Рішення
від 19.06.2019 по справі 520/3417/19
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м.Харків

19 червня 2019 р. справа №520/3417/19

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Мар`єнко Л.М.,

розглянувши в місті Харкові в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду в письмовому провадженні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області до Організації (установи, закладу) об`єднання громадян "Індустріальний учбовий спортивно-технічний центр товариства сприяння обороні України м. Харкова" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Організації (установи, закладу) об`єднання громадян "Індустріальний учбовий спортивно-технічний центр товариства сприяння обороні України м. Харкова", в якому просив суд до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, експлуатацію будівель Організації (установи, закладу) об`єднання громадян "Індустріальний учбовий спортивно-технічний центр товариства сприяння обороні України м. Харкова", за адресою: м. Харків, вул. Верстатобудівна, буд. 11, зупинити повністю шляхом їх знеструмлення з опечатуванням пристроїв відключення джерел електропостачання, у зв`язку з чим зобов`язати керівництво Організації (установи, закладу) об`єднання громадян "Індустріальний учбовий спортивно-технічний центр товариства сприяння обороні України м. Харкова" негайно припинити використання цих будівель з метою проведення будь якої діяльності, не пов`язаної з усуненням порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що за результатами планової перевірки додержання (виконання) вимог законодавства у сфері (з питань) цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки на території та у будівлях Організації (установи, закладу) об`єднання громадян "Індустріальний учбовий спортивно-технічний центр товариства сприяння обороні України м. Харкова" за адресою: м. Харків, вул. Верстатобудівельна, буд.11, було встановлено, що воно експлуатується з порушеннями вимог законодавства в сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Від представника позивача - Мироненко В.М. через канцелярію суду надійшло клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.

В судове засідання для розгляду справи по суті, а також у підготовчі засідання 10.05.2019 та 27.05.2019 представник відповідача не прибув, про час, дату та місце судового розгляду повідомлений належним чином, причини неприбуття не повідомив, а також не надав відзив на позов.

На підставі вищевикладеного, відповідно до положень ст.ст. 205, 229 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справу без участі представників сторін в порядку письмового провадження на підставі наявних в матеріалах справи доказів, відповідно до ч. 6 ст. 162 КАС України.

Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, дійшов висновку про задоволення позовних вимог, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що Організація (установа, заклад) об`єднання громадян "Індустріальний учбовий спортивно-технічний центр товариства сприяння обороні України м. Харкова" зареєстрована як юридична особа (а.с.58-62) (далі - ООГ "Індустріальний учбовий спортивно-технічний центр товариства сприяння обороні України м. Харкова").

Як вбачається з Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних - осіб та громадських організацій, місцем знаходження ООГ "Індустріальний учбовий спортивно-технічний центр товариства сприяння обороні України м. Харкова" є м. Харків, вул. Верстатобудівельна, буд.11.

На виконання вимог Кодексу цивільного захисту України, Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", Річного плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) Державної служби України з надзвичайних ситуацій на 2019 рік, винесено наказ ГУ ДСНС України в Харківській області від 22.01.2019 №25 "Про проведення планової перевірки ООГ "Індустріальний учбовий спортивно-технічний центр товариства сприяння обороні України м. Харкова" (а.с.18-23).

На виконання вказаного наказу, повідомлення про проведення планової перевірки від 24.01.2019 №32 (а.с.24), фахівцями Індустріального РВ ГУ ДСНС України в Харківській області проведено планову перевірку щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сфері (з питань) цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки на території та у будівлях Організації (установи, закладу) об`єднання громадян "Індустріальний учбовий спортивно-технічний центр товариства сприяння обороні України м. Харкова" за адресою: м. Харків, вул. Верстатобудівельна, буд.11.

Результати проведеної перевірки оформлені актом перевірки дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 22.02.2019 №54 (а.с.25-43).

Даним актом було відображено низку порушень в сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей при експлуатації будівлі Організації (установи, закладу) об`єднання громадян "Індустріальний учбовий спортивно-технічний центр товариства сприяння обороні України м. Харкова" за адресою: м. Харків, вул. Верстатобудівельна, буд.11, зокрема:

- не забезпечені сходові клітки та шляхи евакуації евакуаційним освітленням в учбовому центрі;

- учбовий центр не обладнано системами протипожежного захисту;

- керівником об`єкта та орендарями ФОП Павлуненко Д.М. та СТО ФОП Сєлюков Д.Ю., ТОВ Агросервіс`вибирання типу та визначення необхідної кількості вогнегасників здійснюється не відповідно до типових норм належності вогнегасників, затверджених наказом МВС України від 15.01.2018 року №25 Про затвердження Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників ;

- не проведено технічне обслуговування вогнегасників;

- експлуатація тимчасових електромереж в приміщенні учбового центра та в орендуємих приміщеннях швацького цеха ФОП Павлуненко Д.М. та СТО ФОП ОСОБА_1 , ТОВ Агросервіс (підтверджується - фото;);

- не проведено замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;

- установлювання глухих ґрат на вікнах першого поверху;

- керівником об`єкту не проведено оброблення засобами вогнезахисту дерев`яних елементів горищних покриттів (крокви, лати);

- на першому поверсі учбового центра та у швацькому цеху двері на шляхах евакуації відчиняються не в напрямку виходу з будівлі;

- двері евакуаційного виходу на сходовому марші з першого поверху зачинено на замок;

- на сходовому марші захаращення шляхів евакуації відходами виробництва швацького цеху;

- розміщення електророзетки на горючому в приміщенні швацького цеху;

- складування горючих матеріалів на відстані менше 1 м від електроустаткування та під електрощитами із приміщенні СТО.

На підставі виялвних порушень контролюючим органом складено припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 22.02.2019 №54.

У зв`язку з неусунення виявлених порушень ГУ ДС України з надзвичайних ситуацій у Харківській області звернулась до суду з даним позовом.

По суті спірних правовідносин, суд зазначає наступне.

Статтею 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» передбачено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно ч. 7 ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» - на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб`єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.

Згідно п.12 ч.1 ст.67, ч.2 ст.68, ч.1, ч.2 ст.70 Кодексу цивільного захисту України - посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежнобезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту.

Щодо виявлених порушень відповідачем в сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей при експлуатації будівлі, суд зазначає наступне.

Пункт 2.31 глави 2 розділу ІІІ Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417, сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації мають бути забезпечені евакуаційним освітленням. Світильники евакуаційного освітлення повинні вмикатися з настанням сутінків у разі перебування в будинку людей.

Згідно п. 1.2 глава 1, розділ V Правил пожежної безпеки в Україні, будинки, приміщення та споруди повинні обладнуватися системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5- 56:2014 Системи протипожежного захисту .

Відповідно до п. 3.9. глава 3, розділ V Правил пожежної безпеки в Україні, вибирання типу та визначення необхідної кількості вогнегасників повинні здійснюватись відповідно до типових норм належності вогнегасників, затверджених наказом МВС України від 15.01.2018 року №25 Про затвердження Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників .

Згідно п. 3.17 розділ 5, глава. 3 Правил пожежної безпеки в Україні, технічне обслуговування вогнегасників повинно здійснюватися відповідно до Правил експлуатації вогнегасників, затверджених наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 02 квітня 2004 року № 152, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 29 квітня 2004 року за № 555/9154, а також ДСТУ 4297-2004 Технічне обслуговування вогнегасників. Загальні технічні вимоги .

Відповідно до п. 1.8 розділ IV глава. 1 Правил пожежної безпеки в Україні, улаштування та експлуатація тимчасових електромереж забороняються. Винятком можуть бути тимчасові електромережі, які живлять ілюмінаційні установки, а також електропроводки в місцях проведення будівельних, тимчасових ремонтно- монтажних та аварійних робіт.

Згідно п. 1.20 розділ IV, глава 1 Правил пожежної безпеки в Україні, замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання мають проводитись 1 раз на 2 роки, якщо інші терміни не обумовлені ПТЕ.

Пунктом 2.5 глави 2 розділу ІІІ Правил пожежної безпеки в Україні визначено, що у разі необхідності встановлення на вікнах приміщень, де перебувають люди, ґрат останні повинні розкриватися, розсуватися або зніматися. Під час перебування в цих приміщеннях людей ґрати мають бути відчинені (зняті).

Пунктом 2.16 глави 2 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні передбачено, що установлювати глухі ґрати дозволяється у квартирах, банках, касах, складах, коморах, кімнатах для зберігання зброї і боєприпасів, а також на інших приміщеннях, розрахованих на одночасне перебування до 50 осіб (крім навчальних закладів), та в інших випадках, передбачених нормами і правилами, затвердженими в установленому порядку. У будинках, крім будинків V ступеня вогнестійкості, дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) повинні оброблятися засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності.Необхідність обробляння засобами вогнезахисту дерев`яних елементів інших конструкцій будинків визначається відповідними нормативними документами за видами будинків.

Згідно п. 2.27 глави 2 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні , двері на шляхах евакуації повинні відчинятися в напрямку виходу з будівель (приміщень).

Абзацами 2 та 3, п. 2.37 глави 2 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні визначено, що не допускається:захаращувати шляхи евакуації меблями, обладнанням, різними матеріалами; забивати, заварювати, замикати на замки, болтові з`єднання та інші запори, що важко відчиняються зсередини, двері на шляхах евакуації та евакуаційних виходах;

Відповідно до п. 1.17 глави 1 розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні, електророзетки, вимикачі, перемикачі та інші подібні апарати повинні встановлюватися на не горючі основи (конструкції) або з підкладанням під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0.01 метра,

Згідно абз. 9, пункт 1.18 глави 2 розділу ІІІ Правил пожежної безпеки в Україні, забороняється: складування горючих матеріалів на відстані менше 1 м від електроустаткування та під електрощитами.

Суд зазначає, що в ході судового розгляду відповідачем не надано належних та допустимих доказів на підтвердження того, що виявленні під час планової перевірки порушення в сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей при експлуатації будівлі, внаслідок наявності яких позивач звернувся до суду, відповідачем було усунуто.

Таким чином, наявні правові підстави вважати, що захід реагування, про застосування якого позивач просив суд, є актуальним на момент розгляду справи.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Частина 1 ст. 77 КАС України встановлює, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог, оскільки наявні підстави для застосування судом заходів реагування у вигляді повного зупинення шляхом знеструмлення з опечатуванням пристроїв відключення джерел електропостачання.

Судовий збір підлягає розподілу відповідно до ст.139 КАС України.

Керуючись ст. ст. 2, 6-11, 14, 77, 139, 243-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області до Організації (установи, закладу) об`єднання громадян "Індустріальний учбовий спортивно-технічний центр товариства сприяння обороні України м. Харкова" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - задовольнити в повному обсязі.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Організації (установи, закладу) об`єднання громадян "Індустріальний учбовий спортивно-технічний центр товариства сприяння обороні України м. Харкова" (код ЄДРПОУ 22688899, м. Харків, вул. Верстатобудівна, буд. 11) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, експлуатацію будівель Організації (установи, закладу) об`єднання громадян "Індустріальний учбовий спортивно-технічний центр товариства сприяння обороні України м. Харкова", за адресою: м. Харків, вул. Верстатобудівна, буд. 11, зупинити повністю шляхом їх знеструмлення з опечатуванням пристроїв відключення джерел електропостачання, припинити використання будівель з метою проведення будь - якої діяльності, не пов`язаної з усуненням порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Текст рішення складено 20 червня 2019 року.

Суддя Л.М. Мар`єнко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.06.2019
Оприлюднено21.06.2019
Номер документу82494441
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/3417/19

Рішення від 19.06.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

Ухвала від 27.05.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

Ухвала від 10.05.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

Ухвала від 10.04.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

Судовий наказ від 28.02.2019

Цивільне

Київський районний суд м. Одеси

Літвінова І. А.

Ухвала від 28.02.2019

Цивільне

Київський районний суд м. Одеси

Літвінова І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні