Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
19 червня 2019 р. № 520/4078/19
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кухар М.Д. при секретарі судового засідання Єрьомкіна К.І. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (майдан Свободи, буд. 5, Держпром, 1 підїзд, к. 16, м. Харків, 61022, код ЄДРПОУ14070760) до Приватного підприємства "Рапід" (вул. Валер`янівська, буд. 4, м. Харків, 61010, код ЄДРПОУ31938140) про стягнення адміністративно-господарських санкцій,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Харківське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства "Рапід", в якому просить суд:
- стягнути з Приватного підприємства Рапід (юридична адреса: м. Харків, вул. Валер`янівська. 6уд. 4. інд. 61010, МФО 351005, р/р 26003222562300, Банк: ПАТ УкрСиббанк код ЄДРПОУ 31938140) на користь Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (61022, м. Харків, Держпром, 1 під., 1 пов., к. 16, код ЄДРПОУ 14070760, одержувач: Казначейство України р/рахунок 31219230020003, МФО 899998, ЕДРПОУ 37999654 УДКСУ у Шевченківському районі м. Харкова) адміністративно-господарські санкці за незайняті робочі місця, призначені для працевлаштування осіб з інвалідністю, в сумі 25343,75 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що згідно зі звітом відповідача за 2018 рік середньооблікова кількість штатних працівників у 2018 році становила 8 осіб, з них середньооблікова чисельність фактично працюючих осіб з інвалідністю - 0. Згідно з розрахунком станом на 15.04.2019 сума адміністративно-господарських санкцій відповідачем не сплачена та складає 25343,75 грн. Останнім днем сплати адміністративно-господарських санкцій в розмірі 25343,75 є 15 квітня 2019 року.
Відповідач надав до суду відзив в якому зазначено, що штатним розкладом передбачено, що на підприємстві відповідача працюють 2 особи, які не є охоронцями, тому обов`язку щодо створення робочих місць та працевлаштування інвалідів у відповідача не виникає. З огляду на що позов задоволенню не підлягає.
Розглянувши матеріали справи, вивчивши доводи позову та відзиву проти нього, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд встановив наступні обставини.
Згідно зі звітом відповідача за 2018 рік середньооблікова кількість штатних працівників у 2018 році становила 8 осіб, з них середньооблікова чисельність фактично працюючих осіб з інвалідністю - 0.
Протягом 2018 року до ПП "Рапід" не працевлаштовано жодної особи з інвалідністю за направленням Харківського міського центру зайнятості.
Відмов з боку підприємства у працевлаштуванні осіб з інвалідністю за направленням Харківського міського центру зайнятості не було. Протягом 2018 на обліку у Харківському міському центрі зайнятості перебувало 700 осіб з інвалідністю, які звернулись за сприянням у працевлаштуванні.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що ПП "Рапід" вчинило всі передбачені законодавством заходи щодо створення робочих місць для працевлаштування інвалідів та інформувало, у спосіб встановлений відповідним центральним органами виконавчої влади, відповідні державні органи про наявність таких місць.
Згідно з розрахунком станом на 15.04.2019 сума адміністративно-господарських санкцій відповідачем не сплачена та складає 25343,75 грн. Останнім днем сплати адміністративно-господарських санкцій в розмірі 25343,75 є 15 квітня 2019 року, тому були застосовані адміністративно-господарські санкції.
Згідно ч. 1ст. 19 Закону України Про основи соціальної захишеності інвалідів в Україні , для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу зарік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Порядком надання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 70 від 31 січня 2007 р. Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні визначено процедуру подання підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, шо використовують найману працю, в яких за основним місцем роботи працює вісім і більше осіб, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів відділенням Фонду соціального захисту інвалідівта інформації про наявність вільних робочих місць для працевлаштування інвалідів - центру зайнятості.
Із врахуванням вищезазначених норм законодавства, обов`язок по працевлаштуванню інвалідів та обов`язок звітування про наявність вакансій для працевлаштування інвалідів виникає у роботодавця при наявності неменше восьми працівників за основним місцем роботи.
Частиною 6 статті 11 Закону України Про охоронну діяльність від встановлено, що працевлаштування інвалідів здійснюється суб`єктом охоронної діяльності згідно з чинним законодавством, виходячи з кількості штатних працівників, не задіяних безпосередньо у виконанні заходів охорони.
Основним та єдиним видом діяльності яку здійснює Відповідач є надання послуг охорони. Відповідач має ліцензію на надання послуг з охорони власності та громадян серії АВ № 540336 від 26.07.2010 г. У виписці з Єдиного державного реєстру юридичнмх осіб та фізичних осіб-підприємцір ПП "Рапід" зазначається, що основним видом економічної діяльності - є діяльність приватних охоронних служб..
Штатним розкладом передбачено, що на підприємстві відповідача працюють 2 особи, які не є охоронцями.
На підставі вище викладеного, ч. 6 ст.11 Закону України Про охоронну діяльність" кількість працівників, яка не задіяна безпосередньо у виконанні заходів охорони складає 2 особи.
Закон України "Про охоронну діяльність", який визначає організаційно-правові принципи здійснення господарської діяльності у сфері надання послуг з охорони власності та громадян, набрав чинності з 18.10.2012, тобто є таким, що за часом прийнятий пізніше, ніж Закон України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", та встановлює інші вимоги щодо працевлаштування інвалідів суб`єктами охоронної діяльності.
Відповідно до частини першої статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.
Із врахуванням вищезазначених норм законодавства, обов`язок по працевлаштуванню інвалідів та обов`язок звітування про наявність вакансій для працевлаштування інвалідів виникає у роботодавця при наявності не менше восьми працівників за основним місцем роботи.
Відповідач має тільки 2 працівників, тобто обов`язку щодо створення робочих місць та працевлаштування інвалідів у Відповідача не виникає.
Отже, доказів того, що відповідач не створив робочі місця для інвалідів, відмовив інвалідам у прийнятті на роботу, несвоєчасно надавав державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, позивачем не надано, а тому немає жодних підстав для застосування до відповідача адміністративно-господарських санкцій. Позивачем не надані та в матеріалах справи відсутні докази того, що внаслідок не належного виконання обов`язку відповідачем інваліди в необхідній кількості не були працевлаштовані.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів задоволенню не підлягають.
Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
В И Р І Ш И В:
В задоволенні адміністративного позову Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства Рапід про стягнення адміністративно-господарських санкцій - відмовити.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Скарга може бути подана у порядку ч.1 ст.297 КАС України безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду або у порядку п.15.5 Розділу VII КАС України до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд.
Суддя Кухар М.Д.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.06.2019 |
Оприлюднено | 24.06.2019 |
Номер документу | 82494527 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Кухар М.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні