко Логістік Ентерпрайз (ТТН, техпаспорта, ліцензії на перевезення вантажів).
79. Форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначена Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року № 117 (додаток 2 до вказаного Порядку).
80. Форма такого рішення передбачає, що в разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано (з тих, що визначені вказаною формою рішення), мають бути підкреслені.
81. Проте, в порушення наведених вимог законодавства оскаржувані рішення містять лише загальне твердження про складення документів з порушенням вимог законодавства без конкретизації, які саме документи містять недоліки, що не дозволяють приймати їх до податкового і бухгалтерського обліку, та у чому такі недоліки полягають.
82. Щодо відсутності первинних документів щодо надання транспортних послуг ТОВ Шевченко Логістік Ентерпрайз (ТТН, техпаспорта, ліцензії на перевезення вантажів), слід зазначити, що відповідно до повідомлення від 21.03.2019 року про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинена, контролюючому органу надавались детальні пояснення, первинні документи, техпаспорти, трудові договори, договори оренди ТЗ та інші документи.
83. Отже, рішення суб`єкта владних повноважень не містять чіткого визначення підстав та мотивів для прийняття рішень про відмову в реєстрації податкових накладних, що свідчить про його необґрунтованість.
84. Таким чином, оскаржувані рішення комісії ДФС №1120908/42586807 від 27.03.2019 року, №1120912/42586807 від 27.03.2019 року, №1120911/42586807 від 27.03.2019 року, №1120907/42586807 від 27.03.2019 року, №1120913/42586807 від 27.03.2019 року, №1120909/42586807 від 27.03.2019 року, №1120914/42586807 від 27.03.2019 року, №1120916/42586807 від 27.03.2019 року, №1120917/42586807 від 27.03.2019 року є необґрунтованими, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують підставу для реєстрації податкової накладної, а отже контролюючий орган не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної.
85. У рішенні від 13 грудня 2001 року у справі "Церква Бесарабської Митрополії проти Молдови" ЄСПЛ зазначив, що закон має бути доступним та передбачуваним, тобто вираженим з достатньою точністю, щоб дати змогу особі в разі необхідності регулювати його положеннями свою поведінку (пункт 109).
86. На державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок ("Лелас проти Хорватії", заява № 55555/08, п. 74, від 20 травня 2010 року; "Тошкуце та інші проти Румунії", заява №36900/03, п. 37, від 25 листопада 2008 року) і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах.
87. Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
88. Щодо позовних вимог про зобов`язання Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних поданих ТОВ Шевченко Логістик Ентерпрайз податкові накладні №8 від 05.02.2019 року, №26 від 07.02.2019 року, №27 від 08.02.2019 року, №28 від 05.02.2019 року, №45 від 09.02.2019 року, №46 від 07.02.2019 року, № 74 від 15.02.2019 року, №77 від 14.02.2019 року, №78 від 15.02.2019 року датою її фактичного подання, суд зазначає про таке.
89. Відповідно до пункту 28 Порядку зупинення реєстрації ПН податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
- прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі;
- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі;
- протягом п`яти робочих днів не прийнято та/або не зареєстровано в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданих податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить менше 30 млн. гривень;
- протягом семи робочих днів не прийнято та/або не зареєстровано в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в реєстрі щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданих податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в реєстрі, становить більше 30 млн. гривень включно.
90. При цьому, згідно з пунктами 19, 20 Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);
- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
91. У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
92. Отже, враховуючи, що ДФС України неналежно прийняті рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, обставини справи та вимоги законодавства, які регламентують реєстрацію податкових накладних фіскальним органом, суд вважає вимогу позивача щодо зобов`язання Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних поданих ТОВ Шевченко Логістик Ентерпрайз податкові накладні №8 від 05.02.2019 року, №26 від 07.02.2019 року, №27 від 08.02.2019 року, №28 від 05.02.2019 року, №45 від 09.02.2019 року, №46 від 07.02.2019 року, № 74 від 15.02.2019 року, №77 від 14.02.2019 року, №78 від 15.02.2019 року датою їх фактичного подання, такою, що підлягає задоволенню.
VІІІ. ВИСНОВКИ СУДУ
93. Згідно зі ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
94. Відповідно до ч. 1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
95. Частиною 2 ст.77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
96. Згідно ч.2 ст. 2 КАС України к справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
97. Так, судом встановлено, що зупинення реєстрації податкових накладних №8 від 05.02.2019 року, №26 від 07.02.2019 року, №27 від 08.02.2019 року, №28 від 05.02.2019 року, №45 від 09.02.2019 року, №46 від 07.02.2019 року, № 74 від 15.02.2019 року, №77 від 14.02.2019 року, №78 від 15.02.2019 року не відповідають умовам критерію п.п.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку, оскільки в квитанції №1 міститься лише загальне посилання на п.п.2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості платника податку, без зазначення конкретних обставин, за наявності яких можна віднести обсяг постачання до переліку ризикових.
98. Крім цього, оскаржувані рішення містять лише загальне твердження про складення документів з порушенням вимог законодавства без конкретизації, які саме документи містять недоліки, що не дозволяють приймати їх до податкового і бухгалтерського обліку, та у чому такі недоліки полягають.
99. Також, відповідно до повідомлення від 21.03.2019 року про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинена, яке наявне в матеріалах справи, контролюючому органу надавались детальні пояснення, первинні документи, техпаспорти, трудові договори, договори оренди ТЗ та інші документи.
100. З урахуванням вищевикладеного, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Шевченко Логістик Ентерпрайз до відповідача 1: Державної фіскальної служби України, відповідача 2: ГУ ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, підлягають задоволенню.
101. Щодо розподілу судових витрат, суд зазначає про таке. Відповідно до ч. 1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
102. Враховуючи наявність підстав для задоволення позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю Шевченко Логістик Ентерпрайз , суд вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України та Головного управління ДФС у Дніпропетровській області на користь позивача сплачений ним судовий збір у розмірі по 8644 грн. 50 коп. з кожного відповідача.
103. На підставі зазначеного, керуючись статтями 205, 244, 245, 255, 295Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
104. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Шевченко Логістик Ентерпрайз до відповідача 1: Державної фіскальної служби України, відповідача 2: ГУ ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.
105. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації № 1120908/42586807 від 27.03.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 8 від 05.02.2019 року та зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 8 від 05.02.2019 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю Шевченко Логістик Ентерпрайз датою подання її на реєстрацію, а саме: 25 лютого 2019 року.
106. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації № 1120912/42586807 від 27.03.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 26 від 07.02.2019 року та зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 26 від 07.02.2019 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю Шевченко Логістик Ентерпрайз датою подання її на реєстрацію, а саме: 25 лютого 2019 року.
107. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації № 1120911/42586807 від 27.03.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 27 від 08.02.2019 року та зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 27 від 08.02.2019 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю Шевченко Логістик Ентерпрайз датою подання її на реєстрацію, а саме: 25 лютого 2019 року.
108. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації № 1120907/42586807 від 27.03.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 28 від 05.02.2019 року та зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 28 від 05.02.2019 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю Шевченко Логістик Ентерпрайз датою подання її на реєстрацію, а саме: 25 лютого 2019 року.
109. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації № 1120913/42586807 від 27.03.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 45 від 09.02.2019 року та зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 45 від 09.02.2019 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю Шевченко Логістик Ентерпрайз датою подання її на реєстрацію, а саме: 25 лютого 2019 року.
110. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації № 1120909/42586807 від 27.03.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 46 від 07.02.2019 року та зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 46 від 07.02.2019 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю Шевченко Логістик Ентерпрайз датою подання її на реєстрацію, а саме: 25 лютого 2019 року.
111. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації № 1120914/42586807 від 27.03.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 74 від 15.02.2019 року та зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 74 від 15.02.2019 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю Шевченко Логістик Ентерпрайз датою подання її на реєстрацію, а саме: 26 лютого 2019 року.
112. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації № 1120916/42586807 від 27.03.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 77 від 14.02.2019 року та зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 77 від 14.02.2019 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю Шевченко Логістик Ентерпрайз датою подання її на реєстрацію, а саме: 26 лютого 2019 року.
113. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації № 1120917/42586807 від 27.03.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 78 від 15.02.2019 року та зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 78 від 15.02.2019 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю Шевченко Логістик Ентерпрайз датою подання її на реєстрацію, а саме: 26 лютого 2019 року.
114. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Шевченко Логістик Ентерпрайз частину судових витрат у розмірі 8644 (вісім тисяч шістсот сорок чотири) гривні 50 копійок.
115. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Шевченко Логістик Ентерпрайз частину судових витрат у розмірі 8644 (вісім тисяч шістсот сорок чотири) гривні 50 копійок.
116. Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Шевченко Логістик Ентерпрайз" (53300, м. Покров, вул. Партизанська, 1А/2, код ЄДРПОУ 42586807).
117. Відповідач 1: Державна фіскальна служба України (04053, м. Київ, 53, Львівська пл.8, код ЄДРПОУ 39292197).
118. Відповідач 2: ГУ ДФС у Дніпропетровській області (49000, м. Дніпро, вул.Сімферопольська, 17а, код ЄДРПОУ 39394856).
119. Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
120. До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
121. Повний текст рішення складено 18.06.2019 року.
Суддя В.В Ільков
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.06.2019 |
Оприлюднено | 21.06.2019 |
Номер документу | 82493355 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ільков Василь Васильович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ільков Василь Васильович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ільков Василь Васильович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ільков Василь Васильович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ільков Василь Васильович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ільков Василь Васильович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ільков Василь Васильович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ільков Василь Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні