Ухвала
від 18.06.2019 по справі 374/172/19
РЖИЩІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Слідчий суддя ОСОБА_1

Єдиний унікальний № 374/172/19

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 червня 2019 року слідчий суддя Ржищівського міського суду Київської області

ОСОБА_1 ,

за участі:

секретаря - ОСОБА_2 ,

розглянувши у залі судових засідань Ржищівського міського суду Київської області клопотання начальника СВ Ржищівського відділення поліції Обухівського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Київській області майора поліції ОСОБА_3 про призначення судової економічної експертизи у рамках розслідування кримінального провадження №12018110350000034 від 23 березня 2018 року, з попередньою правовою кваліфікацією за ч. 5 ст. 191 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

Начальник СВ Ржищівського відділення поліції Обухівського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Київській області майора поліції ОСОБА_3 звернувся до суду із клопотанням про призначення економічної експертизи в рамках розслідування кримінального провадження №12018110350000035 від 23 березня 2018 року, з попередньою правовою кваліфікацією за ч. 5 ст. 191 КК України, мотивуючи його тим, що 22 березня 2018 року до Ржищівського ВП Обухівського ВП ГУНП в Київській області надійшли матеріали Управління захисту економіки в Київській області ДЗЕ НП України про те, що Північним офісом Держаудислужби проведено позапланову ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності Комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева»(далі КП «ККП м. Ржищів», Підприємство) за період 01 січня 2015 року по 30 вересня 2017 року.

Під час ревізії встановлено фінансові порушення допущені службовим особами КП «ККП м. Ржищів», що призвели до втрат фінансових та матеріальних ресурсів.

23 березня 2019 року відомості по даному факту слідчим відділенням Ржищівського відділення поліції внесено внесеного доЄдиного реєструдосудових розслідувань за № 12018110350000034 від 23 березня 2019 року з попередньою правовою кваліфікацією ч. 2 ст. 191 КК України.

В подальшому, в ході проведення досудового розслідування вказаного кримінального провадження 22 березня 2019 року правову кваліфікацію змінено з ч. 2 ст. 191 КК України на ч. 5 ст. 191 КК України.

В ході досудового розслідування встановлено, що Північним офісом Держаудитслужби відповідно до звернення керівника Комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева» від 22.11.2017 № 288 (вх. № 14-3832 від 23.11. 2017) «Про проведення позапланової перевірки» в термін з 18.12.2017 по 10.01.2018 на підставі направлень від 13.12.2017 № 1996 та від 15.12.2017 № 2018 виданих начальником Північного офісу Держаудислужби проведено позапланову ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності Комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева»(далі - КП «ККП м. Ржищева», Підприємство) за період з 01.01.2015 по 30.09.2017 року, за результатами якої складено акт № 08-30/23 від 16.01.2018.

Відповідно до акту ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева» за період з 01.01.2015 по 30.09.2017 № 08-30/23 від 16.01.2018 встановлено, що КП «ККП м. Ржищева» створено в результаті проведення реорганізації шляхом злиття КП «Ржищівводоканал» та КП «Служба благоустрою м. Ржищів» і є правонаступником усіх прав та обов`язків даних підприємств.

Відомості з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ), КП «ККП м. Ржищева» має наступні реквізити: Код ЄДРПОУ-36298332; Юридична та фактична адреса Товариства - 09230, Київська обл., м. Ржищів, вул. Франка, буд. 3.

Організаційно-правова форма за КОПФГ - комунальне підприємство;

Основні види діяльності за КВЕД:

36.00 - Забір, очищення та постачання води.

Підприємство є платником ПДВ на підставі свідоцтва №100217473 від 20.03.2009 виданого Кагарлицькою об`єднаною ДПІ.

Підприємство є юридичною особою (свідоцтво про державну реєстрацію серії А01№273556, видане виконавчим комітетом Ржищівської міської ради Київської області від 20.02.2009), має самостійний баланс, рахунки в банківських установах, печатку зі своїм найменуванням.

Майно Підприємства є спільною власністю територіальної громади Ржищівської міської ради. Підприємство здійснюючи право господарського відання, користується та розпоряджається зазначеним майном на свій розсуд, вчиняючи будь-які дії, які не суперечать чинному законодавству та Статуту.

У ході проведенні ревізії встановлено, що станом на 30.09.2017 року заборгованість по відшкодуванню різниці в тарифах на надання населенню послуг водопостачання та водовідведення склала в сумі 495328,00 грн., що є наслідком невжиття підприємством заходів щодо відшкодування виконавчим комітетом Ржищівської міської ради різниці між затвердженими та економічно обґрунтованими тарифами на надання населенню послуг водопостачання та водовідведення, що передбачено п. 3, 4, 7 ст.31 Закону України «Про житлово - комунальні послуги» від 24.06.2004 № 1875-ІУ (із змінами та доповненнями).

Отже,підприємством недоотриманонадходжень заперіод з01.01.2015по 30.09.2017на загальнусуму 495328,00грн., чим порушено вимоги п. 3, 4, 7 ст.31 Закону України «Про житлово - комунальні послуги».

Порушення допущене колишнім директором Підприємства ОСОБА_4 , яким не забезпечено своєчасне подання розрахунків по різниці в тарифах та направлення претензій до Ржищівської міської ради щодо відшкодування заборгованості по різниці в тарифах та не забезпечено звернення до суду з метою відшкодування завданих Підприємству збитків.

Відповідно до п. 1, 7 Контракту № б/н від 18.02.2009, укладеного між Ржищівською міською радою та ОСОБА_4 , керівник зобов`язується забезпечувати високоприбуткову діяльність Підприємства, виконання завдань підприємства, передбачених законодавством та Статутом.

Згідно п. 6.3.2, 6.3.3 Статуту директор Підприємства несе персональну відповідальність за виконання покладених на Підприємство функцій, повноважень, завдань, визначених Статутом, за формування та виконання фінансових планів, дотримання фінансової дисципліни.

Крім того позаплановою ревізією встановлено, що відповідно до даних первинних документів (щотижневого звіту по прийманню сміття на сміттєзвалище), яке обслуговується Підприємством здійснювали вивіз сміття власним транспортом КП «Ржищівська служба благоустрою та ритуальних послуг» та Ржищівський будівельний технікум.

Однак, протягом періоду з 01.01.2015 по 30.09.2017 договори на надання послуг із захоронення ТПВ з вищезазначеними підприємствами не укладались та рахунки на оплату наданих послуг Підприємством не виставлялись.

За даними бухгалтерського обліку КП «ККП м. Ржищева» протягом обревізованого періоду дебіторська та кредиторська заборгованість за КП «Ржищівська служба благоустрою та ритуальних послуг» та Ржищівським будівельним технікумом за надані послуги по захороненню ТПВ не рахувалась.

У зв`язкуз невиставленням рахунківна оплатувищезазначених послуготримувачам такихпослуг (КП«Ржищівська службаблагоустрою таритуальних послуг»та Ржищівськийбудівельний технікум),та невідображеннямвартості наданихпослуг вскладі дебіторськоїзаборгованості,КП «ККПм.Ржищева» недоотриманоналежних доходівна загальнусуму 51011,70грн., чим порушено п. 1, 3, 5 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16 липня 1999 року №996-ХІV та п. 8 ПСБО «Дохід» 15та згідноп.2 Ст. 224 та Ст. 225 Господарського Кодексу України, є збитками, заподіяними Підприємству.

Порушення допущенебухгалтером ОСОБА_5 ,яка відповіднодо посадовоїінструкції відповідальназа надання рахунків на оплату наданих послуг.

Відповідно до п. 2 ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать встановлення в порядку і межах, визначених законом, тарифів на побутові, комунальні, транспортні та інші послуги, а не прийняття рішень про звільнення суб`єктів господарювання від виконання господарських зобов`язань.

Згідно п. 4.1. Статуту Підприємства передбачено, що підприємство має право самостійно вести господарську діяльність, що не суперечить чинному законодавству, з метою отримання прибутку.

Також, п. 7.4 Статуту визначено, що збитки, завдані Підприємству внаслідок виконання рішень органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, підлягають відшкодуванню зазначеними органами добровільно, або за рішенням суду.

Крім того позаплановою ревізією встановлено, що Підприємством здійснюється діяльність по перевезенню пасажирів за встановленими тарифами рішенням міської ради м. Ржищів на проїзд в міському транспорті м. Ржищів.

Згідно даних бухгалтерського обліку протягом обревізованого періоду Підприємством отримано коштів від надання послуг по перевезенню пасажирів згідно встановленого тарифу на загальну суму 120,08 тис. грн.

Рішенням виконавчого комітету Ржищівської міської ради № 112 від 29.05.2014 затверджено для автотранспорту КП «ККП м. Ржищева» коефіцієнт співвідношення кількості пільгових і платних пасажирів 0,48 на маршруті № 2 загального користування в м. Ржищів. Фінансування видатків на компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян на автомобільному транспорті покладено на Управління соціального захисту населення Ржищівської міської ради в обсягах, не більше від планових субвенцій, передбачених для міста, згідно з помісячним розписом та в межах о триманих коштів з державного бюджету.

Так, ревізією встановлено, що на рахунок КП «ККП м. Ржищева» протягом 2015 року надійшло коштів на компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян на загальну суму 76,72 тис.грн. Протягом 2016 року та січня - вересня 2017 року кошти на компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян не надходили.

Ревізією встановлено, що протягом обревізованого періоду на надання послуг по перевезенню пасажирів КП «ККП м. Ржищева» понесено витрат на загальну суму 707,43 тис.грн.

Тобто, діяльність Підприємства у сфері надання послуг по перевезенню пасажирів є збитковою, за період з 01.01.2015 по 30.09.2017 збиток від перевезень складає 501,63 тис.грн.

Так, ревізією встановлено, що КП «КПП м. Ржищева» тарифи на пасажирські перевезення не переглядались з 2011 до 2016 року.

Слід зазначити, що протягом 2015 року та І кварталу 2016 року Підприємством не розроблялись та не подавались на затвердження до Ржищівської міської ради економічно обґрунтовані тарифи.

В подальшому при розрахунках економічно обґрунтованих тарифів комісією КП «ККП м. Ржищева» проводилося неодноразово фактичне обстеження пасажиропотоку, за результатами якого складено Акт обстеження пасажиропотоку на міському автомобільному маршруті загального користування по м. Ржищів за 1 годину роботи автомобіля. Середня кількість пасажирів розраховувалася з врахуванням кількості перевезених пільгових категорій громадян та дітей.

При розрахунках економічно обґрунтованих тарифів комісією КП «ККП м. Ржищева» проводилося фактичне обстеження пасажиропотоку, за результатами якого складалися Акти обстеження пасажиропотоку на міському автомобільному маршруті загального користування по м. Ржищів за 1 годину роботи автомобіля.

Однак напорушення п.1ст.14Закону України«Про освіту»від 23.05.1991№ 1060-ХІІ(зурахуванням змін)(вперіод йогодії),пп.8п.159постанови КабінетуМіністрів Українивід 26.09.2007№ 1184«Правила наданняпослуг пасажирськогоавтомобільного транспорту»та п.13Положення (стандарту)бухгалтерського обліку15«Дохід»,затвердженого наказомМіністерства фінансівУкраїни від29.11.1999№ 290,КП «ККПм.Ржищева» протягомперіоду з01.01.2015поздійснено покриттявитрат сторонніхюридичних осібза рахунок,коштів підприємствана безкоштовнеперевезення дітейшкільного вікуна загальнусуму 469148,47грн. (2015 рік - 22400,0 грн., 2016 рік - 132307,671 грн., 9 місяців 2017 року - 314440,8 грн.) що в свою чергу спричинило збільшення витрат та вплинуло на формування фінансового результату діяльності (збитковість) підприємства та відповідно до п. 2 ст. 224 та ст. 225 Господарського кодексу України, є збитками, заподіяними Підприємству.

Таким чином Підприємствунанесено матеріальної шкоди (збитків) на вищезазначену суму, що в свою чергу спричинило збільшення витрат та вплинуло на формування фінансового результату діяльності (збитковість) підприємства.

Порушення допущене в результаті бездіяльності колишнього директора Підприємства ОСОБА_4 , який відповідно до п. 1, 7 Контракту № б/н від 18.02.2009, укладеного між Ржищівською міською радою та ОСОБА_4 , зобов`язується забезпечувати високоприбуткову діяльність Підприємства, виконання завдань підприємства, передбачених законодавством та Статутом.

Згідно п. 6.3.2, 6.3.3 Статуту директор Підприємства несе персональну відповідальність за виконання покладених на Підприємство функцій, повноважень, завдань, визначених Статутом, за формування та виконання фінансових планів, дотримання фінансової дисципліни.

Крім того позаплановою ревізією встановлено, що Підприємством здійснюється діяльність по наданню послуг санітарного очищення рідких відходів, тарифи яких на надання послуг затверджувалися рішенням Ржищівської міської ради.

Співставленням отриманихдоходів віднадання послугпо санітарномуочищенню рідкихвідходів зпонесеними фактичними витратами встановлено, що протягом обревізованого періоду Підприємством здійснювалась реалізація вищезазначених послуг за ціною нижче собівартості при відсутності економічних або юридичних підстав, що призвело до недоотримання надходжень за надані послуги по санітарному очищенню рідких відходів на загальну суму 186037,93 грн., чим недотримано п.2 ст. 3 та ст. 42; Господарського кодексу України, п. 2.1.3 Статуту КП «ККП м. Ржищева.

Порушення допущене колишнім директором Підприємства ОСОБА_4 , який відповідно до п. 1, 7 Контракту № б/н від 18.02.2009, укладеного між Ржищівською міською радою та ОСОБА_4 , зобов`язується забезпечувати високоприбуткову діяльність Підприємства, виконання завдань підприємства, передбачених законодавством та Статутом.

Згідно п. 6.3.2, 6.3.3 Статуту директор Підприємства несе персональну відповідальність за виконання покладених на Підприємство функцій, повноважень, завдань, визначених Статутом, за формування та виконання фінансових планів, дотримання фінансової дисципліни.

Таким чином, ревізією повноти надходження, достовірності,правильності визначеннята відображенняв облікудоходів встановлено недоотримання Підприємством доходів внаслідок реалізації послуг по санітарному очищенню рідких відходів за заниженими цінами, порядок розрахунку (визначення) вартості яких визначений законодавством, на загальну суму 186037,93 грн., невідображення в обліку та неотримання належних доходів від надання послуг по захороненню ТПВ на суму 51011,70 грн., невжиття заходів по відшкодуванню з бюджету різниці в тарифах, за надані послуги з водопостачання та водовідведення - на суму 495328,00 грн., а також покриття за рахунок коштів Підприємства витрат сторонніх юридичних осіб за надані послуги з перевезення пасажирів автотранспортом КП - на суму 469148,47 гривень.

Крім того, проведеною перевіркою достовірності віднесення визнаних економічних санкцій до складу інших операційних витрат встановлено, що за даними бухгалтерського обліку Підприємства по рахунку 948 «Визнані штрафи, пені, неустойки» відображено нарахування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату ПДВ на загальну суму 92545,52 грн. (2015 рік - 21750,52 грн., 2016 рік -70795,00 грн.).

Ревізією встановлено, що вищезазначені штрафні санкції були нараховані на підставі актів камеральних перевірок, проведених Кагарлицьким відділенням Миронівської ОДПІ протягом 2015, 2016 років.

Протягом 2015-2016 років Підприємство систематично не здійснювало своєчасну сплату зобов`язань з податку на додану вартість при наявності коштів на рахунку, що призвело до нарахування штрафних санкцій.

Відповідно до ст. 65 Господарського кодексу України, для керівництва господарською діяльністю підприємства призначається керівник підприємства, який формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами. Керівник здійснює поточне (оперативне) керівництво підприємством, організує його виробничо-господарську, соціально-побутову та іншу діяльність, забезпечує виконання завдань підприємства, передбачених законодавством, статутом підприємства та контрактом.

Тобто, керівник підприємства має вживати всіх необхідних заходів в межах компетенції для забезпечення виконання всіх зобов`язання належним чином.

Відповідно до п. 1, 7 Контракту № б/н від 18.02.2009, укладеного між Ржищівською міською радою та ОСОБА_4 , керівник зобов`язується забезпечувати високоприбуткову діяльність Підприємства, виконання завдань підприємства, передбачених законодавством та Статутом.

Згідно п. 6.3.2, 6.3.3 Статуту директор Підприємства несе персональну відповідальність за виконання покладених на Підприємство функцій, повноважень, завдань, визначених Статутом, за формування та виконання фінансових планів, дотримання фінансової дисципліни.

Пунктом 4.2.1 Статуту визначено, що Підприємство зобов`язане забезпечувати своєчасну в належному обсязі сплату податків та інших обов`язкових платежів, згідно з чинним законодавством.

Незабезпечення директоромПідприємства своєчасноїсплати зобов`язаньз податкуна доданувартість призвелодо додаткових(зайвих)витрат -сплати сумипені,тобто булодопущено втратуактивів (грошовихкоштів)на суму92545,52грн.,що згідноп.1.3Порядку взаємодії№ 346/1025/685/53,який зареєстрованов Міністерствіюстиції України 25.10.2006 за № 1166/13040 та п. 2 ст. 224 та ст. 225 Господарського Кодексу України, є збитками, заподіяними Підприємству.

Отже, ревізією законності здійснення та достовірність відображення в обліку витрат, в тому числі формування собівартості послуг з центрального водопостачання, водовідведення, вивезення рідких побутових відходів вивезення та захоронення твердих побутових відходів встановлено додаткові (зайві) витрати на оплату пені за несвоєчасне виконання зобов`язань на загальну суму 92545,52 гривень.

Крім того позаплановою ревізією встановлено, що протягом обревізованого періоду КП «ККП м. Ржищева» для надання послуг з централізованого водопостачання для задоволення питних та господарсько-побутових потреб населення м. Ржищева здійснює забір води з підземних джерел з використанням артезіанських свердловин, які рахуються на балансі Підприємства, що відповідно до ст. 48, 59 Водного кодексу України є спеціальним водокористуванням.

Згідно ст. 49 Водного кодексу України спеціальне водокористування є платним та здійснюється на підставі дозволу на спеціальне водокористування.

Так, ревізією встановлено, що КП «ККП м. Ржищева» Державним управлінням навколишнього природного середовища в Київській області було надано дозвіл на спеціальне водокористування від 06.12.2011 № 321/19 терміном дії до 01.01.2015 року.

27.8.2015Департаментом екології та природних ресурсів Київської обласної державної адміністрації надано дозвіл на спеціальне водокористування № 254/19 терміном дії з 27.08.2015 до 01.01.2016 року.

18.12.2016 Департаментом екології та природних ресурсів Київської обласної державної адміністрації надано дозвіл на спеціальне водокористування № 440/19 терміном дії з 01.01.2016 до 01.01.2019 року.

Тобто, КП «ККП м. Ржищева» в період з 01.01.2015 до 27.08.2015 здійснювало видобування підземної води із свердловин за відсутності дозволу на спеціальне водокористування, чим недотримано вимоги ст. 49 Водного кодексу України.

Крім того, за результатами розгляду звернення директора КП «ККП м. Ржищева» щодо проведення позапланової ревізії встановлено, що вищезазначене порушення зафіксоване у акті планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства, проведеної спеціалістами Державної екологічної інспекції в період з 10.11.2015 по 13.11.2015, згідно якого проведено розрахунок розмірів збитків, заподіяних державі внаслідок самовільного використання води з підземних джерел та визначено загальний збиток заподіяний державі на загальну суму 277 397,95 грн.

Так, ревізією встановлено, що Державною екологічною інспекцією у Київській області до КП «ККП м. Ржищева» направлено претензію від 03.03.2016 № 26 про відшкодування збитків у суму 277 397,95 грн. заподіяних державі внаслідок самовільного користування водами з підземних джерел.

Відповідно до листа від 25.03.2016 № 70 «Про розгляд претензії № 26 від 03.03.2016 про відшкодування збитків у сумі 277 397,95 грн. КП «КПИ м. Ржищева» повідомлено Державну екологічну інспекцію в Київській області про відмову від результатів акту перевірки та відхилення вимоги претензії в повному обсязі, керуючись тим, що підприємство повністю підпадає під мораторій на перевірки в 2015-2016 років.

В ході ревізії, з метою з`ясування інформації про вжиті заходи Державною екологічною інспекцію в Київській області щодо відшкодування КП «ККГІ м. Ржищева» вищезазначених збитків заподіяних державі та застосовування до КП «КПП м. Ржищева» штрафних санкції за несплату (несвоєчасну сплату) збитків, заподіяних державі, до Державної екологічної інспекції в Київській області направлено запит від 04.01.2018 № 26-08-14- 14/147.

На запит від 04.01.2018 № 26-08-14-14/147 Державна екологічна інспекція в Київській області листом від 09.01.2018 № 02-08-21/51 повідомила, що до КП «ККП м. Ржищева» було направлено Претензію про відшкодування збитків заподіяних державі внаслідок самовільного користування водами з підземних джерел на суму 277 397,95 грн. Позовних заяв щодо стягнення з КП «ККП м. Ржищева» збитків до суду не скеровувалось. Матеріали перевірки зазначеного підприємства були скеровані до Кагарлицької місцевої прокуратури для внесення відомостей до Єдиного державного реєстру досудових розслідувань та початку досудового розслідування за фактом бездіяльності посадових осіб КП «ККП м. Ржищева».

Ревізією нарахування та сплати на рахунок державного бюджету вищезазначених збитків встановлено, що за даними бухгалтерського обліку по рахунку 948 «Визнані штрафи, пені, неустойки» протягом 2016 року та 9 місяців 2017 року штрафні санкції в сумі 277 397,95 грн. не відображені, чим недотримано вимоги Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов`язань і господарських підприємств і організацій, затвердженої Наказом Міністерства фінансів України 30.11.1999 № 291 та вимоги п 5 ПСБО 11 «Зобов`язання», яким передбачено, що зобов`язання визнається, якщо його оцінка може бути достовірно визначена та існує ймовірність зменшення економічних вигод у майбутньому внаслідок його погашення.

Відповідно до п.4 ПСБО 11 «Зобов`язання» зобов`язання, що може виникнути внаслідок минулих подій та існування якого буде підтверджено лише тоді, коли відбудеться або не відбудеться одна чи більше невизначених майбутніх подій, над якими підприємство не має повного контролю визначено як непередбачене зобов`язання.

Непередбачені зобов`язання відповідно до п. 19 ПСБО 11 «Зобов`язання» відображаються на забалансових рахунках підприємства за обліковою оцінкою.

Відповідно до Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов`язань і господарських підприємств і організацій, затвердженої Наказом Міністерства фінансів України 30.11.1999 № 291 передбачено, що накопичення інформації про наявність непередбаченого зобов`язання, яке може вимагати витрачення

ресурсів (але повної впевненості щодо цього зобов`язання немає) в сумі очікуваних збитків відображається на рахунку 042 «Непередбачені зобов`язання».

Ревізією встановлено, що за даними бухгалтерського обліку Підприємства вищезазначені штрафні санкції не відображались на позабалансовому рахунку 042 «Непередбачені зобов`язання», чим порушено вимоги п. 19 ПСБО 11 «Зобов`язання» та Інструкцію про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов`язань і господарських підприємств і організацій, затвердженої Наказом Міністерства фінансів У країни 3 0.11.1999 № 291.

Таким чином в результаті не відображення в обліку Підприємства суми нарахованих штрафних санкцій за самовільне використання води з підземних джерел в сумі 277 397,95 грн., занижено суму зобов`язань підприємства по розрахунках з бюджетом на суму 277 397,95 грн., чим порушено н. 5, 19 ПСБО 11 «Зобов`язання», що спричинило внесення недостовірних даних до фінансової звітності Ф.1 «Баланс» (розділ II Пасив), чим порушено п. 1 ст. 3 Закону України від 16.07.1999 №996-ХІУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» в частині ненадання користувачам повної неупередженої інформації про фінансовий стан підприємства, та як наслідок, не сплачено до бюджету нараховану суму штрафних санкцій (збитків завданих ними внаслідок порушень водного законодавства, в розмірах і порядку, встановлених законодавством України), що призвело до недоотримання бюджетом належних надходжень на суму 277 397,95 гривень.

Крім того, КП «ККП м. Ржищева» не оскаржувало в суді рішень, дій Державної екологічної інспекції в Київській області щодо нарахування штрафних санкцій, а тому претензія підлягає визнанню та відображенню в обліку зобов`язання перед бюджетом.

Отже, в результаті не відображення в обліку Підприємства суми нарахованих штрафних санкцій за самовільне використання води з підземних джерел в сумі 277 397,95 грн., занижено суму зобов`язань підприємства порозрахунках з бюджетом на суму 277 397,95 грн.

Враховуючи викладене, діяльність Підприємства здійснювалася неналежним чином, що призвело до численних порушень законодавства та спричиненням його посадовими особами збитків вказаному Підприємству.

У зв`язку з необхідністю повного, неупередженого та об`єктивного дослідження усіх фактів та обставин вчиненого кримінального правопорушення, а також для встановлення точної суми матеріальних збитків, завданих Комунальному підприємству «Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева», та осіб, з вини яких вони були завдані, виникла необхідність у проведенні судової економічної експертизи.

Для з`ясування таких питань необхідні спеціальні знання, якими володіють судові експерти Державного науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України, які здійснюють свою діяльність за адресою: 03170, вул. Велика Окружна, 4, м. Київ.

Начальник СВ Ржищівського ВП Обухівського ВП ГУНП в Київській області майор поліції ОСОБА_3 просив розглянути клопотання і винести ухвалу про призначення судової економічної експертизи у кримінальному провадженні № 12018110350000034 від 23 березня 2018 року з попередньою правовою кваліфікацією ч. 5 ст. 191 КК України, яку доручити судовим експертам Державного науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України, які здійснюють свою діяльність за адресою: 03170, вул. Велика Окружна, 4, м. Київ.

На вирішення економічної експертизи поставити наступні запитання:

- Чи підтверджується документально відповідно до акту ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева» за період з 01.01.2015 по 30.09.2017 № 08-30/23 від 16.01.2018 допущені посадовими особами Комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева» (ідентифікаційний код юридичної особи 36298332, місцезнаходження вул. 09230, вул. Франка, 3, м. Ржищів Київської області) порушення вимог чинного законодавства, що призвели в період з 01.01.2015 по 30.09.2017 до заборгованості по відшкодуванню різниці в тарифах на надання населенню послуг водопостачання та водовідведення, що в свою чергу вплинуло на фінансовий стан Підприємства та призвело до фінансового результату збитку?

- Якщо так, то ким допущені правопорушення і які саме правопорушення мали місце та чи вірно відображалася заборгованість згідно вимог Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16 липня 1999 року №996-ХІV?

-Який розмір збитків заподіяний Комунальному підприємству «Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева» в період з 01.01.2015 по 30.09.2017 внаслідок заборгованості по відшкодуванню різниці в тарифах на надання населенню послуг водопостачання та водовідведення?

- Чи підтверджується документально відповідно до актуревізії окремихпитань фінансово-господарськоїдіяльності Комунальногопідприємства «Комбінаткомунальних підприємствм.Ржищева» заперіод з01.01.2015по 30.09.2017№ 08-30/23від 16.01.2018 допущені посадовими особами Комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева» (ідентифікаційний код юридичної особи 36298332, місцезнаходження вул. 09230, вул. Франка, 3, м. Ржищів Київської області) порушення вимог чинного законодавства, що призвели в період з 01.01.2015 по 30.09.2017 до недоотримання належнихдоходів принаданні послуг КП «Ржищівська служба благоустрою та ритуальних послуг» та Ржищівський будівельний технікум по захороненню ТПВ?

Якщо так, то ким допущені правопорушення і які саме правопорушення мали місце?

Який розмір збитків заподіяний Комунальному підприємству «Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева» в періодз 01.01.2015по 30.09.2017при наданні послуг КП «Ржищівськаслужба благоустроюта ритуальнихпослуг» таРжищівський будівельнийтехнікум позахороненню ТПВ ?

- Чи підтверджується документально відповідно до актуревізії окремихпитань фінансово-господарськоїдіяльності Комунальногопідприємства «Комбінаткомунальних підприємствм.Ржищева» заперіод з01.01.2015по 30.09.2017№ 08-30/23від 16.01.2018 допущені посадовими особами Комунального підприємства«Комбінат комунальнихпідприємств м.Ржищева» (ідентифікаційний код юридичної особи 36298332, місцезнаходження вул. 09230, вул. Франка, 3, м. Ржищів Київської області) порушення вимог чинного законодавства, що призвели в період з 01.01.2015 по 30.09.2017 до покриття витрат вказаним підприємством сторонніх юридичних осіб за рахунок, коштів підприємства на безкоштовне перевезення дітей шкільного віку що в свою чергу спричинило збільшення витрат та вплинуло на формування фінансового результату діяльності (збитковість) підприємства?

Якщо так, то ким допущені правопорушення і які саме правопорушення мали місце?

Який розмір збитків заподіяний Комунальному підприємству «Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева» в період з 01.01.2015 по 30.09.2017 внаслідок покриття витрат вказаним підприємством сторонніх юридичних осіб за рахунок, коштів підприємства на безкоштовне перевезення дітей шкільного віку?

- Чи обґрунтовано надавалися послуги Комунальним підприємством «Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева» (ідентифікаційний код юридичної особи 36298332, місцезнаходження вул. 09230, вул. Франка, 3, м. Ржищів Київської області) в період з 01.01.2015 по 30.09.2017 за ціною нижче собівартості по санітарному очищенню рідких відходів?

Якщо ні то який розмір матеріальних збитків, завданих комунальному підприємству Комунальним підприємством«Комбінат комунальнихпідприємств м.Ржищева» (ідентифікаційний код юридичної особи 36298332, місцезнаходження вул. 09230, вул. Франка, 3, м. Ржищів Київської області) в період з 01.01.2015 по 30.09.2017 внаслідок надання послуг вказаним підприємством за ціною нижче собівартості по санітарному очищенню рідких відходів?

Чи допущені посадовими особами Комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева» порушення вимог чинного законодавства, що призвели в період з 01.01.2015 по 30.09.2017 до надання послуг Комунальним підприємством «Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева» за ціною нижче собівартості при по санітарному очищенню рідких відходів?

Якщо так то ким допущені правопорушення і які саме правопорушення мали місце?

- Чи підтверджується документально відповідно до актуревізії окремихпитань фінансово-господарськоїдіяльності Комунальногопідприємства «Комбінаткомунальних підприємствм.Ржищева» заперіод з01.01.2015по 30.09.2017№ 08-30/23від 16.01.2018 допущені посадовими особами Комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева» (ідентифікаційний код юридичної особи 36298332, місцезнаходження вул. 09230, вул. Франка, 3, м. Ржищів Київської області) порушення вимог чинного законодавства, щодо своєчасної сплати зобов`язань з податку на додану вартість при наявності коштів на рахунку що призвело до нарахування штрафних санкцій в період з 01.01.2015 по 30.09.2017 ?

Якщо так то ким допущені правопорушення і які сааме правопорушення мали місце?

- Чи підтверджується документально відповідно до актуревізії окремихпитань фінансово-господарськоїдіяльності Комунальногопідприємства «Комбінаткомунальних підприємствм.Ржищева» заперіод з01.01.2015по 30.09.2017№ 08-30/23від 16.01.2018 допущені посадовими особами Комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева» (ідентифікаційний код юридичної особи 36298332, місцезнаходження вул. 09230, вул. Франка, 3, м. Ржищів Київської області) порушення вимог чинного законодавства, в період з 01.01.2015 по 30.09.2017 щодо надання послуг з централізованого водопостачання для задоволення питних та господарсько-побутових потреб населення м. Ржищева шляхом забору води з підземних джерел з використанням артезіанських свердловин, які рахуються на балансі Підприємства?

Якщо так то ким допущені правопорушення і які сааме правопорушення мали місце?

Який розмір збитків, заподіяних державі внаслідок самовільного користування Комунальним підприємством «Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева» водами з підземних джерел в період з 01.01.2015 по 30.09.2017?

У розпорядження експертів надати копію ухвали про призначення експертизи та матеріали позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності Комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева» (ідентифікаційнийкод юридичноїособи 36298332,місцезнаходження вул.09230,вул.Франка,3,м.Ржищів Київськоїобласті)на 105 арк.

Доручити слідчому в разі необхідності надати інші документи та матеріали кримінального провадження на клопотання експертів.

Розглядати клопотання слідчим суддею у судовому засіданні без участі слідчого та прокурора у випадку їх неявки, врахувати підтримання ними вимог клопотання в повному обсязі, не здійснювати фіксацію процесуальної дії за допомогою технічних засобів, в тому числі не здійснювати аудіо запис судового засідання технічними засобами, оскільки слідчий та прокурор не заперечують проти визнання такої дії та результатів її здійснення чинними.

Начальник СВ Ржищівського ВП Обухівського ВП ГУНП в Київській області, майор поліції ОСОБА_3 був належним чином повідомлений про час та місце розгляду клопотання, надав заяву про розгляд без його участі, що не є перешкодою для розгляду клопотання, відповідно до вимогч. 3 ст.244 КПК України.

Згідно норми ч. 1ст. 107 КПК України фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалась.

Згідно ч. 1 ст. 244 КПК України, у разі якщо для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання, сторони кримінального провадження мають право звернутися з клопотанням про проведення експертизи до слідчого судді.

Відповідно до п. 1 та п. 2 ч. 2 ст. 242 КПК України слідчий або прокурор зобов`язані звернутися з клопотанням до слідчого судді для проведення експертизи щодо визначення розміру матеріальних збитків, завданих кримінальним правопорушенням.

Відповідно до ч. 6 ст. 244 КПК України, слідчий суддя задовольняє клопотання, якщо особа, яка звернулася з відповідним клопотанням, доведе, що для вирішення питань, що мають істотне значення для кримінального провадження, необхідне залучення експерта.

Відповідно до ч. 9 ст. 244 КПК України висновок експерта, залученого слідчим суддею, надається особі, за клопотанням якої він був залучений.

Враховуючи необхідність спеціальних знань для з`ясування обставин, які мають значення для кримінального провадження, слідчий суддя вважає, що наявні всі підстави для задоволення даного клопотання.

На підставі викладеного і керуючись ст. 242-244, 309 КПК України,-

УХВАЛИВ:

Клопотання начальника СВ Ржищівського відділення поліції Обухівського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Київській області майора поліції ОСОБА_3 про призначення економічної експертизи, - задовольнити в повному обсязі.

Провести економічну експертизу у кримінальному провадженні № 12018110350000034 від 23 березня 2018 року з попередньою правовою кваліфікацією ч. 5 ст. 191 КК України, яку доручити судовим експертам Державного науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України, які здійснюють свою діяльність за адресою: 03170, вул. Велика Окружна, 4, м. Київ.

На вирішення економічної експертизи поставити наступні запитання:

- Чи підтверджується документально відповідно до акту ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева» за період з 01.01.2015 по 30.09.2017 № 08-30/23 від 16.01.2018 допущені посадовими особами Комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева» (ідентифікаційний код юридичної особи 36298332, місцезнаходження вул. 09230, вул. Франка, 3, м. Ржищів Київської області) порушення вимог чинного законодавства, що призвели в період з 01.01.2015 по 30.09.2017 до заборгованості по відшкодуванню різниці в тарифах на надання населенню послуг водопостачання та водовідведення, що в свою чергу вплинуло на фінансовий стан Підприємства та призвело до фінансового результату збитку?

- Якщо так, то ким допущені правопорушення і які саме правопорушення мали місце та чи вірно відображалася заборгованість згідно вимог Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16 липня 1999 року №996-ХІV?

-Який розмір збитків заподіяний Комунальному підприємству «Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева» в період з 01.01.2015 по 30.09.2017 внаслідок заборгованості по відшкодуванню різниці в тарифах на надання населенню послуг водопостачання та водовідведення?

- Чи підтверджується документально відповідно до актуревізії окремихпитань фінансово-господарськоїдіяльності Комунальногопідприємства «Комбінаткомунальних підприємствм.Ржищева» заперіод з01.01.2015по 30.09.2017№ 08-30/23від 16.01.2018 допущені посадовими особами Комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева» (ідентифікаційний код юридичної особи 36298332, місцезнаходження вул. 09230, вул. Франка, 3, м. Ржищів Київської області) порушення вимог чинного законодавства, що призвели в період з 01.01.2015 по 30.09.2017 до недоотримання належнихдоходів принаданні послуг КП «Ржищівська служба благоустрою та ритуальних послуг» та Ржищівський будівельний технікум по захороненню ТПВ?

-Якщо так, то ким допущені правопорушення і які саме правопорушення мали місце?

-Якийрозмір збитків заподіяний Комунальному підприємству «Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева» в періодз 01.01.2015по 30.09.2017при наданні послуг КП «Ржищівськаслужба благоустроюта ритуальнихпослуг» таРжищівський будівельнийтехнікум позахороненню ТПВ ?

- Чи підтверджується документально відповідно до актуревізії окремихпитань фінансово-господарськоїдіяльності Комунальногопідприємства «Комбінаткомунальних підприємствм.Ржищева» заперіод з01.01.2015по 30.09.2017№ 08-30/23від 16.01.2018 допущені посадовими особами Комунального підприємства«Комбінат комунальнихпідприємств м.Ржищева» (ідентифікаційний код юридичної особи 36298332, місцезнаходження вул. 09230, вул. Франка, 3, м. Ржищів Київської області) порушення вимог чинного законодавства, що призвели в період з 01.01.2015 по 30.09.2017 до покриття витрат вказаним підприємством сторонніх юридичних осіб за рахунок, коштів підприємства на безкоштовне перевезення дітей шкільного віку що в свою чергу спричинило збільшення витрат та вплинуло на формування фінансового результату діяльності (збитковість) підприємства?

-Якщо так, то ким допущені правопорушення і які саме правопорушення мали місце?

-Якийрозмір збитків заподіяний Комунальному підприємству «Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева» в період з 01.01.2015 по 30.09.2017 внаслідок покриття витрат вказаним підприємством сторонніх юридичних осіб за рахунок, коштів підприємства на безкоштовне перевезення дітей шкільного віку?

- Чи обґрунтовано надавалися послуги Комунальним підприємством «Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева» (ідентифікаційний код юридичної особи 36298332, місцезнаходження вул. 09230, вул. Франка, 3, м. Ржищів Київської області) в період з 01.01.2015 по 30.09.2017 за ціною нижче собівартості по санітарному очищенню рідких відходів?

-Якщо ні, то який розмір матеріальних збитків, завданих комунальному підприємству Комунальним підприємством«Комбінат комунальнихпідприємств м.Ржищева» (ідентифікаційний код юридичної особи 36298332, місцезнаходження вул. 09230, вул. Франка, 3, м. Ржищів Київської області) в період з 01.01.2015 по 30.09.2017 внаслідок надання послуг вказаним підприємством за ціною нижче собівартості по санітарному очищенню рідких відходів?

-Чи допущені посадовими особами Комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева» порушення вимог чинного законодавства, що призвели в період з 01.01.2015 по 30.09.2017 до надання послуг Комунальним підприємством «Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева» за ціною нижче собівартості при по санітарному очищенню рідких відходів?

-Якщо так, то ким допущені правопорушення і які саме правопорушення мали місце?

- Чи підтверджується документально відповідно до актуревізії окремихпитань фінансово-господарськоїдіяльності Комунальногопідприємства «Комбінаткомунальних підприємствм.Ржищева» заперіод з01.01.2015по 30.09.2017№ 08-30/23від 16.01.2018 допущені посадовими особами Комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева» (ідентифікаційний код юридичної особи 36298332, місцезнаходження вул. 09230, вул. Франка, 3, м. Ржищів Київської області) порушення вимог чинного законодавства, щодо своєчасної сплати зобов`язань з податку на додану вартість при наявності коштів на рахунку що призвело до нарахування штрафних санкцій в період з 01.01.2015 по 30.09.2017 ?

-Якщо так, то ким допущені правопорушення і які сааме правопорушення мали місце?

- Чи підтверджується документально відповідно до актуревізії окремихпитань фінансово-господарськоїдіяльності Комунальногопідприємства «Комбінаткомунальних підприємствм.Ржищева» заперіод з01.01.2015по 30.09.2017№ 08-30/23від 16.01.2018 допущені посадовими особами Комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева» (ідентифікаційний код юридичної особи 36298332, місцезнаходження вул. 09230, вул. Франка, 3, м. Ржищів Київської області) порушення вимог чинного законодавства, в період з 01.01.2015 по 30.09.2017 щодо надання послуг з централізованого водопостачання для задоволення питних та господарсько-побутових потреб населення м. Ржищева шляхом забору води з підземних джерел з використанням артезіанських свердловин, які рахуються на балансі Підприємства?

-Якщо так, то ким допущені правопорушення і які сааме правопорушення мали місце?

-Який розмір збитків, заподіяних державі внаслідок самовільного користування Комунальним підприємством «Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева» водами з підземних джерел в період з 01.01.2015 по 30.09.2017?

У розпорядження експертів надати копію ухвали про призначення експертизи та матеріали позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності Комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева» (ідентифікаційнийкод юридичноїособи 36298332,місцезнаходження вул.09230,вул.Франка,3,м.Ржищів Київськоїобласті)на 105 арк.

Доручити слідчому в разі необхідності надати інші документи та матеріали кримінального провадження на клопотання експертів.

Попередити експерта про кримінальну відповідальність за ст. ст. 384, 385 КК України за завідомо неправдивий висновок та за відмову без поважних причин від виконання покладених обов`язків.

Ухвала набирає законної сили з моменту оголошення, оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення18.06.2019
Оприлюднено17.02.2023
Номер документу82505337
СудочинствоКримінальне
Сутьпризначення судової економічної експертизи у рамках розслідування кримінального провадження №12018110350000034 від 23 березня 2018 року, з попередньою правовою кваліфікацією за ч. 5 ст. 191 КК України

Судовий реєстр по справі —374/172/19

Ухвала від 18.06.2019

Кримінальне

Ржищівський міський суд Київської області

Козіна С. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні