Рішення
від 19.06.2019 по справі 520/4078/19
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

19 червня 2019 р. № 520/4078/19

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кухар М.Д. при секретарі судового засідання Єрьомкіна К.І. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (майдан Свободи, буд. 5, Держпром, 1 підїзд, к. 16, м. Харків, 61022, код ЄДРПОУ14070760) до Приватного підприємства "Рапід" (вул. Валер`янівська, буд. 4, м. Харків, 61010, код ЄДРПОУ31938140) про стягнення адміністративно-господарських санкцій,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Харківське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства "Рапід", в якому просить суд:

- стягнути з Приватного підприємства Рапід (юридична адреса: м. Харків, вул. Валер`янівська. 6уд. 4. інд. 61010, МФО 351005, р/р 26003222562300, Банк: ПАТ УкрСиббанк код ЄДРПОУ 31938140) на користь Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (61022, м. Харків, Держпром, 1 під., 1 пов., к. 16, код ЄДРПОУ 14070760, одержувач: Казначейство України р/рахунок 31219230020003, МФО 899998, ЕДРПОУ 37999654 УДКСУ у Шевченківському районі м. Харкова) адміністративно-господарські санкці за незайняті робочі місця, призначені для працевлаштування осіб з інвалідністю, в сумі 25343,75 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що згідно зі звітом відповідача за 2018 рік середньооблікова кількість штатних працівників у 2018 році становила 8 осіб, з них середньооблікова чисельність фактично працюючих осіб з інвалідністю - 0. Згідно з розрахунком станом на 15.04.2019 сума адміністративно-господарських санкцій відповідачем не сплачена та складає 25343,75 грн. Останнім днем сплати адміністративно-господарських санкцій в розмірі 25343,75 є 15 квітня 2019 року.

Відповідач надав до суду відзив в якому зазначено, що штатним розкладом передбачено, що на підприємстві відповідача працюють 2 особи, які не є охоронцями, тому обов`язку щодо створення робочих місць та працевлаштування інвалідів у відповідача не виникає. З огляду на що позов задоволенню не підлягає.

Розглянувши матеріали справи, вивчивши доводи позову та відзиву проти нього, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд встановив наступні обставини.

Згідно зі звітом відповідача за 2018 рік середньооблікова кількість штатних працівників у 2018 році становила 8 осіб, з них середньооблікова чисельність фактично працюючих осіб з інвалідністю - 0.

Протягом 2018 року до ПП "Рапід" не працевлаштовано жодної особи з інвалідністю за направленням Харківського міського центру зайнятості.

Відмов з боку підприємства у працевлаштуванні осіб з інвалідністю за направленням Харківського міського центру зайнятості не було. Протягом 2018 на обліку у Харківському міському центрі зайнятості перебувало 700 осіб з інвалідністю, які звернулись за сприянням у працевлаштуванні.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що ПП "Рапід" вчинило всі передбачені законодавством заходи щодо створення робочих місць для працевлаштування інвалідів та інформувало, у спосіб встановлений відповідним центральним органами виконавчої влади, відповідні державні органи про наявність таких місць.

Згідно з розрахунком станом на 15.04.2019 сума адміністративно-господарських санкцій відповідачем не сплачена та складає 25343,75 грн. Останнім днем сплати адміністративно-господарських санкцій в розмірі 25343,75 є 15 квітня 2019 року, тому були застосовані адміністративно-господарські санкції.

Згідно ч. 1ст. 19 Закону України Про основи соціальної захишеності інвалідів в Україні , для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу зарік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Порядком надання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 70 від 31 січня 2007 р. Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні визначено процедуру подання підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, шо використовують найману працю, в яких за основним місцем роботи працює вісім і більше осіб, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів відділенням Фонду соціального захисту інвалідівта інформації про наявність вільних робочих місць для працевлаштування інвалідів - центру зайнятості.

Із врахуванням вищезазначених норм законодавства, обов`язок по працевлаштуванню інвалідів та обов`язок звітування про наявність вакансій для працевлаштування інвалідів виникає у роботодавця при наявності неменше восьми працівників за основним місцем роботи.

Частиною 6 статті 11 Закону України Про охоронну діяльність від встановлено, що працевлаштування інвалідів здійснюється суб`єктом охоронної діяльності згідно з чинним законодавством, виходячи з кількості штатних працівників, не задіяних безпосередньо у виконанні заходів охорони.

Основним та єдиним видом діяльності яку здійснює Відповідач є надання послуг охорони. Відповідач має ліцензію на надання послуг з охорони власності та громадян серії АВ № 540336 від 26.07.2010 г. У виписці з Єдиного державного реєстру юридичнмх осіб та фізичних осіб-підприємцір ПП "Рапід" зазначається, що основним видом економічної діяльності - є діяльність приватних охоронних служб..

Штатним розкладом передбачено, що на підприємстві відповідача працюють 2 особи, які не є охоронцями.

На підставі вище викладеного, ч. 6 ст.11 Закону України Про охоронну діяльність" кількість працівників, яка не задіяна безпосередньо у виконанні заходів охорони складає 2 особи.

Закон України "Про охоронну діяльність", який визначає організаційно-правові принципи здійснення господарської діяльності у сфері надання послуг з охорони власності та громадян, набрав чинності з 18.10.2012, тобто є таким, що за часом прийнятий пізніше, ніж Закон України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", та встановлює інші вимоги щодо працевлаштування інвалідів суб`єктами охоронної діяльності.

Відповідно до частини першої статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.

Із врахуванням вищезазначених норм законодавства, обов`язок по працевлаштуванню інвалідів та обов`язок звітування про наявність вакансій для працевлаштування інвалідів виникає у роботодавця при наявності не менше восьми працівників за основним місцем роботи.

Відповідач має тільки 2 працівників, тобто обов`язку щодо створення робочих місць та працевлаштування інвалідів у Відповідача не виникає.

Отже, доказів того, що відповідач не створив робочі місця для інвалідів, відмовив інвалідам у прийнятті на роботу, несвоєчасно надавав державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, позивачем не надано, а тому немає жодних підстав для застосування до відповідача адміністративно-господарських санкцій. Позивачем не надані та в матеріалах справи відсутні докази того, що внаслідок не належного виконання обов`язку відповідачем інваліди в необхідній кількості не були працевлаштовані.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів задоволенню не підлягають.

Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства Рапід про стягнення адміністративно-господарських санкцій - відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Скарга може бути подана у порядку ч.1 ст.297 КАС України безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду або у порядку п.15.5 Розділу VII КАС України до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд.

Суддя Кухар М.Д.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.06.2019
Оприлюднено24.06.2019
Номер документу82494527
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/4078/19

Постанова від 18.11.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 16.10.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 23.09.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 30.07.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 21.06.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Рішення від 19.06.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Ухвала від 25.04.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Постанова від 08.04.2019

Адмінправопорушення

Київський районний суд м. Одеси

Галій С. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні